Oh ik duim voor je dat ook Romi zijn ritme weer te pakken krijgt. Gelukkig dat Niki het weer te pakken heeft gekregen Slaap lekker
Hier even tussendoor want ik ben heel erg druk momenteel. Het gaat goed ben wel heeeeel erg misselijk en nog steeds erg moe. 3 dec heb ik de eerste echo dus dat wordt ook heel spannend.
Schuldig... vakantie, verjaardag en daarna weer meteen druk op het werk, en dan ook nog sinds een paar dagen smartphone, waardoor je wel leest maar niet reageert.. sorry! @Zeehondje, hoe gaat het nu met slapen van jullie meisje? Zijn jullie allemaal gewend aan 1 slaapje per dag, of wisselt het nog steeds? @Josjo, hoe gaat het nu? Ik hoop dat het buikgriepje niet al te erg is geworden en dat Annelynn niet ook ziek is geworden!? @Nikita, hier al een tijdje 2 slaapjes per dag. Vaak 's ochtends lang en dan 's middags wat korter. Vanmiddag wilde hij ook niet slapen toen we hem op bed legde, maar uiteindelijk waren we naar de intocht van Sinterklaas geweest in viel hij op de terugweg in de wandelwagen in slaap. En toen hij heeft hij thuis nog wel een poosje doorgeslapen, dus uiteindelijk slaap genoeg gehad. Moet zeggen dat ik wel redelijk flexibel ben in de eettijden hoor. Maar Tim laat ook niet merken dat hij honger heeft.. en fruit geef ik ook redelijk makkelijk buiten de deur. Kwestie van thuis voorbereiden, slabber en lepeltje mee en smullen maar! Hoe laat komen ze 's ochtends vroeg? Hier is dat meestal tussen 7 en 8 en daarna staan we ook gewoon op, en dan gaat hij 's ochtends dus ook wat eerder dan jouw kindjes weer naar bed, misschien dat dat werkt? @Lyanna, wat vervelend van die reflux. Helpt de Zantac? Fijn dat hij geen last heeft gehad van de prikjes. @Wennes, hoe is het nu met je? Ik denk dat je vooral goed naar je lichaam moet luisteren nu. Moeilijk misschien, maar je lichaam voelt niet voor niets slap en trillerig aan als je teveel hebt gedaan (al heb je wellicht het idee dat je helemaal niet veel hebt gedaan..)! Gefeliciteerd met de verjaardag van je meisje!! Fijne vakantie! @Kaat, sterkte met de misselijkheid! En 3 december echo, dat duurt nog best lang.. maar gelukkig een gezellige drukke tijd nu Sinterklaas er is, dus hopelijk vliegt de tijd voorbij! Hier gaat het oké, heerlijke vakantie gehad. Lekker gezwommen, gewandeld, genoten van elkaar. Daarna jarig geweest, gezellige dag gehad. En toen weer een paar dagen gewerkt. Ook nog naar het CB geweest, Tim was maar 90 gram gegroeid in 2 maanden, dus dat was wel bar weinig, maar volgens mij had de vakantie zijn gewicht geen goed gedaan, want voor de vakantie was hij zwaarder en toen ik hem gisteren woog was hij ook alweer 300 gram zwaarder.. dus komt vast wel weer goed. Wel nog even tijdelijk de 4e fles (van 15.30) terug, hij is zo beweeglijk, hij heeft die extra calorieën blijkbaar nodig. Maar gelukkig gaat het brood en avondeten ook steeds beter, dus ik vermoed dat die fles toch wel snel kan vervallen. Ik vind het namelijk best veel met 4 melkvoedingen en ook nog lunch, fruit en avondeten, dus vandaar dat het vandaag niet gelukt is om die 4e fles te geven...
Nikita, wij hebben ook heel lang gedubt met slaapjes en weet je wanneer het over ging (geef het wel een week of twee)? Toen we de dag lieten beginnen om zeven uur. Niks terug naar bed, niks uitslapen. Sommige kindjes varen er goed bij, maar hier was dat wel de sleutel tot succes. Wel wennen want dan begint ook jouw dag vroeg maar swah à la, als ze daardoor beter gaan slapen? We zijn toen ook gestart met pap vd lepel, maar in elk geval dus ontbijten aan tafel. Brood en melkfles is natuurlijk hetzelfde idee... Jessie, hier hetzelfde vaak, dan lees ik wel mee maar neem niet de tijd om te reageren... Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! En 90 gram in twee maanden is niet veel maar hij is ook geen mini ukje meer hè, dus kan wel een keer te natuurlijk? Kaat hè bah, die misselijkheid, heb ik gelukkig niet meer... Ik had altijd iets te eten op grijpafstand haha anders ging het echt mis.. Hier gaat het weer redelijk. Donderdagnacht weer in het zkh geweest maar ben weer thuis. Ik geloof dat ik nu weet waar m'n grenzen liggen... Buikgriepje: Annelynn had al twee weken diarree gehad en ml ook dus nu was het blijkbaar mijn beurt... Meestal ontspirng ik de dans, heb n goede weerstand maar deze zw schap niet echt helaas... Vandaag weer kijkers en we zijn met mensen in onderhandeling. Het begint spannend te worden hier!
Wennes, nogmaals gefeliciteerd! Fijn dat jullie en de kleine ook het gezellig hebben gehad! Is ze erg verwend? Hier ligt er ook speelgoed op zolder, voor over een paar maanden. Heeft ze dan weer wat nieuws om mee te spelen. Josjo, nu pas weer naar het ziekenhuis als je gaat bevallen hè! Rustig aan meid. Wel goed dat je nu schrijft dat je nu weet waar je grens ligt. Fijn dat je in ieder geval geen last van misselijkheid meer hebt. Heb je dat lang gehad deze zwangerschap? Slapen gaat weer goed hier. Gewoon weer twee slaapjes. En de afgelopen dagen nog lang ook. In de ochtend zo'n 2,5 uur en in de middag ook nog eens 1,5 uur en dan wakker moeten maken voor het eten. De afgelopen avonden/nachten was ze wel wat vaker even wakker (drie á vier keer). Gisteravond maar 1x en vannacht niet gelukkig en heeft ze ook nog eens uitgeslapen. Ze was al even wakker geweest volgens mij maar is weer verder gaan slapen. Om 8.30 uur heb ik haar er maar uit gehaald, ze lag echt nog heerlijk te slapen. Best zielig dat ik haar rust verstoord heb, maar dacht dat ze anders haar overdag slaapritme weer kwijt zou zijn. Nu slaapt ze gewoon weer lekker gelukkig. Dat weer vaker wakker zijn 's nachts heeft misschien te maken met het doorkomen van de kiezen? Had ze bij haar tanden ook. Ik voel nog niks en kijken lukt niet echt. Is donker in haar mond en ze wil 'm ook niet echt even openhouden voor mij . Vanmiddag even naar de bieb, billendoekjes halen en misschien wanten of handschoentjes. Al ben ik bang dat ze ze toch gelijk uittrekt. Daarom wil ik eigenlijk het liefst handschoentjes, kan ze gewoon nog dingen makkelijk vastpakken en haar boekje lezen in de wagen. Hebben jullie handschoentjes of wanten en waar gekocht?
Zeehondje zooo wat n slaapkoppie! Hier meestal in totaal2,5 en soms 3 uur op n dag... Ik heb wantjes, denk dat ik handschoenen niet aan krijg, heb nu al moeite met alleen de duim haha
@Nikita, ik bedoelde dus hetzelfde als wat Josjo zegt, ritme in het opstaan.. hoewel ik uitslapen heerlijk vind werkte dat hier ook erg goed! Wij hadden toen nog geen echt ontbijt, maar inmiddels wel. Op mijn vrije dagen is het bv op bed en dan meteen een boterham beneden aan tafel, als ik moet werken kolf ik bv af en maak ik daar pap van wat hij krijgt met een lepel (is wel iets meer werk, maar wel goed voor de motoriek schijnt, en het vult beter). @Wennes, mooi dat je meisje heeft genoten! @Josjo, zeker spannend. Al nieuws over het huis? Ik hoop zo dat het nu echt doorgaat.. en beterschap wat betreft de buikgriep! @Zeehondje, ik heb wel iets voor aan de handen gehad, maar die heeft hij eigenlijk nog niet aangehad. Maar ja, hij zit natuurlijk ook nog niet op de fiets (zou wel kunnen, maar ik heb nog geen zitje en we wonen ook niet zo ideaal dat je korte afstanden gaat fietsen), dus vind het ook nog niet zo nodig.. kan je dus ook niet vertellen of het wanten of handschoenen zijn.. haha. @Chybou, hier was slapen ook lang drama hoor.. komt vanzelf. Ik weet niet wat jullie manier is, op verzoek, op schema? Hoe gaat het verder met jullie? @Gewicht van Tim, nee klopt dat het steeds langzamer gaat, maar dit was ten opzicht van elke curve wel heel weinig toename. Maar als ik zie dat hij nu al een keertje borstvoeding, ruim anderhalve boterham, fruit en nog een flesvoeding (180/6) naar binnen heeft gewerkt en vandaag dus nog 180/6, avondeten (tegenwoordig vries ik per anderhalve AH-Opperdepop portie in) en borstvoeding moet krijgen, dan kan ik me niet voorstellen dat hij nu niet groeit.. Vraagje trouwens, hoeveel poepluiers hadden jullie kindjes rond deze leeftijd. Ik heb het idee dat Tim er toch wel erg veel heeft. Vandaag al 4 gehad...
H! meiden...gezellig dat er hier weer gekletst wordt... Hier gaat het op zich goed, Niki heeft weer een heel moo ritme en slaapt ´s ochtends ook weer lekker lang...Moest haargisteren na 9.00 wakker maken omdat we een afsrpaak hadden....vandaag was het weer netjes 8.30. Romi is wat onregelmatiger maar als ik hem goed in de gaten houd gaat het ook goed. Nu slaapt iedereen hier weer lekker een middagdutje en heb ik tijd voor ZP... Wennes, nog proficiat met de verjaardag van jullie prinsesje... Jessie, dat is inderdaad niet veel wat Tim was gegroeid, maar vind he toch wel fijn om te horen dat het niet zo erg als ze niet veel bijkomen...Hier heb ik nl. geen idee hoe zwaar ze nu zijn, maar afvallen doen ze niet... Fijn hoor dat jullie ook lekker op vakantie waren. Jij heeft nog bv? Hoevaak op een dag? En iedere dag even vaak? Hier hebben ze nog maar 2 tandjes en durf nog geen brood te geven...Laatst gad ik een potje met wat stukjes om uit te proberen en alle stukjes werden mooi uitgespuugd, dat kauwen hebben ze nog niet zo onder de knie denk ik. 4 poepluiers is behoorlijk wat ja...Hier 1 of 2 per dag...Soms ook wel eens aan dagje niet, maar dan vaak meteen de volgende ochtend...Was Tim wel uitgepoept?? Als ik nl. te snel de luiers verwissel kan ik ook wel eens 3 poepluiers in de ochtend hebben...Wacht eigenlijk ook niet graag lang met een poepluier te wisselen, maar als ze duidelijk nog op iets zitten te drukken wacht ik nog een halfurtje tot alles eruit is... Josjo, THX voor de tip, zal hem zeker onthouden. al lijkt het op het moment niet nodig. Meestal staan we hier rond 8.00 op. Wel goed op jezelf en de kleine letter hé...Goh, he bent alweer 31 weken...alles thuis al klaar? Zeehondje..fijn zeg dat jullie kleine meid weer zo´n Doornroosje is... Ik heb hier voor de kleintjes ieders een slaapzakje met armen waarbij je de handes dicht kunt klappen over de vingers, als je begrijpt wat ik bedoel. Heb zelfs 2 pyama´s die zo zijn envolgens mij heb ik het ook bij leuke jasjes gezien, met van die oortjes op de capuchon en dan lekker warme mouwtjes die je over de handjes dicht kunt klappen, misschien dat je daar eens naar kunt kijken.
Poepluiers; gemiddeld 1 per dag. En als ze een dag niet poept dan vaak de volgende dag 2 poepluiers. Brood; ben je wel begonnen met gewoon een broodkorst geven? Dan kunnen ze aan de smaak en structuur wennen. Pas later gaf ik echt stukjes. En ja, ook zonder tanden kunnen ze gewoon brood eten. Dan denk ik even aan mijn nichtje, die kreeg pas rond haar eerste verjaardag de eerste tandjes namelijk. Merk dat ze nu nog eigenlijk geen handschoentjes nodig heeft in de wagen. Zo koud waren ze niet naar mijn idee. Bedankt voor de tip van die 'overklap' wanten aan een jas/mouw. Ga er eens naar kijken.
Met 2 tandjes kunnen ze goed eten, mijn meisje heeft ook nog maar 2 tandjes en eet gewoon alles met de pot mee Hier meestal 1a2 poepluiers per dag. En stinken...haha Moet nog op pad voor handschoentjes enzo. Vandaag wel een voetenzak in kinderwagen gedaan maar haar handjes waren helemaal niet koud. Ben ook echt benieuwd of ze t wel gaat aanhouden Ik denk dat ik ook wat speelgoed weg ga zetten. Ze heeft zoveel gehad en nu komt Sinterklaas er nog bij....ze weet nu al niet waar ze mee moet spelen. Op het moment zijn badeendjes action favoriet Zo grappig ze is echt alles aan het aanwijzen en dan steeds ' die' en uh... Echt volop aan het genieten van ons meissie. En ze gaat steeds vaker en langer losstaan
@poepluiers, toch een beetje in de gaten houden dan want hij poep nu tijdens elke voeding/maaltijd... @nikita, gewoon brood geven hoor. Tim vindt stukjes in vloeibaar ook raar maar gewoon stukjes gaat prima. @speelgoed overschot, klinkt nu al bekend. Hier ligt de helft ook in de box en dan wisselen we af. Tim krijgt ook gewoon kleding van sinterklaas..
Hoi hoi ff snel, ga zo slapen, licht gaat hier vaak rond deze tijd uit We hebben nog niks aan t kamertje gedaan ivm alle kijkers en het heeft zich beloond, verkocht! Wel onder voorbehoud financiering en aangezien het al eerder niet doorging houden we nog wel n slag om de arm.... Maar n klein beetje feest is het wel! Annelynn en beebje ook trouwens, krijgen n nieuwe kamer in n ander huis
spannend Josjo... En vandaag brood geprobeerd, nog geen hele maaltijd, maar ze hebben samen een kwart ( droge )boterham op...hem hele kleine stukjes gegeven en ging op zich best wel goed. Maar het slapen gaan...Mammamia, was dat weer een ramp vandaag. Vanochtend duurde het ruim een uur voor ze sliepen en dat terwijl ze overduidelijk moe waren, en vanavond duurde het zelfs ruim 1,5 uur. Nou ja, er zullen wel goede en slechte blijven, de afgelopen dagen ging het namelijk weer beter...
Nikita, je zegt dat ze overduidelijk moe waren, misschien leg je ze te laat in bed? Hier legde ik ze steeds in bed bij de eerste tekenen van moeheid. Ik benoemde dan ook dat ik ze in bed ging leggen, omdat ze hartstikke moe was, zelfde ritueeltje en wegwezen. Misschien kan dat helpen? Wel balen hoor dat ze zo slecht in slaap komen... Thx meiden, we zijn stiekem echt wel n feestje aan het vieren hoor. Gisteren wat huizen bekeken en volgende week weer n paar en 1 voor de tweede keer. Spannend hoor! In dit huis wonen we al sinds het begin maar dit heeft hij ooit gekocht met zijn ex. Niet erg, het is echt in geen enkel opzocht haar huis meer, maar het is wel leuk om ergens samen opnieuw te beginnen Kaatje hoe is het met de misselijkheid? En verder met iedereen?
Aaaaarggggg, ik krijg geen melding van t topic meer.... Heb nu echt veel gemist, en geen tijd om bij te lezen. Sorry dames. Hier allemaal lekker verkouden, Beer zn nachten zijn een drama! Plakoog is gelukkig over na de druppels van de HA, dat is dan wel weer een voordeel! Lees van t weekend nog bij! Kus!
Romi ligt nog altijd naast me op de bank en ben een paar keer vanavond bijna mijn geduld verloren, wil nu onderhand ook naar bed... Het arme kereltje is snikverkouden, hees en heeft al een paracetamol in zijn billetjes en weigert nog te slapen... Niki weigerde ook weer om te slapen, heeft van 21h tot 22h in de box zitten spelen omdat ik met Romi bezig was, maar viel om 22.30 eindelijk in slaap en ligt nu in bed. Het irritante is dat ze in het begin van de avond vrij goed naar bed gaan, maar na een half uur slapen begint de terror. Weet echt niet meer wat te doen, volgens mij heb ik echt alles al uitgeprobeerd. Josjo, met overduidelijk moet bedoel ik dus niet dat ze al zitten te knikkebollen, maar ben er zo snel mogelijk bij...Zodra ik zie dat ze gapen, in de oogjes wrijven of de oogjes klein worden. Spannend zeg van het huis en idd. leuk ergens samen opnieuw beginnen. Brabbel, vervelend dat je geen meldingen meer krijgt, maar vanaf nu weer gezellig meelezen en kletsen dus...