mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mirrr: hoe is het eigenlijk afgelopen met de heupfoto van Feetje?
    Moest eraan denken omdat ik net een afspraak maakte voor in maart, voor de controle na 3 maanden, omdat het bij Pim 'grenste aan het normale' en we dan zeker weten of het oke is.

2. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    peppers: tja, er zit wel wat in wat hij zegt... ik denk dat het wel goed kan zijn om aangifte te doen ja.. maar aan de andere kant is het laten rusten misschien ook wel prettig.. tja, lastig. Ik stelde me ineens voor hoe het gebeurde en wat er door je heen moet zijn gegaan en ik kreeg het er weer koud van (nou werkt de verwarming hier ook minder maar a la...) haha

zwemmen kan best als ze verkouden zijn hoor, doe ik teminste wel?

Liesben, misschien was het gewoon iets anders waarom Eelco spuugde? En geef je in de laatste fles ook rijstebloem? Want dan is het wel wat dikker en blijft het misschien ook beter binnen?

Hier begin ik zo langzamerhand weer n einde te zien aan al mijn projecten... en mijn manager is er nog 3 weken en dan hebben we misschien wel 2 maanden niemand. Vind het toch wel een beetje zorgelijk hoor.. toch nog maar eens bespreken hier..

Bijna weekend!!!

Vlinder, hoe is het trouwens allemaal hersteld bij jou na die ingreep? Is alles weer in orde?

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Kan natuurlijk josjo...toch een virusje of iets? Maar ja, waarom dan alleen bij de laatste fles? We doen nu indd in de laatste fles een schepje (theelepeltje) rijstebloem, maar gisteren was pas de 1e keer.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, fijn dat het goed gegaan is bij de gastouder!!!

Babyzwemmen was erg leuk! Waren in totaal maar met vier kinderen en die waren allemaal al ouder dan een jaar. Sophie kon dus niet overal aan meedoen, maar dat maakte niks uit. Ze vond het heerlijk. Volgende week weer!

5. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen Pim een paar avonden overgaf was dat ook alleen 's avonds Liesben. Alhoewel, nu ik terugdenk was het overdag ook wel een paar keer een flinke golf, maar dat leek meer op een flink mondje teruggeven. Tja, het blijft lastig in te schatten wat het nou precies is. Maar inderdaad, als de melk dikker is door de papmeel zal hij het normaal gesproken niet zo snel uitspugen lijkt me.

Babyzwemmen bij verkoudheid kan misschien inderdaad wel Josjo, als ze verkouden zijn. Ik vind alleen dat Pim erg veel slijm heeft en nog behoorlijk hoest. Dat maakt dat ik een beetje twijfel, het is niet alleen een verstopte neus ofzo. En omdat hij toch ook die longontsteking niet zo lang geleden heeft gehad ben ik wat voorzichtig met zoiets als zwemmen. Aan de andere kant: hij gaat wel gewoon in bad. Hmmm.....;)
    Maar leuk he, dat babyzwemmen Zeehondje! Echt een uitje om samen te doen. We kunnen tenslotten nog niet met ze naar de dierentuin e.d. (ja kan wel maar ze hebben er zo weinig aan..)

Huis weer aan kant Liesben?

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Peppers:

Wat goed dat je dat nog weet!

De foto is alweer bijna twee weken geleden genomen. Ik mocht na een week bellen voor de uitslag. Krijg ik een bandje van de HA: ze zijn op vakantie.

Ik weet het dus pas volgende week.

En ik ga maar even niet vertellen wat ik hiervan vind..... :x

7. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker verhaal Mirrr!
    Hier was het wel zo dat als er een afwijking was, de kinderarts zelf contact met je opnam, wat dus in ons geval ook gebeurde. Als je niet werd gebeld was er niets aan de hand en kreeg je een brief. Maar bij jullie gaat het dus via de huisarts?
    Ik weet dat je je op zich geen zorgen maakt maar als je het toch eerder wilt weten zou ik als ik jou was gewoon het ziekenhuis bellen, naar de radioloog want die stuurt het bericht naar je arts.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @Josjo, tja ik moet nog steeds op controlle er kwam iedere keer wat tussen. Op zich is het denk ik wel goed genezen althans geen constante pijn meer daar beneden.
    Tijdens het vrijen voel ik het nog wel maar dat zal we blijven denk ik.
    Ook heb ik vaak veel lucht daar zeg maar, dus niet van mijn darmen maar uit mijn vagina....

Ook als ik moet plassen dan moet ik echt gelijk gaan. Ik voel het niet geleidelijk opkomen zeg maar. Het komt ineens en als ik dan niet naar de toillet ga heb ik een natte broek want dan drupt het....

Niet echt de smakelijkste onderwerpen maar ja

Jeetje Mir, dat is ook lekker zeg.
    Nu moet je nog langer wachten op de uitslag.
    Misschien zoals Peppers zegt even naar de radioloog bellen, wie weet?

@Zeehondje, leuk he babyzwemmen?? Ik vind het zo fijn, echt even tijd met kindje en lekker genieten samen in het water.

9. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag Pim opgehaald van kdv. Slapen hield niet over maar was wel al beter dan dinsdag en het belangrijkste: hij zat ook veel beter in zijn vel dan dinsdag. Ik heb gezegd dat ik bang was dat ze hem misschien niet meer leuk zouden vinden als hij zo lastig was (tja, je kunt maar beter duidelijk zijn toch?) en zijn vaste leidster zei toen dat ze echt wel wat gewend zijn, dat hij niet de enige is waarbij het slapen soms lastig is, en dat ze het een heerlijk mannetje vindt en helemaal verliefd op hem is. Erg fijn om te horen!

Verder aan het begin van de avond heel stom tegen de deur in de woonkamer aangelopen en moest toen heel hard huilen. Leek wel alsof alle spaning van gisteren er even uitkwam....Nu hoofdpijn:(

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Poe ik zou wel gerust gesteld zijn door de reactie van de juf op het kdv...

Hoofdpijn en huilbui lijkt me een hele normale reactie. Hoe gaat het vandaag, Peppers?

Vlinder: Klinkt nog steeds niet helemaal goed, maar wie weet heeft het meer hersteltijd nodig? Ik zou toch maar eens op controle gaan..? Er zijn trouwens ook zogenaamde "incontinentietherapeuten", iets voor jou? Lijkt me wel gemakkelijke dat je weer leert om steeds wat langer je plas op te houden...
    Ook bij mij is dat nog niet zoals het "vroeger" (voor de bevalling) was... Ik oefen mijn bekkenbodemspier nog steeds regelmatig maar word er de laatste tijd wel wat lakser in... Hm toch maar weer eens wat meer aandacht geven...

Over die uitslag van de heupfoto: de radioloog had al gezegd dat het er "op het eerste gezicht", onofficieel dus, goed uit zag. Ik vind het vooral heel stom dat mijn huisarts zelf niet heeft aangekondigd dat het een weekje langer zou kunnen duren omdat ze dicht zouden zijn... Dan had ik meer haast gemaakt met het maken van de afspraak voor de foto denk ik zodat het hele heupverhaal nu wel een keertje klaar zou zijn....

Vanmorgen... wéér wakker van de wekker in plaats van dat Fee me wakker maakte. En.. ik hoorde wel wat gezellige geluidjes dus kun rustig blijven liggen... Was weer heel stil in haar kamertje dus ik dacht: ze slaapt weer. Ga ik naar haar bedje toe, ligt ze gewoon heel rustig met grote open ogen voor zich uit te kijken...
    Wat een voorbeeldig meisje toch weer!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Peppers, fijn dat z'n leidster hem gewoon een lekker ventje vindt! En ze zijn idd wel wat gewend!
    Hoofdpijn een beetje over? Alle spanningen eruit nu?

Miirrr, wat een lekkere slaapster zeg!

Hier ook hoor. Alleen vanmorgen hoorde ik d'r opeens om half acht al. Toen ik ging kijken snapte ik waarom. Ze lag weer helemaal bovenin haar bedje. Had het waarschijnlijk koud. Naar beneden getild, deken eroverheen en zo heeft ze weer ruim een uur geslapen tot haar normale tijd. Denk dat we de puckababy uit gaan doen en een combisleeper aan gaan schaffen. Heeft iemand van jullie die ook?

Gister alle flessen weer tot de laatste druppel leeg. Dus vanmorgen weer 180/6 cc geprobeerd. En nu dronk ze 'm wel leeg!
    Heb net wel weer gewoon 150/5 cc gegeven. In kleine stapjes meer geven denk ik.

Fysio was zeer tevreden vandaag. Dat voelde wel even lekker!

Ookal lekker aan het sneeuwen bij jullie?

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik moet zo naar mijn werk..en heb een hekel aan rijden in de sneeuw. Ik kan ook met de trein, maar ik vind het risico dat ik dan vanavond zeker niet terug kan is groot...ons treinlijntje (Utrecht-Leiden) is namelijk een van de eerste die uitvalt bij 3 sneeuwvlokken of meer...

13. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Vlinder, klinkt als dat je bekkenbodem nog echt niet hersteld is... Tijdens sex merk ik ook nog steeds wel een verschil met ervoor hoor, maar dat van je plas niet kunnen ophouden lijkt me wel een duidelijk signaal, al denk ik ook dat het echt tijd nodig heeft... Misschien kunnen ze je wat goede oefeningen meegeven? Zou in elk geval wel gauw op nacontrole gaan...

Zeehondje, fijn dat ze langzaam naar 180/6 flessen gaat, ze doet het echt goed hè met drinken? Ga je binnenkort ook beginnen met hapjes? En miir en liesben? Jullie zitten alledrie eigenlijk heel dicht bij elkaar hè?

Hier lekker gezwommen. De juf zei dat we ook wel naar het volgende groepje mochten. Ze doet het zo goed en moet nog wel uitdagend blijven zei ze, maar toen ik zei dat ze pas 6,5 maand was zei ze dat het ook wel erg vroeg zou zijn;) ja lijkt mij ook, die kindjes kunnen al op matten lopen en zelf in het water springen(nou ja, zich er in laten vallen haha)

Heb A om kwart voor twaalf op bed gelegd. Toen heeft ze drie kwartier gekletst met haar knuffels en nu slaapt ze nog. Wel twee keer wakker, maar speentje gegeven en ze slaapt weer, is altijd erg goed, het slapen na het zwemmen:D

En verder is het hier goed wit geworden, snap dat je met de auto bent liesben, maar je moet zo'n eind, ben heel erg benieuwd hoe de terugreis zal zijn... En of je zonder sneeuwkettingen thuiskomt :D

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Drinken gaat zeker goed nu.
    En als ze vier maanden is waarschijnlijk eerst beginnen met rijstebloem en dan een week of twee weken later met de hapjes beginnen.
    Wil het eigenlijk in de ochtend doen. Maar het opbouwen moet dan ook bij opa en oma gebeuren en dat zou ik wel heel jammer vinden. Hoe deden jullie dat? Gaven jullie de eerste hapjes/weken het rond etenstijd?

Hier is het babyzwemmen echt voor een best grote leeftijdsgroep. Want de andere drie konden dus al lopen en zitten. Zitten op de mat, staan op de mat en eraf springen inderdaad. Maar er was een andere moeder die vorige week voor het eerst was en die was ook nog naar het grote zwembad bij ons in de stad geweest. Daar was het water koud, groot zwembad en heel druk. Dus denk dat ik gewoon lekker hier blijf. Het ronddobberen en liedjes zingen in het water is leuk genoeg voor S. En over een tijdje kan ze steeds meer dingen meedoen.

Hier is het net gestopt met sneeuwen. Er ligt denk ik zo'n 5 cm. Gelukkig ging het pas sneeuwen toen ik terugreed van de fysio. En nu hoef ik niet meer weg, vind het ook maar niks. En in het weekend rijdt m'n man.
    Morgen campingbedje en regenhoes voor de maxicosi ophalen bij babypark. Dan ook gelijk even kijken voor een kinderstoel (welke hebben jullie?), voor een speelboog en slaapzak. Zo. dat worden weer pittige uitgaven. En omdat S. na 1 oktober is geboren krijgen we niks terug van de belastingdienst over 2011 :(

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Geen ervaring met de combisleeper, Zeehondje.
    Fee slaapt in een (veel te grote) slaapzak. En ja, gecheckt, hoofdje past niet "naar binnen"... ;) Die slaapzak kostte overigens 9 euro, dus da's de uitgave niet...

Ik ben er nog niet over uit of ik bij Fee met rijstebloem ga beginnen bij 4 maanden. Vooralsnog lijkt ze daar geen behoefte aan te hebben. Het eerste experiment is vooralsnog om de late avondvoeding te vervroegen. Die voeding is overigens wel 180/6.

Hapjes ook nog even niet... Fee krijgt dus wel al heel lang aangelengd sap.... Soms overigens met een schepje Friso-poeder erin, als "tussendoortje" en dan krijgt ze haar 11 uur voeding een half uurtje later. Dit omdat ik wil kijken of ze op "normalere" tijden kan gaan eten / drinken, dus ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - avondmaaltijd (en dan nog die late avondvoeding voorlopig...).

Ik ben ook nog lekker aan het experimenteren met bv en kv combi. Vooralsnog is het dus tweemaal kv en vier maal bv...

Kinderstoel heb ik een model dat "op maat" gemaakt is. Supergaaf, met Fee's naam erin gebrand. Ik moet wel nog een "binnenstoel" erin (zo'n soort kussending) maar nog geen haast daarmee.

Komende week heb ik de winterschilder in mijn huis. BAH maar pff moet echt gebeuren, ik woon al 6 jaar in een huis met houtwerk dat nooit geverfd is (dus echt letterlijk kaal hout .. :) )

Helemaal geen zin in natuurlijk. Ik ga de hele week logeren bij mijn ouders, dat betekent wel veel verder reizen naar mijn werk bijvoorbeeld (drie kwartier ipv een kwartier).

Vind het vooral zielig voor mijn poezen: die kunnen niet mee naar mijn ouders dus ze zullen met dit weer helaas veel buiten zijn als die schilders druk zijn...

Gelukkig hebben ze genoeg spekjes :D;) ! De poezen dan he, de schilders trouwens ook hahaha!!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Haha Miirrr, genoeg spekjes beide groepen :D
    Kreeg de tip van m'n fysio over de combisleeper en dat ze er zolang mee doen. Maar jeetje, wat is die duur zeg. €89,95!!!
    Denk dat het maar een gewone winterslaapzak wordt en dan in de zomer een nieuwe aanschaffen.

Heb vanmiddag zitten wachten op stedin (gasmeter moest vervangen worden). Had een afspraak tussen half drie en half vijf. Om half vijf nog niemand, dus ik bellen. Nee hoor mevrouw, er is om 15.51 uur iemand bij u geweest, maar er was niemand thuis! Belachelijk. Zij zei al en ik ook, had zeker geen zin met dit weer. Dus maar een nieuwe afspraak gemaakt. Manlief kan hier niet tegen dus heeft nog even teruggebeld. Ze kon opzoeken waar hij de bon had ingevuld, Yerseke in Zeeland! Hij is dus helemaal niet bij ons in de buurt geweest. Nu heeft manlief gezegd dat ik een halve dag vrij moest nemen (was helemaal niet het geval hoor, haha). En hij wilde een vergoeding van zo'n €50,- en die krijgen we nu!!!

Liesben, 'gelukkig' ben je met de auto gegaan. Zie net op het nieuws dat er vanaf Utrecht centraal maar heel weinig treinen rijden. Hoop alleen niet dat je dan nu heel lang in de file staat. Dan schiet het nog niet echt op.

Wilden een pizza bestellen (hadden een bon, tweede gratis). Staat er op de site dat de bezorgtijd door het weer kan oplopen tot vijf kwartier. Nu is manlief maar even een patatje en kroketje halen (de lieverd)!!!

17. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat we allemaal heel benieuwd zijn hoe de reis van Liesben is geweest, vanmiddag en vanavond.....Het is wel behoorlijk bal he! Vorig jaar was het een keer op een maandag in februari, toen vertrok ik om 16:00 van werk en was ik om 21:30 thuis. Zwanger en wel.....Was niet fijn maar je kunt niet veel anders dan je overgeven. Zolang het maar geen gevaarlijke situaties zijn.

Er komen over een poosje dus mogelijk nieuwe pap en -hapjesgangers bij. Leuk! Wat ik wel kan zeggen ter 'verdediging' van de pap is dat het scala aan geluiden wat Pim produceert naar mijn idee nog veel groter is geworden sinds de hapjes en de pap (wel met een lepel geven dan en niet een papfles). Volgens de fysio komt dat echt door het trainen van de mondspieren en dat is ook belangrijk voor het praten straks.

Goed geregeld van je man Zeehondje!
    Kinderstoek: Stokke Tripp Trapp en nu nog met soort kuipje erop.
    Van mij trouwens nog steeds de vraag of jullie een activity center hebben/aanschaffen en zo ja welke.

Die katten kunnen wel tegen een stootje toch Mirr? Ook met die lekker dikke wintervacht? Hier gaat ze ook gewoon naar buiten met deze kou. Ze kunnen toch wel gewoon binnen slapen? Aan de andere kant: als ik mijn kind af en toe overdag nog buiten laat slapen moet dat met jouw katten zowiezo ook kunnen!

Leuk dat het babyzwemmen zo goed gaat Josjo! En daarna heerlijk rozig slapen.....

Wat is het koud he? Ik heb hier voor het eerst gisteren de kachel in de kamer van Pim een klein beetje opengezet. Zo blijft het tussen de 15 en 16 graden in zijn kamer.

Vandaag was een lekker dagje. Gaat wel weer goed met mij. Ik ga van het weekend verder beslissen wat ik doen rond wel of geen aangifte. Vandaag even niet over tobben.
    Pim heeft heel goed geslapen, ging zonder protesteren drie keer naar bed en hield het ongeveer een uurtje vol, zowel vanochtend als vanmiddag. Nog gewandeld in de draagzak bij papa en daar viel hij ook in in slaap. Heel grappig gezicht trouwens. En eind van de dag nog een kort slaapje. Hij was heerlijk vrolijk. Heeft ook in het wagentje van de AH gezeten (in zo'n soort maxi cosi boodschappenwagentje). Dat vindt hij geweldig! En wij ook....

Morgen gaan papa en ik naar Soldaat van Oranje. Middagvoorstelling dus Pim hoeft alleen de middag naar oma. Heb er wel veel zin in, even een uitje samen. Gaat het nu ook beter met jullie Zeehondje?

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    .... Moet tot mijn schaamte bekennen... Activity center... Wasda?! :)

Ik heb een babygym... Maar dat zul je wel niet bedoelen...:(

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb bijna 90 minuten gedaan over een stuk waar ik normaal 30-40 minuten doe...ben benieuwd naar de terugreis straks :). 6ier krijgt eelco wel al een heel klein beetje rijstebloem in zijn laatse fles en eind volgende week wil ik samen met logopediste de eerste hapjes gaan geven. Ben heel benieuwd. Maar ik ga as woensadg wel even aan KA vragen of het van hem ook mag. Zo, nu weer snel een het werk!

20. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Liesben!

Ha ha Mirr! Das een ding waar een baby allerlei activiteiten mee kan doen, bv erop slaan en dan komt er geluid uit, ergens aan trekken en dan gebeurt er weer wat anders enz. Soort actie-reactie zeg maar. Je kunt het ook vaak vast maken aan de box. Volgens mij een beetje de fase na de babygym, vanaf 6 mnd. Wordt o.a. in Oei ik groei boek aangeraden. Maar ik vind het dus lastig om te beslissen welke ik wil....

Share This Page