Haha indd Josjo ik kan ook aardig wat vastpakken daar Ach komt wel goed en zo niet weet ik waarvan het is @Wennes, hopelijk alweer thuis?? Morgen de kennismaking, we zijn benieuwd. We horen van alle kanten dat ze streng is en 2 gezichten heeft dus we wachten het af. Ik ben sinds vandaag ook met een andere gastmoeder bezig, daar ga ik dinsdag naartoe Voor info en dan neemt zijzelf contact op met haar bureau. Dat is een bekende van me en dat zijn superlieve mensen en leuk, ze zijn toevallig ook klant bij de cafetaria waar ik werk en zie dus dat ze super met de kinderen omgaan en ze hebben ook 1 kleintje van 3 maanden als gastkind en gaat helemaal super. Ik moet hiervoor alleen even uitpluizen hoe dat zit met opvang in het buitenland. Ik woon aan de grens in Nederland en zij net over de grens in Belgie maar volgens mij moet dat gewoon kunnen als je aan de grens woont. Dus denk eigenlijk dat de kennismaking van morgen niet veel nut heeft maar je weet nooit natuurlijk Ik ga nu lekker mijn bedje in, mijn ventje is gaan werken en dan kruip ik er altijd lekker vroeg in. Weltrusten meiden.
Goedemorgen Ons meisje heeft net lekker haar flesje op en nu nog even een kort tukkie. We gaan zometeen naar het CB, ben heel benieuwd hoeveel ze nu weegt en vooral of ze in de lengte al wat gegroeid is.
wennes, hoop dat het al wat beter gaat....? Vlinder, ben benieuwd ja. Wat was de vorige meting ook alweer? Zit lang tussen deze twee afspraken he? zeehondje, je hebt groot gelijk hoor als je het niet wilt doorduwen, maar of ze al meteen ook kan terugrollen is maar de vraag. Sommige kindjes kunnen van buik naar rug eerder. Bij ons zie je de pogingen nu ook en ik help haar omdat ze op een gegeven moment echt gaat zeuren en piepen als ze een tijdje op haar buik ligt. Ik help haar dan op haar zij tegenwoordig, dan is het stukje naar de rug simpel maar dat moet ze dan wel zelf doen. Ik kan haar in elk geval niet zo laten liggen haha dus ik moet wel helpen.. Hier vanmiddag weer sporten. Bij ons kan dat tussen de middag en je krijgt er een half uur extra pauze voor. Fijn hoor. Sinds een week zie ik mijn middel weer verschijnen, de 'zwemband' is echt de helft sinds vorige week (of twee weken). Straks op de sportschool weer wegen, was vorige week 69.1, ben benieuwd
Ja zeker lang, ik heb pas 20 maart weer een afspraak. Net gewogen en gemeten en de cm's gaan nu wat sneller en het gewicht langzamer Vorige keer was op 22-12 en toen woog ze 7,3 en was ze 61cm en vandaag was ze 7,8 en 64cm. Het cb is heel tevreden over haar
Doortje is bevallen van een meisje, Naomi Fijn dat ze nu ook de lucht in schiet Vlinder . Heerlijk dat het zo goed gaat he!
Benieuwd naar hoe de kennismaking met de gastouder is gegaan Vlinder! En of Josjo nog is afgevallen..... Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk hoe het met de dochter van Wennes gaat. Laat je snel wat horen? Hier is weer nieuw dat meneer tussen 05:00 en 05:30 wakker wordt en gaat kletsen. Op zich geen ramp zoals ik al eerder schreef behalve dat het steeds vroeger wordt. Vanochtend was het dus 05:00. En hij blijft maar kletsen! Gaat dus ook niet meer slapen met als gevolg dat hij om 07:30 moe op het kdv komt. Ze stoppen hem dan ook snel weer in bed en meestal gaat hij dan wel weer slapen. Zal wel weer een fase zijn? Vanmiddag een afspraak op mijn werk om plan te maken voor mijn terugkeer. Best spannend om weer te gaan na 7 maanden!
Oe, da's wel vroeg ja Peppers. En jij wordt er dus wakker van? Vlinder, gastouder goed bevallen of gaan jullie zoiezo voor die andere? Goed gegroeid jullie meid. Wel grappig. Onze meid is dus even lang al! Cb vandaag ook 64 cm en 5720 gram. Precies een kilo aangekomen sinds de vorige keer. Prikjes gingen goed. Doortje welkom hier. Nu officieel als mmmama!!!
Ja leuk van Door, hè? Ik hoop dat ze gezellig komt meekletsen hier! Zeehondje: Poeh die is gegroeid...! Het hele kleine is er wel af nu hè? Maar nog héél lang héél schattig.... Wennes, ben benieuwd....? Vlinder: zo dat is heel wat centimeters erbij, zeg....! Ben benieuwd of de gastouder meeviel? Hier: vaste vrije donderdag. Wat een luxe hè, parttime werken? Heb vanmorgen in alle rust boodschappen gedaan en zometeen ga ik weer even twee maaltijden voor vier personen maken... Invriezen in porties en we kunnen er weer even tegenaan. Je hebt thuisblijfmoeders die dat zwaar vinden, daar snap ik niets van...! Vind het echt geen probleem om het hele huishouden en de zorg voor Fee alleen te doen en daarnaast te werken. Heb even overwogen om een hulp im de huishouding te nemen maat dat vind ik echt niet nodig... Hoe kijken jullie daar tegenaan? Ik denk dat ik het misschien ook wel niet als zwaar ervaar omdat ik Fee niet zo vanzelfsprekend gekregen heb? Ik geniet zo van het moederschap, van de meest stomme dingen (ook Fee ligt de laatste tijd vaak te kletsen om een uur of 5, Peppers) vind ik leuk....! Peppers: als ze ligt te kletsen krijgt ze van mij haar speentje, dan is ze stil TOT half 7. Geen idee eigenlijk, of ze dan weer gaat slapen....! Josjo: ja weer begonnen met klimmen. Pff hardlopen, moet il niet aan denken hahaha.. Daar word je veel te moe van, jij liever dan ik, die Marikenloop....
Hoi hoi, Ff snel, we zijn net weer thuis gelukkig. Het gaat weer de goede kant met de kleine meid op. Ze is weer veel wakker, lacht en kletst weer en kan weer krijsen Ze denken aan het rs virus maar definitieve uitslag was nog niet binnen. Benauwdheid en hoesten kan nog even aanhouden. Gelukkig zie ik aan haar dat het de betere kant op gaat. Ga nu paar uurtjes rusten want heb bijna niet geslapen. Vanaaf verjaardag dus denk dat ik morgen bij kom lezen en uitgebreider zal reageren.
Pim kan ook heel goed kletsen met een speentje in zijn mond.... Leuk, een nieuwe mmmama erbij! Gefeliciteerd Doortje! Mirr: weet niet goed of ik het zwaar vind want werk dus nog niet. Wij hebben wel hulp bij het huishouden maar dat had te maken met het feit dat ik het zelf niet kon doen. Wel net voor het eerst een heel naar gevoel over het feit dat anderen voor mijn mannetje zorgen en dat ze op het kdv dingen met hem meemaken die ik niet meemaak omdat ik er niet bij ben. Werd er beetje triest van! Beetje verlate loslaatreactie denk ik. Pim gaat al vanaf 1-11 naar het kdv maar alles stond zo in het teken van mijn lichamelijke herstel dat ik nog helemaal niet aan dat soort gevoelens ben toegekomen. Komt wel goed. Ik weet ook dat je mij niet de hele week alleen moeder moet laten zijn en dat ik daarnaast ook mijn werk nodig heb. Maar toch: mijn kleine lieve kereltje, zo veel bij andere mensen
oh gelukkig wennes! Wat is het rs virus eigenlijk? Gelukkig is ze weer vrolijk... nu lekker uitrusten en weer genieten dus! miiir: Maar dat klimmen is ook vermoeiend hoor, superzwaar. Heb het een keer gedaan in Nijmegen. Kan jij ook over het plafond? peppers: oh ja, dat gevoel herken ik. Het slijt wel meis. Ik moet wel zeggen dat ik ook hoop dat de eerste stapjes niet op het kdv of bij oma gebeuren hoor, maar gewoon als ik thuis ben . Hier ook kraaien, meestal ergens tussen 5.30 en 6.15 begint dat. Geef haar n speentje maar als ze wakker wakker is dan spuugt ze hem uit en kletst ze verder haha. Vandaag viel ze weer in slaap en moest ik haar om half zeven wakker maken om naar oma te gaan... zielig vind ik dat eigenlijk. Dan ben ik liever thuis zodat ze lekker kan doorslapen. Maar ja, krijgt ze verder ook niks van. En is n ritje naar Millingen, half uur dus meestal slaapt ze dan weer lekker verder.. Ik vond op het begin het huishouden er bij doen echt heel zwaar. Zelfs bij douchen dacht ik; wanneer kan ik dat in godsnaam doen haha. Nu doen we het allemaal tussendoor. En Sjoerd doet ook veel, denk zelfs meer dan ik. Hier dus ook geen poets in huis, weet niet, vind een vreemd iemand in huis toch net niet wat eigenlijk... zeehondje, Sophie is lang dan he of niet? En idd miiir, dat baby gaat er op een gegeven moment wel een beetje af, helaaaaas... Weet nog niet wat mn gewicht is peppers, we hadden besloten om toch maar na het werk te gaan, dan vertrekken we een half uurtje eerder en omdat ik al om half acht ben begonnen betekent dat om 4 uur al weg... ben dan om zes uur ongeveer thuis gesport en wel en kan dan meteen het bad in met mn meissie (eerst ff afdouchen hoor )
Fijn Wennes, dat jullie weer thuis zijn en dat je goede verbetering ziet! Lekker rustig aan doen hè meid. Ik ben niet zo'n schoonmaaktype. Dus vind het niet zo moeilijk om erbij te doen. Aan het begin wel hoor. Dan was ik een beetje gefrustreerd dat ik ergens niet aan toe kwam. Nu heb ik daar vrede mee en doe het gewoon op een ander moment. En ze is idd lang. Zit op de +2 lijn!
@Wennes, wat fijn dat ze weer thuis is. Misschien dus toch het rs-virus? Hopelijk knapt ze snel op hoor!! We zijn bij de gastouder geweest en wat denken jullie??.................................................................. We zijn blij dat we toch langs zijn gegaan want het was super positief haha. Leuk huisje, heel lief met Stacey, ze heeft al die tijd bij haar op schoot gezeten, 2 zoons van 12 (tweeling), er was vandaag een ander opvang kindje van 3 jaar, ze heeft wel haar punten maar ik kan ook niet verwachten dat ze alles alleen op Stacey afstemd. Ze gaat vaak met de kids naar het bos, ze hebben een labrador van 7 jaar en die moet uitgelaten worden natuurlijk. Het beestje is zo rustig groet eventjes bij binnenkomst en dan gaat ze weer in haar mand liggen. Ze woont aan het bos. Woensdag start dus de opvang bij haar Ben heel erg benieuwd hoe Stacey het dan vind, als ik er niet ben enzo. Hihi, zo zie je maar meiden, geen conclussies nemen na 1 telefoongesprek.
Oh wat fijn Vlinder. Ideaal eigenlijk zo te horen. Denk dat ze het super naar haar zin gaat hebben daar. En als ze straks ouder is is het fantastisch om in het bos rond te banjeren!
Wat ik vooral ideaal vind is dat ze echt alleen daar is als het nodig is dus niet zoals op het kdv tussen bepaalde uren halen er brengen, dan betaal je ook voor uren die in principe niet nodig zijn. Het is vor 22 uur in de maand, zeer afwisselend omdat mijn man in de 5-ploegen werkt. Ene keer is het voor 2 uurtjes en de andere keer voor 5 uur. Echt flexibel dus
Wat grappig Vlinder! En wat een goed nieuws. Toch een fijn gevoel als de klik er is! +2 Zeehondje, dat is een lange dame! Leuk hoor. Wat een variatie in lengte en gewicht hier he? Ik vind klimmen ook erg stoer hoor Mirr! En wat grappig ook dat er hier meer vroege kletskindjes zijn! Ik heb ook het idee dat ze zoveel ontdekken en als ze dan wakker zijn dan willen ze lekker oefenen met hun stem, lekker over hun gezichtje wrijven met een knuffeldoekje en een beetje in het schemerdonker om zich heen kijken. Slapen is saai! Ik verwacht eigenlijk wel dat het gewoon weer een fase is. Vandaag was Pim wel erg moe op het kdv. Veel hazeslaapjes. Hij lijkt soms wat last te hebben van alle veranderingen in zijn voeding: de opvolgmelk is nieuw en de pap en dan ook nog twee keer groente/ fruit. Ik twijfel ook een beetje of het niet teveel is, even los van dat we het rustiger kunnen opbouwen. Ik ben ook benieuwd hoe het eetschema van Annelynn eruit ziet Josjo, want jij had het over 3 flessen? En waarom mag zij geen 210/7? Pim krijgt dus 3 gewone flessen, 1 pap en twee keer groente/fruit. Maar het is best lastig om dat allemaal in een dag te proppen! Het lijkt mij handig als Pim 's avonds zijn groenteprutje (en over een paar weken een combiprutje met iets van aardappel en vis/vlees en groente) met ons mee kan eten. Maar wij zullen pas rond 18:00 eten ivm werk. Hij krijgt nu om 18:30 de fles dus dat lijkt me veel te kort erop. Of maakt dat niet uit denken jullie? Heel veel later dan 19:00 naar bed zie ik ook niet zo zitten want hij is nu echt heel moe om die tijd. Ik weet dat op een gegeven moment de groente en fruit een fles gaan vervangen maar is dat dan de fles voor het slapen gaan? Zit hij dan met zijn avondeten vol genoeg om de nacht door te komen? Ik heb het idee dat ze de laatste fles voor het slapen gaan juist nog heel lang houden. Hmm, weet het niet zo goed. Had advies moeten vragen toen ik maandag bij het cb was...Iemand hier goede ideeen? Gesprek op werk was wel oke. Ga heel langzaam opbouwen, beginnend op 6 februari. Vandaag voor het eerst ervaren hoe het gaat worden: stond in de file en wilde snel naar huis want anders zou ik Pim niet meer kunnen zien voor hij zou gaan slapen. En dan het besef dat er meerdere dagen gaan komen dat je je kind misschien maar anderhalf uur op een dag meemaakt voor hij gaat slapen! En met een beetje pech en een flinke file misschien nog korter. Jeetje....Maar wat je zegt Josjo, het zal wel wennen. Trouwens, nu als hij naar het kdv gaat zie ik hem 's avonds ook maar anderhalf uur, maar toch is het gevoelsmatig anders als ik dadelijk werk. Gek he?
Fijn peppers, dat je rustig aan kan opbouwen. En ja, het went maar ik race ook altijd naar huis hoor Schema is nu: 7.00 180/6 10.00 fruit 12.00 180/6 16.00 groente en aardappel (vis en vlees begin ik niet voor de 7,5 maand mee denk ik) 19.00 180/6 met rijstebloem De fruit vervangt geen maaltijd, daarom max vijf uur tussen fles 1 en 2, de groente wel. Ze krijgt dan min 100 gram maar vaak is t ook iets meer. Als t niet zo'n lekker hapje is n paar drupjes diksap er bij en er moet nu ook olijfolie of zonnebloemolie bij, die vetten hebben ze nodig. Tussendoor geef ik nog wat water want ze krijgt ineens 180 ml minder op n dag. De groentehap moet wel zo groot zijn of goed gegeten worden dat t een fles vervangt. Zo heb ik t met het cb afgesproken. De eerste week was wennen en gaven we haar af en toe n fles tussendoor maar na een week was het wel goed. Op het kdv geven ze groente die ik meegeef, de fruithapjes hebben ze zelf altijd vers in huis. En je kan het cb ook iedere dag bellen he? Dan kan je overleggen wat voor Pim goed is...
Peppers: misschien moet je ook even afstemmen met de opvang, welk schema zij hanteren, aangezien je over een paar weekjes weer gaat werken? Tja kan me voorstellen dat je ertegenop ziet hoor, om Pim te missen. Ik had dat, zoals iedere mama denk ik, ook. Maarruh, ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu inmiddels ook wel weer leuk vind. De dagen dat ik vrij ben met Fee geniet ik dubbel van haar, maar vind het echt ook fijn om weer meer te zijn dan alleen een mama... Die anderhalf uur per dag is inderdaad weinig. Tel je ook de ochtenden mee? Voor mij is dat namelijk echt genieten: om half zeven haar bij mij in bed leggen, voeden en vervolgens nog een half uurtje gezellig kletsen en heel veel kusjes geven... En als je dan een dag later weer meer tijd hebt, dan maak je er ook wat van! Wandelen, samen in bad, enzovoorts, echt genieten!!! Vlinder: wat FIJN dat het gesprek goed ging! Sommige mensen houden niet van telefoneren, misschien was dat het wel? Zeehondje: haha ik ben ook niet zo'n schoonmaaktype. Gisteren heb ik bijv. drie maaltijden gekookt, eigenlijk moest ik ook stofzuigen, maar... er is altijd wel weer een nieuwe dag waarop je kunt stofzuigen toch? Ennuh, Feetje kruipt voorlopig toch nog niet... Wennes: fijn dat ze weer thuis is zeg... Wat was er nou allemaal aan de hand? Ik weet eigenlijk ook niet wat het RS virus is...
Even een fotootje spammen voordat ik met Sophie weer naar de fysio moet (die dus vond dat ze niet echt vooruit ging ). Ze ligt bijna altijd nu met haar hoofdje naar links!