Echt een leuke naam, kan ik jullie vertellen. Als Chybou t goedkeurt pb ik de naam wel. Maar eerst moet ik akkoord krijgen van Chy en Lieve......
ja het is een leuke en aparte naam, nooit eerder gehoord . Je kan ook vriendjes met haar worden op fb. Als je mij of brabbel hebt kan je haar zo vinden . Ik weet dat ze dat wel prima vindt, ze wil de naam alleen hier niet noemen. Vanuit hier ook nog een keer proficiat!!
Brabbeltje, dat vinden Lieve en ik goed hoor! Josjo heeft gelijk, we willen liever niet dat je via Google haar naam hier op het forum tegen komt. Het gaat heel goed met ons 'pupke'. Het hele verhaal komt nog wel als we thuis zijn.
Ow meiden...vinden jullie het heel erg als ik niet teruglees maar er vanaf nu weer mee inspring...Het was echt een wat zware tijd, maar nu gaat het sinds 3 dagen wat beter en volgende week hebben we een afspraak voor Romi en hopelijk gaat het dan nog beter. Ze zijn zo verschillend en hebben verschillende ritmes, bovendien slapen ze ´s nachts nog niet door en was Romi dus extreem onrustig....Hij wordt brullend wakker, slaapt overdag niet langer dan 30 minuten en is somd 6-7 uur wakker en wil niet inslaap vallen...je ziet echt dat hij ertegen vecht...Vermoeiend hoor...Niki is gelukkig super makkelijk en slaapt hartstikke braaf...Ik weet niet goed waarom Romi zo onrustig is...we hebben alles uitgeprobeerd en hopelijk krijgen we dus volgende week wat tips... Het gaat verder goed met ze hoor....Ze hebben hun eerste verkoudheidje gehad...eten braaf zelfgekookte groente en aardappelen en zijn gezond en zitten al op hun knietjes om te kruipen...Niki kan dit ondertussen ook...Maar vind het op het moment zwaarder dan in het begin en hoop dat ze toch wat meer een ritme krijgen dat tegelijk loopt. Manlief begint een nieuwe baan...volgende week gaan we een super leuk huisje kijken waarvan we hopen dat we het krijgen en vanaf Maart kan ik ook weer aan het werk...Alles verder super in orde dus... Ondertussen zijn Lyanna en Chybou MMMama geworden..Proficiat meiden...en lekker genieten van deze tijd, hij gaat veel te snel voorbij...Lyanna wat een verhaal zeg...gaat het nu wel weer beter met je? En Chybou...ben wel benieuwd naar je verhaal en de naam...Zijn wij eigenlijk op FB vriendjes?? Denk het niet...heb geen babynieuws voorbij zien komen daar, maar ben ook niet veel online geweest... Zeehondje...ow ja...zag een prachtig rond koppie voorbij komen...wat super goed zeg... OK. meiden....hopelijk kan ik vanaf nu weer beter meelezen en schrijven...
Ach lieverd toch, snap wel hoe zwaar dat moet zijn. Twee verschillende ritmes en een slecht slapend ventje. Maar wat fijn dat het allemaal de goede kant op lijkt te gaan. Ook qua huisje en werken! Komt goed meid. Zet 'm op. Je bent een supermama. (Collegaatje heeft ook een tweeling en ook soms verschillende ritmes. Lastig hoor. Kwam haar tegen tijdens het winkelen, twee maxicosi's op wagen geklikt, dat alleen al zag er 'zwaar' uit. Ppppffff... hen respect voor tweelingmama's).
Hoi meiden, Even een berichtje van mij. Ik zou vandaag officieel uitgerekend zijn van onze kleine meid. Wat gaat de tijd snel. Morgen is ze al weer een week oud. C is op, 25-9, de geplande datum via een keizersnede geboren. Ze woog 3775 gram. Hoe lang ze is weet ik niet. Het ziekenhuis meet kindjes in stuit niet op omdat ze de beentjes niet onnodig willen strekken. De operatie zelf verliep heel heftig. Waarschijnlijk door mijn rugafwijking heeft de verdoving niet goed gewerkt. Hierdoor heb ik een deel van de operatie kunnen voelen. Om dit tegen te gaan heb ik medicijnen waarmee ze me een beetje weg hebben gemaakt. Hierdoor heb ik de eigenlijk geboorte niet meegekregen. Wel kan ik me herinneren dat Lieve C, na alle controles door de kinderarts, bij me neer heeft gelegd en kon vertellen dat ze helemaal gezond was. Dat is, na alle zorgen die we er over hebben gehad, natuurlijk het aller belangrijkste. Het herstel duurt wat langer dan gemiddeld. Mijn lichaam heeft een aardige klap van de keizersnede gehad. Omdat de pijnstilling niet goed werkte ben ik aan de morfine pomp gelegd en ben ik dag twee nog helemaal in bed gebleven. Daarom moesten we een dagje extra in het ziekenhuis blijven. De borstvoeding kwam door de KS langzaam op gang. C was nog net niet te veel afgevallen. Ook zag op dag drie ook nog eens aardig geel. We zijn begonnen met bijvoeden. Gelukkig is bijvoeden niet meer nodig en is C nu goed aan het aankomen. Lieve mocht dag en nacht bij C en mij in het ziekenhuis blijven. Ik heb dit als super fijn ervaren. We hebben samen, ook in het ziekenhuis, echt van onze dochter kunnen genieten. Vrijdag mochten we naar huis. Daar maakten we kennis met onze fantastische kraamhulp! Thuis zijn we nu lekker verder aan het genieten van onze dochter. Liefs!
Wat jammer dat het zo rustig is hier. Hier gaat alles super. Ons meisje wordt al zo groot. Soms lekker ondeugend. Gaat al een beetje stappen langs de tafel en bank. En het woordje poes zegt ze tegen alles en iedereen Wij zijn ondertussen al voorbereidingen aan het treffen voor haar eerste verjaardag! Naamslinger is in huis, mooie uitnodiging verstuurd en de woezel en pip taart is besteld. Zo leuk!!!
Jaaaa bijna 1 Leuk hè die voorbereidingen. Ik ben ook al een beetje aan het rondneuzen. Wat gaat het snel hè al stapjes rondom de tafel @chybou Jeej heftig zeg, lijkt me ook heel eng. Gelukkig zijn jullie nu thuis. Laat je lekker verwennen en geniet saampjes Hier ook alles goed. Een verkouden meisje maarja daar heeft zo ongeveer heel Nederland last van volgens mij.
Chybou, wat een heftig verhaal zeg, maar wat een prachtig meisje...Hoe gaat het nu met je? En loopt de BV goed? En hoe voelt Lieve zich? Zeehondje, wat leuk zeg een Woezel en Pip taart...Ben ook gek op Woezel en Pip..Ken je hier in Duitsland dus niet...Ben zelfs aan het denken kinderstoelen bij de Babydump te bestellen, hihi, daar kun je ook super leuke Woezel en Pip kussentjes bij bestellen... Verder hier alles goed...Het is zoveel leuker in de box te kijken wat ze aan het uitspoken zijn dan de tv...Ze ontdeken echt de wereld en elkaar...Laatst keken ze elkaar aan en gierden het uit...En na het boodschappen doen waren ze echt al aan het kletsen in de maxi-xosi´s op de weg naar huis...Zo gezellig... Alleen slaapt Romi nog altijd erg slecht...We zijn nu bij een ergotherapeut geweest en zij zei ook dat we hem moeten proberen te remmen...Hij wil veel te veel en kan dit allemaal niet verwerken waardoor hij niet wil slapen en niet lang kan slapen...Erg vermoeiend want hoe doe je dit...Het is echt elke dag een paar keer brullen en ik moet hem echt dwingen om te slapen...Als hij dan slaapt slaapt hij nu wel eindelijk wat langer...was het 2 weken geleden amper 30 minuten haalt hij nu toch wel 2 keer per dag een uurje...Dus er is verbetering, maar het kost veel energie...Want Niki is er ook nog, maar ja...de ergotherapeut zei dat Romi voorrang heeft wat Niki is veel zelfstandiger...Over 2 weken nog een afspraak bij een kindertherapeut, zij bekijkt nog of er iets van een geboortetrauma of blokkade dwars zit bij Romi, zelfs als het tegen die tijd beter gaat gaan we nog naar haar toe...Misschien heeft ze nog wel wat tips... Morgen ben ik jarig, maar voel me niet jarig hoor...Manlief moet werken en mijn ouders komen niet. Dat was een paar weken geleden echt veel te druk en toen ging het nog niet eens zo slecht met Romi...Moet er nu niet aan denken nog 2 logé´s te hebben. Mijn zusje is de afgelopen dagen nog een nachtje geweest, maar een zus is toch makkelijker dan 2 ouders over de vloer...Bovendien hebben manlief en ik nog genoeg te doen, over 3 weken gaan we dus op grote doopreis naar Roemenie en we hopen snel te kunnen verhuizen...We hebben 2 leuke huisjes bekeken afgelopen week en hopelijk krijgen we er één van toegewezen...Maar ja, dus voor de zekerheid nog maar verder op huizenjacht.... Fijn week-end allemaal...
Zeehondje, je hebt helemaal gelijk.. jammer dat het zo rustig is! Ik ga vanaf hier bijspringen.. en weer fanatiek schrijven oké?! @Chybou, heftig zeg, maar het belangrijkste is dat je meisje er nu gezond en wel is! En gelukkig loopt de bv inmiddels wel en groeit ze er nu goed op. Heeft Lieve nu vakantie? @Zeehondje, ja, al bijna 1 jaar! Jeetje wat gaat dat snel.. en ach beter dat ze tegen iedereen poes zegt dan tegen alle mannen papa, toch? @Wennes, jullie meisje ook ruim 10 maanden. Is de verkoudheid weer over? Hier ook grote snottebellen weg moeten vegen de laatste weken.. ik hoorde bij het cb dat ze zo'n 13 verkoudheden per jaar oplopen.. dus! @Nikita, respect hoor, elke keer weer als ik een verhaal van je lees dan denk ik dat! Ik hoop echt dat het langzaamaan beter gaat en dat die therapeut nog wat kan doen. Hier goede ervaringen.. Tim had dan wel geen slaapproblemen, maar toch.. En nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Hier gaat met Tim alles goed, hij kruipt vrolijk rond, eet goed zijn groentes, fruit is wisselend en brood tja.. is vooral heel leuk om op de grond te gooien, maar als je hem probeert te "voeren" is het helemaal drama, dus dan liever dat hij zelf aan de slag gaat. Hij heeft 3 tandjes, en er komen er weer 3 aan, maar het ergste kwijlen is alweer over, al hing dat misschien ook samen met zijn verkoudheid. Verder heb ik het razend druk op het werk en weet ik sinds anderhalve week dat er ook bij ons waarschijnlijk mensen uit moeten, niet leuk.. maar goed, we doen maar gewoon ons best en dan zullen we wel zien! En we hebben een midweek CenterParcs geboekt.. jaja, eindelijk vakantie! De eerste week van november. Ga dat ook meteen gebruiken om de borstvoedingen overdag af te bouwen, want 9 november vervalt natuurlijk mijn voed/kolfrecht.
Hallo lieve meiden, ik leef ook nog SCHAAM SCHAAM Het is zo makkelijk dat we elkaar op FB hebben, en dat we zo op de hoogte blijven... Maar helaas kakt dit topic dan wel in. Zeehondje, hoe gaat t met jullie PRACHTIGE moppie? Oh wat n beauty is t toch, elke keer als ik de fotos zie, smelt ik. Ze had de eerste cadeaus al binnen zag ik op FB! LEUK! En wanneer vieren jullie haar verjaardag? Josjo, hoe gaat t met beeb, en hoe voel jij je? Nikita, GEFELICITEERD!!!!! Hoe jong ben je geworden?! En hoe is t met de twin? Loopt alles een beetje op rolletjes, of gaan de ritmes weer langs elkaar? Jessie, hoe gaat t met Tim, en zn broodavontuur? Bijna vakantie voor jullie! LEKKER! Welke CP gaan jullie? Wennes, meisje al van dr verkoudheid af? Chybou, hoe gaat t met jullie prulletje? En kunnen jij en Lieve al wennen aan t gezinsleven? ================================ EGO, Hier gaat alles lekker met Beer. Heb weinig te vertellen want alles gaat goed. Slapen,eten, lachen, het is zo een vrolijkerd, hij begint al sochtends als we m wakker maken voor de fles.... Afgelopen week zijn we voor de eerste keer naar het zwembad geweest met Beer. Hij keek zn ogen uit! Er was zoveel te zien, en elke keer vond hij weer iets nieuws om 5 minuten naar te staren en te lachen. We waren om half 12 binnen, uurtje gezwommen, half 1 de fles, en daarna weer t bad in tot half 3. Toen begonnen zn oogjes rood te worden van de slaap, dus tijd om eruit te gaan. Ik rol m in zn omslagdoek, en voordat de laatste punt ingevouwen was, sliep hij al. Tijdens t afdrogen is hij gewoon doorgeslapen, en heeft de hele middag liggen muffen, haha! Leuke foto's gemaakt. Vrijdag hadden we een feestje, was ongeveer een uurtje rijden. Dus Beer is lekker bij mijn man zn vader en moeder gebleven. Rond 4 uur gebracht, en kwart over 1 opgehaald. Slapen vind ik nog een beetje te vroeg, dus we hebben m lekker opgehaald. Maar hij had t heel erg goed gedaan, lekker gelachen, gepoept, en makkelijk in slaap gevallen. Tja, thuis hebben we dr ook geen problemen mee, dus ik had niet anders verwacht. Ze vonden t heel fijn om Beer een avondje te hebben. Nu nog 2 weekjes vakantie, en dan mag ik ook weer aan de bak. Heb mn vaste uren al te horen gekregen. Dinsdag 7-1, en vrijdag 9-5, dus dat zijn best lekkere tijden. Mijn man heeft afgelopen week 3 keer telefoon gehad voor een volgend gesprek. Zo stuur je in 2 maanden 30 vacatures weg, en hoor je niks, en nu in 1 week 3 tegelijk. 1 was niks geworden, 1 krijgt hij volgende week te horen, en bij de andere is hij gisteren aangenomen!!!!!!! YYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEYYYYYYYYYYY!! Hij kan 1 nov. beginnen gelukkig. Dikke mazzel is ook dat t hier 10 minuten vandaan is, dus hij zou eventueel op de fiets kunnen gaan. Wat zijn we blij zeg, EINDELIJK na bijna 3 maanden. Dikke knuffel voor iedereen, ik ben benieuwd hoe t met jullie gaat! Hier een foto van Beer, maar die haal ik morgen wel weg.
Ik ben er ook nog, maar zit even onder een steen op het forum. Héél triest nieuws gekregen, waar ik toch wel wat van ondersteboven ben. Hebben jullie ook een besloten clubje op FB? Want ik klets op FB met een paar groepjes mee en daarom ook wat minder hier. Ik heb hier nog niet iedereen op FB, als je wil stuur ik je wel pbtje om mij te kunnen uitnodigen of anders stuur mij maar 1tje. Verder gaat het met J. eindelijk een stukje beter, vorige week definitief over gestapt op FV en eindelijk na bijna 2 weken zat hij afgelopen donderdag bijna weer op het geboorte gewicht. Hij groeide niet (schommelde iedere keer rond de 3320-3360 gr), maar woog afgelopen maandag 3520 en donderdag 3600 gr met FV. Verder ben ik nog héél erg moe, hou nog ontzettend veel vocht vast en heb elke dag erge hoofdpijn. Geniet hier verder volop van mijn gezinnetje en een dag is ook zomaar om!
Ik heb volgens mij alleen josjo op Facebook. Wat een knapperd brabbel...wauw Geniet nog van je laatste 2 weekjes. En wat fijn dat manlief aangenomen is, gefeliciteerd @lyanna sterkte met het trieste nieuws. Fijn dat hij weer terug is op geboorte gewicht. Hier is ze nog wel wat verkouden maar gaat de goede kant op. Wel is ze niet altijd te genieten. Kan erg piepen de laatste dagen en dan is niks goed. Ach zal wel fase zijn waar we doorheen moeten
hallo allemaal, Ik ben er ook nog, alleen idd ook een fb clubje, dan de jan mama clubjes en gewoon druk.... bij de 16-31 jan mama's zijn er deze week 2 kindjes voor de 24 weken geboren en overleden, wat een verschrikkelijk iets lijkt me dat zeg... zo verdrietig! Brabbel wat is Beer een scheeeeet! Ik ben blij dat ik vandaag even kwam gluren zeg, prulleke! Zeehondje, alweer bijna een jaar ja, wauw, hoe leuk!! Geniet er van, wordt vast een hele leuke dag! Verder sorry, ik heb niet alles gelezen... hopelijk gaat alles goed met iedereen? Lyanna geen fijn nieuws gehad? Sterkte meis... Hier gaat alles goed, 26e week alweer, hoe hard gaat dat! Heb wel de 2e keer bo en moet 5 weken voor uitgerekende datum op streptokokken testen. Over 2 weken resus C extra laten prikken (ben negatief), dat vind ik ook nog wel spannend. Verder alles goed