Hoop dat Eelco snel weer beter in zijn velletje zit Liesben! Veel plezier op de verjaardag Vlinder. Ze zal in ieder geval wel in de auto slapen. Ik ben op advies van cb begonnen met zgn oefenhapjes zodat Pim als hij 6 maanden is, en hij de groente en fruit nodig heeft, hij dit ook goed kan eten. En hij is alweer bijna 6 maanden! Ik geef inderdaad zo veel mogelijk een aantal dagen achter elkaar hetzelfde zodat hij goed aan een smaak kan wennen. Lekker ochtendje gehad na weer eens een goede nacht. Begin van de middag even dikke tranen toen het bed in het zicht kwam. Tot aan flink krijsen aan toe: was echt niet van plan te gaan slapen. Dan maar weer uit bed en even spelen. Uurtje later nog een poging en toen was het wel goed. Ligt nu al een uurtje te slapen.
Haha in de auto slapen???? Ze zit altijd met grote ogen rond te kijken. Of het nou 1 uur s'nachts is of 1 uur s'middags haha. Tot nu toe iedere keer klaarwakker in de auto en naar de lichtjes kijken, maar zodra we dan thuiskomen en we leggen haar in haar bedje is ze gelijk vertrokken. Fijn weekend nog meiden!
Echt waar, wakker in de auto? Hier is ze negen van de tien keer snel vertrokken naar dromenland. Zo, alles is in huis of afgeleverd voor het oppassen (luiers, voeding, flessenborstel, reserve fopspeen, poedermelktoren, enz.). Rustig avondje nu. Wel de voeding iets naar voren geschoven, ze heeft nu rond half vier al gehad. De volgende twee voedingen proberen we ook iets naar voren te schuiven en dan kijken tot hoelaat ze morgenochtend slaapt. Gisteravond gewoon beneden de fles gegeven en toen op bed gelegd en gewoon even goed geslapen als anders. Dus de laatste voeding bij ons in de slaapkamer op bed hoeft ook niet meer. Wel handig, want als we nu de laatste fles rond half tien gaan geven ga ik nog niet naar bed, haha. Morgen naar de verjaardag van m'n neefje (5 jaar geworden op 1 januari). En de dag erna weer werken . Krijg soms een brok in m'n keel of een blok op m'n maag gevoel. Maar schoonvader was heel lief. Hij zei:"bel maar maandagochtend als je er bijna bent, dan kunnen wij haar naar boven tillen en kan je gelijk doorrijden naar je werk." Maar nog geen soconde later zei hij "of wil je de eerste keer nog even mee naar boven?" Collega die ook via de mmm zwanger is geraakt van een tweeling is 2 januari bevallen, zes weken te vroeg. Maar het gaat goed met het jongetje en meisje!
Hier is het ook vandaag weer bal...Ik vind het zo zielig want ik merk dat hij zichzelf in de weg zit. Hij is op den duur zo moe, maar gaat gewoon niet slapen. Hij huilt meer dan anders. Lijkt kramp te hebben? Verder niet ziek, geen koorts, voldoende natte luiers en ongeveer één poepbroek per dag. Ook merk dat ik er even niet zo goed mee om kan gaan door de vermoeidheid, en de enorme ongesteldheid. Daarbij zie ik op tegen het werken van de week. Kortom, dramadagje hier Daarnet heb ik hem even meegenomen naar bed en hebben we samen even geslapen. Pedagogisch waarschijnlijk niet verantwoord, maar wel lekker.
Lekker toch Liesben, als hij wel even lekker bij jou (in bed) wil slapen! Sophie valt niet snel in slaap bij iemand op de arm. Het moet echt rustig zijn en in haar puckababy liggen. Zou misschien toch te maken kunnen hebben met het 12 weken sprongetje. Ik weet dat er heel veel mensen zijn die hierin niet geloven en ik heb het bij Sophie ook (nog) niet gemerkt. Maar het ene kind kan er misschien meer last van hebben dan het andere. Hopelijk voelt ie zich weer snel beter en is hij straks als je aan het werk bent weer zijn eigen ik. Ik heb het koud, net lekker de verwarming hoger gezet. Lekker broodje kroket eten en dan met een dekentje op de bank denk ik. Heb ook een beetje hoofdpijn. Merk dat ik me toch wel een beetje anders voel dan anders. Beetje zenuwachtig ook hoe het straks allemaal op m'n werk gaat. Of ik het nog wel kan, haha! Heb gewoon een half jaar niet voor de klas gestaan hebben we net uitgerekend.
Hier net ook een zwaar oververmoeid kereltje naar bed gebracht. Ervaar zo'n middag dan ook wel als hard werken hoor. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat de dag voor jou ook pittig was Liesben. En samen slapen is dan best pedagogisch hoor volgens mij. In ieder geval pedagogischer dan tv kijken denk ik. Maar toch hebben wij dat net even gedaan met Pim. Hij was zo aan het huilen van vermoeidheid! En we moesten nog een half uurtje overbruggen anders zat er te kort tijd tussen de flessen. Ik weet dat tv ook weer prikkels geeft maar vond het belangrijker dat hij even tot bedaren kwam. Tja, en hier spreekt een orthopedagoog.....Had me echt voorgenomen om hem voorlopig van de tv weg te houden. Is dus tot vandaag gelukt.... Wonderbaarlijk hoe zo'n tv werkt bij zo'n baby trouwens: mond open, buik ontspannen en staren maar! Moesten erg lachen toen er ook nog windjes kwamen. Maargoed, net de fles en naar bed. Viel direct in slaap. Droomt vast over Bassie en Adriaan Even het weekend doorkomen zeehondje en als je dan maandag je eerste werkdag hebt gehad dan voelt het vast weer anders!
Hier vannacht een betere nacht! Rond half vijf begin hij wat te sputteren, maar dat laten we meestal bestaan. Ik moet er vooral niet heen (zolang hij niet echt ligt te huilen), want zodra hij ons ziet is het bal..Tussendoor was het steeds stil. Half zes fles gegeven, en daarna weer geslapen tot 0800 uur! Nu ligt hij gezellig in de box te kletsen tegen Nijntje...
Wat goed van Eelco, nu overdag ook nog beteren en dan zou het helemaal geweldig zijn Ik heb met Stacey ook vaak geslapen hoor Vond het alleen maar heerlijk. @Peppers, tja tv he....S verteld er hele verhalen tegen. Als ze haar fruit/groenten heeft gehad draai ik haar altijd even naar de tv (max half uurtje) en dan zit ze te trappelen en te vertellen op haar manier, geweldig. Gisterenavond de weg naar de verjaardag was echt niet leuk, S zetten het op het huilen toen we 10 minuten aan het rijden waren en toen moesten we nog een uur Ik ben achterin gekropen maar ze was niet stil te krijgen. We zijn even gestopt en heb haar even bij me gepakt en haar jasje uitgedaan (van al dat krijsen had ze het flink warm gekregen) en na een kwartier werd ze rustiger en heb ik haar terug in de mc gezet en haar druk bezig gehouden met speelgoed. Toen we daar kwamen heeft ze eerst nog gezellig meegekletst Om kwart over 8 haar flesje gegeven en toen op bed gelegt en niet meer gehoord. Om 12 uur gingen we naar huis en toen ik haar uit bed haalde en we kwamen beneden een brede glimlach naar de rest van de visite. Toen weer in de auto en toen begon ze weer, ik was bang dat ze het weer heel de rit ging doen maar ik gaf haar haar speeltje en na 10 minuten was het ineens heel stil achterin en was ze tot onze verbazing in slaap gevallen.... Ze slaapt nooit in de auto maar deze keer dus wel. Ik denk dat ze op de heenreis erg moe was maar niet kon slapen, ze slaapt nl op haar buikje en in de mc kan dat natuurlijk niet. Thuis gelijk weer in bed gelegt met een brede glimlach weltrusten gewenst en ze legde haar hoofdje neer, duimpje in haar mond en ze is gaan slapen. Vandaag lekker een hangdagje, lekker een joggingbroekje aan en mama ook Althans zodra ze staks wakker wordt krijgt ze die aan. Ik geef de 1e fles altijd lekker in bed in haar slaapzakje en leg haar daarna nog even terug. Fijne dag nog meiden.
Lekker zo'n dagje in matching joggingbroeken Vlinder! Wij hadden gisteren zo'n dag. Wel onhandig voor haar dat ze een buikslaper is, zeg... Fee slaapt vooralsnog in alle posities, hoop dat het zo blijft want dat is wel zo makkelijk... Eelco na wat nachtelijk rumoer lekker uitgeslapen. (waar is de tijd gebleven dat uitslapen betekende dat je tot de middag in je nest kon blijven liggen....) Peppers: ik denk altijd maar zo: opvoedkundig verantwoord prima, maar jr kind wordt uiteindelijk toch vooral gelukkig van een happy mama. Als een half uurtje tv of samen dutten (Liesben) daaraan bijdraagt, prima. (zei de ontwikkelingspsycholoog...). Zeehondje, meid, je zult zien dat het meevalt! (zo heeft slechts vier weken thuis zijn ook zo zijn voordelen...) Fee drinkt de laatste week erg onrustig als ik haar bv geef. Ze laat steeds los, om de paar seconden, en moppert of huilt dan. Gisteren heb ik er behoorlijk mee lopen tobben en vannacht kwam ze weer om 5 uur terwijl het de hele week 6 uur was, ze heeft overdag Dus minder intake gehad. Ik produceert genoeg, maar ze drinkt mijn borsten niet helemaal leeg. Weet bijna zeker dat dat komt omdat ze de afgelopen week veel via de fles heeft gedronken. Blijkbaar is dat makkelijker voor haar waardoor ze gefrustreerd raakt als ze aan de borst moet drinken... Vandaag lijkt ze de slag weer te pakken te hebben. Ik wil toch echt zo lang mogelijk bv blijven geven, gelukkig heb ik nog een voorraad in de diepvries en bouw ik op mijn vrije dagen voorraad op door 's avonds te kolven en haar één flesvoeding te geven. Pff toch wel echt gedoe hoor, die bv... Maar de 3 maanden gaan we zeker halen: volgende week is het zover! Hebben de mama's die bv gegeven hebben nog tips? Ze wordt echt groot... Gisteren heb ik de verkleiner uit de maxiicosi gehaald... Je weet wel, dat driehoekje onder het zitvlak... Ook de groot uitgevallen maatjes 50 zijn nu definitief te klein, de klein uitgevallen maatjes 56 worden al krap en gisteren had ze voor het eerst maat 62 aan...
Haha, gaat hard he Mirr? Hier groeit hij al bijna uit maatje 62...Vanmorgen provisorisch gemeten en hij is inmiddels al 61-62 cm!
Vanmorgen heerlijk 2 uur gewandeld waarbij Eelco heerlijk sliep. Nu net na de fles nog een uurtje gespeeld en daarna in bedje gelegd. Eerst brullen, na 10 minuten ernaartoe gegaan en speentje gegeven. Na nog 3 minuten huilen werd het stil, en nu slaapt hij! Jeuj!
Vandaag is Sophie lekker met papa in het grote bad geweest. Want vindt ze dat heerlijk, houdt het echt lang vol. Voor haar mocht het nog wel langer duren volgens mij. Daarna naar verjaardag van neefje en net heeft manlief lekker Chinees gehaald terwijl ik even ben gaan douchen. Kleine meid lag heerlijk te slapen, want op de verjaardag heb ik haar erbij gelaten en toen heeft ze maar een kwartiertje op schoot geslapen ofzo. Nu nog even lekker avondje en dan morgen... Ach, komt wel goed. Ben altijd een beetje zenuwachtig als ik weer moet gaan werken na een vakantie ofzo. Net alsof ik het opeens niet meer kan, haha. En dan morgenavond eindelijk baby's showen bij de 'nagym'. Vorige keer al maatje 62 gepast, veels te groot. Nu een ander broekje en deze past wel. Iets te wijd om haar middel/billen, lengte is goed. Lange benen, maar voor de rest best dun.
Misschien een leuke app voor android gebruikers; TNO - iGrow - TNO maakt app voor groeidiagrammen kinderen
Samen in het grote bad, moet ik ook eens gaan doen! Werk ze Vandaag, zeehondje! Ik werk vandaag driekwart dag, eerst op ons wachten die met de trein komt. geen kdv voor Fee Vandaag maar lekker thuis met oma...!
Vanmorgen operatie kind-afstaan overleefd. Ik kwam bij het weggaan een oude buurvrouw tegen, dus even staan kletsen. dat hielp wel tegen de opkomende tranen! Nu net alle kaarten die we kregen na de geboorte opgeruimd (ruim 100 kaarten!)..en toen kwamen de waterlanders. Nu is het heel kaal in huis..zo zonder kind en zonder kaarten aan de muur. Zo boven maar eens wat opruimen, en dan is het snel 12;30 uur en mag ik hem weer ophalen....
En het is alweer bijna 12:30 Liesben! Was het een ochtendje wennen vandaag of gaat hij altijd een halve dag? En hoeveel dagen zou Eelco ook alweer naar de creche gaan? En hoe gaat het met Zeehondje de eerste dag po het werk? Ik moet denken aan een aflevering van Babyboom waarin een aantal moeders weer aan het werk moesten en allemaal in tranen waren. Zo zielig! Ik vond het ook gek hoor die eerste keer. Vreemd was het ook om mijn kind op de creche te hebben en zelf thuis te zitten. Zal ook wel weer anders zijn als ik ook weer aan het werk ben. Het streven is om in februari weer te gaan werken. Ik heb maar heel kort borstvoeding gegeven MIrr, dus hier vandaag geen tips. Hoop dat je het zo lang je wilde kunt blijven doen in ieder geval! Is toch wel heel mooi als dat allemaal lukt. Hier na een onrustig nachtje een pieperige Pim. Heb er al een lekkere wandeling met hem opzitten. Net een flesje en na wat spelen ligt hij nu in bed. Hoor nog een hoop protest door de babyfoon dus we zullen zien.... Vanmiddag weer fysio. Dit keer gaan we naar de praktijk (normaal komt ze aan huis maar was nu te druk). Soms heb ik het idee dat Pim ineens grote sprongen maakt maar dan een paar dagen later zie ik er ineens niets meer van terug. Lastig is ook dat hij nu wel van zijn buik naar zijn rug draait maar niet andersom. Het oefenen met liggen op de buik en hoofd omhoog houden lukt nauwelijks omdat hij binnen 10 sec alweer omgedraaid is. De boef. Straks maar even vragen aan de fysio of ze nog tips heeft. Deze week lijkt het weer wat beter weer te worden. Gelukkig! Werd zo naar van die storm en regen en van het feit dat ik sommige dagen bijna de deur niet uit kwam. Maar deze week moet dat dus goed komen!
Nou, het is goed gegaan! Hij heeft weer een paar dames om zijn kleine vingertjes gewonden Toen ik hem kwam halen lag hij fanatiek op zijn duim te zuigen, maar dan echt op zijn duim...tot gisteren sabbelde hij meer op zijn knuist. Zou dat zijn sprong zijn geweest? Ennieweejs, het ging goed. Fijn. Hij gaat straks 1 dag in de week Peppers, de woensdag. Aanstaande maandag eerst nog een half dagje, en dan vanaf die woensdag voor het echie.
Ik heb alle kaarten (ruim 100) die we hebben gehad na zijn geboorte opgeruimd, en nog wat administratie gedaan. Heel nuttig dus