mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Chybou...dat is inderdaad iedere keer weer schrikken, ben het even kwijt of je dit ook in je eerste zwangerschap had.
    Gelukkig nog geen tekenen van een vroeggeboorte dus.
    Krijg je trouwens de spuiten voor het longrijpingsproces? Heb ik niet gehad omdat het bij mij ook zo rustig was...

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Chybou, joepie 31 weken gehaald en alles nog 'rustig'.
    Wel balen van de flinke bloedingen hoor. Spannend hoelang ze nog lekker blijven zitten!
    Als het niet vanzelf gaat beginnen, gaan ze ze dan nog binnen een bepaalde tijd halen? Of laten ze ze 'gewoon' zitten totdat het natuurlijk begint. Of een ks? Ik weet het even niet meer... Sorry :)

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier gaat alles goed.
    Stomme assistente van de huisarts zeg. Vorige week woensdag verwijsbrief aangevraagd, zou naar huisadres worden opgestuurd. Zou er zaterdag wel zijn. Afgelopen vrijdag maar eens gebeld waar die bleef. Tja, ik zie wel dat ie is geschreven maar hij ligt niet tussen het stapeltje. Ik ga wel een nieuwe schrijven... :x
    Nu heb ik morgen een studiedag en heb ik dinsdag vrij (Prinsjesdag) dus dan kan ik 'm mooi ophalen.
    En dan ga ik een afspraak maken in Voorburg, vergeet steeds te bellen. Werk in het basisonderwijs en dan lukt het vaak niet om even rustig te bellen. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat we kunnen komen. Vorige keer aan de telefoon zei ze dat we gelijk een afspraak voor intake-iui konden maken, dus...
    Jullie horen snel van me. Maar ik merk dat ik er nu al weer heel erg mee bezig ben en dat wil ik eigenlijk niet. Maar ja, zo werkt dat helaas nu eenmaal denk ik. Kunnen jullie wel over meepraten ;)

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Nikita, ik had bij de zwangerschap van Camille ook bloedingen. Minder heftig als deze en ze begonnen later. Ik denk dat de groei van mijn baarmoeder er veel mee te maken heeft.
    Ik merk dat we er aan wennen. Omdat steeds alles goed is zijn we steeds minder gealarmeerd. Ergens is dat een vorm van schijnveiligheid want wat nu goed is kan straks verkeerd zitten... maar ik denk dat we er wel zo mee moeten omgaan omdat we anders constant in het ziekenhuis zitten en steeds bezorgd zijn.
    Zolang ik de jongens goed voel bewegen en geen pijn heb nemen we maar aan dat alles goed gaat.
    Wat wel fijn is is dat ik nu om de twee weken een controle heb.

@Zeehondje, het wordt net als bij Camille een geplande KS. Als alles goed blijft gaan met mij en de jongens plannen ze die in week 39. Dat vind ik zelf erg laat. De meeste meiden zwanger van een tweelingworden met 37/38 weken ingeleid of ingepland voor een KS.
    Ik zie wel hoe het loopt. Eerst die termijn halen...
    De eerste afspraken zijn gepland. Ik moet binnenkort naar de preoperatieve screening. Dat vind ik erg spannend. Ik zie erg tegen de KS op omdat bij de KS van Camille de verdoving niet goed werkte. We gaan dat nu goed doorspreken met mijn eigen anesthesioloog. Ik hoop dat we een soort van anesthesieplan kunnen maken.
    Zeehondje, als je eenmaal besloten hebt dat je weer gaat starten dan wil je ook beginnen. Ergens logisch toch? Als je dan moet wachten op stomme dingen als een verwijzing dan is dat gewoon heel vervelend!
    Ik hoop dat het nu een beetje op gaat schieten.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Chybou, dat klinkt inderdaad pas laat ja, week 39.
    Maar ja, je weet toch niet hoe het loopt hè.
    Rustig aan doen en proberen volop te genieten van die twee ventjes in je buik!

Jaaaaaaaaaaaaaa, maandag 29 september intake-iui gesprek in Voorburg!!!
    Nog twee weekjes...

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Zeehondje dat is goed nieuws!
    Spannend! :D

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zeehondje...wat spannend zeg...kan me voorstellen dat je niet kunt wachten om weer te kunnen beginnen...

Chybou...39 weken vind ik ook wel lang, mij hebbe ze gezegd dat ze in de 38e week worden gehaald als ze er van te voren niet zijn en ze zijn dan ook bij 37+4 gehaald...Toen was er ook al wel wat voorwerk bezig hoor...was al 2 dagen voor de zekerheid in het ziekenhuis omdat ik lichte weeen had...
    Je bent in ieder geval goed bezig zeg....bijna 32 weken alweer...
    Hopelijk komt het met de verdoving deze keer helemaal goed...bij mij hadden ze iets te veel verdoving gespoten en tintelden mijn armen de hele tijd...was ook niet erg fijn maar heb helemaal niks gevoeld...al vind ik een KS echt een akelige ervaring en hoef dat echt niet meer te beleven...

Hier verder alles goed...ook in het nieuwe huis.
    Ga dadelijk Niki en Romi maar eens wakker maken anders krijg ik ze vanavond niet in bed...sinds ze naar de peuterspeelzaal gaan slapen ze zo goed...maar ze zijn dan ook echt uitgeput als ze naar huis komen...
    Rapha is ook nog altijd erg makkelijk en slaapt bijvoorbeeld vandaag alweer vanaf 10h ongevoor onafgebroken door...Wordt alleen wakker om te drinken en slaapt dan verder...
    Alleen kan ik hem niet verlegen want dan wordt hij wakker...dus nu ligt hij op het grote bed...nou ja...dan laat ik hem daar maar liggen denk ik dan maar...Ook jammer is dat hij niet in de kinderwagen wil slapen als hij daar in slaap is gevallen...Als ik hem dan buiten laat staan in de tuin ofzo...is hij na 10 minuten wakker en slaapt dan in zijn bedje door...En hier in Scandinavie wordt het super veel gedaan de kindjes bij weer en wind, lekker dik ingepakt aan de frisse lucht te laten slapen...Nou ja, meneertje wil dit dus niet...;)

Zo, nu ga ik ze echt wakker maken...;)

Hier is het met alle anderen...???

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Met mij komt het goed. Voor nu een zwaai en dikke knuffel! En de belofte dat ik deze week echt echt echt fatsoenlijk langskom!

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Chybou, dat is indd erg laat zeker als je zwanger bent van een tweeling, die van mij word wel rond die tijd gepland maar dat is anders met 1 kindje. Wat gaven ze als reden dan op inhet dan pas te plannen?

Zeehondje, spannend ga duimen voor je hoor! Snap dat als je er weer voor gaat het allemaal te lang duurt.

Hier nog steeds erg rustig aan doen zodra ik te veel gedaan heb krijg gelijk harde buiken en enorme rugpijn. Maar met ons kleine mannetje gaat alles erg goed.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vrijdagochtend trouwens posi ovulatietest en daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Wie weet...

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Zeehondje, spannend joh, weer echt de MMM in. Wat bedoel je met een intake-IUI? Is dat een IUI om te kijken hoe alles er voor staat en dan daarna weer IVF? Maar natuurlijk hoop ik dat je deze maand toch nog spontaan zwanger bent geraakt. Mooi dat je in elk geval de kans hebt kunnen benutten ;) Hoe bevalt het werkende leven weer na de zomervakantie? Leuke klas?

@Chybou, heftig zeg allemaal. Maar inmiddels wel ruim 32 weken. Echt super! En wat een eng idee dat de verdoving niet goed werkte. Hopelijk kan je door de gesprekken nu toch met goed vertrouwen de operatie in straks.

@Char, begrijpelijk dat je een keizersnede krijgt. Jij ook alweer 28 weken, wat gaat het toch snel.

@Nikita, geen tip tegen de vliegen nee... hier spuit mijn man af en toe een middeltje, maar dat is niet zo'n fijn spul, dus eigenlijk wil ik dat niet te vaak. Maar begrijp helemaal dat je er gestoord van wordt :) Hier is het middagslaapje ook vaak funest voor het 's avonds naar bed willen. Tim heeft nu steeds meer middagen dat hij geen middagdutje doet. Maar vandaag was de dag bijvoorbeeld dan eigenlijk te lang; logeren bij oma en dan geen middagdutje doen is teveel van het goede. Buiten slapen deed Rik op het oude kdv ook. Nu op het nieuwe niet meer, dat is wel een nadeel..

Ego, hier een paar enerverende weken achter de rug. De eerste week van september op vakantie geweest in eigen land. Het weer was echt super en we hebben dan ook echt genoten. Daarna had ik nog wat extra vrij omdat de kindjes gingen wennen op het nieuwe kdv. Want we zijn dus overgestapt na een hoop getwijfel en een gesprek waarna alle twijfel weg was en we het zeker wisten. Ondertussen kreeg mijn man ook nog een stukje PVC in zijn oog. Het was er wel vrij snel uit, maar omdat hij last bleef houden, zijn we toch naar HAP gegaan, flink beschadigd, maar konden ook niets meer in het oog ontdekken, dus zalfje, druppels en verbandje. Na een paar bezoekjes aan de HA, uiteindelijk naar de oogarts in het streekziekenhuis die hem meteen doorverwees naar het Radboud in Nijmegen waar na een hele dag onderzoeken de conclusie was dat hij met spoed een nieuwe lens moest. Dus afgelopen woensdag onder het mes. Ondertussen waren de kindjes echt op het nieuwe kdv begonnen, weigerde Rik daar ineens zijn fles te drinken. En had ik een 3 daagse meeting met allerlei (buitenlandse) collega's waardoor ik van 7.30 tot 22.30 van huis was. En tussendoor ook nog een promotie aan de andere kant van het land. Iets teveel van het goede dus... Gelukkig zag het oog er tijdens de na-controle van donderdag er goed uit. Over anderhalve week weer terug naar het ziekenhuis, hopelijk is het zicht dan nog meer hersteld. Vrijdagavond nog een bruiloft gehad en gisteren een feestje van een vriendin in Leeuwarden. Kinderen naar mam gebracht en heerlijk middagje, eten (gepraat over een 3e), feestje en hotel met z'n 2-en. Uitslapen was heerlijk :) Nu liggen de kinderen weer in bed en voor mij zal het ook niet heel laat worden. En dan hopelijk vanaf nu weer wat rustiger vaarwater...

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dat klinkt zeker als een onrustige periode, met leuke en minder leuke dingen.
    Eng is dat toch, iets in je oog krijgen. Manlief ook gehad, gelukkig kon dat er door de hap uitgehaald worden, zalfje en pleister en toen was het goed. Eng hoor, een nieuwe lens, maar gelukkig gaat het nu dus een heel stuk beter.
    En wil je nog vertellen wat de rede was van het wijzigen van kinderdagverblijf? Ik weet dat je vorige keer schreef dat je er hier niets over wilde schrijven omdat je nog niet wist hoe het af ging lopen. Het klinkt als iets wat niet echt prettig is verlopen op het oude dagverblijf?
    Ik ben niet nieuwsgierig hoor, sorry ;)
    En praten over een derde??!!!!!!! Wat is daar uit gekomen??????

Intake-iui betekent dat we gaan bespreken hoe en wat we de vorige keer hebben gedaan en dan gaan we (dat willen wij in ieder geval) eerst weer iui proberen. Hoe vaak enzo (en wanneer we dan dus weer overgaan op ivf) gaan we dan bespreken.
    En m'n klasje is super. 24 leerlingen, een groep 7, met wel veel onwijs kletsende jongens (!). Haha.

13. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Jessie, stiekem ben ik ook wel benieuwd naar waarom je van KDV bent verwisseld, klinkt inderdaad alsof er iets serieus was wat je dwars zat daar, maar als je het hier niet wilt schrijven snap ik dat ook wel hoor...
    Idd een drukke tijd achter de rug, maár gelukkig alles nu achter de rug en ook het oog van manlief wordt weer beter...een ongeluk zit in een klein hoekje hé...en dat zoiets kleins zo´n grote schade aan kan richten...
    En wat was het resultaat van praten over een derde?? 3 Kids is geweldig hoor...maar wel druk...;) Wel ook lekker zo´n nachtje hotel met een gezellig feestje en als de kids het goed doen bij opa en oma is dat toch lekker genieten voor jullie...zou ik stiekem ook wel eens willen doen...

Zeehondje...je weet het maar nooit hé...zou ook geen ++ ovutest onbenut laten..;)
    Sophie wordt alweer bijna 3...ben je al aan het plannen voor haar feestje??

Hier even een vraagje...wij willen misschien binnenkort een daguitstapje maken naar de Efteling als we in NL op bezoek zijn bij mijn ouders... Maar de tweeling doen eigenlijk nog een middagslaapje...zouden jullie daar rekening mee houden?? Of gewoon ´s ochtends gaan en dan kijken hoelang ze het volhouden....ze kunnen altijd in de buggy slapen die we meenemen, of we gaan gewoon naar huis toe als ze niet meer kunnen...Maar om pas ´s middags weg te rijden heeft ook geen zin denk ik...
    En wie weet zo´n beetje de prijzen bijv. een frietje daar?? Ik denk dat we misschien wel zo´n duurder ticket nemen daar zitten dan extra´s bij als een gratis frietje met snack, kop koffie met muffin en korting op een souvenir...En omdat dit uitstapje echt wel een uitzondering is willen we de dag gewoon echt genieten en dus ook lekker een frietje daar eten etc...Neem aan dat je dan wel wat euro´s spaart met zo´n duurder ticket...of hebben jullie wel eens iets anders gehoord??

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Leuk De Efteling, twee weken geleden ook geweest!
    Sophie slaapt ook nog 's middags, maar kan ook wel een dagje zonder. Ik zou gewoon 's ochtends om 10.00 uur gelijk gaan en kijken hoe ze het volhouden. Misschien slapen ze wel in de wagen en anders lekker vroeg naar bed 's avonds ;)
    Over de kosten weet ik niet veel helaas. Schoonouders betaalden alles.

Cadeaus die opa en oma gaan geven al bedacht (nieuw bed en zo'n digitale kindercamera). Wij weten nog niet zo goed wat te geven. Keukentje, gereedschapsspullen (dit wil ze zelf op het moment graag). Maar ja, ze wil elke dag iets anders, haha.
    Taart is besteld. Degene die vorig jaar de Hello Kitty taart heeft gemaakt gaat nu een Jokie&Jet (van de Efteling) taart maken!
    Alleen nog een uitnodiging in elkaar zetten en versturen lijkt me ook wel handig, dat moeten we dus nog doen ;)

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Zwaai zwaai ladies! Hoe gaat t hier? Zeehondje, hoe gaat t met jullie en het iui traject?

Nikita, al bij de Efteling geweest? Ik weet niet of je airmiles spaart, anders kan je korting krijgen of zelfs t kaartje gratis. Parkeren kost tien euro en frietjes, poffertjes, enzo verschilt maar gemiddeld vijf euro denk ik? En slapen idd hopelijk in de buggy :)

Hoe gaat t verder hier met iedereen?

Hier z'n gangetje, wel al 20 weken blaasontsteking helaas, geen ab die er tegen helpt. Inmiddels ook wat krampen en harde buiken , ik denk daardoor maar kan ook door de termijn zijn. Had t bij de andere twee natuurlijk ook... Verder alles ok :D

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vanmorgen hebben we de afspraak in Voorburg gehad!
    We hebben gesproken met elkaar hoe alles met Sophie is verlopen en daarna vroeg ze aan ons wat onze voorkeur was. Eerst iui was ons antwoord. Hier was zij het helemaal mee eens. Eerst 3x iui en dan evalueren en overstappen op IVF, als dat dan nog nodig is natuurlijk
    J
    Wel gaf ze aan dat door de bloeddrukverlagers die manlief slikt de bevruchting buiten het lichaam, dus in het lab, misschien moeilijker zou gaan en dat er dan misschien ICSI gedaan zou kunnen worden. In het lab is het anders dan in het lichaam, dit omdat bijvoorbeeld de eicel ook een soort van schoongemaakt wordt en de medicatie (betablokkers) kunnen iets met de zaadcellen doen waardoor de eicel niet toegankelijk wordt. Wij gaven aan dat deze medicijnen in ieder geval bij de iui van Sophie ook al geslikt werden en waarschijnlijk geldt dit alles dus niet voor ons. Hopelijk in ieder geval. Ze zal nog wel even navraag doen of dit specifieke medicijn iets doet met de zaadcellen.
    Daarna kregen we informatie over de iui, het stappenplan. Kwam allemaal nog bekend voor. Toen ging ze bedenken hoeveel eenheden ik per dag moest gaan spuiten. Ze gaf aan dat bij het bloedprikken de vorige keren een lage AMH waarde naar voren kwam. Dit betekent een lage eicelreserve. Maar bij het spuiten van de hormonen werd dit eigenlijk elke keer tegengesproken omdat er genoeg eitjes groeiden. We gaan dus gewoon beginnen met 75IE van Gonal-F.
    Daarna bloedprikken, standaard procedure, voor Hepatites, HIV, e.d. Donderdag belt ze de uitslag hiervan door en wordt er een afspraak gemaakt voor de opzwemtest. Hiervan krijgen we na twee dagen de uitslag en dan is het wachten op m’n volgende menstruatie. Waarschijnlijk is die dan net begonnen dus moeten we een cyclus wachten. Misschien ook niet zo heel erg, anders hebben we straks de iui op Sophie haar verjaardag.
    De spanning gaat nu wel weer meer worden hoor. Zeker na deze afspraak en we echt weer gaan beginnen! En ook omdat ik eerlijk gezegd niks wist over die lage AMH :(. Zou het daarom niet lukken en is die waarde nu heel laag geworden? We gaan het allemaal wel meemaken.

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Spannend zeehondje... Ik snap je onzekerheid zeker maar je mag vooralsnog best positief blijven he, het is de vorige keer ook gelukt dus waarom zou dat nu niet lukken? Maar evengoed snap ik je wel hoor. Maar dus ook gaaf en leuk spannend! Ik hoop op heel snel een brusje voor Sophie! :D

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @kdv, we hadden vorig jaar al wel eerder twijfel. Er is toen ook een kindje weggegaan omdat de ouders eigenlijk geen idee hadden wat hun kind nou de hele dag deed. Zelden knutselwerkjes mee naar huis bijvoorbeeld. Uiteindelijk toch gebleven omdat de visie volgens Emmy Pikler mij (ons) wel heel erg aansprak. In december is er een enquête geweest onder de ouders en daaruit bleek dat er meer ouders diezelfde problemen hadden, slechte communicatie, weinig inzicht in de activiteiten. In de respons kwamen toen een hoop beloftes, maar uiteindelijk was daar ruim een half jaar later nog niets van terecht gekomen. Dus sowieso onvrede, maar was nog mee te leven.. De druppel kwam voor ons toen eind juli ineens een leidster tegen mij zei dat Tim eigenlijk niet te handhaven was, dat ze niet wist wat ze met zijn gedrag tegenover de andere kleine kindjes aan moest. Euh... in zijn schriftje stond niets maar dan ook niets negatiefs te lezen.. en er werd wel ooit wat gezegd bij het ophalen, maar als er dan nooit iets over wordt geschreven in het schriftje waarin sowieso 1x per week wordt geschreven en ook de bijzonderheden dan denk je toch niet dat het "niet te handhaven is". Thuis hadden we ook wel gemerkt dat Tim niet altijd even vriendelijk tegen Rik was, maar wij konden veel koppelen aan vragen om aandacht, jaloers gedrag. Het is toen voor ons ook wel echt een teken geweest dat er dingen anders moesten, een andere benadering. En het gaat sinds die tijd een stuk beter.. of het een fase was, of dat hij zich prettiger voelt bij hoe we nu met hem omgaan..? Anyway, allereerst heb ik dus gevraagd of ze dan in elk geval in zijn schriftje konden noteren wat en wanneer het mis ging. Want ook bij de overdracht konden ze dat niet goed melden. Het was dan telkens gebeurd als er maar één leidster was (iets met vier-ogen-principe dat niet wordt nageleefd?!) en niet de leidster die er 's avonds was bij het ophalen. Een week later stond er nog steeds niets in zijn schriftje, maar wel elke avond een riedeltje dat het niet goed was gegaan. Toen was ik er klaar mee en heb ik gebeld met het kdv waar we 3 jaar geleden ook zijn geweest. Vrij snel rondleiding gehad, er was plaats, beslissing was gemakkelijk. Inmiddels was de eigenaresse van het oude kdv terug van vakantie en hebben we een gesprek gehad waarin we ook meteen onze overeenkomst beëindigden. Nou, het werd alleen maar bevestigd in dat gesprek. Ze had een burn-out gehad en daardoor waren dingen niet gegaan zoals ze had gewild.. Pardon, maar wel in haar eentje voor een groep drukke peuters en baby's staan? Lekker verantwoord..! Daarna ook nog een goed gesprek met de leidster die uiteindelijk alles in gang had gezet. Ze gaf aan dat zij al veel eerder in gesprek had gewild maar dat de eigenaresse en andere leidsters dat niet nodig hadden gevonden. Ze gaf ook aan dat ze nu gestart was met een nieuwe manier van benaderen van ongewenst gedrag, want dat eigenlijk de hele groep peuters niet te handelen was.. Tja, en onze Tim is inderdaad een jongetje dat daar misbruik van maakt. Elk kind heeft grenzen nodig en Tim misschien nog wel ietsje meer dan een "gemiddeld" kind. Maar goed, uiteindelijk zijn ze na dat gesprek nog anderhalve week geweest, toen hadden we vakantie en daarna zijn ze dus bij de "nieuwe kindjes" (zoals Tim het noemt) begonnen. Wat nog wel grappig was... een week na ons gesprek met de eigenaresse kregen we nieuwsbrief met allemaal plannen die aansloten op ons relaas (ik had een lange brief geschreven). Bleek dat de leidster met het meeste verstand (die van het goede gesprek) al veel eerder had aangegeven dat er dingen anders moesten en dat zij daar graag bij wilde helpen. Maar nee, dat was niet nodig.. de dag na het gesprek waarin wij zeiden dat onze kindjes niet langer gingen komen (en dat waren veel uren voor zo'n klein kdv) is de eigenaresse naar die leidster gestapt of ze alsjeblieft wilde helpen...

Lang verhaal.. uiteindelijk denk ik dat wij veel eerder naar ons gevoel hadden moeten luisteren, maar ja, er waren ook echt wel positieve kanten. In elk geval hebben ze het nu allebei weer goed naar hun zin. Dus we zijn erg blij dat we de knoop hebben doorgehakt!

19. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Zeehondje, spannend meid! Ik hoop heel erg dat je snel weer zwanger bent! Wel vervelend van dat laag AMH.. is dat nog opnieuw bepaald nu? Fijn dat je een leuke klas hebt, maar zoals gezegd hoop ik dat je het jaar niet kan afmaken, al gaat het wel snel (of langzaam) als je de pech hebt nog een cyclus te moeten wachten.

@Nikita, al bij de Efteling geweest? Wij zijn vorig jaar december geweest (dus toen was Tim een stuk jonger dan de tweeling nu) en toen heeft Tim uiteindelijk daar niet geslapen. We hadden wel de wagen mee en hij heeft daar wel een periode rustig in gelegen terwijl zijn papa in alle snelle achtbanen ging (mocht ik niet in vanwege zwangerschap). Maar ik zou er dus geen rekening mee houden in de zin van eerder weg, maar wel dat ze een uurtje rustig kunnen zitten, niet de wagen telkens in en uit hoeven. Het eten is natuurlijk niet heel goedkoop daar.. maar goed, ik vind het ook altijd wel lekker om op zo'n dagje uit niet over elke euro na te hoeven denken. Met zo'n duurder ticket heb ik geen ervaring.

@Josjo, wat naar, al die tijd al blaasontsteking!

@een derde.. man is positief, maar dan wel met een niet te groot leeftijdsverschil. Van de ene kant ben ik het met hem eens hoor (al is het alleen maar omdat het natuurlijk niet gezegd is dat het weer de eerste of tweede (geholpen) ronde raak is), anderzijds vond ik het ook echt wel pittig dat eerste half jaar.. maar ja, waarschijnlijk blijft het dat altijd, hoe oud je andere kind(eren) ook zijn. Maar wordt zeker 2015 voordat we er serieus (bellen met GG) weer voor gaan hoor!

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jessie, een hele begrijpelijke beslissing die jullie hebben genomen wat betreft het kinderdagverblijf. Fijn dat de jongens zich nu fijn voelen op het nieuwe kinderdagverblijf. En worden jullie nu ook meer en beter geïnformeerd?
    En een derde, spannend hoor. In ieder geval al leuk om er over na te denken toch?

Oh voor mij kan het nu allemaal niet snel genoeg gaan...
    'Gelukkig' hebben we erg drukke weken tot aan de herfstvakantie. Meesters- en juffendag, Kinderboekenweek, project Feest, voorleeswedstrijd, twee knutselmiddagen, bezoek museum, boekenverkoop en afsluiting project met hapjes e.d.
    En dan ook nog gewoon je normale lessen doen en toetsen enzo. Ppppffff....het is wel erg veel hoor. Daarna gelukkig wel lekker een weekje vakantie!!!
    En thuis nog de verjaardag van Sophie. Dus ook hele leuke dingen natuurlijk!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina