mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jessie, alweer 11 weken!!! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad op de bruiloft van je zusje en dat je geen lastige vragen hebt gekregen over het niet drinken van alcohol.
    Lekker verder genieten en al bijna vakantie, twee weken nu nog maar. Ik moet nog vijf weken inderdaad.
    Hebben jullie het nog op een bepaalde/aparte manier wereldkundig gemaakt?

Chybou, leuk weer studeren! Al zou ik dat echt niet zien zitten, maar ja, ik ben dan ook echt een '' lui varken' wat dat betreft, haha.
    Heb je het intakegesprek al gehad?
    En kriebelen voor een tweede, leuk is dat hè. Hier blijf ik er ook vooral over nadenken maar wil het nog niet met manlief er verder over hebben omdat hij eigenlijk liever de mmm niet meer in wil. Over een paar maanden eens beginnen over het wat geplander 'doen' en ovutesten gaan gebruiken enzo. Dan zien we wel weer verder.
    En hoe was het weekendje weg? Iedereen een beetje geslapen?

Ik heb eigenlijk na het stoppen met de pil nooit echt een hele stabiele cyclus gehad. Wel vaker dat het opeens een paar dagen langer of juist korter duurde. Wel altijd een eisprong gehad. Positieve ovutesten en natuurlijk de metingen in het ziekenhuis e.d. Dit heb ik nu natuurlijk allemaal niet, maar wel veel slijm rond eisprong, dus ga er vanuit dat dat wel goed zit.

Verder gaat hier alles goed. Leuke dingen doen, dierentuin, zwemmen, kinderboerderij, fietsen, spelen (nu ook weer lekker veel buiten), enz. En gister heerlijk geshopt in Bataviastad. Voor ons beide wat shirtjes maar uiteindelijk natuurlijk vooral voor Sophie dingen gekocht. Hemdjes, shirtjes, korte broeken en jurkjes! En ook crocs, haha.
    Krijg steeds meer zin in de zomervakantie. Lekker naar Italië. Soms maak ik me wel een beetje druk over het slapen van Sophie in de auto. Vaak als je d'r oppakt wordt ze wakker en ben bang dat ze dan in de auto niet verder gaat slapen. We gaan 's avonds rijden namelijk. Maar aan de andere kant, het komt vast allemaal wel goed.
    Morgen schoolreisje naar Duinrell, hoop dat het niet té warm wordt en vooral dat het droog blijft!

Oh ja, het duurt de laatste tijd heel lang voordat ze 's avonds in slaap valt. Dan ligt ze zo een uur, anderhalf uur te kletsen en draaien enzo. Maar 9 van de 10 keer klinkt het allemaal gezellig en huilt ze niet en valt ze rustig in slaap. Had er al een topic over geopend en het komt velen bekend voor, dus het zal wel weer een fase zijn :).

Knuffel voor de andere meiden!!!!!!!!!!!!!!!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Brabbel, gefeliciteerd met Beer!!

3. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben vanmiddag bij de HA geweest en we gaan er weer voor.

Eerst de B12 injectie gehaald en bloeddrukcontrole, die was gelukkig super voor mijn doen 128/80. Lang geleden dat die zo mooi was!

Toen weer naar de wachtkamer en wachten op de dokter, toen het zover was eerst even overleg over alles gehad.
    Wilde mij eerst geen andere bloeddrukmedicatie voor schrijven omdat volgens hem geen problemen gaf, maar omdat ik van gyn over moest stappen tijdens het proberen zwanger te worden ging hij overstag.
    Utrogestan deed hij ook niet moeilijk over gelukkig, hij moest even kijken wat ik tijdens de IUI gebruikte (utrogestan schrijft normaal HA niet zo gauw voor, maar omdat ik al overleg had gehad met gyn in oktober voor hem geen probleem).
    Daarna werd mirena verwijderd (net voor het verwijderen zag ik dat ik nu ook ongi ben, dus op zich zit ik nu weer op dag 1 van de cyclus. Deze cyclus maar eens kijken hoe het gaat verlopen.
    Verder zei hij dat we niet te lang moesten wachten ivm voorgeschiedenis IUI en ik 38 ben, want de kans dat ik zwanger word slinkt echt hard. Dus ik mag met 6 maanden al komen om weer door gestuurd te worden naar ziekenhuis voor weer de MMM als we dat willen. Vanavond maar eens met manlief erover hebben of we wel de MMM dan weer ingaan. Op zich nu we echt weer van start gaan heb ik wel zoiets van wel weer MMM, maar hoop natuurlijk van harte dat dat niet nodig is en ik met behulp van temperaturen, ovutesten en Utrogestan voor de tijd zwanger ben.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Brabbel, gefeliciteerd met Beer!!!

Lyanna, wat spannend en leuk! Hoop met je mee dat de mmm deze keer niet nodig is.

Hier een heerlijk dagje Duinrell gehad, schoolreisje.

5. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Is Beer vandaag jarig? Jeetje, gefeliciteerd............gaat zo snel allemaal!

Ons manneke is ook alweer 9 mnd geweest.

Ik heb hier zo nu en dan wel even wat bij gelezen, maar had vaak niet veel tijd.
    En aangezien ik niet iedereen op FB heb zal ik ook vast wat dingen gemist hebben. Maar ik haak hier maar even weer in.

Nu alarm van kleine man.

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Even snel meiden...
    De 2 monsters slapen ngo en zodoende heb ik eindelijk weer eens tijd voor ZP.
    Zerk nu ik weer werk zijn de dagen echt te kort...
    Maar alles goed hier...onze kleine man heeft ook besloten dat doorslapen wel gezellig is...Ok. het is nog lang niet elke nacht, maar steeds vaker slaapt hij tot een uur of 5 door.
    Dan krijgt hij wat melk en slaapt vaak dan nog verder tot een uur of 7 als ik gelukg heb.
    Zijn zusje is echt een schone slaapster...die slaapt zo ongeveer elke ochtend tot 7.30 minstens.

Mijn ogen zijn even over deze laatste pagine gevlogen, en zag dat Lyanna er weer voor gaat...wat leuk zeg...spannend eerst weer even zelf proberen...

Jessie, alwer 11 weken...goh, de tijd vlieft...

En een DIKKE PROFICIAT met een jarig Beer...

Zo, als vanavond iedereen hier op bed ligt kom tik wel even op mijn gemakje bij lezen of schrijven...en als dat niet lukt, dan morgen...;)

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn dat het slapen steeds beter gaat. En leuk weer aan het werk. Wat doe je als ik vragen mag en hoeveel dagen/uur?

Lyanna, het is nog een klein groepje hier. Gezellig dat je weer mee komt kletsen.

Hier alles goed. Een veel slapend meisje, dat wel. Ze is een beetje verkouden, daardoor misschien. Verder wel vrolijk en eet goed.
    Kan het ook een groeispurt zijn ofzo?

8. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Zoveel heb ik eigenlijk niet gemist volgens mij...;)

Goh, Zeehondje...dat slapen blijft moeilijk hé...maar zolang ze idd. niet huilt en uiteindelijk in slaapt valt...
    Hier gaat dat echt nog niet hoor...moet erbij bijven tot ze echt in slaap zijn gevallen anders is het brullen maar...En vaak ook echt op de slaapbank die nog altijd in de babykamer staat eerst knuffelen en rustig worden tot ze bijna in slaap zijn gevallen...
    Ik werk nog niet veel hoor...eerst maar eens partime als vertaalster-klantenservice voor een online winkel. Kan lekker veel van huis doen ( als is dat best zwaar van thuis uit ) en ga meestal 1 tot 2 keer per week een middag naar buro toe, dan past manlief op de kids.

9. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Chybou...ow, is toch leuk zo´n suikerspin jurk...Hier had schoonfamilie voor de doop ook een echte suikerspin jurk gekocht, en ik wilde het haar helemaal niet aangeven, omdat ik zelf iets wilde uitzoeken, maar zoen ze hem eenmaal aanhad zag ze er zooo schattig uit dat ik dacht van, nou goed dan....
    En weer studeren, goh dat is moedig en goed van je...Moet je veel naar lezingen toe, of kun je veel van thuis doen? Ik zou ook graag iets studeren, maar heb geen idee hoe daaraan te beginnen...

Zeehondje...wat heb je eigenlijk allemaal gedaan vor Beer zijn verjaardag?

10. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    hihi, vandaag een heerlijk IK-BEN ZO-TROTS mometje...
    Toen manlief aan Niki vroeg waar mama was wees ze helemaal overtuigd in mijn richting...;) En deed daarna hetzelfde toen ik vroeg waar papa was...Zo lief...daarna klapten we natuurlijk in de handen en Romi deed vrolijk mee...Je kon echt zien hoe trots Niki was...Zo schattig en zo leuk om te zien dat ze dingen begint te begrijpen...

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Hoi meiden, ik zag ineens dit topic voorbij komen! Lang geleden dat ik hier was.

Lyanna spannend dat jullie er weer voor gaan! Hopelijk gaat het snel lukken!!

Brabbel, jou spreek ik natuurlijk veelvuldig maar natuurlijk gefeli met Beer ;)

La femme Nikita wat schattig dat ze zo op je reageren hé! Ik vind het prachtig om die ontwikkelingen te zien opvolgen.

Jessie 11 weken zwanger! Heerlijk meid!

Sorry, heb nog niet verder teruggelezen :p

Hier ook deze week een verjaardag gehad van zoonlief die 1 jaar werd. Het wordt dit weekend gevierd dus zowel gistermiddag als vanmiddag krijgen we bezoek. Druk maar gezellig ;)

Verder ben ik inmiddels ook weer zwanger geraakt via ICSI. Hopelijk mogen we in september of oktober ons kindje in de armen krijgen..

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé gezellig jij ook hier MiL!
    Nog gefeliciteerd trouwens. Leuke dag nog gehad vandaag?

Nikita, zo geweldig om te zien hoe trots ze dan zij hè!
    En zo leuk om te zien hoeveel ze opeens snappen. Weet nog goed dat ik een keer zei 'gooi maar in de prullenbak'. En toen liep ze dus gelijk daar naartoe!

13. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe is het hier...het is weer rustig...
    Hier gaat alles goed, de kleintjes zijn ondeugend net zoals altijd, maar doen het verder goed hoor...

Manlief probeert ze nu naar bed te brengen, het duurt al 1,5 uur en ik heb zo´n honger...maar vind alleen eten niet leuk...wij wachten altijd op elkaar...
    Vanmiddag hadden we met 3 tweelingen afgesproken, dus ze zijn een beetje overactief denk ik...
    Ik kreeg ze helemaal niet in bed...Manlief heeft er nu al eentje naar bed gebracht, maar onze kleine meid is weer eens eigenwijs en weigert te slapen...

14. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Meiden het blijft rustig hier...
    Wij hangen hier een beetje tussen 1 en 2 slaapjes in...Erg lastig...´ochtends kan ik ze echt niet wakker houden tot het middah eten, maar dan gaan ze ´s middahgs laat naar bed en dan ´s avonds nog later...
    ´s middags ze niet naar bed brengen en ´s avonds heel vroeg in bed is ook geen optie...
    Maar ze ´s ochtends wakker houden lukt echt niet...maakt niet uit of ik ze eten geef, ga wandelen of thuis met ze speel...
    Hopelijk is deze fase snel voorbij...

15. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Voor mij is de zomervakantie begonnen! Heerlijk 7 weken vrij. Ik kijk er echt naar uit. Helemaal omdat het weer nu wat lekkerder wordt.
    Voorlopig heb ik nog even niets aan die vrije dagen of het mooie weer. Eerst herstellen van de rugbehandelingen. Kennelijk moet het eerst slechter worden voordat het beter wordt. Gelukkig waren we hier op voorbereid, maar ik ben, door de rugpijn, niet helemaal happy op dit moment.
    Met Camille gaat alles goed. Het tweede tandje komt er aan, dus ze is een beetje mopperig en ze eet wat minder goed. Vorige week ook weer goed gekeurd door het CB.
    We hebben een Babboe bakfiets met trapondersteuning gekocht. We krijgen hem over een weekje. Ben heel benieuwd wat ze er van vind. Kunnen we, als ik opgeknapt ben, lekker met zijn drieën gaan fietsen.

Mama-in-love: Welkom terug! En gefeliciteerd met de tweede zwangerschap!
    Nikita: Hopelijk zijn jouw twee rakkers snel op het ritme van één slaapje. Tips heb ik niet, die van mij slaapt nog twee keer. En wat je al geprobeerd hebt, wandelen, iets eten en spelen, zouden ook mijn tips zijn geweest. Komt vast vanzelf goed en tot die tijd... Heel veel succes.

Voor alle andere meiden: Veel liefs, voor wie vakantie heeft of op vakantie gaat; een hele fijne vakantie!

16. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Chybou...geniet lekker van je vakantie...
    Wij gaan pas in September...
    Eventueel in Augustus nog een klein week-endje weg ofzo...bij vrienden op de camping voor een nachtje...Daar waren we vanmiddag...wat was dat heerlijk...ben eigenlijk geen campingfan, maar daar stond alles gewoon al helemaal klaar en het was er super gezellig...direct aan het strand...
    Voor die mij op FB hebben, die hebben een foto gezien...;)

Met de slaapjes gaat het ondertussen beter...
    Ze slapen nu net rond de middag...
    Meestal rond 10.30 naar bed voor een uur of 2 tot 2,5.
    Dan houden ze het vrij goed vol tot ´s avonds tussen een uur of 18 en 19h.
    Alleen Niki heeft daar nog wat problemen mee...ze was afgelopen 2 keer vanaf een uur of 21h klaar wakker...dacht waarschijnlijk dat het het middagslaapje was wat ze gedaan had...
    Maar dat lijkt nu ook weer beter te gaan.

Denk dat we dus langzaam echt naar één slaapje overgaan...Daar moet ik wel weer aan wennen, maar gelukkig gaan ze dan ´s avonds wat vroeger naar bed...

17. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, denk dat deze ronde verloren gaat.

Normaal positieve test op CD 8tm12 en nu op 16 en in de verste verte nog geen ei te bekennen. Hebben jullie die misschien ergens gezien. ;)

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, ik had via telefoon gereageerd (dacht ik). Zie namelijk nu helemaal geen reactie van mij.
    Wij deden Sophie dan steeds een kwartiertje later naar bed. En dan eventueel 's middags nog een klein uurtje en dan gewoon wakker maken hoor. Of zelfs maar drie kwartier, om geen chagrijnig kind tijdens het avondeten te hebben ;).
    En het was per dag wisselend. De ene dag moest ze echt om half twaalf naar bed en de andere dag hield zo het vol tot half 1 of 1 uur bijvoorbeeld.
    Is denk ik ook wel verschillend per kind.
    Haha, en lees nu dat het al beter gaat, fijn. En ook fijn dat ze dan 's avonds inderdaad eerder gaan slapen. Slapen ze ook sneller in? Of zijn jullie nog zo 1,5 uur bezig?
    Heerlijk lekker buiten met de kinderen is genieten!

Chybou, heerlijk, vakantie! En dan ook nog eens met zulk mooi weer, genieten.
    Oh, wel balen dat je er nog niet echt van kan genieten. Hoop dat je rug snel opknapt en je lekker kan gaan fietsen, leuk.
    Hier nog twee weken werken en dan ook zomervakantie. Kijk er erg naar uit, vooral onze vakantie naar Italië.
    Gaan jullie nog weg?

Lyanna, wat raar? Hoop dat het gewoon een verlaat ei is ;)

Hier dus nog twee weken werken en dan vakantie. Vanaf nu over 3,5 week op weg naar Italië voor 2 weken, in een stacaravan, met de auto, 's nachts rijden. Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat.
    En dan heeft manlief gisterochtend nog een weekje naar de zon geboekt voor de herfstvakantie, naar Rhodos met het vliegtuig. Spannend, maar wel heeeeeeeeeel leuk! Voorpret is al genieten.

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Even een beetje zp-rust gehad. Wel wat rondgekeken, maar niet geschreven in vertrouwde topics. Waarom, tja, niet echt een reden. Maar nu wel weer gemotiveerd om te blijven schrijven, hoor. Dus hoop dat we dit topic weer een beetje tot leven kunnen blazen..

@Lyanna, vervelend dat je ei kwijt lijkt te zijn. Hoe was je cyclus voor hormonaal gestimuleerde IUI? Wel ie toen wel normaal? Ik hoop echt dat de MMM niet nodig is deze keer!

@LaFemme, leuke foto's van je kleintjes op FB! Fijn dat je weer aan het werk bent denk ik? Ook al is het best zwaar wellicht.. En leuk hè, hoe ze trots kunnen zijn op zichzelf als iets gelukt is. Hier ook een kindje dat dat dan helemaal kan stralen :) Soms ook zo grappig. Dan zeg je "kom Tim, we gaan" en dan laat hij vallen waar hij mee bezig was, staat op en loopt naar de deur. En kijkt dan echt van "mama, waar blijf je nou?". Vervelend die fase tussen 2 en 1 slaapje(s) in, maar gelukkig lijken ze het nu door te hebben.

@Zeehondje, en was het een groeispurtje dat je meisje zoveel sliep? Hier ook een kindje dat veel slaapt nu. Heb ook het idee dat hij gewoon wel goed slaapt met dit warme plakweer. En lekkere vakanties in het vooruitzicht dus. Heerlijk! Inderdaad de voorpret is heel belangrijk!

@Mama-in-love, gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed? En nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie mannetje.

@Chybou, hoe is het nu met je rug? Voel je de vooruitgang al? Ik hoop het voor je! En fijn dat Camille weer is goedgekeurd. Tweede tandje inmiddels door? Tim heeft last van 4 hoektanden die tegelijk door willen komen, arm jochie. Gelukkig zijn de luiers nu alweer een stuk vriendelijker en boven is er echt al iets door, dus hopelijk is het leed snel weer geleden en dan alleen de laatste kiezen nog.

Hier alles goed. Vanochtend een extra echo gehad omdat de vk het hartje niet kon vinden. Is dan toch wel spannend. Maar gelukkig kwam er meteen een eigenwijs kindje met duidelijk kloppend hartje in beeld. Lag helemaal onderin mijn baarmoeder verstopt. Daarna konden we het hartje ook duidelijk horen (toen ze wist waar ze moest luisteren).

Verder heb ik nog geen vakantie in het vooruitzicht. Manlief heeft het druk, dus dan liever in het najaar, als we allebei vrij kunnen nemen. Wel af en toe een dagje weg, vorige week naar de Beekse Bergen geweest om ons 4-jarig huwelijk te vieren.

20. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    hi meiden...
    Eigenlijk ben ik al moe, maar kom hier toch nog even schrijven voor het slapen gaan...
    Haha, over naar 1 slaapje...sind het weer warmer is slapen ze weer wel 2 keer per dag...Heb het een ochtend gewoon geprobeerd omdat er al 2 dagen niks me ze te doen viel en nu slapen ze dus weer wel 2 keer...Nou ja...we zitten dus nog midden in de fase...maar kijken hoe lang het duurt...
    Vandaag naar het strand geweest...vonden ze geweldig...Niki liep in haar blootje heerlijk door het water te stappen en maar gillen van de pret...Romi zat heel rustig in het water met zand,schelpjes en steentjes te spelen...En de afgelopen dagen toen manlief moest werken hebben ze dus heerlijk met water zitten spetteren met water op het balkon...

CHybou, wat vervelend zeg van je rug...maar het moet inderedaad soms eerst slechter worden voor het beter gaat...En is het 2e tandje nu door? Bij Niki wachten we nu op de eerste kiezen...die zijn schijnbaar erg pijnlijk...Ben benieuwd...nog merk en zie ik niks...Romi loopt 2 tandjes achter...

Zeehondje...een goeie tip wat je schrijft van elke dag een kwartiertje later proberne...gaat alleen wat moeilijk met 2 kindjes...soms ben ik een uur bezig met ze naar bed te brengen soms nog geen kwartier...Ze kunnen elkaar echt wakker houden...dat is zooooo lastig...En wat heerlijk zeg 2 vakanties in het vooruitzicht...Italie is geweldig...wij vliegen in September naar schoonfamilie op Sicilie...kijk er ook al naar uit...Over 2 maanden zijn we er al...Ben benieuwd hoe het nachtelijk rijden zal gaan...Hoever moeten jullie en naar waar in Italie? Manlief en ik rijden eigenlijk ooka altijd alles, zelfs naar Sicilie, maar met de 2 kleintjes durven we dat echt nog niet aan...

Lyanna...balen zeg van je ei....ben benieuwd of het nog springt...kan soms wel zo zijn...

Jessie...herkenbaar hoor...dat je alleen even meeleest en niet schrijft...maakt toch niet uit...jouw kleine manneke ook al last van de tandjes...hier nog niet zo veel va gemerkt...maar zoals gezegd...wat bang voor de kiezen...Dagjes weg is toch ook gezellig, zeker met dit weer en als je ook nog eens ee vakantie in het vooruitzocht hebt...jullie ook 4 jaar getrouwd dit jaar...wij ook...;)

Zo, nu ga ik echt slapen want ze zijn op het moment ´s ochtends erg vroeg wakker...misschien dat ze daarom ook wel weer 2 slaapjes per dag nodig hebben...maar alhoewel het helemal tegen mijn principes in is ( ik vind het namelijk helemaal niet leuk om wakker gemaakt te worden ) houd ik de slaapjes nu wel in de gaten en maak ze wel wakker zodat ik het een beetje kan sturen waar we heen willen...

TRUSTEN

Share This Page