mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Allemaal de beste wensen voor 2013!

@Josjo: Ik had op FB gelezen dat T. naar huis mocht. Wat super fijn! Goed te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je zelf ook een beetje aan je rust komt.
    @Nikita: Kunnen R en N niet apart van elkaar slapen? Zo kunnen ze elkaar niet wakker maken en zit je niet steeds met twee wakkere ukkies.
    @Brabbel: Mooi hé, eerste oud en nieuw met zijn drietjes! Mooi momentje, zo samen voor het raam. Ik heb dat ook met C. gedaan. Vond het heel bijzonder.
    @Butterfly: Is je kleine meisje aan het bijslapen na de feestdagen of slaapt ze nog steeds zo veel?
    Hoe ging het slapen voor die tijd dan?
    @Zeehondje: Gaat het inmiddels beter met het slapen?

Over slapen gesproken... C. heeft altijd al slecht geslapen. Ze slaapt heel licht en is snel weer wakker. Overdag zijn die hazeslaapjes geen probleem. 's Nachts is dit voor C. ook niet erg (ze doet het prima en ze is er niet minder vrolijk om) Alleen is het voor Lieve en mij zo'n uitputtingsslag. We slapen hier gemiddeld, verdeeld over de nacht, 5 uurtjes. Lieve en ik komen amper aan onze rust toe.
    C. slaapt een uurtje, twee uurtjes... En jawel, van de week drie uurtjes... Maar dat is het dan. Dan weer wakker en huilen totdat ze echt helemaal overstuur raakt als we haar laten liggen.
    Van de week zijn we over gegaan naar het ledikant. In het wiegje sliep ze ook slecht en daar groeit ze inmiddels uit.
    Ook hopen we dat ze op haar eigen kamertje minder snel wakker wordt. Wat in elk geval helpt is dat wij niet elk zuchtje, kreuntje en steuntje horen.
    Tot nu toe lijkt weinig te werken. De enige plek waar C. goed slaapt is naast mij in bed. (Soms val ik tijdens het voeden in slaap en dan liggen we beiden úren zo te slapen)
    Lieve en ik hebben de nachten nu opgedeeld. Lieve doet het eerste deel van de nacht, tot een uur of vijf en ik het tweede deel.

Morgen zit mijn verlof er echt op. Ik moet weer aan het werk. Ergens vind ik het heel fijn om weer een beetje het 'normale' leven op te pakken. Lekker weer lesgeven, collega's en leerlingen om me heen...
    Maar ik zie er ook tegen op. Ik ben nog zó moe! En ik ben nog lang niet de oude.
    We zullen zien hoe het gaat...

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn dat jullie lekker thuis zijn met z'n allen Josjo!
    Oh heerlijk, lekker in bad met z'n tweetjes. Dat A. ook om 10.00 uur lekker ligt te slapen, gaat ze 's middags dan nog een keer? Of was het tien uur 's avonds?

Chybou, pppfffff zeker vermoeiend zulke nachten. Hier ook een hele lichte slaper. S. is gelijk in haar ledikant op haar eigen kamer gaan slapen. 'S nachts sliep ze al snel door maar overdag had ze ook echt hazenslaapjes van 20-30 minuten. Op een gegeven moment ging ze ook overdag langer slapen. Komt wel goed meid!
    Wel heel veel plezier en een beetje sterkte met werken weer!

Nikita, het houdt niet over hè. Met twee kleintjes heb je dubbel 'slaapproblemen'. Da's een nadeel maar je hebt ook vele voordelen, dubbel zoveel lachjes, kusjes, plezier!

Woensdag weer werken na dan bijna 2,5 week vrij waarvan ml ook twee volle weken vrij is geweest en dat is echt knap van hem, haha. Onwijs genoten hebben we. Ook de kinderbijslag weer gelijk uitgegeven in België, Wijnegem (grootste overdekte winkelcentrum van de Benelux als ik het goed heb)!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sorry, moet even wat kwijt.
    Ik baal een beetje. Manlief liet doorschemeren dat hij eigenlijk niet meer weer de mmm in zou willen als het op de natuurlijke weg niet gaat lukken. Eigenlijk wil ik er nog helemaal niet over nadenken, maar door deze opmerking krijg ik het niet uit m'n hoofd. Wat als het op de natuurlijke weg niet gaat lukken en hij wil nog steeds niet, wat dan? Maar aan de andere kant moet ik me daar gewoon nog niet druk om maken want misschien is het wel helemaal niet nodig. Bah, stom.

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hoop dat jullie mij nog kennen.. schaam schaam..

@Chybou, hoe is het werken gegaan? Lijkt me echt zwaar als je kleintje zo licht slaapt 's nachts..

@Butterfly.. had je naamsverandering nog niet gezien.. wanneer weer een afspraak in het ziekenhuis?

@Josjo, op fb gelezen dat T. inmiddels mee naar huis is. Fijn zeg! En jullie huis ook nog officieel verkocht, jippie!

@Brabbel, fijn dat je man weer werk heeft! Ik hoop dat hij een goede eerste dag heeft vandaag!? Hier tegenwoordig ook een flessenkind ;) en wij geven alleen 's ochtends pap, uit een bordje, toen het nog van bv was met Biobim pap, nu gewoon Bambix (die wij nu hebben is vanaf 8 maanden) moet je wel nog melk aan toevoegen.. ik zou "gewone" pap geven zonder al te veel toevoegingen (dus geen pyjamapap oid).

@Nikita, wat vervelend dat de kindjes zo ziek zijn geweest! Hier oud en nieuw met vrienden gevierd. Tim was mee, maar heeft lekker geslapen van half 9 tot 2 in het campingbedje. Daarna in de maxi -cosi mee naar huis en thuis sliep hij meteen weer verder..

@Lyanna, heel veel sterkte morgen. Lijkt me verschrikkelijk je zoveel zorgen te moeten maken om je kleintje..

@Zeehondje, vervelend dat jullie meisje moeilijk in slaap valt 's avonds. Hopelijk is het een fase die niet al te lang duurt.. En kan me voorstellen dat je baalt van dat je man eigenlijk niet meer MMM in wil. Ik zit even te denken wat er bij jullie ook alweer aan de hand was, onbegrepen of wel een reden? Heb je zelf een idee van wanneer jullie wat jou betreft weer een afspraak met de gyn zouden moeten maken?

Hier gaat het met Tim goed. Vandaag naar het CB geweest. Hij was flink gegroeid en alles was verder goed. Ruim 9,3 kilo nu en 73 cm. Hij ligt nu lekker te slapen na de prikjes. De kerstdagen waren druk maar gezellig en ook oudjaar was dus goed gegaan. Vorige week alweer 2 dagen gewerkt, maar nu lang weekend vrij want vrijdag t/m zondag weekend weg geweest met de vrienden (zonder kinderen), was erg gezellig. Vandaag dus CB en extra genieten van Tim, morgen mijn "normale" vrije dag en dan woensdag vermoed ik de dag des oordeels.. deze week krijgen we als het goed is te horen op het werk wie er (gedwongen) ontslagen worden..

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh spannend Jessie, op je werk. Ik duim voor je.
    Inderdaad onbegrepen bij ons. En nu ik zwanger ben geraakt door iui ben ik er een beetje van overtuigd dat het op de natuurlijke weg ook gewoon moet lukken.
    Ik twijfel steeds wanneer voor brusje gaan. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om weer zwanger te zijn. Aan de andere kant lijkt me heel prettig om er iets langer tussen te hebben. Dat Sophie tegen de drie jaar is bijvoorbeeld als de tweede wordt geboren. Misschien zo rond de zomer wat actiever gaan proberen en als het dan na een jaar niet is gelukt naar de gyn weer.

Zó, m'n meissie wordt nu pas wakker. Om 13.00 uur erin gelegd, da's dus ruim drie uur geleden, heerlijk!
    De overgang naar één slaapje zijn we aan het maken. Rond 13.00 uur naar bed is dus een mooie tijd. Wel een beetje rekken in de ochtend met een wandelingetje of boodschapje doen, want zolang binnen spelen lukt haar nog niet zonder vervelend te worden ;).

6. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Jee zeehondje, kan me voorstellen dat het je bezighoudt... Wij hebben destijds na Annelynn ook vijf maanden zonder anticonceptie gedaan en ook al zijn wij ook onbegrepen onvruchtbaar, kan het wel dat het na een zwangerschap allemaal anders is.. Bij ons had iui geen effect, IVF was dan weer in 1x raak.. Toch ben ik er inmiddels wel van overtuigd dat gewoon zwanger worden er hier niet in zit.. Ben trouwens wel weer aan de pil want ja, je weet t niet he...

Hoop dat je het voorlopig even lekker uit je hoofs kan zetten en straks ook als jullie er weer voor gaan, niet fijn als dat als een donkere wolk boven je hangt...

In bad was smorgens. Annelynn slaapt soms 1, soms 2 keer, ze zit er n beetje tussenin. Als ze nou langer dan twee uurtjes zou slapen kon ze makkelijk naar 1 maar het is vaak net aan twee uur.. Nou ja, komt vanzelf wel denk ik dan...?

7. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Jessie haha ik ben hier ook niet veel en mij kennen ze ook nog hoor ;) welke jessi? Hahaha. Oh jee, raak jij ook misschien je baan kwijt? Gaan ze reorganiseren? En zijn er veel met dezelfde functie als jij? Spannend & niet leuk zeg...!

8. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Chybou vandaag weer aan het werk dus... En slapen is nog drama, wat naar zeg!! Kan wel adviezen geven maar je hebt al zoveel geprobeerd he.. Als jullie de nacht verdelen, slaapt de ander dan met oordoppen in? Dat zou ik denk ik doen, dan word ik zeker niet wakker haha. Maar zwaar is het wel zeg. Het komt wel goed uiteindelijk, sommige kindjes slapen nou eenmaal lange tijd erg onrustig, waar dat nou aan ligt? Weet je waarom ze wakker wordt? Sterkte meis...

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Zeehondje, gaat t nu weer wat beter met t slapen van S?
    Maar wat fijn dat ze oud en nieuw zo goed heeft doorgeslapen!!
    Dat is ff schrikken van manlief, waarom zou hij de MMM niet meer inwillen?
    Je kan toch een paar maandjes bv IUI doen, en dan verder kijken? ;)
    T hele lange voortraject sla je nu natuurlijk wel over.
    Is jou cyclus wel op orde normaal gesproken of dat ook niet?
    En anders 3 maandjes ovulatietesten gebruiken…..
    Oooohhh, ik zou me ook knap kl*te voelen als Brabbelman t niet meer zou willen.
    Josjo, jou banner,haha!
    Je had nu nog gewoon zwanger kunnen zijn, wat vreemd!
    En kijk nu eens hoe lang hij al bij jullie is…… Gek idee he!
    Wat lief om te horen dat A. zo goed met dr broertje overweg kan.
    T is toch maar afwachten met de ukkies hoe ze dr op reageren en zo…
    Maar hoe gaat t nu met jullie ritme en zo?
    Was t moeilijk of valt t wel mee?
    Lijkt me echt ff moeilijk om met 2 kids alles op een dag goed te laten lopen….
    Vooral omdat A nog zo klein is.

La Femme, wat leuk jou Ikea verhaal!
    Je trekt met een kleintje altijd wel bekijks, maar met een twin toch net wat meer.
    Wat leuk dat ze t zo goed hebben gedaan!
    Enneuh, foto’s van je huisje als t klaar is he?!;)
    Ben benieuwd.

Butterfly, (moet echt ff wennen aan je nieuwe naam hoor!)
    Jij heb een lekker slaapkopje!
    Misschien gewoon ff nodig om bij te tanken na de vermoeiende feestdagen,haha!
    En idd met Beer was t wel heel speciaal om O&N te vieren, meestal waren de December weken niet zo goed voor mn humeur.
    Weer een jaar zonder zwangerschap of kindje, dat kwam in December extra hard aan. :) :(
    En kijk nu…..Zo mooi, en speciaal dat hij er nu bij is.

Chybou, hoe is t werken gegaan?
    Viel t mee of tegen?
    Vraagje, om de hoeveel uur krijgt C nu de voedingen snachts?
    Want als ik t zo hoor, vind ik t ook niet gek dat jullie uitgeput zijn. :$
    Ik heb met Beer ook om de 3 uur moeten voeden in t begin.
    Nou ja, voeden, fles geven…..
    Op dat moment kon ik t goed aan, maar achteraf denk ik, Jeetje wat een drama was dat zeg…..
    En heeft C een speentje snachts?
    Misschien zou dat een oplossing zijn, of is t ECHTE ECHTE honger??
    Misschien op t CB even aankaarten, als ze daar een beetje leuk zijn ;), haha!

Jessie…..
    Hmmm, kennen we jou?
    Nee volgens mij niet…..

HAHAHAHHAHAHA! GEKKIE!
    Leuk dat je weer even langs kom.
    Ja, manlief heeft een leuke werkdag gehad, t beviel m goed.
    Leuk werk, hij ziet zichzelf hier nog wel enkele jaren werken zei hij gisteren.
    Hopen dat de grote baas daar tzelfde over denkt over 3 maanden,haha. ;)
    En Beer krijgt nu in de ochtend lekker een flesje Zonnig ontbijtpap Appel van Bambix.
    Lepelen vind ik in de ochtend zo een gedoe…. :)
    En wat is nu lekkerder dan fijn op je gemakje bij mama liggen en een flesje krijgen?
    Over een poosje ga ik lepelen, maar Beer vind zn ochtendflesje echt heel erg lekker.
    Je ziet m dan ook echt kroelen, en op zn gemakje wakker worden.
    Misschien klinkt t een beetje raar, maar ik vind t zelf ook heel gezellig sochtends om m een flesje te geven…..
    En Tim geen last gehad van zn prikjes?
    Oei, spannende dag morgen!
    Zal aan je denken, hoop dat je ons snel goed nieuws kan brengen!

=======================================
    Hier hebben we weer een lekker ritme nu mijn man weer aan t werk is.
    Fijn zeg, gewoon weer een normaal leven.
    Nouja, normaal…..
    Volgende week nog een dagdienst, en dan de week erop avonddienst, ben benieuwd hoe dat zal gaan!
    Beer doet t supergoed, eten gaat steeds wat beter, maar Rapleyen gaat niet met elke soort groente even makkelijk.
    Spercieboontjes eet ie zo op, maar broccoli is alleen leuk om plat te slaan, en aardappel raakt ie niet eens aan, daar is Meneertje vies van!!
    Gisteren avond had ik 1 grote aardappel en 5 spercieboontjes grof geprakt, en die gingen er wel goed in.
    En vanochtend een hele banaan en een kwart peer geprakt, en ook dat bakje was leeg.
    Ik denk dat ik wel meer ga prakken, want dan eet ie het wel op.
    Slapen gaat ook erg goed nu in zn eigen bed!!!!
    Ritme is nu:
    08.00 Fles Ontbijtpap
    09.45 Fruit, en meteen daarna naar bed, slapen tot ongeveer 11.30-11.45
    12.00 Brood eten (half sneetje met bv smeerkaas en boter), en 30-40 cc lauwe bosvruchtenthee.
    13.00 Fles 180-6
    14.30 Slapen tot ongeveer 16.00 niet veel langer…
    16.45 Groente
    17.00 Fles 180-6, soms slapen, soms wakker tot avondpapje.
    21.00 Pyamapapje.
    21.30-21.45 gestrekt en wel in bed, en slaapt door tot 08.00 met 3 keer wakker worden voor zn tut.

Soms als Beer een hele snee brood op heeft, dan drinkt hij nog steeds zn 180-6 helemaal leeg.
    Ben echt benieuwd hoe dat zal gaan als die fles eraf moet…..
    Weet niet of hij dat zal pikken.
    Maar dat hij nu extra krijgt + zn flessen ook leeg drinkt is ook wel te zien aan m.
    Hij doet zn naam Beer nu wel eer aan,haha!

Binnenkort ga ik bij zn avond eten wat vlees erbij proberen, en yoghurt, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
    Nu is t wel allemaal heel druk met voedingen en eten, zal blij zijn als hij dalijk een goede maaltijd mee eet, en dan een fles minder krijgt.
    T is allemaal zo dubbel nu, brood+fles, warm eten+fles…
    Hoe is dit bij jullie gegaan?!

Iedereen een dikke knuffel, en tot ziens!

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even ego, had topic geopend over het opeens moeilijk inslapen en daar reageerde iemand op het feit dat ze misschien reageerde op koemelk.
    Manlief vroeg zich ook af wanneer het was begonnen en dat was rond de tijd dat ze gewone melk kreeg. Wetenhet niet precies.
    Vandaag dreumesmelk gegeven en na een kwartiertje heel even jammeren en sindsdien niks meer gehoord. Maar ze was ook wel heel moe. Maar een kleine twee uur geslapen vandaag.
    We gaan het een weekje zo doen. Kijken hoe het gaat.

11. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

Hier even weer update van mijn kant, lees nog steeds wel mee...maar gewoon nog even geen puf om te reageren met al die spanning hier. Ben nu na vandaag ook wel even op!

Maar hieronder even verslag van het bezoek aan de kinderarts van J en dan zijn jullie weer even op de hoogte die ik tenminste niet op FB heb.

Hier even kort verslag van bezoek kinderarts, staat wel op meer plekken (heb gekopieerd) en hoef ik niet hele verhaal weer te typen.

Ze heeft eerst J lichamelijk onderzocht, alles was goed en hij woog nu 5790 gram en 64 cm.
    Hoofdje opgemeten en was nu 41,5 cm en lijkt wel goed te groeien. Dit naast de gegevens die ik mee had van CB.
    De voorste fontanel leek dus echt nog een minipuntje open te zijn van boven, maar zegt nog niks over de onderste rand of die al aan het dicht groeien is.
    Achter kon ze hem helemaal niet meer voelen en de schedelnaden is voor hun zo niet te zeggen.
    Schedelplaten zeg maar waren zo het nu lijkt niet over elkaar geschoven en schedelnaden (randje) durft ze niks over te zeggen. Is voor hun ook niet te voelen.
    Vandaar ook en ook omdat wij dat graag wilden gelijk 2 foto's van schedeltje gemaakt.
    Dit was geen spoedfoto, maar ze wilde ons niet nog keertje van ver laten komen voor foto.
    Ze was zelfs zo attent om vanmiddag nog op de röntgen de echo van de heupjes te willen maken, maar jammer genoeg geen plek. Dat moet dus nu alsnog op 25 januari, hadden anders die ook gelijk achter de rug.
    Bij maar het geringste twijfel of als er ook maar iets dicht zit gaat ze contact opnemen met het cranioteam in Rotterdam.
    Gelukkig vanuit Heerenveen sturen ze zo wie zo door naar Rotterdam en dat was ook onze keus geweest anders.
    Als het zo is gaat ze overleggen om gelijk de CTscan in Rotterdam te doen. Dit omdat je dan gelijk bij de goede zit en is het niet goed gedaan in Heerenveen kun je later alsnog in Rotterdam. En ivm J nog zo jong is wil ze dat eigenlijk niet.
    Maar jammer genoeg doordat de radiologen het zo druk hadden en het officieel geen spoedfoto was jammer genoeg nog niet definitief uitslag.
    Ze kon niet zeggen wanneer de uitslag er was en daarom besloten om uitslag telefonisch te doen en we naar huis konden met J.
    Ze belt zodra uitslag er is en we hebben volgende week dinsdag zo wie zo telefonische afspraak staan tussen 11-12.
    Ze vond in ieder geval dat we verder een mooi gezond manneke hadden, dus moesten we proberen toch nu lekker te genieten en niet teveel eraan te denken. We waren er in ieder geval nog redelijk vroeg bij nu.

Dus nog even wachten en hopelijk wordt ik morgen snel gebeld voor de uitslag van foto's en dan weten we ook of er wel/niet overlegd wordt met Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam voor waar de CTscan gedaan wordt. Maar het liefst wil ze dat dus gelijk in Rotterdam doen, voor J beter.

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Zeehondje: Bedankt voor de bemoedigende woorden. C. slaapt nu een half weekje op haar eigen kamertje. Het gaat beter! Yes! Gisteren heeft ze 5 uur achter elkaar geslapen. Ik hoop dat het door zet.
    Ik kan me voorstellen dat je toch wel even nadenkt over zo'n opmerking van ML. Ook al is het nog allemaal ver weg en nog niet van toepassing. Als je toch wel een tweede kindje wil zou je misschien wel alle opties open willen houden. Kindje één ging niet vanzelf en misschien houd je er daarom in je achterhoofd rekening mee dat dit bij kindje twee ook zo is.
    Hij geeft nu aan dat dit voor hem (op dit moment) geen optie is.
    Hopelijk is het helemaal niet nodig om je daar druk over te maken... Maar ik begrijp wel dat je daar toch even over nadenkt.
    Wat de melk betreft... Ik zou haar een weekje opvolg melk geven en kijken hoe het slapen gaat. Daarna een weekje koemelk en kijken hoe het gaat. Gaat het slechter weer naar opvolg melk en als het dan weer beter wordt heb je denk ik het probleem te pakken.
    @Jessie: Wat groeit je mannetje goed! Fijn! Wat je baan en je werk betreft, ik ga voor je duimen!
    @Josjo: Ik slaap hier met de oordoppen in (heb nu dienst :p) Ik voelde me de eerste keer dat ik dat deed echt een rotmoeder. Maar nu zie ik in dat Camille niets heeft aan een uitgeputte mama. Lieve slaapt er meer doorheen, maar ik wordt tegenwoordig snel wakker van elk geluidje wat ze maakt. (Ik slaap echt slecht, weet niet hoe dat bij jullie na jullie zwangerschap(pen) was.)
    Nu ze op haar eigen kamertje slaapt lijkt het beter te gaan. C. slaapt beter en wij ook.
    Misschien omdat ze mij niet meer ziet en ruikt? C. vind bij mij liggen om en een beetje drinken echt helemaal het einde. Ze wordt daar zo rustig en relaxed van. Heerlijk!
    Maar ik heb het idee dat ze dit 's nachts ook wil en wat is lekkerder als je toch een beetje wakker bent om bij mama te liggen, een beetje te snacken (ook al heb je niet echt honger) en daar verder te slapen?
    @Brabbel: Heerlijk dat Beer zo goed eet! Kan je die fles niet een beetje afbouwen door er steeds een beetje minder in te doen? Dus van 180cc naar 160, 140... enz?
    Fijn dat jullie zo'n goed ritme hebben nu ML weer werkt. Hoe vind hij het?
    @Lyanna: Bedankt voor de update. Was benieuwd hoe het met jullie vergaan is in het ZH. Goede nieuws is dus dat de KA niet meteen dacht van 'wat heeft J een raar hoofd'. Verder moeten jullie nog even in spanning blijven zitten en afwachten.
    Ik blijf duimen.

Ego:
    Ik heb ook de eerst werkdagen achter de rug. Viel mee en tegen. Het lesgeven was weer als van ouds. Het is net als fietsen, je verleerd het niet. Ook al ben ik er door vakanties en verlof 26 weken uit geweest, je pakt het zo weer op.
    Fijn om weer leerlingen en collega's om me heen te hebben.
    Ik vond het wel heel erg vermoeid. Ik heb momenteel zo'n rugpijn. Wil er omdat ik BV geef niet te veel voor slikken. Als het aanhoud toch maar eens naar de huisarts. Moet ik toch heen. Ik wordt momenteel benauwd en licht in mijn hoofd als ik sta. Eigenlijk heb ik dat al sinds de KS (misschien al sinds het laatste trimester van mijn zwangerschap, maar toen was ik ook benauwd omdat C. in mijn ribben/longen lag) Het is echt zo'n drukkend, rotgevoel op mijn borst.

Vandaag C. voor de tweede keer naar de KDV gebracht. Als het vroeg is starten ze in de centrale hal omdat er nog niet genoeg kindjes zijn om op de groep te starten. Het was echt heel erg druk met schreeuwende peuters en huilende kindjes die niet door hun mama/papa achter gelaten wilden worden.
    Er liepen twee leidsters in deze chaos. Ik C. afgegeven. Ze hadden niet echt tijd omdat het zo druk was.
    C. keek me echt met een trillipje aan en was duidelijk niet op haar gemak. Het was allemaal een beetje te veel voor haar. Ik ging met een brok in mijn keel weg.
    Toen ik haar vanmiddag ophaalde zat ze op schoot bij één van de leidsters te huilen en de andere twee liepen er om heen met een flesje. Ze wilde niet drinken en ze dachten dat ze honger had.
    Dus het ophalen was dus ook niet zo leuk.
    Lieve en ik hebben besloten dat Lieve haar voorlopig 's morgens wat later weg brengt. Dan kunnen we haar op haar eigen groepje afzetten.

Precies een jaar geleden hadden we vandaag de punctie net achter de rug. Wat kan er veel (moois) in een jaar gebeuren!:D

13. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, hier net goed nieuws gehad!

Alle schedelnaden zijn open en we hoeven gelukkig niet terug te komen, CB moet wel alles goed in de gaten blijven houden.

Pfieuuwww, wat een opluchting!

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lyanna, wauw wat een goed nieuws!
    En dat de fontanellen al een deel dicht zijn is dus niet erg?
    Oh wat fijn! Wat een opluchting! Nu weer alleen maar genieten!

Chybou, dat is niet leuk om je meisje zo weg te brengen en dan ook nog eens zo op te halen.
    Fijn dat Lieve haar nu iets later kan brengen. Denk dat dat bij jullie alle drie meer rust geeft.
    Sterkte met de pijn.

15. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Oh wat een goed nieuws lyanna, gelukkig maar!!

@chybou dat is idd niet fijn wegbrengen dan. Is het voor jullie wel te regelen om later te brengen? Anders misschien aangeven.
    Vervelend die rugpijn en benauwdheid. Misschien niet verkeerd om naar de huisarts te gaan.

@zeehondje hoe is het inslapen vandaag gegaan? Ben benieuwd of het helpt.
    Snap dat de opmerking van ml je wel bezig houd, hoop dat je de mmm niet nodig hebt.

@brabbel fijn dat het ml goed bevalt.
    Volgens mij kreeg ons meisje iets minder melk toen ze een boterhammetje ging eten. Lekker die fles s'ochtends hè. Heb hem er ook ingehouden totdat ze 1 jaar werd. Vanaf toen aan de boterham. De fles voor het slapen gaan is er nu zon beetje aan het afgaan. Ze krijgt nu vaak mandarijntje voor het naar bed gaan. Mis het zelf wel dat lekker ' knuffel' momentje vd fles:)

@jessie hoe was het op je werk?
    Tim nog last gekregen van zijn prikjes?

Hier begint ons meisje iets minder te slapen. Heb ze 2 ochtenden wakker moeten maken omdat ze naar het kdv moest en vanochtend werd ze om half 9 wakker. Prima tijd vind ik.
    Verder is het echt een charmeur eerste klas. Pakt echt iedereen in met haar lach en krulletjes. Vorige week kreeg ze gewoon een jong manneke aan het blozen achter de kassa bij de supermarkt. En ze zat maar te lachen en met dr hoofd te draaien.
    Gisteren weer in het zh geweest. Buik ziet er rustig uit wel geeft arts aan dat het kan zijn dat de embolisatie mijn baarmoederslijmvlies wat beschadigd heeft. Dit kan hij nu nog niet zien dat zal tijdens behandeling moeten blijken. Hopelijk is dit niet het geval.
    Nu nog 1 cryo in de vriezer hopelijk gaat dat m worden.

16. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Zo meiden, er werd hier vanavond weer behoorlijk gespookt, maar nu liggen ze alletwee weer in hun bedjes en slapen....Hopelijk kan ik hier nog even op mij gemakje schrijven en dan tanden poetsen en slapen...;) Vandaag hebben we een hartstikke leuke houten loopkar van Nijntje gekregen...Die was nog voor kerst, maar niet op voorraad en moest toen op de post...Goh, en Romi is er meteen achter gaan lopen...We stonden echt verbaast te kijken, hij liep zo weg...en bleef ook meteen een aantal keer zonder vasthouden staan...hmmmm...denk dat de eerste losse stapjes niet lang meer op zich zullen laten wachten als hij elke dag achter dat ding aanloopt...en hij vind het me toch leuk...Niki doet heel voorzichtig 2 stapjes en gaat dan zitten en met de dingetjes spelen die aan de kar zitten...is ook een super lief gezicht...

Ow jeetje Zeehondje, kan me voorstellen dat dat toch in je hoofd blijft spoken wat manlief zegt., hopelijk wordt het geen groot probleem..kijk, dat zijn nog eens mooie slaapjes van 3 uur...;) Ben benieuwd of de dreumesmelk helpt...

Ow jeetje Jessie...vandaag was DE dag, hopelijk hbe je geen slecht nieuws gekregen...

Brabbel, zal zeker eens een foto posten...wil in de kinderkamer een Woezel en Pip tekening maken op de muur...;) Hier vind ik het ook heerlijk ´s ochtends de kleintjes bij me in bed te nemen, dan krijgen ze nog even de borst en wordt er meestal nog even geslapen...heerlijk...alleen daarom zou ik nog wel heeel lang bv willen geven...( maar er zijn ook momentes waarop ik er langzaam mee wil stoppen hoor...) En ja, die voedingen hé...dat vind ik ook lastig...de hele dag draait om eten...Vind dat Beer goed eet hoor...hier eten ze niet zoveel...op het moment wordt ook heel slecht gegeten hier...denk dat het de verkoudheid is, en ook begin ik grotere stukken te geven en denk dat ze daar aan moeten wennen...Zowiezo heb ik kleine kindjes, dus zou graag willen dat ze meer eten, maar ja...honger schijnen ze niet te hebben, of zijn ze daarom zo lastig op het moment...;) Maar ja...niks van wat ik aanbied wordt graag gegeten op het moment...

Chybou....jeetje meid...krijg ook een brok in mijn keel van je KDV verhaal...:( hmmm, en dat appar slapen is misschien wel de oplossing...zodra we verhuist zijn ga ik dat ook eens uitproberen...Hopelijk gaat de pijn in je rug en op je borst snel weg...vreemd...geen idee waar het van zou komen...

Spannend Butterfly...als je bmsvlies beschadigd is, is het dan niet verstandig misschien een cyclus te wachten? Dat herstelt toch iedere cyclus weer dacht ik.

Meiden, ik lees nu dat Brabbel haar manneke ´s avonds nog een pyamapapje geeft om 21h. Misschien is dat het wel waarom die van mij niet doorslapen.Ze krijgen om 18h hun pap. Daarna wordt er voor het naar bed gaan nog even bij mama gedronken, en dan meestal om middernacht en een uur of 4 ´s ochtends weer...Hmmmm, zit er dan zoveel verschil tussen bv en een pyamapapje?

17. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @nikita oh wat goed van romi. Ze blijven ons verbazen hè die kleintjes. En Niki ook voorzichtig aan het proberen, leuke fase:)

Heb zowieso deze maand al rust gehad want heb maand aan de pil gezeten. De arts zei als ik nu zou weten dat paar maanden rust goed zou zijn zou ik dat zeker adviseren maar hij geeft ook eerlijk aan dat hij t niet weet. Het is gewoon afwachten of het consequenties heeft gehad. Voor nu zag het er rustig uit dus dat was positief.

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Zeehondje, hopelijk is je man tegen de tijd dat jij er weer aan toe bent ook weer klaar voor de MMM. Hier heel af en toe ook 1 slaapje tegenwoordig, maar meestal nog 2 hoor. Tim slaapt nu vaak laat in de ochtend en laat in de middag.

@werk, nog niets gehoord vandaag, grote kans dus morgen. Bij ons de afdeling moet 15% eruit en de manier waarop keuzes worden gemaakt is mij nog niet helemaal duidelijk, dus best spannend.. In elk geval lief dat jullie duimen voor goed nieuws :)

@Brabbel, fijn dat je man een leuke eerste werkdag had. Hier trouwens tot 9 maanden ook elke ochtend bv gegeven hoor.. dus snap je heel goed ;) Zelf zou ik wel gaan voor de gewone pap (zonder appel dus), maar dat is heel persoonlijk en als Beer er een grote blije Beer van wordt, lekker blijven doen! Fijn dat hij zo goed eet, hier was het een paar dagen echt drama met eten, maar vandaag ging het goed.. blijkbaar dwongen de vreemde ogen van oma ;) Met 7 maanden hadden wij 4 melkvoedingen, fruit, brood (langzaam mee begonnen toen) en groente, en die 4e melkvoeding hebben wij pas met 9.5 maand laten vallen.. dus helemaal niet gek dat hij daar nog zo van geniet. De vaste voeding is nu nog echt bijvoeding hè, dat heeft nog bijna een half jaar om de hoofdvoeding te worden. Wij geven de warme maaltijd meestal rond 17.30/18.00 en dan nog een fles om 19.00/19.30 en daarna naar bed..

@Zeehondje, en hoe ging het vanavond met slapen? Ben wel benieuwd.. dronk jullie meisje eerst altijd HA (opvolg)melk? Want anders lijkt het me best raar dat ze nu ineens last van de koemelk heeft, maar ja, je weet het niet.. Hoop in elk geval dat ze snel weer beter inslaapt!

@Chybou, hier sliep Tim (en ik dus ook) beter op zijn eigen kamer, dus ik hoop dat het bij jullie ook doorzet! Veel beterschap met je rug en benauwdheid. Klinkt niet best.. :( En wat vervelend dat het wegbrengen en ophalen bij het kdv niet fijn verliep. Is toch wel heel belangrijk, zeker die eerste weken.. En wat je zegt.. wat een mooi jaar is het geweest! Hier vandaag alweer een mannetje van 11 maanden.. zucht.. het gaat echt snel!

@Lyanna, wat fijn dat de schedelnaden open zijn!! Heerlijk nieuws!

@Butterfly, goed te lezen dat het er rustig uit ziet in je buik. Begrijp dat jullie nu wel weer meteen voor die cryo willen gaan? Ik ga duimen.. heel veel succes! En ik hoop op mooi nieuws!

@Nikita, ja, er zit verschil tussen pyjamapap en bv, maar het is absoluut geen garantie dat ze doorslapen. Tim sliep bij mij ook op bv al door en het zoontje van vrienden (inmiddels 14 maanden) slaapt ook met papfles 's avonds niet door. Hoe laat krijgen ze hun avondeten? Want je zegt pap om 18.00, maar hoe laat hebben ze hun groentes dan gehad? Hier is het schema nu (ongeveer):
    07.30 ontbijt met bordje pap (sinds deze week gemaakt met 200ml volle melk)
    09.30 fruit
    10.30 naar bed
    12.30 boterham + fles 180/6
    15.00 tussendoortje
    15.30 naar bed
    17.30 warme maaltijd met groente, aardappel/rijst/pasta en 3-4x per week vlees/vis/ei + yoghurt
    19.30 fles 180/6
    20.00 naar bed

Hier alles goed, behalve spanning voor werk dus.. Tim heeft anderhalve dag verhoging gehad van de prikjes, maar vandaag weer lekker gespeeld gelukkig en dus ook goed gegeten. Nu alleen de 14 maanden nog en dan pas weer bij 4 jaar zag ik.. fijn!

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, wat leuk om die verschillen te zien denk tussen jullie twee kids!

En Sophie ging gister (tweede avond opvolgmelk) na een paar tellen huilen slapen en vanavond heeft ze helemaal niet gehuild.
    Aan de ene kant denk ik dat het te maken kan hebben met de koemelk, maar aan de andere kant kan het ook heel goed kunnen dat ze nu door had dat huilen toch geen nut had. Dat ze niet eruit gehaald werd enzo.
    Ach we zien wel hoe het volgende week gaat met de koemelk weer.

20. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Meiden, zal het schema van vandaag eens even met jullie delen.
    Vandaag was een vrij goede dag, en zo verlopen eigenlijk de meeste dagen.

´s ochtends vroeg in bed drinken bij mama aan de borst.
    Daarna slapen tot ongeveer 8.30
    Dan om 9 ontbijt,dat is een papje met fruit en wat hapjes brood.
    Daarna rond 10.30 de borst en dan slapen, als het meezit een uur.
    Dan om 12 middageten, dan eten ze p.p. tussen de 100 en 200 gr.
    Dan tegen 14.30 de borst en slapen.
    Het liefst 2 uur, maar ben met 1,5 uur ook al blij, soms is het zelfs maar een uurtje.
    Dan om 16h fruit, dat eten ze ook heel verschillend, soms samen een halve banaan soms ieders een hele banaan
    Dan krijgen ze om 18h hun pap met melk, die eten ze meestal wel goed, ongeveer 150 ml p.p.
    Daarna tussen 19h en 20h nog een keer de borst en bedtijd.

Dan wordt er ´s avonds meestal nog wel elk uur gespookt, tot ongeveer middernacht...dan drinken ze nog een goed bij mij en gaan dan meestal braaf voor een uur of 4 slapen.

Ik vind dat het kleine eters zijn, maar meer krijg ik er echt niet in.
    Wil wel proberen ze meer en meer water te geven, waardoor de bv. hopelijk minder wordt, maar moet eerlijk zeggen dat ik het drinken geven tussen het eten door vaak vergeet ( tijdens het eten wordt er wel gedronken ) en dus ook niet echt verschil merk.

Butterfly....dat is in ieder geval goed nieuws ja....ga echt duimen dat jullie een nieuwe poging bespaard blijft hoor...

Jessie, was het vandaag DE dag, is altijd maar de vraag hé, hoe ze besluiten...Wat geef jij Tim als tussendoortje? Onze schema´s zijn op zich best wel gelijk vind ik, alleen dat Tim eind van de middag slaapt, en hier meestal begin van de middag. ( al zijn er ook dagen waarbij ik ze voor 16h niet in bed krijg, maar dan loopt meestal alles in de soep )

Zeehondje, hopelijjk heeft ze het door nu en gaat het slape beter...

Ik was vandaag voor de 2e keer een avondje weg en moest de papa de kleintjes naar bed brengen...Nou tot 21h hebben ze gebruld wist hij te vertellen, maar toen ik om 22.15 thuis kwam was het rustig, en nu gelukkig nog. Alleen kon ik wel de woonkamer opruimen en de afwas doen...:( Typisch man dan hé....gewoon in de rommel op de bank gaan liggen...

Share This Page