mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij vervalt die regel vanaf een bepaald lichaamsgewicht weer Mirr, weet alleen niet meer precies vanaf welk gewicht dus daar hebben we wat aan;) Maar inderdaad die voedingsdeskundige op dit forum kan ook handig zijn in dit soort gevallen.

Vraag me af: hoe doen jullie het nu met die kou? Ik ga nog wel aan de wandel met Pim. Pak hem in in een soort skipak met een warm dekentje over hem heen, warme muts op en dan in de wagen. Gisteren zo anderhalf uur gewandeld. Op het laatst viel hij in slaap en bedacht ik me ineens: hij ligt stil in die kou en als je slaapt gaat je lichaamstemp ook naar beneden. Krijgt hij het niet TE KOUD?! Is hij niet ONDERKOELD?! De zwervers mogen ook niet meer buiten slapen als het vriest want ze kunnen DOODVRIEZEN!......Gelukkig bewoog Pim toen net en toen ik hem even later 'uitpakte' voelde hij gewoon lekker warm over zijn hele lijfje. Zag net dat het nu -4 is hier. Best koud om dan stil te liggen. Maarja, als hij gewoon normaal aan blijft voelen is het natuurlijk goed. Maar ben dus benieuwd hoe jullie dit zien?

2. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    hebben jullie het verhaal van uniqua gelezen...? ben er helemaal stil van.. wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg!

peppers, gewoon goed inpakken, dan kan het echt geen kwaad om lekker naar buiten te gaan denk ik? Ze zeiden vandaag op het kdv dat ze wel naar buiten gaan maar niet met de kleintjes. Heb gezegd dat het van mij best mag... heb n heerlijke dikke sjaal van koeka en n muts mee gegeven dus kan best dacht ik zo?

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb net ook lekker gewandeld hoor. Dikke jas aan, muts op en onder een deken in de wagen. Heerlijk, ik kwam heel veel kinderwagens tegen :)

Ik heb net antwoord gehad van het CB. Zij raadden niet aan om de laatste fles over te slaan, maar om minder te geven, en dan 1 schepje rijstebloem erbij.

4. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geven ze ook aan waarom ze het nog geen goed idee vinden om de laatste fles over te slaan Liesben?

Tja, wat betreft de kou: gewoon logisch blijven nadenken he? Maar soms lijkt het alsof er ook wat hersencellen zijn gesneuveld tijdens de bevalling. Vooral die van dat logisch nadenken...Moest zelf ook wel lachen om mijn paniekmoment van gisteren, vooral toen hij gewoon zo lekker warm aanvoelde. En het is ook juist zo lekker wandelweer! Kunnen de bacterieen lekker doodvriezen ook!

Heb het verhaal van Uniqua gelezen inderdaad. Dat zijn heftige dingen inderdaad....

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wat ik begrijp is dat hij dan toch net te weinig voeding binnen zou krijgen. En flessen van 210/7 is denk ik ook net te veel voor hem...
    Ik ga vanavond gewoon proberen om een fles van 150/5 met 1 schep rijstebloem en 1 schepje nutriton te geven. Kijken wat er gebeurd.

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Ben benieuwd Liesben...!
    (haha leuk beschreven Peppers, die zorgen wat betreft onderkoeling... Wist je dat zr in Noorwegen kinderen buiten laten slapen in een soort konijnenhokken? ) :D

7. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @liesben kan je alleen het advies geven luister vooral naar je gevoel. Goed dat je nu gaat proberen met minder de laatste fles, benieuwd wat hij dan doet.

Haha peppers wel heel herkenbaar. Weet ook niet zo goed wat ik ze moet aantrekken in de maxi cosi. Daar heb ik een fleecedoek in liggen waar ik ze altijd inleg en inwikkel. Hier heeft ze dus nooit een jasje in aan, omdat ze het dan veel te warm heeft. Maar nu denk ik dat ik ze dan toch maar jasje er nog bij aangeef;).
    Ik heb geen handschoentjes voor haar, zijn allemaal zo groot. Zullen kousjes om dr handjes ook werken??

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb wel wanten, maar gebruik ze niet. Eelco zijn handen zitten ergens halverwege zijn mouwen, dus die blijven wel lekker warm :)

9. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van die konijnenhokken ken ik Mirr! Hoorde ik voor het eerst van toen mijn schoonmoeder op Pim paste en me vertelde dat hij in de tuin stond... Whaaaaaaat?!!!!
    Tja, of je nou met ze wandelt of dat de wagen stilstaat, voor hen maakt het natuurlijk geen verschil. Daarom zet ik Pim nu ook vaak in de tuin als ik terug kom van een wandeling en hij slaapt nog...Daar slaapt hij dan overigens geen hazeslaapjes maar zo 1,5 uur achter elkaar! Frisse lucht doet goed....Misschien moet ik hem vannacht als hij om 05:15 begint te kletsen ook in de tuin zetten? :D

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dan wel een jasje aan en wanten hoor Peppers, het koelt best af snachts ;)

11. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, goeie tip Liesben!

12. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    dat van in de tuin slapen vertelde net de stoelmasseuse op het werk nog (wij hebben het hier zo slecht nog niet ;)), die deed dat ook met haar kids; in de wandelwagen en later met campingbedje, wel onder n afdakje en met kruik er bij. tja.. weet toch niet of ik dat zou doen hoor haha

liesben, wel grappig dat ze op ons cb zeggen dat ze er zelf van aan het terugkomen zijn dat rijstebloem effect heeft en dat ze het jou adviseren haha. Wij geven wel rijstebloem hoor, 2,5 schep bij 180/6 en dan wel met een papspeen, anders zuigt ze zich n ongeluk haha. Hopelijk gaat minder voeding helpen ja en anders kan je altijd nog eigenwijs zijn he :D;)

wennes, sokjes zijn zo dun, maar ja het zal allicht iets doen? Ik heb ze van koeka, die zijn echt superwarm ..

miir had jij ook niet de nuna leaf? Er is nu eindelijk een speelboog op de markt voor op de nuna, heb m meteen besteld (bij www.mamalous.nl). Vond het echt een gemis dat die er niet bij zit..

Oh en net lekker gesport, de weegschaal deed het weer en ik woog 68,9. YES! Eindelijk die 8 er op hahaha. Ik val 100 gram per week af, hilarisch! :p

13. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om de adviezen nog wat verwarrender te maken: hier was het advies van het cb om de rijstebloem te geven omdat dat de darmen vast doet wennen zodat die over een paar weken/maanden tarwe e.d. aan kunnen. Ook moesten wij de pap in een bordje geven: 150/5 en dan 25 gram pappoeder. Dat is dan weer goed voor de ontwikkeling van de mondspieren. Dussss...
    Pim krijgt zijn pap overigens tussen de middag.

Mooi gewicht Josjo! Geduld is een schone zaak....

Oja, nog een vraag: hebben jullie/kopen jullie een activity center en zo ja welke? Ik wil er wel een afschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Trouwens een hoop plastic, zo'n ding. Ben ik niet zo'n fan van maar wat ik gezien heb van hout vond ik ook niet je van het.

14. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even wederom mijn slaapzorgen uiten: Pim was vandaag op het kdv en heeft vanochtend van 08:50-09:30 geslapen en vanmiddag uiteindelijk van 15:45 tot 17:00 (toen kwam papa hem halen). De hele dag hebben ze geprobeerd hem te laten slapen, wat dus niet lukte, hij werd er heel boos van als hij in bed moest blijven of als ze hem in de kinderwagen heen en weer wiegden. Vervolgens dan maar spelen in de box maar steeds na 5 minuten moe en bij de juffen willen zitten. In het schriftje stond dat ze vonden dat hij erg moe was maar dat hij zich maar niet wilde overgeven aan de slaap. Ik vind het zo moeilijk om me hier geen zorgen om te maken! Ben dan ook bang dat de leidsters hem een moeilijk kind gaan vinden en dat ze hem niet meer leuk vinden omdat ze zo hard moeten werken met hem. Ga in ieder geval donderdag zelf even naar kdv om Pim op te halen. Kan ik even afstemmen met leidsters. Het slapen was nooit al te best maar de laatste dagen is wel erg bal. Hoop dat de verkoudheid er ook mee te maken heeft en dat het als dat over is weer wat beter gaat.
    Relativerend: positief is wel dat hij net lachend om 18:45 naar bed is gegaan en we geen kik meer gehoord hebben.....

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Oh Peppers, vervelend zeg! Vooral voor Pim...

Ik wil je vooral adviseren om niet te snel conclusies te trekken over hoe Pim slaapt op het KDV. Geef hem de kans om te wennen.... Ik vind en denk dat de juffen dat ook niet doen, hoor... die hebben denk ik niet meteen een oordeel klaar over een kindje. Ik slaap ook niet meteen lekker in een voor mij totaal vreemde omgeving... Ennuh: de juffen zijn wel wat gewend denk ik, wat dacht je van huilbaby's? En kindjes die bijv. een tandje krijgen en daar veel last van hebben... Die gaan soms ook naar een kdv als hun mamma's weer gaan werken.

Hoe hij thuis slaapt is natuurlijk een ander verhaal. Het ging even wat beter, toch? Tja kom er maar eens achter wat er toen anders was, of misschien was het wel toeval...

Hij was thuis toch wel in zijn sas, als hij weinig slaapt? Of is hij dan ook erg huilerig...?

16. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @josjo vallen ze groot of klein de handschoentjes? Zit te twijfelen welke maat ik moet bestellen. Qua kleding zit ze nu in 56, maarja ze is wel bijna 3 mnd. Zag ook de slofjes en sjaaltjes van koeka. Echt super leuk:)

@peppers op het kdv zijn ze echt wel wat gewend, maar snap dat je het moeilijk vind. Het is goed dat je je zorgen bij de leiding bespreekt. Elk kind is weer anders en de een slaapt beter dan de andere. Misschien is het een fase. En net wat mmiiir zegt misschien moet ie wennen.

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Hee meiden, even snel een berichtje van mij:)
    Hopelijk heb ik morgen tijd om uitgebreid te reageren....

Vandaag gaat S voor het eerst naar de gastouder.
    Ben zo benieuwd hoe het gaat maar ook hoe ik het vind om haar daar achter te laten.
    Ze is nog nooit ergens alleen geweest zonder dat papa of mama erbij is....
    Om 9 uur breng ik haar daar naartoe en om 3 uur gaat mijn man haar halen.

1 tandje is er al door en de 2e is in aantocht.

18. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    peppers; lijkt me erg lastig maar denk wel dat het klopt wat miir zegt hoor. Ze denken echt niet zo snel dat hij een moeilijk kind is? Wat bij Annelynn lijkt te helpen is dat ze haar konijntje (van peas) mee krijgt, aan haar speen zit zo'n koeka doekje dus ze heeft 2 dingen die bekend ruiken. Ook zorgt dat doekje ervoor dat er net iets over haar gezichtje ligt, wat blijkbaar een vertrouwd gevoel geeft. Heb ook weleens gelezen over een hydrofielluier over het gezichtje leggen (vooral mondje bedekken, dus niet over oogjes perse), schijnt echt te helpen bij sommige babies.. en bij het kdv leg ik haar tegenwoordig ook meteen in bed als ik daar om half 8 aan kom, ze slaapt dan nog n uur, anderhalf en dan gaan de andere slaapjes ook beter omdat ze lekker uitgerust is. Hopelijk heb je iets aan deze tips.. oh en bij het kdv gebruiken ze bij ons geen dekentjes maar ik heb er om gevraagd dat bij haar wel te doen en nu gaat het echt beter. Wat nu de doorslag heeft gegeven weet ik ook niet maar ja, zo probeer ik het daar hetzelfde te maken als thuis..

wennes, in mijn fotoalbum zie je welke muts en sjaal ik heb. Stond zo'n cutie foto van op villa-uk geloof ik (of villa vrolijk) dus die heb ik besteld. De handschoentjes de kleinste maat en die passen ze echt heel lang.

brrr jongens wat is het koud! Wel lekker hoor maar ook wennen. Heb echt droge handen van de kou!

vlinder succes morgen! De eerste keer is best moeilijk maar het wordt steeds beter hoor :)

19. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend vandaag Vlinder!

Zo, hier net Pim weer op bed gelegd. Nieuwe dag, nieuwe kansen....
    Ze zullen inderdaad wel wat gewend zijn op het kdv. Ik hoop het maar! En gelukkig slaapt Pim 's nachts wel heel goed de laatste tijd, ook al is hij al vroeg wakker om te kletsen.

Hij gaat wel al sinds 1 november twee dagen naar het kdv hoor, vanwege mijn hernia, dus wennen is het denk ik niet helemaal meer. Vanaf volgende week gaat hij ook een derde dag.
    En thuis gaat het niet heel veel beter overdag, behlave dat ik, als het echt niet lukt in bed, altijd nog kan gaan wandelen. En meestal valt hij dan nog wel even in slaap. Voorheen was hij heel erg huilerig als hij niet genoeg had geslapen, hij kan het nu wel wat beter hebben, is vrolijker. Maar ik merk wel duidelijk dat hij beter in zijn vel zit als hij wel goed geslapen heeft en dat hij dan veel meer energie heeft om te spelen. Het is volgenns mij niet zo dat Pim gewoon minder slaap nodig dan een ander kind.

Ik ga in ieder geval morgen bespreken of ze Pim wat eerder in bed kunnen leggen inderdaad Josjo. Nu doen ze dat rond 09:00 terwijl hij vaak al vanaf 05:15 wakker is. Thuis leg ik hem ook al om 08:00 weer op bed. Lastig is wel dat we hem om 07:30 in een andere groep (een soort verzamelgroep) moeten brengen omdat zijn eigen groep pas om 08:00 open gaat. En dan is het dus heel hectisch dus misschien is dat de reden dat ze hem pas later in bed doen. Maar dat ga ik dus eens vragen morgen.
    Hij heeft trouwens ook een konijntje en een knuffeldoekje mee van thuis.

Even iets heel anders: mijn neefje (12 dgn ouder dan Pim) kruipt al de kamer door! Dat is echt zo'n wonderlijk kind. Slaapt overdag en in de avond niet, komt 's nachts nog elk uur voor voeding maar is altijd vrolijk en enorm energiek! Heel bijzonder om te zien! Hij heeft ook al 7 tandjes en kan al heel goed zitten.

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Oh ja, da's waar ook, Pim ging al langer naar het kdv...

Zo te lezen doe je al heel veel hetzelfde als dat ik doe om Fee te laten slapen...
    Misschien vervelend voor jou om te lezen, maar als ik over Pim lees waardeer ik het des te meer dat Fee een makkelijke slaper is...

Het enige dat ik nog kan bedenken is inderdaad oververmoeidheid waardoor hij niet inslaapt.

Wel goed om te lezen dat het neefje overdag ook niet of nauwelijks slaapt en een soort turbo is in ontwikkeling!!

VlindeR: ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Dat horen we vast wel van je aan het einde van de dag...

Ik ben aan het proberen de late avondvoeding langzaam te verschuiven. Ze krijgt deze voeding nu op zijn vroegst om 2300 uur, maar soms zelfs pas na middernacht (als ik op de bank in slaap gevallen ben ;) ). Gisteravond was het 22.25 toen ik startte met voeden. Vanmorgen werd ze wel iets eerder wakker dan normaal, maar niet zo veel. Het was namelijk 6.20 uur. Normaal is het 6.40 - 6.50 uur.
    Ze heeft wel in één ruk doorgeslapen. Nou dat ging dus best goed!

Share This Page