Chybou, het gevoel dat jij had/hebt had ik ook. Wilde wel weer gaan werken, vond het best zwaar voor zo'n kleintje zorgen in je 'eentje' elke dag. Maar toen ik weer moest beginnen was het wel even wennen. Hoeveel dagen ga je werken? Wennes, knap hoor, alleen kunnen opstaan. Hier wel paar stapjes loslopen maar echt iets nodig hebben om op te staan. Zie je het verschil in ontwikkeling duidelijk! Kiezen; wat huileriger en precies de twee keer dat ze doorkwamen waarschijnlijk niet willen slapen. Zo naar het cb, ben benieuwd naar gewicht en lengte. En aaahhhh weer prikken. Hoop niet dat ze er precies zo dag last van gast krijgen want dan gaan we naar Plopsaland indoor Coevorden (vrijkaarten).
@Zeehondje: Fijn dat het herkenbaar is. C. slaapt zo slecht! Verder een heel tevreden kindje, huilt weinig en ze is zó lief. Alleen het slapen... We komen max aan 5 uurtjes slaap verdeeld over nacht. Ze wordt om het uur wakker en gaat, als ze in haar eigen bedje ligt, huilen. En als ze dan toch wakker is heeft ze honger. Nu was ik zo moe dat ik steeds in slaap viel als ik haar dan een voeding gaf. Zo lagen we samen uren te slapen. Nu sliep C. dus wel úren achter elkaar. Nu wist ik niet of het wakker zijn nou is omdat ze bij ons wil liggen of dat ze honger heeft. Dus van de week de laatste voeding voordat ik zelf ging slapen Nutrilon gegeven in de hoop dat ze het hier iets langer op doet. Niets hoor! Gisterennacht was Lieve zo moe dat ik haar naar bed heb gestuurd en zelf met C. in de huiskamer ben gebleven. Ik had C. de laatste voeding om half 9 gegeven. Dus wachten totdat ze rond half 12 weer honger zou hebben... Het werd 12 uur, 2 uur, 3 uur... Heerlijk lag ze bij mij op de bank te slapen. Uiteindelijk om 4 uur was ze wakker en had ze trek. Dus het 'doorslapen' kan best op de BV. Gelukkig hebben we vannacht een hele goede nacht gehad. Met de nieuw verworven info hebben we de nacht maar weer verdeeld. Ik ben op tijd naar bed gegaan omdat ik na gisterennacht zo ongeveer bij mijn enkels afbrak. Lieve heeft C. om 2 uur in het wiegje naast me gelegd. Ze heeft tot half 5 geslapen, toen gegeten en ik kon haar toen weer terug leggen in haar bedje. Ze heeft toen nog lekker tot 8 uur geslapen. Ben ineens een stuk vrolijker. Puur slaapgebrek dus. Vandaag begint Serious Request hier in Enschede. Heel gezellig allemaal. De hele stad en omgeving is er druk mee. Vind het ook wel gezellige tv 's nachts. Als we toch wakker zijn... Denk dat ik straks even met Camille in de draagdoek ga kijken op de Oude markt.
@Wennes, ik hoop dat alles goed is bij de controle (weet niet welke dag?).. en dat ze je gerust kunnen stellen wat betreft het gaan voor een volgende zwangerschap. Maar ik snap je dubbele gevoel wel hoor, het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt. Knuffel! Als ze zelf gaat staan dan zullen de eerste stapjes wel snel volgen toch, loopt ze al wel aan de bank enzo? @Chybou, ik ben inmiddels gestopt met de borstvoeding. Donderdag kwam er gewoon helemaal niets met kolven 's ochtends en toen zaterdag nog voor het laatst aangelegd.. was meer voor mezelf dan voor Tim.. maar goed, ik ben met een goed gevoel gestopt en ik denken dat we allebei genoten hebben van de periode (die uiteindelijk toch veel langer was dan ik vooraf had gedacht). Wil jij gaan kolven op je werk? Hier ook een dubbel gevoel toen ik weer ging werken. Maar ik begon met een week van maar 2 dagen, dus dat scheelde.. kon ik rustig opbouwen. Al wel aan het oefenen met het kdv/gastouder? @Groeiremmers, ja, eng.. heel blij dat mijn zusje redelijk vlot zwanger is geraakt van haar 2 zoontjes, al weet ik niet precies wat nu de groeiremmers zijn waarvan het nu bekend is en wat zij heeft gebruikt. Al kan ik me van alle "extra" hormonen wel voorstellen dat het inspeelt op je vruchtbaarheid.. @Zeehondje, hoe was het op het CB? Geen commentaar op lengte en gewicht? @Lyanne, knuffel! @onzekerheid op mijn werk, helaas is niemand zeker ook ik niet.. de ene dag ben ik positief ingesteld, de andere dag wat minder.. in januari horen we wie ons moet verlaten! Verder lijken de medicijnen wel te werken.. en hij blijft ook vrij rustig onder zijn puffer.. gelukkig!
@Chybou, fijn dat je een beetje bij hebt kunnen slapen! Ik vond 1 nachtvoeding al vermoeiend.. en na 8-9 weken verviel deze ook.. dus respect hoor! Hier ook zin in Serieus Request. Jammer dat we geen radio hebben op kantoor..
Chybou, Fijn dat je een beetje bij hebt kunnen slapen. Hoop dat het vanaf nu wat beter gaat met het slapen. Leuk, SR bij jullie in de stad! Hier staat de tv meestal in die periode ook altijd aan op 101.tv is dat volgens mij dan heel de dag toch? Jessie, fijn dat je een goed gevoel over hebt gehouden over de borstvoeding. Fijn laatste momentje dus samen gehad. Je zusje heeft dus ook groeiremmers gebruikt?! Jeetje, zeker fijn dat ze 'makkelijk' zwanger is geworden. Lijkt me zo naar als je misschien niet eens door je eigen beslissing minder vruchtbaar bent geworden. Oh wat spannend op je werk. Hoop dat je mag blijven. Op het cb alles goed gegaan. Ze is een lange dunne dame, maar daar kreeg ik helemaal geen commentaar over. Ze volgt gewoon mooi haar eigen lijntje. En de prikjes kreeg ze in haar armen, gillen, helemaal overstuur. Je merkt echt zo duidelijk aan haar huilen als ze echt pijn heeft. Ze moest er helemaal van hoesten. Gelukkig was het snel weer over. En toen 's avonds de pleistertjes eraf halen, aaahhhhh, weer huilen natuurlijk. Boos! Wel jammer, wij hebben een eigen website en daar zette ik altijd de grafieken op van www.groeigids.nl. Maar zij hebben hun site vernieuwd en nu hele saaie grafieken. Heb al een mail gestuurd naar ze en ze gaan er naar kijken. Hoop dus dat die oude grafieken weer terugkomen.
@Jessie: Je hebt een hele mooie lange tijd BV kunnen geven. Fijn hoor. Ik hoop dat ik dat ook zo lang mag en kan doen. Gek genoeg wilde ik voordat ik zwanger werd geen BV geven. Vond het niets voor mij. Toen ik eenmaal zwanger was veranderde dat. Ik wilde combinatievoeding gaan geven. Nu is C. er en het is weer veranderd. Toen ik van de week een flesje Nutrilon gaf vond ik het zo rot dat ik haar geen BV gaf. Heb de fles aan de kant gegooid en C. aangelegd. Ik wist niet dat ik BV geven zo fijn vond. Ik heb nog niets gehoord van het KDV. Ze zou 1 jan. beginnen (ik verwacht dat ze er die dag niet zijn ) Dus ik ga zelf maar even bellen. C. gaat twee ochtenden in de week. De rest kunnen Lieve en ik zelf opvangen. Ik werk 50% en ga voornamelijk de ochtenden werken. Lieve werkt veel 's avonds, dus zo kunnen we een goede combi maken. Ik ga heel had voor je duimen! Hopelijk behoud jij je baan. Je kan SR op heel veel manieren volgen, via de radio, de website, voor waar op tv kan je hier klikken. @Zeehondje: Fijn dat alles op het CB goed was. Prikjes blijven sneu. Kan best goed voor ze zijn, maar leuk is het niet. Je kan alles over SR2012 en waar en hoe het te volgen is vinden op de site.
H! Meiden, Ik ben er ook weer. Het was heel gezellig in NL bij mijn ouders, alles is goed gegaan en ook ons mam begint langzaam te accepteren dat de tijden toch echt veranderd zijn... Nu zijn we weer terug thuis en de was is weg en alles gaat zijn gangetje...Alles gaat eigenlijk wel goed hier, al zijn er natuurlijk goede en slechte dagen... Ales eerste Josjo...jeetje meid...alweer zo´n ongeduldug beebje...en een prachtig broertje dus...Wat leuk zeg en proficiat...Ben benieuwd naar je verhaal maar misschien kom ik dat dadelijk wel tegen, anders de komende tijd wel...Hoe gaat het ondetussen met de kleine Tijn? Hij is nu alweer 8 dagen als ik het goed uitrekenen. Brabbel, stiekem ben ik toch ook wel benieuwd naar je verhaal... En idd. hoe gaat het met de jobhunt van je man? Jessie, hier ook een rochelend en hoestend manneje gehad...net toen we in NL waren. Heb het afgewacht en nu klinkt hij wel weer schoon. Denk dat je gelijk hebt wat betreft het BVen, en moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik met één baby wat strengen zou zijn geweest en misschien ook al wel het één en ander had uitgeprobeerd, maar nu is het gewoon het makkelijkst even aan de borst en het is rustig of er wordt geslapen en ik kan me op de ander concentreren. Ondertussen dus helemaal gestopt met bv en ongesteld...Dat is ineens vlot zeg...wel fijn dat je van de laatste keer bv een beetje een speciaal moment hebt gemaakt.... Wennes, sterkte meid ook voor volgende week, kan me je dubbele gevoel en de angst best wel voorstellen...En gaan ze zelf staan voor ze gaan lopen? Dab zal het hier nog wel een tijdje duren, al wordt er hier ijverig rondgelopen aan de tafel-bank-box en zelfs de loopkar... Chybou, super herkenbaar hoor dat je wel een ritme hebt maar het niet helemaal duidelijk is wat precies...Gaat het ondertussen beter? haha Zeehondje...wat geplander gaan klussen... Lyanna, sterkte meid, was ook niet zoveel op FB de afgelopen tijd dus heb het ook gemist...Zal je eens PBen met mijn naam... Enne Josjo, hadden wij elkaar nu op FB of niet...Somd ben ik echt even de klus kwijt...
@zeehondje Oja dat is waar ze krijgen prikjes nu in de armen. Hopelijk krijgt ze er niet teveel last van. Fijn dat t verder goed was. @chybou ja dan zou ik ook even bellen want wel fijn om eerst even een gesprek te hebben voordat je ze weg gaat brengen. Wel fijn dat jullie het zo samen geregeld hebben. @jessie dat is fijn dat hij rustig blijft onder de puffers en dat de medicijnen lijken te werken. @hier vandaag controle gehad. Eigenlijk alleen gesprek hoe t nu gaat. T had echt maar een haartje gescheeld of ze hadden m'n baarmoeder moeten verwijderen omdat t bloeden niet te stoppen was. Toch als arts dat benadrukt moet je wel ff slikken. Heb ook zijn eerlijke mening gevraagd over eventuele zwangerschap. Hij raad t niet af, maar mocht zoiets weer voorvallen zal t mijn baarmoeder kosten. De kans is klein dat t weer gebeurd maar hij kan ons natuurlijk geen garanties geven. Moet nu een maandje aan de pil om mijn baarmoederslijmvlies rust te geven. Daarna weer terug kijken hoe t ervoor staat.
@nikita, gezellig dat je er weer bent en dag je een fijne tijd hebt gehad bij je ouders. Hoe gaat t met het slapen? Ons meisje loopt wel langs bank, tafel en achter de babywalker of achter andere dingen zoals duplobak, stoeltje Ze heeft trouwens een oorontsteking te pakken. Bah echt niet leuk als ze ziek zijn. Ook dr bovenste luchtwegen geïrriteerd waardoor ze flink blaft en piept. Dat t maar snel voorjaar gaat worden met die stomme bacteriën.
hallo meiden, lang geleden dat ik hier was, het is nogal hectisch geweest de afgelopen 12 dagen... teruglezen ga ik maar niet aan beginnen.. Ik verblijf nog steeds in het ziekenhuis, sinds vannacht mag ik bij Tijn op de kamer slapen omdat er 5 plekken waren op de medium care. mocht het weer volstromen met kindjes dan moet ik dat plekje weer afstaan... Met Tijn gaat het redelijk goed. Er zijn een hoop toeters en bellen geweest maar momenteel zijn er nog 3 dingen over: hij ligt aan de monitor (hart, ademhaling en zuurstof). Deze worden in de gaten gehouden en zodra Tijn 48 uur alarmvrij is mag de monitor er af. 2e is zijn bilirubine. Hij heeft onder de lamp gelegen een paar dagen en die bili is nu in orde. Maar er is nog een andere bili waarde, wat zou kunnen duiden op problemen met de gal, die nog niet wil zakken. Zit wel onder de max grens maar als deze niet zakt komt hij er vanzelf boven (omdat de grens verandert per dag). En als laatste moet hij leren drinken, de eerste stapjes zijn gezet. De rest (95%) krijgt hij via de sonde. Dan, mijn bevallingsverhaal.. ik hou het kort want ik moet zo weer naar Tijn om hem te voeden.. Om half 2 op zaterdag 8-12 braken mijn vliezen, toen we net klaar waren met de fotoshoot thuis. Om 14.20 kreeg ik mijn eerste wee, we waren toen net op de verloskamer. Ze wilden even aanzien of de bevalling zou doorzetten maar ik had al snel door dat het echt was begonnen, was nl precies hetzelfde als bij Annelynn.. Om kwart voor vijf had ik 4 cm. Om kwart over 6 / half 7 vroeg ik om zo'n pompje (naam kwijt), waarbij je jezelf eens per 7 min wat kan toedienen. gevolg: de helft van de weeen heb je volledig (want het spul werkt max 4 min) en bij de weeen waar dat spul werkt, voel je ze nog wel vol, maar gaat net het scherpe randje eraf, wat mij hielp om beter/gecontroleerder adem te halen. Ik kreeg dat pompje om kwart voor 7, ik had toen 5 cm ontsluiting. Om 5 voor half acht had ik 10 cm (!) (lang leve het pompje, je kan je iets voorstellen bij de weeenstorm om in 35 min van 5 naar volledig te gaan) en mocht ik gaan persen. 15 min later werd Tijn geboren. Ik heb meegekeken (wilde ik bij Annelynn niet, toen wilde ik alleen maar dat het voorbij was) en dat was mooooooooooi!!! Zo prachtig! Navelstreng zat 1 x om zn nekje dus die werd er snel afgehaald, hij werd op mn buik gelegd en ik keek en zag.... een piemel!! Fantastisch moment! De zware weeen meteen vergeten, wat waren (en zijn) we gelukkig! Hij mocht 5 min bij mij liggen en toen meteen naar de kinderarts. Daarna nog 1 minuutje bij mij en floep weg was iedereen met mijn kind. Beetje een domper maar nou ja.. het moest.
meiden, evens snel want heb buikpijn vanavond en de kleintjes slapen ook niet helemaal lekker, dus zit niet op mijn gemak. Wennes, ow meid, best een moeilijke beslissing lijkt me, neem er maar goed de tijd voor. Erg heftig zeg wat je hebt meegemaakt, en beterschap voor je kleine meid. Hoe ben je erachter gekomen dat ze een ooronsteking heeft, of was je vanwege het hoesten bij de dokter? Josjo...meid, toch een prachtig maar heftig bevallingsverhaal zeg...Goh, als ik dat zo lees mag ik hopelijk in de toekomst ook nog een normale bevalling meemaken en wil dan ook zien hoe het gebeurd...Wat mooi ook dat je het geslacht niet wist, dat moet een prachtig moment zijn...Maar weer een vroegertje hé...hebben ze daar een verklaring voor? En is het een tegenvaller hoe Tijn het doet omdat je schrijft hij doet het redelijk goed...Of is het gewoon omdat hij nog veel verzorging nodig heeft? Hopelijk mag hij snel van de monitor af en gaat het drinken ook snel beter...Hij klinkt in ieder geval als een vechtertje, hij zal d´r wel komen hoor...
Josjo, jeetje heftig tijd zo met de kleine man. Hoop dat hij snel van alle toeters en bellen verlost is. @nikita ging voor het hoesten en t piepen. Had totaal niet aan oorontsteking gedacht, maar heb ook niet t idee dat ze echt pijn heeft aan dr oortjes. Maar ze krijgt nu wel paracetamol dus misschien onderdrukt dat t goed. Wel blijft ze verhoging houden tussen de 38 en 38,5.
@Wennes: Als de arts verteld dat je bijna je baarmoeder kwijt was is dat toch wel schrikken. Als ik het zo lees heb je heel veel geluk gehad. Wel goed nieuws dat de herhaalkans niet groot is. Maar de schrik zal er goed inzitten. Hopelijk knapt je kleine meid snel op. @Josjo: Heftig verhaal! Fijn dat je nu bij Tijn kan slapen. Hopelijk mag hij snel van de toeters en bellen af. Voor zo'n jong manneke doet hij het goed! Nu hopen dat hij heel hard zijn best gaat doen zodat je snel naar huis kan. Heel veel sterkte in het ziekenhuis en liefs! @Nikita: Weer lekker thuis Is je buikpijn al over? Vandaag het KDV maar eens gebeld. Had de administratie mijn telefoonnummer niet! Ze hebben mij 5 maanden geleden weet ik hoe vaak gebeld omdat ze de intake niet af konden ronden. De lift was stuk, de administratie zit boven in het gebouw en ik kan geen trap lopen. Maar goed... Groep waar C. komt gesproken. Dat klonk allemaal heel positief. Vrijdag gaat ze die uurtjes 'wennen'. Denk dat dit wennen meer voor de ouders is. Vind het een gek idee. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden vrijdag. Tot nu toe hebben alleen mijn schoonouders een uurtje opgepast. Verder zijn Lieve of ik altijd bij C. Dus de mama's hebben, voor het eerst, 3 uurtjes de handen vrij
chybou oh dat wennen op kdv haha wij wisten van gekkigheid niet wat we moesten doen. Zijn maar gaan shoppen bij prenatal en toen we haar weer op mochten halen, heel hard terug gereden hihi. Was in ons geval meer voor ons ja.... spannend hoor! Nikita, ja het is zoals Chybou zegt, voor zo'n jong manneke doet hij het gewoon goed, maar er zijn gewoon nog een paar dingen die nog niet helemaal duidelijk zijn en waarvan we niet weten of er een ziektebeeld of iets blijvends aan ten grondslagy ligt. Overigens hebben wij wel het vertrouwen dat alles wat nu nog niet goed is, te maken heeft met het feit dat hij te vroeg is geboren en niet omdat er iets mis is, maar zeker weten doen we het nog niet. Het is nog afwachten, heeft tijd nodig en ook een aantal bloedonderzoeken. Daarnaast is hij nu 'patient' bij de kno arts, fysio en logopedist, dat doen ze ook wel redelijk snel heb ik de indruk: kno omdat hij ab kuur heeft gehad waarbij hij boven een bepaalde waarde uitsteeg waardoor gehoorschade KAN ontstaan, fysio omdat hij prematuur is en logopedie omdat hij nog niet drinkt. (ik denk omdat hij te moe is) Hoe is het hier verder met iedereen? Kaat2000, hoe voel jij je? Hoe ver ben jij nu? Zijn er al weer nieuwe zwangeren , hoe is het met jullie ukken? Nikita, wordt er al geslapen in huize nikita? , Zeehondje, loopt S al? Mmmmmm misschien moet ik gewoon ergens de tijd vinden om even terug te lezen....
Hier ben ik weer ff... Lieve meiden, hier is t nog steeds druk druk met de 'privekwestie', veel werken, en Beer wennen aan brood,groente en fruit. Pff, ik moet echt wel ff mn ritme vinden met m hoor, echt ff puzzelen nu alles tegelijk komt... Nu is t ritme: 08.00 Fles 09.30 fruit, daarna slapen. 12.00 brood proberen, met lauwe bosvruhcten thee(Beer vind brood niet zo heel geweldig, maar 3/4 rijstewafel was vanmidag ineens weggepeuzeld) 13.00 fles,14.30.slapen 16.30 groente eten, 17.00 fles 21.00 papje,naar bed. Ik vind vooral de ochtend ff heel erg haasten met alles op tijd klaar te hebben. Nu is t vooral uit bed, fles, fruit, aankleden, slapen, enz enz.... Nu moet ik binnenkort ook echt ff pap uit een bordje gaan proberen in de ochtend, maar man o man, wat een gepuzzel zeg.... Eerste keer fruit eten was er meteen een hele peer op, en vanochtend de eerste keer banaan was ook goed gegaan,een halve banaan had ie op! Groente vind ie ook wel lekker, spercieboontjes stomen, in de hand geven, en hoppa knagen maar. Van de week dachten we dat hij alleen maar geknabbeld had, en niet echt gegeten, maar in de ochtendluier de dag erna waren de spercieboontjes terug te zien. Slapen overdag gaat erg goed met Beer(DANKJE NIKITA!!!!!) zolang ik m in zn kinderwagen bak leg is er niks aan de hand, maar in bed wilt nog steeds niet lukken. Snachts is na zn verkoudheid ook erg trubbelig geworden. Hij word 10 keer per nacht wakker om zn tutje, en rond 4.30 of 5.00 gaat hij echt niet meer slapen in zn eigen bed. Huilen tot kokhalzen aan toe. Dan nemen we m eruit, en dan slaapt hij door op mijn mans borst tot 08.00. Ik denk dat we een slimme Beer hebben, die al precies weet wat hij moet doen om eruit te mogen. Ach, t zal wel loslopen, maar t is wel balen zo. Mijn man zn jobhunt is eindelijk ten einde! Hij heeft werk vanaf 7 januari, en gaat dan ploegen werken. Jeej!!!! Heerlijk weer een normaal ritme, en een uitstekend salaris in t vooruitzicht! Heb nog een vraag voor de flessen-mama's: Welk papje gaven jullie de kindjes toen ze een maand of 6 waren? Beer heeft nu Bambix Biscuit, dit is al compleet met opvolgmelk dr in. Wat zou eventueel nog meer kunnen, en dan t liefste zonder al te veel suikers en andere troep. Iedereen een hele dikke knuffel, ik hoop echt meer tijd te vinden binnenkort, maar nu is t echt veel te druk.
Josjo, nee joh, niet terug gaan lezen. Lekker je tijd aan je gezinnetje besteden!!! Wat doet jullie ventje het goed! Knap hoor voor een prematuurtje! En natuurlijk is er nog van alles waaraan gewerkt moet wordenmaar dat komt allemaal goed! Jaaaaa, ons meisje loopt sinds een paar dagen echt goed los en heel de kamer door! Zo cool om te zien. Brabbel, balen dat het slapen wat minder gaat. Hij was ook altijd zo'n makkelijke slaper toch, net als Sophie? Ach, komt wel weer denk ik. Hier ontbijt ze bij opa en oma, echt heerlijk voor mij, haha. Hoef haar alleen maar een schone luier te geven en aan te kleden. Pap van bambix volgens mij ja. Maar dan gewoon door de eigen melk heen.
H! meiden, hier een ziek manneke...Eergisternacht zijn we zelfs naar de dokter gegaan, hij had 39,7 °C en die zakte niet na 2 zetpilletjes...ocharme, hij lag daar maar duf rond te kijken, dus we vertrouwden het niet helemaal...Gelukkig kregen we van de dokter iets wat leek te helpen, alleen werd het gister nog erger...40,3 °C koorts, en diaree en spugen...Gelukkig hoefde we niet langs te komen, heb wel gebeld maar binnen de 2 uur waarn de koorts zou moeten zakken zakte hij gelukkig ook...Was nog een soort van koortstuip denk ik...De hele nacht alle 2 uur koorts gemeten en alle 4 uur zetpilletje gegeven en nu is de koorts rond de 38,3 °C, dus hopelik ergste voorij. owow, hoor er weer een, ga maar snel even kijken...strakjes lees ik bij...
ow, gelukkig toch weer rustig....We gaan trouwens eind januari verhuizen naar een nieuw flatje met weer een extra kamer. Dan kan ik ze af en toe uit elkaar halen, want denk toch wel dat ze regelmatig wakker worden van elkaar... Josjo, het slapen gaat hier dus zolala... Er zijn betere periodes en slechtere...Maar we komen er heus wel... Hoe gaat het met de kleine Tijn? Mag hij al bij je slapen en hoe gaat het met de bv, doe je dat (weer)? Denk dat je dan kolft, of gaat dat niet bij sondevoeding? Brabbel...ik vind het dagritme ook een gepuzzel hoor...Hier probeer ik nu ook een soort van ontbijt in te voeren, maar het loopt elke dag toch weer anders, zeker nu met de feestdagen...We zullen wel zien hoe het gaat in het nieuwe jaar...Fijn dat je man weer werkt heeft en dat hij goed geld verdient...Is toch een geruststelling hé...Geld maakt dan wel niet gelukkig, maar het neemt wel een hele hoop zorgen vind ik...Fijn dat je wat aan mijn tip hebt gehad trouwens... En zolang je man nog thuis is, is er toch niks mis mee dat Beer bij hem slaapt..Moet eerlijk zeggen ik wilde het in het begin ook niet, maar geef er nu toch best wel aan toe...Uiteindelijk zullen ze het wel weer afleren, en ik vind het gewoon fijn als ze goed slapen...Heb er ook in een boek overgelezen...het is een soort van oerinstinct van baby´s dat ze in bepaalde fases gewoon dicht bij de ouders willen zijn... Knap hoor Zeehondje...dat ze alleen is gaan lopen....
Ow jeetje meiden..is Romi ervan af heeft Niki het te pakken en nog erger dan hem. Dacht echt dat ze niks meer zou krijgen, maar ze had zo´n koorts vandaag dat we maar naar de dokter zijn gegaan. Oorontsteking, keelonsteking, dus waarschijnlijk hetzelfe virus als Romi. Ze snottert, hoest en traant me toch en daarbij hoge koorts. De hele dag wilde ze alleen maar aan de borst, ze heeft niks gegeten, maar denk wel genoeg gedronken...Zo zielig en doodeng die koorts, hij is bijna geen enkele keer onder de 39,5 °C geweest en 40.3 °C was het hoogste, maar dat had ze wel meteen een paar keer... Sinds vanavond krijgt ze antibiotica...hopelijk is nu het ergste voorbij... Fijne kerst alvast...♥
Meiden, hier een beetje in de zenuwen. Ik ga even knippen en plakken van ergens anders, maar weten jullie even hoe het hier gaat. Diegene op FB zitten nog even niks zeggen ivm familie en vooral mijn moeder nog het nog niet weet! Die maakt haar al teveel zorgen om de kleine, dus eerst even zekerheid hebben. Na eerst dus weken lopen tobben met J zijn reflux (ondertussen is hij alweer 3 maand en 8 daagjes oud), medicatie en voeding is dat nu aardig goed onder controle. 7 december moest hij weer naar CB en kreeg 2e keer vaccinatie, maar op zich had hij er geen last van. Alleen vanaf 9 december echt aan de diarree (geen koorts/verkoudheid of iets anders) en tot gisteren aan toe zo'n 12 spuitluiers per dag. Maar ik heb nu wel het idee dat het echt aan de beterende hand is, want vandaag nog maar zo'n 6x ongeveer. Verder is 7 december door CB arts geconstateerd dat J's grote fontanel al zo goed als of helemaal dicht zit, normaal is dit rond zo'n 1 tot 2 jaar. Ze schrok wel een beetje, maar eigenlijk maakte ze er niet zoveel van en ik heb er eigenlijk niet meer bij stil gestaan. Afgelopen woensdag kwamen we met nog 4 sept mama's en hun kleintjes bij elkaar en kregen we het toevallig over fontanellen en heb die mama's eens laten voelen. Ook hebben we vergeleken met de 4 andere baby's maar geen enkele had het al zoals J. Allemaal hadden ze echt nog een grote open fontanel en ze zeiden tegen mij dat dit niet goed kon zijn. Dus ik 's avonds even wat aan het googlen en het is nu zo als fontanel en/of schedelnaden al met 3 maand gesloten zijn kan dat problemen geven met de groei van de hersenen en het hoofd. Als het vast zit kan namelijk de schedel niet goed uitzetten en zou er misvormingen kunnen ontstaan van de schedel. Als dat zo is moet het geopereerd worden. Donderdag ben ik bij een vervangende huisarts geweest ivm nog met de diarree en ivm uitdrogen kan ik dus niet de fontanel gebruiken. Ze wees mij met klem dat ik beslist maandag (morgen dus) een afspraak moest maken omdat het niet goed was. En ze vond het niet goed dat de CB arts niet had ingegrepen, want ik had dus 2 weken geleden al naar huisarts moeten gaan met J. Dus nu is het zo dat we morgen om 9.10 bij de huisarts moeten zijn en dan denk ik dat het zo snel mogelijk kinderarts wordt en onderzocht moet worden of J's schedel nog goed kan groeien en de fontanel/schedelnaden niet helemaal dicht zitten. Want anders dus hele grote kans dat onze J nog een schedeloperatie te wachten staat. Maar er spookt nu wel van alles door mijn hoofd hoor, hoop zo dat het niet zo erg is! Want moet er niet aan denken dat zo'n klein manneke zo'n operatie zou moeten ondergaan. Even afwachten nog, maar ik hou jullie op de hoogte!