Jeetje Wennes wat een verhaal! Heel veel sterkte meis! Fijn dat je naar huis mag, ik hoop dat de pijn snel minder wordt!
Fijn dat je thuis bent Wennes. Neem de tijd om zowel lichamelijk als geestelijk te herstellen meid. Wat een klap moet dit zijn voor jullie.
Lieve Wennes, ik wens jouw en je gezinnetje heel veel sterkte. Wat een achtbaan moeten de laatste dagen zijn geweest. Hopelijk kunnen jullie het gebeurde snel een plaatsje geven en ik hoop dat je snel weer herstelt en de oude bent...♥ Wij zijn ondertussen weer thuis... Alles goed gegaan, nu de berg was opruimen en manlief vanaf morgen weer werken...dus dan is alles weer normaal en kunnen we weer naar een rustig ritme toe, zeker Romi heeft dat nodig. Jeetje Brabbel, zag nog wat i.v.m. de baan van je man voorbij komen, dat is balen zeg...Hopelijk kan hij snel weer aan de bak. LIEFS en een fijn week-end allemaal...☺
@Wennes, wat een verhaal zeg.. jeetje wat erg! Hopelijk gaat het nu snel lichamelijk beter met je en kunnen jullie beginnen met verwerken van dit alles. Wat enorm verdrietig. Sterkte!! @all, sinds gisteravond weer thuis, kom komende dagen wel even vertellen hoe het was en reageren op jullie.
Een rustige periode hier weer in dit topic . Hoe gaat het met jou Wennes? En met de anderen natuurlijk. Iedereen weer in een dagelijks ritme na heerlijke vakanties? Hier gaat alles goed. Alleen is haar slaapritme gewijzigd volgens mij. Baal er wel een beetje van want dat betekent dat ze naar één slaapje is gegaan. Hoopte het vandaag weer naar twee slaapjes te krijgen, niet gelukt helaas. Op woensdag bij opa en oma slaapt ze één keer en dan vaak thuis nog tussen 5 en 6. Op donderdag bij opa en oma slaapt ze vaak maar één keer, meestal wel lang (2,5 uur). Thuis slaapt ze dan niet meer omdat we dan rond 5 uur haar pas halen. Op vrijdag sliep ze vaak bij mijn ouders ook twee keer. Maar nu dus niet meer. Afgelopen vrijdag had ze zelfs maar een uur geslapen. Zaterdag en zondag ook maar één keer geslapen. Ze gaat dan rond 1 uur naar bed. Vandaag wilde ik haar dus weer rond 11 uur naar bed brengen. Om half twaalf ongeveer sliep ze. Na het stofzuigen hoorde ik dat ze wakker was. Half uur geslapen . Speen erin hielp niet om haar weer in slaap te krijgen. Dus er maar uit en naar de stad gegaan (wat dingen terugbrengen, ruilen en sintcadeautjes kopen). Ze was echt niet gezellig. veel piepen en zelfs soms huilen. Dit doet ze normaal nooit. Thuis even makkelijk een bord pap en wat drinken en naar bed. Denk dat ze iets voor 3 uur in slaap is gevallen. Ben benieuwd tot hoelaat . Als ze morgen na het zwemmen ook niet rond 11 uur wil slapen of maar kort dan zal ik eraan moeten gaan geloven dat ze nog maar één slaapje nodig heeft. 't Is niet anders. Oh ja, echt leuk. Bij de Hema een pietenpakje (één geheel) gekocht voor d'r. Even aangepast want hij zag er erg groot uit. Dit viel mee, even pijpjes en mouwen omslaan. Stond zoooooo schattig, om op te vreten was ze. Wat gaan jullie met sint doen? Op woensdag zijn alle andere kleinkinderen van mijn ouders bij hun (een soort creche zijn ze dan, haha). Op woensdagmiddag gaan ze het dus daar vieren. Gelukkig werk ik in het onderwijs en ben ik dus in de middag vrij. Mijn man komt rond een uurtje of vier daarheen. Mijn moeder laat een dvd van de sint maken (Video van Sint - Een Persoonlijk Videobericht van Sinterklaas), echt leuk.
Hè wennes bah wat een naar verhaal... Dikke knuffel voor jou meis, wat een verschrikkelijke tijd moet jij nu doormaken zeg... Wel fijn idd dat je weer thuis bent meis.. Brabbel gek verhaal zeg van jouw man zijn werk en wat ontzettend balen! Hopelijk vindt hij gauw wat nieuws... Zeehondje, leuk, zo'n pietenpakje! Ik moet hier nog gaan shoppen, komt er nu niet echt van... Hier: twee weken zo goed als niks gedaan en nu vandaag voor t eerst alleen thuis met Annelynn. Gaat redelijk goed, ze is echt een engeltje vandaag zo lief aan het spelen, komt af en toe knuffelen en mama kan gewoon rustig aan doen . Heb nu alleen n buikgriepje er bij en zij heeft ook dunne poep.. Al zes luiers poep gehad Agossie... Verder alles goed zo lang ik me maar heeeel koest hou! Hoe is het hier met alle ukken? Kaat, hoe voel jij je?
Zeehondje, fijn dat je even over slapen begint, daar haak ik even op in... De eerste dagen nadat we terug zijn gekomen, was het een ramp hier. Het hele dagritme was door de war en natuurlijk had ik zelf ook wat andere gewoontes aangekomen in het hotel, dus we moesten allemaal weer even wennen. Maar hier lijkt het slapen ook een probleem hoor, vandaag had ik ze netjes weer om 10.30 in hun bedje ( wel met behulp van de borst, iets wat ik eigenlijk niet meer wilde doen, maar ja, na een half uur huilen en heen en weer lopen tussen de bedjes ga je toch overstag )en sliepen ze netjes een uurtje, zoals voor de vakantie. Vanmiddag hebben ze weer erg weinig, nl. 30 en 45 minuten geslapen en ik hoop dat ze dadelijk voor hun papje nog een dutje doen. Anders krijgen ze gewoon hun pap erg vroeg en gaan ze vroeger naar bed, dat was de laatste dagen ook mijn oplossing als ze overdag niet goed sliepen. Hoeveel slapen-sliepen jullie kindjes overdag? Mijn moeder zegt wel dat ik de baas ben en bepaal wanneer en hoelang er geslapen wordt, maar dat gaat niet zo makkelijk met 2 hoor, probeer maar eens een wakkere tweeling die niet wil gaan slapen in je eentje naar bed te brengen..... Wennes hoe gaat het met je? En Josjo, fijn dat je buik en Annelynn rustig zijn....
Ik zal morgen even opzoeken hoelang ze sliep bij 8 maanden. Maar als ze niet willen slapen kan je ze moeilijk dwingen toch?! Josjo, knap hoor dat je zo rustig aan kan doen. Lijkt me heel lastig. Beterschap voor jullie beide. En ze heeft trouwens 2.15 uur geslapen. Werd denk ik wakker van de voordeur toen papa thuiskwam.
Idd. Zeehondje, ik kan ze niet dwingen om te slapen, zou ook liever hebben dat ze meer sliepen, hopelijk krijg ik dat er weer in. Voor de vakantie sliepen ze ´s ochtends een klein uurtje en ´s middags vaak 1,5 soms wel eens meer als 2 uur. Maar merk ook dat als ik niet thuis ben ze onderweg minder slapen, de eerste maanden sliepen ze goed in de kinderwagen onderweg, maar nu is dat ook al een heel stuk minder geworden en we moeten de wagen nu ombouwen naar buggy, dan wordt dat slapen natuurlijk nog minder. Maar de hele dag thuisblijven i.v.m. hun slaapjes is natuurlijk ook geen oplossing...Best lastig hoor om je goed te voelen i.v.m. dat overdagslapen eigenlijk... Ook krijgen ze nu ´s ochtends en ´s middags een fruithapje...Nu ben ik dus echt wel gebonden de hele dag...Vind het echt weer even een moeilijk moment hier... netjes trouwens 2.15 uuw geslapen...
Nikita, even opgezocht hoeveel ze sliep rond de acht maanden; vaak twee keer per dag. Tijden ongebeer van 9 - 11 uur en van 13.30 - 15.30 uur.
Hoi meiden, lees wel mee de afgelopen dagen. Maar wat heavy dagen hier gehad, maar hoop dat nu de rust hier wat terug keert. Lijkt op dit moment aardig goed te gaan...hopen dat het zo blijft. Hier dus een paar heftige dagen achter de rug, zondagavond zat ik met J. om 23.00 bij de HAP. Het manneke had al een paar dagen wat pijn van de reflux, sinds afgelopen vrijdag ook in overleg met CB over gegaan op FV Comfort voor spugende baby's. Maar zondagavond had manneke zo'n pijn en denk even overleggen wat ik kan doen en ga dan 's ochtends wel met 'm naar huisarts. Maar ik stond te bellen achter in de keuken, deur dicht naar de kamer waar manlief met J op de arm zat. Ze hoorde hem gewoon huilen, terwijl er zo'n 8 mtr en dichte deur tussen zat. Mocht gelijk komen. Huisarts bij de HAP heeft hem onderzocht (ook darmpjes ivm misschien verstopping/krampjes) en kwam ook tot de conclusie dat hij echt (verborgen) reflux heeft. Gelukkig heb ik gelijk Zantac mee gekregen voor hem en mag 2x per dag het geven. Met spuitje werkt hij het naar buiten, maar gelukkig had ik allereerste flesje van zkh nog en nu meng ik het een beetje met melk en drinkt hij het zo op en daarna de grote fles erachter aan. Verder waren ze op CB erg tevreden over hem, hij weegt nu 4646 gram en is 59 cm lang. Ook had hij vrijdag zijn 1e prikjes, maar hij heeft klein beetje meer geslapen dan normaal maar verder helemaal geen last ervan. Ook geen koorts of zo.
Hier een paar daagjes gehad dat ze s'middags niet meer wilde slapen maar gelukkig slaapt ze nu weer 2x per dag. Toch wel fijn. @zeehondje benieuwd wat ze nu gaat doen dan. Oh zal vd week ook eens bij de Hema gaan kijken voor zon pakje. @josjo bah die stomme buikgriep momenteel toch. Fijn dat ze vandaag zo lekker speelt want valt niet mee rustig aan doen met een kleintje. @femme nee je kan ze niet dwingen om te slapen idd. Misschien de bv nog even erin houden om te kijken of ze weer wat in ritme komen?? Roep ook maar wat. Hier met 8 mnd meestal 2 à 3 slaapjes. @lyanna fijn dat je mocht komen en meteen medicatie mee hebt gekregen. Is zo erg om je kleintje pijn te zien lijden. Gelukkig heeft hij geen last van zijn prikjes gehad. Hier gaat het wel. Alleen lastig dat ik zo slap en trillerig ben waardoor ik eigenlijk niets kan doen en dat valt tegen. De kleinste dingen daar moet ik echt al van bijkomen. Gelukkig kan man thuiswerken had niet geweten hoe anders te doen met ons klein meissie. Gisteren heeft ze haar feestje op het kdv gevierd. Zo leuk om te zien... En het uitpakken van het kadootje deed ze echt heel serieus. Het is nu echt geen baby meer. Hoe zou het met Sabrien zijn? Ook al lang niet meer van gehoord.
Lyanne, wat sneu. Wel heel fijn dat je idd gelijk naar de HAP mocht komen en je meteen medicatie hebt meegekregen. En dat het lijkt te werken. Hier inderdaad ook alleen wat meer slapen van de prikken. Da's dan wel weer prettig. Wennes, zeker fijn dat je man thuis kan werken. Soms hier ook zo'n dag ertussen dat je het liefste in je bed wilt blijven liggen of met een kop thee op de bank. Maar op deze leeftijd 'moet' je echt veel meer met ze spelen. Oooohhh bijna jarig. Leuk! Alvast gefeliciteerd voor als ik het vergeet. Gaan jullie het groot vieren? Ben benieuwd hoe ze reageerd op alle visite en cadeautjes! Wat hebben jullie voor haar gekocht? Iets na tien uur waren we thuis. Nog even spelen en daarna lekker fruit gegeten. Om 11 uur in bed gelegd en na twee uur slapen werd ze wakker. Ben benieuwd of ze vanmiddag nog wil slapen.
nikita, ons schema rond 7-8 maanden was: tussen 6-7 wakker --> 180/6 melk 9.30 fruit 9.45 slapen twee uurtjes 12.30 boterham + 120/4 13.30 slapen tot 14.30 15.00 / 15.30 warm eten 16.30/17.00 half uurtje slapen 18.00 in bad, daarna 180/6 + rijstebloem en dan rond 19.00 slapen Heb jij wel een vast patroon in de dag? En een vast ritueel als je ze naar bed brengt? Dat hielp hier enorm....
wauw wennes, alweer bijna 1 ook! wat gaat het hard.... dan is het baby er inderdaad af ja, dat zal zeehondje ook wel kunnen beamen denk ik he? Hier de volgende echt baby-af-stap: ze loopt en rent zelfs af en toe. Ze liep haar eerste pasjes al 2 maanden geleden hoor, maar ongeveer sinds half oktober is ze echt gaan lopen, zo leuk! wennes, fijn ja dat ml thuis kan werken! Valt niet mee, een uk thuis en zelf niet veel kunnen... Sterkte...
Meiden, het blijft hier zwaar hoor en wat dubben over of het wel goed is zoals ik ( we ) het doen. Het is echt weer even zwaar hoor. Hier was het schema als volgt, en hoop dat ik dat er weer terug in krijg. Slapen tot ongeveer 08.30, natuurlijk komen ze al wel een keer vroeg in de ochtend voor de borst. Daarna tegen 10h fruit, en meestal tegen 10.30-11.00 werd er geslapen voor ongeveer een 45-60 minuten. De ochtend gaat op zich ook wel goed op het moment, zelfs toen er vanochtend bezoek was en het ochtendslaapje wat later werd, werd er vrij goed geslapen. De middag was alleen weer een chaos. Normal gezien sliepen ze tussen 14h en 16h vrij goed en dan tussen 19h-20h naar bed voor de nacht. Het is echt moeilijk met 2 vaste tijden aan te houden, maar dit was ongeveer het schema. Vanmiddag echter sliepen ze weer maar amper 45 minuten, kregen om 16h fruit en om 18h pap, het vervolg was natuurlijk dat ze alletwee om 18.30 doodmoe in bed lagen. Liever had ik dat ze ´s middags dus weer 2 uur zouden slapen en ze dan bewust naar bed brengen, en niet net als vanavond dt ze tijdens het luierwisselen al zo ongeveer in slaap vallen. Vast ritueel voor het slapen hebben we ook. Meestal nam ik Niki aan de borst, dan viel ze in slaap of was in ieder geval zo rustig dat ze goed ging slapen. Daarna met Romi knuffelen tot hij bijna in slaap was. Dat ging goed, maar nu wil ik dus van dat bv geven af en dat is moeilijk hoor, het is nu meestal brullen zodra Niki het bed ziet en dan gaan ze dus geen van tweeen meer slapen...Lastig-lastig... Lyanna, fijn dat je meteen mocht komen en dat het zo goed gaat. lekker steuntje in de rug... Wennes, fijn dat je man van thuis kan werken. Doe het nog maar even lekker rustig aan en genieten van de eerste verjaardag, ben ook wel benieuwd naar de plannen die jullie hebben? Nog geen idee hoe wij het gaan vieren, is natuurlijk ook nog een tijdje. Het baby er vanaf met een jaar? Zo snel al... Hier zijn ze morgen 8 maanden, en alhoewel ze al staan vind ik het nog heerlijke echte baby´s...Jammer zeg dat dat over een maand of 4 al gaat verdwijnen...Maar natuurlijk wel weer leuke dingen die op je pad komen rond die tijd...Ben benieuwd wanneer ze gaan lopen hier...Romi staat al een week of 3 en Niki sinds het week-end, en ze staan stevig hoor, houden zich soms met één handje vast. Als Romi een speeltje in zijn hand heeft laat hij soms met 2 handen het speeltje vast, staat dan dus los en kiept om...Moet ze echt goed in de gaten houden nu, en het liefst kruipen ze ook in 2 verschillede richtingen, of juist dwars over elkaar heen, dan is het brullen...
We vieren het vanaf 2 uur omdat ik eigenlijk eerst zou moeten voetballen maar dat gaat nu niet. Op zich komen er redelijk wat mensen en dan hebben we niet eens alle vrienden uitgenodigd. Dat krijg je met grote familie. Ze krijgt van ons een soort loopauto in de vorm van een varkentje, super grappig. Alleen kan ze nog net niet met dr voetjes bij de grond ons klein dingske. Laat taart maken en ons meisje krijgt haar eigen ' mep taartje' Ben ook echt benieuwd ja hoe ze t gaat vinden. Zal wel heel druk voor dr zijn. Gelukkig heel de ochtend gewoon lekker relaxen en daarna weekje vakantie met zijn drietjes Echt lastig soms het wisselen van ritmes en dan helemaal bij jullie Femme met 2 van die wondertjes. Hoop dat er snel weer een beetje regelmaat in komt die wel lekker loopt.
Wennes, klinkt heel leuk zoals jullie de eerste verjaardag plannen, vooral de meptaartje klinkt leuk, dat idee onthoud ik... Hier hadden ze na de drukke dag van de doop 3 dagen nodig om weer rustig te worden...maar denk dat het met één wel sneller weer rustig is. En een weekje vakantie samen, gezellig hoor. Gaan jullie weg, of gewoon even bijkomen van alle emoties en gebeurtenissen? Vanochtend begon Romi alweer voor 7h te huilen en te jengelen, maar wonder boven wonder verloopt de dag verder super. Niki heeft tot 8 geslapen. Om 9.30 fruit en daarna netjes van 10h tot 11h en Romi zelfs tot 11.15 geslapen. Om 12h middaggegeten en vervolgens om 14h ( en ze waren nog goed wakker ) naar bed en binnen 10 minuten was het rustig. OK. ze zijn niet in hun bedjes in slaap gevallen, maar naast mij op het grote bed, maar dat is wel handiger als dat ik tussen 2 bedjes heen en weer moet lopen. Toen ze sliepen in hun bedjes gelegt, en nu maar hopen dat het nog minstens een uurtje rustig blijft hier... Ben benieuwd en houd jullie op de hoogte...
Romi was al na 45 minuten weer wakker. Heb zojuist een half uur lang geprobeerd dat hij verder slaapt maar hij wil niet. Ook wil hij niet in de box...
zo meiden, nog één keer klagen en vanaf morgen gaat alles weer beter... Niki heeft braaf tot 16h geslapen en ging ook weer netjes tussen 19h en 19.30 naar bed. Romi heeft dus maar 45 minuten geslapen, met als gevolg dat hij om 18.15 tijdens de avondpap in slaap viel in zijn Doomoo, zo hebben we hem in de babykamer gezet en heeft hij tot 19h geslapen. Daarna wilde hij natuurlijk eerst spelen en na een uur naast mij op de bank te hebben gelegen viel hij tegen 21.30 eindelijk in slaap. Zojuist werd hij weer even wakker en wilde wat drinken en nu slaapt hij hopelijk door voor een paar uur. Het gaat dus langzaam wat beter, Niki lijkt namelijk weer een mooie ritme te hebben, hopelijk vind Romi dit de komende dagen ook weer terug. Tot morgen meiden...