.. en hoe hebben de beebs geslapen? Fee prima: nachtvoeding om kwart over vijf. Zonder inbakeren. Voor een kindje van dik vier kilo is dat prima! Op naar de babymassage!
Hoe de baby's hebben geslapen? Stacey was om half 3 wakker en toen ik voelde in haar nekje was ze hardstikke koud dus heb ik de mouwtjes weer aan haar slaapzakje gedaan en viel ze weer in slaap en vanmorgen om kwart voor 9 werd ze wakker @Mirr, leuke foto's weer
Hoe was de babymassage Mirr? Vlinder: Het is best koud 's nachts he nu! Mouwtjes kunnen er echt wel aan denk ik, zeker als ze de armen onder de dekentjes vandaan halen. Ga denk ik eens een thermometer kopen voor in de babykamer. Benieuwd hoe koud/warm het daar nou is. Tja, ik val in de herhaling denk ik....Wakker om 0:30, 03:00, 04:15 en 05:00. Toen wederom maar weer bij papa en mama in bed en wakker om 06:40. Toch maar nachtje oma? Ik twijfel of we haar en Pim dat aan kunnen doen (is 72 jaar oud). Wij weten nog een beetje hoe we Pim kunnen troosten. Oma ook enigzins maar toch minder. Wat voor nacht gaat het dan daar worden? Hmmm. lastig. Merk dat papa er wel steeds meer voor voelt.
Ha, fijn dat de nachten goed zijn gegaan bij jullie. En ook fijn dat jij Vlinder de reden van het wakker worden hebt gevonden. Hier ook weer een goede nacht. Gisteravond al iets beter geslapen dus en vannacht ook gewoon. Half negen de fles gegeven. En weer poept ze heel haar luier erna vol (gisterochtend ook al, toen ging die lekken en was zelfs mijn broek nat). Haha.
Hier moest ik Eelco gisterenavond om 2000 uur natuurlijk wakker maken voor de baby-avond (was heel leuk), hij sliep toen net anderhalf uur. Uiteindelijk om 2300 gaan slapen (na fles) en hij werd om 0530 uur wakker...niet slecht dus!
Klinkt goed Liesben en Zeehondje! Hier net CBadvieslijn maar eens gebeld. Veel open deuren (prikkelarm houden 's nachts, overdag in de structuur houden, overdag buiten de slaapjes ook rustmomentjes creeren waarin hij even op zichzelf is en rustig ligt enz). Waar ik wel wat aan had: - 's nachts als hij huilt, ernaar toe, troosten en weer weg. Dit 3 keer doen. De vierde keer er alleen maar heen, aai over bol en zeggen dat hij nu echt moet gaan slapen. Dan weg en deur dicht. Ook al is hij overstuur, toch maar laten huilen. Volgens CB is het dan toch echt theater, dat schijnt al te kunnen als ze ook pas 5 maanden oud zijn. Zeker nadat ze wat meer aandacht hebben gehad 's nachts nadat ze ziek geweest zijn. - na 4 maanden hebben ze geen 5e fles meer nodig. ze zouden 12 uur achter elkaar moeten kunnen slapen en niet van de honger wakker hoeven worden. Als we dan toch een fles geven als hij wakker wordt mag dat een kleine fles zijn zodat hij zijn zuigbehoefte even kwijt kan. - papfles: was ik mee gestopt omdat Pim zoveel poept. Volgens CB stopt het juist dus zal het vele poepen er niet van komen. Ik moet ook zeggen dat ik vannacht geen verschil zag zonder de papfles. Josjo: volgens mij ben jij ook met dit soort adviezen aan de slag geweest. Hoe is dat bij jou gegaan? Lastig hier is dat we as donderdag voor een paar dagen naar Zwitserland gaan. Niet echt een rustig moment dus om te gaan oefenen. Maargoed, we proberen hem daar ook wel zoveel mogelijk in de normale structuur te houden. Maar het zal wel veel drukker (lees: prikkels) voor hem zijn alleen al omdat we verblijven bij mijn broer die ook 3 kinderen heeft.
Blijft lastig he Peppers..al die adviezen. Je moet er denk ik uitpikken wat voor jou bruikbaar is. Ik hoop dat de nachten wel snel beter gaan. Het is zo slopend he, die onderbrekingen.
Voel me af en toe een beetje een 'zeur' omdat ik steeds over de gebroken nachten schrijf hier. Maar helpt me wel om het even van me af te schrijven. Hoop snel weer over andere dingen te schrijven!
Ach lieverd, die gebroken nachten zijn ook killing, dus daar mag je best over "zeuren' ! Ik ga meneer de fles geven en even op zijn bedje leggen. Vanavond gaan we naar een verjaardag, dus wordt het weer een drukke avond voor hem!
Oh Peppers, ik kan me het een beetje voorstellen dat je eigenlijk heel de dag bezig bent met nadenken over hoe het de volgende nacht zal gaan. Ik weet niet hoe je je voelt, maar snap dat je hier even je hart wilt luchten en dat is geen probleem. Daar is dit topic/forum voor! Ik ga m'n kleine hummeltje ook even uit bed halen. Uurtje geslapen en nu maar weer lekker spelen in de box ofzo, totdat ze weer een fles krijgt.
.... Vind het ook niet vervelend dat je erover schrijft, alleen erg vervelend voor Jou / jullie! Ik hoop dat de tips iets gaan opleveren.
@peppers, indd koud op het kamertje en Stacey slaapt met armpjes boven de dekens want ze is een buikslapertje Wij hebben een temp-meter op de babyfoon en vanacht was het 16 graden. Zometeen gelijk de mouwtjes eraan zodat ze niet wakker wordt vd kou. Je bent geen zeur hoor, echt niet. Kan me goed voorstellen dat het fijn is om het hier van je af te schrijven. Lucht hier lekker je hart. Tja al die verschillende adviezen....Toch zul je moeten zoeken wat het beste is voor je kindje. Is moeilijk dat weet ik en bij de een gaat dit sneller dan bij de ander maar geloof me, ook bij jullie komt dit goed! @Zeehondje, het was alleen vanacht dat ze wakker werd. Ze slaapt anders van half 9 s'avonds tot 7a8 uur smorgens.... Oooh voel me een beetje schuldig tegenover jullie meiden, sorry.
Nou Vlinder, hier slaapt ze ook goed, is lastig voor moeilijke slapers idd. Hebben jullie de site groeigids.nl weleens gezien? Leuke en handige informatie en je kan ook een hele mooie groeigrafiek maken (heb ik gedaan voor op onze website). Stond ook iets over scheelkijken. Was er nou hier iemand die zich daar zorgen om maakte? Tot drie maanden is dit normaal, daarna wel even na laten kijken.
Dat was ik over dat scheelkijken. Volgende week moeten we naar het cb, dan krijgt ze haar 3e prikjes en dan vraag ik het gelijk even na. Ik ga zo ons meisje wakker maken, ze is veel wakker geweest vandaag en nu ligt ze vanaf 5 uur heerlijk te slapen. Zo wakker maken dus en even lekker douchen, dan flesje even lekker kroelen en naar bed.
Is echt niet nodig om je 'schuldig' te voelen als je kindje wel lekker doorslaapt hoor! Heerlijk toch! Had net mijn broer aan de telefoon. Zijn zoon, mijn neefje dus, is 12 dagen ouder dan Pim. Ik vroeg hoe laat mijn neefje 's ochtends wakker is. Zegt mijn broer: nou, meestal slaapt hij pas echt rond een uur of 05:00 en dan kan hij wel door tot 08:00! Tot 05:00 allemaal losse hazeslaapjes! Jeetje, het kan dus nog erger. Nou slaapt hij bij hen in bed en krijgt hij borstvoeding zodra hij wakker wordt. En dat is dus ongeveer elk uur. Beetje extreme vorm van voeden op verzoek lijkt me.... Ben nog een beetje in shock.... Morgen gaan we eens wat worteltjes pureren en kijken wat Pim daarvan vindt. Ws na zijn middagslaapje, lijkt me wel een goed moment. Ben benieuwd! Videocamera in de aanslag
Sooo Peppers, kan inderdaad nog erger, haha! Leuk, groentehapje morgen, ben benieuwd. Ik film ook steeds kleine stukjes, maar ja, het is nog zoveel van hetzelfde hè (box, wipstoel, bedje).
Zo die hebben het dan helemaal zwaar pepper, tjeetje....Maar indd wel een beetje extreem voeden op verzoek zo.... Ooh ben benieuwd wat hij van de worteltjes vind. Ik ga vanaf volgende maand met groenten beginnen, wil nu eerst dat ze aan zoveel mogelijk fruit gaat wenne. De peer gaat er iig super goed in. Ze is helemaal enthousiast als ik aankom met het schaaltje hihi. Ik heb al wat filmpjes van Stacey gemaakt met mijn fotocamera maar is zo'n slechte kwaliteit. Ach van manlief ligt er voor mij een mooi cadeau onder de kerstboom....een videocamera Kunnen we straks in het nieuwe jaar ook haar zwemlesje gaan filmen. Heb besloten om na de oorontsteking even niet meer te gaan en in het nieuwe jaar weer te gaan. Ik heb het kookboek "Opperdepop" van AH gekocht voor mezelf onder de kerstboom Staan allerlei gerechten in voor baby's vanaf 6 maanden tot 4 jaar. Ik wil nl toch straks vers gaan maken (zodra ik een staafmixer heb). Stacey was net zo vrolijk en rustig dat ik haar in bad heb gedaan. het hangt altijd een beetje van haar bui af of we gaan douchen of in badje. Meestal wordt het de douche omdat ze huilerig is en onder de douche leker rustig wordt maar vanavond heeft ze lekker in bad gespeeld en gelachen hihi. Nog even over het lui oog, ik bedacht me ineens dat dat oogje vanaf dag 1 tot 8 weken altijd flink vies was en soms gewoon zat dichtgeplakt van het vuil, of dat er misschien iets mee te maken heeft ofzo.... Nou ja, ik vraag het volgende week wel op het cb.
Goedemorgen deze nieuwe morgen! Wat heerlijk dat het weer dag is! En nog met mooi weer ook (tot nu toe in ieder geval dan). Goed om na te vragen bij het cb Vlinder, over het loensen. Maar kan me niet voorstellen dat het feit dat ze lange tijd een vies oogje had en echt mee te maken heeft. Maar je weet het niet. Leuk, een videocamera onder de boom! Toch wel leuk voor de memorabele momenten. Ik ben officieel clueless.....Vannacht een vreselijke nacht. 19:00 is Pim goed gaan slapen. Om 0:15 wakker. Fles erin en om 0:45 weer slapen. Om 02:00 wakker en vanaf dat moment krijsen tot 05:15. Eerst getroost en na 3 keer deuren dicht en nog af en toe erheen om rustig te zeggen dat hij ging slapen. Nou, daar dacht meneer duidelijk anders over. Om 05:15 waren we zo moe (ik had na 0:15 helemaal niet meer geslapen) dat we hem toch maar weer bij ons hebben genomen. Voelde weliswaar als falen maar het was de enige manier om nog wat slaap te krijgen. Papa houdt hem dan een soort ingebakerd vast en dan slaapt hij wel. Zo hebben we nog geslapen tot 07:45. Ik mocht van papa blijven liggen en werd toen weer wakker om 08:45. Wat me opviel was dat hij wel regelmatig even in slaap viel tussen 02:00 en 05:15 maar dat hij steeds na een paar minuten weer wakker schrok. Wat hem dan wakker houdt. En hij maakt zichzelf helemaal overstuur. Verder zie ik duidelijk dat hij 's avonds wel in zijn diepe slaap zit, hij slaapt dan tenslotte van 19:00 tot 0:15 aan een stuk goed door. Alleen daarna is het dus bal en slaapt hij volgens mij veel te licht.
Peppers, je hoort vaak dat inbakeren dan toch wel helpt..maar ik weet niet tot welke leeftijd dat mag? Hier weer tot 04:30 geslapen, fles gegeven en toen tot 07:45 geslapen. Daarna nam papa hem mee naar beneden en sliep ik tot 09:00