mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ow Zeehondje...wat balen zeg...Altijd een domper een witte test...En wat balen dat de tweede nacht zo´n ramp was...Hier zijn ze gisteren verhuist naar een andere kamer en naar grote bedden en was het slapen ook een ramp...Ze werden vaak wakker en tegen middernacht zijn ze maar bij mij in bed komen liggen en is manlief naar de slaapbank verhuist omdat hij ook weer om 04.00 op moest...Vanacht is manlief om stress te voorkomen maar meteen bij ze gaan liggen en ben benieuwd of het beter gaat...Zal wel een kwestie van wennen zijn in de andere kamer en een groot bed...
    Ben benieuwd hoe de nacht nu is Zeehondje...zal een je denken vanacht als ik wakker ben...;)

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lief dat je aan me gedacht hebt vannacht Nikita ;)
    Had niet gehoeven, ze heeft heerlijk geslapen.
    Nu ligt ze ook erin, ligt een beetje te jammeren, is echt wennen aan het slapen zonder speen. Haha, nu ik dit typ gaat ze over van jammeren naar kletsen.
    Vanmiddag bij opa&oma ook de speen in de schoen gedaan. Toen heeft ze eerst sinterklaasliedjes zitten zingen en was toen toch in slaap gevallen.
    Komt wel goed dus en dan is ze lekker van die speen af, is wel fijn voor d'r spraakontwikkeling en stand van de tanden enzo denk ik.

En bij jou veel wisselingen, is lastig voor ze dan denk ik inderdaad. Moeten ze echt even aan wennen, hun veilige gevoel weer terugvinden. Komt ook allemaal wel weer goed.

En nu huilt ze weer...

Gistermiddag en vandaag bruinverlies gespot maar nog steeds weinig puistjes. Zo raar. Maar waar. Een zwangerschap zit er niet deze ronde helaas. Op naar iui nr. 2

3. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zeehondje...balen zeg...ja, je lichaam reageer inderdaad iedere keer weer anders...
    Goed hoor dat het slapen goed gaat...Hier ging het vanmiddag al een stuk beter en vanavond was het ook om 20,30 rustig...dat is echt best goed, het was veel erger de laatste tijd...
    Ik ga dadelijk ook maar lekker slapen...;)

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oh wat balen zeehondje :( had t je zo gegund dat het lekker meteen ronde 1 raak was..

Nikita, zijn ze naar een peuterbed of naar een eenpersoonsbed? Bij annelynn hebben we eerst nog een paar weken de slaapzak aan gedaan, denk dat dat veel scheelde in het wennen. Hoe oud zijn de twins nu?

Hier alles goed! Jort is afgelopen 1,5 week 500 gram gegroeid! Niet gek zoveel als hij drinkt... ;)
    Gisteren werd ik ineens enorm ziekig. Buikgriep, echt van het een op t andere moment was ik toch beroerd! Lekker met een kind die elke 2-2,5 uur aan de borst hangt... Verder alles ok hier hoor :D

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ahhhh nee Zeehondje wat ontzettend jammer!

Beterschap Josjo! Fijn dat het zo goed gaat met Jort!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, beterschap. Het heerst, hoor het overal om me heen. Vaak na 1 á 2 dagen is het over. Hoop dat dat voor jou ook geldt.

Het slapen zonder speen gaat goed! Zo fijn!

Vandaag menstruatie echt doorgebroken. Zaterdag weer naar het ziekenhuis voor de dag 3 echo en op voor de tweede iui maar weer.
    Maar we bekijken het positief. Als het nu wel raak was geweest zou ik in augustus moeten bevallen en daar is het toch veels te warm voor ;)

7. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zeehondje...ja, overal het positieve in blijven zien hé...;)

Josjo..ow nee, buikgriep en een baby..had ik een paar weken geleden ook, dat is niet leuk....Beterschap en sterkte ermee...hopelijk voel je je snel weer beter...

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Het was inderdaad een griep van 2 dagen gelukkig. 1 dag ernstig en dar was bikkelen maar de tweede dag was al een stuk beter ...

Zeehondje tja, als het de volgende keer raak is ben je hoogzwanger in de zomer ;) hihi maar ach, ook dat red je wel... Ik had (gek genoeg maar aan 1 kant) een enorme dikke varkensvoet en later ook m'n been door het vocht, ws door de warmte dat het extra heftig was. Niet fijn maar na de bevalling is het gauw vergeten :). Ik hoop gewoon dat het gauw raak is :)

Een vriendinnetje van mij start volgende week met spuiten voor start iui, zo spannend. Ik wens gewoon goed nieuws nog in 2014, moet lukken toch? :)

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier een spugende Sophie vannacht/vanochtend (4x), maar sinds 8 uur niet meer. Ze wil alleen niet eten :(

Bij de echo was helaas een cyste te zien rechts, maar toch mag ik beginnen gelukkig. Ze verwacht dat ie vanzelf kleiner wordt. Er is een kans dat ie door de hormonen gaat groeien, als ik last krijg moet ik eerder voor een echo en anders donderdagochtend weer. Als ie dan groter gegroeid is moeten we helaas alsnog stoppen en anders kunnen we gewoon door voor de tweede iui!

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De cyste zat er donderdag nog wel maar ik mocht wel door.
    Alleen zaten er nu drie bijna even grote eiblaasjes links. Ik heb toen 's avonds niet gespoten, vrijdagavond weer wel en vanmorgen had ik weer een echo. Gelukkig is er maar eentje doorgegroeid en hebben we dinsdag de iui, op de verjaardag van m'n man. Hopelijk brengt dat geluk!

Iedereen een leuke sinterklaas gehad?
    Manlief was nog niet helemaal fit dus die is niet meegegaan naar m'n ouders. Ook Sophie is/was eigenlijk ziek maar we konden natuurlijk niet thuisblijven. Ze wilde zelf ook heel graag. Ze echt flink verkouden, vieze neus en ook vieze ogen en steeds verhoging rond de 38 graden. Dus een zetpil erin en gaan met die banaan, haha.
    Nou, het was gezellig gelukkig. Met alle neefjes en nichtjes waren er weer veel cadeaus. Er waren er nog meer niet helemaal fit (zus, zwager, nichtje) dus we hebben het lekker vlot uitgepakt allemaal. Even ermee gespeeld en vroeg gegeten. M'n moeder had lekkere wraps en salade gemaakt en voor de kinderen had ze poffertjes en van die mini pannenkoekjes. Sophie bleef maar eten, die voelde zich opeens weer helemaal goed :). Na het eten hebben ze nog even verstoppertje gespeeld. Maar zoals altijd bij verstoppertje spelen moet Sophie plassen (heeft ze van mij ;)), alleen had ze nu al in haar broek geplast. En toen merkte ik dat ze er klaar mee was. Dus schone kleren aan en naar huis en daar gelijk naar bed.
    Het leukste wat ze heeft gekregen is trouwens hamertje tik, ze kan er geen genoeg van krijgen!

11. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi Zeehondje...

hier ook een leuke Sinterklaar gehad...al was het wel druk zeg...
    We wilden zowieso naar Nederlands rijden voor Sinterklaas, maar de avond voor we weg reden kreeg ik bericht dat mijn oma heel plotseling was overleden...dus hadden we op 5 December heel onverwacht een begrafenis...
    De kleintjes moesten natuurlijk mee want oppas hebben we in Nederland niet...En dat ging gelukkig erg goed...Iedereen was erg blij dat de kleintjes rond liepen en voor wat afleiding zorgden kwamen ze me vertellen...gelukkig luisterden ze ook goed en waren vrij rustig en de man die de ceremonie hielg ging er ook af en toe op in.
    Dan nog een andere neef en nicht na iets van 16 jaar terug gezien...op zich wel leuk al die familie weer terug te zien, erg close zijn we namelijk niet en er is veel ruzie, vooral tussen ooms en tante´s, maar op zo´n gelegenheid maakt iedereen dan wel weer een praatje met elkaar...
    Dan ´s avonds pakjesavond....We waren ook allemaal niet echt lekker en sukkelen met een verkoudheid die van de een naar de ander gaat en weer terug, maar toch vonden ze het super leuk...Ook de liedjes zingen en dat er dan plotseling pepernoten door de woonkamer vlogen...

hoe is het met alle anderen??

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een rust hier...

Afgelopen dinsdag de tweede iui behandeling gehad. Manlief mocht dit keer het spuitje leegdrukken en bij Sophie mocht hij dat ook doen en ditmaal was het ook nog eens op zijn verjaardag. Wie weet brengt het geluk?!

We zijn hier alledrie nog steeds een beetje aan het sukkelen met onze gezondheid. Manlief alleen nog een beetje hoesten gelukkig. Ik ben nu echt flink verkouden, hoofdpijn en stemproblemen. Daarom vandaag en morgen niet werken, is niet zo handig als je voor de klas staat hè :D
    En Sophie is ook nog verkouden, gaat wel beter gelukkig. We mochten haar vieze ogen en neus niet schoonmaken en heel haar gezicht was/is schraal en alles doet pijn. Vooral als ze moet huilen, zo zielig. En dan heeft ze ook nog eens last van flinke obstipatie. Ruim een week niet gepoept, lijkt wel of ze niet meer durft. Gister de tip gekregen om van vsm druppeltjes te gebruiken om de ontlasting dunner te maken. Na drie of vier keer 6 druppeltjes te hebben gegeven had ze al drie keer een beetje poep in haar onderbroek. Maar op de wc of potje kwam er steeds niks en stond ze snel weer op. Toen gezegd dat ze in haar luier mocht poepen. 's Avonds in bed riep ze steeds 'ik kan de poep niet ophouden!' Maar ze poepte niet. Uiteindelijk gisteravond in haar luier gepoept en later wilde ik een zetpil inbrengen en toen kwam er ook nog aardig wat poep. Vandaag is ze bij m'n schoonouders geweest en daar ook weer niet op de wc alleen twee keer in haar luier een beetje. Bij thuiskomst bleef ze maar kreunen, zeggen dat ze moest poepen, beetje huilen. Maar weer alleen in haar onderbroek een veegje. En toen net bij het naar bed brengen de afspraak gemaakt dat ze alleen mocht roepen als ze in haar luier had gepoept en dat heeft ze net ook gedaan. Nu slaapt ze.
    Die druppeltjes werken dus wel en ik hoop dat ze nu de meeste poep kwijt is en we weer een gewoon ritme kunnen opbouwen.

Sorry voor mijn lange verhaal ;)

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hè lieve allemaal,

Ik kom nog erg weinig kletsen, lees nog wel geregeld mee hoor!

Bij deze wil ik laten weten dat onze tweede zoon Luca 5 December geboren is per keizersnede. Alles gaat erg goed met ons!

Lieve groetjes!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Char van harte gefeliciteerd met jullie 2e zoontje en mooie naam!

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Char, gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweede wondertjes!
    Geniet er lekker van!

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Gefeliciteerd meis!
    X

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Char...proficiat meid...Alles goed met jullie hopelijk en geniet maar van dit begin...

Zeehondje, ocharme wat zielig zeg...Hopelijk gaat het langzaam weer beter...
    Hopelijk is de IUI gelukt en brengt het geluk...
    Hier ook allemaal nog niet helemaal lekker en half verkouden...

Hier verder niet veel te vertellen....Alles gaat gewoon zijn gangetje...;)

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nikita, voedde jij jouw twins gelijktijdig? Ik doe dat wel eens, maar kan dat alleen als Lieve thuis is. Ik krijg ze alleen niet in de juiste houding (welke dan ook) op het voedingskussen. Ik krijg F. maar moeilijk aangelegd en heb hier twee handen voor nodig. Als ik N. aanleg laat F. weer los.
    Het zou wel fijn zijn als ik het ook alleen kon, want ze komen vaak tegelijk. Nu moeten er één of wachten of ik geef er één fles afgekolfde melk,
    Ik vraag me af hoe jij dat deed.

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Chybou, iik voedde ze inderdaad thuis altijd tegelijk en kon dat ook best snel alleen omdat ik 2 hele makelik drinkers had. Kan me voorstellen dat het lastig is als er eentje niet zo makkelijk drinkt. Wat als je N. eerst aanlegt?? Die blijft nog niet alleen op het voedingskussen liggen als ja bijvoorbeeld in een hoek van de bank gaat zitten terwil je F. ook probeert aan te leggen?? Soms was het wel een gefriemel en gedoe hoor, om beide goed aan te leggen, maar dat wordt makkelijker zodra ze wat meer lichaamspanning gaan krijgen.
    Hoelang drinken ze dan?? En huilt de ander dN veel-hard als hij moet wachten tot de eerste klaar is??
    Succes meid...vind het al super goed van je dat je nog altijd de bv geeft, het is niet niks aan een tweeling...knuffel...

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Char proficiat met luca!! Mooie datum :), extra veel kadootjes voortaan voor luca :D. Voor Tijn was / is het ook 1 groot kadofestijn sinds Jort geboren is en dan t/m kerst, ach ja...

Zeehondje zielig is dat he, hebben toch best veel kindjes last van als ze zindelijk worden, dat het poepen als eng ofzo wordt ervaren en dus houden ze het op. Als je te lang wacht wordt het een enorme harde en grote bal en zelfs met een klysma wordt dat niet echt zachter dus dan is het echt zo zielig. Denk dat je er nu op tijd bij was met de druppeltjes?

En oh hoe cool zou het zijn als die iui pogingen die ml inspuit lukken :D ik duim weer mee!

Lastig he chybou, tegelijk aanleggen lijkt me ook echt lastig ...

Hier alles ok, Jort is wel enorm verkouden, hoesten, soms lijkt hij te stikken en vaak ook spugen :(... Gaat wel wat beter, al spuugde hij vanmorgen weer alles onder helaas.. Nu ligt hik tevreden op mijn buik/borst en is het wel lekker genieten. Ik overweeg te stoppen met de bv want om de 2 uur voeden, soms vaker is echt niet vol te houden ... Nu dus kolven en fv en kijken of dat beter gaat..

Deel Deze Pagina