mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hee meiden,
    S laat steeds vaker wat van haar fles staan, miss toch wat tandjes die aan het wringen zijn....

Kan het ook zijn dat ze misschien toe is aan opvolgmelk??

Ons schema is nu:
    8.00 fles 180/6
    10.30 fruit klein potje helemaal
    12.00 fles 180/6
    16.00 fles 180/6
    17.30 goenten klein potje helemaal
    19.30/20.00 fles 190/6 en 3 voedingsschepjes rijstenbloem

Wat vinden jullie van dit schema??

Bij jullie ook alles wit?? Vind het altijd wel mooi maar minder als ik erdoorheen moet hoor.

@Liesben, voorzichtig he!!

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Man van een collegaatje doet er normaal 45 minuten over en las net op Facebook dat hij al ruim twee uur onderweg was.
    Dus succes Liesben.

Peppers, we kopen nu nog geen activity center. Heb me er helaas voor jou nog niet in verdiept. Wel kopen we waarschijnlijk de babygym van de prenatal. Deze vond ze bij de fysio erg leuk.

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Peppers: als je op marktplaats houten activity center typt, dan zie je er 1 waar woezel en pip bij staat en die staat er ook twee keer met de tekst prima passi. Die heb ik, hij is leuk, van hout en dus niet van die schreeuwkleuren. Annelynn speelde er een uur mee bij een vriendinnetje en heb m toen meteen gekocht voor 10 euro op mp :D

Vlinder, meestal adviseren ze wel te wachten tot 6 maanden maar in elk geval mag je er maximaal 800 ml van geven per dag (de 1 mag 1000 ml). Ik zou anders het cb even bellen? Die kunnen je wel adviseren of je ook eerder kan overstappen.. Bij ons was het laten staan van voeding wel een teken dat we naar drie voedingen over konden stappen...

Kijken jullie ook de voice kids? Hoe schattig allemaal :)

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Terugweg was redelijk goed te doen, ik ben weer veilig thuis :)

Mijn moeder vertelde dat Eelco gisteren erg fanatiek werd van haar babygym. Hij had een poppetje te pakken dat aan de boog hing, en wilde dat zijn zijn mond stoppen..zoals hij alles wat hij beetpakt in zijn mond wil stoppen. Maar ja, het zat vast...Hij schijnt echt boos te zijn geworden :)

5. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je schema ziet er volgens mij goed uit hoor, maar je zou je vraag aan de voedingsdeskundige op dit forum kunnen stellen. Heb ik toevallig gisteren ook gedaan.

Goed dat je veilig bent thuisgekomen Liesben!
    Het was hier net -15! Wel een heel mooi plaatje.
    Neem wel een dekentje mee zo naar Soldaat van Oranje. Is in een hangar, brrrr.....

Dat activity center ziet er inderdaad beter uit dan al die schreeuwerige kleuren Josjo. Ik had het wel al eerder gezien maar was benieuwd of het ook inderdaad leuk is voor de kids om er mee te spelen. Als ik jouw verhaal hoor is dat zeker zo, al is elk kind natuurlijk weer anders. Denk wel dat het zoiets wordt. Heb een bod gedaan op MP. Niet zo hoog want komen nog veel verzendkosten bij en dan is het verschil met de nieuwprijs ook niet meer interessant. We zullen zien.....

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Vlinder: schema ziet er logisch uit. Hoe lang en hoe vaak drinkt ze niet alles op? Misschien is het tijdelijk?
    Voedings deskundige is een goed idee van Peppers..

Hahaha die fanatieke Eelco, sportmannetje in de dop...:D

Peppers nu ik weet wat het is ;) vind ik een houten center inderdaad het leukst. ook leuk om zelf te maken misschien?

fijne (koude) dag vandaag! Ik ben stiekem wel een beetje blij dat Fee te klein id voor sneeuw... Brrrr!

7. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, ben jij zo creatief Mirr? Ik kan het allemaal wel leuk bedenken maar zoiets zelf maken:(

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Heb mijn vraag net gesteld daar ;)

Het is vooral de fles van 4 uur daar laat ze vaak 60cc staan maar soms ook alle flessen rond de 50cc.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Veilig thuis gekomen, fijn Vlinder.

Peppers, niet bevroren bij de musical?

S. slaapt al drie avonden super goed. Één of twee keer speen erin en dan dus al drie keer wakker moeten maken voor de laatste fles. Wel even wennen hoor. Samen op de bank, zonder S. Ook wel een beetje saai.

10. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ zeehondje, hier slaapt ze savonds ook goed, idd wennen weer met zn tweetjes beneden:) Ze slaapt nu ook nog dus ga ze zo maar eens wakker maken voor dr fles

@liesben haha die Eelco. is ook frustrerend als iets niet lukt...hihi

voor de liefhebbers weer een paar nieuwe fotootjes in mijn album:)

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier een aparte nacht gehad...
    Eelco lag elke keer te jammeren maar als ik dan ging kijken dan lag hij gewoon te slapen? Heel vreemd. Ik weet niet of die kleintjes al echt dromen, maar daar leek het het meest op.

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Het kan best dat hij droomde, althans in hun slaap verwerken ze alles van de dag zeg maar.

S ligt nu eventjes op bed, ze wilde vanmorgen na de fles niet meer slapen dus net het fruithapje gegeven en daarna naar bed.
    Ze is nog steeds verkouden en je hoort het supergoed door de babyfoon dat haar neusje dicht zit.

Vanmiddag als mijn man wakker is (nachtdienst gehad) dan gaan we bij vrienden langs. Net verhuist en samen gaan wonen.
    Ze hadden allebei hiervoor een lange relatie die op de klippen was gelopen en het is echt een superleuk stel nu samen.

Fijne zondag nog meiden

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

En dan mijn allerliefste vriend...die ik vannacht niet zo lief vond..hij lag te snotteren, proesten en hoesten naast me. Lag Eelco te jammeren, ik was er al 3 keer uitgeweest...hoor ik ineens naast ma; Is er een reden dat we hem zo laten huilen? PARDON??????? Ga er dan lekker zelf uit ******....*zucht*. Zieke mannen....

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha herkenbaar maar die van mij hoeft daar niet ziek voor te zijn hoor ;)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lekker zeg Liesben, zo'n oopmerking. Wel apart, praten in zijn slaap dus. Wacht maar totdat hij gaat slaapwandelen, haha.

Veel plezier Vlinder!

Al een paar dagen krijgt S. nu in de ochtend 180/6cc en die gaat op. Daarna alles gewoon 150/5cc, alleen die gaan dus niet altijd leeg. Ook kan ze er langer tussen laten, maar dan zou de laatste fles opeens veel later komen. Nu geven we dus maar rond bepaalde tijden. Daardoor drinkt ze ze misschien niet leeg. Maar vier flessen is te weinig denk ik.
    Nu net in slaap gevallen tijdens de fles (zit nog 90 in!)

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Papa ligt inmiddels weer op bed, maar Eelco weigert te gaan slapen. Twee kleine hazeslaapjes van zo'n 20 minuten en thats it. Maar als je naar hem kijkt zie je dat hij moe is..kleine oogjes, geeuwen. Straks na fles maar even op bed leggen...maar dat moet dan eerst nog opmaken bedenk ik me :D

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Vanmiddag nog maar even lekker gewandeld, Eelco sliep heerlijk :)

Deze foto wilde ik even delen. Ik heb wel eens voordeliger op de foto gestaan, maar de sfeer is wel duidelijk. We hadden lol :D

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ha kijk nou, super foto zeg!

Hier ligt S. vandaag volgens mij meer wakker in bed dan te slapen ;)
    Maar ik hoor haar niet, dus laat d'r maar lekker liggen.
    We hadden een proefzakje rijstebloem vanille. Deze vanmiddag gegeven en ze dronk 'm bijna helemaal op (dus weer 200cc)! Blijkbaar erg lekker die vanille smaak. Nu afwachten of ze er last van krijgt. Hoelang na de fles zou je dat kunnen/moeten merken?

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Eelco krijgt sinds een paar dagen 1 lepel (zo'n voedingslepel die in het pak nutrilon zit) rijstebloem in zijn laatste fles...voor zover ik weet heeft hij er geen last van gehad.

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoeveel rijstebloem heb je gegeven zeehondje? Toch niet het hele zakje? Hier adviseren ze te beginnen met 1 a 2 lepeltjes.

Deel Deze Pagina