mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Aaaah sloppy wat n plaatje! Hoop voor jou dat de menstruatie nu zo onder controle is... Ik ben blij dat ik een pil heb die ik door moet slikken dus even geen last van ongi ellende :D.

Hoe was jouw schema met 5 en met 6 flessen? Hier zou ik ook wel graag willen en het lijkt met de grotere speen wel wat te doen, maar dat is pas twee dagen natuurlijk.. vandaag naar het cb en ik hoop dat ze daar nog advies hebben mbt een schema voor het drinken. Ik denk dat Annelynn gewoon een klein maagje heeft ofzo?

Zeehondje: blijft een beetje zoeken ook bij jou he? Maar ik snapte wel dat het eenmalig was, die 5 flessen, ik snapte alleen niet dat het cb zei dat ze langer zou kunnen doen op een fles als je nutriton gebruikt. Maar ja, zo vaak dat het ene cb dit zegt en het andere dat... ;)

De nachten blijft ze bij ons rond 3 uur komen, maar na morgen, als ik weer een paar dagen vrij ben wil ik gaan proberen die voeding te rekken met een speentje. Smorgens lukt dat ook dus wie weet. Alleen als ik moet werken vind ik dat te vermoeiend..

bleegh heb geen zin vandaag... al heb ik wel meer werk gekregen en ook wel leuke dingen dus als ik eenmaal bezig ben zal het wel meevallen.... hoop ik :p

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @josjo: Het schema met 5 flessen was:
    -7.00uur
    -11.00uur
    -15.00uur
    -19.00uur
    -23.00uur
    We merkten dat ze die van 23.00uur in de slaapstand opdronk dus die hebben we weggelaten en haar zelf laten komen.
    Toen kwam ze eerst om 5uur en vanaf toen zijn we gaan rekken.
    Nu komt ze zo tussen de 7uur en 8.30uur
    Gister had ze bijvoorbeeld om 20uur haar laatste fles en was ze toch om 7.30uur al weer aan het huilen om een fles.
    Maar overdag zit er gemiddeld zo'n 4uur tussen de flessen.

Ik denk wel dat het ook een beetje aan het kindje ligt hoor want bij Megan hebben we heel lang op 6flessen gezeten en pas met een maand of 6 ging ze naar 5flessen en de laatste fles bleef ze houden rond 21uur..
    Het is zoeken en ook eigenlijk je kleintje het laten bepalen.......je kan het niet forceren (al denken de instanties dat vaak wel ;))

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Sloppy, wat eens schatje!

Ik heb hier nog niet echt een vast schema wat betreft flessen. Maar ik laat Eelco zelf bepalen, en hij komt altijd op 6 flessen uit. Meestal zit er zo'n 4 uur tussen, maar soms ook 3 of 5 uur.
    Ik kolf nu nog 3 maal per dag, dus hij krijgt 2 flessen bv (ongeveer 150 ml). Daarnaast 3 flessen 130+4 en 1 fles 150+5 (voor de nacht). De laatste fles is eigenlijk altijd rond 23:00 uur.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppy, wat een schatje zeg.
    Fijn dat het zo goed gaat!

Misschien dat we de avondfles gaan ophogen. Terwijl ze nu rond half 11 de laatste krijgt en vanmorgen rond 7 uur kwam, dus dat is eigenlijk al mooi.
    Het duurde wel lang gister voordat ze sliep. Bleef na de fles huilen. Krampjes waarschijnlijk. Want toen ik haar om half 12 uit bed haalde rook is een niet zo'n lekkere lucht, haha. Ze had die dag nog niet gepoept, dus luier verschoond, bed in, speentje erin en slapen. Gelukkig.
    Vanmorgen hoorde ik haar om half zeven dus ben flesje gaan maken. Kom ik boven slaapt ze weer. Heb haar wel wakker gemaakt, arm kind.
    Ze had trouwens een hele droge luier, helemaal niet geplast. Zometeen hopelijk wel. Anders denk ik even ha of cb bellen?

5. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Interessant, die schema's...!

In Gina Ford staat dat kindjes van 5-8 weken 3 - 4,5 uur per dag zouden moeten slapen Zeehondje... En ik speel denk ik ongeveer 3 uur per dag met Fee, alles bij elkaar opgeteld. Fee vindt de tv trouwens ook erg interessant: bewegende beelden en geluid, he??

Fees schema:
    6.30 / 7.00: voeding.

8.00: kolven. Ik vries nog steeds voorraad in.

9.00 - 9.45: dutje in de box of in de maxicosi, als ik naar kantoor ga met haar.

10.00: voeding.

12.00-13.30 / 14.00: dutje in bed, wandelwagen of in de box. Niet ingebakerd.

14.00: voeding.

16.00 - 16.30 / 16.45: dutje in de box of maxicosi.

17.00: voeding.
    18.00: voeding (deze voeding doe ik gesplitst: éne borst om 17.00, dan een uur pauze en dan tweede borst).

19.30: naar bed ingebakerd.
    22.30 / 23.30 (ligt aan hoe mijn eigen avond verloopt): voeding.

Na de avondvoeding gaat Fee opnieuw naar haar wiegje maar sinds kort niet meer ingebakerd, ze moet toch leren hoe ze slaapt zonder baker. Zelaapt dan wel onrustiger: ik hoor vaak kreetjes en hele korte huiltjes in de nacht, maar geen grote huilpartijen.

's nachts komt Fee één keer: soms al om 2 uur en soms pas om 4.30 uur, Ik probeer 't voeden uit te stellen tot op zijn vroegst 3 uur, anders wl ze 's morgens vóór 6.30 nog een voeding. Meestal lukt dat ook wel, dat uitstellen...

Ik laat Fee ook max. 10 minuten huilen als ze moet slapen. Als ze langer huilt zit er eigenlij kook altijd een boertje of poepje dwars: even rechtop tegen me aan houden en het spettert er aan alle kanten uit! :D Voel me dan bast schuldig trouwens, dat ze van mij moest slapen terwijl ze last had van haar maagje of buikje... :)

Sloppy: dus Suzannah slaapt al door. Lekker hoor!

Liesben: knap hoor, dat je Eelco zelf laat bepalen. Ik vond dat echt té lastig om daar mijn dag omheen in te richten, moet toch iedere thuiswerkdag ook een uurtje of twee werken.

Josjo: klap eens in de handjes kan nog niet met Fee: daarvoor zit ze nog niet "los" genoeg in haar ledematen.... Ook kltesen is nog erg eenzijdig: Fee is nog niet zo creatief qua geluid maken, meer een luisterend type ;) .
    Hoe gingen de prikjes?

Zeehondje: wow lekker joh dat ze doorgeslapen heeft vannacht.. Over droge luiers zou ik niets weten, heb ik hier nog niet aan de hand gehad... Bellen zou ik zeker doen als je onzeker bent hoor!

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @mmiiiiir: Megan sliep ook bijna niet overdag hoor. Het ene kindje slaapt wel en de andere niet. Megan had ik ook dan één dagdeel voor de TV, baby einstein van Disney, en dat vond ze prachtig :D

@Laten huilen: hier laat ik Suzannah niet huilen.........dat kan domweg gewoon echt niet. Als zij 5min echt moet huilen dan is ze zo uitgeput dat ze niet meer goed kan drinken en dan ben ik heel lang met haar fles bezig. En dan kan ze daarna niks meer doen en moet ze slapen. Dat vind ik zielig dus ik zorg dat haar fles zo goed als klaar staat als ik verwacht dat ze wakker word. Dan doe ik haar luier en gaat ze drinken en dan kan ze in de box nog ongeveer 30min spelen en gaat ze weer slapen.......heel makkelijk kind dus :)
    Ze ligt dan wel in de puckbaby anders kan ze de slaap niet vatten. Ben zo blij dat ik die nog had van Megan :D

Ik ben nu de kleertjes van Megan aan het uitzoeken. Suzannah zit nu in mt62 maar ik verwacht dat ze in januari al in mt 68 gaat passen......
    Ik had in de uitverkoop wat leuke dingen van Noppies gekocht dus met Megan haar "oude" kleertjes erbij heeft ze genoeg :)
    Ben ook verder aan het opruimen..........heb nog een babyfoon die we gekocht hadden voor mee op visite. Iemand iteresse? Hij doet het prima en mag voor €10,00 incl verzenden weg :D

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    (heb nog wat nieuwe, recentere foto's in mijn album gezet...)

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ging bij je kijken maar je bent afgeschermt...........wil je mijn vriendinnetje worden??

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miirrr, wat een leuke en mooie foto's.
    Echt een knap meisje!

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Mmiiiiir: Wat een leuke foto's! En was kan ze haar hoofd al goed omhoog doen in buiklig zeg :D
    Moet wel zeggen dat ik het ook moeilijk vind om te zien hoor..........Suzannah kan dat dus nog helemaal niet. En dat is confronterend...
    Maar komt goed :D
    Ga ff snel een flesje mkn

11. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Komt vanzelf Sloppy, ieder kindje haar / zijn eigen tempo....

Pff pittig nachtje achter de rug.... Fee was ontroostbaar vannacht... Ben ik niet gewend van haar. Gelukkig hoef ik vandaag niet naar mijn werk zodat ik vaiddag een uurtje kan bijslapen!

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    miiir: wat een heerlijk meisje zeg! En wat n haar he! Hier alle haartjes inmiddels op haar matje in haar nek vervangen door nieuw :D

Sloppy: de vorige keer op het cb zeiden ze dat Annelynn het nog niet goed kan, haar hoofdje omhoog houden dus nu probeer ik dat elke dag te oefenen, schijnt ook goed te zijn voor de motoriek en dat ze de wereld een keer op een andere manier zien :) en nu waren ze gisteren na 4 weken al supertevreden, ze deed het perfect zeiden ze. No worries dus, lekker veel oefenen, dan komt dat vanzelf goed..

Vandaag op de fiets naar mn werk, pff dat is toch weer een heel andere conditie dan hardlopen zeg! Zondag moet ik de 10 km lopen in Tilburg, ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan....

sloppy, die babyfoon, daar kan je op mp toch wel meer voor krijgen? anders vraag je nu maar 3 euro :(

Hier ook maatje 62 en sommige jurkjes maat 68 doe ik haar ook al aan, al lijkt ze daar dan wel meteen groter in omdat het wat ruim zit :D. Heb ook bij noppies geshopt, allemaal duopack sokjes voor 3 euro en een heeeeel cute badpakje :) heb m maar in 74 gekocht want noppies valt altijd zo klein, ben benieuwd of dat met badpakjes ook zo is.... ach, anders heeft ze al mooi wat voor de zomer :cool:

Vanncht kwam ze om 2.20 al :$ dus toen heb ik haar een speentje gegeven en opnieuw ingestopt en toen was het 5.40! Wauw, heerlijk zeg!! :D

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Laten huilen...ik vind dat lastig. Maar vaak hoor ik wel of er iets is. Hij heeft speciale huiltjes voor elke gelegenheid :)
    Maar soms zit ik te kolven, of sta ik onder de douche..en dan kan ik hem niet even oppakken.

14. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    liesben, dat is ook moeilijk hoor! Het wordt wel steeds makkelijker :)

Heb wat foto's in mijn album geplaatst, volgens mij ben ik hier met iedereen vriendjes, maar anders moet je even een verzoekje sturen als je ze wilt zien :D

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wat een schatje josjo!

Hier gaat Eelco steeds vaker lachen....zo lief!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miirrr, hopelijk kan je inderdaad vanmiddag even bijslapen. Ik ga hier altijd na de ochtendvoeding (7 uur) ook nog even mijn bed in.

Josjo, oh wat schattig lijkt me dat, zo'n kleintje in een badpakje!
    Gelukkig heeft ze vannacht nog aardig lang doorgeslapen mbv haar speentje.
    Leuke foto's! Die foto van 'net thuis' is erg schattig.

Liesben, ik begin de huiltjes nu ook een beetje te herkennen. Vanmorgen, een uur na de ochtendvoeding, huilde ze heel zielig. Toen heb ik haar even in d'r bedje gestroost. Aaien over d'r wangetje. Ze slaapt nu nog heerlijk. Was volgens mij gewoon even verdrietig ofzo.

Hier een supernacht/ochtend.
    22.30 uur laatste voeding, 23.00 uur sliep ze en ik dus ook.
    7.00 uur wakker en de eerste fles en nu slaapt ze ook weer heerlijk.
    We geven dus zes flessen op een dag, maar doordat ze nu een beetje een ochtendritme krijgt, kom ik niet goed meer uit. Om goed uit te komen 'moet' ik elke drie uur een fles geven, maar soms slaapt ze dan nog. Ben aan het twijfelen om haar dan wakker te maken? Overstappen naar vijf flessen en dan meer per fles geven zien we niet echt zitten. Zeker omdat ze nog best wat spuugt en dan met meer voeding zijn we bang dat dit weer erger wordt.
    Schema nu;
    7.00 uur
    10.00 uur
    13.00 uur
    16.00 uur
    19.00 - 19.30 uur
    22.30 uur
    Elke keer 120/4cc + 1 schepje nutriton

Ze is vandaag precies zes weken!!!

17. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Hoi Meiden..
    Mag ik hier ook meepraten? Ik ken de meeste al die hier kletsen.
    Ik ben 25 oktober van een lieve dochter..haar naam komt nogal weinig voor, daarom zet ik die nu een keer neer en verder zal ik haar Saar noemen, ze heet S.arah-L.ynn. Het gaat super goed, en wat genieten van zo'n klein wondertje. We hebben ook een behoorlijke spannende zwangerschap gehad, dus het was echt een opluchting haar te horen huilen.
    Ik geef borstvoeding en dat doe ik 7 á 8 keer per dag, ik moet vandaag naar het CB, ben erg benieuwd.
    Ik zie dat de meeste kids al doorslapen, lekker hoor. Ons meisje is klaar wakker 's nachts, nog tips daarvoor?
    Ik zal een abo nemen en zal gezellig meekletsen..als jullie dat goed vinden uiteraard.

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo liefprinsjes! Welkom hier, natuurlijk mag je meekletsen!

Ik geloof niet dat ik je ken maar ik heb deze naam wel ergens gelezen dacht ik, in een eerder forum ofzo? Kan me alleen niet bedenken waar dan...? Mooie naam trouwens ! :D (ons meisje heet Annelynn dus ja ik hou hier wel van hihi

Hier nog niet doorslapen helaas hoor, al lijkt het wel steeds beter te gaan... ik geef alleen geen bv meer, ben zo goed als gestopt sinds maandag. Ik moet nog wel wat kolven want die stuwing van het begin, zo voelde het maandagavond :$, man wat n memmen :) hihi

Zeehondje, jeee 6 weken, gaaf hoor! Ik kan me voorstellen dat je niet meer wilt geven. Misschien heeft het cb een idee wat je het beste kan doen? Ik heb in het boek van Gina Ford gelezen dat baby's 3 uur nodig hebben om bv te verteren en 4 uur bij fv. Ik weet niet of ze hier last van heeft maar zo niet dan zou ik gewoon om de 3 uur voeden. Hierdoor krijgt ze overdag zoveel mogelijk van de voeding binnen en hoeft ze snachts niks meer. Hopelijk blijven de nachten zo! :)

Heerlijk he, die lachjes? Gisteren kwam ik thuis en ik zeg dan met n wat hoger stemmetje: halloooo en dan krijg ik me toch n dikke glimlach (zoals op de foto) en begint ze echt te kletsen met die glimlach op haar gezicht, oh dan smelt ik! :D

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Liefprinsesje, welkom en klets gezellig mee :D

Vanmorgen weer naar het cb geweest om te wegen en ze weegt nu 6,5 kilo.... Bij de geboorte 3080 gram dus ze doet het super goed hihi :D
    Volgens het cb zeker niet te zwaar dus zit allemaal goed.

Het doorslapen gaat nog steeds goed, tussen 22.00 en 23.00 krijgt ze nu haar late voeding, die gaat nooit op en dan komt ze tussen 6 en 7 uur s'ochtends weer.
    Ben zo trots op mijn meisje.

Ieder kleintje doet het op zijn/haar eigen manier en tempo maar uiteindelijk zullen ze allemaal door gaan slapen. :)

Nog steeds ongie, al bijna 3 weken nu en het wordt ook niet minder. Zondag de laatste pil vd strip genomen en heb dus een stopweek ingelast. Hopelijk blijft het hierna voorlopig weg.
    Anders heeft de pil doorslikken ivm de endometriose ook niet echt nut.... :(
    Ik ben ook heel benieuwd of er donderdag nieuwe cysten te zien zijn op de echo.
    Ook heel benieuwd hoe het beneden aan zal voelen na het bindweefsel wegsnijden....brrrrr

@lachjes, oooooh zalig. Hier ook lekker lachen en terugbrabbelen hihi. Dat zijn echt van die smelt momentjes he?

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Welkom liefprinsesje!

Hoe meer mmmama's hoe beter, dus klets maar gezellig mee! 7-8 keer per dag voeden is best veel, ben benieuwd wat ze daarvan vinden op het CB. Ik geef trouwens ook soms 7 voedingen, maar dat echt bij uitzondering als Fee erg onrustig is.
    Zij slaapt ook nog niet door hoor, is ze ook nog wel erg jong voor.. :)

Ach, komt allemaal vanzelf.!

@ Josjo: Lekker bolle toet heeft Annelyn. Als ik baby's zie van haar leeftijd dan kan ik bijna niet geloven dat Fee binnen afzienbare tijd net zo groot is! :$
    Mooie lach heeft ze ook!

@ Zeehondje: onze dochters hebben meer hetzelfde maatje. En jij ook een juffrouw pukkeltjes op het moment hahaha! Fee zit ook behoorlijk onder...

@ Liesben: ook bij jou nieuwe foto's zie ik. Hahaha grappig dat spijkerbroekje is nog IETS te groot.. Fee heeft ook vaak oversized kleertjes aan!

@Vlinder: wat fijn dat Stacey al doorslaapt! Ideaal zo'n kind. En ze is gewoon al meer dan twee keer zo zwaar dan toen ze geboren werd, wat een gek idee he?
    Hoop dat die ongi snel wat regelmatiger wordt zeg!!

Deel Deze Pagina