mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van die diksap ga ik ook vragen! Ik geef nu niets anders drinken dan melk. Alleen een keer thee gegeven toen hij koorts had. Ik heb ook wel de indruk dat hij genoeg eten en drinken krijgt op een dag. Misschien wordt dat belangrijker in de zomer?

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Fee krijgt al sinds ze 8 weken was, smiddags tussen de voedingen door, 60ml aangelengd SAP. Biologisch appelsap voor 4+ maanden. Ik leng het aan: 1 kwart sap met 3 kwart warm water. Ze drinkt het altijd achter elkaar op.

3. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    #703 Peppers, 23 jan 2012
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012
    Net terug van cb. Pim in slaap gevallen onderweg naar huis dus die staat nu buiten in de tuin, voor het raam zodat ik het zie als hij wakker wordt.....

Wonderlijk: Pim is sinds afgelopen donderdag (meting bij kinderarts in ziekenhuis) 1,5 cm gegroeid en 50 gram afgevallen. Is nu 67,5 cm en 6970 gram. Hmmm....Meten is weten...Maar ik heb zelf goed gekeken vandaag en deze meting leek wel echt te kloppen. We vergeten die van donderdag dus maar.
    Conclusie: lengte zo goed als gemiddeld en gewicht op de lijn onder het gemiddelde.
    Ons Pimmetje, met zijn bolle toet, mag dus nog wat meer gaan eten: alle flessen 210/7 en het liefst ook een keer pap per dag (ipv een fles). Naast dus een fruithap en een groentehap. Vindt hij vast niet erg! Nu was het de laatste week inderdaad wel zo dat hij steeds vaker moest huilen als zijn fles op was. Jeugdarts zegt dat het best kan dat hij gewoon nog steeds aan het inhalen is. Hij is ook van 45 cm naar 67,5 gegroeid! Gemiddeld groeit een baby 25cm per jaar en Pim is dus in een half jaar al 22,5 cm gegroeid! Nou ja, best goed nieuws. Papa en mama zijn ook allebei lang. papa is 1,95 en mama 1,78. Dus Pim was al opvallend klein bij zijn geboorte.

Verder alles positief. Tip over oorsmeer was om een punt van hydrofielluier nat te maken met gekookt wat en dat in het oortje te doen. Dan zou de smurrie vanzelf meekomen. Hou jullie op de hoogte....

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zo wat een verschil met S zeg....Ze was bij 4 maanden 7.250 gram alleen haar cm's gaan langzaam ze is 61cm.
    Ze zit met gewicht tegen de bovenste lijn en met lengte tegen de onderste lijn.

Joh ieder kindje heeft zijn eigen bouw en groei tempo, komt allemaal goed.

Had je nog gevraagt van de diksap toevallig?

Goede tip van het oorsmeer, S heeft dat best veel. Ga ik zeker proberen! :)

5. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel stom maar dat heb ik dus vergeten te vragen......

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #706 mmiiiiir, 23 jan 2012
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012
    Wow bizar veel zeg, 22,5 cm in een half jaar...!

Oorsmeertip is wel een goede! Ik kreeg een soortgelijke tip voor het schoonmaken van het neusje: Watje nat maken, puntje aan draaien en in t neusje ronddraaien. De kraamzorg adviseerde om niet met zo'n leegzuig ballonnetje te werken, waarom weet ik eigenlijk ook niet. :(

Ben met terug van het ziekenhuis, heupfoto gemaakt. De officiële uitslag duurt nog een week (waarom, vraag je je af? Kwestie van even naar een foto kijken...) Maar de verpleegster zei dat de radioloog het er goed vond uitzien. Afkloppen natuurlijk, maar mijn mama-instinct zei dat ook al. ;):cool:

Nog even over dat drinken: ik denk dat als je kind genoeg plast, het allemaal niet zó veel uitmaakt. Inderdaad misschien iets om vooral bij warm weer in de gaten te houden. In "De tevreden baby' wordt dus al héél vroeg (bij 6 weken) geadviseerd om water of zwaar aangelengd sap te geven. Waarom kan ik me niet herinneren, mezelf kennend heb ik me dat niet eens afgevraagd...

S inderdaad een kleine mollige! Ach kan nog alle kanten op... Fee is best lang geworden tijdens de laatste meting, maar nog steeds iets korter dam gemiddeld. Toen ze laatst naast een leeftijdsgenootje lag was het verschil duidelijk:.... Fee heeft nogal korte pootjes....! Ach groeit vast wel weer in verhouding... En wie weet zijn korte benen héél hip over 16-25 jaar!

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    S heeft korte bovenbeentjes, dit was tijdens mijn zwangerschap al duidelijk. Ach klein maar fijn! :)
    Het cb hoor ik er niet over dus dan zal het wel goed zijn, trouwens als ze er wel over beginnen dan is het ook goed hoor.
    S heeft nooit teveel gekregen en krijgt ze nu ook niet.
    Ze zou 210 mogen drinken maar dat krijgt ze zelfs niet weg dus blijft het lekker op 4x 180/6.
    Komt allemaal wel goed, zodra ze straks meer gaat bewegen enzo.
    Ze is niet dik en zolang ze tussen de lijnen blijft vind ik het ok.

@Peppers, haha okee. Geeft toch niks het is niet van levensbelang he diksap of geen diksap. ;)

Zo mijn huisje is weer lekker aan kant, nu alvast een deel was wegwassen en morgen de rest.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ons meisje net lekker in bad gedaan en flesje gegeven. Nu ligt ze lekker in haar bedje.

En mama....die ligt plat op de bank.
    Ineens krijg ik pijn in mijn bil en dit straalt uit naar mijn been.
    De pijn is alleen uit te houden als ik plat lig of sta en dan niet op mijn rechterbeen steun.
    Waar dit nu weer opeens vandaan komt, geen idee.

Fijne avond meiden!

9. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @vlinder wat vreemd zo ineens pijn. Doe maar voorzichtig aan.

@mmiiiir ja moederinstinct is meestal goed hè. Fijn dat het erop lijkt dat ze geen afwijking heeft.

@peppers nou jullie kleine man groeit goed, 22,5 cm in half jaar. Fijn dat alles verder goed is.

@liesben wat goed dat Eelco in zijn ledikantje heeft geslapen.

Hier gisteren nog met ons meisje bij HAP geweest. Was sinds vrijdagavond erg benauwd en kreeg steeds meer zeehonden hoestje. Verder geen koorts en ze dronk ook gewoon goed. Maar omdat ze onder de 3 mnd zat wilde ze haar toch zien. Gelukkig zit het niet op haar longetjes, maar hoestje klonk wel als het RS hoestje. Goed het drinken in de gaten houden en haar temp. Vandaag heeft ze wel elke fles minimaal 30 laten staan, maar ze drinkt dus nog wel redelijk.
    We mochten ook ventolin puffer meenemen, maar we konden ook afwachten dus dat dat doen we nu. Als het niet verbeterd deze week naar huisarts. Verder nu neusspray gebruiken.
    Het is wel heel zielig en het klinkt zo akelig:(

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Achos, hopelijk zet het niet door en is het geen RS. :(
    Hopelijk knapt ze snel op, altijd zo zielig als zo'n kleintje niet lekker is.

Ons meisje is ook verkouden en heeft regelmatig een hoestbui maar het is geen rs hoestje (weet ik toevallig omdat de kleine van een vriendin RS heeft gehad).
    Ook laat ze nu wat van haar fles staan maar dit komt omdat ze moe is omdat haar neusje verstopt zit.
    Ik heb net voor de fles een zoutoplossing gedaan bij haar en er staat een halve ui op haar kamertje en tot nu toe is ze niet wakker geweest.
    2 nachten hiervoor werd ze regelmatig wakker.

Ik ga morgen even langs de ha als de pijn niet weg is.
    Ik lig al heel de tijd plat maar de pijn blijft en doet best zeer.

Oja dames, we hebben donderdag de kennismaking met de gastouder. Heb haar vandaag gebeld nadat ik het nummer van het gastouderbureau heb gekregen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat de 1e indruk via de telefoon niet echt positief is....:(
    Ze was best kortaf, leek wel geirriteerd.
    Maar goed we wachten de kennismaking maar eventjes af voordat we een oordeel en beslissing nemen.

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    #711 josjo, 24 jan 2012
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
    peppers: goh wat apart, 1,5 cm kleiner geworden ;). maar gelukkig alles verder goed. En dat inhalen kan ik me wel iets bij voorstellen, Annelynn heeft het inmiddels wel ingehaald maar dat van die 25 cm per jaar...Annelynn zit nu al op 23! :$ jeetje...

Over dat diksap, dat heb ik dan weer gevraagd de vorige keer :). Miiir, volgens mij staat er op de fles bij babies 1 op 10, niet 1 op 4? Maar misschien heb jij andere sap... Hier werd gezegd; of fruit of diksap, niet allebei want dan krijgen ze teveel suiker binnen. Dan gewoon water of thee geven. Wij moeten wel 1 flesje water of thee geven omdat we nu nog maar 3 flessen geven. Grappig hoe de adviezen dan zo verschillen, want wij mochten juist geen 210/7 meer geven... nu krijgt ze 3x180/6

vlinder wat ontzettend balen van die pijn! Heb het ook vaak en je bent meteen zo onthand, zeker met n kindje kan je dan zo weinig he... beterschap!

En die gastouder, oh jee niet fijn zo'n eerste gevoel.... dat hadden wij ooit met onze trouwambtenaar en achteraf had ik toch liever een ander gekozen, best belangrijk dat die klik er is he.... hopelijk valt het mee!

wennes; zielig. Ik weet niet wat een RS hoestje is. Ken alleen pseudokroep, maar dat zal wel wat anders zijn dan? Is ook heel erg benauwd, zo zielig. En ook eng de eerste keer he? sterkte...

hier met mijn vriendin nog steeds niet goed. Hebben gebeld maar voelden ons allebei aangevallen dus uiteindelijk heeft zij opgehangen. Ok ik zei ook wel wat heftigs, ze had gezegd dat de dingen altijd op mijn manier moeten. Ik vroeg haar om voorbeelden omdat ik het niet herkende en daar moest ze dan over nadenken. Ze noemde me 'altijd zo dominant'. Nou ja, op zich ben ik ook wel meer dominant dan haar, maar dat ze hier blijkbaar zo veel last van heeft en dus ook nooit heeft gezegd... ik schrok er nogal van. Ik zei uiteindelijk; misschien moet je dan maar een vriendin zoeken die wel aan je verwachtingen voldoet. En toen hing ze op. Tja, had ik ook niet moeten zeggen (heb haar n uur later ook teruggebeld en dan gezegd) maar goed, ze nam niet op, dus vm ingesproken. Daarna weer een paar keer heen en weer op de whatsapp. En ze zei; blijkbaar kunnen wij nu niet praten. Tja, heb daar wel moeite mee... merk dat ik niet zo vrolijk ben en daar heeft Annelynn dan last van. Was gisteren echt niet de mama die ik hoor te zijn. Dit moet dus niet te lang duren want dan kies ik toch echt voor mezelf...

sorry voor dit lange verhaal weer, als jullie me beu zijn dan zeg het maar hoor :)

oh en heb weer nieuwe foto's in mijn album geplaatst :D

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nee joh schrijf hier maar lekker van je af hoor! Daar zijn we voor toch?

Wel balen dat het maar niet lukt om eruit te komen zeg.
    En die opmerking die je maakte zou ook typisch wat voor mij zijn hoor, eerst alles eruit gooien en dan pas nadenken.
    Ik begrijp alleen niet van je vriendin dat ze er nu pas mee komt dat ze je "dominant" vind als ze het altijd al heeft gevonden....
    Tja ik vind echt dat ze ineens raar doet hoor, zomaar uit het niets eigenlijk....
    Ik zou het nu anders even laten rusten zodat jullie allebei even de tijd hebben en later misschien rustig hierover kunnen praten.
    Steek nu even de tijd in jezelf en je gezinnetje meis.

13. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    #713 Peppers, 24 jan 2012
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
    Hij is 1,5 cm gegroeid Josjo, gelukkig niet gekrompen. Dat komt pas over zo'n 70 jaar.... Ik denk dat er qua groei in die laatste weken van de zwangerschap gewoon nog heel veel gebeurt en dat moesten onze kleintjes buiten de buik doen. Maar gelukkig doen ze dat allebei heel goed!

Wel naar hoor, dat gedoe met die vriendin. Je kunt er op een gegeven moment nog zo weinig mee, met die verwijten. Zeker als het om je karakter gaat wat je wordt verweten. En zoiets als dominantie is volgens mij altijd een wisselwerking in een vriendschap. Als zij het gevoel heeft ondergesneeuwd te raken moet zij misschien zelf wat meer ruimte pakken ipv jou dominantie verwijten.
    Volgens mij vindt niemand het overigens erg dat je er hier over schrijft hoor. We zijn inmiddels allemaal benieuwd hoe het afloopt;)

Tja, waarom je een week moet wachten op zo'n uitslag Mirr? Nou ja, in dit geval hoef je gelukkig niet enorm in de zenuwen te zitten.

Spannend die gastouder Vlinder! Als de klik er eventueel niet is dan op zoek naar een ander? Eerst maar eens kijken inderdaad. Misschien is ze gewoon niet zo goed aan de telefoon ;)

Wennes wat naar dat jullie kindje ziek is. Het is ook echt zo'n ziektijd hè? Wordt tijd dat het lekker gaat vriezen zodat al die bacterieen het niet meer zo fijn hebben!

14. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke foto's weer Josjo. Het wordt steeds meer een meid, het echte babyachtige gaat er een beetje af hè! Weer een leuke nieuwe fase. Ik zie dat Annelynn al in een stoel zit? Is dat een tripp trapp met babyset of wat anders? Kan het niet goed zien. Zit ze daar al vaak in? Ik denk dat het hier nog wel even duurt voor hij in de stoel kan.

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    nou, hier net n berichtje gestuurd met de vraag: hoe gaan we nu verder? Heb gezegd dat ik al een week verdrietig ben en dat ik dat niet meer wil. Haar gevraagd wat zij wil wel/geen contact etc. Ik kreeg een berichtje terug dat het allemaal groter werd dan ze wilde etc. Heb haar nog wel gezegd dat ik er mee zit dat ze vindt dat alles altijd op mijn manier moet en gevraagd of ze voortaan dat wil zeggen en dan ook van mijn part: dit bedoelde ik nou.. dan snap ik wanneer ze het bedoelt en kan ik er ook iets mee. Ik ben ook wel dominanter en als zij daar last van heeft moet zij er iets mee (goede opmerking peppers, dat zei mijn man ook haha) maar ik moet er ook iets mee. Als ik me er in kan vinden wat ze zegt natuurlijk en een karakter veranderen gaat niet natuurlijk... nou ja, wordt vervolgd haha ik houd jullie op de hoogte...

en vlinder ook al zo'n goed advies :) fijn dat ik hier gewoon even kon spuien en dan ook nog gratis en voor niks goede adviezen krijg :D

peppers gegroeid haha ik dacht al dat ik het niet goed had maar was te lui om terug te lezen ;). Onze kindjes doen het super ondanks een moeilijke start, trots op :D

ze zat gisteren voor het eerst in de tripptrap met babyzitverkleiner en een heel leuke roze/bruin geblokte hoes. Ook n fijn ding trouwens, want de pompoen die aardig vlekt, veeg je er zo van af :D. Ze zat nog niet superstabiel maar in de wipstoel (nuna leaf) probeerde ze altijd overeind te komen met n hoop gezeur omdat het niet lukte dus nu dit maar. Ze komt heel ver naar voren alsof ik de hap niet naar haar mondje wil brengen of niet snel genoeg haha. Maar het zitten gaat wel elke dag beter. 2 weken geleden kon ze er nog niks van, dus kan snel gaan peppers!

Hoe zou het met kaat zijn eigenlijk en met liefprinsesje, jem1979 en norwegian sky??? joehoeoeoe :)

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier weer naar het CB geweest. Eelco weegt nu 6690 gram en is 62,5 cm lang. Hij groeit dus goed kunnen we zeggen :)
    Arts was zeeeeer te spreken over hem! Hij doet precies alles wat hij moet kunnen.

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ff korte reactie via telefoon: Josjo had het niet over diksap maat gewoon appelsap....! Was anders idd ondrinkbaar zoet geweest...!

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh hahaha ik dacht al ;) hihi

fijn liesben, eelco doet het gewoon super! Hoe voel jij je nu dan? Een poosje terug was je heel verdrietig over alles, lukt het nu beter om het een plekje te geven?

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het gaat eigenlijk heel goed Josjo..soms nog wel eens verdrietig, maar over het algemeen supertrots op ons mannetje!

Kijk deze foto nu eens, net genomen..dan smelt je toch? ;)

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Aaaah wat een lieve foto!! Super dat hij het zo goed doet en het cb tevreden is. :)
    Doet jou ook vast heel goed.

Hier vanmiddag eindelijk het 1e schaterlachje:D
    Ze lacht al veel en heeft de grootste lol alleen het geluid erbij lukt haar niet goed dan was meer AAAAAAAAAAAAAAAAAgh .
    Nu dus echt een lach, oooh ik smolt en lach dubbel.

Deel Deze Pagina