Zo, meiden even kort want ben eigenelijk op weg naar bed.... Zeehondje...klinkt alsof je weer wat heerlijke dagen met je meisje hebt gehad... Nog geen ervaring met bloedlippen, maar wel benieuwd naar tips om het bloeden te stoppen...is wel even schrikken zeker als het bloed...Beterschap met de waterpokken trouwens... Brabbel...oooow, je bent al aan het broeden, spannend zeg...en wat een eng bericht zeg over Butterfly...weet je wat er gebeurd is? Liefs voor alle andere meiden en weltrusten...
Meiden, geen idee wat er met t kindje van Butterfly is gebeurt. Morgen wordt ze gecremeerd... In gedachte zal ik morgen bij hun zijn.... Hier gaat alles lekker! Drukke week gehad door mn verjaardag, en nog andere prive dingen (maar daarover later meer, ) Met Beer gaat alles goed! Slapen gaat zoooooooooo goed ineens, hij slaapt van 20.15 tot 7 of 7.30 zonder ook maar 1 keer wakker te worden. Ook overdag slaapt ie meer, soms wel eens bijna 2 uur in de ochtend, en weer 2 uur in de middag! Weet niet wat me gebeurt hier met Beer, haha. Tot vd week meiden!
Ook hier even een berichtje voor Butterfly, al zal je het misschien niet lezen. Zo onwerkelijk, zo oneerlijk, zo onverwachts. Dit had niet mogen gebeuren. Vredelijk, verschrikkelijk. Heel veel sterkte vandaag en de ook voor de onwijs moeilijke tijd die gaat komen. Denk aan je.
Butterfly heeft zelf een topic geopend bij de vlinder-kinderen. Het kleine meisje is plotseling in haar slaap overleden (er was een virus op haar hartje geslagen). http://www.zwangerschapspagina.nl/vlinder-kinderen/429473-mijn-allesje.html Fijn dat het zo lekker gaat met slapen Brabbel. Heerlijk is dat hè! Hier ook nog steeds een goede slaper. Zelfs met de waterpokken heeft ze super geslapen. Ze werd afgelopen week een keertje om 00.30 uur wakker en lag maar te draaien/woelen. Je zag gewoon dat ze jeuk had. Ik dacht echt dat ze niet meer zou gaan slapen. Maar wonderswaarlijk viel ze gewoon weer in slaap tot de volgende ochtend. Ze heeft vooral jeuk bij d'r muts/spleetje gehad. Ze zaten echt tussen haar schaamlipjes, zo zielig. En nu zit ze ook nog eens in een sprongetje volgens mij. Begreep dat er rond de 17 maanden eentje zit. Nou, heb ik van die andere sprongetjes eigenlijk nooit echt wat gemerkt, nu is het dubbel en dwars raak. Niks is goed, ze wil alles zelf doen, veel huilen, stout zijn, uitdagen, geen schone luier omwillen, enz. Pppppffffff....hoop dat dit niet al te lang gaat duren. Gelukkig slaapt ze dus wel goed en ook overdag. Zaterdag sliep ze 3,5 uur. Misschien vandaag wel weer. Waarschijnlijk door al die nieuwe dingen die ze leert wordt ze erg moe. Tot snel!
Morgen weer naar het CB. Ben benieuwd! Kijken of ze weer gaan mopperen dat ze niet genoeg gegroeid is. Camille is al weer 6 maanden! Jeetje wat vliegt de tijd. Ik vond het wel even bijzonder. Een half jaar! Het voelt als een paar maanden. Inmiddels eet ze 's avonds al een aardig hapje. Heb van de week zelf (baby) aardappelpuree gemaakt. Dat vond ze lekker! Samen met wat courgette wordt het al wen heuse maaltijd. De bloemkool was niet zo'n succes. Vond ze duidelijk minder lekker. Ik kook voor drie dagen en geef dan meerdere dagen hetzelfde hapje. Fruit vind ze tot nu toe ook niet zo lekker. Ze trekt er gezichten bij! Prachtig! @Zeehondje: Wat een rotplek om jeuk te hebben zeg! Weer helemaal opgeknapt? Hopelijk is ze ook snel over haar sprongetje heen. Ik zei van de week nog, toen ik je berichtje las over de waterpokken, tegen Lieve 'dat soort kinderziektes gaan we ook meemaken met Camille'. Van de week vertelde een vriendin dat haar zoontje de waterpokken heeft. We waren een paar dagen er voor de hele dag met dat ventje op stap geweest. Ben benieuw! We zullen het volgende week wel weten. @Brabbel: Fijn dat Beer weer zo lekker slaapt! Ik duim me helemaal gek!
Bah, wat wordt ik misselijk van het berichtje over het meisje van Butterfly...echt tranen in mijn ogen en kippevel...en ikke maar denken dat nu we het eerste jaar voorbij zijn het ergste hebben gehad...Onbegrijpelijk dat het meisje niet ziek was, en dan opeens toch aan een virus overlijdt...bahbahbah, het zou niet moeten kunnen hoor... Zeehondje...jullie prinsesje dus een echte peuter-puber op het moment... En Chybou, hoe was het vandaag op het CB? Camille goed gegroeid? Leuk hé, dat eten...Bloemkool was bij ons eigenlijk altijd een succes...heb je Opperdepop? Daar staat een receptje in van bloemkool en kikkererwten...een groot succes hier...Ons klein manneke is trouwens ook nog maar een lichtgewicht...7,8 kg, afgelopen zaterdag gemeten...de verpleegster noemde hem een ´halve haan´... Tsja, en wij zijn dus op het ziekenhuis geweest...vertel dadelijk meer... Wij dus zaterdag de ambulance gebeld...ons kleine man deed weer eens aan BHS ( Breath Holding Spells ) maar deze keer zo heftig dat we dachten dat hij ter plekke het niet meer zou halen...met heftige stuiptrekkingen , een grijs-blauw gezicht, helemaal verstijfde romp en echt 2 minuten niet ademen en wel een kwartier bewusteloos...Doodeng was het...gelukkig was de ambulance er snel en juist toen ze er waren kwam hij langzaam bij...Maar wat was dat eng zeg...Tot maandag ter observatie in het ziekenhuis gebleven, en nu nog 1-2 weken wachten op de uitslagen van de EEG...Alle dokters denken wel dat het geen epilepsie of iets anders engs is, maar hij heeft wel een hele heftige vorm van BHS en die stuiptrekkingen horen er eigenlijk niet bij... Bah, manlief moest vandaag werken en vond het doodeng alleen met de kleintjes te zijn...Hij mag op het moment ook alles...en ben meteen allert bij het eerste kleine huiltje...Ook lagen we vanmiddag lekker samen te dutten en let ik wel heel exteem op zijn ademhaling en was ik vanmiddag zelfs even in paniek omdat ik dacht dat hij gestopt was met ademhalen...bah, niet leuk ouder zijn zo...hopelijk voel ik me snel weer zekerder en doet onze kleine man nooit meer zo iets engs...
Jemig Nikita, wat eng. Kan me zo voorstellen hoe je moet voelen nu. Bah. Dat bhs is dat iets waar ze overheen groeien? Tot welke leeftijd komt dat voor? Sterkte meid. De waterpokken zijn mooi aan het genezen gelukkig. En ja wat Butterfly meemaakt nu blijft ook maar door mijn hoofd spoken. Zelfs gedroomd dat ik ons meisje op de bodem van een zwembad zag liggen terwijl ik ook droomde dat ik haar steeds in de gaten hield. Dat beeld blijft echt hangen terwijl ik normaal dromen niet of maar heel kort onthoud.
Zeehondje...ja, uiteindelijk groeien ze eroverheen...Geloof dat het tot een jaar of 6-7 kan gebeuren. Gelukkig dat de waterpokken mooi genezen? Wordt je daar in NL niet tegen gevaccineerd? Bij ons standaard wel, en heb het eigenlijk zonder na te denken laten doen...laatst vertelde een vriendin dat zei dus alle vaccinaties doet behalve waterpokken, omdat dat op zich geen heftige ziekte is, alleen lastig...En dat vond ik wel een goeie dus, maar wel te laat voor ons...de prikjes zitten er al in... Tsja en dan Butterfly...het spookt hier ook nog veel door mijn hoofd...Weet jij toevallig of het meisje ziek was? Ze schrijft namelijk alsof ze niet ziek was en in haar slaap is overleden...maar ze kan natuurlijk net zo goed wel ziek zijn geweest...niet dat dat het er dan makkelijker om maakt...maar het lijkt me doodeng als je niet eens hoeft te merken dat je kleintje een virus op zijn hartje heeft....
@Nikita: Hé bah, wat griezelig allemaal. Wel goed dat ze hem even helemaal nakijken. Misschien is de kans op epilepsie klein, maar nu weet je over niet al te lange tijd zeker dat dit het niet is. Ik kan me zo goed voorstellen dat je bij elk kickje dat hij geeft al in de stress schiet. Lijkt me zo moeilijk om dat niet te doen. Zou er ook heel nerveus van worden. Is er misschien begeleiding krijgen hoe hier mee om te gaan? Tips en trucs voor zo lang als hij hier last van heeft? Bij mij blijft het verhaal van Butterfly ook door mijn hoofd spoken. Je bent zo blij dat je kindje ouder en sterker wordt. Je hebt het gevoel dat de gevaarlijke eerste periode achter de rug is. En wees eerlijk, dat is ook zo... Maar dan wijst zo'n verschrikkelijk triest verhaal je er wel weer even op dat dit alles ook maar relatief is. Het houd me wel bezig. Ik ben de afgelopen dagen net wat vaker bij Camille gaan kijken of ze nog wel ademde. Ik ben zo dankbaar voor elke (mooie) dag met haar. @Zeehondje: Fijn dat die waterpokken goed aan het genezen zijn. Hopelijk houd ze er geen littekentjes aan over. Anders misschien een goede tip; smeren met Calendula van VSM. Hier vandaag naar het CB geweest. Ze zakt op dit moment onder de gemiddelde lijn, qua lengte en gewicht. Ze is wel heel mooi in verhouding. Zo'n lichtgewicht als jouw Romi is het niet hoor, Nikita. Ze weegt nu 7 kilo en is 65 cm. De CB arts deed er helemaal niet moeilijk over. 'Ze doet het prima' zei ze. Nou, helemaal mooi! Ook gaf ze aan dat kindjes die borstvoeding krijgen rond deze periode altijd een beetje achter lopen ten opzichte van hun flesvoeding collega's. Heb wel even gezegd dat ik wel eventjes onzeker ben geweest door het vorige bezoek. Als ik niet zo stevig in mijn schoenen had gestaan (figuurlijk dan... haha!) was ik misschien wel gestopt met de borstvoeding. Op de website van borstvoeding.com kan je de lengte en het gewicht van je kindje invoeren in de WHO borstvoedingscurve. Leuk! Krijg je een heel mooi grafiekje
Chybou, goh, jouw houdt het dus ook extra bezig...en ja...meer dan genieten en dankbaar zijn voor iedere dag kunnen we niet doen... Heb ook wel zitten denken om misschien bij de volgende afspraak eens te vragen i.v.m. wat begeleiding...het heeft me nl. echt onzeker gemaakt...maar ik denk dat Romi zelf ook erg onzeker is en hij er best wel bang van is geworden...Hij gaat erg moeilijk slapen sinds zondag en wil alleen op mijn buik of heel dicht tegen mij aangeknuffeld slapen...vervolgens duurt het ook heel lang voor hij diep genoeg in slaap is gevallen en ik hem in zijn bedje kan leggen... Gelukkig dat Camille het zo goed doet...en klopt helemaal wat je zegt over bv kindjes...wist niet dat er een speciale bv-curve bestond...Ga dadelijk eens op de website kijken...
Hey meiden, Zie dat jullie topic gevonden hebben. 1 grote nachtmerrie hier, zo onwerkelijk!!! Ons meisje waar we zo intens van aan het genieten waren en dan ineens is ze er niet meer!! Zag vraag van chybou.. Ze had die dag koorts maar at en dronk gewoon nog. Verder ook niet heel ziek alleen wat jengelig. Ze gaan nu kijken wat voor virus. En nee het was niet te zien geven de artsen aan. Ze is in dr slaap overleden. Een hele kleine troost is dat ze niet heeft geleden. Maar ons leven staat stil...heel onze toekomst weg.
Lieve lieve Butterfly...er zijn geen woorden voor en ik vind het zo onwerkelijk en oneerlijk wat jullie is overkomen... Ik kan jullie alleen heel veel liefs, kracht en sterkte wensen voor deze komende zware periode...♥
Heel heel veel sterkte Butterfly. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen... Hier zijn geen woorden voor, het allerergste wat kan gebeuren...
Lieve Butterfly, wat vreselijk dat jullie dit moet overkomen. Echt oneerlijk en niet te begrijpen. Heel veel sterkte en kracht gewenst! Weet verder ook even geen woorden te vinden!
Heb niet bijgelezen, maar ff snel een rea: Ik heb 10 dagen na TP getest, en dat was OMO. We testen zondag waarschijnlijk nog een keer, maar we zijn er vanuit gegaan dat ik niet zwanger ben. Bij Beer hadden we op 9 dagen na TP een duidelijke test, en nu op 10 niks, geen streepje. We gaan waarschijnlijk eind Mei weer door voor de volgende ronde, maar eerst even lekker op vakantie en van Beer genieten. Stom genoeg ben ik er heel nuchter onder. Wel erg jammer van de 2 emmy's, maar deze keer geen tranen, depri gevoel of wat dan ook.......
Lieve Butterfly, een nachtmerrie die maar voort blijft duren de komende tijd denk ik. Heel veel sterkte, kracht en liefde toegewenst meid! Chybou, fijn dat ze op het cb nu gewoon vond dat Camille en goed doet. En zo is het ook! Jou gevoel klopt (e) al die tijd!
@Butterfly: Ik weet niet wat ik moet zeggen meis. Zo plotseling, zonder waarschuwing of duidelijke aanleiding... Je brengt je kindje 's avonds naar bed en 's morgens is ze er niet meer. Ik kan me geen grotere nachtmerrie die werkelijkheid wordt voorstellen. Ik zit het met de tranen in mijn ogen te lezen. Het is zo oneerlijk en verdrietig! Heel veel sterkte en als je het allemaal van je af wil typen ben je (ook in de toekomst) welkom.
Lieve Butterfly, Ik wil je wat zeggen maar weet niet wat... Wat een ENORM verlies en ENORM verdriet voor jullie Vreselijk!! Het klinkt zo leeg maar wil jullie toch alle sterkte van de wereld wensen!!! Dikke digitale knuffel! (ik was hier altijd onder de naam Joekie, heb een zoontje van juni 2012, voordat jullie denken wie is die inbreker)
@Brabbel: OMO wit? Dat is jammer! Wel verstandig om nog een keer een test te doen. Het is nog vroeg... Ik vind het niet stom dat je er nuchter onder bent. De situatie is nu, denk ik, heel anders. Beer is er nu. Je bent nu net pas weer begonnen in het traject. Het is nu niet zo dat je bang en verdrietig bent dat je misschien wel helemaal nooit een kindje zal krijgen. Zonde van de cryo's is het niet, ik bekeek jet altijd zo; je bent een stapje dichter bij de positieve test Lekker op vakantie. Scheelt weer bubbeltjesplastic!