mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Nou, romi is 5 minuten na dit berichtje in slaap gevallen en Niki tegen middernacht.
    Natuurlijk zijn ze ´s nachts een paar keer wakker geweest om te drinnken, maar verder hebben ze me tot vanochtend 8.45 laten slapen...:0, sta er zelf versteld van...

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Josjo: Met dat kindje is (zoals het er nu uit ziet) alles helemaal in orde! Gelukkig zijn die berichten er ook!
    Is er voor rhesus C geen prik dan? Ik heb namelijk met mijn rhesus D negatief en Camille rhesus D positief 3 keer een prik gehad.
    Komt vast goed!
    @Jessie en Lyanna: He, wat akelig! Zo verdrietig!
    Dat zijn de momenten dat ik, tot tranen toe, zo dankbaar ben dat alles goed is met mijn dochter. Een gezond kindje op de wereld zetten is echt een wonder!
    @Zeehondje: We wonen (gelukkig) gelijkvloers, op een (aangepast) appartement. Daardoor lig ik niet helemaal alleen boven en hoef ik niet de trap op en af.
    Anders was een aankleedkussen beneden een heel goed idee geweest.
    Ik kan vanaf bed alles zien en mee krijgen wat er in de huiskamer gebeurd. Dat is wel fijn.
    Ik lig veel op bed, maar hang ook lekker op de bank met een dekentje.
    @Nikita: Floradix ken ik zeker! Slik het nu een weekje, op advies van de VK, 2x per dag. Het was dit of staalpillen, maar van de staalpillen krijg je weer obstipatie, dus... ;)
    Camille krijgt nu iets tegen de krampjes, wit spulletje met een pipetje, ben de naam even kwijt! (Hoofd vol hormonen) Dat helpt wel wat hebben we het idee.
    Wat fijn dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad! Geeft vast moed!

@Hier: Camille was vannacht lekker aan het spoken. Niet in bed willen, bij je willen blijven liggen, honger, kleine beetjes eten... Niets ergs, maar je bent er wel druk mee!
    Gelukkig vandaag geen visite, dus even lekker uitslapen met zijn drieën.
    Ik maak momenteel zo veel voeding aan dat de vriezer aardig vol raakt. Ik zit nu op iets meer dan een liter, en dan drinkt Camille ook nog zo nu en dan bij me. Vraag me af of zo veel voeding wel goed is.
    Verder gaat het hier wel goed. Met mij gaat het in hele kleine stapjes beter. Rustig aan, dan gaat het wel goed.
    Ben zo blij dat Lieve nog een paar weekjes thuis is.

3. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Chybou....hihi, toevallig vang ik je berichtje op...
    Kolf je een liter per dag? Of heb je nu een liter in de vriezer liggen...Op zich lijkt me er niks mis mee als je zoveel voeding aanmaakt, maar hoe meer je blijft kolven hoe meer je blijft maken natuurlijk...Als je het lastig vind proberen wat minder te kolven misschien...Maar super hoor dat het kolven zo goed lukt...Wil je het zo blijven doen of uiteindelijk wel weer Camille aan de borst nemen? Wat fijn zeg dat Lieve nog een paar weken thuis is...Lekker genieten met z´n driejes... ☺

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Nikita: Ik kolf een liter op een dag. Vriezer raakt al aardig vol. Camille drinkt nu 110cc per voeding.
    Ben al minder, in aantal, gaan kolfen. Maar ik maak nu per keer gewoon meer voeding aan, zo'n 300cc per keer.
    Vraag me af of dit, op dit moment, niet te veel van mijn lichaam vraagt...
    Ik hoop dat Camille makkelijker uit de borst gaat drinken. Ik heb wel het idee dat het steeds beter gaat. Zou fijn zijn om haar wat meer aan te kunnen leggen. Want kolfen en voeden met de fles voelt soms wat dubbel op. Ben nu bijna 1,5 uur bezig met luiertje, voeding in fles en kolfen... Dat is niet erg, maar vooral 's nachts wel een beetje een opgave.
    Dus als we zo ver zouden komen dat we per voeding kunnen kiezen, borst of fles, Lieve of ik, dan zou dat super zijn!

5. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Chybou, hier duurde het vier weken voor ze het drinken aan de borst echt kon... De aanhouder wint meis... Weeg jij haar voor en na? En 1 fles elke dag blijven geven (met bv) is sowieso ook fijn. Voor jou, leuk voor lieve en ook handig dat ze de fles meteen kan, mocht je n keer oppas nodig hebben ofzo :). Ik ga het dit keer zeker weer zo doen!

Voor resus C is Gwen prik nee, maar heb vandaag bij de vk begrepen als er geen antistoffen worden aangetroffen, dan is het ook goed en volgt niks meer. Ze testen niet eens de bloedgroep van uk, dat doen ze alleen bij D.

Verder moet ik morgen bloed prikken voor suiker, mijn kindje is groot zei de vk. Klopt ook met de oefen echo's die ik krijg van vk die de echo opleiding doet, ligt steeds n week voor op groei :(. Ikzelf ben nu 8 kilo aangekomen, vond t zelf wel ok... Nou ja, afwachten maar...

Nikita, hoe moeilijk misschien ook maar misschien moet je niet alleen even laten jengelen maar langer echt laten huilen...? Ik moet wel zeggen, doe t alleen als het goed voelt, anders gewoon er heen gaan. Maar dan wel accepteren dat t wel n poos kan duren nog. Bij ons negen maanden tot Annelynn doorsliep.... En wellicht toch de nachtvoedingen gaan afbouwen? Na een paar dagen weten ze dat ze echt niks meer krijgen, dat kan misschien ook helpen? Sterkte....

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Had net vanalles getypt is m'n foon leeg. Alles gewist.

Chybou, had kunnen weten dat jullie gelijkvloers wonen.
    Fijn dat het kolven zo goed gaat. Kan je toch moedermelk blijven geven.

Nikita (en anderen), mijn nichtje slaapt heel slecht 's nachts. Nu zijn ze naar een, oh hoe heet dat nou, geweest. Hij zegt dat ze een te sterke band heeft met haar moeder. Nu mag mijn schoonzusje er niet meer heen als ze huilt en mag m'n broer haar troosten. Dit lukt alleen nog niet echt. Zwaar hoor. Heeft vannacht vier keer 40 minuten bij haar gezeten. Hoop dat het wel gaat werken voor ze.

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Josjo: Dat klinkt hoopvol! Ik hoop dat Camille ook over een tijdje de smaak te pakken krijgt.
    Ze lijk nu nog te ongecoördineerd. Met het flesje kan je nog achter dat wild heen en weer bewegende hoofdje aan, met de borst gaat dat wat minder.
    Gelukkig kolf ik kennelijk heel makkelijk.
    Kindje te groot? Een paar millimeter de ene of de andere kant op en je bent al een week voor of achter op schema... Een weekje is toch nog binnen de acceptabele norm?
    Ik vind acht kilo heel netjes hoor met 25 weken. Hoewel hetgeen wat je aan komt niets over de grote van je kindje zegt.
    Hopelijk is je bloed helemaal in orde.
    De 20 weken echo was toch helemaal goed? Krijg je nog een 'profecionele' echo?
    @Zeehondje: Daar moest je net maar aan denken... Ik had ook een huis met een traplift of zo kunnen hebben.
    Zo irritant als je berichtje ineens weg is!

8. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Zeehondje...ben benieuwd hoe dat heet waar je schoonzusje is geweest, zou me niet verbazen als het hier in dezelfde richting gaat. Manlief paste vandaag voor het eerst 2 uurtjes alleen op....ik ging met andere mama´s naar een naaicursusje en schijnbaar hebben ze 2 uur gehuild...ik kom thuis en manlief was zo blij....Niki aan de borst en hup in slaap, en Romi in zijn mand en hup in slaap, nu slapen ze alweer de hele avond zonder onderbreking...

Joso, ja, als ik er een beetje doorgeen zit dan probeer ik wel eens uit om ze te laten huilen...Soms lukt het, maar meestal niet hoor....En als ze helemaal overstuur raken en huilen en trillen met hun armpjes, daar kan ik niet tegen hoor, dan moet ik ze troosten...Het klinkt niet verkeerd wat Zeehondje schreef, denk dat het in die richting gaat...Merk zelf ook dat ze op het moment heel erg aan mij hangen...Als bijvoorbeeld Niki me mist en ik mijn handje in haar bedje houdt...stopt ze dat het liefst meteen in haar mond...
    9 maanden tot ze doorsliep...hihi, dan zijn we er bijna...

Aan de ene kant fijn hoor dat ze zoveel van je houden, maar aan de andere kant moeten ze natuurlijk ook leren zonder mama te zijn...Maar ja, ons wereldje is heel klein op het moment en de meeste tijd zijn we met z´n drietjes...

Chybou, klinkt inderdaad hoopvol wat Josjo schrijft, en hier kunnen ze dus inderdaad niet uit een flesje drinken...Nu drinken ze uit een tuitbeker wat water bij het eten en anders de borst...Maar lijkt me idd. fijn als je gewoon kunt kiezen...Fijn hoor dat je zoveel melk maakt....denk dat het wel goed zit met je lichaam....volgens mij is de melk het eerste wat terugloopt als je moe bent of niet meer kunt...Zelf heb ik dat ook gemerkt...een paar dagen stess en swoops, het werd minder...

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #2829 Chybou, Oct 11, 2012
    Last edited: Oct 11, 2012
    @Nikita: dat over het terug lopen van de borstvoeding is waar. Alleen is het ook zo dat je lichaam het aanmaken van voeding als belangrijke taak ziet. Dus zal je lijf in eerste instantie besparen op andere dingen...

10. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Ow echt Chybou...klinkt natuurlijk ook weer logisch wat jij schrijft ja...Hopelijk houd je het vol en laat jezelf maar goed verwennen...;)

Hier liggen weer 2 spookjes naast me op de bank...Vertikken om te gaan slapen, maar ze zijn ook niet lastig.......Maar zodra ze in bed liggen is het brullen, Niki heb ik zojuist 45 minuten laten kletsen-jengelen en uiteindelijk brullen, dus nu maar bij me op de bank...Speel verder niet met ze hoor, ze liggen gewoon naast me te kletsen en rond te kijken....Ik weet echt niet meer wat ik moet doen met die 2....Ben echt een beetje radeloos, aan manlief heb ik ook niks, die moet elke ochtend op het moment voor 4 uur op, dus die ligt al te slapen, en probeer maar eens in je eentje tweelingen naar bed te brengen die niet willen slapen........

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Nikita, heftig weer hoor.. ik kan me wel voorstellen wat je zegt van dat ze erg aan jou hangen. Omdat jij niet werkt ben je natuurlijk zo'n beetje 24/7 bij ze. Heb je misschien iemand in je omgeving waar je ze een paar uurtjes per week naar toe kan brengen, zodat jij tijd voor jezelf hebt en zij kunnen wennen aan bij anderen zijn? Weet dat het in jou geval moeilijker ligt omdat jullie in Duitsland zitten, maar zou misschien wel een idee zijn.. Verder had je het over brood eten, Tim eet dat ook niet met zijn tandjes, maar hij sabbelt net zo lang op de korst totdat hij een gedeelte binnen heeft.. dus dat kan je echt al gerust doen. En dan beginnen met de korstjes van het brood, gewoon in een lange reep aanbieden zodat ze het zelf in de mond kunnen stoppen. Risico op broodkorsten op de grond is aanwezig ;)

@Chybou, bv kan je inderdaad letterlijk leegzuigen, dat heb ik wel bij een vriendin van mij gezien. Maar gewoon goed blijven eten dat scheelt al veel.. ik denk dat ik er echt op moeten letten als ik straks ga minderen/stoppen dat ik minder hoef te eten :)

@Josjo, hoe was je suiker vandaag? Hopelijk alles goed!

Hier gaat het wel oké, sfeer op het werk blijft toch een beetje bedrukt, kindje is als het goed is vandaag geboren.. echt je ergste nachtmerrie, dat het na de bevalling dan stil blijft.. :(

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Nikita: lijkt me geen eenvoudige taak, alleen een niet naar bed willende tweeling naar bed brengen.
    Misschien kan je de 'nannymethode' eens proberen? Naar bed brengen, er naast gaan zitten, zonder naar ze te kijken en steeds als dat goed gaat wat verder weg te gaan zitten.
    Nadeel is alleen dat het kan zijn dat je dagen boven zit. Zou mijn laptop meenemen... ;)
    Vind het uitbesteed idee van Jessie ook wel een goed plan. Je moet zo nu en dan tijd voor jezelf hebben en voor je twins is wennen aan anderen ook belangrijk.
    Soms toch even je man een uurtje met het zweet op zijn voorhoofd laten oppassen?!
    @Jessie: wat verdrietig en akelig allemaal! :( Heftig hoor!
    Ik heb het ook meegemaakt dat een collegatje moest bevallen van een overledenen kindje. Zo triest. Krijg er weer een brok van in mijn keel.

Ik begin gelukkig weer een beetje eetlust te krijgen. Moet ook wel! Kreeg er met moeite 2 boterhammen in.
    In weet dat je goed moet eten als je BV geeft. Een kennisje van mij moest na 4 weken stoppen omdat ze te veel af viel.
    Ik eet op dit moment heel veel brood met chocoladehagelslag. Gewone chocolade gaat er ook wel in. Binnenkort geef ik chocolademelk.
    Lieve is heel slim en haalt allerlei drinken in huis dat ik lekker vind. Zo komen de calorieën wel binnen...

Ik weet niet of het door de BV komt, ik kan mijn nomale spijkerbroeken weer aan :)

Ander vraagje; hadden jullie in de weken na de bevalling last van hoofdpijn? Ik weet niet of het de hormonen zijn, de vermoeidheid of toch de hoge bloeddruk...

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoofdpijn ja. Dat kwam helaas snel weer terug na de bevalling.

Nikita, goede tip. Met een boek in de deuropening gaan zitten totdat ze slapen (of je phone/laptop/iPad inderdaad).

Best spannend hoor. Morgen de grote dag hier!

En voor degene die haar nog kennen; de groetjes van Liesben!!!

14. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    ow Zeehondje...Heb je nog contact met Liesben? Hoe is het met haar manneke, ben heel even zijn naam vergeten...

@hoofdpijn...hier de laatste weken-maanden ook veel last van gehad....denk door de hormonen, en zie ook duidelijk slechter...Heb mijn oude bril uit de kast gehaald...Toen ik mijn ogen op liet meten waren ze ook slechter geworden, maar zolang ik bv geef kunnen ze ze nog niet definitief opmeten...Weet eigenlijk niet goed waarom, alleen dat ze me hebben verteld dat ik 4-6 maanden nadat ik gestopt ben met bv moet komen voor een definitieve meting.

Ja, dat met een boek-laptop op de kamer zitten is natuurlijk een idee, zodra Romi niet meer zo brult en manlief wat energieker kan helpen zal ik dat eens proberen...

Nog even 2 vraagjes...Nou ja, 3 eigenlijk...zat dat vandaag eens te bedenken...
    Wanneer zijn jullie tandjes gaan poetsen? Wij hebben vanavond Niki´s tandjes voor het eerst gepoetst, nou ja, met een wattestokje en een beetje kindertandpasta het streepje in haar mond even gemasseerd....ze vond het verschrikkelijk...en ocharme, dat moet vanaf nu elke dag...
    En nog een vraagje...hoevaak wassen jullie knuffels en speelgoed? Toevallig vandaag alles gewassen...Op een aantal knuffels lag wat stof en de favoriete knuffels waren behoirlijk vol gezeverd, dus alles maar in de machine gegooid vandaag...
    OW, en stiekem nog een vraagje...Na hoeveel tijd moet je eidenlijk een nieuwe speen nemen? Spoel hem eigenlijk bijna elke dag af met heet water, maar ben benieuwd hoevaak jullie dat deden...

15. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    jammer, te laat om nog te weizigen, met de speen bedoelde ik niet hoe vaak jullie die schoonmaakten, maar na hoeveel tijd de oude in de vuilnisbalk ging en er een nieuwe speen werd genomen...

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Chybou, slagroomvla? Maar gelukkig begint de eetlust weer te komen nu..

@Zeehondje, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie meisje! Hiep hiep hiep Hoera!

@Liesben, groetjes terug! Ik hoop dat het goed gaat met jou en de jouwen!

@Nikita, tandjes poetsen vanaf het moment dat er een tandje was. Gaat best prima, hij vindt die peutertandpasta helemaal lekker volgens mij. En het schijnt ook wel fijn te zijn bij doorkomende tandjes om het tandvlees te masseren. Speelgoed en knuffels wassen wij niet heel vaak. Knuffel (die hij in bed heeft) probeer ik 1x per week te doen (samen met beddengoed) maar ik vergeet het wel eens en ik vind het ook zo sneu om zijn knuffel weg te pakken terwijl hij slaapt.. Tim heeft nog steeds zijn eerste speen, maar ja, hij heeft hem in totaal ook nog geen 5 uur in zijn mond gehad denk ik. Je leest altijd dat je hem goed moet controleren op scheurtjes, dus als hij beschadigd is zou ik een nieuwe kopen.

Hier is manlief begonnen met de maïs van het land halen.. is weinig aan zo'n regenachtige dag en verder niets te doen.. ik zou natuurlijk kunnen gaan poetsen, maar daar heb ik dan weer geen zin in!

17. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Even snel....

Hiep hiep hoeraaaaa jullie meisje 1 jaar. Gefeliciteerd zeehondje. Leuke dag gehad?

Alles goed met liesben?

Kom snel uitgebreider reageren maar hier al heel de week plat met bacteriele infectie. Gaat nu de goede kant op maar nog erg moe en zwak.
    Tot snel

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Even snel; de aanhouder wint! Camille drinkt nu voeding na voeding uit de borst. Gisteren had ze het ineens door! :D

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Chybou, wat fijn!!! Grote meid!

Wat hebben wij een super verjaardag gehad. Veel mensen, veel cadeaus (ook een paar voor mij, ben volgende week jarig) een super leuke/mooie/lekkere Woezel&Pip taart, gezellig spelende kinderen, enz.
    En Sophie vond alle aandacht prachtig. Ze wilde in de ochtend niet slapen eb uiteindelijk om half 1 in slaap gevallen. Om half 2 kwam de eerste visite en hebben we haar eruit gehaald. Want met een kamer vol visite beneden komen vonden wij biet zo'n goed idee. Nu vond ze het prima. Rustig op schoot gezeten bij velen en lekker gespeeld. Ook de ballonnen aan het einde van het feestje waren leuk.
    Klein uurtje nog geslapen, gegeten, kort spelen, fles en naar bed.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Wennes, beterschap!

@Chybou, wat fijn! You go girl(s)!

@Zeehondje, klinkt als een leuke dag. Ga je jouw verjaardag nog wel apart vieren of niet? Hier zit er maar 2 dagen tussen (of eigenlijk maar 1 dag tussen) verjaardag Tim en manlief. En komend jaar is Tim ook nog eens met carnaval jarig.. dus zit nog een beetje in dubio.. maar goed, duurt nog even ;)

Share This Page