Brabbel nog proficiat met bloem!! Wat een verhaal dat je zo ineens werd ingeleid... Dat van 5-10 gebeurde bij mij bij nr twee ook in n half uur, kan soms snel gaan... Fijn ook dat je zo snel naar huis mocht ook al is t maar een klein popje, ze doet t toch hartstikke goed blijkbaar Zeehondje, dat zindelijk worden is nog wel wat he... Hier heb ik t afgewacht tot ze zelf wilde (wel af en toe gevraagd of ze met haar blote billen in haar onderbroek wilde ipv een luier enzo) en toen ineens wilde ze dat. Soms nog n dip, hoort er helaas allemaal bij... En jullie gaan dus voor nr twee? Spannend meis! Nog buiten de mmm om? Nikita wat n gezellige groterd al en dik, goh, babies mogen wel wat vetjes hebben toch? Chybou alles goed met jouw twee mannen, wat fijn dat ze zo gelijk groeien en niet de 1 veel groter dan de ander is... En bloed, pff ik zou dat wel lastig vinden denk ik hoor... Maar je praat er relaxed over gelukkig Hier is een actieve gbs ontdekt. Ik denk dat we de oorzaak van mijn vroeggeboortes hebben gevonden ... In elk geval over 4/5 weken ook naar de gyn voor extra controles. Wie weet kunnen we iets vinden of bedenken waardoor ik dit beebje wat langer bij me kan houden...
Butterfly, gezellig dat je even langskomt! Alles goed met de kleine man? Josjo (en de rest ), inderdaad rustig aan voor een tweede, alleen ovulatietesten en nog geen mmm. Voor manlief doen we het rustig aan, eerst eens zo proberen. Hij wil liever de mmm niet meer in, maar begint wel een beetje anders te denken. Maar hopelijk is het niet nodig! En zindelijk worden, ach ja, wat moet ik erover zeggen. Soms plast ze op de wc of het potje, maar gister liep ze in d'r blootje en plast ze buiten in de tuin en later poept ze in de woonkamer, haha. Blijkbaar voelt ze het echt nog niet als ze moet. En soms zeg ik ook 'we gaan even naar de wc, mag je misschien zo een sticker plakken'. Maar dan wil ze echt niet en die sticker boeit d'r dan ook niks . En dan wil ik d'r ook niet dwingen. In Italië maar goed proberen. Maar ja, daar lig je ook de halve/hele dag in het zwembad, dus of het daar gaat lukken?! We zien het wel. Hoe oud was Annelyn toen ze zindelijk werd?
Josjo, wat is een gbs? Zou fijn zijn als ze de oorzaak weten. Wie weet kunnen ze er dan ook wat mee. Ik heb niet veel keus dat een beetje relaxed op het bloedverlies te reageren. Net als bij C heb ik zo'n zeker gevoel dat het allemaal in orde is. Uit alle echo's en onderzoeken komt niets bijzonders. Gelukkig heb ik vlak voor de TP een uitstrijkje gehad en die was ook schoon. Dus baarmoederhalskanker is het ook niet. Beleid in het ziekenhuis is bij elk spatje langskomen en 24 uur opname. Maar, zo bekende de gynaecoloog, dan zou ik zo'n beetje elke dag moeten komen... vanmorgen ook weer. Paar uur later was het weer weg. Dat is ook geen doen. Meestal vinden ze de oorzaak niet. Bij C zijn ze er ook nooit achter gekomen. Ik mag nu op mijn eigen oordeel vertrouwen. Als ik denk van 'dit is toch een beetje anders en ik vertrouw het niet' dan mag ik meteen bellen en komen.
Hier vandaag op CD7 1e FM weer gehad en baarmoederslijmvlies was 8,3 mm en rechts al een follikel van 16,5 mm. Dus vanavond mag ik nog een keer Fostimon spuiten en morgenavond de pregnyl. Maandagochtend op CD10 om half 10 de 2e IUI alweer.
wauw Lyanna, wat snel weer (of lijkt dat maar zo?). mijn duimen draaien weer.... Chybou, lijkt me wel fijn om er zo 'relaxed' onder te zijn... je klintk in elk geval zo . GBS is groep B streptokokken. 1 op de 5 vrouwen is drager en daar heb je als vrouw zelf geen last van, behalve dat het blaasontsteking kan veroorzaken als de GBS actief is tenminste. De baby kan er dan ook mee besmet raken wanneer de vliezen breken (meestal pas na langere tijd gebroken vliezen) en bij premature babies is het risico ook groter. Ze kunnen er 'gewoon' ziek van worden met wel nare klachten maar wat wel weer goed komt tot hersenvliesontsteking of nog erger... niet aan denken. Ik ben blij dat we het nu weten! Zeehondje, spannend wel! Ik snap het best dat hij het eerst zo wil proberen. Is ook goed denk ik om eerst even aan te zien hoe het gaat. Je kan na een poosje altijd nog samen er voor kiezen toch die mmm weer in te gaan he... en zindelijk zijn, tja, mijn mening daarover is dat je het voor ze 3 zijn niet actief hoeft te stimuleren. Je krijgt dan een schijnzindelijkheid maar echt zindelijk zijn ze pas als ze het altijd zelf aangeven en geen (bijna geen) ongelukjes meer hebben. Sommige mensen zijn er van overtuigd dat je kinderen dat kan leren al voor ze 2 zijn en de meeste kinderen zullen rond de 2,5-3 er wel klaar voor zijn. Maar, soms ook een poos later. Niet erg toch? Al is geen luiers wel erug lekker hoor! Annelynn draagt ze alleen nog snachts en heel soms als we een heel lang stuk in de auto moeten, al geeft ze het dan meestal wel aan en stop ik onderweg. Maandag stond ik stil in de file (met dat noodweer) en ben ik uiteindelijk op de vluchtstrook gestopt en heb haar een luier aan gegeven want ze hield t niet meer, zo zielig. Kon gewoon niet anders. Komt wel goed met S
Voor nu even snel tussendoor, dit omdat ik waarschijnlijk zo een verdrietige zoon terug krijg ivm in laten slapen van onze boerderijhond. :'( 2e IUI achter de rug met 5,5 miljoen zwemmertjes (vorige keer 62,4 miljoen), een stuk minder als vorige keer. Kun je zien dat de koorts wel degelijk zaad beïnvloedt. Nu dus op het wachtbankje.
Lyanna, sterkte En koorts kan daar zeker invloed op hebben ja. Wij mochten geen poging doen als de koorts bij manlief hoger dan 38 graden was geweest. Maar dat kan ook zijn dat dat alleen bij de ivf was, denk het wel eigenlijk nu ik er over nadenk. Succes met wachten weer. Hier helaas ongi geworden :x Ach ja, het positieve is dat het ergste dan weg is als we op vakantie gaan. Tampons werken bij mij namelijk niet echt, lek altijd door...
Ik kom ook even zwaaien..... Onze kleine meid is al weer 3jr geworden @zeehondje: Balen van je ongi niet leuk! @GBS: ik ben ook draagster en dat hadden ze bij mij kunnen weten omdat mijn urine tijdens de zwangerschap op kweek is geweest....helaas niks mee gedaan en Suzannah is geboren met hersenvliesontsteking. Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden maar het zoveel anders kunnen zijn.
Hé Sloppy, nog gefeliciteerd!!! Hier gisterochtend opeens helemaal niks meer en 's middags 'pats boem' daar was die . En nu ook nog erge rugpijn. Hoop dat het door de menstruatie komt en dat het snel weer weg is. Heb soms wel een beetje last, maar niet zo erg als nu. En we gaan morgennacht rijden...
@Zeehondje: Jammer meis. Hoop dat het ongemak snel weg is. Geniet van jullie vakantie! @Josjo: Weer wat geleerd. Ik had geen idee. Nu hopen dat deze wetenschap er voor zorgt dat dit kindje wat langer in je buik kan blijven zitten. Lijkt me zeker goed om te weten, helemaal gezien de risico's die jij beschrijft. @Lyanna: Ik ga weer voor je duimen. Je hebt maar één goed zaadcelletje nodig! @Sloppyslayer: Gefeliciteerd met de kleine meid! Ik heb van de week een nachtje doorgebracht in het ziekenhuis. Het bloedde ineens wel heel hard. Alles nagekeken en de jongens maken het prima. Ze lagen met hun hoofdje naar beneden, lepeltje lepeltje... Verliefd! Maar goed, weer even geschrokken... Ik dacht echt dat ze me op gingen nemen maar ik mocht weer naar huis. Denk dat we wel vaker van deze bezoekjes naar het ziekenhuis gaan maken. Donderdag 26 weken... Nog 10 weken en ik heb mijn persoonlijke doel gehaald. Alles boven de 36 weken is meegenomen toch?
Lyanna hoe is t met je zoontje? En wat sneu zeg, van de hond en eens met chybou, je hebt er maar 1 nodig! En koorts heeft heel veel invloed en kan tot 90 dagen verminderde aantallen rn kwaliteit zaad geven... Ik duim weer mee!! Chybou, jee wat schrikken meis! En 36 weken zou prachtig zijn, ik hoop t voor je. Ik doe mee met die mijlpaal, hoop t zo te redden... Liefst zelfs 37, wat mooi zou dat zijn...! Zeehondje, knuf, stomme ongi ... Hoop dat jullie wel n superfijne vakantie hebben!
@Chybou, jeetje schrikken zeg! Maar nu alweer bijna 27 weken.. jippie.. nog maar 9 weken en 2 dagen tot aan je persoonlijke doel @Lyanna, ik duim weer mee voor je! @de rest, zwaai.. beetje druk gehad en dat is een slecht excuus, ik weet het.. want het kan niet anders dan dat jullie het ook druk hebben, met al die rijkdommen thuis (of in buik). In de laatste 3 weken, 3x tante geworden, dus daar sowieso al druk mee, maar wel super natuurlijk! Dus onze Rik is zomaar 3x grote neef geworden En ja, hij wordt ook echt groot.. Hij tijgert al vrolijk rond, niets is meer veilig, en dat is wel eens moeilijk voor zijn grote broer. Sowieso een hoop gedoe op het kdv waar ze naartoe gaan, dus ook druk mee. Vertel jullie wel wat meer als bepaalde dingen afgehandeld zijn, het is tenslotte toch een publieke site dit. Digitale knuffel en ik hoop snel weer wat actiever te worden hier!
Ik kom jullie ook even een lieve groet brengen! Ik moet het verplicht rustiger aan doen ivm harde buiken, en druk met zoonlief!
Char dan kunnen we elkaar de hand geven. Enige verschil is dat ik druk ben met dochter lief... Die is van het liefste, vrolijkste en schattigste meisje ter wereld veranderd in een verdrietig, mopperend en zielig meisje. Geen idee wat er aan de hand is. Maar het is even pittig hier in huis. Vanavond had ik haar er om half twaalf eindelijk in liggen. Ze is zo verdrietig, ze wil niet dat je weg gaat, ze wil alleen maar tegen je aan hangen en rondgedragen worden. Naar de wc gaan is echt een drama! Tsja, dan kan de gynaecoloog vinden dat ik het rustig aan moet doen, maar als Camille dat anders over denkt...
Char, knuf! Goed dat je rustiger aan doet, behalve dus dat je druk bent met je zoontje... Klinkt altijd leuk, rustig aan doen, maar hoe dan, als je moeder bent? Chybou, heftig is dat altijd, moet je op de een of andere manier toch zien te doorbreken he... Sterkte ook voor jou! Hier volgende week vrijdag voor t eerst naar de gyn, ben benieuwd! En door de gbs wist ik al dat ik met ab infuus moest bevallen maar mag dus blijkbaar ook al def niet met m'n eigen Vk baal ik echt van, maar is helaas niet anders... Ze zei dat ze als ze tijd zouden hebben er wel bij wilde zijn maar ja dat is ook n beetje stom als je al n klinisch Vk aan je bed hebt staan he... Domper
H! Meiden, Hier ook druk met de kleintjes en het nieuwe huis, bovendien heb ik al de hele week ruzie met manlief over zijn zus, ze is heilig voor hem en hij ziet niet in dat ze ook niet perfect is en ik soms een probleem heb met haar...vermoeiend hoor... Zeker nu we het weekend mijn zus op bezoek hebben en ik niet weet hoe manlief zich zal gedragen tegen haar...het kan natuurlijk zo zijn van hij hebt iets met mijn zus, dan ga ik over jouw zus liggen zeuren...maar we zien wel wat er gebeurd, mijn zus is er in ieder geval op voorbereid... Niki en Romi gaan nu ondertussen naar de peuterspeelzaal en vinden het geweldig daar, het gaat zo goed, had dit nooit verwacht. Rapha is nog altijd erg makkelijk, vanochtend sliep hij tot 9.30. Hij slaapt nog erg veel vind ik, maar als hij wakker is is hij ook een pittig kereltje hoor...wil de hele tijd daar zijn waar het druk is, als ik hem ergens alleen laat liggen vindt hij dat niet leuk...Nou ja...is ook wel zo gezellig natuurlijk. Hij is een echte chaos-baby grappen we wel eens...Hij heeft het helemaal zelf uitgekozen in deze chaos-periode bij ons te willen komen en is tijdens een heftige onweersbui geboren... Chybou...herkenbaar van Camille...Niki is op het moment ook zo, wil de hele tijd knuffelen en alleen bij mama zijn en is erg moe...Denk al haar eens mee naar de dokter te nemen om eens te kijken of alle bloedwaardes wel in orde zijn ofzo... Zo meiden...nu even snel verder met het huishouden... We hebben momenteel nog geen tv hier en maar één laptop, dus ´s avonds is het vechten tussen manlief en mij wie er aan de laptop mag... Maar schrijf en reageers anders volgende week wel weer uitgebreid...Dit weekend dus bezoek over de vloet... Lezen kan ik wel op mijn GSM, maar schrijven duurt daar gewoon veel te lang... Fijn weekend allemaal, hopelijk wordt het weer redelijk...vandaag is het hier in ieder geval erg mooi en droog..wel wat frisjes, maar niet meer due heftige regen en onweersbuien van de afgelopen dagen...
@Char, niet fijn, nu al harde buiken.. had je dat met jullie oudste ook? @Chybou, zwaar lijkt me dat, rustiger aan doen maar een dochter die dat niet wil. Dat kleine meisje heeft waarschijnlijk ook door dat er iets staat te gebeuren.. Hopelijk gunt ze je snel weer wat meer rust! @Josjo, niet leuk Snap goed dat je daar ff van baalt! @Nikita, fijn dat het op de peuterspeelzaal zo goed gaat. Geef jij nu ook weer borstvoeding aan jullie kleintje? Gaat dat allemaal goed tussen alle drukte door? Lees-schrijf-probleem op mobiel klinkt bekend.. is hier ook één van de redenen dat ik zo "stil" ben. Hier zijn vandaag knopen gehakt mbt kdv, last van mijn schouders gevallen! Nu nog ruime een week werken en dan lekker vakantie!
Jessie...geef inderdaar wer bv en het loopt gesmeerd...tot nu toe.... Geen pijnlijke tepeks gehad of niks en de kleine doet het goed. Ben echt een grote bv fan en zo blij dat het lukt... De tweeling reageert er ook helemaal niet jaloers op ofzo...
Fijn hoor dat de borstvoeding zo goed gaat bij jullie Nikita en Jessie. Ik kijk er echt naar uit om weer borstvoeding te gaan geven. Gek genoeg reageren mensen in mijn omgeving vaak met zo'n frons op hun hoofd. Zo van 'weet je dat wel zeker? Een tweeling is al zwaar genoeg!' We zien wel. Ik maak me er helemaal niet zo druk over. Eigenlijk heb ik er zelf niet zo over nagedacht. Ik ga gewoon weer borstvoeding geven... Klaar! Gelukkig is Camille weer een beetje rustiger geworden... Pfff... Heftige dagen waren dat zeg! Ik ben ook niets gewend. Camille is, normaal gesproken, zo makkelijk.