mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Sorry even heel kort wan tmijn meiden komen zo thuis..........

Deze is op school gemaakt :D

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wauw, dat is pas een mooie foto!!!

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Cute, Sloppy!

4. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tandjesleed: weet het niet zo goed. Lijkt nu even rustig maar sinds een paar dagen gaat Pim erg huilen als hij om 19:00 naar bed gaat. Ben dan nog een uur bezig met hem om het weer rustig te krijgen en in slaap. Tandje? Voel wel een bobbel naast het andere tandje namelijk. Maar aan de andere kant: waarom zou hij in dat geval steeds om 19:00 gaan huilen? Doe ook sinds een aantal dagen rijstebloem door de melk. Zou hij last van zijn darmen hebben? Misschien morgen een dagje niet geven en zien wat er gebeurt. Of zou het gewoon het verwerken van de prikkels van de dag zijn? Vind het zo lastig als ik het gewoon niet weet! Maakt namelijk nogal uit voor wat je doet: wel ernaar toe, niet ernaar toe. Aan de andere kant; hij is zo overstuur dat ik hem ook niet kan laten huilen. Raakt echt over zijn toeren. Jeetje, wat een uitdagingen stelt zo’n kleintje je toch elke keer weer voor!

Zeehondje: herkenbaar verhaal van de fysio. Hoofdje hier was 105 een maand geleden. Ik begreep dan het rond de 115 een ‘probleem’ wordt. Vandaag hier ook weer opgemeten, horen volgende week of het erger is geworden of minder erg. Verder kwam hier ook de mededeling dat Pim qua motorische ontwikkeling niet bij de snelsten hoort. Nooit leuk om te horen. Probeer dit wel te relativeren. Wij vinden dat Pim het gewoon goed doet en als de fysio er niet was geweest voor zijn voorkeurshouding zou het verder niet over motorische ontwikkeling gaan. Daarbij komt dat ze later zei dat ze vergeten was de 4 weken dat Pim te vroeg was eraf te trekken. Ach, we zien het allemaal wel. Hij lacht veel, is super bewegelijk en leert elke keer wat bij. Zolang er maar ontwikkeling in zit toch?

Mooie foto Sloppy! Ze lijken op elkaar!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens Peppers. De fysio zei er wel bij dat zij nogal 'streng' was. Hier had ze al vaker van het cb een opmerking over gekregen. Daar zou ze dus waarschijnlijk minder achterlopen zeg maar.

En het huilen rond zeven uur zou best met de rijstebloem te maken kunnen hebben. In een ander topic was er volgens mij ook zo'n 'geval'. Zij dacht toen ook aan krampjes door de rijstebloem.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #326 Vlinder3, 14 dec 2011
    Laatst bewerkt: 14 dec 2011
    Thanx meiden voode reactie's voor het loensen;)
    Heb er vandaag op gelet en het is indd vaak als ze moe begint te worden.

@sloppy, superleuke foto. Ze lijken echt op elkaar joh maar ja ze komen beiden van 1 IVF :) eigenlijk een soort tweeling hihi maar dan met een leeftijdsverschil....
    Je hebt echt 2 meiden om trots op te zijn!!

@Peppers, je zou het indd kunnen proberen om morgen geen rijstenbloem door de fles te doen, wie weet ligt het daar aan.
    Stacey heeft soms ook ineens een paar dagen dat ze niet wilt slapen ook toen ze nog geen rijstenbloem kreeg, dan had ze gewoon nog een beetje honger. Als ik dan 30cc voeding maakte en aan haar gaf was het daarna goed. Kun je misschien ook eens proberen, weet niet of het een optie is hoor.

@Hier, pfoeh had net even traantjes....Geen verdriet maar soort tranen van geluk. Ik zat mijn kamer rond te kijken nu met de kaarsjes, kerstboom en Stacey die ik zachtjes hoor ademen door de babyfoon....oooooh eindelijk de feestdagen met 3tjes!! :)
    Was ineens helemaal emo hihi.

Hier een foto van ons lachebekkie:D

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik snap precies wat je bedoelt Vlinders... Ik heb ook voor het eerst sinds jaren geen "donkere dagen blues"...."

Wat is toch gemakkelijk om te genieten van je leven met zo'n kleintje......

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    ... Heb weer wat foto's toegevoegd.:)

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    aaaah wat n mooie foto's weer! Sloppy, ze lijken ECHT heel erg op elkaar, wauw, mooie foto hoor! Vlinder, wat n scheet is Stacey, ik zie niks loensen hoor :) en mmiiir, wat lijkt ze op jou zeg! En die 3e foto, waar ze een beetje verschrikt kijkt of wat is het, die is ook cuuuute!! :D

peppers: ik ben hier helemaal gestopt met rijstebloem en het cb komt er ook echt n beetje van terug dat dat zo'n voordeel zou zijn met doorslapen/verzadigd zijn. Nu we het niet meer geven is ze veel meer tevreden weer... en zoals vlinder zegt, misschien die voeding ietsje meer maken? Gisteren zaten wij daarover ook te filosoferen. Ze drinkt natuurlijk niet alle flessen altijd leeg (alhoewel, gisteren wel), maar dat wat ze niet leegdrinkt zou je dan op n ander tijdstip extra kunnen aanbieden. We wilden ook bijv om 19.00 uur 210/7 geven en om 23.00 150/5. Ze moeten toch ook gaan leren om meer overdag tussen 7 en 19.00 te drinken he...

zeehondje, hebben ze gezegd dat ze al moet kunnen omrollen dan? Dat staat toch op alle websites dat dat rond de 4 maanden is? Wat n onzin zeg.. hoofdje optillen is wel belangrijk en ik merk zelf eigenlijk dat ik het ook vaak vergeet, je legt zo'n ukkie gewoon veel makkelijker ergens op de rug neer he.. ik oefen dat ook echt te weinig... Heb wel in het schriftje gezet voor het kdv en oma dat ik wil dat zij dat ook oefenen want het moet echt wel elke dag.. komt vast goed met de bewegingen hoor, ze is nog maar klein...:)

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Oh mirr, die foto als ze moet poepen...onbetaalbaar! :)
    Mooi meisje!

Zeehondje, ik zat ook al te denken..omrollen met 2 maanden? Voortvarende fysiotherapeute ;)
    Of bedoelde je het draaien van het hoofdje als ze op de buik ligt?

Ik heb vanavond de babyavond van de pufclub, ben benieuwd!

11. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooie kindjes zie ik hier weer voorbij komen! En de eerste feestdagen met onze kleintjes, mooi he! ik moet nog wel eens denken aan een jaar geleden: toen wist ik net dat ik zwanger was! En nu is het alsof Pim er altijd al is geweest (behalve ‘s nachts dan;))

Ga vanavond de rijstebloem er niet door doen inderdaad. Sowieso krijgt Pim al Friso Comfort wat al dikker is dan normaal. Misschien alles bij elkaar dan toch wat zwaar op de maag. We zullen het vanavond gaan zien! Vannacht was ook weer bal. Hadden we eerst een kind dat met 10 weken zijn nachten doorsliep, we hebben nu soms het gevoel terug bij af te zijn. Lastig hoor! We kunnen ook niet zomaar meer melk geven: Pim drinkt zijn flessen tot de laatste druppel leeg en gaat als hij meer krijgt over de liter per dag heen wat weer niet goed voor zijn nieren zou zijn. Soms geef ik een paar slokjes water als hij overstuur is maar die drinkt hij zo gulzig dat hij er bijna in stikt, zelf met de kleinste speen. Als ik het zo schrijf zou je nog kunnen denken aan voeding voor hongerige baby’s maar aan de andere kant komen we altijd prima de dagen door met deze hoeveelheid voeding. Wil niet teveel experimenteren met voeding. Zit er verder aan te denken om de puckababy weer aan te doen. Hij draait toch nog niet van zijn buik naar zijn rug en misschien helpt het om wat dieper in slaap te blijven. Ik kon gelukkig vanochtend uitslapen dus voel me best goed gelukkig. Oma heeft aangeboden om Pim een nachtje te nemen zodat wij kunnen bijtanken. Ik weet het niet, hebben jullie hem/haar wel eens elders laten slapen?

Zeehondje: hier net de uitslag van de hoofdmeting via de mail gekregen (gaan we maandag met haar bespreken). Was 108,7 dus iets toegenomen. Wij zullen binnenkort moeten beslissen wat we doen: helmpje of niet. Ik begrijp uit de mail dat 108 een grensgeval is. Heb nog een interessant artikel over scheefheid nav voorkeurshouding uit het tijdschrift van kindergeneeskunde. Zal de link even pb-en naar je.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja Sloppy, wat Vlinder schrijft is wel een beetje waar (tweeling met leeftijdsverschil). Raar idee eigenlijk. of niet?

Vlinder, snap je emobui wel. Zolang op gewacht. Elke keer weer die kerst 'alleen'. Dit voelt zoveel beter.
    Vorig jaar begin december (week naint) miskraam gehad en dan met kerst op school het kerstverhaal moeten vertellen. Had het toen echt moeilijk om droog te houden. Maar met een klas vol kinderen kan je natuurlijk niet in huilen uitbarsten.
    Oh. zo'n lachebekkie maakt alles goed!

Miirrr, haha dat 'poepgezicht'.

Josjo, nee hoor ze hoeft nog niet om te rollen hoor. Maar ik moet haar laten voelen zeg maar dat ze twee kanten heeft. Dus omrollen over linkerzij en rechterzij.
    Lastig ja dat oefenen op de buik. doe het nu vaak even in de box ook.

Liesben, even teruggelezen. Het gaat ionderdaad over het draaien van haar hoofdje naar links als ze op haar buik ligt.
    Oh leuk, babyavond.
    Weet niet of ik het al geschreven had, maar onze 'nagym' begint pas in januari. De zorgorganisatie is ermee gestopt, geen subisidie meer voor ofzo. En de juf is er dus ook mee gestopt (en is ook nog geopereerd aan haar knie). Iemand anders gaat het nu overnemen als particulier. En de groep was nogal verschillende, de laatste is pas begin december bevallen. En ik was de tweede van de elf die is bevallen. Maar ja, kan er niks aan veranderen.

Peppers, wat lastig zeg die nachten op deze manier. Vooral omdat hij dus eerst wel doorsliep. De ene zegt dat switchen van voeding niet goed is voor de darmen, een ander zegt dat dat onzin is (alleen goed voor de fabrikanten, want die willen vaste klanten natuurlijk).
    Nachtje bij oms slapen is misschien niet zo'n slecht idee. Ik denk dat ik dat in jullie geval wel zou doen. Maar aan de andere kant wil je het zélf natuurlijk kunnen oplossen. Lastig...
    Bedankt voor het artikel, ga het straks even rustig lezen.

Gisteravond 22.45 uur naar bed. Na een half uur huilen, speen erin en aai over d'r wang. Na een half uur weer pruttelen. Weer even aai over d'r wang gegeven. Daarna niet meer gehoord tot 6 uur vanmorgen. Beetje te vroeg vond ik, dus speen gegeven en aai over d'r wang (elke keer zonder te praten trouwens) en toen hoorde ik haar pas om half negen!!!
    Fles gegeven in bed en toen voelde ik opeens iets heel warms op m'n been. Heel d'r luier vol en ook d'r romper+broek, haha. Verschoond en in bed gelegd.
    Ben ik daarna de kattenbak aan het doen, zie ik bloed. Oh nee hè, waarschijnlijk weer een blaasontsteking. Dus lege bak neergezet om urine op te vangen. Maar ja, daar gaat ze echt niet op, bleef er omheen dralen. Dus gewone bak ernaast gezet en gelijk plassen. Tijdens het plassen opgetild en boven de lege bak gehangen/gezet. Maar ja, dan stopt ze dus gelijk met plassen, haha. Gelukkig een grote druppel in potje kunnen doen en dit naar de dierenarts gebracht. Moest helaas wel een slapende Sophie uit bed halen en dan wordt ze gelijk echt wakker. Word straks gebeld met de uitslag. Hoop dat ze snel ervan af is. Broertje van d'r is overleden aan een verstopte plasbuis :(.

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #333 mmiiiiir, 15 dec 2011
    Laatst bewerkt: 15 dec 2011
    Zwangerschapscursus heb ik dinsdag eerste les na de bevallingen gehad. Het enige dat we eigenlijk gedaan hebben is bevallingsverhalen vertellen. Blijkt dat ik op één na de langste bevalling gehad heb, terwijl ik het zelf helemaal nier zó lang vind / vond.....:D

Was heel gezellig. Ik heb met drie mama's wat meer contact: twee doen ook de babymassage en de derde woont erg in de buurt. Dat was ook de bedoeling van mijn deelname: mama's leren kennen. Missie geslaagd dus...

Zeehondje wát een langslapertje zeg!

Peppers: er kan natuurlijk ook een andere reden zijn waarom Pim 's nachts wakker wordt dan honger... misschien slaapt hij overdag te veel of heeft hij het te warm of koud? Hoe lang was hij vannacht wakker en hoe lang sliep hij de dag ervoor?

Ik moet Fee ook maar weer vaker op haar buik in de box leggen. Ze kan haar hoofdkwartier al heel goed oprollen maar eerlijk gezegd heb ik het haar al een tijdje niet meer zien doen... Beetje lui van mij; "oh ze kan het al Dus daar hoef ik niet meer aan te denken."

Trouwens, ik heb nog wel een tip voor het oefenen van het oprollen van het hoofd: als je kindje oppakt, doe dan één hand op de buik en één hand onder de billen. Terwijl je je kindje optilt, draai je je handen met baby en al om, waardoor je baby op haar buik op je hand en pols ligt leg het gezichtje naar beneden. Je baby tilt dan vanzelf het hoofd op.
    Ik hoop dat ik het duidelijk beschreven heb....

Tis een tip van de cursus babymassage....

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, ik heb Eelco eindelijk in slaap...hij was al vanaf 0730 uur wakker. Maar niet willen slapen hoor..
    Normaal ga ik dan wandelen, maar ja...*kijkt mismoedig naar regen en wind buiten*. Ik heb hem uiteindelijk in de wagen gelegd en die even flink heen en weer geschud, en verrek, dat werkte :D

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    WHAHAHA ik zie het helemaal voor me...

Shaken baby rolt van de éne naar de andere kant van de wandelwagen en denk: hehe eindelijk mag ik slapen.... :D:D

Heb je geen draagdoek Liesben? Die doet bij mij wonderen...

Tis inderdaad rotweer...

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb er wel een, maar ik ben zo onhandig met dat knopen...plus dat ik daar niet aan gedacht had...

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hij is al weer wakker....het is zo zielig, want hij houdt zichzelf wakker, maar hij is zo moe....

18. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    En maar niet overgeven aan de slaap die Eelco. Wat hebben toch veel baby's moeite met slapen overdag! Terwijl ze het vaak zo hard nodig hebben. De wandelwagen biedt dan inderdaad uitkomst maar vandaag even niet inderdaad! Wat is het somber buiten!
    Bij ons op KDV hebben ze een hangwieg. Dat is ook zo’n wondermiddel: De baby’s slapen daarin als de beste. Mochten ze snel wakker worden geven ze de wieg nog een duwtje en sukkelen ze weer in slaap. Als Pim jonger was geweest had ik er misschien ook wel zo een aangeschaft.

Ik denk ook niet dat Pim wakker wordt van de honger hoor Mirr, alleen de eerste keer dat hij wakker wordt na de voeding van 19:00. Dan maakt hij wel echt smakkende geluiden. We maken hem nu sinds 3 nachten niet wakker voor de laatste fles. Hij kwam:
    1e nacht: 0:15. Fles gekregen, slapen en daarna weer huilend wakker om 05:00. Na wat sussen geslapen tot 06:15.
    2e nacht: 03:15. Fles gekregen, slapen en daarna wakker om 07:15. Wat ons betreft een prima nacht!
    3e nacht: 23:15. Fles gekregen, slapen en daarna wakker om 03:00 (45 minuten), en weer om 05:00 (30 minuten). Toen nog tot 06:45 bij papa en mama in bed geslapen. Zijn we geen voorstander van maar als je zo moe bent dan weet je het op een gegeven moment ook niet meer.

Echte logica valt er volgens mij niet te ontdekken. Tips zijn welkom! De onvoorspelbaarheid maakt het zo moeilijk om me over te geven aan mijn eigen slaap ‘s nachts. Ik weet nooit wat te verwachten en dat is voor iemand met enige behoefte aan controle wel een lastig!

Overdag slaapt Pim zeker niet teveel, meestal in totaal max 2,5 a 3 uur, verdeeld over 4 slaapjes. Hij is ook altijd nog wel gewoon moe als hij wakker wordt. Maar wat hem nou wakker maakt? Meestal moet zijn luier trouwens wel verschoond worden als hij de tweede keer wakker wordt, dan heeft hij gepoept. Misschien wordt hij daar wakker van? Tja, wat doen we daar aan:(

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Inderdaad lastige slapers overdag hier. Maar ja, wel gezellig ook.
    Beter dan zoals het helaas bij jou gaat Peppers. Heb eigenlijk geen tips voor je. Eerste kindje en een goede slaper 's nachts, dus tja.
    Hier gisteravond/begin van de nacht dus wel twee keer wakker en ik doe dan het licht op de gang aan, loop naar binnen, kijk niet recht in haar ogen en geef de speen en aai over haar wang/slaap. Soms is ze nog wel half wakker als ik wegga, maar dan valt ze blijkbaar toch in slaap.

In mijn bed wilde ik niet slapen, maar ik was toch wel erg moe -->
    Het was wel een beetje sneu, want ze schrok steeds een beetje wakker van het afdrukken/flitser.

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Na veel moeite S. in slaap gekregen vanavond. Na de fles op schoot valt ze in slaap, maar eenmaal in haar bedje is het mopperen. De puckababy was droog en toen is ze wel in slaap gevallen. Net een huiltje, maar ook gelijk weer stil. Even tijd investeren dus. Paar avondjes proberen, misschien snapt ze het dan, haha.

Deel Deze Pagina