mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gister de iui gehad, rond de 8 miljoen zaadjes. Het inbrengen van het slangetje niet heel gemakkelijk, m'n blaas was niet vol genoeg en nu lag m'n baarmoeder een beetje in een knik/bocht. Het slangetje moest dus een beetje een hoekje om, haha. Maar het is gelukt. Half uur blijven liggen daarna en nu twee weken wachten. Spannend!

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Heel even spammen... Sorry dat ik niet zo veel reageer. De reden lijkt me duidelijk ;)
    Dit is de voorkant van ons geboortekaartje.

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Zeehondje, ik ga keihard duimen!

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh Chybou, wat een geweldige foto!!!
    En dat vingertje in het oortje, cute!

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zeehondje...Spannend zeg...ga zeker ook duimen voor je...

Chybou...wat een prachtige foto zeg...

Hier alles goed...buikgriep eindelijk voobij, goh, dat was echt even heftig...Alleen gaat het slapen bij de tweeling weer echt niet goed...Ze gaan pas laat naar bed en soms weigeren ze echt te slapen...niet leuk meer...

Lyanna...hoe is het bij jouw?? Denk je dat het gelukt is en wanneer mag je testen??

En Josjo of Char...mogen we al feliciteren??

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #3986 zeehondje, 16 nov 2014
    Laatst bewerkt: 16 nov 2014
    Nikita, gelukkig weer opgeknapt!
    Slaapt de tweeling nog 's middags? Zo ja, dan zou je dat moeten gaan afbouwen denk ik?

En ik ben ook wel benieuwd hoe het met iedereen gaat??????!!!!!

#ben stiekem even gaan zoeken, nieuwsgierig aagje dat ik ben ;)
    Josjo is al bevallen, laat aan haar zelf over om meer erover te vertellen en Char is nog niet bevallen.
    En volgens mij was de iui van Lyanna op 5 november, dus mag over een paar dagen testen denk ik?

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hihi, Josjo zit in hetzelfde 10 weken toppic als ik. Ik zal haar eens vragen om een update hier.
    Benieuwd hoe het met Char en Lyanna gaat.
    En Zeehondje wanneer hoop jij iets te weten?

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Chybou, wat een kanjers!

Oooo Josjo ook al bevallen leuk leuk leuk!

Hier nog niet indd nog 3 weekjes tot de geplande keizersnede!

Sorry dat ik zo weinig mee klets maar vergeet jullie niet hoor lees zeker nog wel mee!

Nikita, gelukkig dat je van de griep af bent!

Zeehondje, duim me nog steeds suf voor je hoor!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh voor ons duurt het nog even, volgende week woensdag pas...

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi lieverds! Heb ik hier verdorie nog geen update gegeven! Ik ben vorige week zaterdag bevallen met 37+4 van een gezonde zoon! Hij heet Jort, was bij geboorte 3220 gram en 48 cm. Hij doet t goed! Kwam even een paar dagen niks aan maar vandaag weer wel gelukkig. Hij slaapt veeeeel, zeker 22 maar ik denk wel 23 uur per etmaal. Als hij komt voor n voeding, slaapt hij na 5 min half en na 10 volledig haha. Past ook wel bij z'n termijn.
    De bevalling was in die zin heftig dat ik drie uur persweeen heb weggepuft omdat de ab vier uur nodig had. Maar toen ik op n geheven moment riep dat ik t niet meer kon tegenhouden (ab zat op 10 min na 4 uur dus ok), mocht ik dus persen en na drie keer persen moest ik al zuchten en stond t hoofdje al! Ik dacht Huh???? Nu al? Dat zuchten duurde twee min (damn!) en daarna drie keer persen en heb m samen met Sjoerd zelf aangepakt :), wat was dat gaaf!! Ik had m'n hand onder z'n billetjes en dacht al meteen z'n balletjes te voelen :D maar ik had ook de navelstreng vast dus ik twijfelde nog wel haha. De naam twijfelden we ook nog even over dus meneer was eerst tien min naamloos haha.

Hoe gaat t met jullie en de kids verder? Zeehondje, nu woensdag over n week de eerste iui dus? Spannend!!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, wat een verhaal! gefeliciteerd!!!!!!
    Vervelend dat je zo lang de persweeën hebt moeten wegzuchten, maar ja, aan de andere kant heb je nu maar heel even hoeven persen en als je gelijk had mogen beginnen met persen had je misschien twee uur bezig geweest :D.
    Elk nadeel heeft z'n voordeel, haha.
    Jullie hadden dus meerdere namen in gedachten? Dan is het lastig lijkt me, even kijken wat het beste past.
    Nou, genieten maar nu hè!!!!

En nee, we hebben afgelopen woensdag de eerste iui weer gehad. Dus over anderhalve week weten we of het gelukt is.

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ja ik las het al, dan dus de test :) spannend zeg, hoe cool zou t zijn als t meteen gelukt is :) ik duim mee!! Killing he, dat wachten..

Klopt hoor dat t persen daardoor korter was, misschien ook wel juist fijner. Ik vind dat persen zo ontzettend niks haha. Maar drie uur was wel heavy. Maar ach, ook dat is voorbij :D

13. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oh ja, eerst hadden we Rens voor een jongen en Nine voor een meisje. Kwam Jort en Lotte bij in de laatste week haha. Meisje waren we op t laatst uit, dat bleef Nine maar de jongensnaam hebben we nog even mee gewacht om te beslissen haha

14. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Josho...eeen dikke PROFICIAT!!!! grappig zeg, een beetje dezelfde situatie als wij hadden...en bijzonder hé om het niet te weten...Bij ons was het net zo...wij hadden ook geen namen, we waren zeker van een meisjesnaam maar Raphietje was de eerste 10 minuten ook naamloos en hebben we echt even getwijfeld....vervolgens dan ook nog over de schrijfwijze...met een f of een ph...;)
    Vond het ook zo bijzonder om zijn piemeltje te zien, het eerste wat ik zei tegen mijn man was...je hebt gelijk, het is een jongetje...

Zeehondje...neeeeeeee, ik heb dat middagslaapje nog nodig van ze...maar denk dat je gelijk hebt...het zal niet meer lang duren voor ze het middagslaapje zullen weigeren...het gekke is daar gaan ze echt zonder problemen slapen...en ik maak ze na een uur tot 1,5 uur echt wakker om ´s avonds problemen te voorkomen... Maar, zal er aan moeten geloven....;)

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ik dacht op t laatst ook dat het een meisje was dus toen ik t zag was dat toch apart haha. Ik zou m niet willen ruilen voor n meisje hoor :D

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat grappig Josjo dat jullie in de laatste week toch nog twee namen erbij verzonnen hadden. En beide namen zijn leuk!

En Nikita, het is inderdaad heerlijk voor jezelf als ze nog lekker slapen 's middags en een uur/anderhalf uur is niet zo heel lang inderdaad. Als ik Sophie zelf laat uitslapen en het is redelijk stil in huis dan slaapt ze zo 2,5 á 3 uur en dan is het inslapen 's avonds ook echt lastiger. Maar wat ik al eerder schreef, zij gaat dan gewoon een beetje kletsen of verzint smoesjes zodat wij naar boven komen (moet plassen, schapie ligt op de grond 'zelf gegooid, haha', deken ligt niet goed, enz.). Dus dat vind ik dan minder erg dan dat ze zou gaan huilen. Dus ik snap wel dat het voor jullie nu even doorzetten is en hopen dat ze snel weer goed slapen.
    Collegaatje heeft ook een tweeling (in januari worden ze drie, iets ouder dus dan jullie kids). Maar die slapen ook al een tijdje niet meer tussen de middag, om dezelfde rede als bij jullie en nu vallen ze om 19.00 uur gelijk heerlijk in slaap.
    Succes!

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Josjo, gefeliciteerd!!

Chybou wat een mooie kaart!

Hier is de computer kapot, en berichtjes via telefoon ben ik echt niet van.. Maar ja, slecht excuus, hopelijk snel weer meer hier..

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Balen dat de computer kapot is Jessie. Lekker even in de meeleesstand nu :)

Oh wat is dit killing zeg, die wachtweken. Echt zo stom dat er zo'n groot verschil in gevoel zit omdat je nu zeker weet dat er een kans is op een zwangerschap. De voorgaande rondes natuurlijk ook wel een kans, maar voelt toch heel anders.
    En dan ook nog eens dingetjes te voelen die anders zijn dan normaal, aaarrrrggghhhh...
    Aan de ene kant wil ik gewoon tot woensdag wachten om te testen, dan ook samen met manlief en 14 dagen na iui. Maar weet niet of ik zo lang kan wachten. Misschien maandag al?

En Sophie is zo knap! Ze is zonder speen gaan slapen vandaag. Deze heeft ze in haar schoen gedaan voor de babypieten. We hebben d'r expres niet laten slapen tussen de middag zodat ze lekker moe zou zijn. Nou inderdaad, ze viel gelijk in slaap. Ben benieuwd of ze nog wakker gaat worden vannacht en op zoek gaat naar d'r speen.

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zeehondje zag het op FB voorbij komen van de speen aan babypiet, wat een goed idee. Wij ( nou ja manlief ) was erg hard tegen Romi, gewoon de speen weggelaten zoen ze naar de peuterspeelzaal gingen, een paar dagen heeft hij er nog om gevraagd maar niet meer gegeven en dat ging eigenlijk ook goed.
    Hier hebben ze vanaf vandaag grote bedden...Ben benieuwd of ze ´s nachts eindelijk doorslapen nu...Het inslapen lijkt weer wat beter te gaan, maar ben er minstens een half uur mee bezig. Romi gaat altijd braaf slapen en vraagt ook of hij naar bed mag, maar met Niki is het echt een drama...dia kan echt huilen en houdt echt mijn handje vast...Nou ja het gaat ook weer voorbij, is alles maar een fase natuurlijk...Ben allang blij als ze uiteindelijk in slaap valt...
    Zo spannend voor jullie en mijn duimen draaien volop.

Jessie...lastig zeg, maar hopelijk snel een update van je...Berichtjes schrijven op de telefoon is ook niet handig...

Josjo...nee hoor, dat kan ik me voorstellen...;)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De eerste nacht slapen zonder speen ging geweldig goed, 1x wakker geweest, maar dat is eigenlijk standaard.
    Helaas was de tweede nacht een ramp. We hadden een aardig drukke dag gehad, ze had een uurtje geslapen, uit eten geweest en laat naar bed. En ook nog eens aardig aan het hoesten. Ze bleef maar huilen, half uur tot drie kwartier stil en weer huilen. Klagen over buikpijn, moeten poepen, pijn in d'r been enz. Uiteindelijk om 04.00 uur heeft ze op de wc gepoept en is ze in een vaste slaap gevallen. Om 9.15 uur werd ze wakker. Manlief is gelukkig niet heel vaak wakker geweest want zijn wekker ging 0m 05.30 uur alweer. Die slaapt vaak overal doorheen :D
    Hopelijk slaapt ze vannacht wel weer goed! En was het nu een kwestie van allerlei omstandigheden. Ze heeft ook niet naar haar speen gevraagd.

En dan helaas minder leuk nieuws. Vandaag op 12 dpo (na iui dus) een test gedaan en deze was echt spierwit. Ga er dus ook niet vanuit dat hij nog positief gaat worden in twee dagen (want eigenlijk zouden we woensdag mogen testen). Jammer! Had wel een beetje goede hoop, vooral omdat ik nog geen bruinverlies heb gehad en de puistjes op m'n rug/schouders echt veel minder zijn dan normaal en dat had ik bij de twee zwangerschappen die we gehad hebben ook. Maar ja, zo zie je maar weer dat je lijf toch elke keer weer anders reageert op alles. Nu wachten tot m'n menstruatie doorbreekt en dan weer verder voor de tweede iui.

Deel Deze Pagina