mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik laat hem dan gewoon lekker ingepakt hoor wennes, anders blijf ik aan de gang ;)

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Thnx voor je antwoord liesben. Ja dat is ook wat ik dacht, maar vind het soms zo warm in winkels dat ik twijfelde of dat wel goed was. En was benieuwd hoe jullie dat doen.
    Je wil alles gewoon super goed doen voor je kleintje hè.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @Liesben, fijn dat je je weer wat beter voelt meis :)
    Goed hoor van Eelco!!

@Wennes, ik laat haar ook gewoon ingepakt in de winkels, anders blijf je bezig ;)

@Zeehondje, ik zou het gewoon een keer proberen. Mocht ze dan toch gelijk om de fles vragen dan weet je dat en kun je haar eerst de fles geven en dan weg.

Hier was het gisteren, drinken, brabbelen en poepen tegelijk :D
    Ze begint zo lekker te brabbelen nou :)

Gisterenavond zijn we onverwacht bij vrienden wat gaan drinken. Stacey lekker mee maar heb haar thuis op bed gelegt, ze wonen hier een paar huizen vandaan dus kan de babyfoon meenemen. Was gezellig.

Fijne feestdagen lieverds!!!!

4. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Fijn als je zo'n goede babyfoon hebt Vlinder. Welke heb je? Ik wil dat namelijk ook gaan doen maar heb nog niet uitgeprobeerd hoe het bereik is...

Wen: Ik doe dus wel het dekentje af. Maar jasje uit begin ik ook niet aan. Ik doe het dekentje af als ik het zelf warm heb en mijn jas los doe.

Vanavond ben ik uitgenodigd voor een kerstdiner. Er zijn nog twee stellen, beide zonder kinderen. Met Fee erbij zijn we dus met zes.
    Ben benieuwd hoe het zal gaan omdat één van de twee stellen helemaal niet snapt hoe het werkt met een baby... Ze hebben de gewoonte om precies op de verkeerde momenten onverwachts bij me op bezoek te komen, zoals bijvoorbeeld om half 7 's avonds. Net middenin het avondritueel. Met borstvoeding erbij, ben ik daar toch wel een uur mee bezig (tussendoor veel knuffelen).
    Tja als Fee honger heeft of verdriet heeft gaat ze toch echt voor, diner of niet!

Geef jij eigenlijk bv wennes? Leuke foto's van je kleintje trouwens!
    Ik besefte opeens dat Fee nu niet meer de jongste beeb in het topic is, dat mag ook wel nu ze niet meer de kleinste maat pamper heeft!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik hou haar jasje ook gewoon aan in winkels ja. We hebben geen dekentje maar een voetenzak in de maxicosi, die rits ik open. Wagenbak dekentje wat naar beneden.

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    #446 mmiiiiir, Dec 24, 2011
    Last edited: Dec 24, 2011
    .... Goh die kleine Fee heeft opeens langere armen... Of zou ik te heet gewassen hebben...?
    :(:D

Pff niet meer de kleinste maar luier en nu toch echt geen maatje 50 meer. Werd de hoogste tijd... Maar het grote afscheid nemen van die hele kleine schattigge fase is nu echt begonnen....

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Eelco heeft van 23:45 tot 06:00 geslapen!

Maatje 50 Mir? Jee, die geweldenaar hier zit inmiddels in 62-68 :D
    Maar ik geef toe, ik heb van de week zijn kleertjes 50-56 opgeruimd en moest echt even slikken...

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Wow wat een slaapkop! En maat 68!! Hoe lang en zwaar is ie dan wel niet?!

Fee is ook klein hoor, min1 op de curve. Denk dat ze nu ongeveer 4300 gram is en 56cm...

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

62-68 hoor.. Ik denk nu 61 cm (ongeveer) en bijna 5700 gram? Twee weken geleden woog hij 5250 gram en was 59 cm...en hij groeide toen ongeveer 200 gram en 1 cm per week.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Goeide vraag Mir, ik heb de Phillips Avent en dan die met ze muziekjes, lampje en temp-meter erin, hij heeft 300m bereik.
    het is nu de 2e keer dat ze thuis lag en wij bij vrienden. Ze wonen hier op de hoek en als we verder gaan gaat ze gewoon me hoor. Maar bij hun is het echt zo'n klein eindje dat ik haar lekker in haar eigen bedje leg.

Ons meisje woog donderdag trouwens ruim 7 kilo hihi. Best aan de zware kant voor 61cm maar ze drinkt gewoon wat andere kindjes drinken en dit heeft ze altijd gedaan. In het begin dronk ze heel slecht.
    Ik denk dat wanneer de cm wat harder gaan de kilo's ook wat zullen stoppen....denk ik.

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ha lieve mama-meiden! Weinig op het forum geweest afgelopen week (leuk druk, niets vervelends gelukkig) maar ik wilde toch even jullie hele fijne kerstdagen komen wensen. Geniet ervan met jullie pasgeboren kleintjes (ook al groeien ze snel uit maatje 50-56).. dan doe ik dat ook met m'n dikke buik!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Allemaal fijne dagen gewenst!

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @liesben: Wat knap van eelco :D Super goed! Suzannah kwam vandaag ook ongeveer zo hoog, om daarna in te storten.........hahaha

@Vlinder: gezellig hoor! Wij doen dat ook wel eens met de babyfoon, heel lekker. Wij zitten dan bij een strand tent hier voor de deur.
    En ze is behoorlijk aan de maat maar dat zegt helemaal niks hoor. Suzannah is ook behoorlijk aan de maat een die drinkt echt het minimale van wat ze moet drinken en toch heeft ze baby spekkies :D
    Megan dronk veel te veel en wij hebben met haar bij het AMC gelopen om dat te stoppen en die woog altijd te weinig en dat konden ze ook niet verklaren.......geen zorgen dus ;)

@Maat: hier ook in 62-68 hoor. Haar beentjes en armpjes zijn redelijk kort en is 68 te groot maar voor haar lijfje heeft ze het echt nodig. Dinsdag weer meten en wegen en dan weet ik hoe groot ze nu is maar ik schat haar op ruim 7kilo en zo rond de 65cm

Hier donderdag fysio gehad en ik ben best wel geschokken. Suzannah is qua ontwikkeling nog weer 5wkn terug gezet.......somige dingen zitten op een 15wkn maar de kracht van haar bovenlijf is zo rond de 10wkn en ook haar refelxen zitten zo rond de 10wkn. Ze maakt wel vooruit gang maar het gaat heel langsaam.
    Ook het zien van andere kindjes rond deze leeftijd is erg confronterend omdat je dan visueel krijgt dat ze nog echt een baby is.
    We mogen ons geen zorgen maken...tja makkelijk gezegd..toch?
    We hebben nu een richtlijn voor februari dan zou ze haar hoofd moeten kunnen optillen in buiklig en zich moeten kunnen optrekken tot zit aan je handen........is dat niet het geval dan gaan er bellen rinkelen..........pfff
    Maar we hebben goede hoop en anders is het niet anders.

Voor iedereen:
    HELE FIJNE FEEST DAGEN!!!

14. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @mmiiiir, ik geef flesvoeding. Mijn meisje zit nu nog in maatje 50 maar denk dat ze snel naar 56 gaat. Was bij de geboorte 3260 Gr. En bij 4 wkn zat ze op 3850 Gr. En 51 cm.

Fijne dagen allemaal

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    #455 mmiiiiir, Dec 26, 2011
    Last edited: Dec 26, 2011
    Meiden, hebben jullie dat nou ook, dat je er je juist met de feestdagen zo bewust van bent hoe bijzonder en geweldig het is om met de kerst "een echt gezin" te zijn?

Kerst was voor mij de laatste letterlijk en figuurlijk een donkere periode. Het was toch extra confronterend om alleen te zijn. (tja jullie waren natuurlijk niet alleen, vooral Sloppy niet, die had niet alleen een man maar ook Megan al)...

Ben niet gelovig maar toch is voor mij kerst altijd een symbolisch verhaal van hoop, een nieuw begin, in duistere tijden zo midden in de donkerste periode van het jaar....

En nu dit jaar...

Heb ik mijn eigen kerstkind.

En is ik voor altijd wij...

Daar ben ik even stil van....

En ik denk aan al die vrouwen en mannen die wachten en hopen....

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    #456 mmiiiiir, Dec 26, 2011
    Last edited: Dec 26, 2011
    Sloppy: meid ik zou me ook zorgen maken hoor, gewoon omdat je haar moeder bent. Ik kan me voorstellen dat jet.confronterend is om te zien dat je kind motorisch achterloopt. Het belangrijkste is natuurlijk dat ze gelukkig en blij is en dat ze zich blijft ontwikkelen, ook al is het dan in een langzamer tempo.

Die oefening die ik laatst beschreef (dat ze op je onderbenen ligt terwijl ook op ie rug ligt) is echt heel goed voor de nekspieren, het is minder zwaar dan wannneer ze op haar buik in de box ligt dus minder vermoeiend. Ook "vliegen door de kamer" heb ik geleerd in de babymassageles. Haar ondersteunen onder de ribben en de het onderbuikje en dan vliegend (met geluidseffecten) de kamer door. Ook om het nekje te trainen.
    ook leuk oefenen is haar met de buik tegen je buik aan te laten liggen terwijl je onderuit gezakt op de bank zit. Ook dan is het optillen minder zwaar.

Vlinder: moet zo even checken (ben even aan het voeden) maar volgens mij heb ik die ook!

Leuk om te lezen hoe alle kindjes groeien! Fee was wel de kleinste met vier weken... Ik maak me af en toe best zorgen of ik wel voldoende melk maak... Maar ze lijkt geen honger te hebben nadat ze bij me gedronken heeft...

Jullie nog leuke plannen de komende dagen? Wij vertrekken morgen naar Frankrijk. Ik vier daar al jaren oud-en-nieuw... Met een hoop vrienden in een huisje, iedere dag wandelen en klimmen en heel veel lekkere dingen eten.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even fotootje van gister spammen;

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    En nog eentje met grote neef;

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @Mir, mooi gezegt krijg er kippenvel van :)
    Veel plezier in frankrijk, lekker.

Wij vieren ieder jaar met inze vrienden, en dan wisselend bij wie zeg maar. Volgend jaar zijn wij weer aan de beurt :)

We zijn weer goed verwent iig, ook ons meisje, ze heeft er genoeg speelgoed bij en een mooie kinderstoel gekregen. :)
    Ben altijd wel weer blij dat het achter de rug is hoor, al die verplichtingen enzo, vandaag gewerkt (horeca he) en daarna een prakkie gegeten en toen moest ineens die kerstboom eruit dus afgetuigt, boom naar buiten en gelijk een speelgoed hoekje voor ons meisje gemaakt :)

Was vandaag ook weer eventjes boos, althans iets minder blij.
    Mijn man ging met vrienden vuurwerk halen en dan zou mijn beste vriendin even oppassen, prima want dat doet ze vaker.
    Alleen toen ik thuiskwam hoorde ik dat Stacey al om kwart over 3 gegeten had. "Ze was veel aan het huilen dus heeft ze de fles maar gegeven." zei mijn man "Ik was er ook niet blij mee maar ja het was gebeurt."
    Stacey was zo moe van de laatste dagen en ik had daarom ook liever dat ze bij ons thuis op kwam passen zodat Stacey gewoon lekker naar bedje kon maar ze kreeg visite dus vroeg ze of Stacey ook naar hun kon komen. Prima maar leg haar dan ook op bed....
    De avondvoeding kwam dus veel te vroeg maar ik heb het een beetje kunnen rekken met een douche en lekker insmeren.
    Ik heb haar gelijk een sms gestuurd dat ze de volgende keer gewoon echt niet te vroeg de fles moet geven omdat nu alles in de soep loopt en dat ze erg moe is dus gewoon moest slapen.
    Mijn man had ook gewoon beter moeten bespreken met haar, moeten zeggen dat ze erg moe is enzo maar goed het is gebeurd en opgelost.
    Maar waar ik kwaad om wordt is dat mensen eigen rechter gaan spelen en gewoon maar de fles erin douwen....:x:x
    (Ze heeft nu net zo'n lekker vast schema van 8-12-4-8 en dat wil ik graag zo houden.)

@Zeehondje, superlieve foto's:)

20. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Fijne kerstdagen gehad? Sorry sorry ik reageer bijna niet meer.
    Ik vond het heel erg bijzonder om als 'gezin' de kerst door te brengen.
    Heb nu helaas geen tijd om alles te lezen maar zal het snel weer doen.

Zeehondje, Wat een super schattige foto! Die met haar neefje is erg leuk zeg, ze zit er zo serieus bij te kijken:)

Share This Page