Zo jeetje, waait het bij jullie ook weer zo hard?? Op de babyfoon zie ik de lampjes iedere keer knipperen van het klapperen van het rolluik. Hihi, mijn man kwam vanmiddag thuis met de hoeslakentjes maar ook wat truitjes voor ons meisje. "Ja het was in de aanbieding en ik vind ze leuk." zei hij. Haha, echt zo grappig. Morgen gaat mijn vriendin mee en zij gaat wat foto's maken bij het zwemmen. Vorige keer was ze ziek dus ging ze niet mee en man moet werken en ik wil zoooo graag foto's van haar zwemlesje, de 1e ging niet dus nu de 2e dan maar.
Helloooooooo, wat zijn jullie stil???? Over een half uurtje mijn meisje wakker maken en aankleden en dan op naar de zwemles.
Vlinder, hoop dat je tand op deze manier ook geen overlast bezorgt. Is altijd zo duur hè, de tandarts. Je bent nu lekker aan het zwemmen denk ik. Geniet! Liesben. Is dit je eerste menstruatie na je bevalling? Ik weet het even niet meer. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest. Vorige keer toen ik de ha en gyn heb gebeld had ik wel meer slijmverlies met een heel klein beetje bloedsliertjes (van een mm zeg maar). Nu helemaal droog. Dus misschien was het toen wel m'n menstruatie die niet door wilde breken. Wacht dus nog een maandje en dan trek ik weer aan de bel. Gisteravond in bed kwamen de tranen (en nu weer). Vind het best lastig om Sophie maandag bij m'n schoonouders achter te moeten laten. Ik weet dat ze echt goed verzorgd gaat worden en super veel liefde gaat krijgen, maar toch. Het hoort er allemaal bij, maar nu pas voel ik dat ik echt dag en nacht met haar bezig ben. Straks nog wat dingetjes kopen voor de oppas opa's en oma's. Speentje, voeding, flessenborstel en een melkpoedertoren. Dan hebben ze gewoon alles daar. Heb gister ook wat dingen uitgeschreven hoe ik dat doe. Fles geven, verschonen, slapen, enz. Manlief was gister boos dat ik daar wel tijd voor had en steeds vergat om het gasfornuis schoon te maken. Maar ik vond dat veel belangrijker en werd er verdrietig van dat hij er zo makkelijk over denkt. Mannennuchterheid denk ik. In het oktobertopic waar ik mee schrijf is er iemand nu al weer zwanger (van de derde). En tja, het kriebelt hier dan ook wel hoor. Of als ik lees bij de aanstaande mama's uit de mmm... Vond het zo bijzonder, een levend groeiend wezentje in je. Maar we doen het nog niet hoor.
Dit is inderdaad de eerste menstruatie zeehondje. Jij moet ook weer aan het werk? Ik begin dinsdag, en kan ook wel janken als ik er aan denk....maar ja. Ik denk dat ik het achteraf ook wel fijn vind om mijn wereldje weer een beetje te verbreden Eelco heeft sinds een paar dagen weer zo'n last van kramp, zo zielig! Ben maar weer met cinababy druppels begonnen.
Ha, had nog even wat erbij geschreven in m'n vorige berichtje. Eelco en Sophie schelen ook maar 2 dagen en we moeten dus allebei weer beginnen met werken. Ach, als ik eenmaal op m'n werk ben kan ik denk ik niet eens heel de tijd piekeren over hoe het gaat bij opa en oma. Sta voor de klas en moet er echt weer even inkomen denk ik.
Zeehondje: ik snap heel goed hoe je je voelt: ik had dezelfde gevoelens toen ik Fee voor het eerst bij oma achter moest laten en deze week opnieuw toen ik haar naar het kdv moest brengen.... Liesben ook weer aan de slag: gaat Eelco naar een KDV of heb je een andere oplossing? Misschien heb je het wel al verteld maar ik ben het vergeten, sorrie! Bij mij was het vantevoren erger dan toen het grote moment daar was, ik hoop voor jullie ook! Fee heeft trouwens in Frankrijk ook weer dagen last van kramp gehad. Bleek waarschijnlijk aan de kerrie te liggen die mama gegeten heeft. Maar aangezien Eelco flesvoeding heeft, vraag ik me af waar het door komt?? Vlinder: was het weer leuk bij de zwemles? Fee heeft vannacht geen nachtvoeding gehad: ze werd pas om kwart voor zeven wakker. Goed he? Ik begin 's morgens steeds meer mij "draai" te vinden, nu het werkende leven officieel weer begonnen is en ik dus om half negen op kantoor wil zijn. Afgelopen dinsdag was het nog kwart over negen maar vandaag was ik netjes op tijd. Gisteren was ik op mijn eigenlijk-vrije-dag, de hele dag naar klanten in de randstad. Pfff wat een wind inderdaad! GElukkig stonden er geen files vanwege de kerstvakantie, waardoor ik ondanks de avondspits via Amsterdam en Utrecht, toch om 10 voor 6 Fee kon gaan halen. Ze was gisteren bij een vriendin: donderdag is geen KDV-dag. Het was wel een hectisch weekje voor Fee; maandag terugreis door Frankrijk naar huis, dinsdag eerste dag KDV, woensdagochtend KDV, donderdag bij vriendin van mama en vrijdag weer KDV. Dat wordt veel knuffelen en spelen het komende weekend, want ik heb haar eigenlijk alleen maar slaperig en moe gezien! Over kriebels: ik heb nog twee cryo's, wil die sowieso gaan laten terugplaatsen dit jaar.... Als ze niet aanslaan ga ik eens héél goed nadenken. Tis ook een heel besluit, zeker omdat ik nog steeds geen partner heb gevonden (ook niet gezocht, hahaha!) en nog steeds een eigen bedrijf heb. Ik bof maar met die tevreden en gemakkelijke Fee, wie weet hoe moeilijk het wordt met een tweede erbij die wat minder gemakkelijk is.....
Ik heb die kriebels (gelukkig) nog helemaal niet...maar wij hadden sowieso al besloten het bij 1 te houden gezien mijn leeftijd. En nu Eelco Down heeft helemaal.
Oooh het was weer geweldig!!!! Na het zwemmen heeft ze thuis nog een fruithapje op en toen wilde ze naar haar bedje en ligt nu lekker te slapen. @Liesben en Zeehondje, oooh weer gaan werken. Gaat snel voorbij he, het verlof? Hier een foto van ons waterratje
Vlinder, super leuk foto's zeg! Ze geniet er echt van, mooie meid hoor! Mmiirr, Leuk dat het in frankrijk zo goed ging en wat stoer dat je gewoon op de grond ben gaan voeden Ik snap het wel met die kriebels. Op zich ben ik er nog niet zo mee bezig. Omdat er bij ons helemaal niets is gevonden moeten we bij een eventuele volgende zwangerschap weer helemaal opnieuw geginnen. Weer eerst naar de ha enz enz. Ik begruik nu geen anti-conseptie dus het kan misschien op een gegeven moment lukken. Zelf geloof ik daar niet zo in maar ja. Ik zie er wel tegenop om op een gegeven moment weer alle stappen opnieuw te moeten doen. Liesben en Zeehondje, Oh jeetje weer gaan werken pfff dat is echt balen na zo'n lange tijd. Nou heel veel succes ik hoop dat jullie nog wel kunnen genieten van de laastste dagen dat kon ik namelijk niet meer. Sloppy, Wat balen van die ooronsteking en ook nog verstopt. Hoop dat het snel beter gaat. Peppers, L was ook een super slechte slaper overdag. Nu is ze heel erg actief met kruipen en omrollen en nu slaapt ze goed overdag. Nu heeft ze het echt nodig. Josjo, Ahhh wat een leuke foto's van je mooie meid! L krijgt nu 4 tanden tegelijk die arme meid, ze heeft er wel last van. Hele rode wangetjes zie foto
Ja die ogen zijn echt mooi, al zegt een moeder dat altijd wel van haar eigen dochter haha. Oja was ik nog vergeten, ik heb afgelopen woensdag met iemand afgesproken die hier ook op zp zit ook een mmm moeder. Zij is er bij toeval achter gekomen dat we achterburen zijn. Ze woont ook echt precies achter mij Ze kwam met haar dochtertje op bezoek en het was echt heel gezellig, zeker voor herhaling vatbaar, grappig he!
Da's gezellig Kaat. Vind je het niet eng om zonder anticonceptie te vrijen? Bij ons is er ook nooit wat gevonden en daarom weet ik dat het dus altijd kan gebeuren. Hier dus condooms voorlopig nog. En moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen als het niet natuurlijk lukt? Toch niet weer al die onderzoeken enzo? En wat een mooie kindjes hebben we toch allemaal gekregen zeg!
Wat een mooi meisje heb je Kaat! Wat vervelend dat jullie weer opnieuw zouden moeten beginnen als jullie nog een keer zwanger zouden willen worden. Waarom is dat dan? Bij ons is ook niet duidelijk waarom het niet lukte om zwanger te worden maar we zouden direct weer naar het ziekenhuis mogen. Heeft leeftijd er misschien iets mee te maken? Ik ben nu 37 namelijk, mischien ben jij een stukje jonger? Maargoed, het blijft vervelend. Al hoor je best vaak dat een tweede soms wel ineens lukt omdat je lijf door lijkt te hebben wat het moet doen. Dus Liesben en Zeehondje gaan weer aan de slag komende week. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is, ze zijn nog zo klein he? Sterkte met het eerste 'loslaten'! En Vlinder en Stacey hebben weer heerlijk gezwommen vandaag! Hier was het gesloten vanwege de vakantie. Volgende week misschien weer. En Fee zonder voeding de nacht doorgekomen! Mooi he hoe dat dan ineens gebeurt. Ben benieuwd of het vanaf nu steeds zo zal zijn Mirr. Zou fijn zijn toch, ook al doe je het natuurlijk met liefde. Maar een nacht aan een stuk slapen is ook best wel eens weer prettig! Ik blijf hoopvol over het slapen overdag. Ik lees op internet ook dat het een veelvoorkomend 'probleem' is. Ik hoop gewoon dat Pim het alsnog gaat leren overdag. De laatste dagen waren zeer moeizaam (in totaal misschien 1,5 uur geslapen) en ook de nachten waren weer bal: tot aan 5 keer toe wakkker! Ik ben ook bang dat het slechte slapen overdag effect gaat hebben op het slapen 's avonds en 's nachts omdat hij dan een soort oververmoeid is en helemaal niet goed meer kan slapen. Vannacht werd hij vanaf 21:30 zo'n beetje elke 1,5 uur wakker. Ik weet niet goed waarom maar had niet het idee dat het theater was. Hij werd maar moeilijk rustig en was veel aan het winden. Ontlasting ziet er de laatste dagen ook behoorlijk anders uit: donkerder en harder. Misschien het effect van de groente en fruithapjes? Ik pas in ieder geval even op met banaan en papflessen. Misschien maakt dat nog vershil. Heb ik ook wel eens aan gedacht Josjo, om er met een boek bij te zitten en zo begeleid te laten huilen. Ik denk alleen dat Pim op deze leeftijd dan teveel geprikkeld wordt door mijn aanwezigheid. Ik heb het wel gedaan toen hij kleiner was, en dan om hem om 19:00 in bed te krijgen en te laten slapen. Dat werkte toen heel goed. Vandaag worteltjes en bloemkool gekookt. Bloemkool voor het eerst laten proeven en dat ging best goed. Nog wat voorzichtig maar voor een eerste keer heeft hij best wat hapjes op. Ben trots! Grappig hoe leuk ik het vind om het te maken; heb voor mezelf nog nooit worteltjes en bloemkool gekookt!
Zeehondje, het eerste half jaar hebben we wel heel erg voorzichtig gedaan. Nu doen we ook nog wel redelijk voorzichtig maar L is nu bijna 8 maanden mocht het dan zover komen dan vinden we dat echt niet erg. Mocht het weer niet lukken moeten we eerst weer naar ha gaan, dan komen we weer in het ziekenhuis terecht maar bepaalde onderzoeken zijn dan niet meer nodig. Dit vertelde de gyn op nacontrole ik weet ook niet welke onderzoeken er niet meer nodig zijn. We hebben zeker mooie kindjes gekregen Peppers, Misschien ligt het ind aan de leeftijd, ik ben bijna 29 dus wat dat betreft nog 'jong'. Het is net of je L beschrijft! Zij had dat precies zo met dat slapen. Nu heeft ze het ook nog af en toe maar de momenten dat het goed gaat zijn er vaker. Het is nog niet eens zo lang geleden dat ze dat ook altijd deed. Nu ze veel actiever is gaat het (even afkloppen) meestal goed.
Kaat, wat een prachtig meisje! Hier nog steeds een onrustig mannetje. Veel krampjes, vaak beetje huilen, veel bij je willen zijn en vanavond zelfs wat gespuugd na de fles (over mijn sm heen )..en hij spuugt echt bijna nooit! Maar daarna weer lachen dus het zal wel goed zijn. Ik zal straks merken hoe het gaat bij zijn laatste fles. Misschien het befaamde 12-weken-sprongetje?
Toch apart: opeens weer krampjes terwijl de voeding niet veranderd is... Spugen doet Fee nog best veel, ik heb haar steeds in een andere outfit opgehaald dan weg gebracht naar het kdv Peppers: vervelend dat Pim nog steeds niet echt een goede slaper is. Kan natuurlijk best aan al die andere voeding liggen toch? Ik heb gelezen dat je tot 6 maanden helemaal niet hoeft bij te voeden en dat het ook goed is om, als je ermee start, niet steeds iets anders te doen omdat ze er een weekje aan zouden moeten wennen. Waarom ben jij eerder begonnen? Hoe weet je dat je kind eraan toe is en ook dat hij toe is aan veel variatie? Overigens slaapt Fee, bv-kind, ook vaak onregelmatig hoor.... Pff ben heel blij dat ik na de terugreis uit Frankrijk en 4 dagen werken (één halve dag) Vandaag weer de hele dag van mijn vrolijke kaboutermeis mag genieten!
Mijn sm gaf de fles, en ik zag al dat hij de speen eruit werkte.. Ik zei nog, misschien even boeren tussendoor? Maar nee, dat was niet nodig. Vlak daarna pakte hij de speen weer, maar het resultaat is bekend Tja, mama knows best he?
@kaat, oooh wat een mooie foto! Hopelijk snel geen last meer vd tandjes. Leuk joh iemand van ZP uit de mmm die gewoon achter je woont haha. Als er een klik is heb je er een vriendin bij die weet wat het is/was. @peppers, de ontlasting kan indd veranderen door de voeding. Bij S is dit ook zo, het is nu donkerder en vaster. Ze had altijd al flinke dunne ontlasting door de nutriton maar nu wat harder gelukkig. Hier krijgt ze krampjes van banaan en slaapt dat slechter dus voor haar geen enkel banaan meer, wel gemixd met ander fruit maar niet alleen banaan, dat werkt niet goed bij haar. @Liesben, tja dan is je sm gestraft voor haar betweten Minder leuk voor jou en Eelco maar hopelijk leert ze ervan.... Als iemand anders S de fles geeft (wat eigenlijk zelden gebeurt omdat ik het liever zelf doe) let ik er goed op dat ze haar tijdens het drinken goed recht houden ivm de reflux. Ze zit eigenlijk te eten altijd. Ook dat ze niet gelijk na het eten wild met haar gaan doen of wegleggen. Als ze dat doen pak ik haar want anders spuugt ze alles er weer uit en dat vind ik zielig.... Maar zoals ik las had Eelco er geen last van maar toch een les voor je sm @Hier, wij gaan vanavond naar een verjaardag ongeveer 1,5 uur rijden bij ons vandaan en nemen gewoon gelijk haar eigen matrasje mee en hopen dat ze wilt gaan slapen daar. S heeft net heerlijk liggen spelen en babbelen op haar speelkleed, zo heerlijk om dat te horen. Klein gilletjes zijn erbij gekomen, echt schattig. Helemaal in love hier. Nu ligt ze lekker te slapen en zometeen haar flesje. Ik ga nu eerst zelf wat eten.