Aaahh wat sneu voor dat kleine ventje Josjo. Moet ie spugen van de melk of van het ziek zijn? Beide natuurlijk niet fijn. Hopelijk knapt ie snel weer op. Dat lijkt me inderdaad vermoeiend, om de twee uur voeden. Dan ben je voor je gevoel denk ik alleen maar met voeden bezig. Dat gevoel had ik al met om de drie uur een flesje geven, haha. Succes en sterkte met uitzoeken wat fijner is voor jullie allebei. Hier alles goed. Eerste wachtweek weer voorbij. Had gister het idee iets meer wit slijmverlies te hebben maar weet eerlijk gezegd niet zo goed of ik dat altijd/vaker heb gehad. We wachten weer rustig verder... Sophie is gelukkig zo goed als opgeknapt. Beetje snotteren nog. En ik denk dat we inderdaad net op tijd waren met die druppeltjes. Ze poept sinds vorige week nu elke dag (alleen gister niet). Wel 's avonds/'s nachts in haar luier, maar ja beter dan helemaal niet. Ze is er wel gevoelig voor hoor. Heeft altijd meerdere dagen tussen het poepen gehad. Maar dit was wel extreem. Nu gaan we de goede kant op en dat gaan we proberen vast te houden!
Hier nog steeds geen voortekenen van een naderende menstruatie terwijl ik normaal wel zeker 1 dag van te voren al wat bruinverlies heb. Nu nog helemaal niks. En ik heb het idee dat ik vandaag wat vaker moet plassen. Aaaaahhhh ik wil helemaal niet hopen, wil niet weer een witte test of zo'n teleurstelling. Maar ja, dat kan je allemaal wel hardop roepen en denken, het werkt toch niet. Die teleurstelling zal er toch wel zijn. Wanneer we gaan testen weet ik niet. Wil eigenlijk geen witte test meer zien, dus dan zou ik toch echt moet wachten tot kerstavond of kerstochtend ofzo. Twee dagen na nod. Jullie horen het wel... In ieder geval alvast hele fijne dagen!
Het heeft meer dan een maand geduurd, maar daar ben ik dan weer eens.. schaam schaam.. @Josjo, wat een spannend berichtje! Oh, ik wens dat jullie een prachtig kerstcadeau krijgen!!
@Chybou, hoe gaat het met jou en je mannen? Lukt het al wat beter met voeden? En hoe reageert jullie meisje op dit alles? @Josjo, hoe gaat het nu met jullie jongste ventje? En met de borstvoeding. Ik zat ff te tellen en het kunnen ook regeldagen geweest zijn, in combinatie met ziek (geweest)? Maar goed, dat maakt het niet minder zwaar op het moment zelf natuurlijk.. Je gevoel vertelt je wel wat je moet doen, dus daar moet je maar op vertrouwen! @Nikita, hoe gaat het met jou en de kinderen? Hoe gaat het met slapen (gaan) tegenwoordig? Nog gecondoleerd met het overlijden van je oma. Hier is het ff druk geweest, de stress van het einde van het jaar, maar nu dan toch vakantie! Ontspannen bij de kapper zitten was er helaas niet bij want ik werd gebeld dat Rik ziek was. Al 4 poepluiers op het kinderdagverblijf (en 's ochtends thuis ook al 2) en koorts.. Arm mannetje. Nu rustig op bed, hopelijk kan hij een beetje slapen vannacht. Met Tim gaat het goed. We kregen al aanmeldingsformulieren voor de basisschool Hij heeft genoten van alles wat met Sinterklaas te maken had en zingt nu naast "oh dennenboom" en "op een klein stationnetje" vooral nog veel sinterklaasliedjes Ik ben inmiddels helemaal gestopt met de bv. Iets voor de 11 maanden gestopt met de avondvoeding en vrij snel daarna ook met de ochtendvoeding. Toen wel nog regelmatig 's nachts, maar na een avondje met alcohol gemerkt dat hij vooral even bij mij wil liggen, maar het drinken niet nodig heeft. Dus vorige week de laatste nachtvoeding gegeven. Ben benieuwd of mijn menstruatie nu dan niet te lang meer op zich laat wachten..
Even kort op m'n telefoon: Vanmorgen na twee uur wakker te hebben gelegen om 6.00 uur getest. Helaas negatief, geen streepje te bekennen. Had toch echt goede hoop gekregen. Steeds gladdere huid bijvoorbeeld. Maar ook dacht ik dat het wel raar is dat er niks met m'n borsten is (niet groter, steviger, pijn). Manlief zei dat het toch nog steeds kan maar ik geloof er niet meer in. Nu dus afwachten wanneer de menstruatie komt. Verdrietig.
Wat balen zeg dat je vanochtend negatief getest hebt, je lichaam kan je soms zo erg voor de gek houden. Knuff en ik hoop dat menstruatie niet lang op zich laat wachten en je weer door kan met de 3e IUI. Hier ondertussen 7 IUI's mislukt, nu 2 rondes rust omdat de jongste 5 januari alweer geopereerd moet worden. Nu gaan de keelamandelen en als het nodig is de neusamandelen eruit. 4 dec bij KA was hij weer afgevallen en weegt nu met 2 jaar en 3 maanden nog maar 10.2 kg. En zit met zijn lengte van 90 cm op ernstig ondergewicht. 3 dgn geleden had ik een vette positieve ovulatietest en aangezien ik van een vriendin 3 pregnyl had gekregen heb ik wel besloten om 's avonds een pregnyl te zetten en nu ook utrogestan te gebruiken. Had 2 wkn geleden met gynaecologie gebeld om te overleggen of dit mocht, maar de ass had niet met mijn eigen gyn overlegd. Waar zij mee overlegd heeft wilde niet pregnyl en utrogestan doen zonder echo's. Maar aangezien ik mijn lichaam door en door ken en Pregnyl en Utrogestan verder geen kwaad kunnen heb ik toch de beslissing genomen om dit te doen. Dus ben benieuwd. We hebben nu nog 2 IUI's over en dan is het de vraag of we nog doorgaan met IVF of niet. Ten eerste moeten we dan naar een ander zkh en ook wordt ik in april 40, dus ik zit nog steeds in twijfel. Eigenlijk hoop ik dat we toch in overleg nog met eigen gyn nog paar maand met Pregnyl en Utrogestan mogen proberen in ergens eind volgend jaar dan te beslissen om te stoppen ook ivm leeftijd.
Zeehondje, wat shit.. het was allemaal zo mooi, de timing, de extra bijdrage van je man.. ik zie dat jullie nu waarschijnlijk doorgaan met IVF.. sterkte met alles! @Lyanna, heftige tijden voor jullie zeg! Veel succes rondom de operatie van je zoontje!
Meiden, iedereen een heel gezond nieuwjaar...Meer tijd heb ik nu even niet...er wordt boven alweer rondgelopen...Vanavond of morgen dan maar even meer...Doei...
Hoi allemaal. Degene die gequote is ben ik ook. Toen meldde ik me aan als MMM mama! Nu dus een andere naam maar ben dezelfde We hebben dus een zoon uit 2012 en een dochter uit 2013. Beide een verse terugplaatsing na ICSI. (de cryo's waren niet blijven plakken.) Nu hadden we nog 2 cryo's over die we op wilden maken. Geen nieuwe behandeling meer. De eerste is teruggeplaatst en ik bleek zwanger! Morgen alweer 20 weken. Ik lees hier altijd nog mee maar heb niet meer zoveel tijd als vroeger om te reageren dus ben wel iets stiller aanwezig Sommige kennen mij van het IVF topic
Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! @Boris, welkom terug en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier een gezellige oudjaarsavond gehad, maar nu toch wel moe ondanks dat we vanmiddag met z'n allen een uurtje hebben geslapen. Dus nog even wat dingen doen ter voorbereiding van weekendje weg en dan snel onder de wol!
Iedereen de beste wensen voor 2015! Ik hoop dat het voor de mama's die graag nog een kindje in hun gezin willen verwelkomen een vruchtbaar jaar wordt. Wij zijn hier lekker druk. Beide heren houden ons lekker bezig en met een peuter die de waterpokken heeft ben je ook druk. Maar alles gaat super goed. Ze groeien als kool en ze zijn inmiddels al weer 9 weken. We hebben een pittige tijd gehad met F die als hij wakker was alleen maar huilde. Maar dit gaat inmiddels gelukkig een stuk beter. Als ze je allebei lachend aankijken dan maakt dat al het slaapgebrek, gebrek aan tijd voor jezelf en alle drukte weer helemaal goed. Boris welkom terug. Leuk dat je weer mee schrijft en wat gaaf dat je zwanger bent uit een cryo TP! Gefeliciteerd!
Allemaal de beste wensen! Boris, gezellig! Wat grappig dat jij dat dus bent met een andere naam. Nikita, lekker druk dus Chybou, ach jee wat sneu, de waterpokken. Hopelijk snel weer over. En gelukkig is het huilen van één van de jongens nu minder aan het worden. Lijkt me best zwaar, zeker als je meerdere kinderen hebt. Maar inderdaad, alle lachjes maken alles weer goed. Hier erg gezellige oud&nieuw gehad. Bij vrienden. Sophie heeft daar zelfs bij twee andere meiden (4 en 5 jaar) op één kamer geslapen. Iets na twaalven werden ze wakker omdat de baby wakker was geworden, moeder naar boven, vuurwerk. Dus ze heeft nog lekker naar het vuurwerk gekeken. Wat ze trouwens echt fantastisch vindt, vindt het helemaal niet eng, schrikt niet van keiharde knallen. Ze heeft zelfs sterretjes vastgehouden en vond het heel leuk om op knalerwten te stampen, haha. Over twee weken, maandag 19 januari, hebben wij een evaluatiegesprek na de twee mislukte iui's. Dan gaan we waarschijnlijk over naar ivf. Nu dus een rustmaandje die goed bevalt en waarin ik ook heerlijk relaxt ben. Afgelopen twee weken beide vrij geweest en we hebben ons super vermaakt, allerlei leuke dingen/uitstapjes gemaakt. Mag van mij nog wel even vakantie blijven . Helaas dinsdag weer aan het werk.
Hoi Meiden, Hier ikke nog een keertje met een beetje meer tijd nu. Alle kids liggen lekker te pitten... Wat zal ik het middagslaapje missen ze als ze dat straks niet meer doen. Rapha werd gisteren een half jaar oud, ik was er helemaal sentimenteel van, hij krijgt sinds het weekend ook pap en dat maakt me zo verdrietig...Hij wordt al zoooo groot en is zo´n heerlijk ventje...Maar of het ons nogmaals gegund is een vierde...Weet ik namelijk niet, en weet ook niet of we dat wel willen, vier kids is wel heel veel...Maar we hebben nog 3 cryo´s en weggeven doen we die ook niet...In ieder geval beleef ik alles nu al alsof het de laatste keer is...Vreemd gevoel en vreemde gedachte heb ik, waarom ik me daar nu al druk om maak...En hoe emotioneel zal ik dan wel niet op zijn eerste verjaardag zijn...En dat is snel...want dit eerste half jaar is ook voorbij gevlogen... Boris, wat gezellig je terug te zien, en zwanger van een derde dus...Gewelsig nieuws hoor...gaat alles goed met je?? Jullie hebben de kids ook snel achter elkaar gehad...fijn hoor, maar ook vermoeiend... Jessie...wat lekker een weekend weg en om daarmee 2015 te beginnen....Waar gaat het naar toe?? En de laatste bv gegeven, met 11 maanden...goed zeg...hellup, ik moet daar nog niet aan denken... Wordt er nu al verdrietig van... Is Rik snel weer opgeknapt na het buikgriepje?? En gezellig hé, die zingende kindjes thuis...Hier was Klinkklokjeklingelingeling erg geliefd, maar er wordt ook nog steeds Sinterklaas Kapoentje gezonden... Chybou...wat een goed nieuws zeg en dat allebei het zo goed doen...Geef je nog volledige bv?? Zeehondje...klinkt heerlijk zeg die vakantie periode van je..Wordt het nu eigenlijk jullie eerste IVF? Sorry,maar soms verwar ik alle MMM verhalen die ik lees., en weet even niet meer of de IUI nu een noodoplossing was of dat dit weer bij iemand anders was.. Lekker genieten inderdaad van een rustmaandje... Char, hoe is het met jouw en Luca?? Lyanna zag op FB inderdaad iets voorbij komen van de operatie...hopelijk helpt het zeg...Mijn manntje is ook zo´n slanke...met 2,9 maanden woog hij laatst, na zijn buikgriepje nog maar 10,5 kg, maar gaat nu weer net over de 11kg, dus we gaan in de goede richting...Zoland hij eet maakt de dokter zich hier geen zorgen over en ziek is hij ook niet, hij is gewoon erg slank en gespierd...Snap dat je gewoon zelf met de Pregnyl begint als je je lichaam kent en dit kunt krijgen...Al zou ik het wel een beetje eng vinden, maar zoveel kansen heb je nu eenmaal niet als je in de MMM zit, dus alles benutten wat je kunt pakken. Wanneer ga je nu testen dan?? Is al bijna zover denk ik?? Oho, hier is er alweer een wakker, dus maar weer snel naar de kindjes toe...Gelukkig is het Rapha, dus even aan de borst en misschien nog wel even knuffelen voor de twee grote weer wakker worden...
Meiden, wat is het rustig hier... Hier alles goed... Was met Raphael vorige week bij de controle...en hij was alweer 70cm en 8570 gr...Ook draait hij nog niet vanzelf op zijn buik, maar dit is volgens de dokter niet omdat hij niet kan, maar omdat hij niet wil... Er is thuis ook genoeg te zien en te horen, dus waarom zou je moeten draaien... Hij heeft wat last van zijn tandjes op het moment en is opgehouden met duimen...Dat is wel jammer...een speentje neemt hij niet en duimen maake hem rustig en was zo schattig om te zien...Maar ja, deze phase gaat ook wel weer over... We proberen nu hem eten te geven....maar dat lukt nog niet goed...Hij lijkt fruit en groente niet zo lekker te vinden en zijn pap gaat ook niet van harte...Vanmiddag gaf manlief hem een paar lepels bonensoep...nou en dat vloog er dus wel in...voor de eerste keer at hij met smaak...Natuurlijk is dat nog veel te zout en gekruid voor hem, maar we weten nu in welke richting we kunnen proberen..,en heb de tip gekregen misschien wat peterselie of bijvoorbeeld een heel klein beetje kruidenzout aan zijn eten toe te voegen...Maar verder experimenteren dus... Waren vanmiddag ook met de 2 groten bij de kinderarts...Niki is al langer niet helemaa fit, maar natuurlijk vandaag net wel...Maar in het weekend had ze echt keelpijn dus had mezelf voorgenomen vandaag naar de dokter te gaan...Romi donderde vanochtend op zijn hoofd en heeft weer eens een dikke buil...Van de PSZ zeiden ze dat we misschien zijn vele blauwe plekken even moesten aanspreken en dat ze vaak aan één kant waren en wel erg lang blijven...Maar de dokter wilde nog geen oogtest doen en een bloedtest vond hij ook nog niet echt nodig...Wel moeten we beiden dus even in gaten houden en anders over een paar weken weer terug komen...
Kom binnenkort ff weer bij kletsen hoor, maar hier gaat het niet zo goed met J. Er is nu groot overleg met alle kinderartsen over hem hoe verder, 5 januari geopereerd aan keel en neusamandelen. Leek er goed van te herstellen, maar vorige week woensdag virus erbij. Koorts, overgeven, diarree en bijna niet meer willen eten en drinken. Koorts en overgeven is over, diarree ene dag wel en andere niet en ik mag blij zijn als hij 1/3 van zijn speciale dieetvoeding binnen krijgt. Eigen KA twijfelt wel of geen sondevoeding, maar er moet zeker wat gebeuren. Want groeicurve drukt hun wel met de feiten op de neus, 10,2 kg en 90 cm bij 2 jaar en 4 maand is echt ernstig ondergewicht. Wacht nu op telefoon vanmiddag wat ze denken wat een goed behandelplan is voor hem.
Ow nee Lyanna, wat vervelend...ten eerste voor de kleine man en ten tweede ook voor jouw...Ook hoop zo dat het snel beter met hem gaat en dat hij lekket wat aankomt...Ligt hij nog in het ziekenhuis dan?? Of mag hij wel naar huis??
La fem, kleine is nog thuis. Dit omdat hij nog steeds iets binnen krijgt, maar zal ff het verhaal hier neerzetten.