Zit nu op het werk te kolven, en productie is echt minder: haal amper 100 ml... Baal ik echt van! Toch maar eens bespreken volgende week, op het consultatiebureau, of even bellen met de HA. Ach, zei mijn moeder vanmorgen, als het moeilijker gaat dan stop je toch gewoon? Flesvoeding is inderdaad makkelijker, maar ik ben er niet aan toe om te stoppen nu...! Ik heb gehoord over een neusspray met extra oxytocine. Of maar eens een dagje veel aanleggen. Dat kan dan helaas alleen woensdagmiddag en donderdag, rest vsan de week werk ik. Echt balen is dit! Overigens ben ik gisteermiddag weer gaan sporten. Tja dat is dus echt revalideren. Ik had dus hele lage doelen, en het viel me erg mee! Fee gewoon meegenomen in de buggaboo. Die vermaakte zich uitstekend: veel te zien en - vooral - te luisteren. Ze is heel erg geinteresseerd in haar handjes, begint steeds meer naar voorwerpen te grijpen. Ze snapt alleen nog niet wat e vervolgens met haar vingers moet doen. Knap van Eelco dat hij zijn duim gevonden heeft! Hier wordt nog gewoon op het hele knuistje gesabbeld...!
Was even snel aan het bijlezen op toon tijdens het voeden...hihi. @liesben idd een productief ochtend dus. Tja je moet wat hè om de tijd te doden. Wel erg fijn dat het zo goed ging met eelco. @mmiiiiir: kan me voorstellen dat je er echt van baalt dat productie terug loopt. Helemaal omdat je er nog niet aan toe bent om over te stappen op fles. Kan je alleen helaas geen tips geven hierover. Ohw en wat makkelijk dat je Fee mee kan nemen naar het sporten en dat ze zich ook voorbeeldig gedragen heeft @zeehondje hoe ging het werken? Hier nog 8 weekjes vrij gelukkig. @peppers hoe was het bij de fysio met p.im? Fijn hè dat het deze week droger blijkt te worden. Ook hier bijna niet naar buiten geweest door het weer vd afgelopen week. Deze week de schade maar eens inhalen...hihi. Hier een verkouden meissie, zo zielig. Ik ben van de week ook voor het eerst gaan sporten en moet zeggen dat het op zich best meeviel. De volgende dagen ook niet super veel spierpijn gehad. Nu ff paar weekjes volhouden in sportschool en dan kan ik het veld weer op(voetbal). Wilde al meteen beginnen met trainen maar dat werd me afgeraden dus eerst spiermassa weer eens beetje opbouwen en verstevigen. Heeft iemand van jullie ervaring met Zlim of ladyline? Dat is sporten in cabines en bijkomen in zon ozon apparaat.
En dan hadden we vanmiddag ook nog fysiotherapie..arm kind. Maar ze was erg tevreden! Hij doet het heel goed, en kan/doet alles wat "normale" babies van 13 weken horen te doen. En hij zou, gezien zijn Down, best een beetje achter mogen liggen. Ze vind hem in ieder geval heel gemotiveerd en heel erg gefocussed! Ze komt over een maand weer, en bij problemen mag ik eerder bellen. Ze heeft nog even naar hoofdje gekeken maar er is geen of nauwelijks afwijking (hooguit 102 %). Prima dus! Hij ligt nu al ruim een uur te slapen. Ik ga hem zo wakker maken en lekker even in badje doen. Daarna flesje, spelen en weer naar bed. Ik ben trots op mijn mannetje!
Snap ik best Liesben, zelfs ik ben trots op Eelco! Wennes: van de zwangerschapsgymjuf (leuk woord voor scrabble...) mag je pas na vier maanden rennen en springen omdat je bekkenbodemspier dan pas weer voldoende hersteld is. Zij zou dus zeggen "wacht jij nog maar even met dat gevoetbal!' (tis maar goed dat ze er gisteren niet bij was hahaha!) Zeehondje: hoe was het??
Liesben, fijn dat het wennen zo goed is gegaan. Lijkt me zeker raar als je dan alleens thuisbent. Als je straks aan het werk bent heeft het in ieder geval een reden dat je 'm wegbrengt. Hier ook vorige week de kaarten opgeruimd, heb ze allemaal ingeplakt. Heb nu ook een doos waarin ik allerlei dingen ga doen (zoals de schaar waarmee de navelstreng is doorgeprikt, het navelstompje, kraamboek, enz. Oh zo trots op jullie mannetje. Wat fijn dat 'ie gewoon goed meeloopt in zijn ontwikkeling en geen afgeplat hoofdje heeft (tussen de 100 en 104 % is 'normaal'). Miirrr, wat balen dat het niet goed meer loopt met de bv. Hopelijk kunnen ze je goede tips geven om het weer op gang te brengen. Want als je niet wilt stoppen zou dat wel heel jammer zijn als het gewoon niet lukt. Wennes, is ben niet zo'n sporter, dus geen ervaringsverhalen hier voor je helaas. Peppers, hopelijk lukt het om in februari weer te gaan werken. En lekker naar buiten kunnen is veel fijner ja. Merkte dat ik de laatste weken ook veel minder lekker met haar heb kunnen wandelen. Mis ik wel. Vanmorgen om 6.45 uur Sophie uit bed geplukt. Ze wordt dan wel gelijk wakker en is dan ook snel écht wakker zeg maar. In de mc naar opa en oma. Daar heeft opa haar uit de mc gehaald en na een tijdje begon ze een beetje te pruttelen. Toen kreeg ik het zwaar. Maar gelukkig kan opa haar goed aan het lachen krijgen. Hij zei dat ik altijd mocht bellen en na tien minuutjes ofzo ben ik weggegaan. De tranen brandden al heel de tijd in m'n ogen, maar ik heb het droog gehouden, ook in de auto. Op school en toen de kinderen er eenmaal waren was het al snel weer als vanouds. Vreemd hoe snel je dan weer gewend bent eigenlijk. Wel wat eerder naar huis en om half vijf had ik Sophie weer in m'n armen. Ik heb één keertje gebeld en toen had ze zichzelf net lekker ondergepoept, haha. Ze zat onder de poep tot aan haar schouders (hum, hebben wij nog nooit meegemaakt, maar ik heb meestal door wanneer ze poept en verschoon haar gelijk. Nu had ze liggen slapen, dus hadden ze niks doorgehad. En de dag ervoor ook geen poepluier gehad, dus er kwam extra veel denk ik). Verder had ze goed gedronken en geslapen (in de wagen en in het bedje). Daarna op de weg naar huis is ze als een blok in slaap gevallen, maar toen ik haar thuis in bedje legde had ze geen zin om verder te slapen. Dat is het 'nadeel' van haar. Als ze even heeft geslapen en wordt verplaatst, dan is ze wakker en denkt dan volgens mij dat ze een uur geslapen heeft ofzo. Maar ja, ze is dan niet heel erg huiliger ofzo. Net lekker de fles gehad en nu ligt ze heel rustig in de box (bijna in slaap). Straks weer weg, baby's showen.
Klinkt bijzonder Wennes, dat sporten in cabines en bijkomen in een ozon apparaat. Nog nooit van gehoord! Maar vooral dat bijkomen klinkt best goed En wat gaat het goed met Eelco! Fijn hoor! Kun je misschien een lactatiedeskundige bellen voor advies Mirrr? Die weten er ws het meeste van? Ben ook benieuwd hoe het met Zeehondje is gegaan. In ieder geval veel minder tiid voor ZP als je de hele dag voor de klas staat kan ik me voorstellen Hoe was het om Sophie een dag niet bij je te hebbeb? En hoe is het met haar gegaan bij opa en oma? Hoeveel dagen werk je ook al weer? Ook hier vandaag fysio gehad. Met haar overlegd en besloten om toch naar ziekenhuis te gaan voor advies over helmpje. Punt is dat Pim bij de vorige meting op de grens zat (108,7). Op zich zou het niet erger moeten worden o.a. omdat ze op de leeftijd van Pim veel meer op hun buik liggen. Alleen doet onze Pim dat dus niet of nauwelijks en draait hij meteen weer terug. Dat buikliggen zal vast wel een keer goed komen maar voorlopig zorgt het feit dat hij het weinig doet ervoor dat de afplatting van het hoofdje door gaat. Daarom in het ziekenhuis nogmaals een meting en dan advies over wel of geen helm. En dan zullen wij als ouders uiteindelijk een beslissing moeten nemen. Ik denk dat als bij de volgende meting het erger is geworden dan 108,7 we het wel gaan doen. Als het hetzelfde is gebleven of minder is geworden dan niet. Dat verwacht ik echter niet. We moeten wel nu actie ondernemen. Met 6 maanden is de beste leeftijd, en dan wordt de 4 weken vroeggeboorte daar afgehaald. We hebben dus nog een maandje zeg maar. Ik ben wel benieuwd. Echt leuk lijkt het met niet maar als het het beste is dan is dat zo en gaan we er ook niet al te moeilijk over doen.
Onze berichen hebben elkaar 'gekruisd' Zeehondje. Fijn dat het goed is gegaan vandaag met zowel Sophie als met mama!
Hallo allemaal, Er is weer lekker veel geschreven zeg, hopelijk weet ik alles nog Zeehondje: fijn dat t werken goed is gegaan en dus ook t sophietje moeten missen... Na n paar weken wordt het echt beter meis... Liesben, wat goed dat eelco het zo goed doet! Ik ben ook trots en hopelijk wordt t gauw beter met de krampjes, vaak wel hoor na n maand of drie... Miiir: toen ik weer ging werken liep het bij mij ook terug. Dat is ook de reden dat ik t niet langer dan vier maanden en 1 week heb kunnen doen... Reden bij ons was niet de combi met flesje maar het kak natuurlijk wel... Geef je weleens liggend bv? Annelynn dronk dan een stuk relaxter als normaal. En als laatste, de hoeveelheid kan echt verschillen per periode, bij bv gaat het niet om de hoeveelheid maar om de voedingswaarde. En als je maar 100 kolft, kan zij er ws makkelijk nog 50 cc uithalen (of dus 150 als je niet kolft). Daar hoef je je niet meteen zorgen over te maken hoor meis.. Maar lastig is het wel en jouw zorgen had ik zelf toen ook wel eerlijk gezegd.. Sterkte en idd misschien aan de lactatiedeskundige vragen? Vlinder, Oooh zo lastig als die kleine huilt in de auto he? Wij geven eigenlijk altijd n speentje in de auto (daar en in bed alleen) en meestal blijft ze dan wel tevreden, slapend of wakker.. wennes, geen ervaring mee nee, hen laatst na 4,5 maand de 10 km gerend over onverhard en heb dat goed gevoeld aan mijn bekkenbodem pfff Peppers, dat slapen blijft n kriem he? Hier ook. Vriendinnen van mij met kindjes van dezelfde leeftijd hebben het steeds over n ochtend en n middagslaapje, dus bijv van 9-11 en van 13-15 maar ja dan moet ze wel eerst twee uur achter elkaar slapen... Vanaf 19 uur geen problemen maar overdag blijft t kort. Ik denk er maar bij neerleggen? Wordt vanzelf beter denk ik zoals kaat zegt? Kaat, hoe grappig trouwens dat je dan zo dicht bij elkaar blijkt te wonen zeg! Zeehondje, zei jij dat nou dat vd oktober mama's er al 1 weer zwanger is? Snel zeg.. Was het gepland? Hier heeft n vriendinnetje van mij na 1,5 jaar proberen en 0,5 jaar medische molen n miskraam gehad, zo zielig!! Ik gun haar zo erg n kindje... Moest er zelf ook van huilen. Gelukkig weten we nu wel dat ze zwanger kan worden maar toch... Hier wordt er de hele dag van rug naar buik gerold. Als ze n uur ervoor nog n fles heeft gehad, komt er best veel melk terug. Maar ja, kan haar moeilijk verbieden om te gaan rollen he? Morgen beoordelingsgesprek op m'n werk. En aangezien ik n jaar geleden bijna m'n baan kwijt was is het toch wel n beetje spannend merk ik (heb ook nieuwe functie). Het gaat ook wel goed hoor in deze functie, ben niet bang voor n slechte beo maar weet niet, vind t toch n spannend iets... Fijne avond meiden!
@Liesben, super dat Eelco het zo goed heeft gedaan op het kdv!! Dat geeft jou ook een wat fijner gevoel lijkt me? @Mirr, kun je niet een lactatiedeskundige bellen over je bv?? Kan me goed indenken dat je er nog helemaal niet aan toe bent. @Zeehondje, Haha dus opa&oma hebben hun (poep) doop gehad Ook blij te horen dat jou dag goed is gegaan, natuurlijk denk je waarschijnlijk heel de dag aan haar maar ook wel fijn om weer voor de klas te staan. @Peppers, ooh waarschijnlijk toch een helmpje?? Als het helpt dan zou ik het ook zeker doen hoor. Maar ik blijf hopen dat het de volgende keer misschien toch verbeterd is en het niet nodig is. @Josjo, tja speentje in de auto heeft geen zin. Ze wil absoluut geen speen, S is een duimertje Succes vandaag bij je beoordelingsgesprek. @Hier, we gaan vanmiddag op kraamvisite, ben zo benieuwd naar het mooie meisje. S probeert de laatste daagjes van rug naar buik te draaien. Ze ligt dan op haar speelkleed op de grond en doet zo haar best maar het lukt nog niet helemaal, ze komt tot haar zij. Ze wordt dan kwaad omdat het niet lukt, als ik haar dan een zetje geef ligt ze daarna lekker op haar buikje te gillen en te pffrrrrrrrrrrten (met tong uit mond en blazen) en met een brede glimlach.
Wat een naar verhaal van dat vriendinnetje Josjo. En bij Vlinder juist een kraamvisite. Wat een verdriet en wat een geluk! Hier gaat het ineens snel allemaal rond het helmpjesverhaalMoet ook wel gezien de leeftijd van Pim. Gisteren besloten om toch naar ziekenhuis te gaan om te bepalen wel of geen helmpje. Vandaag verwijzing geregeld en afspraak gemaakt in het ziekenhuis: volgende week donderdag al! Wordt dan in 1 afspraak een scan gemaakt van het hoofdje, een rontgenfoto (daar gaan we weer....) en een handmatige meting. Vervolgens erachteraan een gesprek met de kinderarts die een advies geeft. Mocht dat advies zijn dat een helmpje verstandig is dan wordt deze meteen aangemeten en kunnen we hem een paar weken later ophalen! Jeetje! Maar wel fijn dat het allemaal in 1 afspraak kan. We moeten naar Utrecht en dat is hier wel een uurtje rijden vandaan. Ik ben ontzettend benieuwd of de afplatting en scheefheid zijn toegenomen of niet en wat het advies van de kinderarts zal zijn. En natuurlijk wat wij zelf uiteindelijk ermee doen. Ik merk dat nu het zo serieus wordt het best even binnenkomt. Het is zoals het is maar echt leuk is het nou ook weer niet! Vind het zo fijn om dat bolletje te knuffelen! Maar natuurlijk gaat het erom wat het beste voor Pim is. Hoe gaat het met Sophie Zeehondje v.w.b. de scheefheid van het hoofdje? Had je al de uitslag van de eerste meting?
Oké, zo voelt dat dus...werkende moeder. Rond 05:15 uur je bed uit, kind om 06:15 bij oma afleveren, door naar je werk alwaar het (heel eng) voelt alsof je niet 4 maanden weg bent geweest, 1600 uur naar huis, 1700 kind weer ophalen bij oma, 1730 uur fles geven, 1800 kind naar bed. Nu voor dood op de bank... Morgen doen we het gewoon nog een keer.
Haha! En dan vanavond maar om 20:00 naar bed? Je begint wel vroeg met werken 's ochtends of lijkt dat maar zo?
Ik begin om 07:30 uur, maar moet nog zo'n 40 minuten rijden om er te komen en moet me dan nog omkleden.
Liesben, ik ben eigenlijk ook al weer helemaal gewend. Vreemd hoe snel dat gaat vind ik. Gister was ik ook doodop en toen ook nog 's avonds baby showen. Was wel erg leuk! 'leuk' om alle bevallingsverhalen te horen. Eentje had echt een gruwelverhaal. De gyn ging al snijden bij een keizersnede terwijl de verdoving nog niet helemaal werkte! Pas tien uur thuis, fles gegeven en naar bed (allemaal). Maar ze was heel druk tijdens de fles en ook in bed. Gelukkig toch snel in slaap gevallen. Totdat ik haar vanmorgen weer kwam wekken. Vandaag naar mijn ouders. Lekker rustig dagje gehad. Goed gedronken en geslapen. M'n vader heeft gelijk fotootjes in het oppasboek geplakt. Zo leuk! 06.45 uur uit bed gehaald 9.00-11.00 uur geslapen 12.45-14.30 uur geslapen Normaal ook nog rond etenstijd, maar dat lukte vandaag dus niet vanwege ophalen enzo. Maar nu ligt ze vanaf 19.45 alweer te slapen (nu 21.15 uur bijna). Aan het begin sliep ze ook echt weinig overdag. Het lijkt wel of ze steeds meer slaap nodig heeft? Volgende week donderdag proefles babyzwemmen!!! Spannend. Manlief zag speciaal badpakje voor baby's. Betere grip en warm voor baby? Iemand ervaring mee? Gisteravond trouwens eindelijk ongesteld geworden. Wel blij/opgelucht.
gisteren een heel bericht getypt op mijn iphone, is de batterij leeg... weg bericht dus nu maar nieuwe poging peppers: agossie een helmpje, maar echt, die dingen zijn tegenwoordig best hip. Ik snap best dat je er een beetje verdrietig van bent, zou ik ook zijn maar je zoekt gewoon een hele stoere uit voor pim en dan maakt hij vast de blits en, hij krijgt er wel weer een mooi koppie van, dat is ook fijn toch? sterkte in elk geval... Vlinder, wat ik doe om te oefenen is een leuk speeltje (of de iphone, heel interessant) mee bewegen zodat ze met haar hoofdje opzij en dan omhoog gaat kijken, dan moet ze vanzelf die beweging maken.. ach en weet je, over een paar dagen of paar weken kan ze het ineens hoor en dan mag je haar steeds weer op de rug leggen omdat ze dat zelf nog niet kan liesben, jaaa zo voelt dat dus... maar het went echt en je wordt steeds handiger en sneller met Eelco zijn ochtenritueeltje, let maar op . Werk jij ook onregelmatige tijden of alleen deze tijden? Wel ver rijden hoor 40 min.. en zeehondje ook helemaal gewend alweer dus? Leuk wel he, om er weer te zijn denk ik? Klinkt trouwens gezellig die reunie vd babygym. Achteraf blij dat je toch gegaan bent? Weet dat je dat toen nog best moeilijk vond om je daar voor aan te melden...? hier beo gesprek gehad en ik kreeg me daar toch n nieuwtje te horen..... mijn manager die me iets meer dan n jaar geleden heeft proberen te ontslaan gaat weg! Tja, op zich konden we wel weer redelijk door 1 deur hoor, al zouden we nooit dikke vrienden worden, maar goh, ben er ook niet echt heel rouwig om potverdikkie, en nu n manager met wat meer visie zodat ik weer wat meer interessant werk kan doen... verder was het trouwens allemaal voldoende en goed en bonus gehaald ja die had ik al voor mijn verlof gehaald haha. Dus, dit jaar hopelijk een wat uitdagender doel..