mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    ... Wat ligt ze er gezellig bij, zeg!

Ik zal ook es een slaapfoto van Fee maken (in haar bedje). Haar bedje ligt er een stuk rommeliger bij hahaha!

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hey meiden,

@vlinder wat fijn dat het goed voelt bij de gastouder

@zeehondje heerlijk hè die slapende kindjes. Kan er uren naar kijken ( helaas wil ze overdag niet veel slapen ;) )

Hier gelukkig nog paar weekjes thuis voordat ik weer moet beginnen. Zo geen zin in....hihi. Nog maar even niet teveel aan denken.

Ons meisje blijkt idd het rs virus te hebben. Is een virus die op de luchtwegen slaat. Het is eigenlijk gewoon een griepje die iedereen bij zich kan hebben alleen bij kindjes onder de 1 jaar pakt ie zwaarder uit.
    Vanochtend ging het weer even minder met haar. Je ziet het dan ook meteen aan dr snoetje, staan dr oogjes heel anders. Nu lijkt het weer wat beter te gaan. Op het moment dat ze in hoestbui schiet is zo zielig, want ze komt er bijna niet uit, dus loopt helemaal rood aan en kijkt je dan heel paniekerig aan. Zo van help me dan toch:(

Zag ook dat er iemand bevallen was, weet zo even niet meer wie, maar super gefeliciteerd.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miirrr, leuk, foto's!!!

Oh wat lijkt me dat naar om te zien Wennes. En kan je dan ook echt niks voor d'r doen? Optillen, op d'r rug kloppen? Ik zeg ook maar wat hoor.
    Slapen overdag is echt zo wisselend hier. De ene keer maak ik me er zorgen over. Dan slaapt ze opeens maar een half uurtje. De andere keer slaapt ze 1,5 tot 2 uur. Soms wel een speentje geven of een huiltje tussendoor dan.
    Vanmiddag werd ze ook na een half uur al wakker, even wezen kijken en uiteindelijk in totaal dus toch 1,5 uur geslapen.
    Net weer in bed gelegd en ze begon te kletsen. Maar al snel was het stil.

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hallo meisjes :)

Ik leef nog hoor!

Spannend hoor Peppers, weer aan het werk! Ik vond het de eerste twee weken HELEMAAAL niks, dat werken. Maar nu vind ik het wel weer lekker, even iets anders naast het moeder zijn.

Wat betreft huishouden erbij...er zijn dagen dat ik het fluitend doe, en er zijn dagen dat ik denk: pfff. Maar dan laat ik het gewoon voor wat het is ;)

Wat leuk Vlinder, dat de gastouder achteraf toch zo positief is...en dat ze al zo snel start!

Kletsen..hier ook soms hele verhalen. Zo grappig!
    Lachen met geluid ook...ook zo lief!
    Gisteren kreeg ik de slappe lach toen ik hem aan het uitkleden was (het was bedtijd). Ik trok zijn sokken uit en hield er één voor zijn gezicht. Hij keek er even naar en greep hem ineens vast, waarna hij hem zonder omwegen in zijn mond stopte. Toen ik begon te lachen keek hij me aan en barstte vervolgens zelf ook in lachen uit. Zo lief!

Zeehondje, wat Sofie inderdaad in een keurig bedje...hier is het een bende in zijn bed soms ;)

Ah Wennes, zielig dat ze nog van die nare hoestbuien heeft! Hoop dat dat ook snel opknapt!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zo, nieuw record....Eelco sliep vanmorgen tot 06:40 uur! Lekker, aangezien ik gisteren een avonddienst had ;)

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden, het is vroeg hier, ben al vanaf half zeven beneden met de apen van mijn zus (4 en 6),die kijken nu de smurfen en Sjoerd en annelynn liggen lekker te tukken..

Gisteren deed Joep n tijger na (we waren naar burgers zoo geweest) en annelynn moest echt hartelijk hardop lachen haha en dat ging wel n kwartier zo door haha zo vermakelijk!

Liesben, die eelco is ook n vrolijk kereltje he? Haha

Vlinder wat fijn dat t meeviel uiteindelijk... Is toch wel belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt he?

Wennes ja jij zit natuurlijk nog lekker in je verlof! Geniet er nog maar lekker van... Ik vind t op zich ook fijn om weer wat anders te zijn dan alleen mama maar die verlofperiode is ook wel echt heerlijk hoor :)

Oh 1 vd apen huilt...

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Zeehondje, wat ligt ze er heerlijk bij in haar bedje :)

@Wennes, oooh dus toch RS :( Hopelijk knapt ze snel op want het is niet niks om je kleintje zo ziek te zien.

@Hier, een mijlpaal voor ons meisje, ze heeft een tandje!!!! :D
    Al die tijd vaak gevoeld en gekeken en niks te voelen of te zien.
    Gisterenavond toen ik thuiskwam van mijn werk pakte ze mijn hand en ging zoals gewoonlijk op mijn vinger knabbelen en ik voelde een scherp puntje.
    "Ze heeft een tandje!!" zei ik trots tegen mijn man.
    Je ziet hem ook, echt een wit puntje hihi. Het is het linker snijtandje in de onderkaak.
    Ze heeft er totaal geen last van gehad dus want wij hebben echt niks gemerkt.
    Hihi nu ik het vertel stroomt de trots weer door me heen. :)

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

En ja hoor...Eelco is officieel ook uit truitjes maatje 62 gegroeid...wat gaat het hard!
    En vanmorgen weer tot 06:30 uur geslapen, wat een feest!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, wat leuk, een tandje!!! En wat kan je trots zijn op zulke dingen hè. Ze heeft er niet eens wat voor hoeven doen.

10. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!
    Twee apen erbij vandaag Josjo? Gezellig! Hmm, ouder maar nog eerder op dan Annnelynn. Mijn idee was dat naarmate ze ouder worden ze langer blijven liggen. Wishfull Thinking;)

Mooie slaapfoto Zeehondje, en inderdaad een keurig bedje! Hoe was het bij de fysio?

Een tandje Vlinder! Weer een mijlpaal. En wat heerlijk dat ze er helemaal geen last van heeft gehad! Laat ze zo allemaal maar komen toch?

Een Eelco die slaapt steeds langer door. Super!

Hier een snotverkouden Pim. Hij zit helemaal vol met slijm. Hij moet 's nachts ook erg hoesten, overdag veel minder. Las op internet dat het gebruik van hoestdrankjes wordt afgeraden voor kinderen onder de twee jaar. Maar dat van VSM zou wel mogen en helpen. Ga ik toch zo maar even halen (koopzondag hier in de buurt) in de hoop dat hij vannacht niet weer 2 uur achter elkaar gaat hoesten. Is zo zielig voor hem want hij slaapt er niet van en vervelend voor ons want... wij slapen ook niet.
    Overdag is hij wel gewoon vrolijk gelukkig.

Ik ga wat betreft het eten denk ik ook zoiets doen zoals jij beschrijft Josjo. Ik oveleg op zich wel met het kdv Mirr maar ik wil eigenlijk dat zij het doen zoals ik het wil en niet me aanpassen aan hen. Pim zit ook op een verticale groep dus voor elk kindje is het anders. Ze hebben bij de intake zelf ook aan gegeven dat ze graag van ons horen hoe wij het willen met zijn (slaap)ritme en eten e.d. Zoals ik al zei, ik ben ook wel blij dat zij het ook zo zien. Natuurlijk neem ik eventuele adviezen van hen wel serieus. Zo gaven ze vorige week ook aan zijn eetschema nu wel wat veel te vinden. Zit denk ik wel wat in en we zijn inderdaad aan het zoeken naar een goed passend eetschema.

Binnenkort, als zijn buikje een beetje tijd heeft gehad om aan de pap en de groenten te wennen, wat aardappel bij de groente en dan de middagfles eraf. Heb nu overigens niet meer gezien dat hij last heeft van de nieuwe voeding. Je merkt wel dat de ontlasting wat verandert, wat compacter wordt, maar hij heeft geen krampen ofzo. Leek vorige week af en toe nog wel zo te zijn.

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wauw vlinder, n tandje!! Fijn dat ze er geen last van heeft ook...!

Peppers, wat naar dat jullie ook niet slapen, gaat toch opbreken he? En uiteraard voor pimmie, beterschap...

Oh liesben wat n mijlpaal weer...! Wat is eelco groot al zeg... Jammer als t baby er zo n beetje af gaat he... Maarre, dat slapen gaat goed dus he?!

De kids v mijn zus zijn altijd vroege vogels geweest, maakt de leeftijd niet veel in uit denk ik? Hopelijk wordt ons meisje net zo'n slaapkop als haar ouders :D

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #772 mmiiiiir, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt: 29 jan 2012
    Wow Vlinder, echt een groot meisje met een tandje, gaaf hoor!

Josjo: de laaatste keer dat ik de jongens van mijn zus te logeren had, was ik dr tweede dag behoorlijk afgepeigerd... Was het duidelijk niet gewend hahaha!

Peppers: Aach zielig zo'n hoestende beeb... Na het verhaal van Wennes denk ik: goed in de gaten houden.... Wat betreft eetschema heb je natuurlijk gelijk: het kdv past zich aan... Maar het is misschien wel handig om op ideeën te komen? Overigens zou ik vooral mijn kind mijn eigen ritme willen laten volgen..

Fee past maat 62 nog prima, maar de grootst uitgevallen kleertjes maat 56 zijn nu wel echt te klein... Hard gaat dat hè Liesben?

Fee wordt de laatste tijd rond kwart voor 7 wakker, heerlijk hoor! En dan de eerste voeding in bed, lekker lui samen wakker worden. Ik ben blij dat het me gelukt is de bv weer soort van op gang te brengen. Scheelt gedoe zo 's morgens (naar beneden om een flesje te maken). Ze krijgt nu zo ongeveer om en om kv en bv.
    Het valt me wel op dat ze veel gulziger is geworden. Drinkt veel sneller en is ontevreden na de voeding. Toch krijgt ze echt wel genoeg: ze poept zo'n 4 keer per dag op het moment. En als ik haar een groter flesje geef spuugt ze veel meer.
    Zal wel weer één of andere fase zijn!

Over het bedje: Fee was er de laatste tijd erg goed in om het laken onder het dekentje uit te trekken. Dan vond ik haar helemaal bedekt onder het lakentje. Ik heb haar dekentje nu dus in een dekbedovertrek gedaan. Staat een stuk opgruimder....

Trouwens: gisteren in de uitverkoop van de V&D veel kleertjes kunnen scoren van 2-4 euro per stuk. Dus als je nog maat 68 nodig hebt Liesben....

13. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even mopperen hoor: vandaag zo'n dag.....Pim schreeuwt de hele boel bij elkaar als hij in zijn bedje wordt gelegd en ik ben er even klaar mee. Nu is hij ook wel snipverkouden en dat zal er mee te maken hebben maar ik heb dit eerder met hem meegemaakt toen hij niet verkouden was. En hoe dan ook, hoeveel begrip ik ook kan hebben, soms ben ik ook gewoon even moe en heb ik even de energie niet. Net hem dus maar na 45 minuten heen en weer lopen, troosten etc eruit gehaald. Eten, opnieuw maar wat spelen en dan proberen we het later nog een keer. Zometeen visite en dat vind ik ook altijd vervelend als hij dan naar bed moet en hij gaat flink huilen. Maargoed, het is niet anders. Papa mag even aan de slag....
    Vanochtend was het hetzelfde verhaal: heeft nog geen kwartier geslapen in zijn bed, ook na een hoop drama vooraf. Uiteindelijk in de kinderwagen toen we buiten gingen wandelen sliep hij wel binnen no-time. Prima maar ik kan niet de hele dag gaan wandelen. ;)

Zo, even gespuit. Nu me maar over proberen te geven aan hoe de dag verder verloopt.....Controle is een illusie.....

14. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Joehoeee eerste tandje, en wat fijn dat ze er geen last van heeft. Hopelijk blijft dat zo.

Ohw peppers herken het. En dan zijn ze ook zo zielig als ze verkouden zijn. Beterschap.

@liesben jippie weer zo goed geslapen. En wat gaat het hard hè. Gewoon alweer over naar maatje 68. Wel leuk kun je weer nieuwe dingetjes aan:)

@mmiiir dat is pas leuk shoppen:D.
    Fijn dat de bv weer goed loopt. Lekker hè sochtends die eerste voeding in bed. Vind dat ook echt genieten.

@josjo gezellige drukke bende bij jou dan.

Hier gaat het gelukkig beter met de kleine meid. Op het hoesten en het benauwde na merk ik weinig meer aan dr. Sinds vandaag drinkt ze ook weer stuk beter.
    Ben benieuwd, ze zal wel niet zoveel aangekomen zijn de afgelopen weken. Over 2 weekjes weer na cb, krijgt ze meteen de volgende spuitjes.
    Hier werd ze vanochtend van mijn wekker wakker om 8.45. Heerlijk!!!
    Heb vanochtend weer mijn eerste speelruimten gemaakt op het voetbalveld. Dat voelde goed:D

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn Wennes, dat het de goede kant op gaat!

Peppers, wat naar dat het slapen vandaag weer zo slecht gaat. Slaapt ie dan ook niet bij jullie of in de box?

Miirrr, vier keer poepen op een dag, wow!
    Fijn dat de bv in de ochtend goed gaat. Heel makkelijk lijkt me dat ja.

Maatje 68! Hier net een beetje aan het overstappen op 62. Maar als het 62-68 is dan is het nog veel te groot, haha.

Gister druk dagje gehad. In de ochtend boodschappen gedaan. Toen naar Babypark voor regenhoes maxicosi en campingbedje. En in de middag naar de winkels. En toen ook nog eens even uiteten, haha. We wilden Sophie meer gaan geven, dus fles van 180 gemaakt. En prompt drinkt ze heel slecht.
    Vandaag drinkt ze weer goed, gewoon nog maar even op de 150 blijven dus. En slaap haalt ze goed in vandaag. Elke keer tussen de flessen in 1,5 uur slapen, heerlijk!

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik moet er wel bijzeggen dat broeken nog maatje 62 zijn hoor...maar truitjes maat 68. Maar dan wel de mouwen beetje oprollen, hij heeft vrij korte armpjes :D

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    ...ik merk juist aan de korte mouwen als iets te klein is. Waaraan merk jij het, Liesben?

180 ml gaat er hier 2 keer per dag in, Zeehondje... Om 23 uur en om 11 uur. Waarschijnlijk drinkt ze dan wat meer omdat de bv niet helemaal toereikend is. En daarom al die poep natuurlijk hahaha!

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Peppers: Pim zich vannacht beter "gedragen"? Mopperen mag, hoor! Zou ik ook doen als Fee zo'n dag zou hebben....

Wennes: jij ook nog bv dus? Ik weet nu al dat ik die ochtend voeding ga missen... Maar ach: alternatief is dat ik even naar beneden loop voor het flesje en dan weer terug naar bed!

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik merk het doordat Eelco ineens van die naveltruitjes krijgt ;)

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hahahaha sexy! Staat vast héél goed....

Deel Deze Pagina