mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyanna

    Lyanna Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    De kinderartsen hebben overlegd en ivm zijn zeer ernstige ondergewicht, alle kno problemen (infecties/ontstekingen) en nu dit virus erbij zijn zij van mening dat er nu wat moet gebeuren. J gaat voor een aantal maanden sondevoeding krijgen.

    J en ik worden donderdagochtend om 9 uur op de kinderafdeling verwacht, na de opname komt op een gegeven moment de diëtiste en samen met de verpleegkundige wordt de sondevoeding opgestart.
    In zkh zijn ze nu bezig samen met de diëtiste om alles te bestellen en op te starten.

    Eerst komt J 24 continue aan de sondevoeding en met een speciaal opgesteld programma wordt op een gegeven moment afgebouwd en ook met normaal eten erbij. Is ook kijken hoe hij reageert natuurlijk op alles. Het precieze ervan weet ik nog niet, maar dat hoor ik donderdag allemaal wel.

    Ook krijgt J een stap 2 immuunonderzoek, stap 1 is in dec 2013 gedaan en daar kwam niks uit. Maar stap 2 is een onderzoek dat nog dieper gaat zeg maar en kijken of daar iets uit gaat komen.
    Verder gaat hij vanaf dan ook AB krijgen, dit is preventief en in een lage dosering om zo hopelijk wat infecties ed te voorkomen of dat het minder heftig is.

    Zo is de bedoeling in ieder geval om hem in gewicht aan te laten komen en als hij dan zover is en een keertje ziek wordt het niet erg is als hij wat minder eet of wat afvalt.

    Het aantal dagen opname hangt allemaal af hoe het gaat lopen, hoe doet J het erop en ook moet ik alles leren hoe te bedienen enzovoort.
    Als het vertrouwen er is van ons uit dat wij het kunnen kan hij als het met hem ook goed gaat na een aantal dagen naar huis.
     
  2. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje Lyanna, wat heftig. Je bent nu zeker in het ziekenhuis? Mag je er 's nachts bij blijven totdat hij naar huis mag?
    Heel veel sterkte. Ik hoop dat hij snel aansterkt!

    Nikita, lekker aan het groeien dus jullie kids!

    En we hebben inderdaad al eerder ivf gehad. Zes keer iui, toen ivf (verse tp en 2x cryo), toen ivf nummero twee die uiteindelijk een escape iui werd :D. Ik haal ook vaak meerdere verhalen door elkaar hoor.
    Menstruatie heeft nog niet doorgezet, morgen denk ik. En dan gaan we beginnen. Alle hormonen zijn al in huis. Gonal- f en orgalutran. Die laatste is nieuw (voor mij in ieder geval), dat is een eisprongremmer. En natuurlijk de pregnyl 10.000 en 1500 voor na de tp. Ben zo benieuwd hoe het deze keer allemaal gaat verlopen!
    Merk wel dat ik er anders in sta. Toch wat ander gevoel, omdat we er al eentje hebben lopen.
     
  3. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lyanna, wat een verhaal en sterkte ermee, ik hoop dat het allemaal vlotjes gaat en jullie weer snel naar huis mogen...

    Zeehondje...spannend dus...je gebruikt dezelfde medicijnen als ik, alleen heb ik nooit Pregnyl gehad maar Ovitrelle heette heette het geloof ik...Het worden spannende 4 weken dus voor jullie...
     
  4. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ha dames hoe is het hier?

    Lyanna, wat een verhaal over J. Hopelijk helpt de sondevoeding en de AB hem er een beetje bovenop. Je blijft zo kwakkelen als zijn gewicht en zijn immuunsysteem er maar niet bovenop komen. Ik kan me voorstellen dat een paar dagen ziekenhuis met je kind best pittig is. Hopelijk zien jullie heel snel verbetering.

    Zeehondje, ik zie dat je morgen de punctie hebt. Heel veel succes meis. Hopelijk gaat het allemaal helemaal goed.
    Ben je nerveus?
    Ik herken wat je zegt over er anders in staan bij de tweede.
    De wens voor een kindje was bij mij net zo groot maar de noodzaak was minder. Je hebt de splitsing van een leven met wel kinderen of een weg met kinderen al gehad. Het gewenste gezin is er al, maar het zou zo mooi en fijn zijn als je daar nog een kindje in mag verwelkomen.
    Toi toi toi morgen! Ik zal aan je denken! Knuf!

    Hier gaat alles heel goed. Het begint wat rustiger te worden. Ze (vooral F. huilen wat minder, ze hebben wat minder voedingen nodig, ze lachen meer, ze maken al van die heerlijke babbel geluidjes... Ik wordt er nog gelukkiger van) De jongens waren gisteren al weer drie maanden. Het is allemaal waar... Het gaat hard. Maatje 50/56 ligt mocht ik al weer opruimen en maat 62 ligt nu in de kast.
    Het groeien gaat geweldig en alle ontwikkelingen zijn zo leuk... Toch voelt het ergens ook wel een beetje verdrietig, want wat is geweest komt niet meer terug.

    De BV loopt echt super. Ik heb inmiddels F. ook goed aan de borst. Vind het fijn dat ik in elk geval de eerste drie maanden BV heb kunnen geven. Hoe het verder loopt... Ik wacht het lekker af. Zolang het goed gaat gaan we zo door.

    De jongens hebben de waterpokken gehad. Eerst zat C. er helemaal onder en een paar dagen later ook beide heren. Gelukkig waren ze er niet zo ziek van als C. Ze hadden vooral wat plekken op hun hoofdjes. Mooi om te zien hoe de anti-stoffen die ze mee krijgen vanuit de baarmoeder en de BV hun werk doen. Helaas kan het wel betekenen dat ze het nog een keer krijgen.

    Ik ben al weer voor het eerst ongesteld geweest. Echt balen! Ik heb nog best wel last van mijn buik na de KS en het was daarom geen feestje. Ook mijn eisprong voel ik aardig op dit moment.
    Ik snap het niet hoor! Dan geef ik een tweeling volledige borstvoeding, zelfs met F. die elke nacht nog minstens één nachtvoeding nodig heeft... Toch na 11 weken al weer ongesteld. En ik twijfel of ik drie weken er voor al niet mijn eerste menstruatie heb gehad. Het is niet eerlijk! :(

    Ik moest officieel een week geleden weer beginnen met werken. Ik hoef nog niet te beginnen. Fysiek kan ik de kindjes thuis net aan. Ik moet nog wat verder herstellen. Ik moet mezelf ook echt voorhouden dat dit niet zo gek is als je wegens rugproblemen (deels) in een rolstoel zit, 38 weken zwanger bent geweest, drie maanden geleden een KS en een tweeling hebt gekregen en een peuter van 2 hebt rondlopen.
     
  5. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Jeetje Lyanna, wat een verhaal! Hoe zijn de afgelopen weken verlopen? Hoe gaat het nu met hem? En met jou, want moet heftig zijn zo'n periode!

    @Zeehondje, heel veel succes morgen. Ik duim voor een mooi aantal bevruchtingen!

    @Nikita, hoe gaat het met jou en de kleintjes?

    @Chybou, nee zeker niet gek dat je nog niet kan gaan werken. Super dat je ze nu toch allebei aan de borst hebt! En wat een verschil dan toch tussen die lijven hè.. bij mij heeft het meer dan een jaar geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Terwijl ik op het laatst nog maar 2 of 3 voedingen per 24 uur gaf.. Wat sneu dat ze de waterpokken al hebben gehad. Maar gelukkig weinig last dus..

    Hier gaat het oké. Rik is alweer één geworden, Tim wordt volgende week alweer drie. Morgen gaan we met hem naar de/een basisschool kijken, hij heeft er zin in :)

    Tim heeft ineens overdag zijn luier in de wilgen gehangen. Mooi hoe dat dan gaat. Voor de kerst ging hij ineens zeggen dat hij moest plassen overdag, dus ik dacht mooi, misschien in de vakantie wel overdag zindelijk. Maar goed, toen kwamen de kerstdagen en waren we natuurlijk veel te druk om daar echt goed aandacht aan te besteden en daarna was alle interesse weer verdwenen. Tot hij dinsdag ineens zei dat hij geen luier aan wilde en prompt ook de hele dag droog bleef.. Een hele trotse mama hier!

    Verder is manlief druk bezig met bouwen van nieuw gedeelte aan de stal, dus de dagen zijn goed gevuld. Voorlopig dus ook nog geen stappen in de richting van een derde. Als het spontaan gebeurt, is het mooi. En anders gaan we over een paar maandjes wel eens informeren..
     
  6. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi meiden,
    Even snel een berichte van mij voor het slapen gaan...
    Hier gaat het goed, maar de dagen blijven druk...De een is vroeg wakker, de ander weigert ´s avonds te slapen...Dan hebben we nu een baby die nog 2-3 slaapjes per dag doet en de tweeling die één middagdutje doet, en op het moment is het net allemaal na elkaar...Dus geen momentje rust voor mij en lange dagen....en nachten, want we liggen regelmatig ´s ochtends met zijn allen in ons bed....Nou ja...gaat vanzelf wel weer beter...Het is ook wel gezellig zo´n knuffelige familie...

    Jessie....drukdruk met bouwen van de stal dus...En Tim zindelijk, zo snel gaat het soms dan ineens hé...Wat worden ze toch groot ...

    Lyanna, hoe gaat het nu bij jullie?? Zag nog wel wat op FB voorbij komen maar controleer niet alles erg regelmatig nu...Denk in ieder geval aan je en hopelijk gaat het snel beter....

    Chybou...alweer ongesteld dus....Na de tweeling heeft het bij mij ook een jaar geduurd, en nu ben ik ook niet helemaal zeker of ik na een half jaar alweer voor de 2e keer ongesteld ben....In ieder geval weer een paar dagen licht bloedverlies gehad, en een maand geleden ook al...Lijkt er dus wel op en ik geef ook nog bv...;)
    Ach jé...3 kleintjes met waterpokken dus...maar gelukkig ook weer over nu dus, wel jammer mochten de jongens het nog een keer krijgen...Hier heeft de tweeling ook waterpokken gehad, grote kans dat die het dus nog een keer krijgen en ik heb het ook 2 keer gehad...
    Heel erg herkenbaar wat je schrijft van de ontwikkelingen en dat het toch ook wel jammer is van dat wat is alweer voorbij is...Dat heb ik deze keer ook heel erg...Raphael is al zoooo groot geworden, alweer een half jaar en zijn 2e tandje komt door...
    Wat super goed trouwens dat je de tweeling nog BV geeft...
    En doe het maar lichamelijk rustig aan hoor...Het is allemaal niet makkelijk voor je lichaam, dus alles op je gemak weer opbouwen...De kindjes zijn het belangrijkst en hebben je het hartste nodig...

    Zo, en nu ga ik naar bed...Weltrusten allemaal...
     
  7. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Chybou, wat fijn dat de bv zo goed gaat!
    Oh jee, alledrie de waterpokken. Niet fijn. Gelukkig heeft de tweeling er dus niet veel last van gehad.
    En lekker rustig aan doen inderdaad. Drie kids, KS, borstvoeding en rugklachten, da's ook wel wat denk ik. Werken kan altijd nog toch?!
    Ik werd na drie maanden weer ongesteld, maar ja, ik gaf dan ook geen borstvoeding.

    Jessie, wat gaat het toch snel inderdaad zeg. En al zindelijk, super! Heerlijk hè, geen luiers meer?!
    En leuk! Scholen kijken!

    Nikita, het slapen is dus nog steeds niet helemaal zoals je zou willen. Maar zoals je al schrijft, komt wel weer!

    Hier is de punctie goed gegaan, viel me 100% mee. Ze hadden een nieuwe pijnstiller, werkt goed en kort. Vorige keer had ik Dormicum, nu iets van Rapiven. Heb daar ook achteraf geen last van. Toen was ik misselijk enzo. Nu alleen wat pijnlijke buik, maar da's niet zo gek natuurlijk.
    Ze hebben er uiteindelijk 9 aangeprikt en daar hebben ze 6 eicellen uitgehaald! Morgen tussen 11.30 en 12.30 mogen we naar het lab bellen of en hoeveel bevruchtingen er zijn!
     
  8. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Goed nieuws gehad, Zeehondje?
     
  9. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Helaas maar eentje bevrucht.
    Ze zei dat het leek of de eicellen niet helemaal rjjp waren oid.
    Tegenvaller hoor. Nu morgen bellen om te vragen of deze goed is gaan delen.
     
  10. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Gadver, dat is inderdaad een tegenvaller.. hopelijk morgen wel goed nieuws. En dan overmorgen de TP? Ik ga duimen dat dit die ene is die je nodig hebt! Knuffel voor nu!
     
  11. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gelukkig vanmorgen te horen gekregen dat deze ene mooi is gaan delen. Morgenmiddag de tp!
     
  12. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Jippie! Veel succes en dan lekker broeden! Zijn er veel mensen in je omgeving op de hoogte? Is dat nu anders dan bij de eerste keer?
     
  13. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Spannend Zeehondje...
     
  14. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Er zijn aardig wat mensen op de hoogte ja. Vorige keer ook hoor. Vind het wel fijn om er gewoon open over te kunnen praten. Met familie, vrienden en op m'n werk. Dan hoef je ook niet voor bepaalde dingen van alles te verzinnen.
    Op m'n werk kan het ook bijna niet anders. Werk op een basisschool en kan dan natuurlijk niet maar blijven zeggen dat ik weer naar de dokter, tandarts of ziekenhuis moet. Gelukkig heb ik goed contact met de directrice die zelf ook in de mmm heeft gezeten. Dus die werkt goed mee :).

    Dit is gewoon een vechter, die wil bij ons komen en het broertje of zusje van Sophie worden!!!
     
  15. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Zeehondje ik ga keihard duimen!
    Je hebt er maar één nodig...
     
  16. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Ik duim mee!!!
     
  17. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel lieverds!

    Gister een tp gehad van een mooi 8-cellig (klasse 2) embryo.
     
  18. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Spannend Zeehondje..wanneer ga je testen??
     
  19. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik denk de 20ste. Dat is de eerste dag van m'n vakantie namelijk.
     
  20. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Zeehondje, hoe voel je je?
     

Deel Deze Pagina