mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi hoi hoe is het met iedereen? Druk met de sint en piet bezig?

Levi is helemaal weg van zwarte piet heel de dag roept hij Piet Piet! Wij vieren het wel iets later 7 dec. pas samen met familie en ons neefje van 6 jaar we hebben een zwarte piet geregeld dat die de kadootjes komt brengen ben erg benieuwd!

Wij hebben 8 januari een afspraak met onze gyn. we gaan er dus eerder voor!

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoe is het met iedereen wat is het rustig hier!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even heel kort. Hier een zieke kleine meid. In vijf dagen maar twee keer een beetje gepoept (hard) en zondagavond gespuugd en dinsdagnacht twee keer. Alle drie de keren in d'r bedje. Zo zielig. Deze nacht zelf bijna niet geslapen en zelf juist heel de dag een rommelende buik en veel naar de wc.
    Ik ben gaan werken en manlief is naar de huisarts gegaan met d'r. Inderdaad last van verstopping. Florax (poederdrankje) gekregen, maar ze wilde echt niet drinken. Pas aan het einde van de dag een fles met veel siroop half leeg gedronken. En ze had eigenlijk drie van die zakjes moeten drinken.
    Toen tip van schoonmoeder (lepeltje olie en een warm bad) opgevolgd, maar niet gepoept.
    Als ze morgen nog niet gepoept heeft moet ze terug naar de huisarts en dan krijgt ze een spuitje met iets in haar billen mee voor thuis en binnen een kwartier gaat ze dan poepen als het goed is.
    Zo zielig. Hoop dat ze vannacht gewoon doorslaapt. Voor haar en voor ons :).

Verder was de sint heel leuk en gezellig!

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @La Femme, inderdaad een hele mooie banner heb je! En al een beetje gewend aan het spontane wonder?

@Char, spannend jullie ook voor een brusje! Was Levi uit een verse TP of een cryo? Hoe was het sinterklaas-vieren geweest?

@Lyanna, hoe waren de uitslagen van je zoontje? Is er iets uit het bloedonderzoek gekomen?

@Mama-in-love, zwaai!

@Zeehondje, niet gek toch dat je altijd weer een beetje hoop krijgt zo net voor je NOD.. zeker als je dan weer hoort over de wonderen bij je collega en La Femme. Hebben jullie ook al een beetje een tijdsperiode in je hoofd waarin je weer naar het ziekenhuis wilt stappen? Of is dat nog te ver weg? Voor nu in elk geval heel veel beterschap met jullie meisje! Hopelijk komt de ontlasting toch nog vanzelf en heeft ze anders niet al te veel last van het klysma. Is ze altijd al heel gevoelig geweest voor verstoppingen? En jij zelf ook beterschap, hopelijk niet allebei tegelijk ziek!

Hier ook een ziek mannetje. Gisterenmiddag was hij al of heel druk of heel hangerig en bij het naar bed gaan ruim 39°C dus een zetpil gegeven. Vanochtend was hij weer vrolijk, maar tegen 12 uur werd ik toch gebeld door het kdv dat hij weer 39°C had. Toen ik daar aankwam, zat hij net te eten en dat ging er op zich prima in.. maar thuis wel meteen in slaap gevallen en nu nog lekker aan het slapen, dus hopelijk voelt hij zich straks alweer wat beter! Met mij gaat het goed, merk wel dat ik het rustiger aan moet gaan doen nu.. maar goed, daar heb ik dan ook verlof voor. Vanochtend enveloppen van geboortekaartjes opgehaald en de klossen voor onder het bed. Druk bezig met kleertjes wassen nu, dus al hebben we beide het idee dat de kleine echt niet meer in 2013 gaat komen, is het huis er toch wel bijna klaar voor!

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi hoi!

ahhhhh wat zielig voor je kleine zieke meisje Zeehondje! Gaat het al wat beter inmiddels? Is zo zielig als het verstopt zit had mijn neefje ook altijd erg last van en ik zelf helaas ook.

Ziek zijn heerst enorm,wij hebben het al gehad...blegh!
    Levi is nog wel erg verkouden en benauwd gelukkig 2 jan. een afspraak bij de kno arts.

@ Jessie hoe is het jou zieke mannetje? Hoe is het met je verder? Word zwaarder nu denk ik he? Maare het kan nog he dat jullie kleintje in 2013 komt en ach 2014 duurt gelukkig ook niet zo lang meer moet je maar denken! Wel fijn dat alles er al klaar voor is....

Levi komt uit een cryo omdat de eerste verse tp een vroege miskraam was geworden. Ik hoop natuurlijk enorm dat we een kindje mogen krijgen uit 1 van de 4 overgebleven cryo's. We hebben 8 januari een afspraak met onze gyn. ben wel benieuwd wanneer we dan weer een tp hebben aangezien ik rond 4 jan. weer mijn ongi krijg. Ben het een beetje kwijt hoe dat toen ging.

Zwaai naar alle andere meiden!

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zo meiden...
    ook weer even een berichtje van mij...de kleintjes zijn vrij braaf aan het spelen...ze zijn nog altijd helemaal gek met een Sinterklaaskadootjes...
    Wij hadden de afgelopen week buikgriep...nou ja..voornamelijk ik en mijn kleine meid...de mannen kregen het niet...Bah, voelde ik me rot zeg en dat bovenop een zwangerschap waar ik al zo misselijk van ben.
    Soms lees je wel eens dat zwangerschappen erg verschillende zijn...maar deze is natuurlijk zonder hormonen, weet niet of de hormonen de vorige keer de misselijkheid onderdrukten ofzo...want had toen natuurlijk ook nog eens dubbel zoveel HCG in de maak, maar ben nu al zo lang misselijk...spugen moet ik gelukkig niet...
    Verder gaat het goed hoor...buikje is echt al te zien, wil het op mijn werk pas in Januari vertellen en moet goed oppassen met wat ik aantrek...wijde bovenkleding en lang zodat ze mijn zwangerschapsbroeken niet zien...;)
    Verder tel ik de weken af tot de echo...nog 2,5....spannend...gelukkig is mijn buikje echt gegroeid, dat is een geruststelling...er gebeurt dus nog van alles daar binnen...;)

Ow jeetje Zeehondje...waar komt dat vandaan...ook een buikgriepje ofzo, en gaat het nu weer beter?

Spannend Jessie, de laatste loodjes een voorbereidingen...jullie 2014 zal goed beginnen dan...;) Hoe is het jouw mannetje nu? Vandaag weer wat beter?

Char...ik denk dat als je een beetje geluk hebt en je ongie niet te vroeg voor 8 Januari komt je misschien wel meteen kunt starten, je moet volgens mij één van de eerste dagen starten, hoeft niet persee de eerste dag...maar ja, het verandert zo vaak en is ook per arts en zh anders...een bijzonder idee hé...een cryo kindje uit dezelfde IVF, toch een soort van tweeling. ;)...wij hebben ook nog 3 cryo´s....

Zo, snel maar eens het middageten voorbereiden en een fijn week-end allemaal...

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Donderdagochtend twee flinke poepluiers gehad en toen zondagmiddag pas weer. Maar nu ik dit typ komt ze naar me toe met de mededeling 'poep'. De Forlax moeten we blijven gebruiken 1x per dag, werkt wel dus denk ik.
    Zelf was ik ook aan de dunne (sorry...) en zaterdag echt flink aan de diarree. Met erg pijnlijke steken ook. Zondag was dit gelukkig weer voorbij. Wel drie kilo afgevallen, haha!

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Char, gelukkig was Tim snel weer opgeknapt. Sindsdien wel weer enorm verkouden, enorme snottebellen de hele dag.. maar goed, de tijd van het jaar hè. Wat verwacht je dat de KNO arts gaat doen bij Levi? En nog maar 2 weken en 2 dagen en dan gaan jullie alweer naar de gyn. Spannend hoor. Hoop dat jullie meteen een TP kunnen krijgen!

@La Femme, hoe gaat het? De misselijkheid al wat aan het afnemen? Weer veel familiebezoekjes gepland voor de feestdagen of doen jullie het "rustig aan" dit jaar?

@Zeehondje, de rust inmiddels wedergekeerd? Niet meer ziek?

Het is hier echt rustig. Iedereen aan het bijkomen van een druk jaar?

Hier in huis is alles inmiddels gereed voor een eventuele geboorte, al heb ik nog steeds het idee dat het wel 2014 gaat worden ;)

Tim is helemaal gewend aan zijn nieuwe kamer. We zijn erg benieuwd naar hoe hij straks gaat reageren op zijn broertje of zusje.. maar goed, de tijd zal het uitwijzen. Mijn man heeft alle "grote" dingen die hij nog wilde doen voor de geboorte inmiddels afgerond, dus ook dat geeft wel een beetje rust. De kerstdagen beloven druk maar gezellig te worden en dan nog een feestje van mijn opa en natuurlijk de jaarwisseling. Maar goed, wellicht kom ik eerder melden dat er weer nieuw leven geboren is!

Allemaal hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2014!!

9. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden,
    Het is inderdaad rustig hier...eigenlijk ben ik op weg naar bed, maar wilde toch nog even voorbij komen zwaaien...
    Morgen hebben we de 12 weken echo, en ik ben al op van de zenuwen.
    Soms denk ik dat alles wel goed zal komen en ik probeer me niet te druk te maken, maar ik heb ook nog zo goed in herinnering dat de dokter 2 keer geen goed nieuws voor ons had...en die angst zal ik toch blijven houden...
    Maar goed...we gaan lekker slapen nu en morgen om 10h is het dan zover.

Jessie, de kleine nog in je buik? Spanned zeg...zo de laatste loodjes...Wij hebben kerst inderdaad erg rustig gehouden dit jaar...enkel mijn schoonzus was op bezoek, manlief moest werken dus dat was wat minder, maar ach, ik vind zo´n rustige kerst helemaal niet erg...De kleintjes waren super blij met hun kado´s...dat is het belangrijkste...

Hoe is het met alle anderen? Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling...

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Succes meid, en hopelijk heel veel plezier als je jullie kindje ziet bewegen door je buik!

Hier nog alles rustig, volgens mijn tante, die op kraamafdeling werkt, zag ik er niet uit alsof ik binnen nu en paar dagen ging bevallen.. Ben benieuwd!

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Succes Nikita! Al denk ik dat je of nu ligt te genieten van de prachtige echo of zit na te genieten!

Jessie spannende laatste loodjes voor jou! Het zal vast niet lang meer duren! Wel grappig steeds als ik een melding krijg dat jij een bericht heb geplaatst denk ik zal het zo ver zijn? Hihi

Als ik niet meer kom alvast een fijne jaarwisseling voor jullie allemaal!

12. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Jessie, spannend meid...
    En bedankt Char.

Vandaag eigenlijk alles goed, maar toch blijft er een wat onzeker gevoel. Ik ben een week vooruitgezet en dat is niet zo erg, maar mijn dokter vond ik een beetje vreemd opeens:
    Eigenlijk wilden we de nekplooimeting volgende week doen, ivm de feestdagen, maar de dokter zag meteen dat het kindjes groter was dan gedacht, de meting gaf dus ook 13+1 aan en dus moet de nekplooimeting deze week ( uiterlijk 14e week ) en dat gaat eigenlijk moeilijk ivm nieuwjaar.
    Vond ook dat hij de echo maar een beetje afraffelde, en heb geen foto gekregen. Natuurlijk dacht ik hier pas naderhand aan, want ik was allang opgelucht das alles in eerste instantie goed bleek.
    Nu moet ik morgen bloed laten prikken en donderdag middag krijg ik de bijbehorende echo en zijn de bloedresultaten er als het goed is ook.
    Misschien raffelde hij de echo ook maar wat af omdat we dit donderdag toch weer doen en is er niks aan de hand en was hij enkel wat geirriteerd omdat hij de nekplooimeting gewoon wilde doen, maar dit dus deze week wat moeilijker ging met de feestdagen.

Maar ik vergeet mijn 2e miskraam niet, daar had hij bij de eerste echo meteen gezien dat de zwangerschao er ´vreemd ´ zag en hij heeft mij dit pas 3 weken later verteld toen het dus echt mis bleek.

Sindsdien weet ik dus niet meer goed of hij wel helemaal eerlijk is, alhoewel hij weet hoe zenuwachtig ik ben voor echo´s en heb hem ook vandaag verteld dat ik zo opgelucht was dat het goed was.
    Dan zal hij toch niet weer zijn mond dicht houden bij een slecht vermoeden...Bah...soms ben ik helemaal blij dat het goed zat vandaag, en wilde het het liefst ook op mijn werk al vertellen vandaag, maar soms en ik toch ook weer paranoia en probeer me dan de hele tijd te herinneren of de dokter nu wat vreemd deed of niet...

Zucht...nog 3 dagen en we weten het...

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jeetje Nikita wat een onzekerheid maar vooral ook een vreemde onduidelijk persoon lijkt me dat. Snap dat je hier onzeker van word vooral omdat hij eerder al eens zo onduidelijk is geweest. Al bij al heb je natuurlijk ook goed nieuws gehad nu op naar donderdag succes meis!

14. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    volgens mij zei hij bij de echo wel meteen nadat hij het kindje dus had gemeten...dat voor de rest alles in orde was...dus dat geeft dan wel weer wat vertrouwen...oh, ik kan mezelf echt gek maken...

15. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Vorig jaar lag onze kleine meid, van nog geen drie maanden oud, in de Bloom te slapen terwijl we de kerstboom optuigden. Halverwege werd ze wakker en wilde graag lekker bij mij hangen. In de draagdoek heeft ze toen vol verwondering naar de lampjes gekeken terwijl ik de ballen in de boom probeerde te hangen. Heel wat uren heeft ze naar de kerstboom liggen kijken, naar de lampjes, de kerstballen en al het andere moois wat we in de boom hadden hangen.
    Dit jaar heeft ze ons 'geholpen' de boom op te tuigen. Ze kwam, op haar kontje, met takken van onze nepboom aanschuiven en probeerde de kerstballen in de boom te hangen. Wat ben ik blij dat ik plastic kerstballen heb! Ze zet steeds zelf de kerstlampjes aan en uit. Ze trekt zo nu en dan aan de ballen terwijl ze ons aankijkt en heel ondeugend 'Neeeeeee' zegt. Dat is wel makkelijk hoor, dat ze zichzelf verraad terwijl ze iets doet wat niet mag.
    We hebben, net als vorig jaar, kerst met de familie en vrienden gevierd. Een grote tafel, mooi gedekt en allerlei lekker eten. Vorig jaar heeft Camille zo'n beetje de hele avond liggen slapen. Dit jaar was ze, beide avonden, het middelpunt van het feest. Ze vond alle gezelligheid fantastisch en heeft meegegeten van het kerstdiner.
    Oud en nieuw hebben we dit jaar, in tegenstelling tot veel andere jaren, met ons eigen gezinnetje gevierd. We hebben Camille rond half twaalf uit bed gehaald en we hebben samen naar het vuurwerk gekeken. Camille vond het fantastisch. 'Ohhhhhh! Ja, ja ja! Tijt tan, Tijt tan!' (kijk dan!) We hebben buiten sterretjes afgestoken. Ze vond het mooi! Precies op het juiste moment werd ze weer moe en rond kwart voor één hebben we haar weer naar bed gebracht en ze heeft tot half elf de volgende ochtend geslapen.
    Waar we voor de komst van Camille 's morgens, als het al weer licht was, eens naar huis toe gingen, was het dit jaar heel speciaal om samen met onze dochter, voor het raam, naar al het vuurwerk te kijken en te genieten van haar enthousiasme.

Kinderen veranderen je feestdagen.

Iedereen de beste wensen voor 2014!

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Je zou toch denken dat als hij iets 'raars' gezien zou hebben hij je dat meteen moet vertellen. Toen wij een slechte uitslag kregen van de combinatietest werd ons dat ook meteen verteld en werd ook niet verder onderzoek afgewacht voordat er nieuws kwam.
    Maar gezien de ervaringen die je in het verleden (met onder andere deze man) hebt kan ik me je onzekerheid meer dan voorstellen.
    Gelukkig ben je inmiddels meer dan 12 weken zwanger. Je bent nu toch al een heel aantal weken verder dan de miskramen die je in het verleden hebt gehad?
    Heb vertrouwen (ja dat klinkt makkelijk gezegd van mij). Dit kindje is een wondertje en een vechter. Ik denk dat het helemaal goed gaat komen en dat jullie na de onderzoeken met een gerust hart naar huis kunnen.
    Heel veel succes deze week en ik duim voor je!
    -X-

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Chybou...ja leuk hé...hoe die kleintjes dit jaar van kerst genieten...Manlief had vroege dienst op 1 Januari, dus Oud&Nieuw zijn we gewoon naar bed gegaan en hebben lekker door geslapen...Maar dit jaar hebben onze kleintjes ook geholpen de boom op te tuigen en lekker van alles gegeten...en aan de boo en de ballen trekken is hier ook favoriet...Heb er nisk van glas ingehangen en we hebben de boo vast gemaakt aan de muur...Wel jammer dat ik bijna geen kaarsen heb kunnen brangen...te klimmen namelijk gewoon op de eettagel, stoel onder de tafel vandaan trekken en klimmen maar...

Gelukkig was alles goed vandaag...Volgens de echometing was ik vandaag 13+6, dat is veel verder dan we dachten en gelukkig is het baby´tje weer gegroeid. Ook was de nekplooi mooi dun. Verder lag het kindje er lekker rustig bij en liet zich niet storen door een dokter die op mijn buik lag te duwen omdat het zich wat moest draaien. Inwendig kon hij de nekplooi weer niet vinden, dus moesten we een echo door de buikwand doen.
    Nu nog wachten op de bloeduitslag die krijgen we volgende week. Hopelijk daar ook alles goed, dan kunnen we lekker ontspannend het tweede trimester in.
    Ben erg benieuwd wanneer het kleintje zal komen...of het echt eerder komt dan de uitgerekende datum van 13 Juli.

Ben verder erg tevreden met mijn dokter hoor, maar kan mezelf echt gek maken met die onzekerheid.
    Op oudejaar had hij bloed bij me geprikt en toen vroeg ik hem nog naar zijn reactie over de groote van het kindje. Toen zei hij al dat het gewoon goed kan zijn dat ik toch langer zwanger ben dan we dachten en niet omdat hij iets vreemds had gezien..dus een beetje gerust gesteld was ik al wel.

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Even snel, want het is eigenlijk bedtijd.. super dat alles goed was, La Femme! Volgende week nog even spannend, maar met zo'n dunne nekplooi ziet het er toch wel heel goed uit..

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Gisteren is na een snelle maar goede bevalling ons tweede zoontje Rik geboren!! Nu genieten!

20. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jessie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Rik! Precies op de uitgerekende datum dus.
    Nu lekker genieten! x

Deel Deze Pagina