mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @josjo: Hij zat er nu bij: Abonnement Kinderen | Zester
    Ik vond het een goede deal die bakjes van de hema. Volgens mij 4 voor 3euro.

@vlinder: moest net denken..........aan je onderkantje :) is het nu goed genezen?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Lief dat ernaar vraagt Sloppy :)

Tja genezen is het wel maar of het goed is....????
    Het trekt enorm en na de gemeenschap is het pijnlijk terwijl het tijdens de gemeenschap lijkt alsof er daar totaal geen gevoel meer zit bij het litteken.:(
    Wel weer wat nieuws....De achterkant van mijn vagina doet zeer tijdens de gemeenschap, als mijn man er helemaal in gaat dan lijkt het wel of het opengescheurd wordt daar....Het zit echt aan de rand van mijn vagina en dan achterkant....Snappen jullie me nog??
    Sorry voor het praatje hoor.:)

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik kom weer even een foto spammen:D

Stoer in heer kinderstoel, was een testzit maar ze had het naar haar zin:)
    (Had er een opgerolde fleecedeken tussen gelegt zodat ze niet naar de zijnkant zou zakken)

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    En nog een van oudjaarsdag, allebei klaar om naar het feestje te gaan:D
    (hm, beetje raar beeld op de tv maar was een of andere foute comedyfilm)

5. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Hi meiden!

Even niets meer laten horen omdat ik in Frankrijk zat na kerst t/m oud-en-nieuw.
    Dat was erg leuk en heel gezellig. Fee was de enige baby in het gezelschap van volwassenen (naast mijzelf nog drie anderen). Ze is veel buiten geweest, in het bos. Dat ging prima. Ik heb zelfs een keertje zitten voeden in het bos. Vond het heel stoer van mezelf, maar niet ideaal, zo in de nattigheid en de kou op je jas op de bosgrond zitten met ontblote borst!
    Ik denk dat ik dat niet zo snel opnieuw ga doe, leuk voor het verhaal na afloop hahaha!

Ik was wel erg moe: stiekem toch laat maken 's avonds, geen slaapjes overdag maar wél een keertje eruit 's nachts (ze komt altijd rond een uur of vijf) en 's morgens om 7 uur op. Zo loop je vanzelf een slaaptekort op!

Leuke foto's, Vlinder! Ik vind het echt heel leuk om te zien hoe ze steeds meer een eigen karaktertje krijgt in de loop van de tijd...!

Vlinder: klinkt nog verre van ideaal zeg, dat onderkantje van je... Ga je er nog mee terug of wacht je af?

Wat leuk om te lezen over de hapjes! Ik wacht daar nog even mee, niet zo gek natuurlijk want Fee is nu 11 weken... Ik overweeg ook nog steeds om voor de Rapley methode te gaan trouwens, dus dan is het opperdepop-boek niet besteed aan mij...

Gisteren is Fee voor het eerst naar het KDV gegaan. Ze was de enige baby tussen verder allemaal peuters. Dat lijkt eerder een voordeel te zijn omdat ze best veel aandacht gehad heeft, als ik het zo hoorde en in haar klappertje las. Ze was wel kapot toen ik haar meenam en was erg slaperig tijdens de avondvoedingen in de vroeg en late avond. Ze heeft ook haar flesje niet helemaal op (de late avondvoeding geef ik haar altijd een fles omdat ze daarop beter doorslaapt).
    Toen ik haar vanmorgen opnieuw wegbracht vertelde weer een andere leidster dat ze even naar Fee had gekeken toen ze eigenlijk zou moeten slapen, en dat ze toen meteen ging lachen. Fee staat nu dus al meteen bekend als een lachebekje, leuk he?
    (ik trots natuurlijk).

Natuurlijk vond ik het heel moeilijk gisteren, maar na die eerste goede dag heb ik er nu wel vertrouwen in!

Hee meiden, een fijn jaar toegewenst trouwens! Beetje laat natuurlijk maar niet minder gemeend!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Leuke foto's Vlinder!
    Ik kan ook niet stoppen met het maken van foto's (allemaal hetzelfde, alleen andere kleren aan, haha :D).

Miirrr, lekker genoten dus de afgelopen dagen. Super. Lekker buiten geweest, heerlijk. Zat net oude foto's van m'n neefje en nichtje te bekijken (website). Zag ik m'n zus een keer borstvoeding geven op het strand, ook niet ideaal denk ik, al dat zand, hihi.
    Fijn dat het zo goed ging op het kdv. Al die eerste indrukken hebben haar lekker uitgeput. En al gelijk lekker lachen naar de leidster!

Hier niks bijzonders eigenlijk.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Miiir klinkt als n heerlijke minivakantie! Nee niet ideaal, ach, de plekken waar ik allemaal bv heb gegeven, tot staand middenin n winkel haha ach, ik leerde wel altijd n grote sjaal mee te nemen :D en fijn dat feetje het goed doet op het kdv, en echt, het wordt makkelijker haar daar 'achter te laten' :)

De rapley methode, ik vind t eng. Ik hoor het wel steeds meer, is echt n populair ding aan t worden maar ik vind t niks. Zoontje van mijn vriendin is laatst bijna gestikt in n stukje appel, heeft twee nachten in het radbout gelegen omdat er n stukje was blijven steken ergens, benauwdheid en mogelijk opereren. Gelukkig schoot t er zelf uit maar deed me wel beseffen hoe kwetsbaar die kleintjes nog zijn... Wil je niet bang maken en jou kennende heb je er goed over nagedacht maar wilde toch deze ervaring delen... Blijf er maar wel bij dan als feetje eet :)

Vlinder, ik ben met de bevalling ingescheurd en dat is altijd aan de achterkant en met gemeenschap was het heel lang alsof t niet meer paste, alsof ik te strak was gehecht :D haha maar nu, na vijf maanden was dat over. Denk dat het herstel echt lang kan duren. Tegen mij zeiden ze dat gemeenschap hebben geen kwaad kan, maar dat het wel rot kan voelen en wat dat betreft zou ik zeggen; als het nog pijnlijk is, gewoon even wachten....? Sterkte!

8. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto's Vlinder! Wat een mooi meisje!
    Leuk ook om te lezen hoe de dag er van Stacey zo'n beetje uit ziet. Veel slaapjes! Ik denk dat ik ook wat harder moet gaan worden en overdag toch meer moet doorzetten met het in bed slapen. Heb Pim vandaag 3 keer (net de derde keer) in bed gelegd en hij slaapt er misschien maar max een half uur maar toch, het is iets. En dan hoop ik gewoon maar dat het vanzelf langer wordt. Maar het feit dat hij dan wel 4 uur achter elkaar in die hangwieg sliep gisteren maakte me enigzins bezorgd: hij heeft de slaap dus blijkbaar wel nodig maar vindt het gewoon moeilijk om dat overdag in bed te doen.

Klinkt gezellig maar vermoeiend die dagen weg Mirrr! Tja, je wilt toch ook wel wat gezelligheid, ook al weet je dat er dan niet veel van je nachtrust overblijft....
    Fijn dat de ervaring op het KDV positief was.

Die Rapley methode, ik hoor er ook steeds meer over. Idee is toch dat je de kids een stukje fruit in eigen handen geeft? Maar wat is daar dan zo goed aan? Er is toch nog tijd zat om ze zelf te laten experimenteren met eten, maar dan op een leeftijd dat ze het misschien beter aan kunnen? Misschien is dit te simpel gedacht van mij? Maar ik ben wel echt benieuwd naar het idee achter de methode want het zal vast meer inhouden.

Hier weer eens de wortel uit de vriezer gehaald. Was als eerste hapje niet zo'n succes maar vandaag vond hij het heerlijk. Eerste hapjes waren wat twijfelachtig maar daarna zat hij te trappelen van ongeduld. Heb trouwens van mijn broer zo'n kuip van stokke die je op de triptrapstoel kunt bevestigen. Ideaal met voeren en om er gezellig bij te zetten als we zitten te eten!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, dat klinkt wel een beetje griezelig ja, dat verhaal over die replay eetmethode. Maar denk dat de meeste kinderen gaan kokhalzen en het eruit spugen. Bij mijn neefje zie je ook heel goed als hij bijvoorbeeld te veel in zijn mond doet dat hij het wil uitspugen. Z'n moeder houdt dan haar hand onder z'n mond en hij spuugt het uit.
    Maar het blijft een beetje eng ja.

Peppers, als hij een half uurtje heeft geslapen, gaat hij dan huilen? Hier heb ik namelijk nog steeds het idee dat ze heel lang wakker in bed ligt. Maakt op zich niet uit natuurlijk, ze rust wel uit.

Wij gaan binnenkort ook eens kijken welke kinderstoel we willen aanschaffen.
    Rond half vier een jammerende Sophie. Even rondje gelopen door de kamer en weer gaan zitten. Het was bijna etenstijd, maar wilde nog even rekken. Tja, en toen viel ze in slaap op m'n schoot. Na een half uurtje toch maar gaan verschonen en ze dronk gewoon heel d'r fles leeg. Dus of ze nou huilde van de honger of van de slaap blijft deze keer een raadsel, haha!
    Weet niet of ik het hier vorige keer meldde. Maar ze had een dag waarop ze echt veel liet staan van haar flessen. En nu drinkt ze dus al haar flessen van vandaag tot op de laatste druppel leeg. Is ook weer nieuw voor mij.

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @vlinder: ik denk dat het gewoon weer een beetje soepeler moet gaan worden........meer sex ;)
    Hier ook nog wel pijnlijk hoor. Maar hier nog steeds doorbraak bloedingen tijdens de pil dus de sex nog op een heel laag pitje......grr
    Ik snap wel een beetje hoe je het bedoeld.
    Mooie foto's van je meisje!

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Meer sex....hmmmm misschien toch maar eens proberen dan ;)
    Het probleem is nl dat na de sex het best pijnlijk is en daar zie ik al tegenop voor de sex....
    Ik moet maandag op controlle bij de gyn, om te kijken of het na het insnijden wel goed genezen is. Ben benieuwd.

Brrrr, moet morgen naar de tandarts....Dan gaa ze eindelijk beginnen aan de brug en kan dat irritante rotplaatje eruit.
    Man wat is dat een onding zeg, het komt los tijdens het eten en lekker een broodje eten gaat nu niet want dan komt dat plaatje los.
    Het is natuurlijk precies mijn voortand maar hopelijk is de brug beter dan dit plaatje.

Nog 2 nachtjes en dan weer zwemmen!!!! Hihi we hebben er zin in. :D

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Leuke foto's vlinder!

Klinkt als een vermoeiend maar leuk reisje Mirr. Fijn dat Fee het goed doet op het KDV.

Sex is hier ook nog op ene laag pitje. Ik heb nog 1 plekje dat pijnlijk/beurs aanvoelt. Plus dat gerommel met condooms..
    We moeten nog besluiten wat de definitieve anticonceptie gaat worden.

Ik had hier vandaag een mannetje dat niet in zijn hum was. Hij wilde alleen maar bij mama liggen, en vooral NIET in bed, de box of waar dan ook. Zodra ik dat probeerde was het brullen. Ik heb anderhalf uur gewandeld, maar je zag hem vechten tegen de slaap. Maar uiteindelijk heeft hij het opgegeven, en is hij in slaap gevallen. Misschien het befaamde 12 weken sprongetje?
    Daarnaast vanmiddag ook veel krampjes. Schoppen met beentjes en dan van die harde knetterwinden :)
    Vanavond een enorm volle luier, dus ik denk dat de krampen nu minder zijn.

Verder nog steeds niet ongesteld. Ik vind het zo lastig dat ik geen idee heb hoe of wat...
    Als ik morgen ongesteld word zou het een giller zijn. Morgen precies een jaar geleden werd ik smorgens ongesteld en hadden we smiddags een afspraak bij de gyn. Toen is besloten dat we die cyclus met de IUI zouden starten. Het resultaat ligt nu boven te slapen ;)

13. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat Sophie de flessen leeg drinkt Zeehondje! Weer een zorg minder. Hopen dat het nu gewoon zo blijft.

Pim gaat inderdaad huilen na een half uur. Ik ga er dan op een gegeven moment naar toe en stop de speen in zijn mondje. Maar het lukt me eigenlijk nooit om hem nog een keer in slaap te laten vallen. Vandaag was de derde keer in bed overigens een drama: na drie kwartier huilen en ik er een aantal keer heen om te troosten toch maar uit bed gehaald. Uiteindelijk nog een half uurtje met mama op de bank. Maar heeft dus vandaag in totaal, in 3 slaapjes, nog geen anderhalf uur geslapen overdag. Dat is toch veel te weinig?! En het wonderlijke blijft dat hij om 19:00 lachend naar bed gaat en heerlijk gaat slapen, in datzelfde bedje.
    Lees dat jij vandaag een beetje hetzelfde probleem had Liesben.
    Het was niet echt lekker wandelweer! Wel goed voor de conditie overigens.

Over die bakjes van de HEMA: kun je die ook in de vriezer doen? Ik zag ze op de site staan, zien er goed uit.

Succes bij de tandarts Vlinder!

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Slapen is hier overdag vaak lastig hoor Peppers. Smorgens rond 1100 wil hij nog wel eens een uurtje slapen in zijn bedje...maar verder? Wat je zegt, lekker bij mama in de armen, of naast mama op de bank. Of in de kinderwagen, maar dan moet ik wel gaan wandelen :)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Tja, als ze overdag huilend in bed liggen zou ik ze er ook uithalen ja. De ene heeft gewoon minder slaap nodig. Had Sophie eerst ook. Nu slaapt ze opeens veel beter overdag. Gistermiddag lag ze heel onrustig te doen in bed. Maar ze had wel haar ogen dicht. Maar toen ik d'r om half vijf weer in bed legde heeft ze tot zeven uur geslapen.

Magnetronfunctie van de combimagnetron was kapot bis gisteravond gelukkig gemaakt. Stuk makkelijker de flesjes opwarmen.

Ga zo naar een vriendin, maar wat een weer! Heb geen regenhoes voor de maxicosi, dus dat wordt rennen.

16. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    zeehondje: hier was het ook lange tijd drama met drinken: waar de meeste kindjes allang 150 of 180 flessen dronken, dronk zij tussen de 90 en 140 en liet de rest staan. Heb toen maar een tijdje 120/4 gemaakt. En ineens dronk ze ze leeg en ben ik na een paar dagen 150/5 gaan maken en nog eens 2 weken laten zat ze al op 180/6! Ik denk dat ieder kindje zijn eigen tempo heeft en pakt wat hij/zij nodig heeft? Heb me er veel zorgen om gemaakt maar doe het maar niet meer ;) trouwens, mooie foto, wat n cutie is Sophietje zeg! Had dat nog niet gezegd...

vlinder: stacey is ook n liefie by the way! Ik probeer hier wat foto's te uploaden maar heb ruzie met mn iphone haha misschien straks..

Succes zo bij de tandarts, volgens mij merk je er weinig meer van als je een brug hebt, wat zal jij blij zijn als dat eindelijk gerepareerd is zeg, jeee hoe lang loop je daar nu mee? Bijna een half jaar ofzo? Zat ik nog te denken, heb je met 1 voortand er uit de bevalling gedaan? Ik ben ooit een stuk tand kwijt geraakt en het is zo'n stom gezicht (haha sorry) maar heb daar nu dus helemaal een beeld bij bij jou :p:D

peppers: ik bedacht me ineens iets wat n vriendinnetje me ooit vertelde: zij is bij haar dochtertje in de kamer gaan zitten en heeft haar zeg maar onder toezicht laten huilen.. nu hebben wij een lekkere luie stoel en bedacht ik ineens dat ik misschien daar wel kan gaan zitten lezen als zij overdag slaapt. Dan kan ik haar sneller een speentje geven... aan de andere kant, kan me niet voorstellen dat ze dan gaat slapen als ze ziet dat ik in dezelfde kamer ben.... maar goed, het is het proberen waard toch?

Hier morgen ook weer babyzwemmen, zo'n zin in! Meestal lukt het me maar om de week, er is altijd wel iets. Goede voornemen dit jaar is om toch echt weer elke week te gaan. Het is ook zo leuk :)

17. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    jaaaa gelukt! Hier de eerste zelfstandige zitpoging (inclusief de eeuwige snottebellies haha)

18. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    en hier met n vriendinnetje shoppen (nee niet voor mij ;)) waar ze heerlijk in de spiegel kon kijken, dat vind ze sinds een week of 2 fantastisch! Elke keer na het bad, dan wil ze er niet uit, hup met haar naar de spiegel en madam lacht weer :D afleidingstechnieken werken goed bij haar :D:D

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Wat een mooi meissie Josjo....!

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Wat een lieffie Josjo en wat goed dat ze zelf wilt gaan zitten!! Super! :)

Heb het overlegt met de tandarts maar voorlopig nog even geen brug. Mijn verzekering dekt niet alles en het kost aardig wat geld.
    Ze gaan nu het plaatje aanpassen zodat hij mooier aansluit en ik voorlopig daarmee verder kan. Ook prima als hij maar aansluit.
    Tijdens mijn bevalling zat hij er wel in maar gelijmd weet je nog??;)

Mijn man is even naar de stad voor een nieuwe gsm en heb hem gelijk even naar de Hema gestuurd voor nieuwe hoeslakentjes voor Stacey :)

Share This Page