Ik heb naast het campingbedje nog een apart matrasje erbij gekocht die in 3 stukken opvouwbaar is. Hij slaapt er altijd heerlijk in. Luchtmatrasje had ik ook nog nooit van gehoord!
Korte update ivm tijdgebrek. Beer is 2,5 dag flink ziek geweest met fikse koorts, 40,0. Ben zelfs n avond om half 12 naar de HAP gereden, omdat ie suf was, en de koorts met een paracetamol na 3 uur weer steeg. Nu is alles goed met m, alleen wat vlekjes van de koorts, en hiep hiep, n hoektand is door! Misschien is dat t geweest, nare dingen die hoektanden! Verder alles goed, zit nu halverwege mn cyclus, en als t deze ronde zelf niet is gelukt, gaan we voor de laatste cryo uit de poging van Beer. Later meer, dikke kus!
@brabbel: arme beer en arme mama. Schrikken zeg, zo ziek! Hopelijk waren het de hoektanden. Heeft hij ze nu alleen, of moet hij er nog een paar? @luchtmatrasje: het is een matrasje van the shrunks. Tuckaire Portable Toddler Air Mattress, Kids Air Mattress, Kids Travel Beds Ze hebben wel meer hsnduge meeneem slaap dingetjes voor kinderen.
Hij heeft al 4 ondertanden, 4 boventanden, 4 voorste kiezen, en nu dan dus 1 hoektand. Deze hoektanden vullen de ruimtes op tussen de tanden en de kiezen. Dus nog maar 3 te gaan, en dan heeft Beer een mooi vol bekkie! T is zo erg met zn poep, (sorry) dat ik m vanmorgen op de bank neer had gelegd om te verschonen, en dat de water-poep er zo uitliep over de bank. Toen wist ik weer waarom ik een lederen bankstel wilde, Nu maar hopen dat die hoektanden niet tegelijk komen, zoals met zn andere tanden en kiezen. Dan kan Beer zn lol op, gerem.....
Mieden, even een vraagje. Hoevaak verwisselen jullie bekers? Ik dacht alleen als je bekertjes met bijvoorbeeld een rietje of zo´n zachte speen hebt dat je die regelmatig moet vervangen. Wij gebruiken alleen maar plastic tuitbekers, maar nu zag ik gisteren dat die in het tuitje ook vies zijn en dat is dus heel moeilijk schoonmaken, zelfs een tandenborstelje komt er niet bij. He ze uitgekookt en met een mesje schoongekrast, maar ik moet dus dringend op zoek naar nieuwe bekers geloof ik en dus ook maa af en toe vervangen...
@Femme, fijn dat het goed was gegaan met het slapen tijdens het feestje. Ik check meestal van tevoren of er een bedje is, en anders inderdaad voor de zekerheid gewoon mee.. ik snap nu hoe het ding werkt, dus het bedje staat ook zo. Wij hebben inderdaad ook zo'n apart matrasje erbij dat je in 3 delen opvouwt. Wij hebben geen tuitbekers, dus geen ervaring. Maar inderdaad vervangen als ze erg vies zijn of kapot. @Brabbel, oh bah, vervelend zo'n hoge koorts. Ook al weet je dat het snel kan stijgen bij die kleintjes het blijft eng. Gelukkig was er niets ernstigs! En hoektanden zijn inderdaad vervelend.. hier enorm veel dunne luiers gehad een tijdje terug, nu gaat dat gelukkig weer goed. Bovenste 2 zijn nu echt door, de onderste zitten nog te duwen (van die mooie rode bulten). Spannend zeg, hoop dat cryo niet nodig is.. er is dus wel een spontaan wonder mogelijk? Hoe is het met de andere dames? Hier alles goed. Leuk maar druk weekend gehad en dat blijft voorlopig nog wel zo. Allemaal feestjes, borrels en etentjes. Maar wel leuk natuurlijk! Volgende week de 20 weken echo.. spannend!
We zijn al weer een paar dagen terug maar manlief was nog vrij. Zal morgen even uitgebreid reageren als ik op de laptop zit.
Ik kom morgen waarschijnlijk ook weer even updaten, nog niet veel terug kunnen lezen/reageren! Sorry girls!
Ja ja, hier ben ik dan met een wat uitgebreider verhaal. We hebben echt een super vakantie gehad in Italië. Op de heenweg zijn we om 01.00 uur van huis vertrokken. Vanaf dat ik Sophie naar buiten tilde begon ze wakker te worden en te kletsen (paal - aan = de lantaarnpalen stonden aan ). Ze heeft niet veel meer geslapen. Elke keer een half uurtje tot drie kwartier, maar ze was helemaal niet vervelend gelukkig. Heeft ook nog filmpjes, vooral Bumba, gekeken onderweg in de auto. De rest van de vakantie is echt super goed gegaan. Goed gegeten, gedronken, geslapen, gespeeld, enz. Vooral in het super mooie zwembad gespeeld. Dit zwembad had een zachte rubberbodem (en dus geen harde stenen vloer). Echt ideaal. Verder nog naar Verona (balkon van Julia, van Romeo&Julia, gezien), naar Modena (Ferrari museum), naar het Gardameer en naar een oud stadje Lasize (met markt). Op de terugweg gingen we om 20.30 uur weg en heeft Sophie een stuk meer geslapen. Ze heeft zelfs een keer bij het tanken/rusten doorgeslapen!!! Vorige week was manlief ook nog vrij en hebben we leuke dingen gedaan. Geluncht met schoonouders voor schoonmoeders verjaardag bijvoorbeeld. En naar het spoorwegmuseum in Utrecht geweest. Dit vond Sophie echt geweldig. Nu nog heerlijk aan het genieten van de twee weken vrij (helaas is manlief sinds maandag weer aan het werk). Oh ja, vandaag naar het consultatiebureau geweest voor extra meten en wegen vooral. Ze is nu 91 cm en 10,4 kilo. Nog steeds te licht voor haar lengte, maar haar gewicht is in verhouding met haar lengte nu mooi mee omhoog gegaan gelukkig.
@Zeehondje, mooi dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad! Klinkt erg goed. Jammer dat Sophie op de heenweg zo slecht sliep, maar ja, als ze er ook niet vervelend van werd, dan is het ook niet zo heel erg natuurlijk.. Fijn dat ze mooi in verhouding is gegroeid. Het is inderdaad wel een licht spinnetje ja, als ik haar vergelijk met Tim (al mag dat natuurlijk sowieso niet omdat hij een jongen is), die is 82 cm en 11,3 kilo.. maar goed, wel in verhouding gegroeid en dat is het belangrijkste, toch? @Brabbel, hoe is het? Heeft de afgelopen maand jullie nog een mooi wonder gebracht? Hier dinsdag extra lang naar ons 2e wonder mogen kijken. We hadden de twintig weken echo, en ondanks dat de kleine spruit nogal eigenwijs was en niet veel zin had om de buikomtrek te laten meten en de rug te laten zien, kon de echoscopiste gelukkig vertellen dat alles er goed uitzag. En daarna mocht de stagiaire ook nog even wat metingen doen.. dus eigenlijk een dubbele echo gehad. Vonden wij natuurlijk niet erg
La Femme, Ik zou de rietjes van de bekers elke 3 maanden vervangen. Aangezien er ook sap-aanslag in kan blijven zitten, en de rietjes zachter worden zou ik ze op tijd vervangen, net als de spenen. Ik doe dat met Beer echt elke 3 maanden. Jessie, spontaan wonder zou zomaar kunnen maar hieronder in mn ego zal ik t een en ander updaten, lief dat je er nog aan denk! Jij gaat snel zeg, fijn dat de echo goed was. Elke keer een goede echo is toch weer een fijn idee he?! Zeehondje, wat een leuk verhaaltje over de vakantie, klinkt echt gezellig! Fijn dat S t zo goed heeft gedaan, das weer een meevaller! Bumba verricht wonderen weet ik uit ervaring. Moet S nu ook nog extra komen voor de controles of niet? Beer zit nl ook aan de lichte kant, en ik denk dat ik in de toekomst ook extra mag gaan komen als t zo blijft gaan Maar hieronder meer hierover... ================================== Hier gaat alles goed. Waarschijnlijk is de koorts pasgeleden idd van de hoektanden geweest. Beer heeft er sinds een paar dagen nl weer een hoektand bij, jeej!! Nog 2 te gaan en dan zijn we compleet! Hoop dat t snel door is bij t mannetje, hij heeft er zo een last van soms. Ik was afgelopen week met Beer nog op t CB geweest, en ik moet zeggen, hij was niet veel aangekomen. In 3 maanden tijd was hij 1,2 cm gegroeid, en 70 gram aangekomen. Maar ja, hij was ook 2 dikke dagen flink ziek geweest, en had toen niks gegeten. En ik denk dat ze op t CB ook vergeten dat Beer al een tijdje loopt, en ENORM druk is. T kereltje is werkelijk heel de dag aan t rennen, springen, vliegen, en is geen kind om rustig te gaan zitten spelen. Maar goed, de laatste keren stond mijn weegschaal gelijk met t CB, en nu scheelde t 200 gram. Nu ga ik aankomende week een keer met m naar t inloop spreekuur, om nog een keer te wegen. Vind t een raar iets, maar ja kan er weinig aan doen. Ga Beer echt niet dwingen met t eten, moet wel leuk blijven natuurlijk.... Verder gaat t erg goed met m. Hij begint steeds meer woordjes te zeggen: inder/vlinder ar-ken/varken eeh-bah/zeebra an-ter/panter aap koe-ka/koekje En hij kan nu bijna alle vormen in zijn vormenstoof doen behalve de driehoek. Maar dat is ook een lastige, want die kan er maar op 1 manier in haha. T gaat echt heel erg snel met m!! We zijn zo trots!!!! We hebben afgelopen maand zelf geklust met t motto: niet geschoten altijd mis. Eerst had ik een cyclus van 5-9 weken, en na de bevalling is t max 5 weken geworden. Dat was al een groot stimulans om zelf te klussen!! Afgelopen weekend hadden we getest, en helaas was t een witte test. En vandaag ben ik dan ongesteld geworden, dus meteen een afspraak gemaakt voor de eerste fm. 2 Sept heb ik de eerste echo, en vandaag ga ik beginnen met de meds. Spannnend dames, we hebben er zin in! Hoop dat t gaat lukken, want t is de laatste uit Beer zn poging. Iedereen een hele dikke knuffel, en tot ziens!
Jessie, wat leuk dat jullie zo'n goede en lange 20-weken echo hebben gehad. Heerlijk om weer even te mogen kijken bij dat tweede wonder. Oe spannend Brabbel! En We hoeven niet meer extra te komen om het gewicht van Sophie in de gaten te houden omdat ze nu mooi in verhouding steeg. Als ze de volgende keer weer naar beneden is gegaan qua gewicht (in verhouding dan natuurlijk met haar lengte) dan horen we meer. Maar ze vroeg of we volle melk gaven, volle yoghurt en vla, enz. En dat doen we allemaal al, dus ja, wat kan je dan nog meer. En ze ontwikkelt waarschijnlijk net zoals ik vroeger. En ze ontwikkelt goed, net als jullie Beer, dus geen zorgen eigenlijk.
Zeehondje, klinkt als een heerlijke vakantie. Hoever was het waar jullie zaten en hoeveel uur hebben jullie gereden? Jullie meisje blijft dus een slanke...Ga nu eens proberen te onthouden hoe lang-zwaar jullie meisje was, want ik heb dus ook 2 lichtgewichtjes. Soms maakt me dat onzeker, maar ik krijg er niet meer eten in en ze krijgen ook alleen maar volle produkten. Jessie, alweer 20 weken zeg, wat gaat het snel. En lekker lang babytv gehad dus...altijd leuk dus... Brabbel, hier drinken ze uit eenvoudige tuitbekers, niet met van die rietjes, maar inderdaad toch maar eens alle bekers vervangen nu...Wow, Beer is idd. een rappe zeg met praten en tandjes...Hier doen we het lekker rustig aan met tandjes-kiezen en met praten ook...maar lichamelijk zijn ze ook ontzettend aktief hier...echt 2 vlooien die overal op springen en klimmen... De tekenfilm Bumba kne ik ( nog ) niet...hier heb ik Woezel en Pip en Dora...Zeker die laatste gaat ontzettend op mijn zenuwen werken...en laat ze eigenlijk nog geen tv kijken...2 minuten vinden ze het interessant en daarna niet meer...zou fijn zijn als dat zo blijft...
@Brabbel, jammer dat het niet spontaan gelukt is, maar heel veel succes voor deze laatste cryo ronde toegewenst! Was je al naar het CB geweest voor een extra weging? Komt vast goed, volgens mij hebben de meeste kindjes wel een keer een dipje in hun groeicurve, wat je zegt, dat rennen kost ook zoveel energie! @Zeehondje, nu weer bij de 2 jaar de normale controle bij het CB dus? Moet zeggen dat ik het wel lekker vind, die lange tussenpozen.. maar ja, straks begint de hele riedel natuurlijk weer opnieuw @Nikita, hier ook weinig tot geen tv hoor. Doe liever andere dingen met hem. En zolang het nog werkt om hem aan een tafeltje te zetten met een puzzel of kleurpotloden.. Heb wel eens gelezen dat tv voor de 2 jaar geen nut heeft, ook niet als het baby-tv heet. Maar goed, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het slecht is, dus grote kans dat die van ons straks als nummer 2 er is, ook wel eens voor de tv wordt gezet als mama aan het voeden is ofzo Hier zojuist de vakantie geboekt! Lekker een midweek naar CP. Zin in, over 2 weken zijn we al daar!
He hallo! Sorry even druk druk druk...Zoals altijd hihi @ Brabbel, Succes met de nieuwe poging ga hard voor je duimen! Heerlijk he dat je al een beetje met ze kan communiceren...pfff maar wat worden ze dan al groot weer he? Levi ruimt zijn bordje en beker al zelfs naar de keuken en gooit zn papiertjes in de prullebak en zegt dan 'Zoooo klaar' hihi En wow Beer gaat rap met zijn tandjes zeg! Levi zn mondje zit ook zo goed als vol. En tandenpoetsen is een feest! Fijn om te lezen dat Beer het zo goed doet allemaal! @ Zeehondje,Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie gehad lekker hoor en wat is het dan weer zo snel voorbij he? @ Nikita, Hahaha Dora vind ik ook zo irritant! Woezel en pip is indd erg leuk is hier ook een favoriet! Levi kijkt sóchtends wel tv lekker in zijn eigen luie stoeltje beetje wakker worden vind hij heerlijk en zodra hij er klaar mee is doet hij de tv uit en gaat spelen. S'avonds kijkt hij vaak wel naar sesamstraat (als het uit komt) Bumba vind hij erg leuk komt goed uit want wij gaan met vrienden en hun zoontje van twee jaar,in Oktober een weekend naar Belgie en Plopsaland zal hij vast geweldig vinden! Maar jij hebt twee gezellige actievelingen dan? Spelen ze veel samen of ook wel apart? @ Jessie, Wow 20 weken alweer wat gaat dat toch snel! En leuk cp hier ook favoriet! Wij willen in November of December ook nog een weekend ofzo gaan heb je de kortingsbon gebruikt van de babybox? Das waar ook onze zoontjes schelen maar een dag! Maar zoals ik bij jou lees kleuren dat doet Levi nog niet echt hij is zo druk en ondernemend dus heeft hij er nog niet echt geduld voor...Dus doen maar veel spelletjes,boekjes lezen en liedjes zingen en er lekker erop uit gaan is ook erg gezellig! We moeten morgen weer naar de cb ben echt benieuwd want Levi is een flinke jongen hij heeft van bovenkleding al maat 92 en onder 86 hij zat al vaak ietsjes boven de lijn niet erg want echt dik is hij niet...Maar ben toch benieuwd naar wat ze gaan zeggen. Hij is ook zo lang vergeleken maar andere kindjes van zijn leeftijd terwijl mijn man en ik maar klein zijn (al was ik ook flink als kind en ben nu een poppetje) Dus we zullen zien. Verder gaat alles goed hier! Maar wat word ons mannetje snel groot hij gaat als een speer!
Jessie, lekker een weekje naar CP...en die van jouw blijft echt aan een tafeltje zitten met een potloodjes of een puzzel...haha, die van mij echt niet...zou wel willen dat ze dat deden, we zullen er eens meer op gaan oefenen... Char...ze spelen soms heel lief samen, soms apart en soms wordt er ook echt heftig ruzie gemaakt...soms zijn ze heel lief tegen elkaar, geven kusjes, elkaar een speentje of wat eten of drinken...maar soms wordt er ook echt al heftig gemept of getrokken... Wij gaan donderdag op vakantie...misschien kom ik morgen nog wel even zwaaien tussen het inpakken en opruimen...anders een keer vanaf ons vakantieadres...laptop gaat mee dus houd jullie in de gaten...
Jessie, nee ik was niet meer naar t CB geweest, was t steeds vergeten, Maar ik vind t wel best hoor, Beer eet de laatste dagen weer heel erg goed, dus er zal wel n spurtje aan zitten te komen, Char, hoe was t op t CB? Ben benieuwd! La Femme, fijne vakantie!! Lees t wel een beetje laat, hihi.... Hier vandaag controle gehad, en ik heb n BMS van 11,1 mm en zaterdag ebben we dan de terugplaatsing van onze laatste Beren-cryo.... DUIMEN JULLIE MEE?!?!?!?
@brabbel: ik duim! Zou zo mooi zijn. Wij zijn weer terug van vakantie. Heerlijk 2 weken door Frankrijk getrokken en mijn 30ste verjaardag op het strand gevierd. Het reizen met Camille is heel goed gegaan. de terugweg hebben we 's nachts gereden. Ze heeft zo'n beetje de hele 13 uur geslapen. Inmiddels zijn we al weer aan het werk. De vakanties zitten er weer op. Dusndruk aan het werk en de studie. Hier vandaag de schrik van ons leven gehad. We kregen een factuur van onze kliniek. Een nota van mei 2011! Of we even een slordige 1800 euro over wilden maken! Nou ja, ze ze gaan het uitzoeken. Lieve wist er een leuke draai aan te geven... 'Maak, als je ze toch aan de lijn hebt meteen een afspraak' haha... niet gedaan, maar de wens voor een tweede begint wel steeds serieuzere vormen aan te nemen. Je weet het van te voren niet. Je kan zo weer een hele tijd bezig zijn. Of het eerste ijsje (zoals mijn schoonzusje het zo mooi noemt) p(l)akt meteen. Maar eens wat ovulatietestjes bestellen... Misschien dat de terugplaatsingen zonder medicatie kan. Liefs!
Fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad chybou! En de wens naar een 2e herken ik krijg dat ook steeds meer. @Brabbel, alles was goed bij de cb al zit hij wel iets boven de bovenste lijn is een flink mannetje maar niet te. Ze waren erg tevreden over zijn ontwikkeling hij loopt zelfs ietsjes voor dus wij zijn erg trots! Strakjes lekker barbecuen jammie en heb lekker veel fruit voor erbij gehaald dus dat word een feestje voor Levi die is gek op fruit!