Spannende dag vandaag lyanna! Ben even kwijt of jullie de vorige keer door iui zwanger zijn geworden. Maar gaaf, als het lukt ben je nu al twee weken zwanger
Zeker spannende dag josjo, wij zijn bij de 1e spontaan zwanger geraakt en bij de 2e bij de 4e hormoon gestimuleerde IUI. Ik maak op de natuurlijke manier heel weinig kans op een goede innesteling, dit omdat ik cycli van 21-23 dgn heb en een lf van 9. Als ik deze ronde een natuurlijke cyclus had gehad was deze cyclus 21 dgn.
Lyanna...wat spannend zeg... Kwam heir even voorbij wippen om mijn bevallingverhaal te schrijven...Krijg nog altijd kippevel als ik aan die dag denk...zo´n bijzondere en emotionele ervaring... Eigenlijk rommelde het al een paar dagen, vanaf het week-end zo, met buikkrampen, misselijk etc...Maar op dinsdag bij de controle was er op de CTG natuurlijk niks te zien, alhoewel ik echt veel harde buiken had...maar toen natuurlijk net niet...Woensdag had ik dan zo ongiepijntjes en krampen en donderdag zo´n ontzettend zwaar gevoel in mijn buik...heel vreemd...´s avonds zo om 22.30 kreeg ik de eerste echt wee en het werd vrij snel erger en regelmatig, dus na 2 uur manlief maar eens wakker maken, oppas regelen voor de tweeling in naar het ziekenhuis...daar had ik dus nog geen ontsluiting, maar ondetussen was het al na 03.00 uur en ik had echt behoorlijk weeen en pijn, dus kreeg ik een slaap en pijnstillend middeltje om nog wat rust te pakken. Manlief ook naar huis om wat te slapen en kwam de volgende ochtend terug...Toen had ik dus 1 cm ontsluiting, dus nog een paar uur afgewacht maar het werd niet meer...Dus kon ik kiezen, of ik mocht in het ziekenhuis blijven of nog een keer naar huis...Ik dus maar weer naar huis...´s avonds werd het weer rustig in mijn buik, maar ´s nachts begon het weer, zeker de rugpijn werd ondragelijk, maar de weeen niet regelmatig, dus naar het ziekenhuis wilde ik niet...Dus even bellen wat ik mocht nemen en mocht 2 paracetamolletjes nemen...En heb die nacht 2 X een uurjte geslapen...De volgende ochtend tegen 11h hield ik vooral de rugweeen niet meer uit en dus weer terug naar het ziekenhuis...2 cm ontsluiting...boah, was ik teleurgesteld...We moesten weer even wachten en lopen om te kijken of er nog wat gebeurde...maar het werd niet meer...Dus besloten ze me opnieuw het slaap en pijnmiddeltje te geven omdat ik ondertussen dus 2 nachten amper geslapen had... Toen ging het opeens snel zeg...om 14.30 kreeg ik het middeltje...om 15.15 werden de ween opeens heftig...om 15.30 belde ik de verloskundige aan mijn bed omdat de rugweeen echt weer te pijnlijk werden, maar ze wilde me niks geven omdat ik net het spuitje gehad had en ze me om 16h nog een keer wilde onderzoeken...om 15.45 hield ik het niet meer en vroeg haar of ze nog een keer wilde onderzoeken en wat bleek, opeens 7 cm onsluiting... Daarna een uur gewacht en had toen 8 cm ontsluiting...Boah, was ik teleurgesteld...Toen moest ik op me zij liggen zodat de kleine man de laatste draai zou maken en dat half uur was echt ondragelijk...ik heb manlief zijn hand samengeknepen, maar had toen opeens wel volledige ontsluiting... om 17.30 mocht ik gaan persren, en na een knip en het meeduwen boven op de buik was de kleine man er om 18.03. En het coolste was dat er tijdens die 2,5 uur en vooral tijdens het persen een mega onweersbui over de stad trok, met hagel en al...Er hing zo´n bijzondere sfeer in de verloskamer...
Krijg mijn banner niet veranderd...krijg de heel tijd ongeldig bestand...waar kan dat aan liggen? De vorige keer ging het zonder problemen...
Wow Nikita! Gefeliciteerd meis! Wat een bijzondere bevalling begeleid met onweer en hagel! En ook zo fijn dat het allemaal via de natuurlijke weg is gegaan en dat het allemaal goed is. Ik zag prachtige namen voorbij komen. Hoe noemen jullie hem? Raphael / Raph? Spannend Lyanna de eerste IUI. Ik ga voor je duimen. Josjo wat fijn dat de 20 weken echo goed was. Heerlijk hé om even die bevestiging te krijgen. Ik zag via FB dat Brabbel is bevallen van een dochter. Prachtig klein guppy, ze zijn inmiddels weer thuis. Wij hebben onze vakantie er op zitten. Gisteren thuis gekomen van een vakantie op Fuerteventura. Het was heerlijk! De kleine meid heeft zich prima vermaakt en de mama's hebben een weekje heerlijk zitten niksen in het zonnetje. Het vliegen ging ook goed met C. Super vakantie gehad!
Chybou... Zijn roepnaam is Raphael wat we wel zullen afkorten tot Rapha ofzo...Net zoals bij Nikita en Roman... Heerlijk zeg zo´n vakantie...ik wil ook, maar dat zal bij ons wel volgend jaar worden ofzo...
Nikita, klinkt als een heftige maar wel mooie en bijzondere bevalling inderdaad! Chybou, heerlijk zeg zo'n vakantie. Fijn dat jullie volop hebben genoten. Wij gaan over een paar weken voor twee weken naar Italië. Heb er zo'n zin in!!!!! Heb inderdaad ook op FB van Brabbel gelezen. Wist niet of ze het hier al wilde zeggen, vandaar nog niks over geschreven Nog drie dagen werken en dan heerlijk zomervakantie (6 weken ). En dan hopelijk Sophie zindelijk krijgen. Ze plast nu soms wel op de wc/potje maar nog niet echt regelmatig en ze voelt het zelf ook niet. En vaak heeft ze er ook geen zin in. Vanavond voor het slapen ook niet. Maar gewoon luier uitgetrokken en d'r op de wc gezet. Kwam er na een minuutje een druppeltje en later nog een beetje. Dus als ik vrij ben gewoon elk half uur ofzo op de wc/potje zetten denk ik maar.
Haha, ja dat is een goeie, geen idee of ze dat erg vind. Helemaal niet aan gedacht. Ben ik even een flap uit. Vast niet toch... Als ik bevallen ben mag Brabbel het hier ook neerzetten
Zeehondje...jaja, dat zinderlijk krijgen...dat is nog een hoop wassen en dweilen... Heb hier ook de 2 weken rond de geboorte gewoon doorgezet, al merkte je wel dat met veel bezoek en hulp in huis het slechter ging...Niet dat ze het expres weer in hun broek deden, maar denk meer dat het was omdat ze het gewoon vergaten. Hier slapen ze´nog wel met een luier, en zeker als we langer weggaan ook een luier aan, al merk ik wel dat ze vaker en vaker droog blijven en ook ondanks luier op het toilet willen...Maar overdag thuis en als we even een half uurtje naar buiten gaan ofzo...ook al gewoon zonder luier... Maar het korst veel geduld...als is Sophie net een stukje ouder als die van mij en gaat het daarom misschien ook net wat sneller... Idd. een schattig klein meisje van Brabbel, proficiat meid als je hier komt lezen..zeker in vergelijking tot mijn grote kerel...Maar hij doet het zo goed...komt goed bij, de bv loopt goed en zonder problemen en de eerste rompertjes worden al te klein...;( Goh, wat gaat het toch hard...alweer bijna 2 weken geleden de geboorte...En kan zo emotioneel worden als hij bij me op de bank ligt en ik dan eraan denk dat ik echt geen idee heb hoe heeft kunnen ontstaan...echt een vechtertje die persé bij ons wilde zijn en dat midden in een verhuizing...
Goeie deal Chybou Nikita, gaat zeker snel. Ik heb het idee dat ze het plassen niet voelt. Maar zet haar nu na het slapen op de wc en dan komt er vaak na een paar minuten wel een plasje. Dus hopelijk kunnen we dit voortzetten alleen ook tussendoor als ik vakantie heb. Knap dat die van jou al zo goed zindelijk zijn!!!
Lieve meiden! Op 13 juli is onze mooie meid geboren, met 37 weken en 1 dag. Soms kan het ineens snel gaan. Op maandag kreeg ik een telefoontje van de vk, dat "bloem" bijna niet meer groeide, en ze voor de zekerheid een extra echo wilde in het ziekenhuis. Op woensdag mocht ik al komen, en na de echo moest ik aan de ctg. Bloem deed t erg goed, maar omdat ze niet meer groeide, mocht ik vrijdag weer aan de ctg, en zouden ze me zaterdag gaan inleiden. Ik was totaal van het padje, en ik kon niet geloven dat ik nu al klaar zou zijn met m'n zwangerschap. Door een drukke periode privé, een aanbouw, en Beer die 3 weken ziek is geweest, heb ik niet eens de kans gekregen om te wennen aan het idee dat ik al bijna moest bevallen. Ik was er nog helemaal niet klaar voor! Op zaterdag werd er om half 11 een ballonkatheter in gebracht, en die zou bij 4 cm ontsluiting eruit vallen. Savonds om half 8 viel deze eruit, en kort daarna zijn m'n vliezen gebroken. Maar de weeën bleven weg, en ze kozen ervoor om me wee opwekkend te geven. Na 30 minuten voelde ik al aardige kramp, en heel snel ging dit over naar echte serieuze weeën. Toen de ween door begonnen te zetten werd ik echt overvallen door een enorme angst. Beer had het tijdens de bevalling niet zo fijn bij me, en is ook blauw en slap geboren. Ik was zo bang dat mijn lichaam dit nu weer zou doen, dat ik alleen nog maar een ruggenprik wilde, omdat ik dan wist dat dit me zou helpen ontspannen. Het idee dat Bloem er eerder uit moest, icm de bevalling van Beer zorgde ervoor dat ik op dat moment haar er uit wilde, en wel nu!!! Ik wilde haar veilig en gezond bij me hebben, en niet langer wachten.... Toen ik een ruggenprik had aangevraagd, kreeg ik het bekende poep gevoel. Na controle bleek het maar 5 cm te zijn, dus hup, ik naar beneden voor de ruggenprik. Toen de ruggenprik was gezet wilde ze weer kijken hoeveel ontsluiting ik had, en toen bleek ik ineens 10 cm te hebben. Of het door de geruststelling kwam, of omdat mijn lichaam ineens een enorme sprong heeft gemaakt, dat weten we niet, maar t was wel heel gek, aangezien de ruggenprik nog maar net begon te werken. Van boven de kamer, tot na de ruggenprik was maar 30 minuutjes ofzo, en ineens van 5-10 cm!!! Dus op dat moment werd ik terug gereden naar de kamer, en mocht ik gaan persen. Totaal 5x geperst, en daar was ze dan! Bloem begon meteen te huilen, dat was al een hele geruststelling voor me. Echt een klein poppetje van 2345 gram, en 46 cm. Doordat ze zo klein was bij de geboorte moesten we de zondag op maandag nacht nog blijven voor haar glucose, maar maandagochtend mochten we lekker naar huis! Ikzelf was meteen weer op de been, en heb er net als bij Beer niks mee geleden. Bij beer was ik ingeknipt, en nu ietsjes ingescheurd, maar ik voel er niks van gelukkig. Beer is echt verliefd op z'n zusje, hij blijft haar maar kussen, en knuffelen. Als hij aan t spelen is, springt hij ineens op om haar op te zoeken, en te knuffelen. Hij is echt heel voorzichtig met haar, en is totaal niet jaloers. Echt mooi om te zien dat z'n oogjes beginnen te stralen als hij z'n zusje vast mag houden. Echt een dubbele dosis liefde!!!! Bloemetje doet het erg goed, ze drinkt als een kindje dat op de uitgerekende datum is geboren van een pond of 8. Als je naar haar drink en slaapgedrag kijk, is ze echt heel sterk voor haar lage gewicht, en heeft ze veel energie. Ze is zo lief, echt een super makkelijk kindje, net als beer altijd is geweest. Lieve meiden, ik schrijf binnenkort weer een update, mochten jullie de echte naam van bloem willen weten mag je altijd een pbtje sturen, maar graag geen namen op zp zetten aub. Dikke knuffel van Brabbel,Beer en Bloem.
Ook hier nog even: van harte, van harte, van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje!! Wat een mooi verhaal over de bevalling en wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan ondanks dat ze dus wat sneller moest komen dan gedacht. Hoever was je nu eigenlijk precies?
brabbel...wat fijn dat het zo goed verlopen is je bevalling...Kan me voorstellen dat je het toch wel jammer vond dat de zwangerschap dan ineens voorbij is...Mis hier mij zwangerschap ook nog hoor...Toch een bijzondere tijd hé, met alle kwaaltjes en angsten die erbij horen. Weet je eigenlijk waarom Bloem zo klein was? Of doen ze daar onderzoek naar waarom ze niet meer wilde groeien? Fijn ook dat Beer zo´n lieve grote broer is... Hier is de tweeling ook gek op Rapha...gelukkig ook niet jalours ofzo...al was ik daar wel bang voor...zeker Niki is een pittige en vinnige tante als het over ´haar ´ mama gaat, maar toen ik Rapha een het voeden was gisteren kwam ze zijn handje vasthouden...
Brabbel, hier natuurlijk ook nog eens van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter. Wat is ze mooi! Nikita, wat schattig, handje vasthouden. Zorgen gemaakt om niks dus gelukkig! Vanmorgen waarschijnlijk positieve test gehad. Weet niet of ie nog donkerder wordt. Vanmiddag/vanavond of morgenochtend nog een keertje testen. Maar vanmiddag wel gelijk gebruik gemaakt van het slaapmoment van Sophie, haha. Sophie loopt heerlijk in d'r blootje rond hier nu al twee dagen en plast bijna elke keer op het potje. Dan zegt ze "het komt" of "ik moet plassen", rent naar het potje en plast. Wel nog een paar keer ook op de grond hoor. Dus hoop dat het volgende week een beetje mooi weer blijft dat de deur lekker open kan en ze in d'r onderbroekje rond kan lopen. Dan is ze hopelijk snel zindelijk. Ze krijgt een sticker op d'r kaart (die op de trapkastdeur hangt) als ze heeft geplast of gepoept op de wc of potje. Alleen nu vraagt ze er niet elke keer meer naar gelukkig, anders was ie zo vol en bleven we cadeautjes kopen . Bij vijf stickers een cadeautje. Ze heeft nu twee cadeautjes al gekregen.
Oh wat spannend zeehondje, duim voor jullie. Brabbel ook hier gefeliciteerd lekker genieten van bloem en beer, het is echt een prachtig meisje. La femme ook nog gefeliciteerd
Zaterdagochtend dus positieve test, maar zondagochtend was ie volgens mij nog een keer positief (even donker in ieder geval). Dus 's avonds het nog maar een keer gezellig gemaakt En vanmorgen was ie weer lichter. Kwam dus mooi uit want vandaag is manlief weer werken en pas laat thuis en morgen ook, haha. We gaan het maar weer afwachten.