En dan een iets vrolijker en luchtigere reactie: (copy paste blog op andere site) Het is circus in huis! Een doorlopende voorstelling. 's Morgens een geweldig optreden van Mamma-de-Clown, die rare geluiden maakt, gekke liedjes zingt en bizarre dansjes bedenkt. Met het geweldigde aandachtige publiek, namelijk Fee, de breed lachende baby! Na een kleine ontbijtpauze gaat de voorstelling verder: acrobatenduo Mama en Fee, de vliegende baby. Ze zweeft door de hele kamer terwijl mama er gezellige vliegtuiggeluiden bij maakt. Wederom wordt er wat afgelachen. De voorstelling wordt compleet gemaakt door acrobatiekoefeningen: Fee op de grote bal die haar hoofdje goed optilt, Fee op de onderbenen van mama, gezellig elkaar aankijkend, En, de grande finale: Fee hangt op haar kop en bekijkt de wereld van een andere kant! Jajaja mensen komt dat zien! En passant doet mama even wat gymnastiekoefeningen, want HOERA, we mogen onze buikspieren trainen...! De voorstelling word afgesloten door slangenkind Fee aan de yoga: armpjes in de lucht, HOERA! Voetjes in de nek, draaiende bewegingen. Links rechts hoppetee! En dit alles met dank aan de lesjes babymassage en zwangerschaps-nagym, waarin mama ook meteen heel veel tips krijgt in het stimuleren van baby'tjes... Het leven wordt steeds leuker!
peppers ik zei toch dat onze ukkies op elkaar lijken: hier ook om 19.00 fles, daarna om 5.00 huilen, speentje en nog gerekt zo tot 6 uur. Daarna de fles (die van 23.00 uur is zeg maar overgeslagen) en nog geslapen tot iets voor negen! Wauw wat heerlijk he? Beetje jammer dat ze dat dan doet als papa een thuiswerkdag heeft en niet op mijn vrije dag haha. We gaan duimen dat het zo blijft.... hier trouwens denk ik deels doordat ze weinig heeft geslapen op het kdv gisteren, echt nog geen 2 uur in totaal . En net kreeg ik een smsje dat ze door de hele box heen ligt te rollen hahaha Wennes: wat heftig zo die bevalling zeg! Vooral dan dat bloedverlies erna. Hopelijk knap je gauw op.. Heb nog niet gespiekt maar heb je foto's in je album? Hier bijna iedereen prive albums, maar als je ze wilt zien dan stuur maar n vriendschapsverzoekje Zeehondje succes zo bij de fysio! Ik duim duim duim dat ze geen helmpje hoeft. En anders, nichtje van ons heeft een helpmje gehad, een mooie roze en het was echt wel cute eigenlijk, al is het om een niet zo cute-reden... Maar het komt echt goed hoor, met of zonder helmpje.. en heerlijk, die nacht zeg! ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor, sommige kindjes slapen nu eenmaal vroeg door...? En overdag meer slapen, hier is dat ook heel wisselend. Soms slapen ze ook extra veel als er een sprongetje aan komt bijvoorbeeld, is dat niet nu ongeveer, het eerste sprongetje? Liesben, had het niet gezegd maar hoop ook dat je blijft mee schrijven, al begrijp ik het als je dat even niet wil. Doe wat goed voelt en al kom je een half jaar niet (dan zullen we je wel missen hoor!), maar dan kom je gewoon weer wanneer het weer goed voelt.. Sterkte nogmaals, knuf!
Dankjewel meiden voor het warme welkom Zal mijn best gaan doen om mee te komen schrijven, fijnndat het een vrij klein groepje is, is dan toch wat makkelijker 'binnenvallen' Hier geen foto's staan, zal me eens in privealbum gaan verdiepen want wil mijn trots natuurlijk graag showen @mmiiiir kunnen we kaartjes kopen voor je circusvoorstelling geweldig stukje tekst...hihi Hier ook een goede nacht. Om 23 uur laatste fles en toen werd ze weer om 5.30 uur wakker. Fles gegeven en terug naar bed en toen was het 9.30uur.... Heerlijk dus.
Ohh meis ik lees je berichtje met tranen in mijn ogen!! Veel weet in niet van down maar wel weer ik dat ik vroeger als enige graag speelde met mijn vriendinnetje met down.......ze was in jaren veel ouder als ik maar we zaten op het zelfde niveau en ik heb haar vriendschap heel lang gehad (haar ouders hebben haar in een te huis gedaan ) Het is nu toch nog helemaal niet gezegd hoe zijn toekomst zal gaan worden? Hoe zwaar gehandkapt gaat worden? En in het leven heb je geen enkele garantie dat het zal lopen zoals je denkt dat het zal gaan lopen........ Mijn zus bv heeft een hele zware vorm van kinder epilepsie gehad en zij zou nooit een normaal leven gaan leiden, en ze heeft nu een bod uitgebracht op een eigen huisje! (ze is nu 41jr) Ze heeft wel beperkingen maar ze leeft een normaal leven, en dat hadden mijn ouders nooit verwacht. En dan hebben we mijn eigen Suzannah nog, ze ziet er normaal uit en ze doet normaal maar er is nog helemaal niet te zeggen dat ze normaal zal blijven en hoe haar hersenen zich nog gaan ontwikkelen. Ze kan nog heel veel geestelijke afwijkingen krijgen van heel mild tot heel zwaar geestelijk gehandicapt.......de tijd zal het leren. Probeer te genieten van je mannetje zoals jullie hem gekregen hebben en hou je vast aan het feit dat de KA hem pas over een jaar terug wil zien! Dat is een heel goed teken! Zij er al dingen waar jullie mee gecontronteerd zijn dat "anders is"? Suzannah heeft een behoorlijke lichamelijke achterstand qua kracht en bewegingen. Ook heeft ze geen schrik reflex en beweegt ze haar armen in een afwijkend patroon (wat dat ook mag betekenen) Ik bekijk het zoals het komt en we proberen niet te veel stil te staan bij wat er komen gaat, hoe moeilijk dat ook is! Een hele dikke knufffff voor jou! En HET IS NIET JOU SCHULD!
@All: sorry dat ik niet op iedereen reageer... We zitten hier met nogal wat jerst stress.......uitgenodigt bij mijn ouders en zaterdag vroegen ze of wij voor het eten wilde zorgen....pfff SM weer eens ziek, zwak en misselijk dus daar weer naar toe. Suzannah gaat niet lekker. Erg verkouden en benauwd (longen wel schoon) ze slaapt nu bij ons op de kamer maar heeft per nacht wel 3keer een hoest en nies aanval zodat onze slaap aardig verstoort is. Suzannah is een heerlijk en rustig meisje wat niet eens echt huild als ze honger heeft. Ik kan me wel goed verplaatsen in wat liesben schijft en ik sta er zo min mogelijk bij stil wat Suzannah zal krijgen nog maar dat de toekomst onzeker is maakt me soms wel erg onzeker. Vandaar dat ik hier niet vaak schrijf........weet vaak niet zo goed wat ik zeggen moet... xxx Sloppy
* Niemand weet wat de toekomst brengen zal. * Uitslag meting van haar hoofd; 106,75 % Tussen de 100 en 104 is normaal. Tussen de 104 en 108 is mild en nog te behandelen zeg maar. Hoger dan 108 is nadenken over een helmpje. Wij gaan heel hard door met oefenen en hopelijk is de afplatting over twee maanden verminderd!
@Zeehondje: Ohh ik hoop dat ze geen helmpje krijgt hoor! Je zit wel precies in het midden zeg maar. Sterkte en ik hoop dat het oefenen zal helpen en ze geen helmpje hoeft!
@Mir, haha geweldig!! @Liesben, ik voel je verdriet in je bericht Hele dikke knuffel voor jou. @Hier, om half 10 naar cb, dan krijgt ze haar 3e prikjes. Zo dat was ik even snel, ga nu mijn meisje wakker maken voor de fles
Succes met de prikjes Vlinder! Ik ga vanmorgen kennis maken op het kdv. Spannend hoor! Fee gaat er twee hele en één halve dag per week heen, vanaf 1 januari....
@Zeehondje, hopelijk geen helmpje. Goed oefenen dan. Mijn schoonzusje is ook veel aan het oefenen met ons neefje, zij krijgt fysio aan huis. De afplatting van zijn hoofdje wordt al minder. Hopelijk helpt het oefenen meid. @Sloppy, begrijp het goed hoor dat je niet vaak schrijft. Hopelijk is S snel van haar verkoudheid af. @Wennes, ja leuk prive album, dan kunnen wij je wondertje ook bewonderen @Mir, spannend kennismaking op kdv, succes!
vlinder: sterkte met de prikjes! Miir: aaah wennen op het kdv... vond het best moeilijk toen, maar het ligt er ook aan hoe je kleintje reageert. Ons meisje moest zo huilen, met zo'n trillipje toen we haar de eerste keer kwamen ophalen, agossie , maar na 2 of 3 keer was het goed hoor en nu lacht ze de hele dag als ze daar is . Ben benieuwd hoe Feetje het vindt... en haar moeder ook Zeehondje: is de meting nu beter als de vorige keer? Ik duim voor je dat het nog beter gaat worden. Kan het nog helemaal wegtrekken? Anders is een helmpje ook niet zo heel erg verkeerd, uit cosmetisch oogpunt? Zou dat voor mijn meisje denk ik ook wel doen.. Volgens mij hebben die kleintjes er weinig last van. Bij mijn vriendinnetje heeft haar zoontje een redelijk plat hoofdje aan de achterkant, gelukkig niet schuin ofzo, maar bij een jongetje vind ik dat ook al wel weer minder storend. En dan te bedenken dat het in veel landen juist als schoonheidsideaal wordt gezien bij jongens... heel apart he....? En wat ik me afvroeg, is het ook nog om andere redenen een probleem, voor de groei van de schedel / hersenen? Misschien een domme vraag hoor maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dat zit... Peppers, hoe was deze nacht? Hier weer om 1 uur dus het was weer wat eenmaligs haha. Maar wel 120/4 gegeven en dus geen 180/6 en na vijf minuutjes huilen (wel er heen gegaan voor n speentje) ging ze slapen en hebben we haar wakker moeten maken om naar oma te gaan... dit soort nachten zijn ook wel goed te doen hoor Fijne dag meiden!
Hopen jullie even mee dat het nog even droog blijft hier meiden?? Man is gaan werken en heb geen auto dus moet te voet naar het cb....
Vlinder, sterkte met de prikjes. Miirrr, succes op het kdv. Scheefgroei hoofdje. De schedel wordt aan de ene kant platter en dan regelt de natuur dat er aan de andere kant een bobbel komt. Zo kunnen de hersenen gewoon goed doorgroeien. Helmpje is vaak vooral cosmetisch. In erge gevallen kan het gezicht ook asymmetrisch worden. En bij nog ergere gevallen volgens mij ook de kaken ofzo. Dit was de eerste meting. Dus nog niet kunnen vergelijken. Ik was vanmorgen heel verbaasd. Ten eerste omdat ze om negen uur nog diep in slaap was en ik haar maar wakker heb gemaakt. Zat al elf uur tussen de flessen, beetje lang volgens mij. Ten tweede, ze was een heel stuk omhoog gekropen met haar puckababy aan! Hoe ze dat doet is mij een raadsel?! Haha.
We hebben het droog gehouden Prikjes vind ik altijd zo zielig maar ze zitten er weer in en nu krijgt ze pas bij 11 maanden weer prikjes. Ze ligt nu te slapen. Verder was alles goed en gaat de ka volgende afspraak even de oogjes bekijken. Dit doen ze zoiezo bij 6 maanden maar ze heeft er een aantekening van gemaakt voor de ka zodat die er extra naar kijkt volgende keer.
Ik heb geduimd Vlinder maar ik weet niet waar jij ergens woont maar hier heeft het geen effect gehad; het regent! Hoe was het op het CB? Prikjes hebben ze steeds minder last van he? Tenminste dat was bij Pim zo. Hij sliep er die dag ook heerlijk op, haha! Grappig Josjo dat onze kids op elkaar lijken zowel in uiterlijk als in slaapgedrag.Ze schelen ook weinig in leeftijd trouwens, leuk is dat. Fijn dat het slapen bij Anelynn ook steeds beter gaat. En inderdaad is 1 keer wakker worden niet zo'n ramp. Hier voor de tweede nacht doorgeslapen! 19:15 in bed en om 06:15 wakker, weer zonder fles. Ik hoorde wel even een kort huiltje om 02:30 maar voor ik doorhad wat het was was het al gestopt. Ben nog even naar dde wc gegaan en om het hoekje gekeken maar hij lag heerlijk te slapen. En mama heeft zelfs ook wat geslapen. Ik merk ook zo dat als ik meer geslapen heb ik zoveel meer van mijn kind kan genieten. Het is zo'n lekker kereltje! Moeten jullie ook het hoofdje draaien 's nachts Zeehondje? En lukt het oefenen een beetje? Hier was de afwijking nu 108,7, vorige keer 105,7. Volgens fysio zal het op de leeftijd van Pim niet erger worden en zal hij uiteindelijk op iets van 104 uitkomen. Voorlopig hebben wij besloten om geen helm te doen. Grapig he hoe ze zich kunnen verplaatsen in bed. Pim lag vanochtend boven in zijn bed tussen zijn knuffelschaap en knuffelkoe. Hij was tegen ze aan het kletsen. Hij heeft ontdekt dat hij een bepaalde keelklank kan maken en dat vindt hij geweldig. Soms hoor ik het ook door de babyfoon heen, zo grappig! En hoe was het KDV Mirr? Ik hoop dat je een goed gevoel bij de leiding hebt. Dat is het belangrijkse denk ik. Ik ben erg tevreden over het KDV hier. Het enige nadeel vind ik soms dat er zoveel invallers zijn. Gelukkig is zijn vaste juf er meestal wel en is zij een soort stabiele factor. Sloppy: Je schrijft over Suzannah dat je niet goed weet hoe het zal lopen met haar, hoe ze zich zal ontwikkeling. Ik weet dat ze een hersenvliesontsteking heeft gehad toch? Maar is er meer aan de hand met haar waardoor je zorgen hebt? Sorry dat ik het zo vraag maar ik heb dat niet helemaal begrepen. Zo de koffers inpakken!
Peppers, als je het hoofdje draait als hij slaapt, blijft 'ie dan zo liggen? Hier is het vaak weer heel snel teruggedraaid namelijk. En als het boven de 108% is, hoe kan het dan zonder helmpje teruggaan naar +/- 104%? Alleen maar door veel te oefenen? Ik las bij een ander topic over de baby sleep (zijliggingskussen). Maar toen ik vanmorgen dus zag dat Sophie zelfs in haar puckababy zo omhoog kruipt, vindt ik zo'n kussen niet echt veilig. Vlinder, blijft zielig hè die prikjes. Lekker dat ze pas bij 11 maanden weer hoeft nu en lekker ligt te slapen. Peppers, wanneer gaan jullie weg?
Pim draait zijn hoofdje meestal al snel weer terug inderdaad Zeehondje. Maargoed, elk uur dat hij wel zo ligt is er een. Ik weet ook niet goed hoe het precies zit dat het weer minder wordt. Volgens mij omdat ze meer op hun buik gaan doen en dan groeit het toch weer een beetje in zijn verhouding. Ook schijnen de schedelnaden wat minder flexibel te worden. Fyio had maar 1 keer meegemaakt dat het op de leeftijd van Pim erger werd en ze heeft echt al heel veel ervaring (is een oudere fysio). Zijligkussen is volgens onze fysio niet veilig. Zou het advies van landelijke fysio''s zijn om dat af te raden met slapen. Je kunt het wel overdag in de box e.d. gebruiken, als je er maar bij bent. Wij hebben ook nog gewerkt met rolletjes onder het hoeslaken in bed, zodat het hoofd minder makkelijk terug kan draaien. Maar onze slimme Pim schuift gewoon een stukje met zijn hoofdje op zodat hij toch lekker naar links kan liggen.....En inderdaad, als ze aan de wandel gaan in bed heeft het ook niet veel zin. We vliegen vanavond om 20:30. Slaapt Pim eindelijk 2 nachten super, gaan we hem weer helemaal uit zijn structuur halen. Lekker slim he? Maar ik heb er toch ook gewoon veel zin in en we zien wel. We weten inmiddels toch weer een beetje beter hoe we hem kunnen leren wel door te slapen dus mocht hij helemaal uit zijn ritme zijn moeten we gewoon weer even flink aan de bak als we terug zijn.
lekker peppers, twee van die nachten achter elkaar! Zo leer je zelf ook weer te slapen he . Wij hebben 2 maanden geleden een vliegvakantie gehad naar Mallorca en konden toen steeds precies op de tijd van vliegen een flesje geven. Daardoor geen last van oortjes, huilen etc... (denk daardoor). Wat dat betreft is half negen wel weer lastig he? Ach, gelukkig is het maar een klein stukje he (1,5 uur?) oh en aangezien ze zo op elkaar lijken: staat Pim ook al? Vind dat zo gek, Annelynn is er dol op! Wordt zelfs n beetje boos als ik haar weer neerleg of laat zitten haha. Ze kan het zo allemaal nog beter zien he, nieuwsgierig ding! En gisteren draaide ze rondjes in de box op haar rug. Bewoog zich door met haar tenen de spijlen van de box vast te 'pakken' haha was komisch gezicht Vlinder: fijn dat het er weer op zit! Ik wist eigenlijk niet dat de volgende pas weer met 11 maanden is.. fijn! . Enne, je woont ook niet in Arnhem dan, want hier regent het haha. Oh nee, werkte jij niet vlakbij het strand ofzo? Weet eigenlijk niet waarom ik dat denk? Waar het hart van vol is.... Zeehondje, dat zijligkussen hebben wij ook maar heb het ook nooit durven gebruiken. Wel heeft Annelynn de eerste 3 maanden op haar zij geslapen. Werd ook afgeraden maar ik ben wel blij dat er niets aan haar hoofdje te zien is..Hopelijk wordt het inderdaad beter met oefeningen. Heb je ook zo'n bal als waar miir het over had? Ik denk dat ze zo'n sport/fysiobal bedoeld die je ook kan gebruiken met bekkenklachten? Ik heb ook zo'n ding, ga hem maar eens opblazen, lijkt me in elk geval een leuk spelletje voor haar Sloppy, mij was het ook niet helemaal duidelijk van Suz dat het zo achterbleef met haar nekje? Ik dacht eigenlijk dat ze misschien wat minder snel sterk was met haar nekje maar wist niet dat het ook echt een beetje verontrustend is hoe het zich gaat ontwikkelen.... Lijkt me wel moeilijk... Hier totaaaaaal geen zin meer, moet nog n halve dag en dan heb ik 1,5 week vrij, heeeerlijk!
We stijgen op om 20:30 en landen om 22:00 inderdaad. Maar ik ben van plan de flesjes zo te verdelen dat hij wel drinkt, vooral tijdens het landen. Nu wil Pim altijd wel drinken dus dat zal niet zo'n probleem zijn. En wellicht krijgt hij iets meer dan normaal op een dag maar daar zal hij toch ook niets van krijgen. Die Annelynn is een vlotte! Nee, Pim staat echt nog niet. Hij draait nog niet eens van rug naar buik, het luie kereltje