mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Pff Sloppy, inderdaad een nare reden om niet meer te kunnen werken zeg....! Wel fijn om weer even wat van je te horen.. goed om te lezen dat S zich blijft ontwikkelen na haar moeizame start!!

Peppers: heb Muziek op Schoot gegoogeld maar het zit niet in de buurt voor mij. Ach we vermaken ons wel samen, lekker wandelen, naar de geitjes, acrobaatje spelen enz...

Peppers: ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat! Is toch niks hoor, zo'n klein ziek mannetje...

Zeehondje: goed dat je het gewoon oneens bent mét de fysio. Die ziet haar toch maar even en jullie de hele week! Zo dachten ze de vorige keer bij het cb dat Fee liever naar links dan naar rechts kijkt. Tja binnen 2 minuten zou dat zomaar kunnen natuurlijk...

Maandag gaan we weer naar het cb. Ben benieuwd of ze dan de 5kg haalt. Ik denk nog net niet.
    Ze pakt gisteren trouwens opeens het ritselboekje vast toen ze in het wipstoeltje zat. Beetje onhandig, tussen wijsvinger en middelvinger en in eerste instantie dacht ik nog aan toeval, maar nee hoor: ze heeft het die avond nog een paar keer gedaan. Ik zal wel eens een foto in mijn album plaatsen.

Ze houdt t boekje overigens maar een paar seconden vast... Dus nog veel te leren...!

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @miirrr & zeehondje: Over het algemeen heb ik er niet zo heel veel last van maar ik haal nogal wel eens wat dingen door elkaar en ik moet heel veel structuur in mijn leven anders loopt het in het honderd :)
    In het begin, toen ik nog geen medicatie had, had ik hele gesprekken met mijn man om het dan 10min later echt vergeten te zijn.........dat was heel vreemd en toen zijn ze het ook gaan onderzoeken.
    Het is nu stabiel en er bestaat een hele goede kans dat het zo blijft tot ik 80jr ben.........of niet ;) denk er niet zo over na.

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Gisterenavond heb ik hem om 2200 de laatste fles gegeven. Ik hoorde vaak dat het niet zo veel uitmaakte hoe laat je die gaf. En van de week gaf ik hem steeds om 2300 uur, en sliep hij tot 0530, 0330 en 0600 uur. Geen pijl op te trekken dus.
    Maar goed, nu dus om 2200 uur...en hij sliep tot...*tromgeroffel* KWART OVER ZES! Voelt als uitslapen, jeuj :D

4. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook wel eens gehoord Liesben en hier klopte dat ook! Mooi dat hij pas om 06:15 kwam. Leg je hem daarna dan nog terug?

Hier, na een onrustige nacht, de hele ochtend al een huilend mannetje. Was de afgelopen twee dagen vooral heel tam, nu dus huilen, huilen en nog eens huilen. Zit duidelijk niet goed in zijn vel. Misschien weer wat rust na de fles en dan even proberen hem te laten slapen. Vreselijk, zo'n zielig mannetje!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ja, we hebben hem een fles gegeven en daarna nog even in bed gelegd. Hij heeft toen nog een uurtje geslapen.
    En nu net ook anderhalf uur terwijl wij aan de wandel waren. Heerlijk. En nu ligt hij lachend zijn luier vol te poepen :D

Ik hoop dat Pim zich snel weer wat beter voelt Peppers, is inderdaad zo zielig!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat goed Liesben!

Peppers, ik blijf beterschap wensen. Wat sneu dat 'ie er nu wat meer last van begint te krijgen.

Ben op zoek naar een badpakje. Nog best lastig te vinden.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Heb je al bij babydump, babywalz en babybutt gekeken??
    Misschien heb je daar nog kans voor een badpakje. ;)

@Sloppy, hee wat goed om te lezen dat de ontwikkeling van S goed gaat!!

@Liesben, bij S was het ook hoe vroeger ik de late fles gaf hoe langer ze sliep. Toen ze de nachten ineens weer wakker ging worden heb ik de late voeding weggelaten en sliep ze helemaal lekker door.
    Misschien gaat Eelco het ook zo doen.

@Peppers, hoe gaat het nu met Pim?

@Hier, S vind in het donker wandelen maar niks. Ik dacht ik ga nog even snel wat boodschapjes doen dan hoef ik dat morgen in de drukte niet te doen (grensdorp is 7 dagen per week open) maar onderweg ernaar toe begin ze wat te jammeren, in de winkel alles koek en ei en lachen en op weg naar huis huilen maar zodra we bij een lantaartpaal kwamen was ze stil haha.
    Even een tussenstop gemaakt bij vrienden, daar even lekker een bakkie gedaan en S heeft daar even met hun oudste zoon (1,5 jaar) op de grond gespeeld en heeft heeeeeel veel kusjes gekregen van hem hihi. :D
    Toen weer verder op weg naar huis maar weer huilen en onder de lantaarnpalen weer stil....
    Thuis lekker nog even saampies tv gekeken, toen flesje en voorgelezen en haar bedje in.

Nu staat bij mij Tarzan op :D
    Manlief is werken en komt om half 11 thuis en dan gaan wij ook lekker ons bedje in.

Fijne avond nog meiden en fijne zondag!!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hadden eerst in echte winkels gekeken, daar weinig te vinden. Nu via internet. Www.waterschoentje.nl

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoe gaat het met Pim Peppers?

Hier was het vannacht weer half 5...er is echt nog geen peil op te trekken. Maar de keren dat hij langer slaapt worden frequenter, dus ik heb goede hoop.
    Vanmorgen is hij in het grote bad geweest aangezien hij bijna uit zijn babybadje groeit :). Daarna op verjaardagsvisite geweest bij zijn grote nicht die 7 werd. Hij had het vreselijk naar zijn zin en heeft de hele tijd zitten lachen naar iedereen. Al terugwandelend viel hij in slaap, maar bij thuiskomst wakker..en niet in zijn bedje willen slapen. Dus ik heb net nog maar eens anderhalf uur gewandeld :D

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo, lekker lang gewandeld zeg! Maar als 'ie dan goed slaapt en jij het lekker vindt, is het niet erg toch!

Sophie is dit weekend een beetje uit haar doen. Zo maakte ik me een kleine twee weken geleden een beetje 'zorgen' over het vele slapen overdag. Nu slaapt ze opeens maar een kleine drie kwartier tussen de flessen. Ze is ook huileriger. Denk een verlaat sprongetje ofzo. Want ze brabbelt opeens je oren van je kop :D

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb net Eelco voor de tweede keer op het KDV achtergelaten voor een ochtend wennen. Woensdag gaat hij voor het echie.
    Ik moest hem eerst om 07:45 uit zijn bed halen, waar hij nog lekker lag te slapen. Oké, hij had om 05:15 uur wel al de fles gehad, maar toch ;)
    Toen ik wegging had hij een big smile op zijn snoetje en flirtte hij er vrolijk op los met zijn leidster :D

12. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig Vlinder, Pim vindt het ook niets om in het donker te wandelen! Huilen en dan inderdaad onder een lantaarnpaal weer stil. Ik denk dat ze het een beetje eng vinden. Heb twee weken geleden zo met hem van lantaarnpaal naar lantaarnpaal gelopen, we moesten nog ongeveer een half uur. En ik maar sussen en zeggen dat het echt allemaal goed was....

Hier gaat het overdag wel iets beter. De nachten zijn dramatisch. Pim is erg benauwd en wordt steeds wakker als hij naar lucht moet happen. We hebben zelf nu ook al een aantal nachten nauwelijks geslapen en dat breekt erg op. Ik hoop dat ook dat het snel ook 's nachts beter gaat.
    Sinds gisteren verder geen koorts meer. Merk nu alleen dus nog vooral dat hij vol slijm zit en dat hij moe is. Niet zo gek na een paar onrustige nachten.
    Zojuist heeft hij, na een aantal dagen in onze armen, eindelijk weer een keer overdag in zijn bedje geslapen. Anderhalf uur waarvan een half uur kletsen en een uur geslapen. Toch weer even fijn. Vanavond ook weer in zijn bedje om 19:00 en dan hopen dat hij het nu volhoudt.

Is het goed gegaan met Eelco vaochtend Liesben?

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hi meiden!

Vandaag voor de 3e keer naar het consultatiebureau. Weer twee prikjes, arme Fee. Ze was wel een bikkel, want ze hoefde pas halverwege het inspuiten van de vloeistof van de eerste prik te huilen.

Omdat Fee niet helemaal beweeglijk is in haar heupjes en tot week 30 van de zwangerschap in een stuit gelegen heeft, moet er toch een foto van haar heupjes gemaakt worden. Ik hoop maar dat er geen afwijkingen zijn!

Verder was het helemaal goed met mijn meissie. Ze weegt precies 5 kilo en is 59 cm lang, daarmee is ze meer gegroeid dan dat ze eigenlijk zou hoeven te doen.
    Voeding is toch nog niet echt tof allemaal... Ik ga toch maar eens een lactatiekundige bellen, komende woensdag...

Fijn dat de koorts van Pim gezakt is, Peppers. Nu nog het slijm weg, zodat jullie alledrie weer wat beter slapen...! Leg je een gesneden uitje naast zijn bedje?

Leuk dat Sophie zo veel aan het babbelen is, Zeehondje!

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Peppers, fijn dat de koorts aan het zakken is zeg. Hopelijk gaan de nachten ook snel beter zodat jullie ook weer een beetje aan jullie nachtrust toekomen.
    Ja ik denk indd dat ze het eng vinden, overdag heeft ze daar echt geen last van.

@Mirr, zo ze groeit goed hoor.
    Ik hoop dat de uitslag vd foto's goed is en dat ze geen afwijking heeft. Mocht dit wel zo zijn, wat gaan ze daar dan aan doen??

@Hier, vanmorgen het gastouderbureau aan de telefoon gehad. Omdat ik geen oppas heb als mijn moeder niet kan en mijn vriendin moet werken en ook nog eens geen vrij kan krijgen op mijn werk, lijkt het me handiger om S toch ergens anders te brengen.
    We hebben geen kdv hier dat is 10 minuten hiervandaan met de auto maar als mijn man is gaan werken heb ik dus geen auto en kan haar dan niet wegbrengen.
    Binnenkort een afspraak voor de intake en daarna een kennismaking met de gastouder en als er dan een klik is dan starten we zsm. Ze had plek precies op de maandag en woensdag en dat zijn de dagen dat ik moet werken.
    Ben benieuwd hoor.

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    getverdemme, weer mn bericht kwijt.... meestal kopieer ik de tekst eerst wel even maar verdorie, vergeten!!

peppers, ligt pim ook met zijn hoofdje hoger (matras schuin zeg maar)? Toen Annelynn pseudokroep had en ook benauwd was, hielp dat wel wat.. en is hij ook neusverkouden er bij? Zo zielig.... beterschap!

Miir: ik had juist gedacht dat jij babyzwemmen juist leuk zou vinden, verkeerd ingeschat dus... of misschien moet je het eens proberen? Ik ga altijd in Huissen, heel klein kneuterig zwembadje en dat is zo leuk. De eerste keer vond ze het maar spannend en kon er geen lachje af, maar nu spattert ze, speelt met de andere kindjes, lacht ze veel, ze geniet echt. En slaaaaapen dat ze er na doet :D

Zeehondje, ben benieuwd hoe de eerste keer zal zijn! Ik heb n badpakje gekocht bij noppies, is nu veel afgeprijst en bij lief hebben ze ook altijd zwembroekjes (maar n badpakje is veel leuker hoor :)) alleen die zwemluiers zijn altijd zo groot!

Vlinder, ben benieuwd hoe het zal zijn bij die gastouder. Komt die dan bij jullie thuis of is het bij die gastouder met nog meer kindjes?

Liesben, mocht het nou zo blijven dat er geen pijl op te trekken is, zou je misschien ook kunnen proberen om hem niet wakker te maken. Bij ons was het toen een paar weken ergens tussen 12 en 4 snachts en op een gegeven moment toen ze van de eerste fles smorgens steeds wat liet staan, verviel die fles langzaam maar zeker.. niet dat ze toen meteen door ging slapen helaas haha, al doet ze dat nu wel praktisch (eindelijk haha)

Van het weekend toch wat vreselijks meegemaakt, voelde me echt n slechte moeder. We hadden Annelynn in de auto en de sleutels ook en de deuren waren op slot (dat doet de jeep automatisch). Sjoerd had even zijn jas in de auto gelegd om de baby bjorn om te doen en we hadden de deur dicht gedaan omdat het anders te koud was...! Gelukkig hebben we lieve buren die de reservesleutel kwamen brengen. We waren bij de duivelsberg in berg en dal (voor wie het daar kent) en wij wonen in Arnhem Zuid... half uur rijden dus wel... gelukkig is het tegenwoordig niet meer zo heel druk op de waalbrug :). Ze heeft bijna de hele tijd geslapen en toen ze wakker werd het wel best gevonden, maar de laatste paar minuten ging ze heel erg huilen, zo erg, je kan niks! Ik kloppen op het raam en haar naam noemen en zeggen mama is hier maar dat hielp alleen de eerste minuut. ppffff ik denk dat het maar 3 minuten waren maar het voelde als een half uur! Oh wat moest ik huilen zeg, het was zo zielig...:(

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Dag meiden! Lekker rustig hier vanmorgen...

Fee heeft weer prima geslapen vannacht: tot half zeven. Daar kan ik wel mee leven hoor...!
    Ze is trouwens dus 1 cm per week gegroeid, de afgelopen vijf weken, veel he? Ook is ze 900 gram aangekomen, prima dus!

@ Vlinder: tja het kan zijn dat Fee HD heeft en dus een spreidbroekje zou moeten. Maar ach, laten we eerst maar eens de foto afwachten! HD is gewoon moeilijk vast te stellen. Een indicator is de flexibiliteit van de heupjes: die is bij Fee iets minder. Een andere indicator is in stuit liggen: Fee heeft tot week 30 in stuit gelegen. Een derde indicator is familie-afwijking. Omdat Fee voor de helft onbekend genenmateriaal heeft, is de onzekerheid dus iets te groot opgeteld bij die andere factoren.

@ Vlinder: lijkt me best spannend zo'n gastouder (net als het KDV trouwens...) maar wél heel handig!! Weet je al wanneer de intake is?

17. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een nachtmerrie Josjo! Ik zie het helemaal voor me. Vreselijk. Gelukkig sliep ze het grootste deel van de tijd!

Pim had ook een röntgenfoto voor HD Mirr, ook ivm stuitligging. Was even twijfel maar toch geen hulpmiddelen nodig. Na 3 maanden nog een check voor de zekerheid. Wat ik er toen over gelezen heb is dat het wel altijd goed komt als het HD is en er moet iets van een spreidmiddel. Wanneer heb je een afspraak?

Vannacht heeft Pim een nacht gemaakt van 19:00 tot 06:15. Een keer wakker maar sliep direct na aai over bol. Fijn dat hij het niet verleerd is! Toch altijd spannend na zo'n periode waarin alles anders ging.
    Bedje staat inderdaad wat omhoog. Neusverkoudheid valt mee.

Heb zelf helaas veel wakker gelegen. Kan gewoon niet meer goed slapen lijkt het wel. En met keelpijn wakker geworden....

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Josjo: ik wij waren tegelijkertijd aan het posten, dus nog even een reactie op jou:
    Ik ben géén waterrat! Komt waarschijnlijk omdat ik zo ongeveer blind ben zonder bril of lenzen (min 12 :D ) en dat gedoe met zwembrilletje.. hmmm... vind t maar niks...!

Wat een drama: kind ingesloten in de auto!!! Gelukkig was zij zich er maar drie minuten bewust van, maar ik snap wel hoe je je gevoeld moet hebben.
    Duivelsberg is mooi he? ;)

Peppers: nog geen afspraak: eerst moet er een brief naar mij, die moet dan naar de huisarts voor een verwijzing. Ik maak me er overigens helemaal geen zorgen over hoor!
    Als jij niet ook maar ziek wordt nu, zo leest het wel een beetje...!

Ik ga vandaag (op mijn werk) maar eens drie keer ofzo kolven, laatste poging om er nog wat van te maken want die opleving van vorige week duurde maar één dag... En dan woensdag even met de lactatiekundige bellen. Als dat geen zoden aan de dijk zet (of: geen melk in de borst brengt...) dan is het jammer maar helaas... Dan ga ik terug naar tweemaal voeden per dag en de rest kunstvoeding. Er is wel nog een grote voorraad in de diepvries, dus vier maanden gedeeltelijk bv haalt Fee nog wel...!

(ze is dus 900 gram en 5 cm gegroeid in 5 weken, is dus niets tekort gekomen!! ;) )

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    miir: Hoop voor je dat ze geen spreidbroekje hoeft, al is het natuurlijk voor een goed doel, vind het er altijd zo naar uitzien...

en dat niet waterrat zijn: alleen Feetje gaat koppie onder (als jij dat wil) maar jij niet hoor, dus je kan gewoon je lenzen in laten, doe ik ook :D en op goede dagen wordt zelfs mijn haar niet nat haha

oh en miir: dat was ik nog vergeten te zeggen maar je zegt het zelf al; je hebt minder melk maar Feetje groeit er goed op. Is misschien wel voedzamere melk nu? Het is ongeveer dezelfde periode dat het bij mij ook minder werd en ik ben daardoor ook langzaam gestopt maar was om die reden misschien niet nodig...? Maar een lactatiedeskundige bellen kan nooit kwaad.. heb ik ook een paar keer gedaan en dat was echt wel heel fijn

peppers, beterschap jij! Gelukkig gaat het al ietsje beter met pimmetje..

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    De intake is a.s donderdag al :)

@Josjo, het is bij die gastouder thuis met meerdere kindjes.
    Na de intake hebben we een kennismaking bij diegene thuis zodat we kunnen kijken hoe S reageerd op haar en andersom natuurlijk.
    Hopelijk is er een klik.
    Oooh dat lijkt me indd echt niet leuk als je kindje in de auto zit en je kan er niet bij. Maar je kon er niks aan doen en gelukkig kwamen de buren de r.sleutel brengen. :)
    Hier een Mercedes die ook automatisch op slot gaat maar niet als de sleutel erin ligt.

@Mirr, S heeft tot week 35 in een stuit gelegen maar ik heb hier nooit iemand over gehoord.
    Ik hoop dat er niks afwijkends is zodat ze niet in een sprijbroekje hoeft.

@Peppers, gelukkig gaat het al beter met Pim.
    Nu beterschap voor jou!!

Deel Deze Pagina