Even een ego'tje hier Hier een trotse moeder. Sophie is plaszindelijk. Twee tot drie weken lang constant luierbroekjes gedragen (omdat ze daarvoor elke keer weer ging plassen als we alleen onderbroekjes aan deden). Deze waren dag en nacht altijd droog. Zondag wilde ze geen luier meer aan en dit ging echt super goed. We zijn zelfs naar de dierentuin geweest en niks aan de hand. Geen druppel meer in onderbroek sindsdien. Alleen het poepen lukt haar niet op het potje/de w.c. Ze geeft wel aan dat de poep bijna komt maar als ze dan zit lukt het niet om een goede poephouding te vinden om ook echt te poepen. Vaak daarna poept ze in luier. Nu ze alleen een onderbroekje aan heeft nog niet gepoept. Ja, vanmorgen in de zwemluier aan het einde van de zwemles . Ben dus benieuwd of ze in haar onderbroek gaat poepen of dat ze het dan 's middags/'s avonds/'s nachts in de luier gaat doen. Deze houden we bij het slapen nog wel even aan, ook al is ze altijd droog. Eerst even een zeiltje voor d'r matras kopen . Dacht zondag nog geen positieve ovulatietest te hebben, maar maandag was die al weer lichter en vandaag bijna helemaal geen streepje meer te zien. Gister dus eisprong gehad waarschijnlijk en d'r gelukkig gebruik van gemaakt. En dat op m'n verjaardag! Misschien brengt het wel geluk. Laatste kans op natuurlijke zwangerschap. Zou toch wat zijn, bevruchting op m'n verjaardag . Hoop houden is nooit slecht hè (terwijl ik er aan de andere kant totaal niet vanuit ga dat het nu dan wel opeens raak zou zijn). En anders dus begin november eerste i.u.i.!!! Fijne regenachtige herfstdag allemaal!
Zeehondje....goed zeg dat ze zo droog is...Raar, hier deden ze eerst het poepen heel erg goed en pas daarna het plassen...Daar was ik wel blij om...die peuterpoepluiers zijn echt niet leuk om te verschonen vind ik... Hopelijk heb je verjaardagsgeluk... En anders succes voor begin November...
Ik moet vaker dingen op ZP zetten (oftewel een beetje klagen ). Gister en vandaag op de wc gepoept!!! Ze zat maar 'ik moet poepen'. Heeft volgens mij wel 10x op de wc gezeten en dan steeds maar 2 tellen. Op een gegeven moment zei ze dat ze moet poepen en eenmaal bij de wc aangekomen zei ze dat ze nu niet meer moest. We waren het een beetje zat om steeds heen en weer te lopen dus licht aan gelaten, brilverkleiner erop gelaten en het potje (zo'n grotere, met muziekje en dekseltje) ervoor gezet. Zo kon ze zelf erop klimmen. En toen moest ze weer, ik bleef steeds vragen of ze nog steeds moest en ze bleef ja zeggen. Ze zat even op de wc en riep toen 'jaaaaaaaaaa ik heb gepoept'. Geloofde er natuurlijk niks van, haha. Maar toch echt! Helemaal trots natuurlijk, gek dansje gedaan en ze mocht eindelijk op de grote knop (om door te trekken) drukken! Manlief zei dat het nu misschien lukt omdat ze haar voeten ergens op kan zetten en dan beter kan drukken. Vanavond moest ze weer, na vier keer heen en weer lopen lukte het nu. Jullie merken wel. Weer een heel verhaal. Ben gewoon apetrots! Vertel het aan iedereen die het maar wil horen (of niet, dat maakt me niet uit, ik vertel het gewoon ). Tot later!
Super goed zeg Zeehondje...Nu maar hopen dat he het blijft doen he... Hier vanavond iets hartverscheureds gebeurd en misschien weten we wel waarom Niki niet wil slapen, ze is bang van honden.. Vanmiddag waren we ook op bezoek bij vriende met een hond en moest ze heel erg huilen stond echt te trillen zo ze die hond zag en hoorde..en ook als ze en hond op straat ziet(Romi ook hoor) zijn ze erg bang en dit lijkt op het moment erger te worden. In ieder geval weigerdee vanavond weer te slapen en toen ik vroeg wat er was en of ze pijn had of bang was zei ze ja...toen ik vroeg van wat, zei ze van woefwoef ( hond ) Ocharme...mijn hart brak..Toen moest zelfs papa naast haar bedje aan zitten omdat papa groot is en mama klein...Toen wij et naar bed gingen en ik nog een keer bij haar ging kijken, werd ze wakker...ik haar mee naar de badkamer genomen en toen zei ze dat ze niet meer wilde slapen, dus waarschijnlijk heeft ze nachtmerries ofzo...Nu ligt ze tussen manlief en mij in en slaapt wel weer. Maar ocharme...en ik soms maar boos worden als ik weer 1, 5 uur naast haar bedje moest zitten, maar er nu maar eens op letten of het ´s avonds echt moeilijker gaat met slapen als ze overdag bang was voor een grote hond.
Ach jeetje, wat sneu voor d'r. Even goed in de gaten houden inderdaad of het toeval was nu of dat het elke keer is als ze overdag een hond heeft gezien. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn kan je er wat aan doen misschien. Met haar erover praten en haar proberen haar van d'r angst af te helpen door juist naar honden toe te gaan (waarvan je weet dat ze te vertrouwen zijn natuurlijk). Sterkte ermee!
Ja, dat willen we ook doen...We kennen iemand met een wat grotere zwarte hond...best eng natuulijk, maar die is echt heel lief en rustig...misschien even uitproberen over een tijdje...hOE Hoe ging het op het toilet vandaag?
Zeehondje, terecht een trotse moeder. Fijn dat Sofie zindelijk is. Ik blijf het bijzonder vinden hoe kindjes het ineens door kunnen hebben, Van de zomer waren we met C ook een heel eind op weg. Onderbroekje aan, t-shirtje aan en verder niets. Dat ging wel eens fout, maar het ging ook vaak goed. Nu het weer minder is vind ik blote beentjes een beetje fris en mevrouw is zo bij de hand, die trapt niet in een luierbroekje. 'Moet je plassen? ' vraag ik haar. 'Ja, ' zegt ze dan. 'Ikke luier aan' en dan is het al te laat. Met de komst van de jongens en mijn enorme buik lukt het ook niet om haar steeds op de wc te zetten en er bij te gaan zitten. Want dat vind ze het mooiste, dat je er bij komt zitten op een krukje en de Donald Duck met haar leest. Ach, het komt wel, ze is net 2. En eerlijk, gezien de situatie is het wel even makkelijk zo. Hopelijk bracht je verjaardag geluk. Dat zou een prachtig cadeau zijn. Ik duim in elk geval voor jullie. Nikita, hoe is het nu met Niki en het slapen? Wat sneu allemaal zeg! Je begrijpt soms niet hoe ze het allemaal in hun hoofd halen. Voor de gekste dingen kunnen ze ineens bang zijn. Ik hoop dat de rust een beetje weder is gekeerd bij jullie in huis. C was een paar maanden geleden ineens bang voor afvoerputjes. Op de camping maakte het putje jn de babywasruimte een enorm lawaai en dat viel samen met mijn reactie op C die (precies op dat moment) haar haarspeldjes in het putje probeerde te stoppen. Paniek! Ze wilde daarna niet meer in bad... en toen ze er achter kwam dat er op heel veel plekken afvoerputjes zitten was het helemaal drama. Ze had bedacht dat er ook één in bed zat. Zo bang! Het was erg sneu. Kreeg haar die nacht met geen mogelijkheid in bed. Het weer, met plezier en zonder angst, in bad gaan begint nu te komen. Kan je nagaan, dit speelt al vanaf augustus.
Wat goed van S zeehondje!! Vooral dar poepen kan bij sommige kindje echt n kriem zijn he.. Annelynn draagt juist weer luiers sinds deze week. Al zoveel weken 4-5 keer op n dag een ongelukje, dat noem ik niet meer zindelijk. Alles uit de kast getrokken en sommige dagen ging t wel goed maar uiteindelijk toch maar besloten t even rust te geven... Nikita agossie t meisje... Tja en wat kan je daar nou tegen doen he.. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit elke keer is als t slapen drama was, kan ook wat anders zijn geweest? Annelynn wordt nog steeds regelmatig wakker snachts, helaas geen geluk mee... Tijn slaapt al stukken beter! En uk 3.0 wordt vast m'n kadootje, sleepwise hahaha Chybou, hoe gaat t met jou?
Josjo, ik ben aan de ene kant heerlijk, met mijn gezinnetje, aan het genieten van de (nu nog) rust en aan de andere kant zijn we de dagen aan het aftellen. Slapen gaat bijna niet meer, de BI begint extreme vormen aan te nemen, ik word soms bont en blauw geschopt, de maximale expansie mogelijkheid van mijn buik leek 3 weken geleden al bereikt (maar kennelijk kan het nog steeds iets verder) ik heb urenlange voorweeën, ik lig eigenlijk volledig in bed of op de bank... Klaag! Ik ben eerlijk gezegd redelijk op... maar oh zo blij dat ik ze zo lang bij me mag dragen. Nog even... Donderdag een uitgebreide check gehad omdat ik me grieperig voelde. Inmiddels voel ik me wat beter maar de hoofdpijn blijft. Gelukkig was alles goed, behalve de bloeduitslagen. Te weinig bloedplaatjes? Geen idee wat dat inhoud. Maandag weer terug en dan wordt alles opnieuw bekeken. Hoe gaat het met jou? Nog geen tekenen van een aanstaande bevalling? Ik ben ook benieuwd hoe het met Char is.
Zeehondje...hoe is het met het zindelijk zijn?? En bij jullie Josjo...het ging toch eigenlijk zo goed bij jullie?? En alle baby´s nog on board?? Hier alles goed, maar we hebben verkoudheid en een buikgriep tegelijkertijd in huis en alle hebben wel wat...Rapha roggelt als een zware roker...de arme jongen, maar koorts heeft hij gelukkg (nog) niet...Ik en manlief zijn verkouden, al lijkt bij ons gelukkig ook het ergste voorbij...En Niki en Romi hadden een lekkere buikgriep...met koorts en lekker veer diarree....Vooral Romi heeft nog diarree en zijn billen zijn helemaal rood en schraal...Ze dragen ook weer bijna heel de dag luiers, omdat ze dit bruine water gewoon niet op kunnen houden...Zo zielig...zeker die kapotte billen van Romi...hij wil niet naar het toilet, en geen doekjes en zegt dat hij alleen maar geplast heeft terwijl ik ruik dat er nog meer in de luiers zit...We spoelen hem nu eigenlijk iedere keer af onder de douche... Bah bah, kan geen volle luier meer zien en de hele container zit al vol...;( Verder stiert Niki nog altijd voor het slapen gaan, maar weet niet goed of ze echt bang is voor iets ( honden? ) of er ondertussen een spelletje van maakt...Gisteren zat ze weer tot22h beneden, nadat manlief en ik om de beurt voor meer dan 1,5 uur naast haar bedje hadden gezeten en vandaag hebben we besloten brengt manlief haar gewoon meteen naar bed...probleem is dat hij vaak met haar in slaap valt...maar ja....liever zo dan dat ze weer beneden zit heel de avond...Echt even een irritante fase waarin ik niet goed weet hoe ik het aan moet pakken...streng zijn en haar eventuele angsten negeren, of erop ingaan terwijl de kans bestaat dat ze gewoon met ons loopt te sollen, want het is wel een bijdehandje hoor...Een paar dagen geleden deed ze gewoon net alsof ze slieop in de auto....maar daar hield ze ons ook echt minutenlang voor de gek...
Heel veel beterschap Nikita, hopelijk is iedereen weer snel helemaal opgeknapt! Zindelijkheid gaat goed Alleen het poepen loopt nog niet helemaal lekker. Vorige week dinsdag- en woensdagavond op de wc gepoept (na 10x vooraf erop hebben gezeten voordat het eindelijk echt kwam, haha). Toen pas zondag weer, alleen helaas in de onderbroek. 5 minuten daarvoor wel naar de wc gegaan maar toen kwam er niks. Als ze erop zit of er naartoe loopt verdwijnt het poepgevoel lijkt wel. En toen 1x 's nachts in de luier (niet wakker van geworden) en gisteravond riep ze precies toen ik net in slaap aan het vallen was 'ik heb gepoehoept!!!' Het is niet gek dat ze dagen niet poept, dat is altijd al zo geweest. Alleen dat 's avonds en 's nachts in bed poepen gebeurde eigenlijk nooit, zelfs als baby niet of weinig. Dus of ze vindt het op de wc toch een beetje eng of het lukt gewoon echt niet. Die luiers bij het slapen houden we nog maar even aan dus Ego; zit nu op dag 26 en verwacht eigenlijk pas maandag (netjes 14 dagen na eisprong bij mij meestal) m'n menstruatie. Helaas zag ik vanmiddag bij het afvegen een bruin sliertje op het wcpapiertje. Dus ben bang dat het niet gelukt is en we écht de mmm (iui) weer in moeten.
Gistermorgen rond kwart voor 9 zijn via een geplande KS onze jongens geboren. De oudste weegt 2985 gram, de jongste 3045 gram. Alles gaat hartstikke goed met ons.Nu genieten, herstellen en hopelijk snel met zijn vijven lekker naar huis.
ow Chybou...wat geweldig..lekker genieten nu en laat jezelf maar gewoon gaan en geniet van de 2 mannen...
Proficiat ook hier chybou!!! Heerlijk dat ze er zijn! Ik ben wel benieuwd naar de namen lekker genieten meis!!
Jaaaaaaaaaaaaaa Chybou, hier natuurlijk ook even een felicitatie. Hopelijk mogen jullie inderdaad snel lekker naar huis. Genieten!!! En ik ben ook wel erg benieuwd naar de namen
Hier helaas geen spontane zwangerschap. Alhoewel ik nog steeds niet ongesteld ben. Ik verwachtte 'm eigenlijk ook pas maandag hoor, maar ik heb vanaf woensdagmiddag (dus nu al 3,5 dag) wat bruin verlies en een drupje helder rood. Maar de menstruatie zet maar niet door, zo irritant. Heb tegen beter weten in vrijdagochtend een testje gedaan. Witter kan niet. Dus het is nu gewoon wachten totdat 't goed doorbreekt en dan bellen voor de dag 3 echo + bloedprikken voor de iui.
Balen zeehondje kan me voorstellen dat t dan een extra domper is... Knuf meis! Hier: november gehaald!!! Whoehoe!!! Eerste keer de uitgerekende maand ingegaan
Best irritant als je reactie niet wordt geplaatst... @Zeehondje, aargh, niet fijn, als je dan toch niet zwanger bent, kan het maar beter doorzetten. Hopelijk snel, zodat jullie snel weer verder kunnen! @Josjo, top zeg! En nog maar 2 dagen en dan "gewoon" à terme! Hier een Rik waarbij nu toch echt een tandje aan het doorkomen is.. mannetje is niet in zijn hum Maar hij is wel heel druk met gaan staan, zijn nieuwste hobby sinds een paar weken! Met als gevolg een hoop blauwe plekken, want ja, subtiel gaan zitten is er nog niet altijd bij