mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een mooi meisje Sky! Wat houdt de Rapley methode eigenlijk in? Ik wil dit weekend met fruit gaan beginnen.
    Nog een mooie meid Suzannah, ziet er inderdaad prima uit hoe ze haar hoofdje hoog houdt Sloppy. Fijn trouwens dat je je beter voelt met de Ventolin.

Prikjes: gelukkig bij iedereen meegevallen (behalve bij de mama’s misschien:) )
    En nog meer goed nieuws: Eelco goedgekeurd! Wat een fijne geruststelling Liesben.
    Hier ligt Pim ook in een slaapzak, maar met romper met lange mouwen, pyjama, slaapzak met lange mouwen en ook nog een deken! Nu is het bij ons boven ook best fris moet ik zeggen. Maar het is nooit zo dat Pim te warm aanvoelt. Het ligt er misschien ook aan hoe dik de slaapzak is die je gebruikt. Wij hebben nog een dikkere in de kast liggen voor als het echt koud mocht worden. Die gebruiken we trouwens ook wel eens in de kinderwagen.
    Hebben jullie kids trouwens ook zulke koude handjes ‘s nachts? Leg Pim maar eens uit dat hij ze ook onder de dekens kan houden. Nee, hij ligt liever met zijn armen wijd gespreid, boven de dekens.....Ook goed hoor, hij lijkt er geen last van te hebben.

En Vlinder, is het voorval met de fles een voorteken geweest voor de rest van de dag of viel het mee?

Zeehondje: wat fijn dat de avond zo goed is gegaan. Geeft dan een goed gevoel he?

Dat minislaapje doen we hier ook Josjo: als het weer het toestaan ga ik altijd rond 16:30 nog even een uurtje wandelen met de wagen. Pim slaapt dan vaak nog een half uurtje waardoor hij het net iets beter trekt tot 19:00.
    Omrollen: wat goed!

Heftig dat Annelynn twee keer per uur komt. Slopend he op een gegeven moment? Heb je enig idee hoe het komt? En wat zijn de tips van het CB? (misschien heb ik er ook nog wat aan....).
    Pim is ook nog steeds onrustig maar het scheelt dat er een reden voor lijkt te zijn nl de tandjes (kan dat bij jou ook niet zo zijn Josjo?). Gisteren besloten om hem nu echt voortaan niet meer wakker te maken voor de fles van 22:15. Het voelt zo krom om een kind wat moeilijk is slaap komt van pijn of ongemak uit zijn diepe slaap te halen voor een fles! Vooral als hij standaard een paar uur later weer wakker wordt en dan heel moeilijk in slaap te krijgen is. Wij gaan nu gewoon op tijd (21:30 ofzo) naar bed en zien dan wel wanner Pim komt. Gisteren was het 0:15. Papa verschoont, mama maakt en geeft de fles en allen liggen weer om 0:45 in bed. Pim kwam daarna om 04:30: aai over zijn bol en weer geslapen tot 06:30. Was hier al erg gelukkig mee!
    Er zijn momenten dat wij ook wel eens gedacht hebben de afgelopen nachten: we doen de deur dicht en horen het niet.......Zo moe waren we allebei. Maarja, dat voelde toch niet goed....

Vraagje: wat zijn bij degene die al fruit geven de tijden van de flessen en het fruit? Even voor mij om een idee te krijgen. Nu is het schema ongeveer:
    06:30 fles
    11:00 fles
    15:00 fles
    19:00 papfles
    ? fles (als hij wakker wordt, een wat kleinere fles)

Wanneer zouden jullie dan fruit geven? Of zou je de tijden weer veranderen?

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ peppers dan geef ik der een stukje fruit en dat eet ze zelfs. het is nu nog sabbelen en is geef soms kleine stukjes. zo leren ze goed alle verschillende fruit en groente kennen en proeven

@josjo wat vreselijk die nachten! hoop dat het een sprongetje is dat het snel weer beter gaat. ben benieuwd naar je kaartje! ik maak ze altijd zelf met paint shop pro. erg leuk om te doen

hier rustig dagje gehad! net lekker gewandeld met me meisje moet vanavond weer werken geen zin in maarja gelukkig hoef ik maar 2 avonden deze week.

xxx sky

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier ook prikjes gehad...
    In het begin wat hij superschattig. Hij lag eerst om zich heen te kijken en later alleen maar naar mij te kijken en te lachen. Heel wakker, heel alert. En toen kwamen de naalden. Krijsen! Hij ligt nu al een uur te slapen (eerst samen met mama, daarna heb ik hem overgeheveld naar zijn bedje...). Ik laat hem maar even slapen.
    Hij was alweer 2 ons gegroeid in 1 week tijd en weegt nu 5240 gram. Van de arts op het CB mag ik hem savonds evt een beetje rijstebloempap gaan geven al..

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oh ja, ik zei dat hij zijn hoofdje nog niet zo goed kon optillen, maar dat ik daar gezien zijn Down niet ongerust over was. Onzin vond ze, hij deed precies wat "normale" babies horen te doen op deze leeftijd. Hij kan zijn hoofdje gewoon heel even optillen, meer hoeft nog niet. Kijk, daar groeit mijn moederhart van ;)

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oeh Josjo, dat zijn wel hele zware nachten ja. En dan ook nog moeten werken?

Sky, werk ze vanavond.

Liesben, zo gemeen hè, eerst gezellig babbelen met de arts en dan prikt ze zomaar die gemene naald in je been!
    Lekker laten slapen ja, ze zijn er echt even extra moe door (Sophie in ieder geval wel).
    Wow, al rijstebloempap gaan geven, spannend.
    De arts liet haar ook even op d'r buik liggen en haar hoofdje ging maar een beetje omhoog. Ik vroeg ook of het niet verder moest. Maar nee hoor, ze vond het al super knap!

Even een vraagje;
    Wij zijn dus nu overgestapt naar het aanbieden van 150cc en ze drinkt ze eigenlijk heel makkelijk (bijna) leeg. Mag ze nu eigenlijk dan nog maar 5 flessen op een dag of gewoon nog 6??? Want 6x150=900cc (of moet je rekenen met het aantal cc's als de poeder erbij zit, dat weet ik niet meer). En dat is wel erg veel denk ik.

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik geef 5 flessen van 180/6 :D
    CB-arts vond dat geen probleem.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Peppers, tandjes ook aan gedacht, maar overdag geen tekenen daar van behalve rode wangen... Sprongetje 19 weken kan omdat ze vier weken te vroeg is maar ook daarvan overdag geen tekenen...

Cb zei er heen gaan, wel iets zeggen in de trant van: je bent wakker, dat is niet de bedoeling, ga maar weer slapen. Of, papa slaapt, mama slaapt, ga maar weer lekker slapen, benoemen wat je ziet (je hebt gedroomd, je bent benauwd, ivm de pseudokroep of zoiets) maar vooral niks vragen, dan denkt ze dat er iets van haar wordt verwacht (terug reageren). Iets in de trant van, mama stopt je lekker weer in, welterusten. Geeft haar een gevoel van zekerheid. Zoiets zou dan moeten helpen maar dat kost wel meer dan 1 of 2 nachtjes... We gaan het proberen. Oh ja en niet meteen heen gaan maar proberen in te schatten. Sommige kindjes huilen maar slapen dan gewoon, dan hoef je dus eigenlijk niks te doen. Moet daar dan op letten, wat voor buitje was het en waren dan wel of niet haar ogen open en na een week ofzo zouden we het moeten kunnen inschatten? Ken wel n beetje verschil tussen huiltjes maar snachts ben ik nog half slaapdronken en dan lukt dat wat minder haha

Liesben, hier ook n dik slaapzakje met mouwtjes, lakentje, dekentje en n romper met lange mouwen en n pyama. Is bij ons ook niet erg warm op de kamer dus is prima temp voor haar...

Agossie zielig die prikjes! Bah, vooral voor ons...ja klopt maar op t moment vd prik ook voor zo'n ukkie hoor...:(

En liesben, wat cool dat ze dat zei, Eelco doet t gewoon super dus! :)

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Josjo, wat goed van je meisje, omrollen! :)

@Peppers,gelukkig was het omvallen vd fles het enige vandaag haha.
    Mijn schema is nu met fruithapje en papfles:
    8.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 fles
    16.00 fles
    20.00 papfles
    Tijdens wisselen soms een half uurtje maar dan heb je een idee.
    ;)

@Zeehondje, Stacey zat op die leeftijd ook op 150/5 en vaak 6 flessen omdat ze toen nog s'nachts wilde eten. Is misschien aan de hoge kant maar ze zal het nodig hebben. Anders even overleggen met cb?

@Hier, Stacey heeft mijn hartje ook weer even laten smelten. Ze zat op de bank en ik kwam aanlopen en ze maakte echt een kreetje, echt zo schattig en daarna een mooie lach erachteraan. :)
    Volgende keer op cb ga ik even vragen voor haar oogje, het lijkt soms dat ze met haar linker oogje een beetje scheel kijkt. Of het nu komt omdat ze moe wordt/is weet ik niet maar ik wil er wel even naar vragen.

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    jaaaaa we hebben wat anders geprobeerd, was het nou de tip van peppers? We hebben haar niet wakker gemaakt voor de late voeding maar haar zelf laten komen. Het was 2.08 :D alleen toen ging ik n beetje te voortvarend met de tips van het cb aan de slag en heb haar weer ingestopt, gezegd dat ze moet slapen en n speentje gegeven. haha ik stap weer in bed en denk ineens; oh nee, nu krijgt ze natuurlijk wel de fles! hahaha. Dat gedaan, 2.25 lag ik er weer in en vanmorgen was het tegen 7 uur. Toen weer fles en ze slaapt nu nog. Hopelijk was dat niet iets eenmaligs...

oh en pepper, cb gaf ook nog de tip om als we het idee hadden dat ze honger had, geen voeding te geven (als ze dus al 5x 180/6 op heeft) maar een beetje water. Gewoon haar hoofdje een beetje optillen en met n kleine speen (bv de 1 van avent) een beetje water geven. Was dus niet nodig vannacht maar dat was ik nog vergeten te zeggen dat dat 1 vd tips was..

Fruithapje: hier doen we dat om ongeveer 5 uur. Soms verwacht ik dat ze dan nog even gaat slapen dus dan geef ik het om half vijf/kwart voor vijf. Maar zoals Vlinder doet om 10.00 uur kan ook, volgens mij als je googled op voorbeeld menu van babies, of op nutricia website staan die wel dan staan beide tijden er in. kdv heeft het gisteren ook voor het eerst gegeven, echt leuk! Het is nog wel sabbelen hoor, echt happen en slikken is nog minimaal ;)

Vlinder, volgens mij loensen heel veel baby's toch als ze nog heel klein zijn? Dan trekt dat ook vaak wel weer weg... hoop het voor je! En heerlijk he, als ze zo gaan lachen en kraaien als ze je zien, smelt smelt :)

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier gisteren 1 theelepel rijstebloem door de melk gedaan..ging op zich wel goed, maar hij leek wel moeite te hebben met het verwerken zal ik maar zeggen. Flinke boer, en gekreun. Toen ik om 23:30 uur op bed lag hoorde ik gek geluid door babyfoon..en daarna een huil. Toch maar even kijken...en ja hoor..hij had gespuugd. Ziel. Dus kind verschoond, bedje verschoond, schone slaapzak. daarna nog even geknuffeld. Uiteindelijk om 00:30 uur weer in bed. En om 04;30 meldde hij zich weer..
    Nu weet ik niet of dat spugen (hij spuugt al weken niet meer..) komt van de rijstebloem of omdat hij nog niet lekker was na de prikjes. Hij heeft verder geen koorts gehad, alleen beetje jengelen en veel slapen.
    Hij heeft vanmorgen wel tot 0900 geslapen!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, klinkt goed. Hoop dat het inderdaad niet eenmalig is.
    En die kerstfoto, so cute!

Liesben, aaahhhh...wat sneu dat ie nu weer moest spugen. Hoop dat het niet door de rijstebloem komt, want dan kan je die tip ook niet meer opvolgen.

Het slapen in de avond was echt door de prikjes, haha. gisteravond wel in bed gelegd, maar het was al snel huilen. Half uurtje beneden gehad en toen weer omhoog. Na een half uurtje weer huilen.
    Half elf de fles en daarna slaapt ze wel gewoon gelijk en ook lang! vanmorgen om 7.50 uur werd ik wakker en had ik haar nog niet gehoord. Ben d'r maar uit bed gaan halen en de fles gegeven. Kwart voor negen teruggelegd en ze ligt nog steeds (bijna twee uur alweer). Ik vind het opeens niet zo gek dat ze overdag niet veel slaapt :D!
    Eigenlijk eens proberen om gewoon te wachten 's ochtends tot ze zelf komt. Maar dan zit er wel meer tijd tussen de voedingen dan ze adviseren, hhhmmm...weet niet of dat zo slim is?
    Vanmiddag weer naar de kinder fysio. Dan wordt d'r hoofdje opgemeten.

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Liesben: Fee heeft niet gespuugd na de prikjes, wel meer dan gemiddeld gehuild en onrustig. Maar goed ieder kindje reageert wellicht anders...
    Wat drinkt Eelco veel zeg!! Hoe zwaar was hij nu ookalweer?

@ Zeehondje: ben benieuwd hoe het gaat bij de fysio.

@ Josjo: haha vergissing!! Ik heb andere tips gekregen: niet praten, geen oogcontact. WEl eventueel neurieën. En (wat bij mij goed werkt) hand op haar hoofdje. En dan héél voorzichtig, heel langzaam de hand weghalen. Als je dat in één keer doet dan gaat ze meteen weer huilen, maar als je het heel langzaam doet dan voelt ze het verschil niet zo. Bij mij is het succes verzekerd! VAn praten wordt ze bij mij alleen maar wakkerder.

@ Vlinder: Fee loenst af en toe ook, vooral als ze moe is... Maar ik kan natuurlijk voor jou niet inschatten hoe "erg" het is bij jouw meissie..!

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Gisteren op het CB woog hij 5240 gram Mirr

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

En dat loensen (of gewoon scheelkijken soms zoals Eelco ;) ) mag tot 6 maanden zeggen de artsen. daarna moet het over zijn. Maar tot dan is het "normaal" .

15. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Positief Josjo!
    Hier een zelfde soort verhaal: Niet wakker gemaakt voor late voeding en toen kwam hij pas om 03:15 (fles daarvoor was om 19:00)! Toen de fles en daarna kwam hij om 07:15. Zo laat is hij in weken niet geweest. Nu dus 1 keer per nacht wakker ipv tig keer. Heb wel echt de indruk dat hij voorlopig nog niet op 4 flessen zal doen, had echt honger vannacht. Misschien als het fruit er bij komt. We zullen zien. Ik moet alleen nog zelf slapen 's nachts want ben zo gewend om steeds wakker te worden dat het me niet meer lukt om gewoon te slapen:(. Das toch jammer als Pim wel gewoon zijn uurtjes maakt.
    Volgende week donderdag gaan we vliegen met Pim, naar mijn broer in Zwitserland. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Vind het wel spannend!

Ik zou haar lekker laten liggen Zeehondje! Ze geeft zelf wel aan wat voor ritme voor haar goed is toch?

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    liesben, ik heb het vast gemist, maar heb je dat advies gekregen van het cb? Eelco is pas 2 maanden, mag je dan al rijstebloem geven? Ik dacht altijd pas rond de 4 maanden... heeft te maken met de darmpjes die dat nog niet goed kunnen verwerken (dacht ik altijd..?). Wij zijn er trouwens weer mee gestopt, hielp namelijk niks met langer doorslapen helaas... Wel zielig dat hij heeft gespuugd... kusje voor Eelco :)

mmiiir: ja dat zei ik dus ook, maar zij gaf toch dit advies. Je moet natuurlijk niet al die zinnetjes zeggen die ik opschreef he :D. Vannacht heb ik alleen maar gezegd: ga maar weer lekker slapen schatje. Hand idd op haar hoofdje, maar het beste nog werkt de speen.. iets zeggen is omdat ze dus zo vaak huilend wakker werd en hierdoor laat je even horen dat je er bent, dat alles ok is en dat zou n gevoel van veiligheid moeten geven... ach, ik probeer het allemaal wel :)

zeehondje; blijft lastig he? Hier ook overdag echt geen beste slaper hoor. Gisteren gewoon maar 2 uur in totaal! (zou ze daarom ook beter geslapen hebben vannacht?) ach, zo lang ze vrolijk is overdag en vanaf 7 uur savonds lekker gaat slapen doe ik niet meer moeilijk. :D

en voedingstijden, volgens mij maakt een uurtje later niet zo heel veel meer uit hoor? Sommige kindjes slapen al na een paar weken de klok rond en die krijgen ook geen voeding. Zal per kindje verschillen denk ik? En anders het cb bellen? Ik vind die vragenlijn die ze hebben toch wel handig hoor :). Succes bij de fysio, ben heel erg benieuwd, hopelijk is er al verbetering!

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vlgs de arts van het CB mocht het wel. Die 4 maanden moeten ze erop zetten omdat men in principe BV moet promoten en geen andere voeding voor de kleintjes. Kijk maar op de site van Nutrilon, daar kan je geen doseeradvies voor babies van 0-6 maanden vinden. Maar goed, omdat hij gespuugd heeft laat ik het ook maar weer. Vind het toch apart dat hij juist nu weer eens gespuugd heeft. Ik wacht nog wel even :)

18. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik gebruik ook al vanaf 2 maanden rijstebloem in der laatste fles
    senna was gister om 18.00 al moe dus heeft me man der gelijk in bad gedaan en om 19.00 lag ze er in tot vanmorgen 8.30 echt een slaapkoppie overdag heeft ze nu ook echt een ritme met slapen en eten. en ze begint heel veel te kletsen xo leuk! hihi!
    xxx

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    to rijstbloem or not to rijstebloem, that's the question.
    Geen last van bij bv, maar als ik jou was was ik ook gestopt Liesben.

Al bijna 5 en een halve kilo, poe hee! Daar is Fee maar een kleintje bij...

@Josjo: ik kan me t advise op zich wel voorstellen, altijd goed om het uit te proberen natuurlijk.

Voor het doorslapen kun je trouwens ook kiezen voor inbakeren he? Ik ben daar net mee aan het stoppen maar als één van jullie het wil uitproberen en vragen heeft, dan kom maar..! Mag overigens alleen maar als je kindje nog niet draait...

@ Peppers: ik hoop dat je snel weer wat dieper slaapt 'nachts want dit is natuurlijk niet ideaal na het slaaptekort vanwege het tandjesleed. Hoe is het daarmee, trouwens??

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik kan d'r natuurlijk in de ochtend gewoon laten slapen totdat ze zelf komt, lekker uitslapen. Dit kan nog zo'n 3,5 week en dan moet ik weer gaan werken :) en zal ze drie keer in de week rond half zeven op moeten staan. Zal wel even wennen zijn, voor mij, maar ook vaar haar!
    Door de vijf flessen die we nu geven merk ik wel dat het ritme overdag anders is. Eerst sliep ze altijd rond etenstijd en nu zal dat denk ik niet meer zijn (gister in ieder geval al niet). Half vier fles gehad en kwart over vier in bed (echt aan het gapen en toen ik met haar naar boven liep vielen d'r ogen al half dicht). Waarschijnlijk dus weer wakker precies als we gaan eten, haha.

Fysio was zo voorbij, in dat half uurtje kan je ook niet veel vind ik. Eerst haar hoofdje opgemeten (volgende week hoor ik hoe ver het afwijkt, moet ze helemaal meten en berekenen, maar je zag wel duidelijk dat 'ie niet mooi rond was). Daarna heeft ze wat oefeningen en bewegingen met d'r gedaan, dit in de computer gezet om te vergelijken met leeftijdsgenootjes. En :(, ze zit onder het gemiddelde zeg maar. Heel lief van d'r, ze zei gelijk dat ze dit echt wel gaat inhalen, ze doet het al zo goed! Was er wel een beetje verdrietig door. Nog meer oefenen! Maar ze zei ook dat ze al dingen zag nu die ze vorige week nog niet deed, dus ook wel weer een beetje trots. Thuis gelijk al wat meer op d'r buik gelegd en haar hoofdje gaat echt beter omhoog! Nou nog draaien, maar dat komt wel.

Deel Deze Pagina