@liefprinsesje: Welkom hier! Nog gefeliciteerd met jullie dochter. hier geen BV dus ik kan je niet helpen om het doorslapen te verbeteren. @oefenen: Tja dat is dus een beetje een probleem.......Suzannah is heel erg snel moe. We leggen haar 1 á 2 keer per dag een paar min op haar buikje maar we moeten wel oppassen dat het niet vlak voor haar volgende fles is. Anders kan ze deze niet meer drinken. Ik maak me niet zo zeer druk om haar ontwikkeling, dat komt vanzelf wel goed. Ik maak me meer druk om dat ze zo snel vermoeid is. Gister KDV en toen had ze nog maar 550ml gedronken en ze liet haar laatste fles staan! Dus we hebben het om 22uur nog een keer geprobeerd en toen heeft ze nog 100ml gedroken. Dat is dus best weinig. Vandaag heeft ze om 7.30 gedronken, omdat ik wat voeding wilde in halen dacht ik dan geef ik haar om 10.30 nog een keer..........nou niet dus. Ze slaapt nu nog steeds... Daar maak ik me wel ongerust over... Het zal wel niks zijn hoor maar ik vind dat wel moeilijk want ze kan dus vandaag ook geen oefeningen doen.... @Vlinder: Die is heerlijk gegreoid zeg Super goed! Ik bleef ook doorbloeden tijdens de pil. Ze zeiden dat ik de eerste menstruatie moest afwachten en dan gaan slikken........nou ik bleef 21dgn ongi! En daarna druppelde het door. Nu het afvies gehad om nog maar niet te gaan doorslikken maar eerst kijken of ik geen doorbraak bloedingen meer krijg met de pil. Denk er ook over om gewoon geen pil te nemen.....spontaan zwanger worden is echt minimaal mogelijk en als ik ovutestjes gebruik dan kunnen we het op die manier "veilig" houden. En misschien gebeurt er dan wel een wonder Zo ik ga ff een broodje eten met Megan en dan gaat zij lekker naar bed. Ze sleept haar Duplo met een AH tas door het hele huis..........hahahaha het is hier een enorme bende Blijer kan je me niet hebben!
Welkom lief prinsesje! Wat betreft dat doorslapen...zo gek is het toch nog niet dat ze dat niet doet? Ze is nog klein. Eelco is 11 oktober geboren en slaapt ook niet door. Op die leeftijd is het vlgs mij eerder uitzondering dan regel. Mirr, ik heb indd nieuwe foto's! En Eelco heeft vaak oversized broeken Bovenkleding kan hij al in maatje 62, maar broeken 56..hij heeft niet van die lange benen. Sloppy, kan me voorstellen dat je je soms wat zorgen maakt als suzannah zo weinig drinkt. Hopelijk haalt ze het snel weer in. Lijkt me ook lastig, jullie hebben zal zo veel meegemaakt dat je je misschien ook sneller druk maakt? Ik merk dat soms wel, met Eelco. Door zijn Down ben ik toch wat bezorgd. Ook als er geen reden toe is.. Vlinder, jouw meisje groeit lekker door
@Liesben: Ik weet wel zeker dat ik me sneller druk maak als dat waarschijnlijk nodig is hoor Het is wel zo dat ze het op het KDV ook door hebben. Ze doen daar alles om haar de fles leeg te laten drinken. In het donker gaan zitten, rond lopen of haar in bed te leggen en dan te laten drinken.....en toch laat ze daar van een fles van 200ml 70ml staan... Ze slaapt nu nog steeds..... Ik ga haar om 14uur wakker maken als ze dan nog niet is gekomen voor een fles.... pfffff dit kost me weer een jr van mn leven
Liefprinsesje, welkom hier. En natuurlijk mag je meeschrijven, hartstikke gezellig. Mag ik vragen waarom de zwangerschap zo spannend was? Doorslapen met bv is denk ik lastiger te 'regelen'. Want je voedt op verzoek neem ik aan. Mooie naam inderdaad! Josjo, oké, dat wist ik niet van dat verteren. Hier zei de kraamzorg minimaal 2 uur en maximaal 4 uur tussen de voedingen houden. Dus dan maar lekker 3 uur ertussen. Vanmorgen dus 3,5 uur ertussen, maar nu is ze aan het huilen voor een fles en zit er nog geen 3 uur tussen. Dus een beetje schema en een beetje op verzoek doen we dan maar. Vlinder, fijn dat ze zo lekker groeit. Nachten komen overeen met hier! Jeetje, hoop dat die ongi snel stopt zeg. En inderdaad bbbbrrrr.... Ga nu eerst maar even de fles geven. Kom zo terug om op de rest te reageren! Oh ik kan nog wijzigen, bij deze; Miirrr, hier trekken de pukkeltjes nu een beetje weg. Eerst had ze ze alleen op haar kin, toen kwamen de wangen en voorhoofd er ook bij. Sinds vorige week ook op haar borstje. Deze zijn nog erg rood. Sloppy, ik kan wel begrijpen dat je je daar zorgen om maakt ja, het snelle moe zijn en hierdoor niet goed kunnen drinken. Die ontwikkeling komt wel zoals je zegt ja. De ene is sneller dan de ander, maar elke baby gaat haar/zijn hoofdje optillen en gaat lopen. Ene neefje bij 11 maanden al bijvoorbeeld en bij andere pas bij ruim een jaar (1,5 volgens mij zelfs pas). Kan je niet naar de ka hiervoor? Hier de pil sinds een paar dagen ook in huis. Maar ben er nog niet mee begonnen. Denk dat ik toch maar even wacht totdat ik ongi word voor de eerste keer na de bevalling. En ik heb ook heel erg getwijfeld of ik 'm wel weer wilde gaan slikken. Haha, lekker rommeltje daar dus. Als de vier kleinkinderen bij opa en oma zijn ligt ook altijd heel de huiskamer vol. Gister ging ik even langs, zo gezellig... Zo, ga even boodschapjes doen.
Zo ze was om 13.30 wakker en licht nu lekker op het speel kleed Mama gaat ff op de bank zitten een filmpje kijken
@Mir, er moet juist geen regelmaat in mijn ongie komen Ik moet helemaal niet ongie worden ivm de endometriose Daarom moest ik 2 weken na de bevalling met de pil starten en doorslikken. @Sloppy, geen pil is voor mij dus geen optie De endometriose moet rustig blijven anders loop ik weer hele dagen met pijn, dit had ik voor de operatie en zwangerschap 28 dagen van een cyclus van 30 dagen had ik pijn.... Ik zou me ook zorgen maken hoor als Stacey nu nog zo slecht zou drinken. Die heeft haar inhaalslag gemaakt met eten. Hopelijk doet jou kleintje dit ook snel.
Zit hier voor hopelijk de laatste keer op t werk te kolven... Ben er echt klaar mee merk ik nu wel, ik heb ook geen voeding meer om direct te kunnen geven en dat kolven is zo saaaaai! Echt liesben, petje af hoor! Sloppy: waarom maak je dan flessen van 200? Ik maak 150/5 en ze laat hier ook meestal tussen de 30 en 60 van staan. Ik weet wel dat je laatst n gratis bus voeding hebt gehad maar dit is ook n beetje zonde he hihi. Maar dat snelle moe worden is niet fijn, zou het gewoon eens vragen bij het cb? Is toch niet goed dat dat nog steeds zo is? Hoop dat t gauw beter wordt...
Beste mmmama's, Na een MM van 4 jaar is in juli 2011 onze zoon P. geboren. Wat zijn we blij met hem! Ik zou het leuk vinden om met mede verse mmmoeders te lezen en schrijven in dit forum. In het kort mijn verhaal. Na een jaar tevergeefs proberen om op een natuurlijke wijze zwanger te worden zijn we via de huisarts in het ziekenhuis terecht gekomen. Diagnose: onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid. Vervolgens het IUI traject ingegaan. Na de tweede keer zwanger maar helaas een molazwangerschap. Na een moeilijke curretage nog 5 IUI's, zonder resultaat. In november 2010 de eerste IVF en deze was raak! Met 36 weken is onze zoon, die in een stuit bleek te liggen, met een keizersnede gehaald. Hij was helemaal gezond, woog 2800 gram en hoefde niet in de couveuze. Inmiddels is P. ruim 4 maanden en groeit en bloeit hij super! In de eerste maanden wel wat gestoeid met verborgen reflux maar met medicatie en de juiste voeding heeft P. er geen last meer van. Ik merk wel dat het steeds weer zoeken is, dat lees ik hier ook wel terug. Soms rond voeding, soms rond slapen, krampjes enz. Het blijft een hele uitdaging zo'n kleintje, maar wat is het toch heerlijk dat ze er eindelijk zijn!
Ik kolf nog maar 2-3 keer per dag nu josjo...ben echt aan het afbouwen. Ben er namelijk ook enorm klaar mee... Eelco is nu ruim 6 weken, heeft tot 4 weken volledige bv via de fles gehad, en nu dus al ruim 2 weken bv en fv. Nog één of twee weken denk ik, dan is het klaar.
Hey Meiden, bedankt voor het warm welkom..Lief van jullie! Wat heerlijk dat we nu over soort dingen kunnen kletsen. Josjo, ja Annelynn is ook een prachtige naam...leuk!! Dus je bent wel een beetje klaar met kolven. Je hebt het al super lang volgehouden vind ik..Blijf je nog wel bijv. 's ochtends en 's avonds borstvoeding geven of ga je helemaal stoppen?Hoe vind je het werken in combinatie met de kleine? Vlinder, wat is endometriose toch een ontzettend rotziekte! Zoveel pijn als daar meegepaard gaat en dan over de rest nog niet gesproken, dat word altijd zo onderschat. Dus je bent weer aan de pil...vervelend dat de bloeding maar door blijft gaan. Liesben, ik vind het zo mooi om te lezen, dat je zo van je mooie mannetje aan het genieten bent. Dat hoort natuurlijk ook zo, maar ik vind het zo knap van je dat je van dit moment geniet en verder wel ziet wat de toekomst brengt...zo komt het op mij over. Dus jij bent nu ook het kolven aan het afbouwen, jij hebt vanaf het begin alles gekolfd toch? Heb je lang volgehouden,joh!! Mirr..Ik heb echt diep respect voor jou..Jij moet/mag alles toch maar in je eentje zien te rooien en dat ook nog in combi met je eigen bedrijf. Petje af, Mijn man is nu 2x2 nachten weggeweest voor zijn werk, maar dan mis ik het echt wel dat hij er 's avonds niet is om het even "over te nemen"..niet dat ik niet geniet en intens gelukkig ben, maar die momentjes voor mezelf heb ik wel nodig af en toe. Sloppy, dus toch nog steeds zorgen om jullie kleine meid...vervelend. Hoe is het met de oudste?Is ze helemaal trotse zus? En trek jij het allemaal nog een beetje? Ik ben net naar het CB geweest, kleine meid is meer dan een kilo aangekomen..pff..verder waren ze tevreden en ik moest op dezelfde manier doorgaan qua voeden...Nou, ik ga even koken en vanavond kraambezoek van collega's dus spreek jullie morgen weer! Mirr..ik heb echt diep respect voor jou,
Zeehondje en Pepper,ik vergeet jullie helemaal...dat komt morgen sorry! En zeehondje ik zal morgen even uitleggen over mijn zwangerschap!! Fijne avond!!
@Peppers: Welkom hier! Jullie hebben ook een hel verhaal achter jullie wonder Fijn dat jullie mannetje niet in de couveuse hoefde Suzannah is dan wel met 38wkn geboren maar heeft na de geboorte hersenvliesontsteking gekregen (GBS door langdurig gebroken vliezen) Hierdoor word zij gerekend als een prematuur baby. Ze was op een gegeven moment zo afgevallen dat ze nog maar 2600gram woog en het heeft 14dgn geduurt voor ze weer opgeboorte gewicht was van 2875gram. Suzannah heeft ook verborgen reflux en krijgt hier voor nutriton (5schep op fles van 200ml) en omerprazol. Wat krijgt jou kleine man? @Liefprinsesje: Wow een kilo aangekomen! Wat goed @Josjo: omdat ze maar 4flessen p/d kan drinken. We hebben haar 2nov., in overleg met de KA, van 5 naar 4 voedingen gedaan. Ze red het gewoon weg niet om 5 voedingen te drinken op een etmaal. Vandaag is ze tot nu toe hoog uit 3,5uur wakker geweest! had ze toch na 3uurtjes honger dus ik een fles gemaakt en dan drinkt ze maar 140ml op......gewoon omdat ze dan nog te moe is. Maar als ik haar geen fles had gegeven dan red ik het niet om haar 4flessen te geven en kom ik op 3uit........ Het is gewoon een hele puzzel met haar. 6 dec gaan we weer naar de KA en dan gaan we het bespreken want ik vind het wel raar dat ze nu met bijna 4mnd nog steeds minimaal 19uur slaapt op een dag............ik zal me zorgen mkn om niks hoor maar goed ik wil dat even horen van de KA
Ik mag ook door de endo de pil doorslikken maar bij mij lukt het ook niet. Afgelopen maandag hebben ze ook in de baarmoeder gekeken of ik polipen had of littekenweefsel wat het zou kunnen veroorzaken maar dat was niet zo. Nu kan het alleen nog aan de pil liggen. Pfff 30dgn pijn! Dan had ik het nog mild.......ik had pijn vanaf de eisprong tot aan mijn ongi en dan die 5dgn lag ik in mn bedje. Dit wil ik ook niet meer vandaar dat ik ook de pil had gekregen. Maar nu heb ik dus vanaf de bevalling tot nu bloed verlies en de pil hielp niet. Nu proberen we 3strips met een stop week er tussen en dan door slikken........ Voor we het geregeld hebben willen we al weer stoppen met de pil.......pfff
Bedankt voor het welkom! Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of jullie het idee hebben dat het feit dat jullie kids met hulp van de mm zijn verwekt maakt dat je anders in het ouder-zijn staat dan anderen. Beetje lastig geformuleerd misschien maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Buiten de grote dankbaarheid die ik voel dat het uiteindelijk toch gelukt is heb ik ook wel het idee dat ik meer moeite heb met het feit dat ik zelf weinig controle heb gehad in het hele proces, eigenlijk vanaf de conceptie tot en met de geboorte. Ik heb daar nog steeds wel wat last van merk ik. En als iets een illusie is bij baby's is dat je als ouder de controle hebt. Ik bedoel dan wanneer hij gaat huilen, wanneer hij wil slapen, wanneer hij 's nachts toch ineens wakker wordt enz. Ik moet soms echt nog leren om me meer over te geven aan de situatie en het me te laten overkomen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. Sloppyslayer: P. heeft ook Omrepazol en daarnaast Friso Comfort. Ik vind het wel een gedoe met die Omrepazol: is een pil die je in een keer door moet slikken. Tja, leg dat maar eens uit aan een baby van 4 maanden. Je mag het ook niet fijn malen. Enige optie is om het langzaam uit ekaar te laten vallen in een beetje water en dan lepeltje voor lepeltje naar binnen te werken. Het gaat gelukkig redelijk maar ik begrijp niet zo goed dat ze voor baby's niet iets anders kunnen verzinnen. Hebben jullie ook deze pilvorm? Ik noem mijn zoontje hier trouwens P. omdat ik enige privacy wil bewaren. Maar P. klinkt ook weer een beetje onpersoonlijk. Denk ik nog even over na..... Jullie hebben ook allemaal zo je eigen verhaal als ik zo'n beetje terug lees. Bijzondere verhalen. Dat maakt het lezen en schrijven op zijn forum ook wel juist leuk vind ik.
Peppers, mijn mmm was eigenlijk maar heel kort..ik was de eerste IUI zwanger. Dus ik weet eigenlijk niet of ik er anders insta. Ik ben me wel heel bewust van het enorme wonder dat zich heeft afgespeeld. Maar dat was ik me eigenlijk al die tijd al, ook bij mijn eerste twee zwangerschappen die eindigden in een M.A. Ik heb wel het idee dat ik anders in het "moeder-zijn" sta doordat Eelco dus het syndroom van Down heeft. Maar aan de andere kant weet ik dat dus niet, omdat ik niet weet hoe het voelt om een "gezond" kindje te hebben. Ach, wat doet het er ook eigenlijk toe? Ik verbaas me over het overweldigende gevoel van liefde, de neiging tot beschermen, liefhebben, kussen, knuffelen, zorgen..maar ik denk dat dat voor iedere moeder hetzelfde is.
Welkom Pepper. Het wordt een gezellig clubje volgens mij hier. Hier ook onbegrepen onvruchtbaar. Nou ja, onvruchtbaar dus niet, haha! Zie ook onderschrift. Hier was het gisteravond wel een beetje zielig. Meisje was huilend wakker geworden en manlief had haar op schoot. Maar ze bleef huilen. Niet aan een stuk door, maar steeds van die kreetjes. Pijn kreetjes, kraampjes denk ik. Op een gegeven moment zegt man met een heel schuldige stem 'het liefst zou ik haar nu aan jou geven, kan hier niet zo goed tegen. Wil haar troosten, maar weet niet hoe'. Ik heb haar maar overgenomen en ze viel best snel in slaap. Vond dat zo sneu voor m'n man. Was waarschijnlijk meer toeval (wilde nu namelijk eindelijk haar speen, bij hem niet), maar toch. Haha, deed net Donald Duck na, moest ze toch lachen!
Wat ik nu erg heb is als ik bij de gyn kom (voor litteken en endo) dan denk ik:"oooh, ik heb mijn wonder maar deze mensen moeten de weg nog doorlopen." Ik heb dan echt een soort medelijden hihi. Of ik anders tegen het mama zijn aankijk weet ik niet, weet niet hoe het zou zijn als het makkelijker gegaan was. Ik ben wel ontzettend trots en als mensen zeggen dat ze zo mooi is dan glunder ik helemaal. De mmm heb ik nog steeds niet achter me kunnen laten maar dit komt nu denk ik ook omdat het litteken van de knip weer hersteld moet worden en die onzekerheid over de endometriose. Ik zou het zo graag naast me neer willen leggen maar dit kan ik pas als het litteken niet meer pijnlijk is en hopelijk geen nieuwe cysten zijn gaan vormen door de endo Na 5 jaar en 4 jaar mmm, met de nodige rompslomp en tegenslagen is dat denk ik ook niet helemaal onlogisch.... Plus dat de bevalling ook nog steeds veel tranen oproept bij mij Als ik eraan denk dan gaan de rillingen over mijn lijf en komen de tranen.... Het is gewoon echt geen fijne bevalling geweest maar dat dat hebben de meeste van jullie kunnen lezen in het andere topic. @mama's met oudere kindjes: wat woog jullie kleintje bij 3 maanden en hoe lang was hij/zij?? Stacey is nu 6,5 kilo maar de lengte gaat niet echt snel, vorige week was ze 57 cm (geboorte:3080 gr en 47 cm).
Zielig he Zeehondje, krampjes! En soms is het ook gewoon heel moeilijk als het niet lukt om te troosten. Hier waren de krampjes rond 3 maandeen over maar zijn ze sinds vorige week weer ineens even terug. Vreemd want met 4 maanden hoort dat er eigenlijk niet meer zo bij. Lijkt wel of de ontlasting wat aan het veranderen en dat hij daar last van heeft. We hebben een aantal behoorlijk onrustige nachten gehad terwijl we er net aan gewend waren dat hij keurig zijn nachtjes doorsliep. Liesben; mooi he, de liefde die je voelt. Ik weet nog wel dat ik tijdens mijn zwangereschap ook wel heb gedacht hoe ik het zou vinden als mijn kindje down zou hebben. Wij hebben, ondanks mijn leeftijd (37) ervoor gekozen om niet de combinatietest te doen. Dat voelde veel beter dan het wel doen, Maar ik weet niet hoe het voelt als bij de geboorte zou blijken dat er toch sprake is van down. Het lijkt me best moeilijk om daar totaal niet op voorbereid te zijn. Wist jij het van te voren? Vlinder: P. was dinsdag bij het cb 6700 gram en 62 cm. Gewicht is gemiddeld, lengte op de lijn onder het gemiddelde. Een klein dikkertje dus....En dat terwijl zijn ouders beiden behoorlijk lang zijn! Zegt volgens het cb niets over hoe lang hij uiteindelijk wordt. Met 3 maanden woog hij 6200 met een lengte van 59cm. Meisjes en jongens verschillen natuurlijk zowiezo wel. Klinkt trouwens pittig wat je hebt meegemaakt en nog meemaakt Vlinder!
@peppers: Bij Megan had ik steeds het gevoel dat het ziekenhuis elk moment bij me kon aanbellen om me te vertellen dat ze een fout gemaakt hadden en ze haar weer kwamen ophalen....... Ik kon maar niet geloven dat ze echt van mij was. Dat heeft heel lang geduurt. Bij Megan moesten we er ook in de eerste 12wkn vanuit gaan dat het niet goed zou gaan omdat ze een achterstand van een week had.......en nu is ze al ruim 2. Ik had nooit durfen hopen op een 2de kindje dus Suzannah is echt een cadeautje. Ik ehb wel een hele zware zwangerschap gehad door HG en zelfs opgenomen met 33wkn wegens uit droging.... Ik zou het zo weer doen Voel me zo gelukkig als mama Wij doen de omerprazol: wij doen de pil open en dan de korreltjes op een lepeltje. We laten Suzannah ff drinken dan de fles uit haar mond snel de korrels er in en dan de fles er weer in. Dat gaat eigenlijk het beste. We hadden ze voor Megan ook en hebben we ook eerst van alles geprobeerd, soms stikte ze bijna in die dingen! dit is echt de makkelijkste manier