mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Gevonden!!
    hihi ik hield die andere niet meer bij met als die zwangere hihi en er kwamen gelukkig steeds meer zwangere bij!

vind het leuk om weer met jullie mee te kletsen!
    hier gaat het prima met ons meisje
    ze is heel tevreden en slaapt ook prima:D
    ze krijgt nu 4 flessen en groente en fruit

en is bijna 4 maanden wat gaat de tijd toch hard!
    ik heb niet alles van jullie bijgelezen je hebben al behoorlijk wat geschreven hihi maar probeer het vanaf nu een beetje bij te houden!

owja ik zal nog even een foto van vandaag plaatsen!
    Bekijk bijlage 206164

xx sky

2. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met de geprikte kindjes?
    En hoe was de echo van Eelco?

Even ego: loop op mijn tandvlees. Vannacht weer een nacht waarin Pim steeds wakker was. Hebben nauwelijks geslapen. Lijkt toch dat na de eerste tand nu ook andere tandjes door gaan zetten. Na het homeopathische middeltje nu toch over op drastischere maatregelen, te weten de verdovende tandgel. Pfff, dit moet niet nog heel lang zo door gaan!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sky, hoi hoi! Wat een mooi meisje is ze zeg!
    En al groente en fruit, wauw. Lees overal dat dat pas 'mag' vanaf minimaal vier maanden. Maar ach, het belangrijkste is naar je kindje luisteren.

Aahhh, zo sneu die prikjes. Gillen dat ze deed. Snel opgepakt en keek een beetje beduusd, was stil en begon weer te huilen. Maar toen ze weer lekker was aangekleed niks meer aan de hand. Thuis lekker de fles (gelijk meer gegeven) en ligt nu heerlijk tegen me aan. Normaal zou ik d'r in bed hebben gelegd, maar dat lukt me nog niet. Na ongeveer vier uur kan ze spierpijn en koorts/verhoging gaan krijgen. Maar moest biet gelijk gaan temperaturen, pas als ze echt heel warm aan zou gaan voelen. Vind het eigenlijk wel een beetje eng.
    En trouwens weer te horen gekregen dat ze zo alert was! Leuk. En eventueel echt inbakeren als we denken dat ze overdag niet kan slapen door haar beweeglijkheid. Maar ik heb het idee dat ze gewoon wat minder slaap nodig heeft, omdat ze 's nachts zolang slaapt (tja, of het is andersom - heel moe van de dag en daarom heel de nacht slapen).
    Ik ga even m'n meisje troosten. Wordt een beetje onrustig nu.

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Jaaaaaaaaaaaaaa, goedgekeurd voor een jaar! Behalve het gaatje tussen de boezems (wat 20% van de bevolking heeft) een heel klein ruisje én dus een heel klein gaatje tussen de kamers. Maar de verwachting is dat dat binnen een jaar sluit. Over een jaar nog een keer kijken.
    Wederom heeft Eelco zich voorbeeldig gedragen en zelfs een beetje geflirt met (lees breed gelachen tegen) de co-assistente ;)

5. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @peppers ahh tandjes leed! hoop dat ze snel doorkomen! en dat dat spul mag helpen!

@zeehondje hih wij houden niet zo van regels en richtlijnen we kijken naar ons meisje en als je bv geeft krijgen ze ook van alles binnen en senna krijgt fv dus dan is elke fles hetzelfde.
    fruit geef ik nu volgens de rapley methode dus gewoon in der handje ze heeft nu appel en peer gehad en komkommer en af en toe een potje tussendoor

zielig he die prikjes! hou der maar lekker bij je als ze er last van heeft! mama is het beste medicijn

@liesben ow wat goed! blij voor je dat alles goed is!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #286 zeehondje, 12 dec 2011
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
    Sky, helemaal mee eens hoor. Maar dacht toch echt dat het maagje vaste voeding voor die vier maanden nog niet aan kon. Zo zie je maar weer inderdaad, doen waar je je goed bij voelt. Zei de kinderarts vanmorgen ook nog tegen ons, dus...

Liesben, gefeliciteerd, toch weer een opluchting denk ik!

Kleine meid toch maar in bed gelegd. Ligt ze een stuk rustiger en ze slaapt al bijna 1,5 uur. Ga maar even snel eten denk ik, voordat ze wakker wordt.
    Net dus gegeten en ben toch maar even bij d'r gaan kijken. Lag een beetje te bewegen, ben gelijk weer weggegaan. Ben weer gerustgesteld!

7. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @liesben je merkt gauw genoeg of ze het wel of niet aan kunnen. senna is zoiezo met 41 weken geboren. en ze is echt een flinke dame ze was er gewoon aan toe.

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier onze stoere vent al op bedje gelegd..hij was kapot! Niet gek, al die indrukken en maar liefst 4 artsen aan zijn kleine lijfje gehad..
    Ik had toch wel wat spanning vooraf, merk ik nu. Mama is ook kapot ;)
    Vandaag slaapt hij voor het eerst in slaapzakje. Ik heb de mouwtjes er maar afgehaald, want romper met lange mouwen en pyamaatje aan. En hij ligt altijd met zijn armpjes boven de dekens.
    Ik ga er eigenlijk van uit dat een dekentje overbodig is bij slaapzak?

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Sky: Wat een heerlijk koppie!! En nu al aan de groente en fruit, wat goed zeg. Als het gaat mag het voor de 4mnd hoor. Megan had met 3,5maand ook al pap door haar fles omdat ze het nodig had.

@Liesben: Wat goed!! Mijn broer heeft ook een hard ruis en heeft er nooit hinder van gehad.

@zeehondje: Ach ja die prikjes zijn zo zielig!

Hier sinds het weekend ook begonnen met groente en fruit en ze vind het echt lekker.
    Helaas zit ze nu wel weer verstopt maar we mogen meer forlax geven als ze een dag niet poept.

Hier vandaag naar de HA omdat ik zo hoest en gister tot overgeven aan toe. Gewoon omdat ik geen kracht heb om het slijm op te hoesten.
    Eindelijk heb ik nu Ventolin gekregen en er gaat een wereld voor me open..........ik krijg lucht :)
    De huisarts vond dat ik veel eerder had moeten komen omdat ik in rust een hardslag van 95 had en hij me wel heel erg benauwd vond. Ik vond het nog wel mee vallen.
    Als deze diskus op is moet ik weer komen voor een goede behandeling van mijn astma. Een paar jaar geleden zat ik op een capaciteit van 40% Toen heb ik medicijnen gekregen en is dat 60% geworden dus ik vond al dat ik het niet meer zo benauwd had............tja hij vertelde me dat ook 60% nog heel slecht is.......weet ik veel:)

en nog een foto-tje van Suz ben zo trots hoe hoog ze haar hoofd nu al kan krijgen.
    Ze heeft trouwens nog steeds geen schrik reflex en ze is echt mega relax......lijkt wel of ze iets gebruikt.......hahahaha

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy, hopelijk kunnen ze je astma inderdaad beter gaan behandelen. En jij maar denken dat 60% goed is :(.
    En wat een knappe dochter zeg!

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Sky, wat een mooi meisje!!

@Liesben, super dat Eelco is "goedgekeurd"! Kan me voorstellen hoor dat je er gespannen voor was, maar gelukkig ben je er nu het komende jaar vanaf, heerlijk!

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #292 mmiiiiir, 12 dec 2011
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
    welkom terug sky! En wat heb je een mooi meisje!

Sloppy: leuk dat ze de gezonde hapjes zo lekker vindt!

Liesben: Dus Eelco heeft nu letterlijk en figuurlijk een goed hart! ;)

Zeehondje: ben benieuwd hoe vanavond het slapen gaat....

Fee en ik zijn Vandaag met de benen- en wandelwagen naar het consultatiebureau gegaan. Drie kwartier heen en drie kwartier terug; Dus middagvullend programma.

Ach ik vond het zó zielig. Die arme Fee, vol vertrouwen lachen naar de verpleegkundige, en dan worden er gewoon twee dikke naalden in je gejast! dat was huilen geblazen en nuchtere mama deed bijna mee .... Ze was weer goed te troosten maar wel hangerig en huilerig tot ik haar in haar wiegje heb gedaan. Ze werd net ook even met een harde gil wakker. Tja dat eerste trauma moet verwerkt worden in een droom ...

Ze weegt nu 4110 gram en is 54cm. Ja, zei de verpleegkundige, die kleintjes die zijn het meest alert en kunnen allemaal als dingen die ze nog niet hoeven ... Ik trots natuurlijk!
    Fee is lichter en kleiner dan gemiddeld. Maar qua ontwikkeling is er niets mis met haar, integendeel! Ik vind dat wel leuk: klein maar parmantig!

(trotse mama :D )

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh ze ligt zo heerlijk te slapen. Net even een gilletje/huiltje, maar gelijk weer doorslapen.
    En Miirrr, lekker gelopen lees ik. Kon ze gelijk weer ontspannen na de prikjes. Heerlijk.
    En trotse moeder, goed zo!

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #294 Vlinder3, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    @Sky wat een lieffie :)
    Mag ik vragen wat ze nu weegt en hoelang ze is?
    Stacey zit met haar gewicht tegen de bovenste lijn aan van het gemiddelde en met haar lengte tegen de onderste lijn aan.
    Vorige week was ze 61cm en 7015 gr.

@Mir en Zeehondje, geen last gehad vd prikjes??

@Liesben, super joh weer goedgekeurd voor een jaar! :)
    Succes vandaag met de prikjes.
    Stacey slaapt in een slaapzakje. nu met rompertje met lange mouwen, pyama truitje erover en dan toch ook haar dekentje eroverheen. Het wordt s'nacht soms goed koud op haar kamertje. Nu is het bv 16 graden dus als het straks echt winter gaat worden gaan de mouwtjes ook aan het slaapzakje. Als ik er nu geen dekentje overheen doe wordt ze wakker van de kou, ze is een koukleumpje hihi.

@Sloppy, zo dat wordt ook al een mooie meid zeg!

@Hier, nou goedemorgen....Stacey hoorde ik om half 7 dus ik naar beneden om de fles te maken, alles klaar, geroerd en wel wil ik de dop erop doen valt de fles om....Zo van het aanrecht af op de grond, alles zat dus onder. Ik dacht ik ga eerst een nieuwe fles maken en Stacey eten geven maar ineens was het stil dus heb alles al opgeruimd en ze is nu nog stil, hoor haar ademen door de babyfoon dus laat haar nog lekker even liggen ;)
    Hopelijk wordt dit niet zo'n dag dat alles misgaat haha.

Waait het bij jullie ook zo? Pfoeh hier waait het flink.

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik denk dat ik meer last van de prikjes heb gehad dan Fee, vlinder! Ik heb haar met wiegje en al in mijn kamer gelegd. Ik maakte me zorgen om niks natuurlijk... Ze ligt nu wel al weer een tijdje te pitten. Maar ze was vanmorgen gewoon vrolijk als altijd.

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, lekker begin van de dag. Jij was in ieder geval gelijk goed wakker, haha.

Miirrr, fijn dat ze er geen last van heeft gehad.

Hier ging het gisteravond echt super. We hebben samen een rustig avondje op de bank gehad (zonder dat één van ons S. op de arm had :D).
    Om half elf wakker gemaakt (sliep niet diep), boven de fles gegeven en daarna was het één en al lachen! Gelukkig begon ze snel weer de gapen, dus rond 23.15 uur in bed gelegd. Vannacht heb ik d'r wel even horen woelen/kreunen, maar gewoon vanmorgen om 7.15 uur pas de fles gehad!
    En nu wordt ze ook pas weer wakker (10.30 uur). Kijken hoe het vanavond gaat, misschien heeft ze nu door dat het heerlijk is om ook in de avond te slapen!

Ook een aardige wind hier inderdaad, vooral vannacht en vanmorgen vroeg. Nu alweer een stuk minder.

17. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @mmiiirr zielig he die prikjes! wel lekker dat je zolang heb gewandeld! slaap ze ook altijd zo lekker in de wagen als je aan het wandelen bent? senna vind het heerlijk!

@vlinder jeej gaat lekker met die fles hiihi! heb het een keer midden in de hema gehad heerlijk! en een hoofd als een biet natuurlijk en een krijzend kind. pff haha

senna moet volgende week weer dan weet ik hoeveel ze weegt
    met 3 maanden woog ze 5690gram en 60,1 cm en hoofdomtrek 39,5(die is kleiner dan gemiddeld)

@zeehondje lekker zo'n avondje samen op de bank. ik kan er gelukkig niet overmeepraten omdat wij een hele goede slaapster hebben. beetje te goed hihi

om half 7 doet papa der in bad om 7 uur der fles en dan ligt ze er om half 8 in en dan slaapt ze tot half 9 de volgende morgen.
    en vanaf 1 maand sliep ze van 20.30 tot 7.30.

xxx sky

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Lijkt me heerlijk, zo'n slaper :)
    Hier begint hij de laatste nachten standaard rond 04:00 te pruttelen...ik kijk dat aan tot tot ongeveer 05:00 uur (en lig dus een uur wakker) en ga er dan uit voor de fles. Rond 05:30 uur lig ik er dan weer in. Kan vervolgens niet meer slapen, en om 07:00 is Eelco klaar met slapen en begint te huilen. Vaak neem ik hem dan nog even bij me zodat we samen nog een klein uurtje tukken :)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wow, Sky, dat is pas een doorslaper zeg!
    Ach, wij hebben ook niets te klagen hoor. Rond 22.00 uur de laatste fles en dan meestal rond 7.00 uur de ochtendfles. Alleen rond 21.00 uur wordt ze vaak wakker en wil dan niet meer slapen tot de laatste fles. Gister dus wel!

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hi meiden, jee wat is er weer veel geschreven :) heb het gisteren en vandaag bijgelezen maar weet meer dan de helft niet meer.. :)

Liesben, las dat Eelco voor n jaar is goedgekeurd :D fijn zeg!! En hij lag er om 19.00 uur in ipv 17.00 uur, knap hoor! Je zou ook nog n minislaapje kunnen proberen rond 5 uur, doet Annelynn ook. Ik maak haar wel uiterlijk na 3 kwartier wakker dan, omdat het donker is slaapt ze zo wat langer door... ;)

N-sky: jaaa welcome back! Mooi meissie zeg! Wat n popje!

Sloppy: jij bent toch ook n drol he met naar de ha gaan... luister nou maar naar hem, goed voor jezelf zorgen hoor. Je lichaam heeft t zwaar te verduren gehad dus n wat lagere weerstand is niet zo gek in jouw geval (bij ons allemaal al enigszins...) en idd superknap van Suz (zo wil je haar hier voortaan noemen denk ik? Had al de hele naam getypt en dacht toen oepsie, maar niet doen>? :))

Vlinder wat n ZWAAR irritante schoonouders zeg. Gatver die vergelijkingen! Ik vind het hier leuk om te vergelijken omdat je er misschien wat van kan oppikken maar zoals zij doen? djeeez zou er ook kriegel van worden...

We hebben zondag foto's gemaakt van ons meissie voor een kerstkaart via WIJ, erug leuk geworden! 1 fotootje staat in mn album voor wie het leuk vindt. Er stonden 2 kerstballen op de kaart waar allebei een foto in kan, dus deze en nog 1 waar ze hard lachend op staat, zo cute! als ze binnen zijn zal ik er een foto van maken en hier posten :D

En verder, de NACHTEN.... jeee ik rust tegenwoordig meer overdag uit in wakkere toestand dan in de nacht... :( ze komt zeker 2 keer per uur (!) al 4 nachten op rij.. en dan de pseudokroep de week er voor, nu dus bijna 2 weken begin ik toch wel heftig te vinden... we verdelen het zo veel mogelijk maar ik wordt echt altijd wakker... lastig hoor. Net de vragenlijn van het cb gebeld en wel goede tips gehad, maar ook dat wordt investeren. Ik kreeg zeg maar niet het advies oordoppen in te doen en het te negeren ;):D hihi. Dus meiden bij wie dat ook is, gedeelde smart.... en N-sky aaaargh jaloers! :)

oh en ze kan omrollen!!!!! Van buik naar rug en ze deed het daarna nog 3 keer dus ze doet het niet eens per ongeluk hihi. Zoooo cute! En ze kan nu krijsen, krijst gezellig soms n half uur achter elkaar (niet huilen krijsen hoor, maar 'gezellig' krijsen, voor zover dat gezellig is ;))

Deel Deze Pagina