mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Jessie: Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! Yes! :D:D:D Wat een super goed nieuws! Nu heb ik even terug gelezen, maar volgens mij heb je helemaal niets gezegd van een positieve test! (had er nog naar willen vragen begin mei, maar mijn geheugen is echt nog steeds een zeefje!)
    Gewoon in één keer raak! Top zeg!
    En een prachtige echo? Oh, wat ben ik blij voor jullie!
    Super leuk!

@Brabbel: Ik las ook al niet zulke leuke berichten of FB. Hoe is het nou met Beer en hebben jullie toch nog een beetje van de vakantie kunnen genieten?

@Sweety: Welkom! Mensen die mee willen schrijven vind ik altijd leuk!

Wat mijn werk betreft... Gaat beter. Heb vorige week een heel emotioneel (zo zit ik eigenlijk helemaal niet in elkaar) gesprek met mijn leidinggevende gehad. Ze vertelde dat ik dit jaar helemaal op de verkeerde plek en dat ze dat weet. Ik voelde me van helemaal niet gezien opeens helemaal gezien.
    En dat is fijn. Voel me een stuk beter. Nog een week of acht en dan lekker zomervakantie. Daarna een nieuw schooljaar met nieuwe kansen.
    Is ook een raar schooljaar geweest, zo halverwege het jaar beginnen.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lieverds, dank jullie voor de vraag hoe t met Beer gaat!

Gelukkig is hij goed opgeknapt toen we thuis zijn gekomen.
    Merk wel dat t er bij t kleine mannetje flink in heeft gehakt.
    Bijten, driftig doen, huilen als mama weg gaat, vooral MEGA VEEL slapen, en zo nog wat dingen.
    Zo zielig om te zien dat t kleine persoontje zn eigen niet goed in zn velletje voelt. :(
    Ben na de vakantie met m bij de HA geweest, en heb voor de zekerheid een Ventolin gekregen.
    We kunnen niet meer doen dat wat we nu doen, en de Ventolin is nu voor nood.
    De laatste aanval was echt HEEL ERG eng, en ik hoop t nooit meer mee te maken.

Hier hebben we nog geen datum geprikt voor de 2e TP.
    Ik was dus de dag van vertrek ongesteld geworden.
    ECHT WTF?! 5 weken cyclus ineens?!?!
    Baalde echt van de vroege ongi, ik was helemaal in de planning aan t puzzelen om op vakantie met Primolut te beginnen.
    Tja, we zien wel ff wanneer we weer gaan beginnen.

En sommige weten t al: Beer loopt los, zo mooi om te zien!
    Wat wordt t toch een grote vent, nog ff dan is ie al jarig.....

Binnenkort moet ik echt meer tijd nemen voor ZP, want in alle topics loop ik hopeloos achter....
    10000X sorry hiervoor, maar gelukkig hebben we FB nog he?! ;)
    XXX

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Jessie: Ik ben nog steeds zo zwangerschapsdement!
    Schaam!
    @All: Meer meiden die hier na de bevalling nog zo lang last van hebben? Ik onthield vroeger echt zo'n beetje alles... Momenteel... Kan ik niet eens onthouden welke boodschappen ik moet halen.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja ik ook.
    Mensen praten tegen me, vertellen een verhaal, ik knik ja, en als ze weg zijn weet ik niet meer wat ze hebben verteld.
    Komt omdat we drukker bezig zijn met ons kind, dan wordt t af en toe een warboeltje.

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden...

Jessy, wat een super gaaf nieuws zeg...Heb ik over je TP heengelezen...super leuk en lekker genieten nu...

Sweety, welkom hier...spring er maar mee in en vergeet niet wat over jezelf te vertellen...;)

Hier weer eens drukdrukdruk...Ons klein manneke heeft koorts, vandaag alweer de 2 volle dagen en 3 nachten over 39° C. Met een zetpilletje wil het wel naar beneden, en hij wel aanhankelijk, maar niet erg ziek...Even afwachten en anders in het week-end toch maar eens naar de dokter...
    Morgen een tweelingmeeting met 4 andere tweelingouders...De onze zijn de oudste...Ben benieuwd...Manlief blijft alleen misschien wel thuis met Romi als hij morgen vroeg nog altijd koorts heeft...

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jessie, jaaaaaaaaaaaa nu ook hier gefeliciteerd! Echt super meid.

Brabbel, aan de foto's op Facebook te zien ook wel een hele fijne en mooie vakantie gehad!

Nikita, leuk zo'n meeting. Is Romi nog meegeweest? Hoop dat ie weer is opgeknapt.

Hier een leuke vakantie gehad. Gezwommen, speelparadijs en kinderboerderij ook op het park. En wezen bowlen. Na even wennen vond Sophie het geweldig. En lekker gegeten natuurlijk.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Thanks voor de felicitaties dames!

@Chybou, het is je vergeven.. ;) Maar super dat je een goed gesprek hebt gehad met je leidinggevende. Nu even "uitwerken" en dan na de vakantie weer vol goede moed het nieuwe schooljaar in!

@Brabbel, fijn dat het nu weer goed met Beer gaat. En ergens ook wel goed dat Beer in zijn gedrag laat zien dat het hele gebeuren indruk heeft gemaakt. Hopelijk zie je daaraan nu ook dat het langzaam een "plekje" krijgt en hij weer beter in zijn vel zit. En balen dat je hele planning qua TP in het water is gevallen.. inmiddels alweer een nieuwe planning gemaakt?

@LaFemme, geen TP, maar ovulatie inductie, hormonen spuiten en zelf thuis klussen dus.. Hoe is het inmiddels met je mannetje? Koorts gezakt? En hoe was de meeting?

@Zeehondje, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! En nu weer in het normale ritme? Is altijd weer ff wennen dan, vind ik..

Hier gaat het lichamelijk even wat minder. Er is namelijk iets verkeerd gegaan in mijn rug tijdens het maken van een koprol afgelopen zondag. En tja, de normale cocktail van pijnstillers, spierverslappers en ontstekingsremmers gaat hem nu natuurlijk niet worden. Gelukkig kon ik maandag wel meteen naar de fysio en gaat het nu wel een stuk beter. Moet ook, want zaterdag trouwt mijn zusje!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jessie, da's minder prettig. Fijn dat de fysio al geholpen heeft. Veel plezier alvast voor de trouwerij.

Chybou, ben nooit echt een goede onthouder geweest. Maar manlief klaagt wel vaak dat ik het weer niet meer weet.

9. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Jessie...wat leuk de trouwerij van je zusje...weet iedereen in de damilie het al, of moet je een smoesje verzinnen als je geen champagne drinkt...;) Sterkte met je rug verder...

Meeting was heel leuk...je merkt toch ech dat je dezelfde dingen voelt en beleefd als tweelingouder...hele stomme dingen die gewoon niet zo makkelijk gaan omdat je altijd een tweede kindjes hebt waar je rekening mee moet houden of moet zijn tweeen moet zijn...
    Vind het op het moment ook nog altijd loodzwaar hoor...er zijn dagen waar ik 12 tot 14 uur bezig ben zonder tijd voor mezelf...
    Schoonmama is er nu, en die verwent me lekker, dus kan even ontspannend, heb dat echt wel nodig...Heb het tweelingouderschap echt VET onderschat...;)
    Hier is nu wel de tweede ziek geworden...;) En zo blijf je bezig....

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik vind het knap hoor Nikita!!!
    Collega heeft ook een tweeling (van januari 2012). Van haar hoor ik ook dat het echt zwaar is. Niet dezelfde slaaptijden, dan is de ene ziek en dan de ander (vooral het eerste jaar). Ppppfffff. Fijn dat je schoonmoeder er nu even is om jou wat dingen uit handen te nemen. Geniet daarvan om weer nieuwe energie op te doen.

Jeetje, mijn cyclus wordt steeds langer. Eerst mooi rond de 28/30 dagen. Nu opeens 34 dagen, 32 dagen en deze keer zelfs 35 dagen, niet leuk!

11. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zeehondje...is idd. niet leuk van je cyclus...krijg je elke keer misschien een beetje hoop dat je zwanger bent? Maar niet alleen dat, dat je er gewoon niet van opaan kunt wanneer je ongie wordt is balen...Hier is dat ook zo...ben nu 2 keer ongie geweest na de bevalling...met tussenpozen van 2 maanden...Nu is het alweer bijna 2 maanden geleden...en neem dus voor de zekerheid altijd iets mee nu...

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Soms komt de gedachte dan inderdaad bij me boven 'zou ik zwanger zijn'. Maar ja, kan er niks aan doen hè.

Verder niks te melden.
    Nog zeven weken en dan zomervakantie. Ben zo toe aan meer zon en warmte!!!

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee meiden, ik heb weer ff tijd voor jullie. :)

Zoals de meeste wel weten, is Beer opgenomen geweest in het ziekenhuis in het buitenland, en dat heeft er ff flink erin gehakt bij Beer.
    Hij kreeg het daar heel erg benauwd, en t leek weer op een pseudokroep aanval die hij al 2x eerder heeft gehad in NL.
    Alleen nu had hij nog eens 39,5 koorts, en de dag erna klonk hij heel erg rochelend op zn rug en borst, en was nog steeds benauwd.
    Terwijl dat in NL na een pseudokroep aanval weer meteen weg is,dus de alarmbellen gingen al af bij mij.
    Daarom zijn we die ochtend meteen naar de dokter gegaan in het hotel.
    Ik moet zeggen, de dokter in het hotel zei al vrij snel: "Problem, hospital", en toen ging bij mij de kraan open, ik heb me toch zitten huilen daar in de lobby. :) :(
    Mijn lieve kleine Beer moest in t buitenland naar t ziekenhuis……
    Eenmaal daar aangekomen kreeg hij een infuusje, en ik zal jullie zeggen, dat ging met veel weerstand van Beer.
    En weer stond deze mama te huilen als een klein kind.
    Mijn kleine mannetje was helemaal overstuur, schopte, en strekte, en hij krijsde de boel bij elkaar.
    Wat doet dat toch zeer aan een moederhart! :(
    In de avond was de koorts al gezakt, en omdat hij om de 4 uur een kapje met Pulmicort en Ventolin kreeg, kon hij ook beter ademen.
    Beer was zaterdagmiddag opgenomen, maar zondag vlogen we al terug.
    Dus toen ik te horen kreeg dat de procedure is 2a3 dagen opname, schoot ik in de stress.
    Ik was meteen alles aan t bedenken, want wat als ik die 3 dagen daar had moeten blijven?? :$
    Gelukkig was de arts zondagochtend tevreden over Beer, en mochten we naar het hotel terug.
    Diezelfde avond vlogen we naar huis, en Beer begon op de luchthaven daar alweer benauwd te doen.
    Ooooh, wat n drama, ik zag t alweer gebeuren…..
    Gelukkig viel t mee, en heeft Beer 3 van de 4 uur vliegen liggen slapen.
    Daarna heeft hij er geen last meer van gehad, maar hebben we echt ff moeten wennen aan t ritme wat we thuis eigenlijk hadden.
    Beer had op vakantie een beetje een eigen ritme aangehouden waardoor meneertje lekker door de lobby kon lopen tot 22.00.
    (Jaja, vanaf de vakantie loopt meneertje los!!*Cute/trots*))
    Die dinsdag zou ikeigenlijk moeten werken, maar ik ben niet gegaan.
    Mijn Beertje had echt mama-tijd nodig want hij was helemaal van t padje.
    Als ik m neerzette, raakte hij helemaal over zn toeren, en begon hij hysterisch te huilen, tot kokhalsen toe!
    Als ik even uit t oog was, begon hij te huilen, net zoals we m vast wilde houden.
    Maar ja, ook best logisch, papa hield m onder dwang vast voor zn infuus, en mama voor zn vernevelkapje,dus een hele geke reactie was t ook niet.
    Slapen was dikke drama, soms werd hij midden in de nacht wakker, en ging dan 2 uur aan een stuk rellen bij mij in bed.
    Overdag slapen was er helemaal niet meer bij in zn eigen bed, alleen maar bij mama wilde hij slapen.
    En t ergste was nog dat hij ons begon te bijten, dat heeft hij nooit eerder gedaan.
    Ben dus echt ff flink druk met m geweest.
    Oh ja, en hij moest bij t CB eigenlijk weer een prikje, maar dat had ik naar deze week verzet, omdat hij gewoon nog uit zn hummetje was.
    Gelukkig is zijn prikje wel goed gegaan deze week, en heeft hij er niet zoveel last van gehad deze keer.

Na een ruime week bij mama troetelen, en weer terug in t NL ritme, is hij qua gedrag weer helemaal de oude.
    Slapen gaat nu overdag weer erg goed, alleen de nachten gaan nog niet altijd even best.
    Soms de hele nacht in 1x door, en soms is er geen sussen aan.
    Dus ik heb t echt even heel erg druk gehad met mn mannetje.

En nu is t dus tijd om Beer zn BIG PARTY te gaan organiseren, want hij word deze maand 1!!!!
    Hij heeft zn cadeau al gehad van ons, en dat van mijn vader en moeder komt volgende week.
    Wat gek toch dat ik vorig jaar rond deze tijd helemaal dik en rond op de bank zat, en nu heb ik een mini mensje met een eigen willetje, die al door t huis heen struint en kattekwaad uithaalt!

Oh ja, ik was trouwens de dag dat we vlogen ongesteld geworden na 5 weken. ;)
    Huh?! Dat is gek!
    Dat is met mijn PCO lijf wel echt heel erg bijzonder!
    Na die menstruatie had ik na 2 weken ineens erg veel dikke plakkerige afscheiding, wat duidelijk duidde op de vruchtbare periode.
    We hebben die dag wel goed benut, dus ik heb een heel iniemini klein beetje hoop op een spontaan wonder, maar ik ben wel realistisch.
    Man en ik moeten samen nog ff kijken wanneer we weer gaan beginnen, maar dat hangt af van mijn menstruatie.
    Komt ie vanzelf of moet ik m weer op gaan wekken met Primolut?

Iedereen een hele dikke knuffel, en deze week ben ik er wat meer, want manlief heeft weer avond-dienst, dus dan heb ik meer laptoptijd, haha..
    Xxx!!

14. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ow jee Brabbel, wat een verhaal..Ziekenhuis is al niet leuk, maar in het buitenland al helemaal niet.
    Volgens mij heb ik je wel op FB, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet echt de tijd heb alle posts in de gaten te houden.
    Weten ze nu wat het is bij beer? Een soort van Astma misschien?
    Wat vervelend dat hij zo moeilijk was na de vakantie, maar zoals je het zegt ook wel weer begrijpelijk...gelukkig dat hij thuis weer snel de oude was dus...En al los lopen...leuk is dat hé...
    Geniet maar van deze bijzonder week...De hele week voor de eerste verjaardag was ik ontzettend emotioneel ook...

Hier zijn de prikjes trouwens ook verzet...Vandaga met de kleintjes naar de dokter geweest, en hij denkt dat ze de waterpokken hebben, maar helemaal zeker is hij niet...Bloedonderziek wil hij verder ook niet doen, omdat de koorts weg is en ze verder goed fit zijn...Alleen heel veel heftige blaasjes-pikkeltjes en rode vlekjes...De dokter moest echt even goed nadenken en bekijken wat ze zouden kunnen hebben...De hand-voet-mond ziekte zou het ook kunnen zijn, maar hij denkt toch meer aan de waterpokken...Alhoewel ze geprikt zijn daartegen kan dit toch soms het geval zijn, zegt hij...

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja, je heb me idd op FB, maar dat geeft niks hoor!
    Snap wel dat je met die kleintjes FB niet altijd even goed bij kan houden.
    Had ik nu in de gaten met 1 week, met 1 hangerig kind. ;)

Ik ben met Beer ook meteen de dag na thuiskomst naar de dokter gegaan.
    Gelukkig klonk alles goed, maar verder konden we niks doen.
    Astma/Bronchitus/Hooikoorts kunnen ze pas onderzoeken in zn bloed als ie 4 is.
    En volgens de dokter is dit van Beer gewoon zijn reactie op een verkoudheid.
    Zijn longen reageren daarop, en daardoor krijgt hij een pseudo-kroep aanval.
    Ik heb wel een pompje gekregen voor t geval dat Beer weer ineens zo een aanval krijgt.
    Dus eigenlijk kunnen we niet meer doen dan nagaan wat we die dag hebben gedaan, om te kijken of er ergens een verband ik kan zitten.
    Ik had met de eerste keer met Beer onder een bloesemboom gestaan, en deze keer waren we op een boot door een groot bos gevaren, dus ik denk dat daar iets van een verband kan zijn.....

En wat sneu allebei je ukkies aan t kwakkelen!
    Wel een rare gedachte dat een dokter t niet eens weet.
    Misschien even in de gaten houden of t erger word, en anders gewoon weer terug gaan ook al blijft de koorts weg.
    Liever een keer te veel naar de dokter dan te weinig!
    Sterkte en succes met de ukkies!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel, alles gevolgd via FB. Gelukkig gaat het nu weer een stuk gezelliger er aan toe bij jullie thuis.

Nikita, het wil maar niet vlotten hè met die ukkies van jullie. Balen hoor. En ingeënt tegen de waterpokken, hier in Ned. doen ze dat niet. Hoop dat ze snel weer helemaal opgeknapt zijn.

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoe is t hier dames?

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Nikita, nou ik snap wel dat het zwaar is met een tweeling hoor. Afgelopen weekend een neefje (3 maanden ouder dan Tim) en nichtje (van bijna 4) te logeren gehad. Pff, dan ben je blij als je de hele meute aangekleed en wel veilig beneden hebt gekregen en aan de ontbijttafel zit! Ik hoor ook wel eens mensen (vooral mannen) zeggen "is toch juist handig als er 2 tegelijk komen", nou ik ben blij dat het er weer maar eentje is hoor, die nu lekker warm in mijn buikje zit..

@Zeehondje, balen van je cyclus zeg.. mmh.. nooit eerder last van gehad? Jij dus pas laat vakantie? Hier over 3 weken al.. maar goed, ik werk gewoon door.. dus heb er niets aan :) Maar ben wel blij dat het weer nu beter is!

@Brabbel, brr.. blijft eng.. sowieso zo'n kleintje in het ziekenhuis, maar dan ook nog in het buitenland, en moeten vliegen. Maar gelukkig gaat het nu beter!

@Waterpokken, wist ook niet dat ze dat in Duitsland wel deden. Wist wel dat er een vaccin tegen was..

Met mij gaat het goed! Met mijn rug gaat het gelukkig een stuk beter. Genoten van de bruiloft van mijn zusje en was niemand opgevallen dat ik geen alcohol dronk. Mijn ouders en zussen wisten het al wel, maar opa en ooms en tantes nog niet.. maar gelukkig dus geen lastige vragen, want moest natuurlijk wel echt De Dag van mijn zusje zijn!

Inmiddels weer het kloppende hartje gezien en 1 dagje vooruit gezet. Ook prima. Deze week maken we het wereldkundig.. leuk! Voel me verder prima, net als bij Tim heb ik weer geen last van misselijkheid en ook de vermoeidheid valt eigenlijk best mee. Moet wel opletten met snel opstaan en dat soort dingen.. snel duizelig, zal nog wel erger worden in 2e trimester.

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Jessie...ow ja...dat gevoel ken ik...ga ook elke avond slapen en ben weer blij als er niks is gebeurd...de kleintjes klimmen nu uit hun kinderstoelen..terwijl ik er eentje weer rechtzit, staat de ander weer op de stoel...echt moeilijk hoor...je komt soms handen te kort...

Fijn dat het zo goed met je gaat...en dat de trouwerij van je zusje zo mooi was...

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik ben er ook nog... Zit een beetje lui mee te lezen. Hoewel ik ben druk genoeg.
    Zo net voor de zomervakantie is het even aanpoten om de laatste toetsen af te nemen en de cijfers op tijd in te leveren voor het rapport. Vrijdag sluit het invoer programma en dan wordt het rustiger.
    Ik heb besloten om aan en master te beginnen. Ik ga dus weer studeren. 2 jaar... Lijk wel gek! Maar ik heb er erg veel zin in. Gelukkig hebben Lieve en ik de zorg voor Camille goed verdeeld. Zonder haar steun zou ik dit soort dingen niet kunnen doen. Ik krijg een intake gesprek en een toelatingstest, dus vingers gekruist dat ik er door kom.
    Hier begint heel voorzichtig ook de de wens voor een tweede te kriebelen. We gaan daar voorlopig nog niet mee aan de slag hoor. Het is zo ie zo beter om een jaartje te wachten na een KS. Maar het gesprek 'een tweede' komt steeds meer op tafel. Het zou zo geweldig mooi zijn als we het nog een keer mee mogen maken.
    We gaan dit weekend lekker even weg. Samen met mijn zussen en kindjes in een huisje. Ik heb er heel veel zin in en ik ben ook heel benieuwd. We zijn nog niet eerder een weekend met zijn allen weg geweest.
    Mijn zusje gaat ook trouwen. Snel al... Midden juli. Dus er moet veel geregeld worden. Ze heeft haar twee nichtjes als bruidsmeisje gevraagd. Dus Camille moet zo'n suikerspinjurk aan. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van vind, haha!

@Jessie: Al weer 10 weken onderweg. Wat fijn dat het goed gaat. Geen misselijkheid en ook niet te moe... Veel plezier met het vertellen! Mooi moment.
    @Nikita: Meer dan respect. Lijkt me echt heftig twee kindjes tegelijk. Ik was eigenlijk best blij dat ik alleen zwanger was van Camille. Het lijkt me heel bijzonder, geweldig en het is heel mooi als het je gegeven is om twee gezonde kindjes op de wereld te zetten, maar het lijkt me ook heel erg zwaar. We hebben, tijdens onze voorzichtige gesprekken over een tweede kindje, ook besloten dat we niet meer dubbel gaan terugplaatsen. Camille en twee kleintjes. Wouw, lijkt me echt een hele uitdaging ;)
    @Zeehondje: Wat raar van je cyclus. Heb je wel het idee dat je een eisprong krijgt?
    @Brabbel: Fijn om te lezen dat Beer weer helemaal opgeknapt is. Vond het zo sneu voor jullie! Ziek op vakantie... :( Die foto's ook van Beer in het ziekenhuis op FB. Gelukkig alles weer in orde.
    Heb je al bedacht wat je voor Beers verjaardag gaat doen?

Deel Deze Pagina