Zwaai terug naar jessie Sabrien, welcome back! Kat, ik zou een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen... Het is toch niks om je voor te schamen als je merkt dat het niet gaat? Je bent wel zwanger hoor, dat is n hele opgave... En inderdaad, niet gek wat je te horen hebt gekregen want zo is het wel... Sterkte... Hier: blaadontsteking en aan de ab. Had al weken last maar het kwartje viel van de week pas... Ab valt niet echt lekker, heb de halve nacht buikpijn gehad en was kotsmisselijk... Hopelijk vannacht beter. Nikita, hier ook onrustige nachten... Enige tip die ik kan geven is blijven volhouden...? En even eruit en knuffelen kan ook geen kwaad hoor
Sabrien, tot snel Josjo, vervelend. Van de ontsteking en van het slecht verdragen van de ab. Hoop dat het met beide snel beter gaat. Nikita, lastig hoor die nachten. Collegaatje heeft er ook twee en die zijn nu acht à negen maanden en slapen ook slecht 's nachts. Oh en zo zielig, het jongetje heeft gisteravond twee keer een koortsstuip gehad. Lijkt me zo eng, bbbrrrr... Kreeg er kippenvel van toen ze het vertelde. Hier wordt ze nu meestal 1 keertje wakker. Meestal rond 1 uur half 2. Maar slaapt dan weer snel gelukkig. Speen en knuffeltje is genoeg. Aaaaahhhh ons kleine meisje heeft vanavond voor het eerst echt overgegeven. Ze wilde al niet eten. Dachten dat ze de bloemkool niet lekker vond want at daarna wel wat yoghurt. Even spelen en boekje lezen. Toen lekker douchen en daarna zat ze bij papa op de bank en maakte ik haar flesje. Roept papa opeens oh nee. Dus ik kijk spuugt ze net met een golf voor de tweede keer. Keukenhanddoeken gepakt en ondertussen spuugt ze nog twee keer met een golf. Jeetje, wist niet dat er zoveel uit kon komen uit zo'n klein meisje. Alles zat onder; papa, Sophie en de bank. Papa bank schoonmaken en kleren uit, ik haar uitgekleed en nog maar een keer douchen. Ze moest wel huilen, dat zuur in d'r keeltje. Na het douchen beetje melk en naar bed. Heb schoon beddengoed alvast klaargelegd. Ga straks wel nog even kijken. En dat spugen gaat echt zonder geluid. Zo'n verschil met volwassenen, haha. Het kwam denk ik door de fruit van 's middags. Niet goed gevallen ofzo (je rook de banaan).
Zo, weer terug uit zuid Frankrijk. Heerlijke vakantie gehad @zeehondje hoe is het met jullie kleine meid? Zielig joh als ze moeten overgeven. Kom van de week uitgebreider reageren. @sabrien hoe was t laatst op het cb? Goed gegroeid?
Welkom terug Wennes! Fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad @Zeehondje, ah gossie, heeft jullie meisje er nog last van gehad, of lag het echt aan de banaan en was het goed toen die eruit was? @Josjo, hoe gaat het met jou nu? Begint de ab zijn werk te doen? Beterschap! En mooie echo! @Lyanna, welkom hier. Leuk nog een vrouw van een boer erbij! Heftig hoor zoals je je zwangerschap beschrijft met zware BI en hoge bloeddruk. Maar hopelijk is het leed snel geleden en kunnen jullie gaan genieten van jullie 2e kindje! @La Femme, wat vervelend dat de nachten zo slecht gaan. Ik heb niet echt tips.. als Tim eens een keer slecht in slaap valt dan blijf ik meestal bij zijn bedje zitten totdat hij rustig is.. maar ja, dat heb je vast al geprobeerd. In het begin at Tim nog niet zoveel, maar nu eet hij ongeveer 100 gram groente 's avonds, en 's ochtends een hoeveelheid die ongeveer gelijk staat aan 1 stuk fruit. @Kat, wat de anderen ook al zeggen, toch maar wel aan de bel trekken. Ik heb daar ook moeite mee hoor, maar als het niet gaat dan gaat het niet, en jij had ook liever een zwangerschap zonder dit soort neveneffecten gehad, dat snapt je werkgever ook wel! Hier gaat het goed. De 3e tand van Tim is zo'n beetje door (boven, snijtand rechts van het midden, ziet er apart uit) Verder beweegt hij zich nu echt vooruit, het heet nog wel geen kruipen, maar hij tilt ook steeds vaker een handje van de grond als hij op handen en knieën zit, dus ik denk dat het niet heel lang meer duurt. Sinds deze week begonnen met een broodkorst, een enorm succes, zo leuk om te zien! En vandaag alweer 7 maanden!! Met mij gaat het ook goed, wel wat spierpijn, blauwe plekken en schaafwonden overgehouden aan de touwbruggen van gisteren, en blaren op mijn kleine teentjes van het lopen van en naar de kroeg en het dansen.. maar een gezellig vrijgezellenfeest gehad. Ik had gezellig een mede-kolfster, dus dan heb je tenminste niet het idee dat alleen jij lastig bent . Na het kolven om 20.00 een lekker glaasje rosé genomen, maar om 01.00 overgegaan op water zodat ik vanochtend gewoon kon kolven en die voeding ook kon bewaren voor Tim.. scheelde denk ik ook behoorlijk in de lamlendigheid van vandaag.. niet dat het nu verder een heel erg productieve dag is geweest
Gelukkig heeft Sophie nergens meer last van gehad. Ik wel, ik was zaterdag echt niet lekker. In de ochtend aan de diarree (sorry...) en heel de dag koorts gehad. Had echt een licht griepje te pakken. Had ook overal spierpijn enzo. En ik ben echt nooit ziek en dan word je ziek is het weekend. Maar ja, zondag was het al een stuk beter en nu ben ik gewoon weer helemaal fit gelukkig. Want ziek zijn en heel de dag alleen met je kind lijkt me niet prettig. Wennes, welkom terug. Fijn dat de vakantie goed is bevallen. Jessie, grappig gezicht hè als die tandjes doorkomen. En dat kruipen duurt dan denk ik niet lang meer inderdaad. Leuk. Volgens mij heb ik wat gemist. Wist niet dat je je vrijgezellenfeestje had. Of was het een feestje voor iemand anders. Sorry, ik haal de berichten nogal eens door elkaar hiero. Maar klinkt als een geslaagd dagje!!! Hoe is het met de rest???
H! Meiden... Zo, even een paar drukke dagen achter de rug. Mijn ouders waren hier 4 dagen en 3 nachten op bezoek, en aangezien we nog op een klein flatje wonen was dat erg druk...ook voor de kleintjes, De eerste dag waren ze nog wat eenkennig, maar daarna niet meer gelukkig...Mijn moeder vond wel weer dat we helemaal geen ritme hebben, maar ja...hebben we natuurlijk ook niet echt, maar het is heel wat makkelijker als ik alleen thuis ben met ze, dan is er veel meer rust...Gistermiddag toe ze weg waren en manlief moest werken hebben we alledrie samen bijna 3 uur geslapen...het was eindelijk weer even helemaal stil in de woning, en daar waren we allemaal erg aan toe...Gezellig is het als opa en oma op bezoek zijn, maar erug druk, dan is de rust naderhand ook wel weer heerlijk hoor. Vandaag wel meteen weer gaan zoeken naar een nieuwe huisje-flatje...wil zooo graag verhuizen, maar alle mooie stekkies zijn al weg voor ze gepubliceerd worden zo ongeveer. En dan is er Romi nog...Die is weer zo onrustig...lijkt wel buikpijn te hebben en wil overdag niet slapen...Inbakeren hielp een tijdje, maar dat wil hij ook niet meer...Ook ´s nachts gaat het nog niet beter met hem...Als hij wakker wordt is het meteen brullen, en brult dan NIki en soms zelfs papa wakker... Weet het echt niet meer..Hoorde nu van een vriendin dat ze een groeispurt maken rond de 26 weken ongeveer...nou, dat zou nu wel eens kunnen zijn...en die kan wel 4 weken duren...Nou we hebben er al minstens 2-3 opzitten zo, en het speente afleren later we dus ook nog maar even zitten... Aan Niki heb je op het moment geen kind...`s ochtends slaapt ze lekker 1,5 tot 2 uur, en ´s middags nog een keer...Op dagen dat ze korter slaapt, gaat ze er vroeg in de avond ook nog een keer voor de 4e keer in, en slaapt dan nog lekker ´s nachts...Goh, mijn 2 kunnen echt niet verschillender zijn hoor... Sabrien, fijn dat de vakantie heerlijk was, ben benieuwd naar je verhaal en hoe jullie het met eten hebben gedaan op vakantie? Heb namelijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken als wij over 2 maanden 10 dagen weg gaan... Lyanna...daar ben je...Idd. leuk nog een vrouw van een boer... Wij hebben dan wel geen eigen bedrijf, maar manlief werkt wel als boer...Landwirt heet het hier in Duitsland... Fijn dat je een buddy hebt...ben namelijk errrug benieuwd... Zeehondje..ow jeetje zeg...jullie kleine meid zo aan het spugen...Wat ik me dan altijd afvraag...krijgen ze dan eigenlijk sneller weer honger als ze alle suitgespuugd hebben? En jij ook niet lekker...misschien was het dat ook wel bij Sophie? Voel je je nu wel weer beter...Mag ik eens vragen hoe jij ook alweer werkt? Je ben namelijk ook wel veel bij Sophie heb ik het idee...Zo wil ik het nl. ook gaan doen...Wel lekker 20-25 uurtjes werken, maar ook wel lekker bij de kleintjes zijn. Jessie...klinkt idd. als een gezellig vrijgezellefeestje, en gezellig dat je een medekolfster had...zo kon je lekker genieten...Ow, ikkan niet wachten tot ik een lekker wijntje mag drinken...maar heb geen kolf...en heb wel besloten nog zo lang mogelijk bv te blijven geven...dus dan nog maar even wachten hé....Iets drinken kan ik nog heel mijn leven...bv, geven niet... Zo, even weer naar Niki toe...Ze ligt nu heerlijk in de box te spelen...Ze is echt makkelijk op het moment... Wat wij van het week-end opeend bedachten is dat de cryo´s opeens veel waaardevoller zijn geworden...Zeker met 2 zo verschillende kleintjes...Ben zo benieuwd welke combinatie we nu nog in vriezer hebben, een meisje zoals Romi, of een jongen zoals Niki, of een hele andere combinatie...
ow nee....had worteltjes op staan om de koken voor de kleintjes...is de pan drooggekookt...en alles verbrand...oeps... Een beetje te lang op het internet gezeten... Nou, ja, Romi slaapt eindelijk en Nik lag nog in de box te spelen, dus wilde ook even wat telefoontjes plegen en 5 minuten voor mezelf hebben...
Oeps! Kan gebeuren. Hier ook worteltjes op het menu voor vanavond. Beetje ver om te komen brengen hè . Ik werk in het basisonderwijs. Nu op woensdag, donderdag en vrijdag. Vanaf eind januari moet ik ook de dinsdag weer gaan werken, dan is mijn ouderschapsverlof afgelopen. Nu ben ik dus vier dagen bij Sophie, straks 'nog maar' drie. Zie daar wel tegenop hoor. Maar eerlijk gezegd hebben we de inkomsten gewoon nodig. We hebben een aardig groot huis en houden wel een beetje van luxe en tja het geld daarvoor komt niet vanzelf aanwaaien. Soms denk ik weleens om in een goedkoper huis te gaan wonen, maar daar hoef ik ten eerste bij manlief niet mee aan te komen en in deze moeilijke tijd op de woningmarkt is ook ook niet echt gunstig. En aan de andere kant vind ik werken ook heel leuk hoor. Ik vind het alleen zwaar om Sophie steeds te moeten wegbrengen en halen. Niet dat zij er last van heeft, bij opa en oma vermaakt ze zich goed. Alleen het steeds heen en weer rijden voor mij vind ik gewoon niet leuk. Ik rij 5x en manlief 1x. Ik werk ten eerste dicht in de buurt van de opa's en oma's (kwartiertje met de auto) en manlief begint om 6.00 uur tot 17.00 uur meestal. Dus tja, het is zo gewoon het handigst. Als ik vier dagen ga werken mag hij haar nog een extra dagje ophalen heb ik al bedacht . Zo, even mijn 'frustraties' van me afgeschreven. En ik hoor geluid uit de kamer van Sophie. Die heeft van 10.00 tot nu (12.15 uur) geslapen. Meestal zo'n 2 tot 2,5 uur, heerlijk hoor. En dan aan het einde van de middag (tussen half 5 en 5 uur) nog een uur ongeveer. Maar vaak moeten we d'r dan wakker maken voor het eten. Ga nu zo eerst een boterham geven ipv een fles. Kijken of ze 'm dan wat sneller op heeft. Soms doet ze er gewoon drie kwartier over, niet normaal toch. Dan heeft ze niet zo'n honger blijkbaar. Maar ze eet en drinkt al niet zoveel dus vind het wel belangrijk dat ze 'm opeet. Is de enige boterham op de dag namelijk.
H! meiden...Hier opeens 2 snotneusjes....Zoooo zielig...ze roggelen-snotteren en snurken erop los. Verder lijken ze gewoon fit, dus geen koorts ofzo...Ze hoesten soms een beetje als er wat snot in hun keeltje loopt...Verder probeer ik de neusjes schoon te houden en val ze lastig met druppeltjes met zoutoplossing en een baby-vicks-crempje voor onder de neus...Ze lijken alleen wat minder eetlust te hebben vandaag... Iemand verder nog tips? Hopelijk is het snel over, zo zielig, en waar het opeens vandaan komt, geen idee... Zeehondje...Toch lijkt het me dat je het goed gepland hebt...Wij hopen de komende jaren ook een huisje te kunnen kopen, dus lles wat ik bij kan verdienen is idd. mooi meegenomen...Verder lijkt het me ook gewoon weer leuk idd. aan het werk te gaan, en lijkt het me niet verkeerd verder een pensioen op te blijven bouwen...Dus, ook redenen genoeg...Hopelijk krijg ik het georganiseerd want het is in Duitsland ook niet makkelijk als werkend moeder...En ik vrees een beetje voor de reactie van mijn moeder...ze vind werkende moeders maar helemaal niks en snapt niet dat ik zoveel moeite voor kindjes heb gedaan die ik dan aan een oppas ga geven...Maar ja, weet dat ik me dat niet aan moet trekken, maar leuk is het niet dat te horen...
Hai Dames, Ben ik weer eens.. Ook hier meer ipad dan laptop, dus veel meelezen maar reageren komt er dan niet van.. Brabbel wat klink je heerlijk blij.. Leuk he dat brabbelen, dat begint hier nu ook echt en lachen, zo lief.. Hier rolt ze ook al van buik naar rug, maar nog niet andersom dan doen ze ook pas een tijdje later las ik ergens.. Wel super vervelend dat manlief thuis zit.. Zou ik ook super chagarijnig van worden.. Weet je al meer over jou werk, krijg je vaste dagen die je moet werken of niet.? Kat, jeeeeeh super fijn zeg geen Zdiabetes.. Over je zo voelen en werk, ja ik denk dat we idd snel ons zelf voorbij lopen, maar dat jezelf die grenzen moet stellen, niemand anders zal het voor je doen.. Josjo mooie fotos hoor.. En het wel of niet weten allebei heeft zo zijn charmes, schrijf je dat zo hahaha.. Wennes, heerlijk vakantie en heerlijk een meisje dat het zo goed doet.. Zeehondje bijna kruipen wat spannend zeg.. Oow zo zielig overgeven, bah al dat zuur.. @ Speentje, hier ook een speentje en ze heeft hem nu nog erg vaak ook doordat als ze kramp heeft ze het heerlijk vind om te zuigen.. Ze pakt ook steeds vaker haar handje en probeert haar duim, dus ik denk dat ze wel over gaat naar de duim, manlief en ik hebben beide lang geduimd.. Van mij mag het en leer het haar als ze wat groter is dan wel af.. Sabrien welkom terug.. Lyanna haaai ook hier.. Ben benieuwd wanneer je keizersnee is, spannend hoor.. Jessie, Tim kruipt ook al bijna, leuk hoor.. Straks lekker er achter aan rennen dus.. Nik Oow je ouders weer op bezoek.. Vervelend dat dat gewoon niet goed samen gaat en je dus niet optimaal kan ontspannen en genieten als je pa en ma er zijn.. Hier een meisje dat heel goed groeit, maar ws wel KMA heeft.. Zijn nu een week over op KMvrij en het gaat een stuk beter.. Ze had veel uitslag in haar gezicht al 6 weken verkouden onrustig drinken, altijd gespannen (maar niet heel veel huilen, alleen bij krampjes) en erg harde ontlasting waardoor alweer enige tijd niet zelf kunnen poepen.. Nou is de uitslag al helemaal weg, verkoudheid een stuk minder ontlasting zachter maar zelf poepen nog niet al is het wel als ik het een beetje stimuleer de rest uit zichzelf volgt.. En niet meer steeds gebalde vuistje maar heerlijk ontspannen.. We zijn er nog niet, maar denk toch wel dat dit het is.. Volgende week donderdag een afspraak bij het CB dus dan hoor ik hoe we nu verder moeten gaan.. Afgelopen maandag wat ze al weer 4885, net als Beer ook wel wat aan de lichte kant, maar volgt netjes haar eigen lijn en komt iig aan, dus helemaal oke.. Ik ben sinds gister weer begonnen in de sportschool en oow wat is dat heerlijk zeg, heb het echt wel gemist.. En gewoon even een uurtje voor mezelf.. Er zit een opvang bij de fitniss in, dus ze is heel dichtbij en als er iets is komen ze je ook gewoon halen, heerlijk.. Vanaf nu echt 2 of 3 keer per week proberen te gaan..
Hallo allemaal! Velen van jullie ken ik niet, een aantal nog wel. Ergens in juni/juli heb ik voor het laatst een berichtje geschreven waarin ik o.a. aangaf dat mijn energielevel niet zo goed zat en ik even afstand nam van ZP. Daarna heb ik niets meer laten horen en dat vind ik toch een beetje een naar 'einde' van mijn zp-tijd. Ik heb het namelijk wel heel bijzonder gevonden om mooie momenten en soms ook moeilijke met jullie te delen: Wennes, Mirr, Josjo, Zeehondje, Kaaat en nog een aantal (sorry als ik niet iedereen hier noem, mijn geheugen laat me in de steek). Het voelt niet goed om helemaal niets meer te laten horen. Het gaat met mij en Pim gelukkig goed. Pim is inmiddels bijna 14 maanden en is een heerlijk mannetje geworden. Hij staat, waar hij erg van geniet en wat hij dan ook de hele dag wil doen, kruipt zich suf en is zich ineens heel snel aan het ontwikkelen (ging eerst wat langzaam). Ik heb er inmiddels dan ook alle vertrouwen in dat het gewoon goed met hem zit. Nieuw is de verlatingsangst waarbij hij soms erg hard moet huilen als hij wakker wordt in de nacht en het heel moeilijk vindt als papa of mama weer weg gaat. Maar dat komt ook goed! Hoort erbij...Maar het is soms hartverscheurend als hij ineens zo bang wakker wordt! Ikzelf heb, na de nodige medicatie, weer wat nachtrust gehad de afgelopen weken. Dat had ik een jaar niet gehad en was behoorlijk gaan opbreken. Nu gaat dus dat ook weer beter en de medicatie ben ik dan ook alweer aan het afbouwen. Reden om dat ook graag te willen is dat we in oktober weer een afsrpaak in het ziekenhuis hebben om te praten over de start met de cryo-behandeling. Spannend! Anyways: ik wilde dus toch nog even goed afscheid van jullie nemen, vandaar dit bericht. Ik heb nog wel gedacht om weer mee te schrijven maar er zijn zoveel nieuwe mensen dat ik niet meer weet waar te beginnen. Ben echt het overzicht kwijt. Misschien op een ander moment, in een ander forum? En dan nog speciaal voor Josjo: wat gaat het alweer hard met jouw zwangerschap zeg! Alle goeds voor jou en je mooie gezinnetje!
Knap hoor Kaaat, sporten. Alhoewel ik het al snel knap vind als iemand gaat sporten . Ik heb er echt helemaal niks mee. Zeg altijd wel tegen mezelf dat ik wat moet gaan doen maar heb er gewoon geen zin in. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel lekker, maar die stap er naartoe is nu al een paar jaar niet gezet (alleen de zwangerschapsgym dan). We hebben thuis een crosstrainer en moet dat echt gaan doen... Hoe kan ik mezelf daartoe overhalen? Iemand tips? En hier ging juist eerst het rollen van rug naar buik en pas een maand later ofzo andersom. En met twee maanden was Sophie nog iets lichter zelfs. Als ze inderdaad maar mooi stijgen in de lijn op de grafiek. Fijn dat het door de andere voeding zoveel beter lijkt te gaan!!! Peppers, wat toevallig. Ik lag gisteravond in bed te denken hoe het zou zijn met jou (en met Miirrr) en wilde één dezer dagen opzoeken of jullie nog wel actief waren op zp). Wat fijn dat het zo goed met Pim gaat. Ook fijn dat je je steeds minder zorgen maakt over zijn ontwikkeling. Hij komt er wel! Misschien gaat het allemaal iets langzamer maar hij gaat vooruit en daar gaat het om. Dat zie ik hier ook. Ze doet alles lekker op haar eigen tempo. En nog steeds last van moeilijk slapen dus. Vervelend. Maar met de medicatie weer even jezelf opgepompt, fijn. En dan ook nog het goede nieuws over een cryo-tp in de nabije toekomst. Kan niet beter allemaal!!! Ik wens je heel veel geluk toe en misschien komen we elkaar nog eens tegen in een ander topic inderdaad, lijkt me leuk. En hoe is het eigenlijk afgelopen met zijn helmpje? Mooi rond koppie gekregen? Anders pb ik je wel even daarover.
@peppers wat leuk om weer iets van je te horen, had je laatst nog een pb gestuurd om te vragen hoe t was met je. Fijn dat Pim het zo goed doet en dat het met jou ook beter gaat. Ja van de ' oude' garde is niet heel veel meer over, jammer. Spannend weer een afspraak in het zh. Wie weet komen we elkaar weer in een ander topic tegen , zou leuk zijn @sporten sportschool lukt mij ook niet. Heb daarvoor geen doorzettingsvermogen. Wel ben ik 6 wkn na bevalling weer begonnen met mijn voetbaltraining en wedstrijden. Dat doe ik nog steeds. @kaat wat fijn dat het beter lijkt te gaan nu met andere voeding. Wat is het toch gezellig met zon hummeltje in huis hè. Ze gaat nu echt met je mee zitten te lachen en is echt de komiek aan het uithangen. En hoe harder je zelf lacht, hoe gekker ze gaat doen. Ook zo schattig als ze bij iemand anders zit kan ze echt zo dr armpjes naar me uitstrekken...heerlijk Het extra opletten is nu begonnen. Mevrouwtje trekt zich overal aan op, maar staat echt totaal niet stevig en laat ook weleens gewoon los. Echt dood en doodeng. Weet dat ik ze gewoon moet laten doen, maar m'n hart heeft al regelmatig in m'n keel gezeten
Peppers, wat leuk om nog een berichtje van je te lezen! Ik heb ook overwogen te stoppen met schrijven en al ben ik hier niet de meest actieve, vind het toch nog wel leuk om te lezen hoe het met alle ukjes gaat, ervaringen en ideetjes uitwisselen enzo. Alleen ik schrijf nu ook met jan mamas (3x) en dat is druk haha. Fijn te horen dat Pim staat en kruipt en lekker vrolijk is! Ik hoop dat jij ook gauw verder opknapt. Heel goed dat je de rem op een aantal dingen hebt gezet en actie hebt ondernomen om je weer beter te gaan voelen! Veel mensen gaan maar door en door en die vallen dan na jaren om en kom dan nog maar eens overeind Heel jammer dat je er niet meer bent. Je mag ook best af en toe laten weten hoe het gaat hoor, als je meekletsen niet wilt. En anders is het ook ok. Wat gaaf binnenkort een afspraak voor een tp! Ik hoop heel gauw succesvol, hier was het deze keer meteen raak, zo kan het dus ook he J. Hier gaat het prima, voel me goed! Vandaag alweer 22 weken gaat hard! Wie weet tot nog eens. Het gaat je goed!! X Kaaat wat balen, kma! Nou moet ik zeggen dat ze het soms denken maar dan blijkt het toch iets anders te zijn. Dat hoop ik voor jullie, want het lijkt me zon gedoe als ze echt kma heeft bij een vriendinnetje hebben ze alle testen gedaan, bleek het niet te zijn. Zijn ze vervolgens overgestapt van Friso naar Nutrilon en was het helemaal over!? Heel apart maar wel fijn! Jessie, leuk weer van die feestjes he! Heb ik toen ook zo gedaan. Ach en na 1 borrel ook nog weleens bv gegeven, de lactatiedeskundige zei dat het op zich wel kon. Ik vraag me ook af hoeveel er daadwerkelijk in de melk komt hoor. In je bloed ok en veel drinken nee, dan gaf ik zeker niks. Maar na 1 wijntje weleens en nooit iets gemerkt..En tandje 3 alweer! Broodkorsten vinden ze echt lekker! Ik geef het nog steeds, ook met gewoon boterham eten in stukjes. Ik kreeg laatst de vraag van een vriendinnetje; eet ze dat? Ja hoor, ze weet niet beter haha. Zeehondje, fijn dat Sophie is opgeknapt! Hier nog nooit gehad, dat overgeven, lijkt me raar. En naar ook. Is de bank wel schoon geworden? Dat zou hier echt overal tussen de stof kruipen vrees ik Lafemme, hoop dat je gauw een mooi huisje vindt! En jij merkt natuurlijk ook heel erg verschil tussen die ukjes he, dus dan is denk ik ook gauw dat het opvalt dat romi onrustiger is dan nikita.. tja, wel heel vervelend maar mijn ervaring is dat de sprongetjes in het eerste jaar sowieso wel heftig zijn omdat ze ook minder goed duidelijk kunnen maken wat of op welke momenten ze ergens last van hebben en ze volgen elkaar ook snel op. Sterkte meissie !
H! Meiden, Even een berichtje van mij, Niki en Romi liggen op bed en manlief is weg met vrienden...Dus even rust voor mezelf, want het waren zware dagen. Romi is nog altijd onrustig, maar we proberen er nu wat aan te doen door hem weer heel veel houvast te geven en te knuffelen en te masseren en van alles...Hij is gewoon te nieuwsgierig, zit al klaar om te kruipen en wil gewoon veels te veel...We moeten hem dus een beetje tegen houden en rustig houden...En dat schijnt echt te helpen...hij heeft gisteren en vandaag eindelijk weer eens 2 uur ´s middags geslapen...Ik blijf echt bij hem en houd hem vast tot hij rustig is en slaapt. Gister duurde dit 45 minuten, vandaag nog maar 30...Niki is daar al veel zelfstandiger in en als het genoeg is wil ze ook niet meer en geeft duidelijk aan dat ze wil slapen...Romi dus niet, die gaat alsmaar door...Dit houden we nu een tijdje zo vol, gelukkig heeft manlief een paar dagen vrij, dus we kunnen echt even zijn onrust onderbreken hopelijk...Wel fijn hoor...verplicht extra knuffelen... Verder ben ik vandaag met een nieuwe cursus begonnen, msischien is er in NL ook zoiets, het heet Fit Dank Baby. vond het zelf een beetje druk, maar de kleintjes deden goed mee, en zo beweegt mama zoch ook weer eens wat... Kaaat, wat fijn zeg die fitness waar je met kindjes naartoe kunt...Dat zou ideaal voor mij zijn...Ga ik ook eens naar kijken... Wat fijn zeg dat je een oorzaak hebt gevonden voor de kwaaltjes van jullie kleine meid... Peppers, wat spannend zeg...gaan voor een cryo...Ik wens je heel veel succes met deze nieuwe periode, en hopelijk komen we elkaar weer eens tegen in een topic... Zeehondje...heb geen tips voor je oe je jezelf meer aan het sporten kunt krijgen...Mij helpt altijd alleen dat ik weet dat ik naderhand een super fijn en moe gevoel heb... Wennes, heerlijk hé dat schaterlachen...kunnen ze hier ook...en gillen dan vna de pret... Zozo, jullie kleine meid staat al... Josjo...Romi maakt dus idd. hele ontwikkelings-reuzesprongen zo ongeveer...Iedereen is er altijd verbaasd over wat hij al kan ( en dan zeggen ze dat meisjes eigenlijk sneller zijn, nou hier dus niet ) en sinds zijn geboorte zegt ook iedereen dat hij erg wijs kijkt, hij observeert echt alles, dit verwerkt hij dan als hij slaapt en dat is dus bijna teveel, daardoor slaapt hij ook slecht. Vandaag heb ik hem heerlijk gemasseerd en hij is super in slaap gevallen, dat ga ik ook weer vaker toepassen... Hoef me niet slecht te voelen als ik Romi nu extra knuffel en doe, hij heeft daar meer behoefte aan dan Niki...die kleine meid...ze is gewoon al veel meer gesettled hebben ze me verteld...Nou ja, we proberen het dus maar uti, en het schijnt te werken...
Meiden er is babynieuws! Jivano is vanmiddag om 15.29 uur geboren via een ks. Hij heeft wel n moeilijke start en ligt nu op de couveuseafdeling. Lyanna heeft t ook zwaar, heeft lage bloeddruk en 1,5 liter bloed verloren dus ze is nu kapot. Als het goed is mag Jivano morgen bij haar op de kamer en kan het genieten goed gaan beginnen.. Ook vanaf hier proficiat met de geboorte van Jivano! Fotos hoop ik gauw te spotten op fb of hier . Rust nu maar lekker uit (niet dat ze dat hier leest haha) en morgen heerlijk gaan genieten van je kleine lieve schatje!
Lyanna...proficiat zeg...en probeer maar even goed bij de komen in het ziekenhuis...jezelf lekker laten verwennen en idd. alleen genieten van Jivano...Wat een bijzondere naam zeg...hoe zijn jullie eraan gekomen? En heeft het een betekenis? Liefs en ben benieuwd naar het bevallingsverhaal...maar daarvoor heb je nog tijd...Deze eerste tijd gaat veels te snel en laat ZP dus maar even links liggen... Hier trouwens gisteren dus alweer een half jaar geleden sinds de geboorte...Elke keer als het een vermaanddag is hier denken manlief en ik terug aan de dagen rond de bevalling, zodat we de details niet vergeten, maar goh, wat gaat de tijd snel zeg...
Hai Ladies, Allereerst Lyanna super gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.. Hoop dat hij snel bijtje op de kamer is en t echte genieten kan beginnen.. Peppers ik denk dat je mij verward met de andere Kaat, maar wel super om te horen dat je zoontje t zo goed doet.. Zeehondje Oow ja zie je wel dat alle kindjes anders zijn.. Zelfs wat rollen betreft dus.. Over sporten ja ik kan moeilijk zonder en tips t is net als je huis schoonmaken/houden, dat is ook geen leuke klus, maar t gevoel erna is erg fijn.. Wennes de spannende tijden zijn dus aangebroken.. Ja t is vallen en opstaan, maar je moederhart wil alleen maar beschermen is logisch.. Voetbaltrainen en wedstrijden is toch een super workout, dan is t denk ook niet echt nodig om daarnaast nog wat te doen.. Josjo wat ga enorm hard zeg.. En over de KMA, ja heel goed testen kunnen ze t niet als ze zo klein zijn, maar t zit wel erg in mans familie, dus t zo mooi zijn als t iets anders is, maar dat denk ik niet.. Hopen dat ze erover heen groeit dan kan ook nog.. Nik, is dat een soort sporten met de beebs erbij.? En ja ze brengen bij de fitness is ideaal.. Romi dus remmen, klinkt logisch, maar laat hij t ook toe.? Jij bepaalt dus nu wanneer t bedtijd is en niet meervwachten tot hij moe is.? Hier alles eigenlijk Gied, geniet enorm, nog 2 weken en dan weer aan t werk en dat geeft dubbele gevoelens.. Wel heel veel zin in, maar helemaal geen zin om mijn meisje te missen.. Ach à nu eerst nog even genieten..
Lyanne, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Onwijs mooie naam! Hoop dat jullie allebei snel opknappen en kunnen gaan genieten. Josjo, de bank is schoon. We hebben een bruine memailleerde (hoe schrijf je dat?) bank gelukkig. Straks controle voor het helmpje. Hopelijk voor het laatst!!! Afgelopen was Sophie precies elf maanden en waren wij vijf jaar getrouwd (dit was ook beide op een donderdag). Als verrassing zijn we uit eten geweest met z'n drietjes in een net nieuw geopend restaurant. Was echt heerlijk en gezellig. En Sophie kan uit een rietje drinken, handig! Grote meid.
Hé meiden, Even wat kleine dingetjes tussendoor. Vandaag was Niki moeilijk en wilde niet slapen...haha, zo blijf je bezig...maar ze slaapt nu al een uur in haar Doomoo, dus laat haar maar liggen...Vanmiddag werkte het zingen als een tierelier bij Romi, had hem zo in slaap... Bij Niki werkte het alleen zojuist niet... Bovendien hebben ze vandaag hun eerste groentehapje gehad...pompoen...wow, wat vonden ze dat lekker... En wilde vandaag mijn ogen laten opmeten omdat ik wat slechter begon te zien en zelfs mijn 15 jaar oude bril uit de kast heb gehaald...Moet ik wachten tot 4-6 maanden nadat ik met borstevoeding ben gestopt. Schijnbaar kan het daar mee samenhangen...Iemand hier wel eens van gehoord?