Aaaaah liesben, cute!! Zeker smelt En vlinder, leuk he? Hier ook wel hardop lachen maar ik kan niet wachten tot t echte schateren haha lijkt me geweldig! Hier lijkt de lucht echt te klaren met mijn vriendinnetje en we hebben goede afspraken gemaakt om dit in de toekomst te voorkomen. Volgende week gaan we naar de sauna als t goed is en dat is altijd wel n goed bijklets moment... Long overdue in elk geval, we leefden n beetje langs elkaar de laatste tijd geloof ik en dat zij zich soms zo voelt moet ze voortaan beter uitspreken en ik moet er ook meer op letten en ach dan gaan we het zien maar komt wel goed verwacht ik... Zijn toch al 13 jaar vriendinnen he.. Ze heeft ook lieve dingen gezegd dus ben wel weer blij
Josjo, wat fijn dat het de goede kant op gaat. (hihi, grappige opmerking Peppers). Eelco lekker gegroeid en doet het goed! Oh echt heel lief die foto, dat duimpje in z'n mond. Miirrr, afwachten op de uitslag. Maar moedervoorgevoel is heel wat waard. Verkouden, hoestende kinderen. Naar. Lijkt me zo eng als ze benauwd zijn. Sophie is nog helemaal niet verkouden geweest. Alleen wat snotjes in haar neus. Hoop dat de gastouder in het echt een stuk beter overkomt Vlinder. Uuuhhhh...nog iemand vergeten? Gister gewerkt en nagym geweest. Vandaag gewerkt en weer eens hoofdpijn. Echt vaak de laatste tijd. Heel vervelend.
Haha peppers ik hou wel van die humor Zeehondje, had je dat voor je zwangerschap ook vaak, hoofdpijn? Vervelend zeg! Zo lekker zwemmen, moet nog twee kilo en ben dan weer terug op gewicht, hoe is dat bij jullie? Al de zwangerschapskilo's kwijt?
Houden zo Zeehondje, dat niet verkouden zijn. Sophie gaat ook niet naar de kdv toch? Dat scheelt waarschijnlijk. Wel vervelend dat jij niet lekker bent. Denk je dat het met de drukte van dit nieuwe leven (kind, werken) te maken heeft? Mooie foto Liesben! En wat heerlijk dat hij het zo goed doet. Een zorg minder lijkt me. Fijn ook dat het met jou beter gaat! Heb je ook contact met andere ouders met kinderen met Down of zoek je dat juist niet op? Josjo: Was in zwangerschap 18 kilo aangekomen maar ben gezegend met een snelle spijsvertering dus was na twee maanden weer op gewicht. Hoop over een paar weken weer wat te kunnen hardlopen, lijkt me weer lekker want mijn conditie is nog niet zo geweldig. Ego: met mijn voornemen om dingen los te laten en meer in het hier en nu te leven gaat het redelijk maar heb net besloten dat ik een mindfulnesstraining ga doen. Start 7 feb, elke dinsdagavond van 19:30 tot 22:00 gedurende 8 weken. Ben benieuwd!
Pffff op gewicht???? Voor we met de IVF starten woog ik 63 kilo en totaal aangekomen 21 kilo, na de bevalling was ik gelijk 8 kilo kwijt maar nu blijf ik hangen op 72 kilo en krijg het er gewoon niet af. Maar zodra het weer een beetje weer wordt dan komen de skeelers uit de kast en ga ik weer skeeleren, dit deed ik voor mijn zwangerschap ook ong 15 a 20 km en 3x per week. Ik heb dus nog zo'n 8a9 kilo te gaan.
Ik zat 3 weken na de bevalling al weer op mijn gewicht...nu is dat nog altijd veels te veel, maar goed..ik zat wel weer op mijn gewicht
Oh, en peppers..ik heb wel wat contact met andere moeders van kindjes met Down. Hier op zp (een besloten clubje) en nog ergens op het weeweewee.
Op gewicht: ik wil er nog minimaal twee maar liever nog vier kilo af. Ben (sorry) hartstikke slank hoor: nu 61 kg. Maar dat was dus 57 kg en die laatste kilo's maken dat ik helemaal geen taille meer heb, buik kan echt nog véél strakker en ik pas nog maar de helft van mijn kleren..... Van de IVFs ben ik overigens niet aangekomen.... Ik doe iedere dag buikspieroefenen, heb versies met en zonder Fee. En zo af en toe heb ik weer gesport. Maar ik vind het wel lastig met Fee, tot nu toe heb ik haar meegenomen maar als ik in de avond ga sporten, wil ik dat niet doen. Wordt denk ik wachten tot ze slaapt (dat duurt gelukkig niet zó lang) en udan de babyfoon aan de buren geven. Tja als je alleen bent is dat wel wat lastiger dan wanneer er ook een pappa is... Liesben: goed dat je wat andere down mamas gevonden hebt! Lijkt me fijn om met vrouwen in dezelfde situatie zitten ervaringen te delen. Maarruh... Wil je hier niet kwijt! En ik heb me behoorlijk gehecht aan Eelco, voelt net als Pimmetje en alle dametjes toch als "één van ons"... Peppers: stoer hoor, keuze mindfullness. You go girl, investeren in jezelf, krijg je vaak een heleboel voor terug en je omgeving ook! Josjo: goed om te lezen dat jij en je vriendin weer op een positiever spoor zitten! Wennes en Vlinder: hoe is het met de ziekenboeg? Fee gelukkig ook nog nooit verkouden... Ik hoop dat dat nog even zo blijft... Lijkt me héél erg zielig.... Borstvoeding: ik heb me SUF gekolfd de afgelopen week.... Kolven stimuleert immers de melk productie, heb bijvoorbeeld soms een avond ieder uur opnieuw gekolfd. Van een andere lactatiedeskundige kreeg ik de ip om Fee véél aan te leggen, iedere twee uur bijvoorbeeld. Gevolg: een gefrustreerd meisje aan de borst.... Gisteravond heb ik besloten dat ik nog maar twee borstvoedingen ga geven: die van 7 uur en om 18 uur. Ik kolf na deze twee voedingen nog goed na, daarnaast kolf ik om 11 uur en om 23 uur. Fee krijgt dus naast de twee voedingen aan de borst, nog 1 of 2 mamamelkflesjes en dus ook nog 1 of 2 kunstvoedingen. Is zo goed te doen voor mijzelf en voor Fee. En dan zien we wel weer, over een maandje... Ik vind het zo lekker makkelijk dat ik 's morgens de eerste voeding in bed kan doen! En met borstvoeding kun je ook weg zonder gedoe met flesjes en warm water enzovoorts....!
Nog een klein leuk Fee-nieuwtje: mevrouw begint te kletsen! Zó gezellig... Er zit nog niet véél variatie in: het is echt "wawawaaa wawawa" maar ze weet het met zó véél overtuiging te brengen dat het gewoon onbeleefd lijkt om haar te onderbreken... Ook gaat ze al met geluid lachen, lijkt me wat vroeg als ik Vlinders verhaal lees? Soms lijkt ze ook mee te "zingen" met de muziek, maar dat lijkt me misschien wat ver gezocht... We hebben wel andere muziekvoorkeuren: Fee houdt van de zoete kinderkoortjes, mama vindt de sesamstraat-CD toch echt leuker.... Heb weer wat fotootjes toegevoegd in haar foto-album....
Is niet vroeg hoor, Stacey is gewoon wat later Ze is laat met verschillende geluidjes enzo. Tot 1 weeke geleden deed ze een geluidje en als ze dan wat anderts kon deed ze dat andere niet meer maar nu begint dat ook beter te worden en blijft gewoon alle geluidjes maken. Ze verteld nog geen hele 'verhalen' maar kleine geluidjes. Met de verkoudheid gaat het goed, ze heeft er niet veel last van en eigenlijk is het niet helemaal doorgebroken zeg maar. Ze zit niet potdicht ofzo, alleen veel niesen, hoesten en af en toe een loopneusje. Toen ze 1 weekje was is ze flink verkouden geweest, de groene snottebellen hingen toen aan haar neusje en als ze toen nieste kreeg je gelijk een douche.
Ff snel vanaf foon. Ons meisje gisteren opgenomen in zh. Hopelijk vandaag weer naar huis. Kom later terug. Gaat nu redelijk met dr. Kusss
oh jee wennes, dat is heftig! wat is het RS virus eigenlijk? miir: wat leuk, dat kletsen en lachen he! Genieten maar! Het wordt alleen maar meer en meer. En nee, onderbreken zou onbeschoft zijn haha. Ik zeg altijd echt waar? en toen? en dan grijnst Annelynn nog harder en kletst ze weer door, soms met lichaamstaal erbij haha, zoooo leuk om te zien! En nee Feetje is niet heel erg vroeg en Stacey is ook niet superlaat hoor, alle kindjes hebben andere dingen waar ze op focussen en ze kunnen zich niet op alles tegelijk ontwikkelen. Dus waar de een straks al loopt met 9 maanden en de ander met 14 ofzo, zal die van 14 maanden misschien eerder kletsen bijvoorbeeld. Volgens mij werkt het zo toch? dat afvallen is moeilijk he vlinder! Ik stond ook een hele lange tijd stil terwijl ik toch echt weer sportte en mijn best deed (stiekem ook wel regelmatig chipsjes enzo hoor) maar nu gaat het steeds beter. Hou me redelijk aan het Sonja dieet (en met redelijk val ik al val, jeuj) en sporten. Vooral mijn zwembandje wordt nu zichtbaar minder (nou ja, zwembandje is ook overdreven maar ik kan daar wel een hap vet vastpakken zeg maar ) Me net ingeschreven voor de marikenloop weer 10 km en gezegd dat ik er 55 min over ga doen aaargh hihi. Heb ik weer n doel om naartoe te werken... Miir, ben jij weer aan het klimmen?
Jeetje Wennes, wat heftig. Hoop dat jullie weer thuis zijn op dit moment. Afvallen. Weer snel eigenlijk op gewicht van voor de zwangerschap. Maar toen was ik door de hormonen (van twee jaar lang regelmatig spuiten) wel een paar kilootjes aangekomen. Die wil ik er eigenlijk wel af, maar ben absoluut geen sporter. En toch vind ik de nagym heel erg fijn om te doen. We hebben thuis een crosstrainer, dus als de nagym is afgelopen in ieder geval elke maandagavond daar op staan. Heb trouwens wel een beetje vetbuikje gekregen Twee weken geleden begon Sophie opeens heel veel geluid te maken en ook echt hardop te lachen. Nu doet ze dat opeens veel minder, maar is ze heel erg bezig met proberen te draaien. Ligt steeds op d'r zij. Doorduwen doen we niet. Tip van m'n moeder. Dan zijn ze namelijk nog niet zover om ook weer terug te draaien en raken ze gefrustreerd. Maar ben benieuwd of ze zoiezo ook gelijk terug kunnen draaien. Morgen tweede prikjes!
Gatsie Wennes....hopelijk zijn jullie weer thuis! Mirr, schattig he, dat "geklets"? En dat hardop lachen? Ik vind het zo aandoenlijk! Enne..ik ga ook niet weg hoor Maar het is indd wel eens fijn om ander moeders met Down-kindjes te horen. Maar ik wil ook weer niet teveel nadruk leggen op zijn Down. Het is in eerste instantie ons prachtige mannetje, dat toevallig Down heeft. Dus ik vind het heerlijk om van allebei de werelden wat mee te krijgen