mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Klopt toen ze die samen deden was die regel er nogniet maar baal er wel erg van! Zitten nog in de 1e icsi hoor maar wilde liever niet opnieuw beginnen omdat ik erg slecht op de hormonen reageerde. Ga er wel met ze over hebben. Ga maandag toch bellen wil zo snel mogelijk weer verder, ze hadden wel gezegd dat een nieuwe tp mogelijk was in mijn nieuwe cyclus. Hoop het!

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Kaaat: We weten nog niet of we ooit voor een derde willen gaan, maar we sluiten dat niet uit.
    Maar stel dat we niet voor een derde gaan of dit zijn er al 2! :$ dan hebben we besloten ze te doneren. Het MCK in Leiden is op dit moment de enige plek waar ze bezig zijn met embryodonatie trajecten. Er is in Nederland 1 kindje vanuit zo'n traject geboren en er is een tweede kindje onderweg.
    Voor ons zijn onze cryo's allemaal een beginnetje van (heel pril) leven. Ze weggooien voelt voor ons als het beëindigen van leven. Nu heb ik absoluut geen mening over wat andere mensen doen en vinden hoor. Maar voor ons is het onmogelijk ze weg te gooien.
    Helemaal nu de eerste cryo's uit de vriezer een zwangerschap opleveren en hopelijk ook een kindje.
    Wie weet wat voor mooie, lieve, bijzondere kindjes er nog in de vriezer zitten.
    Ik kan ze niet allemaal zelf krijgen!
    Als ik 10 cryo's overhoud omdat ik de enorme mazzel heb dat wij meteen van onze eerste cryo TP zwanger worden en ons gezin misschien daarmee compleet is voel ik echt dat het zo moet zijn dat we met onze overige cryo's andere stellen moeten helpen.
    Je zou allebei maar onvruchtbaar zijn en dolgraag een kindje willen! Wij weten hoe het is als het allemaal niet vanzelf gaat, voor deze mensen zijn er, naast het MCK en adopteren, geen opties. Lijkt me heel verdrietig.

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heel mooi chybou! Ik zou het ook doen alleen manlief wil dat niet.

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Het is ook een hele beslissing, want het betekend wel dat er misschien ergens een (genetisch) kindje van jullie en broertje of zusje van jouw kindjes rond loopt.

Maar dat ligt er ook aan hoe 'zwaar' dit voor jou weegt.
    Voor ons is het misschien al een beetje anders omdat we een zaaddonor hebben en ook weten dat er uit de gedoneerde eicellen een kindje is ontstaan.
    Dan ben ik ook nog de biologische moeder van onze dochter (en hopelijk over een tijdje kindjes) en Lieve de genetische moeder...
    Genetisch is het in ons gezin toch al een 'zooitje'! :D

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Snap dat je zsm door wilt Char hopen dat dat gelijk kan..

Chybou super mooi, en idd het feit dat er een 100% genetisch broertje of zusje van onze kindjes ergens rond zou lopen zou ik heel moeilijk vinden.. Wat jij zegt over weggooien zo voelt het voor ons ook, wij willen geen "kindje" weggooien, ons zoontje was ook een cryo dus we weten tot hoe iets moois het kan uitgroeien..
    Miss dat het idd net even anders is voor jullie omdat het van een zaaddonor is, maar vind het heel mooi dat jullie andere stellen op deze manier een kindje zouden willen en kunnen schenken..

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wij hebben er 2 teruggekregen.
    En wij hadden onze emmy's in tzelfde ziekenhuis als jullie.
    Ik ben 25, en heb er ook 2 teruggekregen omdat ze zo ingevroren waren.

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Brabbel, vind ik ook wel zo 'eerlijk' van het ziekenhuis.

Zo eerste echo is gepland en Moeders voor Moeders gebeld.
    Maakt het ineens wel een beetje 'echter'.

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Brabbel dan ga ik het zeker even navragen!
    Bedankt dat je me dit laat weten.

We hebben 19maart weer een nieuwe afspraak.

Hoe is met jou?

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Chybou....spannend ze...wanneer is de echo?
    Wat betreft je cryo´s ben ik het helemaal met je eens, maar hier ook een manlief die het daar (nog) niet mee eens is Wij hebben er nog 3 in de vriezer...en na dit spontane wondertje weet ik nog niet wat ik precies wil...4 kinderen is wel heel erg veel....

Char, hopelijk kun je deze ronde nog een keer...

10. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    char...lees nu van je afspraak, is dat dan vooreen echo of een gesprek?

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Is voor een echo

12. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    spannend Char...:D

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja echt wel. En ga ook zeker vragen of we de 2 cryo's die in 1 rietje beide terug geplaatst kunnen krijgen zeker na wat Brabbel me vertelde en die loopt in hetzelfde zh.

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Wat fijn dat het er nu uit ziet alsof dat gewoon kan Char.
    Want waarom zou dat ineens bij jou anders zijn?

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Char...dat zou ik zeker ook vragen...Ik hoop dat het je lukt om er 2 terug te krijgen...Een tweeling is super...ook super zwaar, maar ook super leuk...:D

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja klopt chybou zou raar zijn als ze het bij mij niet zouden doen.

Nikita, dat het zwaar is geloof ik meteen maar dat zouden we met alle liefde doen en wat jij zegt dat komt dan ook wel goed. We hebben nog zoveel liefde om te geven voor 2 of 3 kindjes dat maakt voor ons niets uit. Nu maar eerst afwachten of het nog lukken gaat.

Hoe is het met jullie dames?

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Char 19de echo dus dan deze cyclus weer een tp? Dat klinkt goed en fijn dat Brabbel even laat weten dat zij er iig 2 heeft terug gehad, dan kan jij dat ook eisen..

Nik ja idd 4 is dan idd ineens zoveel maja aan de andere kant je hebt bijna alle spullen al en liefde is er genoeg, maar gelukkig zijn het leuke dingen om over na te denken..

Chybou wanneer MvM en eerste echo?

Hier weer een heuse babyboom, nu al 3 stellen die in oktober zijn uitgerekend waaronder mijn broertje en vrouw, altijd leuk kunnen we weer even babysnuffelen!

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hier komende dinsdag MvM en de 28ste de echo.
    Kan de weken wel wegkijken!

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Chybou, wat gaaf dat je samen met je zus zwanger bent! En wat apart dat je het had gedroomd. Wij weten nu dat alle (schoon)dochters van mijn schoonouders ook tegelijk zwanger zijn geweest, zonder dat we het wisten. Mijn schoonzusje vertelde op oudjaarsdag dat ze hun tweede kindje verwachten en mijn andere schoonzusje had op de geboortedag van Rik de eerste echo en zij hebben het 8 januari aan ons verteld, hartstikke leuk! En ja, die eerste echo.. zo spannend. Ik duim voor een (of twee) mooi kloppend hartje!

@Cryo's, wij hebben daar niet mee te maken, maar het lijkt me een lastige beslissing. Denk dat je ook niet kunt zeggen wat je zou doen totdat je voor die keuze wordt gesteld.. Hier nu weer geen anticonceptie (behalve de bv dan ;)). Zoals ik het tegen de vk zei bij de na-controle. Mocht het zo zijn, dan is het een cadeautje!

@Kaaat, waterpokken weer voorbij?

@Char, nog een paar dagen tot de afspraak. Ik hoop dat ze bij jou net zo redeneren als bij Brabbel!

@Nikita, Brabbel en Zeehondje, hoe gaat het met jullie?

Hier is Rik bezig met een nieuw ritme vinden. Hij heeft vannacht doorgeslapen, hoera! En dat zelfs nadat hij gisteren verschillende keren 4 uur tussen een voeding had gelaten. Heerlijk!

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ha meiden wat een hoop zwangeren hier!!! Wat leuk zeg!

Char ik hoop dat je snel weer mag aansluiten!

Ben hier echt al een tijd niet geweest. Schaam...

Alles goed verders! De jongste wordt bijna 6 maand alweer en de oudste alweer 21 maanden! Gaat echt snel hoor!

Wilde graag weer een cryo terug laten plaatsen maar mag helaas pas in augustus van het zh.
    Tot die tijd benutten we iedere eisprong op de natuurlijke wijze. Zou toch een mooi wonder zijn!! ;)

Ik neem weer effe een abbo!

Deel Deze Pagina