@vlinder: Suzannah was toen 59cm en 5,6kilo, Megan was een kleintje die was toen 55cm en woog 5,3kilo (heb het even voor je opgezocht )
Dank je meiden, volgens het cb boekje zit ze mooi in het gemiddelde hoor maar was even nieuwschierig hoe het bij jullie kleintjes was Oooh ik ga morgen voor de 1e keer babyzwemmen Er is geen wachtlijst voor de vrijdag dus mocht morgen al op proefles komen, ben zo benieuwd wat ze ervan vind. Ik heb er iig veel zin in. Het enige waar ik natuurlijk tegenop zie is dat er een tampon inmoet daar beneden ....Maar ik heb het er voor over om lekker samen met mijn meisje te poedelen in het zwembad. Ik neem haar flesje mee, dan kan ze na het zwemmen lekker eten en dan thuis lekker slapen. Als het een beetje uitkomt morgen met haar 1e fles zou ze direct na het zwemmen moeten eten hihi. In haar tasje zit: -2 hydro-doeken -badcape -badpakje -pampers -flesje -voeding -shampoo -bodylotion -lekkere warme kleertjes en sokjes Dat moet goed zijn toch?? Mijn tas komt morgen wel.
Dames ik zit er nu officeel door heen..........de altijd positieve sloppy is nu toch echt ff weg Ik ben al sinds 00.00uur aan het overgeven. Ik heb koorts en elke druppel water die ik drink komt een hele golf van terug. Daarbij de 2de keer narcose in 1,5mnd tijd en 14wkn bloed verlies (nu ook) is mjn lichaam echt op aan het raken. Ik slaap slecht (elke dag om 4uur wakker) en ik loop af en toe echt op een automatische piloot om de boel op de rails te houden. En als je dan mjn zwangerschap +3dgn bevalling en ziekte van Suzannah er bij rekend is het niet echt abnormaal maar ik ken mezelf niet meer terug zo. Denk dat mijn lijf er ff klaar mee is... Normaal haal ik een griep prik maar door alle commotie om de verborgen reflux van Suzannah heen en de vriendelijk KA die ik van het dak had willen grooien heb ik die niet gehaald. Domweg gewoon geen tijd voor.........en dit is het resultaat Ik moest het ff van me afschrijven, ga nu weer ff via het toilet naar mn bed
Eeeeeh Sloppy Och meid, wat moet jij je ellendig voelen....Hopelijk toch snel van het overgeven af hoor. Hoe voel je je vandaag?? Je hoeft niet altijd posi te zijn he, ook jij mag verdriet hebben zeker na alles wat er allemaal is gebeurd en nog steeds gebeurd. KNUFFEL!! @Hier, een goede nacht gehad, ze heeft om 22.00 uur haar laatste flesje gehad en heeft net om 7 uur de 1e weer gehad. Verder heb ik weer veel pijn, buikpijn, en de pijn in mijn heupen/bekken/bovenbenen en rug is vandaag weer goed aanwezig. De gyn zei tegen me dat dit nog herstel is vd zwangerschap en bevalling maar het doet soms zo zeer dat ik niet eens op kan staan en echt hulp nodig heb of mezelf op moet trekken Kan dat echt nog de nasleep zijn van zwangerschap en bevalling?? Hopelijk trekt het straks in het warme zwembadwater een beetje weg. Oooh ik heb er echt zin in, lekker met mijn meisje poedelen hihi. Mijn beste vriendin gaat mee, ze vroeg of ze mee mocht. Natuurlijk mag ze mee en natuurlijk is ze gelijk bekogeld tot fotograaf 1e keer zwemmen moet natuurlijk ook vastgelegt worden he.
Oh ja vlinder.....voor die tampon: een beetje vaseline of glijmiddel. Na Megan was het daar beneden ook niet goed genezen (zeker niet zo erg als bij jou) en was dat lastig. Deze tip kreeg ik van mijn arts.
Ja dat had ikzelf al bedacht hihi. Beste vriendin gaat niet mee ze is ziek. 1e zwemlesje wordt niet op de foto vastgelegt helaas, maar misschien wil iemand daar een foto maken hihi Ben benieuwd heo het gaat allemaal, met omkleden en uitkleden enz enz. Zal vast allemaal goed komen
Sloppy, wat een narigheid zeg. Voel je je alweer iets beter nu? Beterschap iig. Vlinder, heel veel plezier!!!
(zit op kantoor in de overlegruimte Fee te voeden en met éém hand te typen) Arme Sloppy... Kan je man niet een week of twee zorgverlof opnemen zodat jij er niet alleen voor staat met de meiden en kunt bijkomen van die zware tijden...? Zeker als jullie nog een derde willen vind ik écht dat je aan jezelf moet denken hoor! Verder snap ik je zorgen om Suzannah heel goed.. Ze zal het wel nodig hebben na haar moeilijke start maar toch... Hoe is haar verdere ontwikkeling: lachen, geluidjes maken, fijne motoriek (dingen vastpakken...)? Vlinder: ben benieuwd hoe de zwemles ging! Is het water eigenlijk warmer dan normaal in een zwembad? Vervelend dat je zo veel pijn hebt zeg! Ik herken je klachten niet... Ik zou een doorverwijzing vragen naar een fysio... Peppers: misschien kun je P. een digitale bijnaam geven? Fee heet in het echt ook anders,,, Wat betreft het anders mama-zijn: ik ben de mmm ingegaan om een andere reden dan verminderde vruchtbaarheid, maar zie mijn onderschrift: toch behoorlijk wat aangedokterd... Ook omdat ik veel MMM-meiden heb leren kennen, besef ik héél goed wat een geluk het is dat Fee nu in mijn leven is, ik ben dan ook heel dankbaar... Verder is bij mij het feit dat ik alleen ben datgene wat zichtbaar is en waar ik veel over terugkrijg uit mijn omgeving. Bedankt voor je compliment.... Maar wat dat betreft sluit ik me aan bij Liesben: ik weet niet beter... Ik ben blij dat ik nooit hoef te ruziën met de papa over wie haar mag knuffelen! Hoewel er natuurlijk ook genoeg momenten zijn (vooral 's nachts ) dat ik denk: "nu even niet..."). Liefprinsesje: wow dat kleintje van jou groeit als kool! ga je nu ook minderen qua aantal voedingen?? Hier: vannacht heb ik Fee na de late avondvoeding toch maar opnieuw ingebakerd, na de onrustige nacht die we ervoor hadden... En meteen effect: ze kwam in plaats van om 2 uur pas om 4 uur. Daardoor was ze vanmorgen minder hongerig en kon ik wat rustiger-aan doen: geen hongerig-huilende baby verschonen maar een rustige lachende baby. Ook kon ik voor mezelf onbijt maken waardoor we allebei tegelijkertijd konden eten: ontbijt tijdens het voeden. Ook de poezen blij, want zij waren steeds als laatste aan de beurt.... Een beby borstvoeding geven terwijl je zelf honger en dorst hebt, met een paar klagerige miauwende poezen om je heen aan het draaien is toch niet zo lekker je dag beginnen, dan was vandaag een stuk fijner!
@mir, ja ze hebben daar 2 baden. 1 sportbad en een verwarmd bad met verstelbare bodem Het was heeeeeeeeeeeeeeerlijk, ze heeft het het hele half uur volgehouden en is zelfs kopje onder geweest hihi. Echt super, we gaan nu iedere week Nu ligt ze heerlijk te slapen
Dikke tranen hier...Eelco ligt in zijn wiegje. Dat is niet gek, dat ligt hij al die tijd al. Maar hij ligt nu ook op zijn eigen kamertje...dus niet meer naast het bed van mama. Ik had bedacht dat ik er morgen, volgende week of volgende maand ook niet klaar voor zou zijn. Dus even door de zure appel heen. Vanmiddag ook de klossen (lees: bierkratjes) onder het bed vandaan. En oma past vanmiddag een uurtje op, want ik heb een date bij de kapper! Pfff...ik geloof dat ik nog last van kraamtranen heb...
Liesben: ik heb gehoord dat ze dat "loslaatmomentje" noemen, inclusief de tranen... Kan me goed voorstellen dat dit een huilmomentje is voor jullie allebei! Ik had het toen ik voor het eerst even zonder haar was: moest mijn limburgse tantetjes naar het station moest brengen en Fee er niet meer bijpaste in de auto: ze is toen naar de buren gegaan. Ik moest mijn best doen om niet terug te racen... Effe een vraagje: waarom heb je nog zo lang die kratjes onder het bed gehad?? Ik had ze er al halverwege de kraamweek onderuit: voelde me echt zo'n prinses op de erwt... Nu jij dat zo vertelt over dat eigen kamertje trouwens... Ik vraag me af wat een goed moment is om Fee niet meer in haar wiegje te laten slapen maar in het ledikantje. Nu slaapt ze in haar wiegje dat in het ledikantje staat, op haar eigen kamertje. Mijn kamerdeur en haar deur zijn tegenover elkaar, dus wel lekker dichtbij. Maar gelukkig wat dat betreft geen zure appel: ik lag de hele nacht te luisteren dus zij slaapt al in haar kamertje sinds ze 12 dagen oud was... Maar dus wel nog in het wiegje...! Zou ze het verschil door hebben? Nu misschien nog niet... Vind het alleen zo schattig dat ze nog in het wiegje ligt ipv het grote ledikant...
@Mmiiiiir: Haar fijne motoriek gaat wel vooruit. Ze pakt al dingetje en kan heel leuk met haar egel spelen. Ook kiert en kraaid ze er op los Dus dat zit wel goed. @Liesben: Hier ligt Suzannah pas sinds 3wkn in haar eigen bed en ik vind het nog steeds niet leuk. Ik denk dat ik daardoor ook heel slecht slaap Dus je bent niet de enige hoor. Zo nu weer naar mijn bed........ Megan ligt in bed, Suzannah slaapt in de box en ik kan dan in mijn eigen bedje gaan liggen. Sloppyman is over 5min thuis (alles is gelijk vloers in ons huisje)
Ik denk dat ik Eelco pas in het ledikant leg als hij uit zijn wieg is gegroeid Hij ligt nu te brullen boven, maar ik denk niet dat dat komt door de kamer...meer omdat hij niet wil slapen Hij is sowieso geen slaper overdag, hij moet het dan hebben van powernapjes.
En oh ja, die kratjes...dat is gewoon gemakzucht. We vergeten ze er steeds onderuit te halen. En ik vind het wel makkelijk, zo'n hoog bed
Vlinder: Babyzwemmen: Leuk! Hoe gaat dat precies. Is dat een beetje te doen met jezelf omkleden en de baby? Ik wil het binnenkort ook eens gaan doen. Lijkt me erg leuk! Mirr en Liesben: Pim (goed idee Mirr, om cybernaam te geven) lag al na twee weken op zijn eigen kamer omdat hij zo ontzettend veel geluid maakte en mama wakker hield. Dat vele geluid maken was overigens weg toen de reflux onder controle was. Had er denk ik wel iets mee te maken. Voelde me wel een beetje een ontaarde moeder dat hij zo snel naar zijn eigen kamer moest, maar toch....Hij had er ook niets aan als ik maar wakker bleef. Papa had er niet zoveel last van. Tja, dat gaat zo met papas. Op zijn eigen kamer ging eigenlijk meteen wel goed. Lijkt alweer zo lang geleden, er gebeurt zoveel in korte tijd! Van wieg naar ledikant ongeveer met 2,5 maand. Was noodgedwongen omdat de wieg naar opa en oma moest. Ik heb kort na de geboorte van Pim een hernia gekregen, waar ik 1 nov aan ben geopereerd. De afgelopen 2 maanden zijn Pim en ik veel bij opa en oma geweest omdat ik niet zelfstandig voor hem kon zorgen (mag hem niet tillen) en papa moest werken. Wij hebben Pim met een middagslaapje in het ledikant gelegd en dat ging eigenlijk meteen goed. Hij was al vertrouwt in het kamertje dus dat scheelt denk ik wel. Sloppyslayer: Wat vervelend dat je je zo rot voelt! Mirr: inbakeren helpt soms echt he? Ik doe het soms nog met het middagslaapje, in de puckababy. HIj slaapt overdag namelijk niet zo best in zijn bedje.
Liesben: vind jij het niet lastig, die powernapjes? Pim slaapt overdagzo slecht. Krijg en hou hem met moeite een uur in zijn bedje overdag. Verder wat korte hazeslaapjes in de armen van mama of papa, of in de kinderwagen als we wandelen. Gelukkig slaapt hij 's nachts goed maar soms maak ik me wel zorgen of hij wel genoeg slaap krijgt. Het is niet zo dat hij niet moe is, hij kan zich alleen moeilijk aan slapen overgeven overdag.
Same here Peppers. Eelco slaapt als ik ga wandelen, soms slaapt hij een half uurtje in de box. Heel soms in zijn bedje overdag.. Hij ligt soms echt te vechten tegen de slaap. Maar ik maak me er geen zorgen om. Hij is niet vervelend, en 'savonds en 'snachts slaapt hij goed tussen de voedingen door.
Miirrrr, haha, zie het helemaal voor me (voeden, eten, miauwende katten...). En wat lekker dat het inbakeren werkt. Gewoon vaker doen dan toch?! Hier werkt de puckababy ook goed. Als ze wakker wordt houdt ze zichzelf niet wakker maar valt snel weer in slaap. Gene maaiende armpjes in haar gezicht. Want soms als ze op schoot zit slaat ze ook om zich heen en dan raakt ze mij weleens en dat is best met veel kracht. Kan me voorstellen dat als ze zichzelf raakt het pijn doet. Vlinder, wat leuk dat het leuk was, haha. Hier misschien toch ook maar eens kijken op welke dag ze het doen. Liesben, wat sneu. Maar je went er wel aan hoor denk ik. Hier ook kleine meid die maar heel kort steeds slaapt overdag. Best lastig. Hier vanaf het begin in ledikant op eigen kamer. geen tips dus. Sloppy, fijn dat de ontwikkeling gewoon goed gaat. Heerlijk even naar bed. Nou, dat slapen van onze kleintjes overdag is dus bij meerdere 'een probleem'. Heb net heel snel van alles gedaan (was opgevouwen, gestofzuigd - daardoor viel ze wel in slaap - gegeten). Maar als snel werd ze weer wakker. Op haar kamertje op m'n buik gelegd, was zo vertrokken. Maar na 20 minuten hoorde ik haar weer, echt een soort boos huilen. Zo van 'hé mama, ik lag toch bij jou?'. Nu dus maar naar beneden gehaald en ligt ze naast me op de bank wild te doen. Het is hier nu bijna helemaal blauw na een miezerige ochtend, ga dus maar even wandelen denk ik.