mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja Josjo, wat fijn! Bijna 37 weken, super mooi toch!

Jessie, au au au, hihi. Blauwe billen en knieën van het weer neervallen. Ik zie het zo weer allemaal voor me.

Vandaag menstruatie doorgebroken. We waren in de dierentuin en toen we thuis waren was ik te laat met bellen, ze waren al naar huis. Dus morgenochtend bellen voor de echo op dinsdag. Spannend weer. Vooral hoe die inwendige echo ook alweer voelde enzo. Vind het wel weer heel leuk eigenlijk om alles weer zo goed te kunnen volgen via de echo's (alles op het schermpje). Moeten de positieve kant er maar van bekijken hè!

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Even alleen een ego berichtje. Met ons gaat het erg goed. We mogen morgen naar huis. Daar lekker verder genieten van de jongens en weer fijn bij onze kleine meid thuis.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat zijn ze mooi!
    Maar heel verschillend

4. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chybou, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zonen! Wat een mooie mannekes zeg!
    Ben ook wel erg benieuwd wat de namen zijn.

Morgen lekker naar huis en dan heerlijk genieten van jullie gezinnetje!

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    One of a kind, ze zijn echt heel verschillend. N fijntjes, donker, bewegelijk, onrustiger en een enorm talent aan de borst. F rond, blond, grover, potig, rustig en heel fel en onhandig aan de borst.
    Je kan wel zien dat het broertjes zijn. Ze hebben vooral het mondje gemeen.
    F lijkt erg op C, hij is alleen de mannelijke versie zeg maar.
    Lyanna, jullie mogen de namen weten, maar omdat ze niet heel gangbaar zijn wil ik ze niet op ZP zetten. Stuur mij gerust een PB-tje als je het weten wilt.

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat een kanjers Chybou!

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Chybou, ze zijn echt prachtig meis, wat wen rijkdom!

Zeehondje, hoe spannend :) heb je al een afspraak inmiddels?

Char, ik zal even op je gaan stemmen!

Hier alles rustig, vanaf morgen officieel geen te vroeg geboren kindje whoehoehoe

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wauw char, wat een ontzettend prachtige foto zeg!!! Wat ben je mooi zwanger :)

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dankjewel super lief van je!
    Hoe is het met jou?

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Nou niet lief, gewoon de waarheid :)

Hier alles ok. Ik geniet enorm! Is zo'n nieuwe ervaring dit. Het niet weten wanneer er iets gaat gebeuren ipv overvallen worden door te vroeg gebroken vliezen is een geweldige ervaring :) echt, ik geniet me suf! Derde week verlof ook alweer, zo heerlijk!! :)
    Wel veel last van de bo en enorme vocht aan 1 kant maar ach... ;)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Chybou, wauw wat een ontzettend knappe jongens! Wat een trots!
    Heerlijk naar huis vandaag en genieten!

Char, wat gemist? Ik heb geen foto gezien. Nou ben ik wel benieuwd :)

Josjo, wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent van je zwangerschap!

Morgen (dinsdag = dag 3) echo en bloedprikken én een opfriscursus prikken ;). Ook al gebruik ik de onwijs makkelijke prikpen van Gonal-f, na zo'n lange tijd toch wel weer even fijn om te horen en zien hoe het ook alweer moest.
    En dan waarschijnlijk weer zondag op dag 8 een echo. Ben wel benieuwd hoe snel het eitje (of twee) groeit. Ik las namelijk terug dat toen we jaren geleden overstapten van o.i. naar iui ik 3 dagen 75IE en 3 dagen 37,5IE heb gespoten. De keren daarvoor was het denk ik 6 dagen 75IE, maar dat weet ik dus niet zeker meer. Ik had vaak cystes, misschien was dat de reden. Hoop dus niet dat ik nu op dag 8 al een te groot eitje heb. Dit dus misschien morgen ook even bespreken en op dag 6 of 7 al een afspraak maken.

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Succes morgen Zeehondje!

Ik doe mee aan de buik van de maand verkiezing vandaar dat ze m'n foto heeft gezien! Jullie mogen dus stemmen hoor vind ik lief!

13. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hallo meiden...Hier lig ik al vanaf zondag op bed met buikgriep, het begon eigenlijk vrijdag, maar heb vrijdag en zaterdag met een werkende man en 3 kinderen natuurlijk door gedaan en zondag kwam de klap. Met meer als 40°C koorts en alles wat bij een buikgriep hoort ( behalve gelukkig overgeven, want dat kan ik echt niet) lag ik plat op bed. Ondertussen gaat het beter, maar nog altijd koorts en alles wat er bij komt kijken dus...Niet leuk, zeker met de bv...kleine Raphie...hij kwam echt vaak de afgelopen dagen, maar vanacht ging het gelukkig alweer beter, dus denk dat we het nog moeten uitzieken een paar dagen, maar het ergste is voorbij. Gelukkig werkt manlief hier zo dicht in de beurt, dat hij de tweeling naar de peuterspeelzaal kan brengen en halen, zo kan ik dagelijk nog wat slapen, want dat zou me echt nog niet lukken...

Dan nu even bijschrijven...

Chybou, zoals gezegd, wat een knappers...en alweer lekker thuis, gisteren was het toch zover?? Hoe loopt de borstvoeding?? En hoe groot waren ze precies?? Ben ook benieuwd naar de namen, hopelijk vegeet ik dadelijk niet een PN te sturen...

Zeehondje...spannend meid...die prikben heb ik ook gebruikt, die is inderdaad erg makkelijk...Hoe was het gister??

Josjo...ja spannend hé, deze tijd. Zo heb ik dat bij Raphie ook ervaren, zelfs de laatste zware week, waarin ik, achteraf gezien toch wel voorwerk had:)...Bij de tweeling was dat toch anders door de geplande KS,die alhoewel natuurlijk ook veel vroeger hadden kunnen komen, maar de gynecoloog was bij mij altijd tevreden en ging niet van een vroeggeboorte uit...Geniet van iedere dag...

Char...ga nu op je stemmen...

En wie schreven er hier nog meer mee? Brabbel en Jessie?? Hoe is het met jullie?? Vergeet ik iemand??

14. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanochtend hier de 6e IUI gehad en 14,4 miljoen zaadcellen zijn er ingebracht.
    Na de IUI gesprek gehad met gyn samen is besloten om nog 3 pogingen IUI te gaan doen en als we dan door willen verder gaan met IVF.

De volgende 3 pogingen begin ik niet op dag 5 met hormonen te spuiten, maar op dag 3 al met dezelfde hoeveelheid (ivm overstimulering) als afgelopen 6x. Zo willen we proberen om ipv 1 follikel 2 te krijgen en zo de kansen nog iets vergroten. Maar er zit natuurlijk wel weer iets meer kans in op een 2ling zwangerschap.
    Het is gewoon erg lastig omdat ik zo'n snelle cyclus heb, vandaar dat hij op zich geen andere mogelijkheden meer ziet. We weten dat het natuurlijk kan, maar na de volgende 3 pogingen met hopelijk 2 follikels ziet hij voor ons vanuit het zkh minder kansen om zwanger te raken. Daarom wil hij het 3 pogingen proberen om daarna verder te gaan met IVF of als we het niet willen te stoppen.

We hopen nu dus nog meer dat het gaat lukken, want anders zijn over niet korte tijd onze mogelijkheden uitgeblust en zullen we de natuur weer zijn gang moeten laten gaan en dan zijn de kansen zeer klein nog op een zwangerschap.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oei Nikita, dat klinkt niet fijn. En dat dan met een heel gezin om je heen is het vaak inderdaad niet handig om ziek te zijn. Gelukkig konden jullie het samen goed regelen en gaat het alweer beter. Beterschap nog.

Lyanna, ik begin ook op dag 3 met prikken, maar dat is dus standaard bij ons. En dan 50IE Gonal-F. Wat gebruik jij?
    Spannend weer nu dus de wachtweken!

Hier gister echo. Rechts lagen er mooi 7 eitjes klaar en links maar 2 :(. Maar voor iui niks aan de hand. Gelijk even daar gespoten, nieuwe pen en het was dus wel handig dat ik die had meegenomen. Nu zondag terug. En oh ja, ik prik nu 50IE ipv 75 IE omdat ik terug had gelezen van de eerste iui's. Ze zei dat het dan inderdaad beter is om langzaam te beginnen dan er zondag achter te komen dat ze te snel groeien en we moeten stoppen.
    Het prikken viel trouwens heel erg mee. Was er wel weer even bang voor, maar ging heel natuurlijk eigenlijk, alsof ik er nooit mee gestopt ben :p. En dat na 4 jaar niet geprikt te hebben!

16. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Het gaat inderdaad langzaam weer beter, maar over is het nog altijd niet.

Zeehondje, gaat dus wel goed deze keer....Heb nog nooit IUI gehad, maar hoeveel eitjes willen ze dan ongeveer klaar hebben liggen?? Ik dacht maar 1 of 2 ofzo...

Lyanna, spannende tijd dus...hopelijk lukt het snel zwanger worden, van misschien wel een tweeling...;)

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat balen Nikita dat het nog steeds niet helemaal over is...

Dit was de uitgangsecho, daarop kunnen ze zien hoeveel eitjes er deze maand klaarliggen om eventueel uit te gaan groeien naar een groot eitje. Zo zien ze dus een beetje de voorraad eitjes die je hebt. Per maand zijn dat er dus veel meer dan dat er uiteindelijk gaan springen. Eén of twee groeien eruit tot groot formaat om te springen en bevrucht te raken inderdaad.

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gister weer een echo gehad, op dag 8. Er was al een eiblaasje van 15,9 mm (en nog twee iets kleinere die hoogstwaarschijnlijk niet meedoen) dus de iui is gelijk ingepland. Gister nog gonal gespoten, vanavond om 20.00 uur de pregnyl, dinsdag niks en dan woensdagochtend zaad produceren en 's middags om 14.00 de iui!Aan de ene kant heb ik er wel vertrouwen in, omdat we zeker weten dat een zwangerschap met behulp van iui gewoon mogelijk is. Aan de andere kant denk ik dan ook weer dat dat toen misschien gewoon geluk is geweest, we hadden al zoveel iui’s gehad die niet gelukt waren dus waarom zou het nu dan wel de eerste keer weer gelijk raak zijn? Maar ja, je weet maar nooit natuurlijk. Het is gewoon weer afwachten. Eerst maar eens afwachten hoe het zaad woensdag is.

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Spannend Zeehondje...ik snap je twijfels, maar ja, je weet het tenslotte maar nooit hé...wanneer het weer lukt, maar die hoop is zoooooo killing...Ik duim in ieder geval woensdag voor je...

hier nog altijd slapjes....zo´n heftige buikgriep hakt er echt in zeg...maar ja, geen dan ook bv en de nachten zijn hier ook nog altijd gebroken, dus dan herstel je misschien ook niet zo snel als normaal...Vandaag doe ik nog lekker niks, en zit de hele ochtend lekker wat de klooien van achter de laptop...maar moet dadelijk wel echt even de was wegruimen, want ziek of niet ziek...de was moet worden gedaan anders verdrink ik zo ongeveer in was...

Morgen moeten we ook fit zijn want Raphael en ik hebben morgen een fotoshooting voor een nieuwe zwangerschaps en borstvoedings kledingmerk...Ben benieuwd...Duurt niet lang, en zullen niet heel veel foto´s worden...Maar heb er wel zin in...De naam van het merk is me nu even ontschoten, zal het hier nog wel eens melden en ook als het dan op de website staat natuurlijk...;)

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hier even weer in de meeleesstand. Maar ben jullie niet vergeten hoor!

Deel Deze Pagina