oh en chybou ook cute!! Maar zie ook fotootjes op fb . heftig bevallingsverhaal zeg pffff. Geniet je wel lekker van die kleine C?
Grgrgrgr meiden, had ik zojuist een heel bericht getypt en netjes erop gelet dat er geen typ- en spelfouten in stonden, is het opeens weg...Nu heb ik dus geen zin meer om daar op te letten...Wil eindelijk ook naar bed, maar ook nog even hier schrijven, want vond het zo leuk dat er weer wat berichtjes stonden...Al denk ik wel dat FB meer en meer in opkomst is...ben zelf ook lid van het tweelingmama-clubje op ZP, al schrijf ik er niet zoveel...Onhandige van FB is dat er geen banners zijn en dat ik het zo verwarrend vind wie nu wie is i.v.m. nicknames en echte namen...Maar ja, heb dan ook een geheugen als een vergiet voor dat soort dingen...Vind het wel veel makkelijker bijhouden op FB, en stuur dus dadelijk een paar PBtjes ervoor...Als iemand mij wil, schrijf mij ook maar een PB... Hier alles goed, vandaag een lekker thuisdagje gehad en beide kleintjes hebben goed geslapen, zelfs vrij tegelijk...`s ochtends een klein uurtje en ´s middags ruim 2 uur...Het naad bed gaan vanavond was wel wat moeilijker...manlief wilde nog even skypen met zijn moeder en de kleintjes, dus duurde het even voor ze sliepen, en ze zijn ook alweer wakker geweest, maar nu lijkt het de goede richting in te gaan. Zeker Niki heeft nu verlatingsangsten...ze klampt zich echt aan mijn hand vast bij het naar bed gaan en stopt het liefst mijn vingers dan in haar mondje...Gelukkig wordt ze snel rustig en kan ik dan de kamer uitlopen, zodrra ze op haar knuffeltje gefocust is. Ook merkte ik vandaag haar eerste tandje... Het kraste op het lepeltje en ik voel het ook. Ik zie nog niet veel, een heel klein randje maar...jammer, dan is de tijd van de tandeloze lachjes voorbij...heerlijk vind ik die stralende gezichtjes zonder tandjes... Jessie, wow, bij jouw dus al 6 tandjes...en lekker een weekje weg in het vooruitzicht...wel vervelend dat er mensen weg moeten op je werk...altijd spannend dan wie het treft... Brabbel, wat is Beer toch een knapperd...en wow, hij heeft het goed uitgehouden in het water zeg...Onze zwemles duurt 45 minuten, en ik was laatst met mijn zusje de eerste keer alleen zwemmen en na 40 minuten zijn we er ook al uit gegaan...Geen wonder dat Beer zo lekker heeft geslapen...En wat fijn dat manlief weer werkt heeft...Al zal hij wel genoeten hebben van de extra Beertijd... Lyanna...herstel jij maar eerst compleet voor je hier komt neuzen...Gelukkig dat J. aankomt, maar ook goed op jezelf letten hoor....Fijne van FV is dat je ook eens een nachtje door kunt slapen...zeker wel doen hé... Josjo...wat ga je snel zeg...en fijn dat het zo goed gaat...Kon het niet laten en ben eens terug gaan lezen van die 2 beebjes...Wat is dat toch altijd schrikken zeg, en het gebeurt jammer genoeg veels te vaak vind ik...Al las ik wel iets van een infectie en een operatie, had dat er iets mee te maken ofzo? Het topic was wel heel erg lang, dus kon niet helemaal volgen...Ik ben nu nog wel eens bang voor de kleintjes en zal blij zijn als het eerste jaar voorbij is...Echt balen hoot dat er enge dingen gebeuren, maar ja, dat maakt natuurlijk wel dat we kunnen genieten van de mooie dingen en de dingen die we al hebben...Het is allemaal niet vanzelfsprekend... Fijne avond nog meiden...
Wat gezellig dat er weer wat meer gekletst wordt hier. Ik heb alleen Brabbel op facebook en ben er eigenlijk niet zo van om dit allemaal via fb te bespreken. Of dan moeten we een privéclubje aanmaken, weet alleen niet hoe dat moet. En ja, ik ben bang dat ik ook iedereen door elkaar ga halen (nickname en echte naam zeg maar). Wennes, hier een meisje dat eigenlijk voor het eerst echt duidelijk verkouden is. lekkere snottebellen die ze dan over haar hele gezicht uitsmeert. Een 'sprongetje'? Terwijl ik daar niet zo in geloof eigenlijk, haha. Hier soms ook opeens weer nachten dat ze twee á drie keer wakker wordt en daarna gewoon weer doorslaapt. Of opeens weer huilen als je haar naar bed brengt. Drie dagen gehad vorige week en nu gaat het gewoon weer goed. Dan zal er toch wel iets dwars zitten, iets willen doen wat nog niet lukt ofzo. Nikita, wat leuk dat ze zo lekker met elkaar kunnen 'spelen'. Ik vind het al geweldig om te kijken hoe ze speelt (ze vindt het nu leuk om dingen uit een doosje te halen en er weer in te doen of iets van tafel te pakken, op de grond te leggen en dan weer op tafel). Hopelijk heeft de therapeut goede tips voor jullie. En oeps, nog gefeliciteerd!!! Fijn dat ze een beetje tegelijk hebben geslapen, zouden ze dat elke dag maar doen hè?! En verlatingsangst hebben we hier best lang last van gehad. Dan duurde het echt lang voordat ze sliep. We bleven inderdaad erbij zitten en gingen dan weg. Maar soms ging je weg en dan hoorde ze dat en begon ze weer te huilen. Wel vaker zeker een uur over gedaan of nog langer. Nu gaat het gelukkig weer goed. Vorige week drie avonden een klein beetje weer last van gehad maar gelukkig is dat weer over. Hopelijk wordt het niet erger. Misschien is het ook minder erg bij tweelingen omdat ze elkaar hebben op de kamer? Jessie, als hij de rest maar goed eet dan is brood nog niet zo belangrijk volgens mij. Of pap geven met een lepeltje, krijgt hij toch z'n granen binnen. Spannend hoor, dat er mensen uitmoeten op je werk. Hoop dat je je baan behoudt. En lekker op vakantie, heerlijk. Zo leuk, lekker veel zwemmen altijd (wij in ieder geval). Brabbel, echt lang volgehouden in het zwembad ja. Maar als hij het naar z'n zin heeft maakt het niet uit. Als hij het maar niet koud krijgt. Mijn nichtje krijgt bijvoorbeeld heel snel blauwe lippen (nu 3 jaar oud) maar heeft het reuze naar haar zin. En wat goed dat je man een baan heeft! Waar gaat Beer heen als jij ook weer moet werken? Opa en oma? KDV? Lyanna, sterkte met het verdrietige nieuws. Wat fijn dat J. nu goed gaat groeien. Is toch een grote zorg die je dan nu een beetje los kan laten en nog meer kan gaan genieten! Ik had na de geboorte ook opeens veel meer hoofdpijn. Zo vervelend als je lekker wil genieten. Tijdens de zwangerschap nergens last van, was echt heerlijk. Daarna is het helaas weer teruggekomen. Sterkte. Josjo, wat een naar nieuws in je andere topic. En dan nog twee meiden ook. Bah. Sterkte, want ik denk dat dit jou ook wel aangrijpt omdat je ook rond dat aantal weken zit. En wat gaat het snel inderdaad, wow. Over drie maanden heb je gewoon twee kinderen, waaaaahhhhhh! Geweldig. Hier alles goed. Een verkouden meisje dus. Morgen denk ik maar een keertje niet zwemmen, heb geen zin dat ze straks echt ziek wordt en op haar verjaardag niet fit is. En verder straks even slingers en ballonnen enzo kopen. Beetje aan het opruimen en schoonmaken alvast in huis. Hoeven we dat zaterdagochtend niet allemaal nog uitgebreid te gaan doen. Wel merk ik dat ik niet veel meer voor mezelf kan doen als zij aan het spelen is. Ze kruipt overal naartoe en gaat overal bij staan en pakt alles vast. We hebben al wel redelijk wat dingen weggezet, maar heb geen zin om alles weg te zetten voor haar. Het nee zeggen werkt na een paar keer. Maar na een tijdje doet ze het gewoon weer, is ze het weer vergeten. Ook als je haar oppakt en ergens anders neerzet kruipt ze er lachend weer razendsnel naartoe. Lijkt wel of ze er een spelletje van maakt.
Lyanna, oh jee, rotnieuws?! Wil je t delen of liever niet openbaar? In ieder geval sterkte en een dikke knuffel. Fijn dat J t nu zo goed doet op FV, toch een hele geruststelling he?! Hoe voel jij je daar over? Vind je t echt heel erg, of gewoon jammer? Ben je voor je vermoeidheid en je vocht nog naar de HA geweest of niet? Misschien ijzer tekort, of drink je te weinig. Noem maar wat he? Wennes, dank je voor je complimentje, Beer krijgt vaak complimentjes. En ik moet je zeggen, wij vinden m zelf ook goed gelukt, (Klinkt wel erg arrogant he?!) Josjo, ook bedankt voor t complimentje! 26 weken alweer, wow, jij ga snel zeg. Fijn dat alles goed gaat. La Femme,dank je voor je complimentje! Mijn man heeft zeker genoten van de extra Beer tijd! We zeiden ook wel eens half grappend tegen Beer:Jij bent een mazzelaar, jou papa en mama zijn de hele dag samen bij jou thuis, wat een geluksbeertje ben jij zeg! We hadden t ook liever anders gezien, maar goed, deze tijd is voor mijn man ook erg belangrijk geweest, en hij heeft er zeker van genoten. En wat een mijlpaal zeg, eerste tandje! Geen klachten gehad, koorts, dunne poep ofzo? Dat hoor je toch altijd van iedereen? Zeehondje, Ja wij keken er ook echt van op dat hij t zo lang vol hield in het zwembad. Maar wij hebben een nieuwsgierig Beertje, dat zal t wel zijn. Alles willen zien, naar iedereen lachen . Blauwe lipjes had hij gelukkig niet,het zwembad waar we waren geweest was ook behoorlijk warm moet ik zeggen. Die ochtend hadden ze ook baby- en peuterzwemmen gehad, dus dan is t altijd lekker warm. Wat een klein boefje is ze aan het worden zeg. Lekker uitproberen hoe ver ze kan gaan,haha. Ben benieuwd naar dr eerste verjaardagfoto's! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Hier alles goed. Beer was vanmiddag een beetje aan t vervelen met zn 12 uur-fles, hij had maar ¾ op, en hij was ook supermoe. Steeds huilen, jengelen, fles uitspugen, lelijk mopperen...... Toen zijn we onder de douche gegaan, en toen viel hij bijna in slaap. Ligt nu lekker ff in zn bedje. Ff niet in zn hummetje vandaag, kan ook n keer he? Op FB een prive-clubje hoeft voor mij ook niet per se hoor. Anders halen we elkaar door de war denk ik. Ik weet gewoon dat ik hier meer tijd voor moet nemen, dus dat probeer ik ook beter bij te houden. Knuffels!!!
@Zeehondje: De eerste verjaardag al weer. Wat super zeg! Wat gaat de tijd toch snel! @Wennes: Hier ook veel verkouden mensen. Het is weer herfst... Komen de snotneuzen weer. Dat ze gemiddeld 13 verkoudheden per jaar op lopen, zoals Jessie zegt , wist ik niet. Dat is meer dan één verkoudheid per maand! Heeft je kleine er last van? Hoop van niet. @Jessie: Fijn dat het zo goed met Tim gaat. Klinkt als een manneke met een eigen willetje. Haha... Op de grond gooien... Misschien moet je hem er bij zetten? Lekker hoor, vakantie. En CP is heel relaxed met een kleintje. @Nikita: Wat vervelend dat Romi zo slecht slaapt. Twee kindjes lijkt me al zo heftig en dan ook die gebroken nachten. Kan me voorstellen dat lange reacties op iedereen schrijven niet altijd lukt. Ik hoop dat de therapeut jullie kan helpen. Ik ga voor je duimen. @Brabbel: Wat een prachtig mannetje hebben jullie toch. Zag de foto's van het zwemmen op FB! Die had zich prima vermaakt. Mooie heldere ogen heeft hij zeg! Fijn dat je man aangenomen is! Super super super! @Josjo: Wat triest hé, die vroeggeboortes. Een kennisje van mij was net zo ver en is toen ook met 25 weken bevallen. Dat kindje heeft het ook niet gered. Zo verdrietig! Gelukkig gaat het soms ook wel goed. Iemand bij mij op de zwangerschapsyoga was met 26 weken bevallen en dat kindje is inmiddels thuis. Jij gaat ook hard! 26 weken al weer! Wat is 'bo'? En waarom vind je het spannend om je rhesus te laten prikken? Ik zag een hele leuke foto van je dochter op FB! Oh, wat heb ik er om gelachen! Lieve vond hem ook briljant! @Lyanna: Sorry dat je verdrietig nieuws hebt gehad. Heel veel sterkte. Fijn dat het goed gaat met J. Jammer dat de BV niet gelukt is, maar als J. beter groeit op FV, dan is dat niet anders. Hoe sta je er zelf in? Jammer dat het met jou nog niet zo goed gaat. Is je bloeddruk recent gecontroleerd? Als ik het zo lees zou dat een goed idee kunnen zijn? Neem de tijd om te herstellen (hoor wie het zegt... Maar toch, ik weet inmiddels dat een KS niet niets is) Ego: Zo, wij krijgen heel langzaam aan een beetje tijd om ook andere dingen te doen dan voor 'Camille' te zorgen. Hoewel dit berichtje, wat ik nu aan het typen ben, al een aantal keren onderbroken is door allerlei dingetjes als een luiertje, voeding, huilen, Lieve die iets wil weten, kolven... Maar ach, dat maakt niet uit. Het is zo lief, schattig, bijzonder, mooi meisje! Daar zijn we maar wat graag druk mee. De minuten, uren en dagen vliegen zo wel voorbij. Met Camille gaat alles prima. Die groeit heel goed op de afgekolfde borstvoeding. Na bijna 10% te zijn afgevallen zit ze weer bijna op haar geboortegewicht. Het aanhappen en aanleggen ging heel moeilijk. Camille is te ongeduldig en wordt te boos en gefrustreerd om dit goed te doen. Daarom kolven we de melk nu af en geven dit in de fles. Dit gaat erg goed en heeft onder andere als voordeel dat Lieve ook voedingen kan geven. Zo nu en dan leg ik haar nog wel aan, maar dit is dan echt een ontspannen momentje voor Camille en mij. We kunnen hier allebei van genieten. Camille heeft op dit moment wat last van krampjes. Heel sneu, die buikpijn. Met mij gaat het wat minder goed. Mijn hb is laag, ben erg moe, mijn bloeddruk is nog steeds te hoog, heb bloed bij mijn urine en steeds een beetje verhoging. Ik moet het van de verloskundige heel rustig aan doen. Ik mag alleen de voedingen van Camille doen, zo nu en dan een luiertje verschonen en de rest moet ik overlaten aan Lieve of aan anderen. Ik vind dit erg moeilijk om zo weinig te kunnen, maar het is even niet anders. Herstellen heeft even tijd nodig.
Hi meiden, Ff snel, sorry niet al jullie verhalen bijgelezen, doe ik morgen, maar gauw paar reacties.. Lafemme: kleintje trapte de bm mond open (heb echo foto gezien van voetje) en daarom kreeg ze n iets weet niet wat geplaatst, niet cerclage maar iets van pessarium ofzo. En ze kreeg wekelijks n spuit met hormonen zodat de bm mond beter dicht zou blijven zitten, laatste bericht bleek dat ze een paar keer bo (blaasontsteking) had laten checken, steeds schoon maar ze bleef zeggen dat ze toch een bo had. Kweek gedaan en ja hoor, ab kuur en 1 dag na kuur begon ze te bloeden. Ze kunnen nu niet meer zeggen of het daardoor was. Verdrietig hoor... Andere meisje was niks geen voorteken... Chybou, oh fijn dat dat ook nog bestaat, hopelijk geen blijvende beperkingen voor dat kindje of weten ze dat nog niet? Resus C is negatief bij mij. Betekent dat ik op 27 weken nieuwe test krijg. Dan testen ze of uk positief is (dat is niet goed) of ook negatief (dan niks aan de hand) en ze testen o antistoffen. Is uk positief en er is bloedcontact (doorgaans niet voor 30 weken) dan ga ik antistoffen aanmaken. Indien je resus D negatief bent, wat t meeste voorkomt, krijg je een aantal keer een spuit. Voor resus c negatief is er niks en wat dan, geen idee? Eerst maar zien wat er over twee weken uit komt. Op zich geen zorgen, bij Annelynn deden ze die test nog niet, is redelijk nieuw dus tja... Verder komt vd week, sorry! Ga nu slapen trusten!!
Jippie, ik zie allemaal berichtjes in "ons" topic! @Brabbel, fb is gelukt En jullie hebben een prachtig ventje hoor.. ik hoop dat Tim het zwemmen ook zo leuk vindt, maar goed, als ik bekijk hoe heerlijk hij het in bad vindt zal dat wel goed komen. We gaan naar Drenthe, De Huttenheugte. En super toch dat het zo goed gaat met jullie Beer.. ook dat mag je lekker vertellen hoor! En gefeliciteerd met de baan van je man, kan me voorstellen dat jullie daar erg blij mee zijn. @Lyanna, sterkte met het trieste nieuws.. Hier ook een mannetje wat in het begin moeite had met groeien, maar uiteindelijk echt wel goed gekomen. En als dat voor jullie met FV het beste werkt, dan is het prima. Hij heeft toch maar mooi die eerste belangrijke melk van jou gekregen.. @Wennes, succes met de fase Hopelijk gaat het snel weer voorbij.. Ik ben ook niet echt van de "sprongetjes", als je dat schema bekijkt dan zit je kind of in een sprongetje of hij krijgt tanden, haha. Op zich kan ik me wel voorstellen dat het voor een kindje frustrerend kan zijn als hij bezig is iets nieuws te leren (en dat zie ik ook bij Tim), maar of het echt zo samenhangt met de weken die ze noemen.. mmh.. kan ik niet zeggen. @Josjo, bah, wat een verdrietig nieuws.. hier vandaag ook zoiets.. lees hieronder.. Is Annelynn Rhesus positief? @Nikita, en daarom tik ik lange berichten altijd eerst in word.. minder kans dat het ineens weg is! Tandjes maken veel verschil hè.. Tim heeft er trouwens 3 nu, nog geen 6.. maar ze zijn wel in aantocht. Wat fijn dat ze gisteren goed geslapen hebben, rust kan soms wonderen doen. Hopelijk zet het door! @Zeehondje, ja, misschien dat ik vanaf volgende maand 's ochtends wel pap van afgekolfde melk ga geven, als ik overdag niet meer voed/kolf. Vanaf wanneer gaven jullie trouwens een "echt" ontbijt, dus meer dan melk alleen? Bij jullie is het opvoeden dus ook begonnen.. hier ook.. en Tim heeft al door dat ik nog wel eens wil smelten voor zijn lach.. al is soms nee ook echt nee natuurlijk. @Chybou, leuk weer wat van jou te horen. Maar je wel aan de adviezen van de vk houden hoor.. goed herstellen is nu even belangrijker! Respect dat je volledig kolft, lijkt mij best wel zwaar, al zie ik inderdaad ook wel het voordeel van dat je partner dan ook een voeding kan geven. Hier dus triest nieuws vandaag. Het hartje van het ongeboren kindje van een collega is gestopt met kloppen. Hij was gewoon werken, zij ging naar een routinecontrole, ruim 38 weken zwanger.. zo triest.. ben er nog steeds naar van. Was daarna ook een erg vreemde dag op het werk, je probeert wel je ding te doen, maar dat lukt maar half.. Heb Tim maar even extra geknuffeld toen ik hem van het kdv ging halen.
H! Meiden....aiaia, leek het gister beter te gaan heeft Romi vandaag maar 2 keer 30 minuten geslapen. Hij heeft wel tot 9 uur ´s ochtends geslapen, maar daarna bijna heel de dag wakker... Nou ja, op zich viel het huilen wel mee vandaag, alleen in vanavong wilde hij weer niet slapen. Nou ja, morgen is er weer een dag en zullen we wel zien wat die brengt. Vind het ook leuk dat er hier weer wat meer gekletst wordt, op FB blijf je wel makkelijk op de hoogte, maar hier is het leuker reageren. Voor de nieuwsgierigen, ben trouwens 31 geworden... Dan over verkouden zijn, tsja, hier hebben ze ook al de eerste snotneusjes gehad...Na 6 maanden is de bescherming uit de buik weg en moeten ze het zelf gaan doen vertelde de dokter...Ook grapte hij er nog even bij dat als je pecht hebt, de kleintjes tot Pasen in meer of mindere mate de hele tijd verkouden kunnen zijn...Nou, dat past dan wel met die 13 verkoudheiden per jaar... Zeehondje...knap hoor van jouw, dat je soms een uur de tijd nam om jullie meisje naar bed te brengen...Lijkt me ook niet makkelijk...Hier is het nog niet zo erg, en vandaag werd er weer helemaal niet gehuild...Wat klinkt het schattig dat kruipspelletje zeg, als is het wel vermoeidend voor jouw denk ik... Kun je niet meer even rustig de krant lezen als ze op de grond speelt... Brabbel, we hebben allemaal idd. wel eens een mindere dag...Morgen is jullie Beer vast wel weer de vertrouwde zonnestraal. Chybou, vervelend hé die krampjes, Romi heeft er ook heel erg last van gehad. Geef je er iets voor? Doe jij het ook heel rustig aan...Misschien heb je wel eens van het drankje Floradix gehoord...misschien helpt dit je wel, heeft mij ook geholpen toen ik na de bevalling helemaal op was...En fijn dat het met kolven en flesjes goed lukt...kan me voorstellen dat je geniet als Camille dan wel even aan de borst ligt... Fijna avond verder meide...
Ik dacht altijd dat het pas "gevaarlijk" werd als je al een Rhesus positief kindje had gehad, omdat dan je lichaam al getriggerd is (bij de bevalling) en dus eerder antistoffen aan zal maken. Of is dat alweer achterhaald?
Jessie, bij jou ookal zo'n verdrietig bericht (net als bij Josjo). Bbbbrrrr...snap dat je daar dan even onderste boven van bent ja. Uuuuhhhh...wij geven in de ochtend nog steeds alleen maar melk. Ze krijgt een fles van 180/6 (=200 ml) en deze drinkt ze helemaal op. Daar heeft ze ook genoeg aan, want ze is dan gewoon lekker vrolijk. Deze krijgt ze bij mij/ons in bed en dat momentje wil ik eigenlijk niet kwijt. Misschien straks een half flesje doen en dan later beneden een boterham ofzo erbij. Weet het nog niet. De rest van de dag (middag en avond) drinkt ze twee keer zo'n 100 ml melk. En dan natuurlijk gewoon haar fruit, brood, tussendoortje en avondeten met soms wat yoghurt. Vanaf een jaar mogen ze nog maar 300 ml melkproducten volgens mij, dus we moeten toch ergens gaan 'schrappen' in de melk. Maar ja, we kunnen ook die van de avond laten vervallen en dan thee met een wolkje melk geven. Kreeg ik als kind ook altijd en vond dat heerlijk! Chybou, fijn dat er een beetje ritme begint te komen. En zo is het inderdaad wel handig dat Lieve ook een flesje kan geven en jou kan ontlasten. Jammer dat je nog niet zoveel zelf mag/kan doen. Ben je wel gewoon beneden? Of lig je bijna heel de dag nog in bed? Anders is het een handige tip misschien om een aankleedkussen beneden op de eettafel te leggen, dan hoef je niet naar boven voor het verschonen. Nikita, wat jammer dat het slapen nog steeds niet zo goed gaat. En tja, ik kan er nou eenmaal niet goed tegen als m'n meisje boven heel hard ligt te huilen. Dan doe je daar alles voor om haar in slaap te krijgen. Als ze een beetje aan het jammeren is laat ik haar gewoon liggen hoor, maar soms huilt ze zo hard, zo overstuur, dan gaat ze toch niet uit zichzelf slapen. Wanneer moest je ook alweer naar de kindertherapeut?
Jessie...boah...heb gisteren over dat akelige berichtje heen gelezen, goh, krijg er gewoon kippevel van zeg... en als ik zoiets hoor heb ik bijna meteen geen zin meer om nog een keer zwanger te worden, zo akelig...en dan met 38 weken...zou zo´n kindje nog geleefd hebben als het eerder was geboren vraag ik mezelf dan af... Zeehondje, dat wist ik niet zeg dat ze vanaf een jaar nog maar 300 ml aan melkprofukten mogen. Wat zijn de hoeveelheden fruit-groente die ze nu krijgt? Hier eten ze ´s middags ongeveer 120-150 gr groente en ´s avonds maak ik van 20 gr vlokken met 200 ml water-melk een pap met ongeveer 80 gr fruit. Dus dan is ongeveer 150 ml of gr per baby. En tussendoor nog bv minstens 3 keer per dag. Zo langzaam moet ik ook ´s middags een fruithapje in gaan voeren maar vind het dan ook jammer dat de bv ´s middags terug gaat lopen. Maa ja, eens moet dat hé... Hier trouwens nog een tip van de therapeut, we hebben nu wat email contact...Romi slaapt in de wasmand...natuurlijk bekleed met een kussen en wat dekens...Maar hij slaapt, en viel er vanmiddah zelfs in slaap en dat terwijl ik hem er wakker in had gelegd...Hij zal zich wel geborgen voelen zo...
Even kort en snel over het slechte nieuws. Iemand waar ik ook via internet mee klets hun 2ling is in 5 dgn tijd eerst het jongetje en gisteren ook het meisje overleden. Waren met 25 wkn zwangerschap geboren en vochten 10 en 11 weken om hier te blijven, hebben alleen allebeide de strijd op moeten geven.
Ow jeetje zeg Lyanna...wat is dat toch de laatste tijd..zoveel enge berichten....kan me voorstellen dat je daar van schrikt... Zelf ben ik ook weer heel erg geschrokken van al die vreselijke berichten de laatste dagen...
Jeetje Lyanna, dat is zeker heel heftig en verdrietig nieuws. Sterkte. En haha, Nikita, die Romi! Kan best eens kunnen, dat hij zijn bedje te groot vindt. Een hemeltje of klamboe kan ook geborgenheid geven heb ik weleens gehoord. Wie weet slaapt hij vanaf nu fantastisch. Zou toch geweldig zijn als dit de oplossing is ?! Meestal 1 stuk fruit en ongeveer 200-250 gram avondeten. En dan wat diksap en een koekje oid. Ze drinkt heel weinig qua water/sap vind ik. Maar ja, kan het moeilijk via een slangetje naar binnen gieten
Even geen tijd om op iedereen te reageren, maar je hoeft de bv nog niet af te bouwen hè, als jullie dat nog niet willen! Ons eetschema sinds Tim 6 maanden is: 07.00 bv 09.00 fruithap 11.00 bv (of fles 200ml gekolfde melk) 12.00 boterham 15.30 bv (of fles 200ml gekolfde melk) 18.00 groente + aardappel/rijst/pasta (2x per week + vlees/vis) 19.30 bv Vanaf volgende maand wil ik de melk van 15.30 gaan afbouwen en vervangen door water/thee met een tussendoortje. Maar goed, dat is alleen omdat ik dan stop met kolven, als je zou willen mag je dan echt nog wel bv geven. Bij bv zit je namelijk niet zo aan die maximale hoeveelheden als met opvolgmelk.
Jeee wat een naar bericht jessie, zomaar het hartje gestopt? Ik vraag me dan af wat de reden is... Oh wat verdrietig zeg.... Ik weet niet of Annelynn positief is, heb niet genoeg info gehad of niet genoeg gevraagd, ga morgen bij de vk wat meer vragen wantwil het wel snappen. Ze heeft wel iets gezegd over positief maar dat ging dacht ik niet over Annelynn. En verder is het dacht ik ook dat je tijdens de bevalling antistoffen kan gaan aanmaken en daar beroerd van kan worden of dat uk daar toch wat van krijgt ofzo? Nou ja, goed dat ze het testen hoor... Zeehondje, ik geloof niet in veel nee zeggen, dat maakt na een paar keer niet zoveel indruk meer en idd het is een leuk spelletje hè... Ik doe dat alleen bij gevaarlijke situaties maar in alle andere situaties probeer ik het anders op te lossen. Bijvoorbeeld zeggen: voorzichtig, of, dat is van mama, kijk, dat is van jou (en dat iets anders aanbieden). Of gewoon roepen en afleiden met iets anders. Als je googled op nee zeggen tegen kleine kindjes of babies krijg je wel interessante websites (als je het interessant vindt) Melk: hier heel lang na de lunchboterham sap gedaan. Nu zijn we de avondfles aan het afbouwen (nu nog 150 met 2 schepjes) en smiddags dus drie op 150. Dat van die thee is een goede tip! Ze drinkt de superaangelengde melk ook dus dat lust ze denk ik ook wel Nikita, gaaf, dat mandje haha. Inderdaad een klamboe zou misschien ook n oplossing kunnen zijn? E gezellig, zag je op fb, ga straks maar eens even gluren haha. Wel leuk dat je iemand dan ook even op n andere manier ziet met foto's en berichtjes vind je niet? Lyanna ook al zo'n verschrikkelijk verhaal! En zeker na 10/11 weken zeg, jeeeee wat n verdriet..... Brabbel beertje agos een off day... Ja die hebben we allemaal weleens hè? Ook de ukjes. Lekker veel knuffelen, gaat meestal vanzelf weer over. Soms na een dag, soms na een paar . Heb zelf ook zo'n dag haha. Hormonen ofzo? Ben beetje sjaggie. Vond het een zware dag. Heb sinds 1 juli nieuwe baan en die is best heftig en zeker in drie dagen. Merk dat ik er steeds minder zin in heb ook.... Komt wel goed, nog 8,5 week hihi, bijna verlof gewoon, hoe rap gaat dat!
Jessie, gaf jij Tim al een boterham met 6 maanden? Had hij al tandjes? Durf nog niet goed, en wil zeker wachten tot er meer tandjes zijn... Verder is het slapen gaan weer een drama vanavond...Ze zijn allebei alweer 2 uur wakker en ik heb alles al uitgeprobeerd...liedjes zingen, knuffelen, op de arm, ernaast liggen, ernaast zitten, de borst geven, negeren en even laten jengelen...maar niks helpt...Nu liggen ze maar naast me op bed en ik ben nog even online...Vanmiddag ging het super...netjes ruim 1,5 uur geslapen en dat vrij tegelijk, Romi in de wasmand... Ze zijn netjes opgebleven en na het eten rond 19.15 is Romi braaf gaan slapen in de wasmand en Niki viel al in slaap in de box...Toen ze wakker werd, braaf naar bed...Tot een uur of 21h...Sindsdien zijn ze wakker en weigeren te gaan slapen...Ben echt weer even radeloos............