Sterkte Peppers! Ik hoop dat Pim snel opknapt! Hier helemaal geen verhoging meer, ik dan k dat de meting bij mijn moeder een foutje was Mijn moederhart groeit met de dag! Het is zo leuk. De kinderarts zegt dat hij het zo goed doet, het CB zegt dat hij zo goed doet, de fysio is razend enthousiast en nu was hier net de logopediste...en je raadt het al...ze vind hem helemaal super! Hij drinkt goed, hij doet eigenlijk alles wat hij "moet" doen. Over 4 weken komt ze weer en dan kijkt ze mee met zijn eerste hapjes! *kijkt heel trots*
Heerlijk Liesben! Hier doet mijn moederhart een beetje zeer. Pim heeft een longontsteking! Jeetje, dat is even schrikken. Hij ziet er ook zo ziek uit, moest er zelf bijna van huilen. Wat hou ik toch veel van dat mannetje! Zo gek dat zo'n longontsteking er ineens is. Gisteren nog niets aan de hand, behalve dat hij overdag beter sliep en 's ochtends was hij wat jengelig. Nu antibiotica
Arme Pim! Nu maar snel beter worden met de antibiotica manneke! Hier vandaag ook een goede slaapdag.. Vanmorgen een half uurtje geslapen in de box. Toen fles, even tutten en toen ben ik gaan wandelen. Na een half uur viel hij in slaap en heeft totaal toen anderhalf uur geslapen. Vlak voor de logopediste kwam heb ik hem zachtjes wakker gemaakt. rond 1330 uur fles gehad , daarna nog uurtje gespeeld en zodra ik een geeuw zag heb ik hem op zijn bedje gelegd. Hij heeft 20 minuten liggen sputteren (niet huilen) en nu is het stil en slaapt hij...
Ach die arme Pim. Hopelijk knapt 'ie snel op. Goed dat je toch de ha hebt gebeld! Liesben, wat goed dat iedereen vindt dat Eelco het zo goed doet! Fijn! Trots! Ik werk drie dagen en manlief heel de week. Over een tijdje gaat hij waarschijnlijk een dagje thuis werken.
Er wordt best veel gewerkt dus. Ik werk gemiddeld 26 uur, bij drukte 32 uur en als het écht heel druk is misschien wel meer (thuis) maar ik hoop dat dat niet nodig meer is. Pff wat goed daf je naar de ha bent gegaan Peppers! Longontsteking, Jeetje!
Best heftig he! Ik kan er nog steeds niet goed over uit hoe dat ineens zo kan. Hij was niet eens verkouden, alleen sinds vannacht een klein beetje hoesten! Maarja, blijkbaar kan het toch. Heb een paracetamol zetpil gegeven, op advies van huisarts. Dan komt hij meer aan zijn rust toe volgens haar doordat hij niet zo'n last heeft van de koorts. Daar knapte hij echt snel van op! Een stuk levendiger. Hem nog even in bed gelegd maar dat werkte ook niet. En dit leek me niet het moment om daar nou een enorm issue van te maken. Viel in mijn armen in slaap maar hij moest toen hoesten en dat leek erg zeer te doen want hij werd huilend wakker. Erg zielig. Voor de rest is hij vooral heel rustig en gelaten. Er kan af en toe wel een klein lachje van af. Papa heeft de antibiotica net gehaald. Moet om de 8 uur dus we moeten hem er 's nachts/'s avonds ook wakker voor maken. We kunnen het in een spuitje doen dus dan kan hij wel in bed blijven liggen, Maar misschien toch ook meteen maar een zetpil geven als hij toch wakker is. We kijken wel even. We wilden morgen gaan zwemmen maar dat zullen we maar niet doen. Ook het badderen slaan we vanavond even over. Ik hoop dat ons mannetje zich snel weer beter voelt!
Aahhh wat zielig en dan ook meteen een longontsteking. Idd raar dat het er dan zo ineens is hè. Hopelijk slaat de kuur snel aan. In ieder geval fijn dat de zetpil al snel werkt. @ liesben groot gelijk dat je zo trots bent op je kleine man. En wat zal je hart groeien met de complimenten, heerlijk! Hier vandaag de 1ste prikjes gehad. Even krijsen verder lijktbze er weinig last van te hebben gelukkig. Ja ze wil nu niet slapen. Ligt alleen maar rond te kijken af en toe wat kletsen dan weer mopperen.
Zo goed als hij gisteren sliep (tot 0600 uur), zo beroerd was het vannacht. Half 4...paar keer eruit, troosten en speen...uiteindelijk heeft papa om kwart over 5 fles gegeven. Maar mijn wekker liep om kwart voor zes af. En nu vraag ik me af hoe ik de dag doorkom, want na half 4 heb ik niet meer geslapen.....
Hmmmm... Dat is minder liesben. Succes vandaag. Hier wel redelijke nacht gehad. Zo tegen 1 uur viel ze dan toch in slaap. Vannacht wel paar keren speen moeten geven maar dan was het ook weer goed. Om 7.15 wakker dus net fles op en we kruipen lekker nog eventjes terug Fijne dag allemaal
@ Peppers, achossie longontsteking Hopelijk slaat de abkuur snel aan en knapt Pim snel op hoor. Ik zou indd niet gaan zwemmen vandaag, laat hem nu eerst maar lekker binnen en opknappen en lekker knuffelen bij mama. @Wennes, en geen last meer gekregen vd prikjes?? @Liesben, oooh dat doet een mama zo goed al die complimentjes Hij doet het ook gewoon super als ik het zo lees!! @Hier, S heeft net de fles gehad en ligt nu weer in bed. Om kwart over 9 ga ik haar wakker maken en dan gaan we weer lekker zwemmen Mijn man gaat vandaag mee, hij gaat niet zwemmen hoor maar voor het eerst filmen. Even de nieuwe videocamera uitproberen Heb er zoals gewoonlijk veel zin in en voor mijn rug is het ook lekker in dat warme water. Vanavond naar een verjaardag, is om de hoek dus S gaat lekker in haar eigen bedje en neem de babyfoon mee. @Sloppy, lieverd waar ben je en hoe gaat het met jullie????
Slechte nachten, misschien door vrijdag de dertiende? In elk geval succes vandaag. Veel plezier met zwemmen. Hoe oud was S tien jullie voor het eerst gingen zwemmen? En had ze toen al drie keer de prikjes gehad? Hier nu de fles aan het geven en daarna eindelijk weer een keer naar de fysio.
Mijn lieve mannetje heeft een redelijke nacht gehad. We hebben hem in de wagenbak op ons voeteind op het bed gezet zodat we hem lekker dichtbij hadden. De avond heeft hij nauwelijks geslapen, lag hij klaarwakker voor zich uit te staren, maar 's nachts ging het beter. Wel heel zwaar ademen, zo benauwd! Ik heb zelf dan ook niet geslapen, maargoed in zo'n geval klaag ik daar niet over. Vanochtend was de koorts flink gedaald. Lag, op advies van huisarts, alleen in een rompertje in een zomerslaapzakje met en lakentje over zich heen. En dat lakentje had hij ook nog van zich af getrapt. Ziet nog wel erg witjes maar kan ook wel lachen. Is alleen na klein half uurtje wakker alweer moe. Zo zijn bedje weer in! Moest denken aan jouw opmerking Mirrr, over dat je soms wel eens heel bang bent dat je kind dood gaat (wat naar om zo alleen al op te schrijven). Nou, zo'n moment heb ik wel even gehad de afgelopen uren. Maar heb er nu wel alle vetrouwen in dat het beter gaat!
Ik kan me voorstellen dat je je helemáál zorgen maakt als je kind longontsteking heeft, Peppers. Pff moet er echt niet aan denken. Zo te lezen heeft hij er zelf niet zo heel veel last van. Gelukkig maar. Vlinder: ben benieuwd of je leuke filmpjes hebt kunnen maken tijdens de les! Ik ben echt helemáál niet nieuwgierig naar dat babyzwemmen, dit ondanks alle enthousiaste verhalen. Misschien omdat ik zelf niet zo'n waterrat ben? Weten jullie of er nog meer is voor baby's behalve dat zwemmen? De massagecursus is namelijk inmiddels afgelopen, was maar vier lessen. Ik heb daar een hoop van geleerd in het stimuleren van Fee wat betreft bijv. haar hoofdje omhoog houden. Maar daar is het nieuwe nu wel vanaf aangezien ze dat nu gewoon heel goed doet. Overigens lacht ze het uit als ik haar op haar kop houd terwijl ik haar aan haar dijbeentjes vasthoud, echt supergrappig... Hier een héle goed nacht gehad. Ik was gisteravond op de bank in slaap gevallen en werd om middernacht wakker omdat mijn kaboutermeisje honger had. Dat is natuurlijk ook vrij normaal: normaal krijgt ze om 11 uur haar late avondvoeding. En vervolgens? Ging vanmorgen om kwart voor zeven de wekker en heb ik haar wakker gemaakt. Inmiddels is de dag alweer half om en is ze op het kdv, terwijl mama aan het werk is. Gisteren was ik vrij: een héle leuke dag gehad waarin we voor het eerst samen in bad zijn geweest (samen douchen heb ik wél al een paar keer gedaan) en ik haar uitgebreid gemasseerd heb. Ook hebben we een lange wandeling gemaakt. Wat is het toch leuk he, een baby? Zelfs naar bad gaan wordt heel speciaal....
@vlinder ze heef gelukkig weinig last gehad van haar prikjes. Heerlijk lijkt me dat het zwemmen. Hier mogen we gaan zwemmen nadat ze voor de 2e keer haar prikjes heeft gehad dus bij 12 weken. Ik denk dat we dan ook gaan babyzwemmen @Peppers, fijn dat de koorts gedaald is en dat jullie kleine man weer wat kan lachen. Nu hopen dat ie goed en veel slaapt want dan lijden ze het minst. @mmiiiiir heerlijk he kindjes, gewoon nog zoveel leuker dan dat ik vantevoren dacht en toen leek het me al geweldig Hier ook vaak mee onder de douche en vanavond ook een keer lekker mee het bad in.
Peppers, fijn dat de koorts gezakt is. Hopelijk knapt 'ie snel helemaal op! Lijkt me idd eng hoor, longontsteking. En dan ook nog zo benauwd klinken, bah. Miirrr, opeens gaan we weer heel vaak in het grote bad! Waterrekening zal wel omhoog gaan En ik zou niet weten wat er nog meer speciaal is voor baby's. Sorry. Wat een lekker nachtje, jammer dat je moest werken en niet kon kijken wanneer ze zelf wakker zou worden. De fysio vond dat ze het iets minder goed deed dan vorige keer. Maar volgens mij kwam dit omdat ze normaal op dat tijdstipt slaapt. Wij vinden namelijk dat het steeds beter gaat. Afwachten tot de volgende meting is het enige wat we kunnen doen. En blijven oefenen natuurlijk. Sloppy??????
Ja daar ben ik wel weer ff...........ben heel druk weer met kwartaal aangifte van het bedrijf van mijn man.... Daar gaat heel veel van mijn "vrije" tijd naar toe. hier alles goed, suzannah is nog steeds verkouden en nu haar oortje weer dicht zit gaat ze weer moeilijker drinken dus dat zal wel weer oorontsteking gaan worden. @miirrr: Ik ben ook elke keer bang om mijn kindjes te verliezen hoor. En nu ik moeder ben vind ik alles wat in de wereld gebeurt met de oorlogen en het klimaat ook heel erg eng hoor.......zelfs tot het punt dat ik een vluchttas klaar wil hebben staan voor mijn gezin.... dus helemaal niet onbekend hoor, maar wel heel naar. @peppers: fijn dat de koorts zakt en hopelijk slaat de AB snel aan! @werken: tja ik ben thuis blijf moeder omdat ik afgekeurd ben (mijn geheugen is heel erg slecht met diagnose beginnende alzheimer) Mijn man werkt 32uur voor een baas en heeft zijn eigen bedrijf. Hij werkt wel heel veel maar goed omdat ik dus niet meer kan werken en we alle twee hoge salarisen hadden is het helaas niet anders..... Hier heeft Suzannah zich gister voor de eerste keer van rug naar buik gedraaid!! Zo knap want ze kan nog niet op haar armpjes steunen als ze op haar buikje ligt dus hoe ze het voor elkaar gekregen heeft weten we nu nog niet maar ze heeft het daarna ook niet meer gedaan. Wel de bevestiging dat ze vooruit gang boekt met haar ontwikkeling Zo nu weer snel aan eht werk
Heb wel eens gehoord van Muziek op Schoot Mirr. Geen idee of dat leuk is maar kan wel met baby vanaf 4 maanden ofzo volgens mij. Ik heb thuis vaak een cd met kinderliedjes aan, meestal na het middagslaapje tijdens het fruithapje. Pim reageert daar dan echt enthousiast op dus iets met muziek doen kan volgens mij wel heel leuk zijn. Sloppy is weer in beeld! Vervelend dat Suzannah nog steeds zo verkouden is en zelfs neigt naar een oorontsteking. Ze is wel aan het kwakkelen, zielig hoor! Maar positief dat ze heeft gedraaid! Hoe ze het dan ook voor elkaar heeft gekregen...... Pim is nu weer erg zielig. Je merkt het goed als de paracetamol is uitgewerkt. Koorts weer omhoog en waterige oogjes. Vanochtend bij mama op de bank geslapen en nu met papa. In bed gaat niet zo goed. Gaan we volgende week wel weer eens mee aan de slag. Grappig: door al het slijm in zijn longetjes heeft hij ontdekt dat hij weer nieuwe geluiden kan maken. Hoor je ineens: kggg, kggg, kggg. Moet dan erg om hem lachen. Ook erg positief aan Pim is dat wat er ook gebeurt, hij altijd blijft drinken. Hoe moe hij ook is, hoe ziek hij ook is, die fles gaat gewoon altijd leeg! Hij heeft zelfs zijn perenmoes gegeten net. Dokter zei dat we op uitdroging moesten letten met de hoge koorts, en inderdaad heeft hij veel minder plas in zijn luiers dan normaal. Maar als hij maar in ieder geval de helft drinkt van wat hij normaal drinkt dat is het goed volgens haar. Nou, hij drinkt dus gewoon alles!
Hé Sloppy, snap dat je hier niet veel komt. Wat een drukte zeg. Aangifte doen, twee kids... Wat sneu dat ze maar verkouden blijft. Hoop toch dat het geen oorontsteking wordt deze keer. En wat een nare reden heb jij dat je bent afgekeurd . Peppers, wel fijn dat hij gewoon goed blijft drinken. Een zorg minder.