@Mir, wat bijzonder.. en ook de andere dames voor wie het deze week een jaar geleden was. Voorbeeld van hoeveel je leven kan veranderen in een jaar! Zoals Mir in het "aanstaande mama" topic al opmerkte lees ik hier nu regelmatig mee.. ben benieuwd wanneer ik me echt mag melden. Vandaag de 37 weken mijlpaal bereikt, maar ik heb het idee dat ons ukkie het nog wel prima vindt bij mama in de buik en aangezien hij/zij wat lichter dan gemiddeld wordt geschat en ik (op wat onrustig slapen na) geen klachten heb, vind ik dat ook wel prima!
We gaan Eelco vannacht in het ledikant leggen in plaats van in zijn wiegje...weer een stap! Maar hij word zo groot, en ik heb het idee dat zijn matrasje te dun is/word voor zijn gewicht. Dus...nog even en we kunnen de wieg opruimen. *snik*
Oei, spannend hoor. Wij hebben geen wiegje gehad, dus dit 'moeilijke' moment hebben wij niet gehad. Ligt hij nog bij jullie op de kamer?
Ben benieuwd Liesben. Lijkt me inderdaad uitmaken of de wieg en de ledilant in dezelfde kamer staan. Dan is de overgang volgens mij niet zo groot. Bij Pim ging het in ieder geval geruisloos.... Nieuwe foto's in fotoalbum, ook van de 3d echo waarbij Pim in een raar bakje moest zitten met een kous op zijn hoofd. Was zo'n koddig gezicht!
Nee hoor zeehondje (en peppers), Eelco ligt al sinds hij 6 weken is in zijn eigen kamertje. Het is net als alle andere avonden gewoon stil boven, dus ik dek niet dat er problemen zijn met het "grote" bed. Gek hoor, in zijn wiegje leek hij zo groot, in zijn ledikant lijkt hij weer zo klein
Sorry Jessie, helemaal niet op jou gereageerd. Ben benieuwd of jij de eerste bent die de overstap gaat maken naar het mmmama's topic!
Spannend hoor jessie, ben zo benieuwd naar jouw ukkie! En naar je bevallingsverhaal straks! Gek idee dat we een half jaar geleden daar zelf middenin zaten, het lijkt nu zo ver weg alweer... Liesben, fijn dat Eelco goed slaapt in zijn grote bed. Kan me voorstellen dat je het soms moeilijk vindt als er zo'n duidelijke stap Gemaakt wordt omdat het ook echt de laatste keer is dat je hem zult gebruiken... Zeehondje, wat gek dat ze dat niet heeft gezegd. Je hebt er toch niks aan als ze je wil beschermen en het dan maar niet zegt? Wanneer krijg je weer een meting? Hier: heb mijn vriendin nog steeds niet aan de telefoon gehad. Wel heeft ze me gisteren gewhatsappt (raar woord) dat het al zakt. Ze zei ook dat het misschien komt omdat haar kids al ouder zijn en ik daardoor niet altijd weet wat er dan leeft op die leeftijd. Op zich is dat misschien voor een deel wel zo, maar toen herinnerde ik me ineens dat ze dat ook ooit zei toen ik nog niet zelf met kids bezig was. Tja, ik zal wat dat betreft altijd achter lopen. Als haar kinderen naar de middelbare school gaan, gaat mij dochter net naar groep drie of vier... Maar ja, om daar nou geïrriteerd over te zijn? En daarbij, alles wat ze noemt, ze kent me al dertien jaar en er is niks veranderd... Baal er wel van dat ze me dingen verwijt die ik niet kan veranderen. Ga er alleen maar van op m'n tenen lopen vrees ik.... En dat ze niet opneemt of zelf belt, vind het allemaal erg raar... Kijken jullie ook tvoh? Ben voor Chris, maar Iris met biedt, wauw..... Dat was ook heel mooi zeg!
Ga ook voor Chris.... Toch ook belangrijk dat je vriendin jouw goede bedoelingen ziet en je accepteert in wat je allemaal wel te bieden hebt. Anders wordt het wel een erg ingewikkelde vriendschap hoor. Klinkt lullig maar ik zou haar niet teveel ruimte geven om jou een rotgevoel te geven of om je het gevoel te geven dat je niet voldoet. Zij moet ook beseffen dat haar verwachtingen misschien niet helemaal reëel zijn. Toch?
Ja peppers, je hebt helemaal gelijk... Ik denk dat ze het minder rot bedoelt dan hoe het overkomt, althans dat hoop ik, maar het feit dat ik nu al drie dagen 'ruzie' met haar heb maar we elkaar nog niet gesproken hebben begint me nu ook gewoon te irriteren. Dat die je niet bij je beste vriendin toch? Bleeegh en nu hou ik er over op
Nou, de kleine man heeft heerlijk geslapen in zijn grote ledikant! We hoorden hem om 06;15 pas voor het eerst. Na een fles heeft hij nog eens tot 08:45 uur geslapen! Vandaag zijn we naar opa en oma3 (vriendin van mijn schoonvader ) geweest alwaar hij zich voorbeeldig gedroeg. Hij heeft gelukkig ook weer gepoept, want dat had hij al 3 dagen niet gedaan..lang leve de kindicol-druppeltjes
Positieve dingen dus allemaal vandaag, fijn! Ik vind het nog steeds zo raar dat Sophie tussen de flessen steeds maar drie kwartier slaapt. Je kan er de klok op gelijk zetten. Speentje helpt nog voor een minuutje of tien. Maar vaak is het nog wel gapen als je haar er net uit hebt gehaald? En dan lees ik verhalen van 2,3,4 uur slapen overdag?!
Fee slaapt ook meestal drie kwartier overdag. Dat is ook de normale slaapcyclus van baby's van deze leeftijd. Bij het 'grote' middagdutje wordt ze meestal na drie:kwartier wakker, ze moet dam even een sao en haar speentje en slaapt dan opnieuw drie kwartier. Net even een rondje gewandeld, wat vangt zo'n kinderwagen veel wind zeg! Bijna weg gewaaid! Nu weer binnen. Fee zingt al aardig mee met de CD met kinderliedjes. Schattig!
Ze schijnen een slaapcyclus te hebben van 45 minuten. Maar hier is dat op een gegeven moment 30 minuten geworden. En soms doet hij dan nog een rondje en dan lijkt hij wel wat dieper te slapen. Wat hier ook steeds vaker gebeurt is dat we Pim op bed liggen als hij moe is en dat hij dan een uur lang alleen maar aan het kletsen is in bed. Meestal halen we hem er dan na een uurtje wel weer uit, als we denken dat hij echt niet meer gaat slapen, en proberen we het later nog een keer. De laatste tijd merk ik dat ik het allemaal wat makkelijk vind worden met Pim. Hij is nu 6 maanden en is steeds meer tevreden, vrolijker en relaxter en dus gewoon makkelijker. Hij is ook minder vatbaar voor weinig slaap: is dan niet meer meteen huilerig maar trekt het veel beter. Dat maakt het voor mij ook makkelijker om wat relaxter te staan in hoe de slaapjes overdag lopen. En 's nachts is het de afgelopen week echt super gegaan. Vannacht van 19:00 tot 07:00 geslapen! Ben een beetje aan het kijken hoe en wat met de hapjes. Doe het nu zo: 07:00 fles 210/7 08:30 fruithapje, ongeveer 125 gram 11:00: fles 180/6 13:30: groentehapje, ongeveer 125 gram (soms eerder, soms later, ligt eraan tot hoe lang hij slaapt) 15:00: fles 180/6 18:30 fles 210/7 en alles gaat op....... Vind wel dat de hapjes en flessen soms erg dicht bij elkaar zitten. Hoe doen degene die ook al hapjes geven dat? En hoeveel geven jullie? Ga het morgen ook eens aan het cb vragen. Wat een grijze dag! Niet echt weer voor een wandeling. Wel leuk op bezoek geweest bij vrienden die ook een jong kindje hebben. Was gezellig.
Ik wist inderdaad dat ze een slaap cyclus van 45 minuten hebben. Meestal huilde ze dan even en sliep weer verder (of na het geven van een speentje). Sinds deze week slaapt ze dus niet meer in voor een tweede ronde. Vanmiddag sliep ze maar een half uurtje. Lekker met papa gespeeld, gedoucht en de fles gekregen. En toen viel ze natuurlijk gelijk bij mij in slaap. Na 20 minuutjes in bed gelegd. Werd na een half uurtje wakker, maar is toch weer ingeslapen (zonder puckababy of slaapzakje). Ach, als ik lees dat een uurtje slapen tussen de flessen niet heel vreemd is ga ik me er verder niet meer druk om maken. Als ze straks minder flessen krijgt en nog maar twee slaapjes gaat doen overdag worden ze misschien wat langer weer? Ik geef nog geen fruit/groente Peppers. Maar kreeg wel een mail van nutricia. Dan kan je je inschrijven voor een tweewekelijkse nieuwsbrief over bijvoeding. Op hun website staat dat je met je cb moet overleggen hoeveel melk je kleintje nog nodig heeft. Hier niet naar buiten geweest vandaag. Harde wind, koud, regen... Vanavond wel weer een stukje zelfgebakken appeltaart met slagroom en een cappuchino. Nu al trek in!
Haha, heeft ze net dus bijna twee uur geslapen. Ze werd wakker toen wij dingen gingen pakken om het eten te maken. Daarvoor lag manlief te slapen op de bank en ik te computeren. Het was dus stil in huis. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Ze is wel echt een meisje dat er graag bij wil zijn.
@Peppers, hier ons schema, tijden wisselen weleens met +/- half uurtje 8.00 fles 180/6 10.30 fruit 12.00 fles 180/6 16.00 fles 180/6 18.00 groenten 20.00 papfles 190/6 @Liesben, wat goed Eelco in zijn ledikantje!! En dan ook nog zo lekker geslapen Stacey heeft nooit in een wiegje gelegen dus dat was helemaal zo'n klein hoopje in dat grote bed @Jessie, spannend hoor. Nog even en je wondertje ligt in je armen. @Josjo, ik vond dat je "beste" vriendin ineens heel raar doet, ik zou het zo geen beste vriendin kunnen noemen.... Moelijk hoor. Hopelijk komen jullie er uit. @Hier, ons meisje is verkouden Zaterdag waren we bij vrienden en ze wilde maar niet slapen, ik dacht dat het door de temp kwam op de kamer want dat was 22 graden en op haar eigen kamertje wordt het niet warmen dan 19 graden maar toen we thuis kwamen wilde ze ook niet slapen en werd die nacht om het uur weer wakker. Gisteren is ze dus verkouden geworden dus ik denk dat dat aan het wringen was zaterdagnacht. Vanacht wat beter geslapen, wel af en toe wakker van hoesten of een dichte neus maar dan viel ze snel weer in slaap. Ze begint eindelijk wat meer verschillende geluidjes te maken, het duurde even maar nu geluid genoeg Alleen het schaterlachen blijft uit, ze heeft de grootste lol maar ze krijgt er geen geluid uit dat merk je aan haar. Ach dat komt vanzelf ook wel goed. Haar slaapjes zijn ook aan het veranderen, ze slaapt nu na haar 1e fles 1,5 a 2 uur en dan blijft ze wakker tot de volgende fles daarna slaapt ze vaak heel de middag (tot de volgende voeding), na de 3e fles weer een uurtje ofzo en dan blijft ze vaak wakker tot de laatste fles van 20.00 uur, soms slaapt ze dan nog van 19.00-20.00 maar gebeurt niet vaak meer. Als ze wakker is is ze zo tevreden en vrolijk. Meiden vraagje: Geven jullie je kindjes tussendoor iets anders te drinken? Zoals water/thee/diksap o.i.d.??
Wat een heerlijke slaapkop die Stacey! Wat zijn kids dan toch verschillend hè? Hier ligt Pim alweer een uur te kletsen in zijn bed, al lijkt het nu even stil. Vanochtend banaan met mango gemaakt. Vond meneer erg lekker. Ik ook trouwens. Zo naar cb. Ben benieuwd.