mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Josjo, Whauw gefeliciteerd!! Wat een opluchting moet dat zijn zeg! Leuk hoor. Nu lekker naar huizen kijken.

Wennes, Nog gefeliciteerd met je meisje!!

Brabbel, Veel beterschap!!

Jessie, Fijn dat je vakantie zo geslaagd was, gaat snel voorbij he!
    Nog gefeliciteerd!

Nikita, Lijkt me erg lastig als het slapen niet zo goed gaat, ik moet zeggen dat ik er ook geen ervaring in heb. Wij zijn wel heel erg verwend L slaapt altijd tussen de middag minstens 2 uur en ze gaat om 7 uur naar bed en dan wordt ze weer wakker om 7 uur. Hopelijk vinden ze snel een ritme.

Zeehondje, Fijn dat het slaapje nu helemaal goed gaat.

Het gaat hier heel goed, L is ook echt super lief. Ik ben echt zo trots op onze vrolijke meid. Het is nu ook veel makkelijker om te begrijpen wat ze wil omdat ze het kan benoemen. Laatst zat papa op de bank en pakte ze zijn hand en ze zei papa kom mee, ahhhh zo lief. Maar ook wel heel ondeugend als ze iets doet wat niet mag zit ze je aan te kijken met haar pretoogjes en en zegt ze nee nee nee en rent ze gierend van het lachen weg.

Ik dacht dat de misselijkheid weer een beetje weg was maar sinds gisteren weer helemaal terug helaas.
    Nu wachten op de echo maar wat duurt dat wachten lang zeg, ik ben zo benieuwd.

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ha meiden, hoe is het hier?
    Ik krijg momenteel ook geen melding dat er hier iets nieuws geschreven is. :(

@Brabbel: Heel veel beterschap meis. Heb je het van Beer overgenomen? Je bent wel een hele solidaire moeder hoor!
    @Josjo: Wat leuk! Samen ergens beginnen is zo fijn. Ik heb dat met Lieve ook gehad. Zij had ook al een huis. Ik ben toen bij haar gaan wonen. Nu hebben we twee jaar geleden samen een huis gekocht en het is toch wel heel leuk om samen alles uit te zoeken.
    Wat is de planning?
    @Kaat: Succes met de misselijkheid. Je bent al mooi richting die twaalf weken onderweg. Hopen dat het dan minder wordt.
    *Ik ga nu even tussendoor een voedingkje doen...*

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Waarschijnlijk wordt ik er dadelijk lekker voor bestraft, maar het is hier al 1,5 uur rustig.
    Heb ze na het eten lekker laten spelen en ze een uur later op bed gelegd dan de laatste tijd. Niki is om 20.00h naar bed gegaan en Romi om 20.30h, en nu is het 22.38 en het is nog altijd rustig.
    Ben zelf ook al klaar om naar bed te gaan, maar surf nog wat en kaar nog wat...En wacht half-half toch nog wel dat er dadelijk eentje wakker wordt voor de late voeding...
    Probeer dit de komende dagen nog even en ga ze dan weer geleidelijk aan proberen vroeger naar bed te brengen.

De mannen hier zijn verkouden maar de vrouwen niet...;)
    Manlief heeft het ook flink te pakke en heeft dienst het week-end...en arme Romi, hij klinkt echt een beetje hees en zijn neusje loopt...hihi, die mannen toch hé...Ik heb nergens last van en Niki niest af en toe maar dat kun je geen verkoudheid noemen.

Chybou...wat vervelend zeg dat je ook geen melding krijgt...Verder wel alles goed bij je?? De bv. loopt ook nog altijd lekker...mooi om te zien hé, hoe ze groeien op jouw melk...

Kaat, vervelend zeg dat de misselijkheid toch nog niet weg is...En wat klinkt dat lief en ondeugend wat L. doet...haha, dat wordt straks nog wat hier...

4. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    haha, zojuist werd Niki wakker en wilde dus drinken...Lag ik eens na te rekenen en het was 2,5 uur rustig hier...;)
    Romi was ook wel wat onrustig dus die zal dadelijk ook wel komen en dan ga ik ook naar bed...Hopelijk slapen ze goed door de nacht...

Trusten...;)

5. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Pfffff ff een ego bericht. Wat een rot avond, we zijn met ons meisje naar de hap geweest. Ze heeft een gat in haar hoofd. We waren bij een verjaardag en daar rende ze enthousiast naar iemand toe en ze struikelde precies in de punt van de tafel. Ohhhhhh bloeden als een gek en manlief kon zien dat het diep was. Wij gelijk gebeld deden ze in eerste instantie erg moeilijk omdat het zo druk was. Manlief liet zich echt niet afpoeieren dus konden we gelijk komen. Daar is het gelijmd en kreeg ze verband om, de arts stelde ons wel gerust. We moeten haar nu elke twee uur wakker maken. Pfffff je gaat op dat moment echt door de grond zeg wat is dat schrikken. Ik ben wel super trots op haar, ze heeft het zo goed gedaan!

6. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ah bah zeg Kaat. Wat zullen jullie geschrokken zijn...pff.
    Goed dat je man zich niet heeft laten afpoeieren. Heel veel beterschap met jullie meisje en hoop dat de schrik weer wat gezakt is.

Hier vandaag voor t eerst naar Sinterklaas geweest en wat heeft ons meisje genoten. Ging gewoon bij zwarte piet zitten en Sinterklaas kreeg een handje. Leuke eerste ontmoeting dus:)

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, hoe is het vannacht gegaan eigenlijk? En hoe gaat het nu?

Kaat, wat schrikken zeg. Bbbbrrrr....
    Hier nog geen ernstige verwondingen meegemaakt, maar lijkt me geen pretje. Voel je je toch schuldig, ookal kan je er niks aan doen.
    Laat ze het verband zitten?

Hier viel dochter vandaag bijna uit de auto. Manlief had haar al losgemaakt maar wilde even wat pakken uit de kofferbak. Hij zei, even blijven zitten. Maar tja, ze kukelde bijna uit de auto op de grond, manlief was net op tijd om haar op te vangen. Ik had al gemerkt dat ze zelf uit de stoel komt als ze los is, manlief dus nog niet. Weer iets waar we rekening mee moeten houden dus.

Wennes, wat leuk, naar sinterklaas en zwarte piet!
    Hier niet naar de intocht geweest. Dat is veel te druk en ze krijgt er toch nog niks van mee.
    Waar ben jij geweest?
    Op m'n werk kan ik ook niet met haar gaan. Werk op een basisschool en werk die dag zelf. Ach, volgend jaar komt dat allemaal wel.
    Wel hebben m'n ouders een dvd van de sint laten maken. Zij hebben 'm al bekeken en hij schijnt erg leuk te zijn. Alle namen van de kinderen worden genoemd met dingen die bij ze passen of wat ze gedaan hebben. Dat moest je doorgeven bij het bestellen. Ben benieuwd.

Hier de zomervakantie al geboekt, haha. Ben nu al aan het 'voorgenieten'.

8. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Wennes, zo een stoere meid hebben jullie hoor die niet bang is van Sinterklaas...

Kaat, jeetje wat schrikken zeg en vind het belachelijk dat ze eerst moeilijk deden bij de hap...waar is het anders voor vraag je je dan toch af...Goed van je man dat hij zich niet heeft af laten poeieren...
    En bij jullie dus ook al een stoere meid...

Haha, hier blijft het spannend hoor qua dagritme, vandaag hebben ze ´s ochtends heel lang geslapen, daardoor werd het middageten heel erg laat. Maar omdat ze alletwee verkouden zijn ging ik ze dus ook niet wakker maken en we zijn de hele dag thuis gebleven dus dat maakte niet uit. `s middags werd er maar kort geslapen en vanavond weer netjes om 20h naar bed. Binnen een kwartier sliepen ze, Niki wel aan de borst, maar Romi lag lekker naast me en was ook zo weg.
    Zojuist hebben ze wel even gepiept, maar Niki weer even aan de borst genomen en manlief kreeg Romi weer rustig zonder hem uit bed te nemen...Dus dat ging weer goed...Misschien wilden we ze wel gewoon veels te vroeg naar bed doen de afgelopen tijd...Dan maar liever een uurtje later en meer rust...;)

9. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Blijft dus puzzelen met ritme nikita. Klinkt vandaag wel als prima dagje.

@zeehondje gelukkig dat je man er net op tijd bij was. Ja ze zijn zo snel die kleintjes hè.
    We zijn naar t werk van mijn man geweest. Die hadden een speelgelegenheid afgehuurd. Dus ze kon ook lekker spelen.
    Hoor veel over die dvd heb hem zelf nog niet gezien. Leuk voor volgend jaar denk ik.
    Hier komen maandag op het dagverblijf ook paar pietjes.

Waar gaat de zomervakantie heen? Wel een fijn vooruitzicht al nu met de koudere dagen in aantocht. Het is wel jezelf lekker maken hoor, duurt nog zolang;)

10. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Wennes, het blijft inderdaad puzzlen, vandaag hadden ze wel weer een heel normaal ritme, behalve dan dat ze lekker lang geslapen hebben. net als bij zeehondje, allebei één keer 2 uur en één keer 2,5 uur. Echt super lang zeg, dat ken ik niet van ze.
    Ook vanochtend netjes tot 8.30 geslapen en vanavond om 19.30 en 20.00 naar bed........Nog is het rustig...Als we dit nu eens vast konden houden...

Kaat, hoe gaat het vandaag met jullie meisje?

En Josjo, wanneer weet of de financiering van de nieuwe kopers rond is?

Fijne week allemaal...

11. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Oh jee kaat, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! En wat is dat nou weer dat het daar druk is? Doei! Fijn dat ml zich nite liet afpoeieren...

Nikita, ik las nog iets anders wat je zei wat me aan het denken zette over het slapen... Je geeft ze dus nog steeds bv zo laat....? En ook op verzoek sowieso? Je moet het helemaal zelf weten, maar ik zou je adviseren ze of niks of een fles met wat lauw water te geven. Ze moeten op deze leeftijd echt leren alle voeding overdag te nemen en dan zullen ze vanzelf ook niet meer komen en leren dat ze door moeten slapen. Wat je dan doet, wel/niet uit bed halen daar zijn de meningen nogal over verdeeld, doe wat goed voelt. Ik haal Annelynn er meestal wel uit om even te troosten. Er staat altijd een fles met water voor een slokje. Eventjes lekker bij mama liggen maar binnen een paar minuutjes weer naar bed. Duurde best een poosje tot ze dat snapte maar nu is het max eens per 3/4 weken dat ze wakker wordt savonds... Maar voeden zou ik persoonlijk niet meer doen op die leeftijd op dat uur...

En nu zijn m'n tips op ;)

Kopers: woensdag bouwtechnische keuring door vereniging eigen huis, financieringstermijn loopt 1-1-13 af.

Brabbel oh jee, balen! Wat dacht jij? Daar wordt ook niet veel meer gekletst :D

12. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Wennes, Fijn dat jullie meisje zoveel heeft genoten van sinterklaas! Wij hadden de zomervakantie min of meer al geregeld, we zouden weer naar Zuid Frankrijk gaan. Nu als alles goed gaat ben ik van plan om dan te bevallen.

Zeehondje, Oh dat is ook schrikken zeg. Fijn dat het goed is afgelopen.

Nikita, hopelijk houden ze dat ritme vast.

Josjo, spannend hoor!

Hier gaat alles goed met ons meisje! Ze is weer helemaal blij en vrolijk. De pleister laat ze goed zitten. Ze heeft er alleen ook een enorme bult bij. We hebben van iemand een berg little people gekocht en ze is er zo blij mee, wat leuk spul is dat zeg!

13. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Oe zeehondje,had jouw berichtje ff gemist... Dat zal inderdaad schrikken zijn geweest! Gelukkig is het goed afgelopen zeg....!

Kaat fijn spul hè,little people! Wij hebben ook wat dingen er van. Ik wachtnu op de kruidvat aanbieding van de kerststal... Al is ie bij de intertoys al 30 nu... Misschien toch maar vast halen. Die is ook zo leuk :)

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, nou maar hopen dat het nu goed blijft gaan met slapen.

Fijn Kaat dat jullie meisje weer vrolijk is en de pleister goed laat zitten. Dan geneest het mooi.

Inderdaad leuk, little people! En wat leuk, een kerststal ervan. Ga ik ook eens naar kijken dan.

Josjo, hadden jullie de vakantie nog niet geboekt?

Wij gaan naar Italië. Deze keer vlakbij het Gardameer op een familiepark met stacaravans.
    En slapen overdag hier ook echt verschillend hoor Nikita. Zaterdag na 3,5 uur :$ maar wakker gemaakt en gister was ze na 1,5 uur alweer wakker. Maar zaterdag dus 1x geslapen en gister wel 2x.

15. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    :( meiden, hier kom ik nog een keertje en moet nog een keer mijn hart uitstorten...
    Ging het tot 2 dagen geleden overdag vrij moeizaam, gingen ze tenminste ´s avonds rond een uur of 20h netjes naar bed.
    Gister en vandaag ging het overdag super, maar spoken ze ´s avonds weer. Ze halen op het moment 20h niet meer, gisteren lagen ze voor 19.30h op bed en vandaag 19h. Maar na een uur zijn ze wakker en weigeren verder te slapen. Zat al te denken dat het misschien meer een vooravond slaapje is, maar ga ze niet hun avondpap pas daarna geven, dat vind ik veel te laat. Bovendien hebben we vandaag geprobeerd of ze honger hadden en dat hadden ze niet.
    Gisteren heb ik weer voor 1,5 uur met ze op de kinderkamer gezeten. Vandaag was manlief keihard hebben we ze eerst in de box laten huilen nadat we alles hadden geprobeerd en daarna nog een half uur in bed. We gingen natuurlijk wel een paar keer kijken, maar na een half uur brak mijn hart. Niki stond goed kwaad te brullen in bed ( en ligt nu nog wakker naast me op de bank, maar ik kijk haar niet aan, laat haar gewoon wakker naast me liggen ) maar ocharme Romi, hij zat op zijn knietjes, met zijn handjes aan de spijlen en zijn hoofdje helemaal op zijn borst geknikt te huilen...Heb hem meteen in mijn armen genomen en geknuffeld...Binnen een minuut sliep hij..........Weet niet of ik hem eigenlijk had moeten laten liggen, maar was blij dat hij eindelijk rustig was...Maar waarom hij eerst een uur moet huilen voor hij in mijn armen slaapt....geen idee...:(

Spannend Josjo i.v.m. je huis en THX voor de andere tip. Gaf jij Annelynn zolang bv als ik nog doe? Hier heb ik al verschillende keren gehoord dat het bij bv heel normaal is dat ze het eerste jaar niet ( goed) doorslapen...fijn is natuurlijk anders, en het kan ook anders, maar het is ook vrij normaal dus. Op zich heb ik ook geen probleem met het niet doorslapen, als ze maar netjes een paar uur aan een stuk zouden slapen, en makkelijker in slaap zouden vallen...

Zeehondje, waarschijnlijk tegelijk gepost gisteren, zag je berichtje in ieder geval vandaag pas. Wat leuk de zomervakantie al geboekt...ben ook benieuwd waar het heen gaat, ow lees nu Italie...ons favoriete land en heb er schoonfamilie wonen, we zitten erover na te denken volgende zomer naar hun toe vliegen, maar Sicilie is wel heel ver...Al dromen we al weg bij de kleintjes op het strand daar...;)...En ja, de kleintjes kunnen zo snel zijn hé...Gelukkig was manlief er op tijd bij.

Kaat, ocharme jullie meisje met een dikke bult...Goed dat ze van de pleister af blijft, en heb je iets van Arnica voor de bult? Hier hebben ze alletwee ook weer een blauwe plek op hun voorhoofd. Bevallen is trouwens veel leuker dan een vakantie in Zuid- Frankrijk...

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Zeehondje: Klinkt heerlijk die vakantie! Fijn om daar alvast naar uit te kijken.
    @Josjo: Spannend hoor dat huis. Hoe gaat het verder met je? Kan je het nog een beetje rustig aan doen? Geen weeën en andere problemen meer gehad?
    @Kaat: Schrikken zeg! Gelukkig is ze weer helemaal vrolijk en laat ze de pleister goed zitten. Zit het op een zichtbare plek? (geloof dat ik daar even overheen heb gelezen)
    @Nikita: Ik kan je helaas niet adviseren. Ik heb geen idee... Ik heb al moeite om mijn 8 weken oude mupke in haar wiegje te laten slapen, laat staan dat ik weet wat je met een 8 maanden oude tweeling met een heel eigen willetje aan moet.
    In elk geval heel veel liefs, want het klinkt heel erg heftig allemaal.

Van de week ben ik in de rolstoel met Camille in de kinderwagen een boodschapje gaan doen. Toen is de kinderwagen omgevallen met C. er in. Het voorwiel bleef hangen achter een los liggende stoeptegel. Ben me kapot geschrokken!
    Gelukkig had Camille niets. Ik kon de wagen nog een beetje tegen houden en ze is alleen tegen de zijkant aangerold.
    Ik ben nu wel heel onzeker. Durf nu niet alleen met haar de deur uit.
    Zo wordt je wereldje wel heel erg klein.

Ik ben nu al weer ongesteld! Ik had er eigenlijk nog helemaal geen rekening mee gehouden. Ik had gedacht dat het nog even weg zou blijven. Geef nog steeds om de drie uur BV. Maar helaas...
    Camille is een paar dagen heel onrustig geweest. Heel slecht slapen, veel drinken, heel onrustig drinken.
    Ik dacht weer een 'sprongetje'. Maar als ik de hele 'oei ik groei' gedachte volg zou dat nog een beetje te vroeg zijn.
    Gelukkig was ze vandaag weer helemaal mijn vrolijke meisje.
    Nu las ik dat kleintjes even heel onrustig kunnen zijn als mama ongesteld wordt. De melk wordt minder, de borsten voelen anders aan en de melk smaakt anders.
    Hebben jullie daar ervaring mee?

17. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Even wat anders...
    Steeds vragen mensen aan mij/ons 'Hebben jullie al een ritme?'
    Euhm... nee?! Dan kijken mensen heel verbaast, vragen vervolgens hoe oud ze is en zeggen dan vertwijfeld; 'Oh, dat zal binnenkort wel komen...'

Tweede wat mensen steeds vragen is 'Slaapt ze al door?' Nee, dat doet ze ook niet. Weer een frons. Als of het niet doorslapen met acht weken meer uitzondering dan regel is.

Nu vraag ik me af; is het zo raar dat wij nog niet echt een ritme hebben en dat Camille 's nachts niet door slaapt?
    Hebben wij kennelijk het handboek niet goed gelezen en doen we het niet goed?
    Of weten mensen niet waar ze het over moeten hebben en is de vraag of we een ritme hebben en of ze al doorslaapt gewoon een manier van conversatie maken?

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, wat vervelend vind ik het voor jou dat het slapen maar niet wil lukken. Hoor inderdaad wel van meer mensen die borstvoeding geven dat het doorslapen langer op zich laat wachten. Je voedt dan natuurlijk op verzoek en de ene keer drinken ze gewoon minder dan de andere keer en hebben ze weer eerder honger. Klinkt logisch lijkt mij, maar lastig is het wel.
    En het in slaap vallen ging en gaat hier vanzelf, dus daar heb ik geen tips voor. Al vanaf baby eigenlijk altijd zelf in slaap laten vallen in haar bedje. Ze sliep ook bijna nooit bij ons op schoot, alleen als ze heel moe was. Dus zij zijn het gewend om geholpen te worden met in slaap vallen en op de één of andere manier moet je ze dat weer afleren, maar hoe?

Chybou. Over doorslapen hierboven al wat geschreven. Vaak hoor of lees je verhalen over doorslapen. Maar als je dan verder gaat vragen worden er veel baby's ook gewoon nog wakker voor een voeding 's nachts. Maar als ze daarna gewoon weer doorslapen valt dat bij de meeste mensen dus gewoon onder een hele nacht doorslapen volgens mij. Hier een meid die vaak 's avonds niet wilde slapen op die leeftijd. Zeg maar rond 21.00 uur. Ze was dan altijd bij ons beneden. Rond 22.00/23.00 uur laatste fles en dan sliep ze wel echt tot de volgende ochtend 7.00 uur. Dit was ongeveer met 7 weken denk ik. Maar ja, elk kind is anders hè.
    En over een ritme. Bij ons (flesvoeding) was er vaak wel een ritme, maar na een paar weken veranderde dat ritme dan weer. Met borstvoeding is het denk ik gewoon een stuk lastiger om echt een vast ritme te hebben. Je hebt natuurlijk wel het ritme van voeden, verschonen (of andersom), even bij mama zitten, spelen in box/op de grond, slapen.

19. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Zeehondje, nee we hebben geen vakantie op de planning staan...?

Chybou, de meningen zijn er nogal over verdeeld maar het is echt niet gek hoor. Ik zou gewoon zeggen dat je een vast voedingsschema hebt en dat de slaapjes daar mooi op aansluiten. Niet helemaal gelogen, want je voedt om de drie uur en als jij geen problemen hebt met de slaapjes, dan sluiten ze er mooi op aan toch :). En over doorslapen zeg je gewoon: nee, maar ja het ene kind slaapt na een paar weken door en de ander na een jaar. Gelukkig is Camille pas 8 weekjes hè, dus ze zit nog niet raar gemiddeld genomen ;). Laat ze lekker lullen. Annelynn sliep met 9 maanden door en dan nog regelmatig gekke nachten. En kindjes die heel vroeg doorslapen en later gaan spoken lijken me veel lastiger: die ouders weten vaak niet wat ze overkomt terwijl het doodnormaal is dat kindjes regelmatig een rare slaaperiode hebben. No worries meis, komt eeeecht wel goed :)

20. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Hoi Meiden...
    De nacht viel gelukkig wel mee en vandaag loopt ook nog super goed. Probeerde ze wel vroeg in bed te leggen vanmiddag zodat ze misshcien 3 keer slapen op de dag, maar dat lukt niet. Maar het is alweer bijna 1,5 uur rustig dus ben benieuwd hoe het einde van de middah en de avond eruit zullen zien...Ik bericht wel...;)

Zeehondje, een tijd lang ging het goed zeker met Niki, je kon haar wakker in het bedje leggen en af en toe had ze wel verlatingsangst maar op zich ging het wel...Sinds de vakantie wil madam niet meer wakker naar bed...En sinds de vakantie gaat dat met Romi juist weer iets beter...Eigenlijk slaapt hij nu meestal iets sneller als Niki en voor de vakantie was het andersom...Nou ja, ik hoop maar dat het een fase is en deze moeilijke periode weer voorbij gaat...Heb al wel eens gelezen dat deze eerste jaren zowiezo een constant afleren en aanleren van gewoontes zijn...

Chybou meid...OK. nu ben ik misschien niet het beste voorbeeld met slapende kindjes...Maar als je voedt op verzoek is dat gewoon je ritme...Ik kreeg deze vraag ook heel vaak, en moest ook altijd zeggen dat we geen ´vast´ ritme hadden maar wel ´een ´ritme. Een vast ritme komt pas als je gaat bijvoeden, dan is het beter als je vaste tijden aanhoudt...En doorslapen...lees mijn berichtje maar...;) Krijg gelukkig ook nog vaak te horen ( ook van mama´s met leeftijdsgenootjes ) dat bv kindjes nu eenmaal lang niet altijd in het eerste jaar doorslapen...dat is heel normaal...Fleskindjes hebben sneller een ritme en slapen nu eenmaal sneller door ´s nachts...

Ohoho, ik hoor iets...ga snel even kijken voor ze alletwee wakker zijn...

Share This Page