Vervelend he Josjo, heb ik ook al weleens gehad. Voordeel van berichtjes posten via de computer is dat je af en toe ctrl-C kunt doen. Als je berichtje weg is, heb je hem zó weer terug geplakt... Goed gegaan dus, het beooordelings-gesprek Josjo! En een bonus, lekker! GA je die besteden aan iets leuks of gaat het denk ik op in de dagelijkse uitgaven? Zeehondje: Fee slaapt echt véél meer overdag als ze in het kdv is vergeleken met thuis. Dat komt natuurlijk ook omdat ze daar veel meer verschillende indrukken opdoet die ze allemaal moet verwerken. Kan me voorstellen dat dat bij Sophie ook zo is? Liesben: ochtendritueel gaat inderdaad de éne keer sneller dan de andere keer. Wat ik het meest vind tegenvallen van weer werken, is dat je op de dagen dat je 8 uur werkt, eigenlijk amper kunt genieten van je kind. Tegen de tijd dat ik Fee ophaal van het kdv is ze erg moe. Nog een kwartiertje relaxen (terwijl ik eet), dan een voeding erin en húp naar bed... Vandaag een halve dag gelukkig. Peppers: tja natuurlijk is dat balen, dat helmpje.. Wat ik me afvraag: waarom wordt er niet veel eerder ingegrepen en krijg je niet eerder een helmpje, maar dan alleen voor de nacht? Het is vooral 's nachts dat ze lang stil liggen op één kant van hun bolletje toch? Sloppy: alles goed meis? Mis je...! Fee had gisteren verhoging: 37,6. Vanmorgen gelukkig weer normaal: 36,8. Ze had maandag en gisteren ook waterige poep... Hebben jullie dat dan ook, dat je echt erg paniekerig kan denken: "als hij/zij maar niet DOOD gaat" en dat je dan iedere vijf minuten gaat kijken of je kind nog ademt? Ik wel dus... Heb het sowieso best vaak dat ik naar haar bedje toe ga en 'm even knijp. Maar gelukkig: een stralende lach of een lekker slapend kindje... (< afkloppen > )
aaaah miiir: het is alsof ik mezelf hoor, inclusief dat afkloppen er na . Ik doe het niet heel vaak meer maar nog wel een paar keer per week haha. Ik voel me dan zo'n muts..... en slapen, hier juist in het kdv veel slechter? Nou bracht ik haar gisteren en zei dat ze haar het beste nog even in bed kunnen leggen, vaak is ze zo vroeg nog wel moe. Ik liep dus mee en toen legden ze haar weg zonder dekentje. Terwijl ik er een speciaal formulier voor heb getekend dat ze bij haar een dekentje mogen (en dus moeten) gebruiken.... en wat denk je, gisteren hebben ze dat dus toch maar gedaan en warempel, ze sliep dus 2 keer zo veel als normaal daar... Ik dacht net ook; het is even geleden dat ik sloppy heb gezien... ze is wel mee gaan kletsen met de augustus mama's maar ook daar al even geen berichtje, nou ja, misschien nog maar net 1 week hoor... dus, slop, where are you??
ben ik alweer; miiir: ik krijg net n mailtje van oei ik groei dat ik als nieuwjaarscadeautje gratis het ebook over borstvoeding kan downloaden. Wil jij die link? Er staat: Het gratis eBook Oei, ik groei! & Borstvoeding geeft je heel gestructureerd alle informatie die je nodig hebt als je borstvoeding wilt gaan geven of geeft. Zo lees je hoe je je tijdens je zwangerschap al voor kunt bereiden, hoe de eerste keer aanleggen gaat en waar je terecht kunt als de borstvoeding niet zo lekker loopt. Daarnaast lees je dat borstvoeding geven best te combineren is met weer aan het werk gaan. Het Oei, ik groei! & Borstvoeding eBook is mede mogelijk gemaakt door Medela, het Zwitserse familiebedrijf dat al meer dan 50 jaar allerhande borstvoedingsproducten ontwikkelt Echt precies wat voor jou dus of niet? pb me je emailadres maar als je hem wilt hebben...
Graag, Josjo! Overigens slaapt Fee niet beter hoor, in het KDV. Ze slaapt veel onregelmatiger maar in totaal wel meer tijd. Steeds kleine dutjes... Ik PB je...!
Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent..... Heb het dan over die nare gedachte dat er iets met je kind is. Heb het ook wel gehad, en soms nog steeds al wordt het wel minder, dat ik Pim bv in de box stil zag liggen met zijn ogen starend en dat mijn hart een slag oversloeg......Het zal er wel bij horen. Ze zeggen toch dat de onbezorgdheid voor altijd weg is als je eenmaal een kind hebt? Daar zal dit wel een voorbeeld van zijn! Heb het ook wel eens als ik in bed lig en hij is heel stil nadat hij de nachten ervoor onrustig is geweest. Ene kant fijn dat hij dan ineens wel stil is maar zou dan toch wel een klein geluidje willen horen, haha! Het helmpje kan niet eerder ivm de groei van het hoofdje volgens mij. Ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij is het op de een of andere manier niet verantwoord om het eerder te doen dan met 6 maanden. Anders zou je inderdaad zeggen dat ze het beter eerder kunnen doen. Daarnaast is het ook nog zo dat de scheefheid ook vanzelf minder kan worden in die paar maanden, o.a. door aan de voorkeurshouding te werken d.m.v. fysiotherapie. Een goede beoordeling dus Josjo, fijn! Zag dat er ook een topic is over de helmpjes. Ga dat ook maar eens lezen en wellicht bij schrijven. Maar het is trouwens nog allemaal niet zeker he! Het kan ook zijn dat de arts zegt dat het niet nodig is. De fysio verwacht dat hij dat zal zeggen, op basis van de meting van begin december, die van 108,7. We zullen zien. Dan zou het dus nu minder geworden moeten zijn. Vanochtend een vriendin hier op bezoek met zoontje van 1,5 jaar. Hij heeft een behoorlijk afgeplat hoofdje en zij heeft echt spijt dat ze geen helmpje hebben gedaan. Maar steeds zei men dat het niet nodig was tot ze met 10 maanden op het cb was en de arts daar zei; goh, zijn hoofdje is toch wel erg plat. Tja, wat moet je daar dan mee? Al die tijd vond niemand het nodig om het uberhaupt maar op te meten. Je zult dus echt zelf als ouders alert moeten blijven. Vanochtend met Pim op de bank geslapen. Had hoofdpijn en zag het even niet zitten om de strijd met het op bed leggen aan te gaan. Hij heeft vervolgens twee uur in mijn armen geslapen! Dat doet hij nooit in zijn bedje. Dat komt ook omdat ik hem snel kan sussen als hij na een half uur wakker wordt waardoor hij dan toch weer in slaap valt. Ligt nu wel alweer een uurtje op zijn bed. Is wel al wakker geworden maar probeer hem nog een rondje te laten doen. Ik heb de indruk dat hij echt moet leren om weer in slaap te vallen als hij wakker is geworden. Hij is namelijk altijd nog wel moe na zo'n kort slaapje.
herkenbaar hoor peppers! Zoals zoveel wat jij schrijft, maar ja, onze ukkies zijn dan ook 3 dagen na elkaar geboren... weet je, ik ben er ook van overtuigd dat het ook wel goed komt. Consequent blijven doen wat je altijd doet (met af en toe n gezellig dutje op de bank saampjes) en dan gaan ze vanzelf de nachten en overdag betere slaapjes pakken toch? Hier gaan de nachten langzaam aan beter. We hoeven er nu nog meer 2 of 3 keer uit, een enorme verbetering! Van mij mag het nu ook wel een keer doorslapen worden, maar blijkbaar is ze er nog net niet aan toe.. prima. Oh miir, dan slaapt Feetje hetzelfde op het kdv als Annelynn. Ach, verder heeft zij er niet veel last van, Feetje wel? Hoe vaak gaat zij eigenlijk naar het kdv?
Als je er 's nachts uit moet Josjo, heb je dan enig idee waarom Annelynn huilt? Pim is de afgelopen week ook weer erg onrustig 's nachts. Ik heb de indruk dat het letterlijk onrust is die hem wakker maakt. Cb heeft aantal keer gezegd dat het 's nachts slapen ook in verband staat met hoe ze overdag slapen. Hier was het wel typisch dat toen hij een keer 5 uur had geslapen op het kdv (waarvan 4 uur achter elkaar in de hangmat) hij die nacht hier ook ononderbroken van 19:00 tot 07:00 sliep. Maargoed, ook al zou het dan zo zijn, dan is daar nog steeds niet de oplossing hoe je er dan voor zorgt dat het overdag beter gaat. We zullen ons inderdaad er een beetje bij neer moeten leggen en blijven doen wat we nu al doen. Past bij mijn goede voornemen van dingen loslaten (wat zoals je ziet aan het feit dat ik het er weer over heb nog niet helemaal gelukt is)
nou, probleem hier is dat ze meteen ook echt huilt. Dus niet dat jammeren, dan ga ik er ook niet heen hoor. Ik denk dat het dromen kan zijn. Of gewoon wakker worden en gedesorienteerd en dan huilen omdat ze zich dus niet compleet veilig voelt zeg maar? Als ik er heen ga is het meteen goed en blijkbaar heeft zij snachts de bevestiging nog nodig dat ik er ben ofzo? Dat overdag beter slapen, ook betere nachten betekenen heb ik vaker gehoord ja. Ook lees ik dat n uk van deze leeftijd 15 uur per etmaal slaap nodig heeft (en sommige meer en sommige minder. Annelynn slaapt van 19 tot 6.30 en na de fles nog tot 8.30. Dat is dus al zó'n 14 uur. Dus of ze nog meer moet gaan slapen om nog betere nachten te krijgen betwijfel ik. Wel zou het misschien kunnen helpen als ze overdag langer achter elkaar kan slapen wellicht? tja loslaten, lukt mij wel en niet. Ik maak me er geen zorgen over maar ben nog steeds wel gefascineerd hoe het werkt en vind het erg interessant om dingen te lezen erover en uit te proberen, al denk ik wel dat ieder kindje zijn ritme heeft en die van ons blijkbaar dit ritme... ach, pim is overdag toch ook supertevreden? Annelynn huilt nooit. misschien als ik alle seconden dat ze huilt bij elkaar optel nog geen 3 minuten. Tja, dan is zij gewoon overdag makkelijk en snachts wat bewerkelijker... haha ik ook weer heel verhaal pfff
Zo, werkweek zit er weer op. Goed bevallen, wel vermoeiend. Vanaf vanmiddag ook hoofdpijn. Maar kan ook bij de menstruatie horen. Vannacht echt in alle hevigheid losgebarsten. Alles zat onder. Leek wel of ik net bevallen was. Vandaag ook weer doorgelekt. Heb ik echt nog nooit last van gehad. Peppers, hier was de meting 106,75%. Volgende maand weer een meting. Maar we hebben het idee dat het al wat verbeterd is. Miirrr, hier ook soms zulke enge gedachten. Maar probeer me er zo min mogelijk aan over te geven. En dat lukt aardig gelukkig. Soms wel even kijken hoor. En dan kan ik gelijk haar hoofdje naar links draaien. Josjo, fijn dat je beoordeling goed is gegaan! Uuuuhhhh was er nog meer. Zit op m'n iPhone. Morgen kan ik rustig heel de dag lezen en reageren.
Zo, ik heb de eerste twee werkdagen overleefd. Ternauwernood. Vanmorgen moest ik een huilend kind achterlaten bij oma...dus moeders ook in tranen. Je voelt je meteen een ontaarde moeder... Nu was Eelco de hele dag niet in beste doen. Maar ja, hij was vanmorgen ook al om 04:15 uur wakker..lag te pruttelen, later te huilen en toen dus fles gegeven. Vanmiddag had hij ook wat verhoging vlgs mijn moeder, 37.6. Maar nu net hier 37.2. Dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik heb een brede lach gehad, fles gegeven die hij gewoon leegdronk en nu ligt hij heerlijk te slapen. Morgen ben ik gelukkig vrij en kan ik weer even knuffelen. Want ik zie hem nu maar heel even op werkdagen. Vrijdag moet ik ook werken, maar dan is papa thuis. Lekker. Mirr, ik heb die gedachten ook weel eens. Heel vermoeiend. Maar ook heel begrijpelijk toch?
Conclusie: we hebben altijd wel eens de gedachte/zorg dat er iets erg met ons kind kan zijn. Toch ook wel weer grappig om te lezen dat dat dus helemaal niet zo gek is. Daar is zo'n forum dan weer handig voor Josjo: helaas is Pim overdag niet supertevreden. Dat maakt het voor mij ook wel moeilijk om het hele slaapverhaal los te laten. Naarmate hij minder slaapt overdag wordt hij sneller huilerig en moet ik behoorlijk wat creativiteit uit de kast halen om hem tevreden te krijgen. Daarom voel ik me soms ook zo machteloos: ik zie regelmatig op de dag dat hij oververmoeid is en daar last van heeft en dat hij zich toch maar niet overgeeft aan die slaap. Doet echt een appel op mijn moedergevoel: ik wil hem er zo graag bij helpen! En als dat dan niet lukt komt dus dat machteloze gevoel. En eerlijk is eerlijk, soms ook de frustratie... Maargoed, vandaag een hele goede dag! Van 08:00 tot 10:00, van 12:00 tot 13:30 en van 15:30 tot 16:00 geslapen en een goede tuk in de kinderwagen rond 17:00. Uitzonderlijk goed voor Pim! Heeft bij elkaar zo'n 4 uur geslapen en niet maar 1,5 uur zoals zo vaak. Ik zal je morgen laten weten of dit alles ook tot een betere nachtrust heeft geleid Zeehondje: volgens mij zijn de eerste mentruaties na de bevalling vaak wat heftiger. Ik ben nu voor de 4e keer ongesteld en nu pas is het weer een beetje zoals voor de zwangerschap. Wel vervelend als je echt zo leegloopt! Wel even pittig Liesben, zo'n eerste werkweek. En extra lastig als Eelco dan wat minder in zijn vel zit. Het is weer bijna weekend! Vandaag telefonisch contact gehad met mijn (nieuwe) manager. Wil ook binnenkort weer eens aan het werk. Denk dat ik daar in februari fysiek wel weer klaar voor ben, zeker als het wordt opgebouwd. Heb alleen nog wat twijfels over mijn emotionele belastbaarheid. Afgelopen periode zit nog best hoog en nu ik fysiek steeds meer herstel komt er ook meer ruimte voor de verwerking, vooral van het feit dat ik 3 maanden niet zelf voor Pim heb kunnen zorgen en zo afhankelijk ben geweest. Denk dat mijn onzekerheid over sommige dingen rond Pim daar ook door wordt versterkt. Heb naar mijn gevoel echt een achterstand gehad in de verzorging van Pim maar ook in het ervaren van het moederschap. Kan ik soms nog wel verdrietig over worden. Vind het moeilijk om in te schatten of ik mijn werk weer helemaal aan ga kunnen. Hebben we wel besproken en lijkt ook wel begrip voor te zijn. Ik zal het moeten ervaren. Ik wil in ieder geval voorkomen dat ik over een half jaar ineens een dreun krijg. Ken mezelf, zo werkt het vaker bij mij....
Hier heeft Eelco vannacht geslapen van 23:15 tot 06:00! Jeuj! Na de fles ook nog een uurtje geslapen. Heerlijk, mama heeft ook meteen een soort van bijgetankt Nu ligt hij gebadderd en aangekleed lekker in de box te kletsen tegen Nijntje, die had hij al twee dagen niet gezien
Wat goed Eelco, ga zo door!! @Peppers, wat heeft Pim goed geslapen gisteren zeg. Hopelijk ook een goede nachtrust gehad?? Hier net de flesjes weer uitgekookt, gestofzuigt en de vaatwasser leeggehaald dus daar heb ik geen omkijken meer naar vandaag. Straks de bedden nog verschonen en mijn was wegwerken. Als het vandaag droog blijft ga ik weer eens lekker een stuk wandelen met S.
Sta ik net op zolder de was op te hangen, hoor ik hem beneden echt brullen in de box. Dus ik snel alles gedaan, snel naar beneden..kom ik daar slaapt hij
Liesben, haha. Blijkbaar was het huilen omdat 'ie moe was. Lekker dat hij dan wel gewoon in de box in slaap valt. En ook dus even de ergste vermoeidheid van het werken kunnen wegslapen. Heerlijk. Hier ook. Ze werd gewoon op haar bekende tijdstip wakker ongeveer. Was een beetje bang dat ze rond 7 uur wakker zou worden, omdat ze er drie keer rond die tijd uit haar bed is geplukt. Maar daar heeft ze dus geen last van gelukkig. Zelf dus ook heerlijk geslapen van 22.30 - 8.30 uur. Ik realiseer me steeds meer hoeveel geluk we hebben met zo'n goed slapend meisje. Lijkt me best pittig als ik zo jullie verhalen hoor. Peppers, hoe heeft Pim vannacht geslapen???
Pff als ik jullie slaapverhalen zo lees, besef ook ik (ondanks dat jullie kids niet eens uitzonderlijk slecht slapen, begrijp me niet verkeerd) wat een geluk ik heb: Fee slaapt altijd van 7 tot 11, wanneer ik haar wakker maak voor de avondvoeding. En vervolgens snurkt ze door tot 5 uur, laatste tijd steeds vaker tot 6. En na een kleine snack bij mama weer tot 7. En overdag, als ze bij mij is, leg ik haar op haar zij met speen, Nijn en dekentje waarna ze binnen een halve minuut slaapt. Ze ligt soms 's avonds een minuut of twee te mopperen of te kletsen voor ze in slaap valt. Drinken gaat weer iets beter, Dus voorlopig nog even geen lactatiedeskundige. Ik geef haar eigen flessespeen mee naar het kdv en dat lijkt te helpen. Denk dat ze haar daar een te makkelijke speen gegeven hebben. Het blijft een gedoe met steeds loslaten en opnieuw toehappen, maar ik heb nu wel weer het gevoel dat ze genoeg binnen krijgt... Hoeveel uur werken jullie eigenlijk? En de papa's?
Oh, maar Mir, ik klaag niet hoor. Als ik Eelco na zijn fles van ongeveer 18 uur in bed leg slaapt hij binnen de twee minuten denk ik. Rond 22;30 maak ik hem wakker voor de fles en daarna slaapt hij ook zo weer in..alleen is het dan de vraag tot hoe laat. Soms hoor ik hem om 4 uur al, en vanmorgen dus pas om 6 uur. Na de fles van 6 uur slaapt hij meestal ook nog een uurtje. Alleen overdag is het soms moeizaam. Nu ligt hij al een uur te slapen, maar ik heb net ook gewandeld. Vanmiddag probeer ik hem weer in bed te leggen, zo rond 1500. Maar dan wil hij vaak niet slapen..althans, niet boven in zijn bedje
Oh ja, ik werk 24 uur nu, en papa "gewoon" 36. Maar hij werkt 4 dagen van 9 uur, en is dus de vrijdag altijd vrij. Fijn.
Vannacht was pim om 0:00 en om 03:00 even kort wakker. Ging dus wel. Maar nu: Zo zielig! Pim is ziek. Werd net gebeld door kdv. 39,5 koorts en erg benauwd. Het is ook net een kacheltje. Dan nu voor het eerst in zo'n situatie beslissen: dokter bellen of niet? Denk dat ik het wel even doe. Heb hem nu in de kinderwagen in de woonkamer gelegd want wil hem in de gaten houden. Ik werk 32 uur en manlief ook. Allebei een dag in de week vrij.