Wij waren heerlijk vier dagen vrij. Zaterdag fotoshoot met alle kleinkinderen (6 stuks) voor 40-jarig huwelijk ouders. Wat een ramp was dat, haha. Huilende baby van negen maanden, dreumes van 19 maanden en Sophie van 17 maanden. Geen succes, huilen, weglopen, noem maar op. Dat worden dus meerdere aparte foto's in een collage zetten. Met z'n allen ging niet echt dus. En vandaag naar Ouwehands geweest. Vorige keer abonnement genomen. Super dierentuin. Zaterdag fljnke ruzie gehad thuis. Gelukkig uitgepraat. Zou het komen door de lange koude winterperiode zoveel ruzies. Lees er vel over namelijk. Echt iedereen heeft de zon en warmte nodig nu. Allemaal in een voorjaarsdip, hhhmmm.
Jeetje ik lees even mee. Maar ik krijg kippenvel op heeeeeeeeeel mijn armen. Wat afschuwelijk meid Ik heb er geen woorden voor. Wil jullie heel veel sterkte wensen
Butterfly...hoe gaat het met je, als je hier nog komt, maar snap ook als je dat niet doet...moet in ieder geval veel aan je denken meid... Brabbel...OMOwit is natuurlijk nooit leuk. Zeehondje....aiai, klinkt als een vermoeiende shoot ja...hier ook een klein dametjes van 13 maanden wat al echt een klein trutje kan zijn hoor...goh-...zo´n sterk eigen willetje...dan is haar broertje toch makkelijker... En ja, we hebben allemaal de lente nodig...jij las ook veel over ruzies? Gelukkig hier thuis geen last van gehad, maar de afgelopen maand zijn er hier in de omgeving 3 lange relaties kapot gegaan, de afgelopen week zelfs 2...dat is ook echt wel even schrikken...lentefeeling waar blijf je nou toch... Hier trouwens een borstonsteking...geef nog altijd bv...één tot twee ker per dag, lekker voor het gemak en het knuffelen, maar nu dus een ontsteking...Heb zaterdag en vannacht hoge koorts gehad, maar tussendoor zakt hij weer...een beetje vreemd dus...verder voel ik me de hele tijd grieperig, enorme koppijn en dus een pijnlijke en rode borst....Morgen krijg ik de antibiotica...was weer eens niet op voorraad, dus maar hopen dat ik vannacht niet weer koorts krijg zoals gisteren...
Oei vervelend Nikita, borstontsteking. En stom dat ze de ab niet op voorraad hadden, lekker zeg. Hoop dat je goed kan slapen en snel weer helemaal gezond bent. Sophie is niet helemaal lekker. Gister weinig gegeten en 's avonds zelfs niets. Super geslapen en nu vanavond wel iets gegeten en 38.1 koorts. Valt mee dus. Ruzies hier op zp bij meiden in de mmm. Eentje is met behulp van psycholoog weer goed gekomen en andere relatie is gestopt. Zo verdrietig dan. Zeker als je al langer in de mmm zit en veel hebt meegemaakt.
Zo verdrietig, het 10 maanden oude dochtertje van een collega'tje is gister overleden. Zij had een ernstige hartafwijking, wat ze al wisten bij de 20 weken echo. Ze is meerdere keren geopereerd en uiteindelijk was ze te zwak geworden. Een harttransplantie kon zelfs niet meer. Ze hebben haar toen mee naar huis mogen nemen en zo hebben ze de laatste momenten in rust van haar mogen genieten. Ook wel heel fijn en mooi dat dit kon. Kan me niet voorstellen hoe zwaar dit moet zijn, ookal weet je dat het gaat gebeuren en je afscheid kan nemen. Het was hun derde kindje. Ik weet niet wat ik zou hebben besloten bij de 20 weken echo... Verder gaat alles hier helemaal goed!!! Hoe is het met de borstontsteking Nikita?
Ow jeetje Zeehondje...ook van dit verhaal krijg ik kippevel...wat erg, denk niet dat het het veel makkelijker maakt als je het al zolang weet en er een beetje op voorbereid bent, het doet altijd zeer en zou niet mogen kunnen... Hier alles goed...borstontsteking is eigenlijk weer over...heb gewoon bv verder gegeven dus denk dat dat wel hielp...Wil er nu wel langzaam mee gaan stoppen hoor.....zo ´s ochtends om te knuffelen is wel lekker, maar deze ´moet´ om ze ´s avonds in bed te krijgen wil ik ervan af hebben...daar zulllen we de komende weken eens op trainen. Verder hadden we hier toch wel problemen met de zomertijd hoor...en nog...ze gaan voor 20h ´s avonds niet slapen en ´s ochtends zijn ze ook nog later wakker...Heb al één slaapje geprobeerd, maar dat gaat nog niet...dan zijn ze ´s middags te vervelend...nou ja, dit zal wel een fase zijn die vanzelf overgaat hé.... Zeehondje...kan me nog herinneren dat jij ooit eens iets hebt gepost over oefenen met één slaapje...heb ik dat goed in herinnering of zit ik er compleet naast...
Dag dames.. ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik weer in ga springen vanaf hier.. @Brabbel, hoe is het met je? Shit van de mislukte cryo-TP.. nu op voor de volgende! Is er al iets bekend over wanneer of eerst een cyclus rust? @Zeehondje, wat een verdrietig bericht van je collega. Hier ook een verdrietig bericht gisteren.. kindje met 22 weken zwangerschap geboren en overleden.. bah.. zeker sinds ik zelf moeder ben, ben ik door zulk nieuws echt wel even van slag! @LaFemme, hier al tijden 's avonds warme thee met melk. Misschien vinden jouw kindjes dat ook lekker? Toch iets warms in hun buikje bij het naar bed gaan, maar niet meer die "verplichte" bv. Vind het trouwens echt super dat je het zo lang hebt volgehouden om een tweeling bv te geven, petje af!! Hier is het wisselend met slapen, soms 1, soms 2. Ik verschoof de naar bed gaan tijd telkens een beetje. En op een gegeven moment, lunchten we heel vroeg, zodat Tim dan om 12.00 naar bed kon voor een flinke middagslaap. Maar sommige kindjes hebben gewoon langer die 2 slaapjes nodig, dus als ze echt moe zijn om 10.00 dan zou ik er nog niet te moeilijk over doen, hoor. Hier, nu dan echt weer begonnen. En meteen ging het wat trager dan gedacht, want heb 22 dagen gespoten.. niet echt grappig. Maar goed, uiteindelijk zondagavond de Pregnyl mogen zetten. Vanavond dus nog een keer aan de bak en dan lekker neerploffen op het (oranje) wachtbankje!
Jessie: Ik duim! Nikita: En eventueel op het grote bed even een beetje knuffelen en een fles met opvolgmelk (of zo iets) voor het slapen gaan? Camille is nog eens stuk jonger dan jouw twee kleintjes, maar ik moet nu vaak een fles geven omdat de borstvoeding te ver terug loopt (hormoonschommelingen) om 's avonds voor het slapen gaan nog een volledige voeding te geven. Dus ik geef de kleine meid, op bed, een fles Nutrilon. Daarna knuffelen we nog wat en dan gaat ze tevreden naar bed. Hier gaat het verder prima. Camille doet het super. Zo vrolijk! Staat lachend op en gaat weer lachend naar bed. De tijd vliegt hier voorbij! Volgende week eindelijk de intake bij het de anesthesist. Hopelijk kunnen ze iets aan de rugpijn doen. Gek genoeg ben ik een beetje nerveus voor het ziekenhuis geworden na de KS. Terwijl alle andere andere ervaringen in dit ziekenhuis heel erg goed waren. Hopelijk slijt dat een beetje, want zoals het er nu uit ziet ben ik daar de komende maanden nog wel vaker.
Jessie spannend! !! Hier maandag naar cb geweest. Met 18 maanden 87 cm (ruim boven het gemiddelde) en 9600 gram (onder het gemiddelde). Gewicht in vier maanden tijd maar 400 gram aangekomen. Ze was altijd al wat licht maar het lijntje buigt een beetje af. Ook haar gewicht in verhouding met haar lengte is weinig. Ze zit zelfs onder de lijntjes diecer staan op de grafiek van plus en min. Dus zeker -3 onder het gemiddelde. Masr ze is fit en eet goed. Gelukkig gingen ze niet zeuren. Ze vroegen wel of ik het fijn vond om een keer extra te komen met en wegen. Dus met 22 maanden een keertje extra. Nu maar lekker dik (room) boter op d'r brood doen
Jammer dat dit topic een beetje verlaten gaat worden. Denk ook dat het bij de meesten gewoon allemaal goed loopt en dat iedereen volop aan het genieten is. Vooral naar de zwangerschap toe, tijdens de zwangerschap en na de bevalling heb je veel vragen over van alles en nog wat. Nu niet meer zo omdat de meesten al geen echte baby meer zijn. Wel jammer hoor, had het leuk gevonden om met een klein groepje gewoon zo af en toe eens onze verhalen aan elkaar te schrijven. Hier dus eigenlijk ook niks te vertellen hoor. Sophie is zo'n lekker wijffie!
Toch vind ik het ook wel jammer dat het wat stil valt...Ondanks dat ik erg weinig tijd heb sinds ik weer wat ben gaan werken en een kleine man heb die heeeeel erg vaal aandacht en energie vraagt. Hij heeft heel erg hefite BHS dus met onverklaarbare krampen en deze week zijn we weer 3 dagen in het ziekenhuis geweest. Tot nu toe komt er niks uit de onderzoeken en de artsen zijn relatief zeker dat het ongevaarlijk is, zeker nadat hij daar 2 keer heeft laten zien wat hij kan...Maar nu nog een MRT scan onder een lichte narcose...Die is over 2 weken, dus weer een nachtje ziekenhuis...Vandaag heeft hij weer zo heftig gekrampt, wel een kwartier lang was hij helemaal weg...Zo heftig en eng... Verder alles goed hier, heb mijn handen vol aan ze...Ze klimmen op alles...kan ze echt 10X keer achter elkaar van de tafel afhalen omdat ze daar weer bovenop zitten...Luisteren doen ze echt voor nog geen meter...maar ze zijn ook so schattig...sommige dingen als zwaaien doen ze nog niet, maar wel kusjes geven en handjes geven... Hard werken dus hier, heb echt stalen zenuwen nodig op het moment maar gelukkig hebben we ook hele mooi momenten...Als die enge BHS maar eens minder en vooral minder heftig zouden worden zou het echt volop genieten zijn... Zeehondje...mij blijft je af en toe wel zien hier hoor...Kan moeilijk afscheid nemen van sommige dingen...
Zeker jammer dat het hier een beetje stiller is. Maar ik snap het ook wel! Drukkededrukdruk met een klein kindje! Brabbel: hoe is het bij jou? Al nieuwe plannen voor een cryo tp? Zeehondje: Het is toch ook lekker om af en toe van je af te schrijven dat Sofie een lekker wijfie is? Ik vind het ook leuk om jullie verhalen te volgen op weg naar een tweede kindje. Sommige meiden zijn daar mee bezig. Dat is leuk om te lezen en ik duim graag mee. Jessie: Hoe is het bij jou? Jij bent zo'n beetje van het wachtbankje af. Ik hoop zo op een mooi resultaat! Dat mag ook wel na 22 dagen spuiten! Nikita: Wat akelig die BHS! Gelukkig dat de heren doktoren tot nu toe aannemen dat het geen kwaad kan. Maar als je kleine mannetje zo ligt te schudden en te schokken bij een aanval kan ik me voorstellen dat dit op zo'n moment erg eng is. Fijn dat ze toch een MRI doen. Dan is alles zo'n beetje bekeken en uitgesloten. Grappig twee van die berggeiten Overal op klimmen. Jullie hebben vast je handen vol Ego: Ik heb twee hele weken vrij! Heerlijk twee weken lang lekker van Camille genieten en helemaal niets moeten. Lieve is ook een paar dagen vrij. Wij nemen het er even van. Misschien gaan we zelfs nog wel even met zijn drietjes weg. Camille is al weer zeven maanden. Ik roep het zo vaak... De tijd gaat zo snel! Het lijkt wel als of mijn leven in Fast Forward staat. 's Avonds eet ons pupke hele maaltijden. Warm eten vind ze echt heel erg lekker. Fruit vind ze tot nu toe niet zo heel lekker. Pap gaat er wel in en we gaan nu ook beginnen met een boterhammetje. De borstvoeding is helaas nu praktisch weg. Ergens vind ik het jammer, maar aan de andere kant is het ook goed zo. Ik heb zeven maanden borstvoeding gegeven. Dat is mooi! Camille babbelt ons de oren van het hoofd. Sinds een paar weken zwaait ze en klapt ze in haar handjes. Van de week heeft ze leren mopperen en gillen. Dus onvrede uiten kan ze nu ook heel goed. Volgens mij komt er een tandje aan. Maar als we willen kijken of voelen gaat steeds dat tongetje er voor... Haha! Omdraaien, op de beentjes staan en zelf zitten doet ze nog niet echt Het slapen gaat echt fantastisch! Ze slaapt een dikke 12 uur! We brengen haar rond half negen naar bed, dan krijgt ze ook haar laatste fles en dan wordt ze de volgende ochtend, rond half tien weer wakker. Vorige week zondag was het kwart voor elf! toen we wakker schrokken. Ik ga een boterhammetje smeren. Benieuwd wat Camille er van vind.
Thanks voor het duimen. Wachtbankje zit nog lekker Ik hoop dinsdag roze boven ipv oranje boven te mogen zingen. Zit dan op 14 dpo. Moet zeggen dat ik het niet zou kunnen geloven als het raak is, eerste ronde OI die ook nog eens veel langer dan (bij mij) gebruikelijk geduurd heeft..Maar zou natuurlijk wel helemaal super zijn. Gisteren nog met een kleintje van 6 weken gezeten.. Heerlijk! @Chybou, jammer dat de borstvoeding nu helemaal gestopt is, maar wat je zegt 7 maanden is hartstikke mooi. Hoe was het in het ziekenhuis? Kunnen ze iets voor jou en je rug betekenen? En wat vond Camille van de boterham? @Zeehondje, super toch, dat je meisje het zo goed doet. Het is inderdaad een lang, mager meisje, maar ach zolang ze verder gezond en fit is. Roomboter is een goed idee. Krijgt ze ook al volle melk en Griekse vette yoghurt? Dat geven wij onze Tim, hij is namelijk ook een spillebeen En goed dat je even hebt opgeroepen tot meer schrijf-actie hier.. je ziet dat het werkt!! @LaFemme, klinkt echt zo naar van die BHS.. brr.. ik snap dat je daar stalen zenuwen voor nodig hebt. Maar gelukkig dus ook nog een hoop geluksmomentjes. Hier is het luisteren ook echt met vlagen. Tim wil vooral heel veel zelf doen nu.. hartstikke leuk, maar soms.. zucht
Chybou....en hoe ging het boterhammetje erin? Hier heeft het lang geduurd voor ze brood aten. Hoe merkte je trouwens dat de bv weg was? Hier geef ik nu nog één keer per dag, ´s ochtends vroeg in bed...want zeker Romi is erg vroeg wakker en dan slapen we zo nog even...Wat heb je toch een mazzel met zo´n heerlijke sleeping beauty thuis...dat zou ik ook wel willen...Niki is op zich ook wel een goede slaapster, maar Romi is een drama...Wat knap dat Camille al ywaait en klapt...Echt grappig om te lezen en te zien hoe ze allemaal andere dingen doen...Enne, geniet van je 2 weken vrij... Jessie....hier valt het zelf willen doen nog wel mee, gelukkkig maar... Als dat er ook nog eens bij komt, ben ik helemaal de hele dag met ze bezig...Spannend meid op het wachtbankje...wat zou het mooi zijn als het raak is...
Nikita, wel fijn dat ie zo goed in de gaten wordt gehouden. Maar het blijft heel eng denk ik om je kleine vent zo te zien. Sterkte hoor. Over een paar maandjes gaan ze beter luisteren gelukkig (dat was hier in ieder geval zo). Dan kan je ze ook echt gaan belonen (en straffen eventueel met op de gang zetten oid). Dat hebben we hier ook gedaan, weet niet of ik dat al een keer geschreven had. Ze klom steeds op de leuning van de bank en als ik haar er dan afhaalde en zei dat dat niet mocht ging ze lachen en klom ze er heel snel weer op. Toen na een paar keer op de gang gezet en deur dichtgedaan (anders kwam ze gewoon weer teruglopen). Dat was natuurlijk huilen. Na een paar minuten teruggehaald en verteld waarom ze naar de gang moest, vooraf natuurlijk ook verteld. Daarna is nog 1x op de leuning geklommen. Haalde haar eraf, zei dat als ze het nog een keer zou doen ze weer op de gang moest en sindsdien nooit meer gedaan, haha. Chybou, hoe vond ze de boterham? Hier eerst begonnen met korstjes. gewoon een korstje geven en lekker zelf op laten sabbelen. Later pas stukjes gaan geven. Aan het begin verslikte ze zich soms wel, vond dat echt eng. Vaak hoestte ze het er zelf uit en anders even met je vinger het eruit pulken. Bbbbrrrr....vond dat maar niks. Heerlijk dat het bij jullie ook zo goed gaat verder met eten en slapen. Dan kan je helemaal volop genieten hè! Jessie, oe spannend, morgen testen dus! Ik duim voor je. Je hebt ovulatie-inductie alleen gehad toch? Dus hormonen en pregnyl en daarna zelf aan de slag. Was er bij jullie ook niks gevonden dan? Of heb je geen eisprong van jezelf? Sorry, ik weet het niet meer. Tot snel!
Hee meiden, ik spring weer even in. Heb wel alles terug gelezen, maar appart terug reageren word iets te veel. Heb wel gelezen van de drama van Niki, het afbuigende lijntje van S, en het eetavontuur en temperament van C, haha. ===================================== Hier gaat t echt heel erg goed, Beer is zo makkelijk en zo lief! Beer slaapt sinds de laatste huil avonturen een stuk beter, hij gaat om 20.00 naar bed, en is dan om 07.00 wakker. s Ochtends lekker bij mama n uurtje in t grote bed kroelen, en dan fles tijd! Schema zit er lekker in inmiddels: 8.00 fles (180-6 3 scheppen pap) 9.30-10.00 fruit, ongeveer 2 kiwis of 1banaan en n pruim of een ½ mango- en daarna slapen (1,5 uur ongeveer) 12.00 1 snee brood (Eerst 2, maar toen lustte hij geen avondeten meer, dus nu nog een klein beetje fruit erna) 15.00-15.30 slapen (1,5 uur) 17.30 avondeten (200-250 gram) en toetje, en soms eet hij daarna nog wat van ons mee (krieltjes/sla/vlees, alles nog een beetje) 20.00 fles en dan valt ie meteen als de fles leeg is in slaap. Beer heeft pas geleden een flinke pseudo kroep aanval gehad, en is daar best verkouden van gebleven. Arm ding is zo enorm benauwd geweest, echt zielig! Na een hele nacht gebroken op 2 tuinkussens naast m te hebben gelegen was ie al aardig opgeknapt, en is ie de nacht erna meteen in zn eigen bed gegaan. Gelukkig deze keer geen drama dr aan overgehouden,phoe..... Ondertussen ontwikkeld ie als en dolle, gaat snelllllllll! Hij zegt echte woorden: Op, Bert/ert Geit/eit Hert/ert Auto, tut, eten, drinken/inke Papa, Uit, Hup/. Maar mama is nog steeds Abba of Wawa....hihi Echt mooi om te zien dat ie alles na probeer te zeggen, en dat dat mondje dan zo een gekke vormen aanneemt. Ondertussen doet hij ook pas op met zn vingertje, centjes verdienen (handje open en dicht) hoi, en daag zwaaien. Nu begint ie met een borstel zn eigen haar te "borstelen", en soms ook van zn Beer die op de commode staat,dat heeft papa m geleerd. Vorige week zette hij tussen mij en mn man echt 3 passen helemaal los en in evenwicht. Nu is hij al zo ver dat hij een meter of 3 helemaal zelf en los kan lopen. Wel met een tussenpauze om ff zn evenwicht terug te vinden, en huppa, daar gaat ie weer. Zo schattig met die handjes in de lucht, wankelend, evenwicht vinden, en dan toch doorstappen. Wij gaan over iets meer dan n weekje met t hele gezin op vakantie. Wel spannend, word de eerste keer vliegen voor Beer, ben heel benieuwd hoe t zal gaan. Iemand nog tips voor me? Heb sowieso oordopjes voor m, tablet met filmpjes, en speelgoedjes voor in t vliegtuig Meer ideeen van de ervaren mama's? En waarschijnlijk zal ik op vakantie met een kuurtje Primolut starten, om na de vakantie voor een volgende TP te gaan. We hebben nog 2 losse over, dus ik hoop dat daar nog een brusje tussen zal zitten voor Beer. Stiekem wel weer erg spannend hoor! Na de vakantie ga ik langzaam aan Beer zn eerste verjaardagsfeestje organiseren. Ballonnen, slingers,versiering en taart regelen en zo. Jullie nog leuke ideeen voor een cadeau voor Beer? Mag in allerlei prijsklasses zijn, we hebben nl een erg grote familie. Oh ja, en we hebben onze huurwoning gekocht! Daar waren we al een tijdje mee bezig, maar toen kwam man zonder werk, en juist toen kregen we een brief dat t te koop kwam, aaarrrgghhh!! Maar goed, nu is alles rond, dus wij zijn blij!!!!! Zo! Ik ben weer langsgeweest, geef meteen wat leesvoer,haha ..
Wauw wat is Beer een snelle qua ontwikkeling en praten zeg! Leuk. Geen tips voir wbt het vliegen. Wel cadeautips; loopfiets, driewieler (met duwstang), loopkar (met avtivityboard), kietel me elmo.
Oh en Brabbel, wat gaaf dat jullie nu een eigen huis hebben! Ik heb lekker vakantie en heerlijk aan het genieten, zeker met dit mooie weer vandaag. Hopelijk blijft het nu eindelijk zo! Voor degene die het leuk vinden, heb een paar nieuwe foto's in m'n album gezet.