Wat bijzonder! Ik hoop dat het een voorspoedige zwangerschap gaat worden met 2 volgroeide en gezonde kindjes als resultaat!
Chybou, even goedemorgen en snel vanaf mijn telefoon.Later het weekend meer, mijne staan namelijk alweer op de vensterbank.Heel herkenbaar die angst, er zijn meer risico's en complicaties en nu errst de 12 weken halen mer 2 gezonde en goed ontwikkelde kindjes.Hier tot 20-24 weken her niet goed durven te geloven hoor.Ik blijf voor je duimen en hopen en zo nuchter als jullie er allebei mee omgaan klinkt heel erg goes, her besef komt vanzelf na iedere echo meer en meer.Over 2 weken dus een uitgebreidere en hopelijk duidelijkere echo, daar gaan we nu eerst voor he.
Wow Chybou! Gefeliciteerd en natuurlijk zal het erg druk zijn straks met drie kids maar is en blijft bijzonder! Nikita, even een dikke knuffel voor jou!
Chybou wow wat super zeg! En wat staan jullie er heerlijk nuchter in, wat je zegt stapje voor stapje!! Super gefeliciteerd!! Nik ahh ja zwanger zijn en 1tje rondlopen vond ik soms al zwaar en jou (b)engeltjes zitten nu ook in een iets andere fase dan waar K.aïsha toendertijd in zat! Sterkte lieverd!
Hoi lieve meiden, Uiteindelijk heb ik deze topic gevonden en ik wil met jullie meedelen hoe gelukkig ik ben. Het is bijna een jaar geleden dat ik begonnen ben met de MMM. Ik begon begin maart met IVF en op 31 maart 2013 kreeg ik ontzettende slechte nieuws: Waarvan m'n 13 eitjes er geen enkel bevrucht waren. Ik was er zo kapot van. In april kreeg ik een rustmaand en omdat de uitslag zo drastisch was mocht ik in mei 2013 beginnen met ICSI. En m'n prachtige ridder-meisje is geboren in februari. Haar naam is Mathilde. Dat betekent machtige krijgster. Ik hou zoveel van haar. Ben zo verliefd op m'n baby. Geeft haar elke dag kusjes en knuffeltjes.
Wat ontzettend liefdevol hoe je jou liefde voor haar beschrijft en jullie geluk! Is ook een hele mooie meid en een prachtige naam!
Dank je meiden! Ik heb uiteindelijk een topic gevonden waar ik thuis hoor. Kan uiteindelijk met andere MMM mama's praten. Ik heb een vraagje aan jullie: Nu we zwanger of een kind of kinderen hebben. Hoe voelen jullie bij vrienden en/of familieleden die ook proberen met zwanger worden maar dat het niet lukt (waarschijnlijk ook MMM). Ik vind het zo moelijk omdat ik weet hoe het is om langdurig zwanger te worden. Vooral op facebook heb ik een dubbel gevoel bij. ik wil zo graag delen hoeveel geluk heb met m'n dochtertje maar soms is het moelijk om anderen niet te kwetsen want ik heb ook in de schoenen gestaan dat zwanger worden niet lukt en elke baby foto voelde ik me verward, omdat ik foto's van babies zo lief vond maar ook jaloezie. En daarom probeer ik niet zoveel baby foto's te plaatsen. ik weet dat voor sommige heel moelijk is en dat ze moeten slikken wanneer ze een baby foto zien. Hoe gaan jullie mee om? Ik heb er moeite mee.
Mompelientje...Proficiat met je dochter en wat een scheetje trouwens... Jouw gevoel herken ik wel een beetje maar ervaar het meer anders...Ik kan er niet zo goed tegen als mensen na 3 maanden al roepen dat het zwanger worden niet lukt...Daar reageer ik maar niet op want anders........ Op FB plaatst ik eigenlijk meestal niet zo veel foto´s en maa moet wel zeggen dat ik het ,nu ze wat groter zijn, wel makkelijker vind. Maar zeker ook in het begin dacht ik soms wel eens eraan of ik er iemand mee zou kwetsen...het was namelijk idd. altijd erg dubbel zwangeschaps- en babyposts van mensen te lezen...
Ik heb het het 'Facebook' probleem opgelost door voor mijn dochter een eigen account aan te maken. Haar vriendjes daar zijn familieleden en vrienden en vriendinnen van ons. Een select groepje. Hier post ik rustig foto na foto en allerlei leuke updates. Op mijn eigen account plaats ik zo nu en dan een foto van mijn kleine meid, maar probeer daar ook nog te doen alsof ik een eigen leven heb... Haha!
Zo dames.. de beide mannen liggen op bed, eens even een fatsoenlijke reactie schrijven! @Kaaat, nog steeds 2x per nacht voeden, of inmiddels weer terug naar 1x (of doorslapen)? @Nikita, hier een goedkoop wiegje naast het bed, geen officiële co-sleeper. Maar dat uit bed tillen dat is nog wel te doen hoor, kan ik ook vanuit bed doen Vervelend dat het zo zwaar is momenteel met je twins en de zwangerschap en dan ook nog een man die veel weg is.. hopelijk komt er snel verandering! @Kaat2000, zwaai! @Char, duimen draaien op volle toeren! @Chybou, inderdaad stapje voor stapje.. op naar de volgende echo. En ja, er is meer kans op complicaties dan bij een eenling, maar het kan ook gewoon wel allemaal goed gaan. Stapje voor stapje.. maar wat moet het onwerkelijk zijn (geweest)! @Mompelientje, welkom! En wat een mooi meisje! In antwoord op je vraag, ik heb er wat facebook betreft niet zoveel last van.. had zelf daar ook weinig gekwetste of jaloerse gevoelens bij. Wel in real life.. was dan ook heel blij toen we in de maand voor de bevalling nog van een aantal mensen die ook alweer even (sommige met MMM, andere niet) bezig waren te horen kregen dat ze zwanger waren. Hier gaat het verder oké. Tim is duidelijk even ontregeld door het verzetten van de klok. Maar.. zojuist was het wel meteen stil toen ik hem naar bed bracht, dus hopelijk nu weer in het "normale" ritme. Met Rik gaat het goed, gisteren voor het eerst samen een paar uur naar het kdv geweest. Redelijke lange wenperiode hebben ze, maar dat vind ik wel prettig. Over 2 weken moet ik officieel weer beginnen, maar dinsdag is mijn parttime dag, dus woensdag 16 april begin ik weer met werken. Ben uiteindelijk niet meer extra met Rik wezen wegen, had wel die neiging, maar toen onze weegschaal thuis het voor gezien hield (batterij op), heb ik dat maar opgevat als teken dat ik het moest laten gaan.. maandag weer maandelijks consult op cb, dus dan gaan we het zien!
H! Jessie, Hier was het ritme na het verzetten van de klok voor de eerste keer niet weg...tot nu toe hadden ze er altijd last van, maar deze keer niet. Wat goed zeg...allebei al naar het kinderdagverblijf...Begrijp ik het goed dat je 2 weken wennen hebt? Vind dat best kort, hier in Duitsland is het altijd 3 tot 4 weken...Maar meestal zijn de kindjes ook wel wat ouder als ze beginnen dus is het misschien lastiger...Wel goed dat je Rik niet meer hebt gewogen hoor...als je maandag er toch weer bent dan weet je het wel weer hé. Chybou...wat een goed idee zeg van je kleintje een eigen pagina aan te maken...zeker als je veel familie en vrienden hebt die je zo op de hoogte wilt houden...
Hoi meiden, sorry voor mijn late reactie, maar wij zijn heerlijk een weekendje weg geweest met de familie. We hebben echt genoten. Groot huis, grote tuin, paar minuten vanaf het strand (zeeland) en natuurlijk super weer. 6 kleinkinderen hebben heerlijk met elkaar gespeeld. Char, spannend weer, ik duim! Nikiti, heftig hoor, een peuterpuberende tweeling hebben rondrennen, zwanger zijn en alles 'zelf' moeten doen. Hoop dat je je rust weer een beetje gevonden hebt nu. Chybou, wauw, gefeliciteerd. Oh, straks gewoon in één keer drie kinderen, wat een rijkdom. Welkom Mompelientje! Jessie, fijn dat alles goed gaat!
Zeehondje...klinkt idd. als een heerlijk weekendje weg zeg...Lijkt me leuk zo met de hele familie...zou ik ook wel eens graag doen, misschien moet het initiatief eens van mijn kant komen in mijn familie... Vandaag waren de kleintjes weer wat rustiger en luisterden beter, dat maakt het allemaal dan al meteen een stuk gemakkelijker...
Jessie: Klopt helemaal, het is nog een beetje onwerkelijk. Dit klinkt een beetje zweverig, maar bij de zwangerschap van Camille stond ik wat meer in contact met mijn gevoel. Ik kan het niet helemaal uitleggen, maar ik wist gewoon, ondanks de bloedingen en dergelijke dat het goed ging komen. Zelfs toen de combinatietest zo vervelend uit viel wist ik dat het goed zat. Ik was heel rustig en ik had een rotsvast vertrouwen in het kindje, in de situatie en in mezelf. Ik wist bijvoorbeeld ook heel zeker dat het een meisje was. Dat heb ik nu ook niet. Nu heb ik dat wat minder. Het 'overkomt' me allemaal wat meer. Ik heb er, misschien klinkt dat lelijk, allemaal nog wat minder een gevoel bij. Als of ik van een afstandje naar het gebeuren sta te kijken. Ik ben erg moe, misselijk en druk. Misschien heeft dat er ook wel iets mee te maken hoor. En het is allemaal nog heel pril en ik weet het nog maar een weekje. Het gaat vast allemaal wel goed komen, maar ik zou willen dat het gevoel van de zwangerschap van Camille weer terug komt. Het verzetten van de klok veroorzaakte hier ook even een 'peuterjetlag'. Op zich niet erg. Ze ging wat later naar bed, maar kwam er ook wat later uit. Behalve dinsdag... Arm kind, moest voor haar gevoel al om half zeven het bedje uit. Ze zag helemaal wit, zo moe was ze nog Inmiddels jouw oudste weer terug in het ritme? Char hoe is het meis? Ik duim ook als een malle! Zeehondje: Klinkt echt als een super weekend zeg! Heerlijk! En idd, als het allemaal helemaal goed gaat heb ik in november 3 kindjes... Jeetje, dat is echt een droom! Wat een mooi gezinnetje! Nikita: Twee kleine bengels is ook best wel zwaar en dan ruim 25 weken zwanger... Pfff... Fijn dat ze ook 'rustige' dagen hebben waarbij ze beter luisteren. Maar pittig lijkt het me wel hoor! Gelukkig worden ze vanzelf ouder en het schijnt makkelijker te worden.
Ik wacht altijd zo netjes met testen maar vanochtend kon ik me niet inhouden en wat denken jullie....positief! En het is best een duidelijk ondanks ik vroeg getest heb. Vind het wel eng hoor!